четвртак, 08. мај 2025.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Заслугама за победу над фашизмом се (не) може трговати?!

Kоментари (47) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 недеља, 22 март 2015 12:55
стара школа
Свака част за текст, господине Милошевићу. Све речено што треба, а опет мирно и одмерено.
Препоруке:
59
1
2 недеља, 22 март 2015 13:12
Putinov oštar pogled
Kada je on bio kod Nikolića na paradi,Nikolić nije odoleo pritiscima i manipulacijama oko nekakve "ukrajinske armije" od strane američkog ambasadora.Čak je to kao na brzaka i pomenuo u svom govoru. Putin ga je samo prostrelio pogledom...Pa nije on budala da ne primeti takav ponižavajući signal. Rusija u Srbiji ne vidi nikakvog ozbiljnog saveznika izuzev nas malo tvrdokornih Srba koje će ubrzo početi da šikaniraju.
Препоруке:
59
2
3 недеља, 22 март 2015 13:19
Србиновић
Стаљин и СССР ослободили су Европу од Хитлеровог фашизма.
Стаљин је сачувао Руски народ од нестајања које је започело октобарском револуцијом, односно "екипом" која је ту револуцију водила уз подршку Запада. Америка (США, САД, УСА) је ПРВА ПРИЗНАЛА РЕВОЛУЦИОНАРНУ ВЛАДУ КЕРЕНСКОГ 1917. ГОДИНЕ. Америка је увек била против Русије, некада са маском, а данас потпуно без маске.

Стаљин је недостжна личност за западне владајуће "демократе" - хедонисте, пљачкаше,убице, цинике,садисте, лажове, преваранте.
СЛАВА СТАЉИНУ!
СЛАВА СССР-у!
СЛАВА РУСИЈИ!!!
Препоруке:
57
12
4 недеља, 22 март 2015 14:36
sokrat
Alfred Koh je Rus kao i Henri Kisindžer.
Препоруке:
51
1
5 недеља, 22 март 2015 15:52
Чика Паја
У Берлину - одлична идеја! И да у перформансу руски војник скине нацистичку заставу са Рајхстага!
Препоруке:
51
1
6 недеља, 22 март 2015 15:56
Oni su spletke pravili a bog ih otklanjao
Pa Srbi moji, ukoliko neko poznaje istoriju u pogledu uspona Adolfa Hitlera i njegova nacizma treba da se sjeti da je isti došao na vlast podrškom "krupnog kapitala na Zapadu" a koji je imao za cilj da uništi "socijalističku opasnot u Evropi", te da Hitlera usmjeri na tadašnji "prvu i jedinu zemlju socijalizma SSSR".Neprijateljstvo prema Rusiji je konstantno na Zapadu, bilo da je Rusija socijalistička, ili pravoslavna ili ko zna šta, neprijateljstvo je tu, baš kao što su neprijateljski nastrojeni i prema islasmkom svijetu.Oni su namjerno pustili da SSSR iskrvari do maksimuma i radovali su se sovjetsko-ruskim žrtvama, očekujući da se Rusija slomi, baš kao što se i sada raduju "slomu muslimanskih zemalja".Samo "oni spletke prave a bog ih otklanja i okreće protiv njih".Umjesto da SSSR slome, učinili su ga supersilom, tako i danas ovi napadi na muslimanske zemlje i Rusiji, neko će dobro donijeti, kao što je donijeo i 9.maja 1945.godine, kada je Rusija došlo do Berlina.
Препоруке:
46
2
7 недеља, 22 март 2015 16:00
Demonstracija
Чика Паја
У Берлину - одлична идеја! И да у перформансу руски војник скине нацистичку заставу са Рајхстага!


Svaka čast na komentaru! I ne samo to, već da se demonstrativno kao podsjedntnik ispali nekoliko stotina hiljada ruskih projektila da se "bolje dočara" Dan pobjede?
Препоруке:
28
1
8 недеља, 22 март 2015 16:18
фристајло
,,Затекао је земљу са дрвеном ралицом, а отишао је створећи атомску бомбу’’, рекао је за Стаљина његов љути политички противник, британски премијер Винстон Черчил.

То је оно што је Черчила уврстило у највеће државнике свих времена.
Имао је поштовања и за оне са којима се ни у чему не слаже, а овом реченицом све критике на Стаљина збрисао као прашину.
**
Запад има страх од Русије; изворно, само САД, но они су ту своју хистерију раширили по свим својим "доминионима"- у шта су претворили све своје "савезнике".
Јер, то је постало једино место у свету, на које не могу да уђу и пљачкају, да наметну своје псеудокултурне матрице систем "вредности".
Никад нису укапирали Словене.
Јер, са Словенима мораш фер и поштено, и бићеш савршено безбедан.
Кренеш ли на "кварно"- изгубиш.
Слабо знају историју.
Препоруке:
52
5
9 недеља, 22 март 2015 16:37
@sokrat
РазликЕ међ руским, источно европским "изабраним" и Др.Кисинџером се мере светлосним годинама.
Комплетан русофобни кабал ђавоље империје води порекло из мајке Русије ил источне европе.
Препоруке:
13
0
10 недеља, 22 март 2015 16:58
namcor
Fristajlo, u principu se savrseno slazem sa tim sto si napisao. Anglo-germanski blok (mada ih ne bi tako trebali zvati jer su anglosaksonci samo ogranak germanskog naroda) vodi civilizacijski rat protiv Slovena, kao naroda. Bez obzira na ideoloske predznake. Kutluroloske, socioloske, zivotne vrednosti Slovena i Germana nisu iste. Upornim nametanjem svog nacina zivota i svojih vrednosti ("American way") pokusavaju da Slovenima nametnu njima strane vrednosti (i ne samo Slovenima, vec svim narodima sveta). Vidis i sam da su samo njihove "vrednosti" navisa dostignuca civilizacije. To sve nece izaci na dobro. Pre ili kasnije. Necu u dubinu da razradjujem temu vere (mada zasluzuje).
Inace, ne slazem se sa ovim: "Запад има страх од Русије; изворно, само САД". Ne zaboravi, da tajnim aneksom Ustava SAD, svi Predsednici polazu zakletvu i Kraljici! Mozak zla je u UK. Misici su u SAD!
Препоруке:
24
4
11 недеља, 22 март 2015 17:41
фристајло
namcor
Fristajlo
Ne zaboravi, da tajnim aneksom Ustava SAD, svi Predsednici polazu zakletvu i Kraljici! Mozak zla je u UK. Misici su u SAD

То су финесе, којима се не бавим, јер не располажем непобитним информацијама. Суштина је да су они исто.
Осовина зла, како они воле да заките друге, у својим варварским походима на туђе.
Препоруке:
21
6
12 недеља, 22 март 2015 18:47
МР
У разговору са Американцима изазивам њихово запрепашћење кад им кажем да далеко више ценим Стаљина него, рецимо, Клинтона па и друге америчке претседнике. Њихово питање: Како могу да кажем тако нешто? Видите, кажем ја, Стаљин је послао своје младиће да ослободе мој град Београд од којих је ту хиљаду њих оставило своје животе. Американци су у 20ом веку двапут бомбардовали Београд и убили велики број цивила. И без срама и стида они то зову "колатерална штета". Осим тога још двапут су бомбардовали моје земљаке и у другим крајевима Југославије где су била њихова огњишта. Онда долази моје питање за њих: како могу да такве људе, такав народ и такву земљу прихватим као пријатље?
Препоруке:
36
2
13 недеља, 22 март 2015 19:00
sokrat
@sokrat

Alfred Koh je ruski a Henri Kisindžer američki Jevrejin samo ne znam po čemu se razlikuju.
Препоруке:
20
1
14 недеља, 22 март 2015 19:27
namcor
Fristajlo, potrudicu se da ti, ovih dana, pokazem dokaz za moju tvrdnju (da Predsednici USA polazu zakletvu i Kraljici). Obzirom da je tema odnosa Germana i Slovena vrlo kompleksna, potrudicu se, bar do sledeceg vikenda da napisem malo opsirniji tekst (Nadam se da ce mi ga NSPM odobriti). Jer, treba mi vremena da pohvatam sve izvore. I vec sada znam naslov: "Rat svetova". Ne volim da pisem samo na osnovu licnih utisaka. Citajuci tvoje komentara, znam da smo na istoj talasnoj duzini (kao i Topolj), a opet, znajuci da je najveci problem nas koji drugacije mislimo to da se udruzimo, onda, bar. da razmenimo misljenja...
Препоруке:
7
2
15 недеља, 22 март 2015 20:12
ТОПОЉ
"Дефинитивно,дакле,Ангела Меркел не долази у Москву на војну параду 9.маја.Стићи ће дан касније.А како би другачије и могло да буде".Не би је требало пустити у Москву ни дан послије.Ангела Меркел баштини идеје трећег рајха.Шта ће Меркелова у Москви десетог маја?Или ће доћи деветог или је непожељна у Русији дефинитивно.Треће не постоји.Долазак Меркелове десетог у Москву,то је увреда за све жртве које је поднио ономад СССР а највише Русија.Запад страшно заудара на фашизам.Ово је немогуће оспорити.Деветог маја 1945.г фашизам је само дјелимично поражен.Садашња Русија има шансу да га порази заувјек.Има све што јој је потребно да зада одлучујући ударац Западу.Данашњи Запад није достојан никаквог поштовања.Овакав какав јесте,дакле никакав,дефинитивно не заслужује опстанак.Треба престати живјети у заблуди да Запад нечем вриједи.Ако има разумних неких 30 до 35 процената оних 70 или 65 процената је зомбирано и оперисано од исправног погледа на догађаје у свијету.
Препоруке:
22
0
16 недеља, 22 март 2015 20:44
фристајло
namcor
Fristajlo, potrudicu se da ti, ovih dana, pokazem dokaz za moju tvrdnju (da Predsednici USA polazu zakletvu i Kraljici). Obzirom da je tema odnosa Germana i Slovena vrlo kompleksna

Било би интересантно, макар и као спекулација.
Постоје озбиљне, утемељене тврдње да је преко 40% америчке производње оружја у рукама британске аристократије; о каквим се износима ради- можемо само да се запитамо- ко води САД?
Поздрав, сачекаћу на текст...
Препоруке:
12
5
17 недеља, 22 март 2015 21:43
Reddy
Anonimni kapital je stariji od jednog veka a ovde se dva neupućena komentatora dovijaju u čijim je rukama odbrambeni sektor jedne od država. Koliko će samo vekova morati da prođe da i u Srbiji shvate da je XIX vek odavno izvetreo!
Препоруке:
10
15
18 недеља, 22 март 2015 22:08
пример ндх
Он је изјавио да су покушаји да се историја прекроји усмерени на то да се подрију снага и морални интегритет савремене Русије, да се она лиши статуса земље-победнице, са свим међународно-правним последицама које из тога проистичу.
..
Ако је Тито могао да једну фашистичку творевину ндх,издигне из пепела и обезбеди јој статус државе победнице припојивши је Демократској федеративној југославији,још је при том части,ослободивши је баласта српских покрајина..све је могуће.
А да јесте,пратимо даљи развој ове творевине на чијој територији су Срби у месту Срб дигли антифашистички устанак,касније избачени из устава као конститутивни народ Р.Хрватске.
А,поента је,да би од стране поменуте Немачке,била награђена пријемом у Унију!?
Толико о поштовању резултата антифашистичке борбе у свету.
Да забиберимо још чињеницом,да српске власти обезбеђујући помирење,без окајања греха Хрватске,и гајећи и даље култ Тита,навлаче на себе срамоту за више генерација Срба страдалих по јамама и стратиштима.
Препоруке:
18
4
19 недеља, 22 март 2015 22:12
brzi
Suviše subjektivan tekst da bi vredilo polemisati o njegovoj suštini jer radi avtor isto kao što rade neki novodobni istoričari na zapadu sa redefinicijom događaja u drugom ratu. Ali ima zato nekoliko istoriskih činjenica koje su neispodbitive a to su
1. Stalinovi sovieti nikada nebi izdržali Hitlerovog pritiska da nisu bili materialno podržani sa strane zapada.
2. Oslobađanje Europe počelo tek 43. posle Teheranske konferencije kde su velika trojica dogovorila kde, kada i kako ide ko. Ta činjenica je veoma bitan i za tadašnjiu Jugoslaviju i sva daljnja zbivanja u njoj.
3. Stalinu niko ne očitava da nije oslobađao u Teheranu dogovorenog dela Europe ali mu se zamera to što se posle rata od tritorije koju je osvobodio stvorio uslove koji su najviše odgovarali opisu nekadašnjih hitlerovih radnih logora. To je i glavni razlog zašto su se svim narodima nekadašnjeg istočnog bloka zagadila Rusija i rusi raid posleratne torture i neomogučavanja prosperiteta pojedinaca i naroda.
Препоруке:
4
30
20 недеља, 22 март 2015 22:17
Никола
@МР



Не треба мрзети народе него владе. Не симпатишем Немце, Французе, ни Енглезе, али их ни не осуђујем. Шта је неки тамо обични мали Немац који се бори за своје дневно парче хлеба урадио мојим жртвама и мојој земљи? Посебна прича су Американци, за које се не сме заборавити да нису јединствен народ, већ мешавина различитих народа, доста је Американаца делимично словенског, па и српског порекла.

Наравно, њихово кежење мени у фацу при помену страдања Србије од стране њихових војних сила би изазвало одговарајућу реакцију. И тада би их ставио у исти кош са њиховим земљацима који су нас убијали.
Препоруке:
10
2
21 недеља, 22 март 2015 22:34
namcor
Reddy, izvini, ali o kakvom ti to "anonimnom kapitalu" pricas? I o kakvom "odbrambenom sektoru"? Prvo, ne postoji nikakav "anoniman kapital"! Svaki kapital, po definiciji ima svog vlasnika, nosioca. Dakle, nekad je teze a nekad lakse utvrditi cije je nesto, ali uvek postoji vlasnik. Drugo, mozes me nazvati Kinezom, ali ja nemam kose oci. Isto tako nesto mozes nazvati "odbrambenim sektorom", ali se u sustini radi o veoma ofanzivnoj strukturi (I Hitlerova vojska se zvala Wehrmacht (Wehr = odbrana, macht = snaga. Dakle "snage odbrane"), a znamo odlicno da je bila osvajacka vojska. I jos jednu sitnicu da dodam: " ovde se dva neupućena komentatora dovijaju" lici mi na to da ti znas o cemu se radi. I da, naravno, imas svoje teorije za nas koji smo jos uvek u XIX veku. Pa prosvetli nas (pod uslovom da ne koristis neoliberalne floskule o demokratiji i razlicitim slobodama i "ljudskim pravima")
Препоруке:
14
5
22 недеља, 22 март 2015 23:27
Stanić Milan 2
Pripremajući se za napad na SSSR Hitler sa zapadnog fronta prebacuje na Istok sve raspoložive snage,i sa oko 300 divizija sa ogromnom logistikom ideološkom i moralnom pripremom počinje napad na SSSR. Od 1939 -41.nemački Vermaht na taktičkom operativnom i strategijskom nivou organizuje preko 250 komandno štabni vežbi, gde je do detalja razrađen plan "Barbarosa."
Primenjujući novu taktiku i operatiku "blickriga" u početku rata protiv SSSR-a Hitlerova armija postiže ogromne uspehe dolazeći nadomak Moskve.
Slom Nemačke u 2. sv. ratu učinile su tri ključne bitke "C.A. -Odbrana Moskve, Staljingradska i Kurdska bitka."Iskrcavanje saveznika u Normandiji 6.6.1944 nisu uticali na ishod rata.Samo u Staljingradskoj bitki Hitler je izgubio 75 divizija sa čime je izgubio stratešku inicijativu na istočnom frontu.Poraz fašizma u čemu SSSR nosi ključnu ulogu nije imao samo nacionalni, nego i svetski značaj i u svetu nema većeg događaja moguće od Francuske revolucije 1789.do danas.
Препоруке:
15
0
23 недеља, 22 март 2015 23:38
фристајло
namcor
ovde se dva neupućena komentatora dovijaju" lici mi na to da ti znas o cemu se radi.

Оптерећен је надгорњавањем са мном, и више је "пуцао" на мене, него на Вас.
Излуђује га моја верзија леве идеје, чврсто повезана са национализмом, а он преферира класну.
А не уме да губи.
:-)
Препоруке:
11
7
24 понедељак, 23 март 2015 00:22
Reddy
@namcor

Znate, da bi/ste nešto ili nekoga prosvetlili trebalo bi imati ne samo reflektor već i objekat prosvetljenja. Bojim se da to kod vas oboje nije slučaj. Te i vraćanje u XIX vek ne bi trebalo za vas baš predstavljati neku avanturu. pre bi bilo da je to nečije prirodno stanje. A kako i ne bi bilo kada neko u XXI veku postavlja pitanje i čak izražava čuđenje pred pojmom "anonimnog kapitala". I još diskutuje pa se i pita u čijem je vlasništvu ova ili ona aktiva. Fascinantno! Da vas Reddy ne bi poučavao prolistajte bar bogatu i prebogatu polit-ekonomsku literaturu, anglosaksonskog ili kog drugog izvora. Čak i Marksov Kapital iz vama tako nedragog XIX veka. A mogli bi i da se zapitate šta je taj "hot money" i kakva čuda sve čini po kugli zemaljskoj a da mu se ne zna identitet! Naravno, vi verujete u dogmu privatnog vlasništva i pravne regulative gde je, valjda, sve "prepoznatljivo" i bistro ko na izvoru! Možda ste čuli a možda i niste za "hedge funds"...e pa to su ti "anonimci"...
Препоруке:
10
11
25 понедељак, 23 март 2015 02:07
МР
Никола, "кежење" је блага реч за оно што сам ја видео и искусио од многих Американаца. Чак и неки некадашњи пријатељи били су потпуно опојени пропагандом да им моје пријатељство није много значило. Тако мисли и просечан Американац. Знаш шта кажу: Сви су лоши људи у свету изузев Американаца и можда неких њихових савезника. Зашто бих бранио неиформисан народ, народ који подлеже пропаганди без размишљања? Од њих и долази највеће зло. А Немци? Зар нису више од 90% процената трчали за оним лудаком и дерали се: Хајл Хитлер?
Препоруке:
13
0
26 понедељак, 23 март 2015 06:15
Neanonimni anonimci
Možda ste sada upućeniji u anonimni kapital pošto ste utvrdili da sam opterećen "njegovom verzijom". Neznanje prikriveno sujetom!
Препоруке:
9
2
27 понедељак, 23 март 2015 16:42
Levičarske zamlate
Levičari koji ne poznaju značenje anonimnog kapitala!?!?!? "Namćor" i njegov amico "Фристајло"! Šta da se radi u Srbiji sa ovakvim levičarima i levacima? Nema drugog, nego u kantu za đubre pa pravo na deponiju i odmah u spalionicu. Makar da bi oslobodili prostor, pa i za desnicu, jer ovi, za razliku od pređašnjih, bar znaju da razlikuju levake od levičara!
Препоруке:
7
11
28 уторак, 24 март 2015 08:40
@Levičarske zamlate
da razlikuju levake od levičara!"


Gosn Jaki, a gde vi spadate?
Препоруке:
4
4
29 уторак, 24 март 2015 11:59
Reddy
Ni u jedne ni u druge! Mene samo pleni Marksova humanistička vizija.
Препоруке:
7
4
30 среда, 25 март 2015 21:22
Боб
Маркс и хуманизам, баба и жаба. Мало је таквих нељудских система као што је марксистички. Како је и могло другачије, кад га је стварао хомункулус?
Препоруке:
6
6
31 среда, 25 март 2015 21:23
Боб
Наравно, мислим на хуманизам у изворном значењу речи, не на оно француско револуционарно глупирање.
Препоруке:
3
7
32 среда, 25 март 2015 23:47
Primorac
Koh,Jeljcin(Elc),Kozirjev(Fridman),Čubais,Berezovski,Hodorkovski,Kasparov,Gajdar,... Sve"Rus do Rusa"!Poznato je da u prvom Politbirou KPSS nakon zločinačke Oktobarske revolucije koja je uvezena sa strane nije bilo gotovo nijednog Rusa! Takođe,poznato je da nijedan od krvožednih ubica carske porodice Romanov nije bio Rus po nacionalnosti!Kad se to ima u vidu,mnoge stvari su i tada i danas jasnije!
Препоруке:
2
2
33 четвртак, 26 март 2015 01:50
Reddy
@Боб

Da bi se uopšte o bilo čemu mislilo mora se za takav akt imati instrument koji u dotičnom slučaju manjka! Žalim slučaj, možda kad nađeš adekvatniji instrument. Pokušaj na buvljaku, možda upali!
Препоруке:
5
1
34 четвртак, 26 март 2015 09:20
@Reddy
adekvatniji instrument. na buvljaku,"


Госн Реди, јесте ли и ви свој "инструмент" добили од Кинеза, када сте шездесетих година, као што једном рекосте, посећивали њихову амбасаду у Београду? И још вас служи... Откуд знате да има на бувљаку (двеста динала, кина мозе све)
Препоруке:
2
5
35 четвртак, 26 март 2015 14:03
Reddy
@Primorac

Šta je tebi, neznalico, uopšte, nešto jasno? Romanovi, kao prvo, uopšte nisu bili čisti Rusi! Ako ne znaš onda se raspitaj sa kakvom darmštatskom princezom se oženio Nikolaj II! A i sa kojim sve evropskim dvorovima je bio u vezi. Valjda ti posle toga više neće pasti na pamet da lupetaš svašta. Danas je jedva naći "čistog Rusa u samoj Rusiji. A tek da ne pričam o Srbiji, pogotovo serbijancima.
Препоруке:
4
1
36 четвртак, 26 март 2015 16:15
Никола
@Reddy



Као да је битно шта су Романови били по пореклу (или шта је било који Рус)? Били су Руси немачког порекла (који су преко своје преткиње, Ане Петрове, кћерке Петра Великог, водили порекло од руске линије Романових). Покојни француски књижевник Владимир Волков (1932-2005) рођен је у Француској од руских родитеља, али се изјашњавао као Француз. Да ли је неки Србин из Војводине који у себи има српских, влашких, мађарских, хрватских, румунских, аустријских, француско хугенотских и којих већ гена мање Србин од "немешаног" (ако је немешан) Србина из Поморавља?
Препоруке:
1
5
37 четвртак, 26 март 2015 19:21
Reddy
@Никола

"Takođe,poznato je da nijedan od krvožednih ubica carske porodice Romanov nije bio Rus po nacionalnosti!Kad se to ima u vidu,mnoge stvari su i tada i danas jasnije!". Vi kao pijan nalazite za shodno da se meni obraćate povodom već i ne znam čega!?!?!? A gornji citat sagovornika me je pokrenuo i na ono što sam napisao! Otkuda se onda meni obraćate. pravite zbrku da bi/ste valjda lovili u mutnom. I šta ste meni sada dokazali? Svašta! Ovo samo u Srbiji postoji! proziva vas čovek iz čista mira a da mu se niste ni obratili! Serbijanska papazjanija!
Препоруке:
5
2
38 петак, 27 март 2015 00:21
Никола
@Reddy



Нисам од људи који уживају у свађама, и нећу трошити своје време на Вас, само сам мислио да релативизујем појам националности око ког сте се Приморац и Ви гложили. Разумео сам да Приморац за распарчавање руске царске државне структуре приписује кривицу утицају увозног хазарског лобија, а да му Ви одговарате да то није битно јер "Романови ионако нису Руси", у преводу Русија је и као царевина била западњачки дериват. Ја сам се на крају убацио са скромном примедбом да никог, макар на Западу, не заболе да аранжира пучеве и смењује владаре због њиховог етницитета/ националности. Аустроугарска није напала Србију 1914 због освете за убијеног Фердинанда, нити јер нас је сматрала "нижом расом" (као што, у истом смислу, није поштедела Италијане након Лукенијевог убиства царице из велике љубави Шваба према Италијанима), већ јер је то био једини преостали метод за отварање трговинског пута ка Средоземљу. Само се у том смислу може сагледавати смисао сплеткарења између нација.
Препоруке:
1
5
39 петак, 27 март 2015 03:34
Боб
Говорити о етничком пореклу монарха је бесмислица. Романови су минимално Руси, а колико су Виндзори Енглези? Још мање. Израчунајте колико су данас Карађорђевићи Срби, изненадићете се. Ипак, први су 100% Руси, други 100% Енглези, а и ови наши - онако:)
Ту се ради о нечем другом, али треба одржати једно дуже предавање...
Препоруке:
3
6
40 недеља, 29 март 2015 12:15
Пречанин
Требало би у помоћ позвати млађе и претраживању вичније коментаторе, како бих документовао ово што ћу рећи. Поодавно, док је постојао Совјетски Савез, радила је једна комисија на високом државном нивоу, која се бавила истраживањем броја жртава које је СССР претрпео у Отаџбинском рату. Састав комисије се мењао, али је врло дуго на њеном челу био исти човек. У НИН-у сам, осамдесетих читао интервју с тим Русом, који и дан-данас памтим јер је на мене оставио дубок утисак и навео ме да се замислим. Суштина је ова: комисија је радила под политичким притиском, тако да се број жртава мењао повремено, зависно од захтева политичког врха. Ако је из неких разлога требало приказати ионако напаћену матушку још више ојађеном, број жртава се увећавао. Ако је требало приказати мањи број, онда је то и чињено. На крају, човек је рекао: нека ми опросте моји сународници, њих ...(не смем да поменем број) што сам под притиском лагао. Да ли се може трговати? Очигледно да може. Сви могу.
Препоруке:
4
2
41 понедељак, 30 март 2015 20:04
zlatan
Jedno je jasno. Po planu Barbarossa, napad na SSSR trebao je trajati 60, najviše 100 dana i SSSR je trebao kapitulirati. Njemačke snage su trebale doći do Bijelog mora na sjeveru i Kaspija na jugu, u sredini iza Volge, nadomak Urala. Da se to dogodilo rat bi dobio Hitler i nikada se ne bi otvorio Drugi front i Britanija bi također pala.
Ali upravo je snaga SSSR-a zaustavila hitlerovce, i okrenula ratnu sreću i prešla u protuofanzivu. Pa i mojoj mački je jasno tko je dobio rat, odnosno tko je najviše zaslužan za pobjedu. Plus cifre: SSSR 27 mil.žrtava, SAD 400 tisuća, pa sad brojke su jedina egzaktna istina pa računajmo.
Zašto je Putin državnik? Na svakoj proslavi pobjede on uvijek govori o pobjedi SSSR-a kojeg više nema i vrednuje sve narode nekadašnjeg Saveza. Nije zasluge pripisao samo današnjoj Rusiji, kao najvećoj državi nekadašnjeg SSSR-a. Pažljivo pratite govor Putina i ove godine 9.5., opet će slaviti uspjeh svih naroda bivšeg Saveza. E to je državnik, ne političar.
Препоруке:
3
0
42 понедељак, 30 март 2015 20:11
zlatan
Koliko je Pobjeda bila zasluga svih naroda nekadašnjeg SSSR-a najbolje se ogleda u onoj trojici koji su 1.5.rano ujutro postavili zastavu SSSR-a na vrhu očerupanog Reichstaga. Jedan je po nacionalnosti bio: Bjelorus, jedan Tatarin (vjerojatno povolški Tatarin) jedan Osetinac. Zato me ne čudi kada Putin svake godine glorificira sve narode bivšeg SSSR-a. Za moj pojam tako postupa državnik, a ne kratkovidni i kratkotrajni političar.
Čitam da se neki ruski komentatori čude kako u ex yu ima budala koje negiraju partizanski pokret. Kada svi znamo da je NOVJ pod vodstvom KPJ i Tita sama oslobodila tadašnju Jugoslaviju, kada smo 1944/45 sami držali dio fronta prema silama Trojnog pakta.
Nagradno pitanje glasi: a tko je oslobađao veliku Francusku ili isto veliku Poljsku? Oni sami? Ma možeš mislit!
Препоруке:
4
0
43 понедељак, 30 март 2015 22:23
Боб
@Пречанин

Овде има доста података:

https://en.wikipedia.org/wiki/World_War_II_casualties_of_the_Soviet_Union

а лево је и страница на руском. Можда је у питању Кривошејев?
Иначе, та ствар са надувавањем броја мртвих је прилично одвратна. Ја бих волео да су увек тачне најминималније процене.
Као што Танасић горе пише, треба бити херој а не жртва, а руку на срце, има и неке срамоте у томе кад се гине беспомоћно и ни за шта.
А велики број мртвих у СССР-у је само и једино последица идиотизма и неспособности друга Стаљина, дакле, велика је срамота.
Препоруке:
3
5
44 понедељак, 30 март 2015 23:20
zlatan
Gospon BOB, šta to pišete? Da je broj mrtvih u SSSR-u posljedica ludosti sovjetskih vođa. To me podsjeća na ciničnu i pokvarenu deklaraciju EU parlamenta o jednakoj krivnji za rat, između Staljina i Hitlera.
Dragi gospon BOB broj žrtava isključivo je posljedica Hitlerovog nauma o istrijebljenju istočnoevropskih naroda, dakle Slavena.
Pravo pitanje glasi: dajte mi odgovor šta bi bilo da je Hitler dobio rat? Ja znam toliko, da je njegova životna želja bila da taj prostor bude slobodan za novu rasu gospodara. Jedan bizaran detalj, po Hitlerovoj želji Moskvu je trebalo uništiti i na njenom mjestu izraditi umjetno jezero. Sovjetske trupe ušle su u Berlin, ali Staljin nije naredio da se iskopa rupa i izgradi umjetno jezero.
Molim Vas ne griješite dušu i ne sprdajte se sa desecima milijuna mrtvih, kojih je moglo biti i daleko više da je hitlerizam dobio rat.
Stvarno ne znam koje je crnilo ušlo u današnje ljude kada takve stvari mogu kazati.
Препоруке:
3
2
45 среда, 01 април 2015 00:27
Боб
Нешто нисте добро разумели у мом коментару. Испада да сам ја изједначио Стаљина и Хитлера, још да ми је жао што Хитлер није победио???
Мало ми је већ мука од разјашњавања и објашњавања; овде је, изгледа, сваки други коментар погрешно протумачен? Превише.
-Можда је вама тешко да то прихватите, али остаје историјска чињеница да је Стаљин придонео катастрофално великом броју мртвих. Било би много боље да је Совјета погинуло 10 пута мање и да је рат био 2 године краћи. О неспособности комунаца довољно говори и масовна глад у СССР-у пред рат.
Али нема везе, ви се поносите другом Стаљином, само изволите. Неки су се и у Гулагу клели на верност својим крвницима.
Препоруке:
1
3
46 петак, 03 април 2015 17:36
zlatan
Gosp.BOB, već mi je muka objašnjavati o gubicima SSSR-a, a posebno o kako kažete gladi pred rat. Ta glad je posljedica ubrzane kolektivizacije, ali i diverzija početkom tridesetih. Glad se dogodila 1932/33, i odnijela je oko pet mil.života u cijelom SSSR. Kako objašnjavate da je br.stan.SSSR od 1926 do 1939, porastao sa 147 na 171mil.stan? Ako je bilo tako strašno! A gladi već nije bilo 1934,35god.
Zaboravljate da je ubrzana industrijalizacija od 1928 stvorila moć SSSR-a, da je industr.narasla u samo 13god.mnogostruko. Neki kažu da je SSSR dobio rat 1928, baš zbog Staljinove industrijalizacije.
Na početku rata 1941 iz Ukr.Bjelor.evrop.dijela Rusije prebacuju 1500 tvornica iza Urala i sa njima odlazi 11 mil.radnika! Ta moć je dobila rat, a ne otvaranje Drugog fronta i slične laži.
Po njemačkoj vrhovnoj komandi SSSR je trebao propasti za 60 ili najviše 100 dana, ali nije. Zato svi znamo tko je zaslužan za Pobjedu, vijeti će se i ove godine na proslavi u Moskvi.
Препоруке:
1
0
47 петак, 03 април 2015 17:49
zlatan
Gosp.BOB ne može se lagati da Hitler nije želio rat. Istina je da je izazivanje osvajačkog rata bio smisao njegovog života i kako je umislio, njegove misije. Nitko ga nije mogao zaustaviti u tome. Ja sam pročitao njegov Mein Kampf, tamo o tome piše.
Strašni gubici SSSR-a nemaju veze sa sovjetskim vodstvom, već sa hitlerovskom idejom uništavanja Slavena i sa nametanjem totalnog rata do istrijebljenja. Prvi put u povijesti rat je bio jasno planiran i fizičko istrijeblj.čitavih naroda.
Tome zlu na kraj je stao SSSR jer je postao grobnica hitlerizma. Vječna hvala svim narodima SSSR-a, Rusima najviše, jer su izdržali i spasili svjetsku civilizaciju.
Zaista je vrhunski cinizam kriviti Staljina za rat i tadašnje vodstvo SSSR-a. Pa tu gadost je izglasao EU Parlament kada je 2009 za rat izjednačio Staljina i Hitlera. To je bila pljuska za desetine mil.sovjetskih i svih evropskih žrtava, plus za strašna razaranja.
Ne možemo ići tako daleko u svojoj mržnji, molim Vas.
Препоруке:
1
0

Анкета

Да ли мислите да ће у 2025. години бити одржани ванредни парламентарни избори?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер