Dostojansvo kad bankrotiras i to peti put(sad ce sesti).
Preporuke:
7
91
2
petak, 13 februar 2015 05:33
vera
Vrhunska analiza i moralna lekcija ne samo za Nemacku.
Trebalo bi je uvrstiti u skolske udzbenike.
To je to sto nam se kod Sirize dopada: vraca znacaj DOSTOJANSTVA u nase zivote i misli.
Hvala i Autorki i NSPM.
Preporuke:
87
5
3
petak, 13 februar 2015 06:09
Vesna
Sjajna analiza.Molimo se Bogu da Siriza izdrzi sva iskusennja koja su pred njom I bude predvodnik u borbi za neki lepsi I pravedniji svet, koji je, cvrsto verujem, moguc.
Preporuke:
79
3
4
petak, 13 februar 2015 07:51
Radovan
Jednostavan i transparentan članak. Jedino ne mogu da se složim sa frazom "evropske stare temeljne vrednosti ", da li ih je ona ikada imala i kakve su.
Mislim da se one (vrednosti), nikada nisu razlikovale tj. iste su kao i ove danas. Pa sve nesreće i ratovi su uglavnom i potekli sa prostora Evrope.
Preporuke:
60
3
5
petak, 13 februar 2015 08:02
Marija
Da li To što Njemačka "ima moralni dug" iz IIWW znači da se od nje mogu pozajmljivati novci bez obaveze da se i vraćaju?
Preporuke:
6
94
6
petak, 13 februar 2015 09:20
Marina
Marija očigledno nije pročitala tekst, ili možda misli da fašistička Nemačka(neviđen izvor zla do tada neupamćen u istorij ratovanja)prvo mora vratiti svoj dug Grcima.Marija mali savet: pročitaj tekst pre nego pošalješ komentar. Ovakvi komenrari su stvarno nemoralni.
Preporuke:
69
2
7
petak, 13 februar 2015 09:30
Zoran Đorđević
Sjajna analiza. Ovo sam izdvojio:
Njemačka ekonomija sve manje zavisi od „vrednoće njemačkih građana“ i „sposobnosti njemačkih kompanija“, a sve više na lihvarskom odnosu prema svojim povjerenicima, gdje nema prostora za pregovore, partnerske odnose i održiva rješenja, već isključivo za diktat sile i diskurs nadmoći onoga ko posuđuje prema onom ko je zapao u takvu potrebu da posudi.
Preporuke:
60
1
8
petak, 13 februar 2015 09:32
DrvoSjeca
Meni uvjek biva smjesno na koji nacin govorimo o Njemackoj kao drzavi Njemcima kao narodu i Angeli Markel kao kancelarki. Nit je Njemacka nezavisna drzava, nit su Njemci zli nit je Anglea Markel kancelarka Njemacke i predstavnik njemackog naroda.
To je drzava u kojoj dan danas ima 20 veliki angloamericki vojni baza, to je zemlja cije bezbjednosne sluzbe su osnovane od strane OSS (Office of Strategic Services),predhodnica CIA-e i kasnije NSA. Poslje potpunog unistenja Njemacke kapital je ubrizgavan u tu zemlju od strane angloamerikanaca tj drzaljana SAD-a i Velike Britanije, a vecinu ubrizgavaca cinili su drzavljani ti zemalja koji praktikuju Judizam. One price koje su kruzile kroz bivsu SFRJ kako su Njemci vredni i radni i kako su digli zemlj uiz pepela opet je smjesna prica. Sve su to uradili angloamerikanci jer su od Njemacke napravili svoj vojni i politicki centar u Evropi.
Poenta ovog - Njemacka nije nezavisna drzava, Angela radi sto mora!
A Grcka, ko i mi mastaju i smetaju.
Preporuke:
54
5
9
petak, 13 februar 2015 10:36
@ Marija
Da li to što su profesionalni, metodični, sistematični,itd. nemački bankari 10 godina pozajmljivali novac klijentu koji nije solventan, znači da oni i nisu baš tako profesionalni? Da li je moguće da je čitav nemački bankarski sektor sastavljen od polupismenih diletanata koji ne znaju elementarna pravila bankarskog poslovanja? Ili to ipak znači nešto drugo? Da su glupavo (po običaju) bili uvereni kako će te kredite (koji su uzgred štedni ulozi njihovih građana) stostruko naplatiti oduzimajući Grčkoj luke, ostrva, spomenike kulture kad je dovedu u dužničko ropstvo?
Šta mislite, zašto Nemci nikada nisu uspeli da dobiju nijedan rat sve tako metodični i sistematični?
P.S. Inače dug Nemačke prema Grčkoj (Rusiji, Srbiji...) pored morale strane (koja njih uopšte ne interesuje) ima i vrlo konkretnu novčanu stranu.
Preporuke:
57
2
10
petak, 13 februar 2015 11:26
momir
Analiza je sjajna i istaknut je najznačajniji postulat Sirize - vraćanje dostojanstva grčkom narodu. Politički i ekonomski program Sirize ima najdublji temelj upravo u tom etičkom, moralnom, duhovnom sloju. Samo čovek koji vlada swvojim snagama i afirmiše ljudskost svojim akcijama može da doprinosi zajednici odnosno životu zajednice po najvećoj meri solidarnosti. Primer sa Mletačkim trgovcem izvanredno služi autorki za ilustraciju odnosa Grčke i Nemačke. Lihvarstvo u dužniku vidi samo roba čiji rad (i nevolju, siromaštvo) treba neprestano držati na povocu i maksimalno iscrpljivati sve dok mu u posed ne padne i njegova poslednja supstancija (imovina = grčka ostrva!).
S druge strane, Nemci nisu više pod totalnom kontrolom Anglosaksonaca (zar bi Tačerova onako komentarisala ujedinjenje Z. i I. Nemačke), barem ekonomski su stekli izuzetnu moć. A njihova svest neznatno se promenila u odnosu na ibermenš ideologiju. Satanizacija Rusa nikada nije prestala u njihovim medijima.
Preporuke:
42
0
11
petak, 13 februar 2015 11:47
Marko
Pozdrav za Ivanu ;))
Preporuke:
25
0
12
petak, 13 februar 2015 12:25
Primorac
Sjajna analiza, svaka čast autorki, ali još sam pod utiskom spoljnopolitičkog komentatora "Politike" koji je, gostujući u Jutarnjem programu RTS-a, u najogavnijem drugosrbijanskom maniru "popljuvao" Ciprasa i Varufakisa da su "prevaranti" i "manipulatori", istovremeno braneći Merkelovu i Šojblea! Žalosno je na kakva je "pera" spao najstariji list na Balkanu! Žalosno!
Preporuke:
41
2
13
petak, 13 februar 2015 12:48
Neko iz mase
Odličan tekst! Svaka čast!
Treba imati u vidu da države imaju suverenost (gospodarstvo) i na tome posebno insistira SIRIZA. Nije to samo pitanje etike, to je pitanje samoodrživosti zemalja u anarhičnom sistemu međunarodnih odnosa. Čak i kada postoji delimična suverenost (država pod kontrolom), načelno suverena prava država postoje.
Ono što SIRIZA pruža u ovom trenutku jeste nada u povratak dostojanstva i gospodarstva država. Iz ovoga će se roditi jedan novi sistem, postaviće se novi temelji saradnje a posebno...vlast će se vratiti u ruke građanima a ne korporacijama i bankama. Želimo im puno sreće u tom poduhvatu i da se mi osmelimo da pratimo njihov primer.
Samo mi je zanimljivo, kako ovi europejski Srbi iz "kruga dvojke" se ne oglašavaju. Nema evropskih vrednosti i slično sada sa Ciprasom na čelu. To bi značilo njihovo priznanje da su upravo oni oteli dostojanstvo i vlast od naroda u Srbiji i dali ga bankama i korporacijama (kao i stranim vladama).
Preporuke:
37
3
14
petak, 13 februar 2015 13:26
DarkoNS
Bullseye...
Preporuke:
12
2
15
petak, 13 februar 2015 13:49
brzi
@Neko iz mase
NIkada u istoriji nikde u svetu nije vlado narod( plebs) nego uvek oni materialno imučni pojedinci( patriciji), nekada je to bilo plemstvo danas su to korporacije koje su u vlastništvu tog istog plemstva ( oficielnog ili onog poslovnog).
Grcima ne ide u prilog ni njihova istorija jer su več više puta u istoriji radi svog neodgovornog života pustili na cedilu svoje finasiske verovnike. Radi istih razloga oni su i poslednji koji se mogu pozivati na moral i etiku jer su bili oni prvi koji su decenije muljali sa podatcima ( poznate afere sa prikrojavanjem fiskalnih podataka u pojedinim razdobljima poslednjih dviju decenija) pre svega iz razloga da bi prevarili svetske finasiske poverioce i verovnike. Neka pojedu ono što su sis sami skuvali ili sa realnim rečima zašto bi trebali porezni obaveznici zemalja poverioca i verovnika iz svojih novčanika naplačivati lagodan grčki život.
Preporuke:
6
39
16
petak, 13 februar 2015 14:11
Neko iz mase
@brzi
Pitanje je ko je tu koga varao. Sumnjam da se ECB oslanjala na izveštaje grčkih vlasti..i da su svi vrlo dobro znali kako stoje stvari.
A što se tiče pitanja..poreskih obveznika iz Evrope: prvo pitanje koje se postavlja, zašto bi grki obveznici plaćali zbog štete koja je načinjena podmićivanjem grčkih dužnosnika od strane Nemačke (zašto Nemačka ne izruči Hristoforakosa koji je odgovoran za Simensov skandal u Grčkoj). Eto, ako toliko brinu o pravdi i pravu i odgovornosti, neka načine taj korak i izuče ga Grčkoj pa da vidimo ko je koga tu varao.
Nepoznata vam je činjenica da su Grci u više navrata hteli da kupe ruske avione koji su mnogo jeftiniji od američkih. Svaki put je uslov bio, ako uradite to, nećemo vam poslati ni je dan deo za popravke aameričkih aviona koje već koristite. Pa pitanje nemačkih podmornica koje nisu stabilne pod vodom a papreno su plaćene od strane grčkih obveznika (bivši ministar je u zatvoru zbog toga). Da ne govorimo o Olimpijadi šta se tu sve radilo.
Preporuke:
38
1
17
petak, 13 februar 2015 14:11
LIBERAL
U analizi nedostaje glavni faktor koji je inicijator Grčkih problema, SAD.
Grčkoj je namijenjena uloga Trojanskog konja u EU. Njemačka je samo druga lutka istog konca koji vuče fašistička NATO alijansa i Wall street.
Dug Grčke je samo instrument ostvarivanja politike SAD i ciljeva fašističkog NATO pakta.
Preporuke:
29
1
18
petak, 13 februar 2015 14:19
Neko iz mase
Nastavak...
Sledeće pitanje koje se postavlja...zašto bi cela Evropa plaćala lagodan život Nemaca?
Grčka je krenula da čisti svoje dvorište, i stalno im se preti zbog toga jer će se otkriti ko je sve i kako umešan u "lagodan život" Grka. To što se Nemci prave mutavi i kao jadni mi, radimo naporno a oni samo troše. Nije tačno. Da bude jasnije, napraviću paralelu sa nama...i javnim nabavkama. Da li neko danas u Srbiji postavlja pitanje šta je bilo sa nabavkom opreme za izradu ličnih karata( MUP Srbije )od strane ministra Mihajlovića koje je plaćeno 100 miliona evra, bez tendera. Niko o tome ne priča. A građani Srbije to moraju da plate. Ta oprema sigurno nije proizvedena u Srbiji. Za korupciju je potrebno bar 2.
Preporuke:
40
1
19
petak, 13 februar 2015 14:20
doktor
Poštovani komentatori, pre svakog komentara pročitatjte "Drvoseču". To je suština. Nemačka nije država Nemačkog naroda, Merkelova je izdajnik, petokolonaš kao i ovi naši. Nemci su odavno poraženi i oni samo dobro rade za potomke Mletačkog trgovca. Dug koji Grčka i ostale zemlje imaju, je dug privatnim bankama, koje poseduju lihvarske porodice, tzv Banksteri. EU je njihov projekat i sve države Evrope su okupirane. Jedino Rusija pod Putinom se bori protiv njih.
Preporuke:
25
3
20
petak, 13 februar 2015 14:21
SRBOLJUB
Cudo jedno je NAROD SRPSKI.Kada ugleda u necijim ustima da zvace zvaku,odmah bi i on i ako je bez zuba.Nama je bitno ubaciti u usta nesto da zvacemo,i mi to radimo bez kraja i mere,pocev od ;druze Tito mi ti se kunemo,preko cica DRAZO da te da te nije bilo,do Slobo slobodo,i tako u nedogled,staru ispljujemo,novu uzmemo u uverenju da je slada i zauvek.Tako tumaramo u vremenu koje istice nadajuci se da ce neko ili neki ljudi doneti SVETLOST SVETU,ne videci strasne tmurne oblake koji se valjaju iza njega-njih.GOSPOD rece"Po delima njihovim ce te ih poznati''dali su NJEGOVI ili su od OVOGA SVETA.Koje su namere SIRIZE:legalizovati lezbejko-pederske brakove,staviti sapu na GRCKU PRAVOSLAVNU CRKVU,prihvacanje Amerskoga mentorsva i podrske u politici koju nameravaju sprovoditi,a sta je rekao KISINDZER ;'opasno je biti nam neprijatelj,a jos opasnije prijatelj".Sto se odmah zalecemo,koliko smo puta udarili glavom o zid.STRPIMO SE ,KONAC DELO KRASI.
Preporuke:
19
21
21
petak, 13 februar 2015 16:44
Povezi na ocima i lanci
Postoji tracak nade (iako se istine, posebno genocidne supresije svesti i slobodne volje ljudi kao u Ukrajini skrivaju) da je Siriza prilika za narod Srbije da uvidi mrak u kome se njime manipulise dnevnim saopstenjima (svih politicara i partija) kao u logoru - sada vec na nivou imbecilnosti.
Zao mi je najvise dece kojima se nivo svesti, znanja i razloznog razmisljanja neverovatnim pritiskom spolja i subkulturom suzava cak i ispod onog, veoma ogranicenog, na zapadu. Stariji su zasluzili ovo sto imaju, bilo je prilika.
Preporuke:
16
2
22
petak, 13 februar 2015 19:32
fristajlo
Svakom je jasno- šta bi ovde bilo moralno, pa čak i isplativo, za opšti interes na duže staze.
Isto tako- jasno je da današnji svet sa moralom nema nikakve veze, da je novac stožerna tačka svakog razmišljanja i odlučivanja. Lihvarstvo je jedina bankarska logika, smisao bavljenja novcem, kao profesijom. Nije opcija da se Grčkoj izađe u susret, ma koliko opravdan njihov zahtev izgleda; jer- suština tih dugova je kriminal- gramzivi bankari su našli u narodima koje zadužuju korumpirane lokalne političare, a ni jedan kriminalac, na obe strane te prljave igre neće to priznati, niti mu takvo šta pada na pamet.
Suština kriminala je odsustvo morala, lične etike i ljuskog poštenja.
Zato je ovo sa Grčkom toliko važno za ceo svet- i svet kriminalnog lihvarstva, i nas, velike većine oštećenih...
Preporuke:
18
1
23
petak, 13 februar 2015 21:09
Seljak Bezemljaš
"Funta mesa što je ištem od njega
Skupo je plaćena, moja je i ja je hoću:
Ne date li, to ja pljujem na vaš zakon.
Onda nema snage pravo mletačko
-Ja se pozivam na zakon
-Ja stojim ovde na svom pismenu."
MLETAČKI TRGOVAC je samo jedan od primera.
Književnost ne poznaje dobre zajmodavce.
Sve penuša i peni (jeftinim gnevom) protiv prakse tih zlikovaca.
Postoji i pravna analiza ovog Šekspirovog dela.
U svom čuvenom delu BORBA ZA PRAVO pisanim u devetnaestom veku, Rudolf Jering čuveni pravnik nemačkog porekla dokazao je da je Šajlok posmatrano sa pravnog aspekta u pravu.
"..jer njegovo pravo je pravo Mletaka, s njegovim pravom se ruši i sve drugo..On je (Šajlok)u svome pravu prevaren. Bar pravnik mora tako stvar da posmatra. Pesniku je, naravno ostavljeno da za sebe stvara svoju osobitu jurisprudenciju"..
Preporuke:
11
5
24
petak, 13 februar 2015 21:12
@fristajlo
Ovo što se dešava sa grčkim dugom daleko prevazilazi korumpirane pojedince. Radi se o unutrašnjem ustrojstvu Evropske unije i načinu na koji funkcioniše evro. Sve je podešeno tako da Nemačka koja ima najrazvijeniju privredu uvaljuje svoju robu ostalim, manje razvijenim članovima. Radi se o legalnoj pljački.
Niko se ne pita - ako vredni Nemci zaista izdržavaju lenje južnjake pa zašto onda ne napuste Uniju? Zašto je jednostavno ne napuste? Zar to ne bi bilo logično i normalno? Pa bilo bi kad bi oni zaista nekoga izdržavali.Nego je stvar obrnuta i u tome je kvaka. Čim neko od manjih država pomene mogućnost napuštanja EU oglasi se gospođa Merkel da ubeđuje pobegulju kako je deo "evropske porodice". Istina grčkim "rođacima" je poručila da su deo "evropske priče". Valjda se dosetila šta bi ovi iz Sirize mogli da joj odbruse na ono o "porodici".
Preporuke:
15
4
25
petak, 13 februar 2015 21:24
brzi
@Neko iz mase
Gospodine, slažem se sa vama oko afere Siemens ali nikako oko kupovine naoružanja. Svako i u Natou sam odlučuje kde, kakvo i koliko če da kupuje naoružanja, jedini uslov je taj da je to naoružanje kompatibilno sa Nato standardima. U grčkom slučaju najviše interesa oko nabavke naoružanja su imali oni koji su ugovarali te nabavke jer su u svoje đepove strpali ozbilnu sumu novca od provizija za kupovinu. Veoma slična stvar je i sa olimpiskim igrama u Atini kde se pozjmljen novac trošio šakom i kapom i opet naravno poprilično tog novca je završilo u đepovima pojedinaca koji su taj projekat vodili. Grčki narod je za sve to kriv jer je sve to tolerisao i nagrađivao političko vlast za njene zloupotrebe, do početka krize 2008 u Grčkoj su se na vlasti poslednjih 30 godina menjali Pasok i Nova demokratija a obe partije vodilo je nekolicina porodičnih klanova ( Papandreu, Karamtis, Samaras)koji su međusobno surađivali u profitabilnim rabotama.
Preporuke:
7
6
26
petak, 13 februar 2015 21:38
brzi
@Neko iz mase
Na vaš drugi dio odgovoriču vam retorički. Zašto svi muljatorski političari vole skoro sve što je nemačko. Jeste činjenica da je nemačka tehniča roba možda malo kvalitetnija nego španjolska ili italijanska primera radi ali je u svakom slučaju nemačka roba radi prije spomenute kvalitete i najskuplija, provizije kod kupovine takvih roba ugovaraju se u procentima a radi toga najviše vole političari nemačku robu jer su kod te robe i največe provizije u absolutnim brojkama ili za njih osobno, za njihove partije ili koga več iz njihovog kruga. Absolutni iznos provizije je ono što vuče muljatorske politike na nemačku robu.
Preporuke:
6
6
27
petak, 13 februar 2015 23:09
@brzi
Nemačke firme imaju najveće "budžete za lobiranje". To je za slučaj kad eventualni kupac pomisle da je nečija tuđa roba kvalitetnija.
Preporuke:
14
1
28
petak, 13 februar 2015 23:29
fristajlo
@fristajlo
Ovo što se dešava sa grčkim dugom daleko prevazilazi korumpirane pojedince. Radi se o unutrašnjem ustrojstvu Evropske unije i načinu na koji funkcioniše evro. Sve je podešeno tako da Nemačka koja ima najrazvijeniju privredu uvaljuje svoju robu ostalim, manje razvijenim članovima. Radi se o legalnoj pljački.
Niko se ne pita - ako vredni Nemci zaista izdržavaju lenje južnjake pa zašto onda ne napuste Uniju? Zašto je jednostavno ne napuste? Zar to ne bi bilo logično i normalno? Pa bilo bi kad bi oni zaista nekoga izdržavali.Nego je stvar obrnuta i u tome je kvaka. Čim neko od manjih država pomene mogućnost napuštanja EU oglasi se gospođa Merkel da ubeđuje pobegulju kako je deo "evropske porodice". Istina grčkim "rođacima" je poručila da su deo "evropske priče". Valjda se dosetila šta bi ovi iz Sirize mogli da joj odbruse na ono o "porodici".
Potpuno se slažem sa Vašom ocenom.
Preporuke:
10
1
29
subota, 14 februar 2015 00:08
ZEMUNAC
I SRBIJA IMA puno moralno pravo NA RATNU OTSTETU IZ RATA i otpis dugova.Treba pokrenuti ROME,zbog genocida,moze to i gdin VUK JEREMIC da pokrene,koji mje prijatelj gdina BAN KI MUNA,preko UN.Fasizam jaca,ali se istorija ne ZABORAVLJA!DOSTOJANSTVO Srbije gaze ucene EU I MMF,treba i mi da im otpisemo DUGOVE,NEKA BOLJA VLADA i pustimo RUSKU VOJNU BAZU da nas zastiti!Duzni su nam i zbog otetog KOSOVA!
Preporuke:
8
0
30
subota, 14 februar 2015 00:31
brzi
@ @brzi
Nemačke firme imaju najveće "budžete za lobiranje". To je za slučaj kad eventualni kupac pomisle da je nečija tuđa roba kvalitetnija.
Kod ovih stvari nije baš potrebno lobirati nego samo onaj ko podpisuje sa kupčeve strane ugovor dobija postotke koje bi zaradio prodajni agenat jer obično kod tih poslova klasičnih prodajnih agenata nije nego pasao odradi komerciala principala. Novac za lobiranje se koristi u drugim slučajevima ( pripreme tendera, priprema i osvajanje zakona,...) ali to je mnogo manji novac kojeg dobijaju suštinski avtori tih akata.
Preporuke:
5
4
31
subota, 14 februar 2015 11:11
Brzom
"buzeti za lobiranje' su eufemizam za novac za procenat ili jasno receno za podmicivanje. Bilo ko ko je ucestvovao u tenderima sa nemackim firmama, bio je zapanjen upravo najvecim budzetima za lobiranje. Ovo zbog toga sto u zemlji Srbiji jos uvek iz nepoznatih razloga postoji fascinacija nemackom solidnoscu. Dokle!!
Preporuke:
9
0
32
subota, 14 februar 2015 14:38
Polikomentari
@Autor teksta:
Stoga ostajemo zatečeni i nespremni da se stavimo na neku od dvije projavljene strane;--- vladavina tržišta najzad su dobili „slobodnu konkurenciju u liku dostojanstva,slobode i demokratije
A šta ako je i ovo samo finta svetskih vladara,plan B.
Uz to, tzv demokratija je samo paravan za pljačkaški neoliberalizam.
*
@Radovan
Jedino ne mogu da se složim sa frazom evropske stare temeljne vrednosti,da li ih je ona ikada imala i kakve su.
Čitaj Kalajićevog Poslednjeg Evropljanina. Jedno je Francuska De Gola,a drugo sarkozija.
*
@Marija
Da li To što Njemačka "ima moralni dug" iz IIWW znači da se od nje mogu pozajmljivati novci bez obaveze da se i vraćaju?
Marija, taj dug je milion puta manji od nemačkog duga, merenog i životima.Ti si sledbenik Stjepana Radića,koji je izvadio sitninu iz džepa i pitao: koliko košta srpska krv?".
Sram te bilo!
Preporuke:
10
1
33
subota, 14 februar 2015 14:50
Jeza
Ovo mi sve mnogo liči na onaj poklič Ustajte vi prezreni na svetu!Samo da ne krenu pražnjenja podruma kao kod nas 1945-e...
Prvo što je uradio Cipras, umanjio prava popova a dao prava pederima. Jesu popovi njihovi verovatno kao i naši, ali nisu oni doveli zemlju dotle.
Preporuke:
6
6
34
subota, 14 februar 2015 20:46
Turas
Kakvo čifutsko dostojanstvo ? Umesili su u Briselu Ciprosa . Drugo, verujem da je Siriza na putu redefinisanja svojih "čvrstih"stavova prema Briselu . Tu maožemo svašta očekivati a najmanje ispunjenje biračkih obećanja . Prateći "natezanja" po Briselu koja su se odužila verujem , da Grčka "nema alternative"kako imaju običaj naši podanici da kažu . Očekivao sam kao i većina komentatora na NSPM da će Siriza da pokrene talas u EU koji je protiv namicanja kursa politike štednje . Nažalost izgleda da Siriza nema format i kategoričnost Islanda . Još se nadam ,iako je nada k...
Preporuke:
6
8
35
subota, 14 februar 2015 21:59
Petrušin
Ivana, lijep tekst, ali kontraargument, da ne zađemo u krajnost:
1) Grci su išli u penziju 5-10 godina ranije nego Njemci;
2) primali su 14 plata godišnje u odnosu na 12 njemačkih;
3) Plaćali su za 10%-15% manje poreza iako im je državni i administrativni aparat bio za 1/5 veći nego prosjek u EU, ili 1/4 u odnosu na njemački;
4) Uvozili su sve i svašta a imali najveći budžetski deficit u EU, iako su znali da nemaju ekonomiju koja može sve to da plati;
5) Izdali su kredita širom Balkana u iznosu od jednog BDP-a iako su znali da je rizik mnogo veći od kamata koje su njihove banke mogle da naplate, uz to su taj isti novac pozajmili od Njemaca da bi ga drugima pozajmili;
6) Grčka elita je iznijela iz Grčke skoro pola BDP-a u poslednjih 10 godina, na svoje privatne račune, a državi ostavili da vraća njihove dugove Njemcima i Amerima.
Naravoučenije: GRČKI NAROD JE IZDALA GRČKA LIHVARSKA I POHLEPNA ELITA, A NE NjEMCI I NjEMAČKA!
Dovoljno je pogledati koliko ih je pobjeglo u London i Ženevu!
Preporuke:
11
4
36
subota, 14 februar 2015 22:40
Petrušin (2)
Što se tiče mogućnosti da Siriza pokrene narodne i socijalne pokrete i nemire širom nezadovoljne Evrope, više je nego sigurno* da će se dogoditi.
Cijepanje EU se može očekivati u dva pravca: bogati i germanski Sjever protiv grčko-romanskog Juga, gdje bi EU opstala u nekom ekonomskom i finansijskom obliku kao sjever-jug cjelina.
Drugi je totalno cijepanje EU i evrozone, samim tim formiranje novih interesnih sfera uticaja na štetu Njemačke, čiji bi uticaj (p)ostao regionalnog karaktera (Hansa država).
Pravoslavna transferzala sjever-jug i veliki uticaj Kine na Balkan bi u tom slučaju bili više nego sigurni.
Gdje bi tu bili interesi Turske i Amerike, pitanje je nad pitanjima!
A tek nas običnih smrtnika??? ;o))
------------------
*Austerity and Anarchy - Budget Cuts and Social Unrest in Europe, 1919-2008
Treba imati razumevanja za Mariju, ona je eurofil i nemačkar, ona je napredna. Ona je promenila svest! Nije malo!
Preporuke:
7
1
38
nedelja, 15 februar 2015 19:19
@Petrušin
Sve što ste vi napisali o Grcima, znali su i nemački bankari. Pa bih vam bio zahvalan da odgovorite na pitanje - zašto su nemački bankari, kršeći elementarna pravila bankarskog poslovanja, davali kredite (10 GODINA) takvom nesolidnom klijentu?
U svim zemljama sveta takvi bankari bi odgovarali za privredni kriminal. Jer krediti koje banke odobravaju su zapravo štedni ulozi građana koji imaju poverenja da će banke poslovati kao dobar domaćin. (To je zvaničan izraz još iz rimskog prava). Dakle, kako to da se niko u upravnim odborima tih banaka (a tu su i predstavnici industrije, predstavnici raznih državnh institucija...) kako to da niko od njih nije skrenuo pažnju na neodgovorno ponašanje nemačkih bankara? Jer oni i sede (uz dobar honorar) u tim odborima da bi vodili računa o javnom interesu i o interesu građana.
Preporuke:
9
0
39
ponedeljak, 16 februar 2015 08:35
gavrilo
Sjajno, kako neko napisa u udžbenike dostojanstva,morala i slobode!Samo se plašim da od SIRIZE ne naprave SNS jer ZLO je akumulirano u BRiselu i prvo što treba da uradi je da se odrubi Meduzina glava zla!Ima li Siriza Persejevu snagu?
Preporuke:
6
0
40
ponedeljak, 16 februar 2015 14:59
miki
Ja se pitam gde je tu odgovornost zajmodavca, npr Nemačke? Ako pozajmljujete novac bezglavo, ne razmišljajući da li zajmoprimac može to da vrati, sami ste krivi ako posle ne možete da naplatite dug.
Preporuke:
5
0
41
ponedeljak, 16 februar 2015 16:10
Srbin crnac, ateista
DrvoSjeca
Meni uvjek biva smjesno na koji nacin govorimo o Njemackoj kao drzavi Njemcima kao narodu i Angeli Markel kao kancelarki. Nit je Njemacka nezavisna drzava, ...Poslje potpunog unistenja Njemacke kapital je ubrizgavan u tu zemlju od strane angloamerikanaca tj drzaljana SAD-a i Velike Britanije, a vecinu ubrizgavaca cinili su drzavljani ti zemalja koji praktikuju Judizam.
Bio bi komentar "u sredu" da nije ove rečenice gde se među 99% istine podmeće jedna judeofobna laž. Ne spori se činjenica da je Nemačka kolonizovana i geopolitički satelit, osporava se ovo zlonamerno etiketiranje čitavog naroda. Podjednako aluzija na teorije zavere protiv ovog naroda. Netačno je da nemačke banke nemaju odgovornost već neko drugi- upravo nemačke banke su gramzivo skočile na finansijske derivate i hedž fondove gde su izgubili neverovatno mnogo novca i sada zbog nedostatka likvidnosti moraju sisati krv Grčke. Dakle tu su samo Nemci krivci i odgovorni, ne angloamerikanci.
Preporuke:
3
1
42
ponedeljak, 16 februar 2015 17:57
@Petrušin
1.
Marta 2012.Stockholm International Peace Research Institute je objavio godišnji izveštaj o trgovini oružjem u svetu. NAJVEĆI UVOZNIK ORUŽJA U EVROPSKOJ ZAJEDNICI JE GRČKA. Najveći IZVOZNICI oružja u Grčku su Francuska, Nemačka, Velika Britanija i Holandija.
Francuska Grcima prodaje uglavnom helikoptere NH-90. Taj izvoz iznosi 10% celokupnog francuskog izvoza oružja tako da je Grčka najbolji francuski klijent u toj grani izvoza.
Nemačka Grcima prodaje uglavnom podmornice tipa „214“ ali i kopnena vozila i elektronsku opremu za razne vrste naoružanja. Taj izvoz iznosi 13% celokupnog nemačkog izvoza oružja tako da se Grčka nalazi na drugom mestu svih nemačkih klijenat za kupovinu oružja.
Prodaje oružja Grčkoj od strane Nemačke, Francuske, Velike Britanije... su se nastavile i u vreme najintenzivnijih pregovora o merama štednje. Dakle, otpustićete desetine hiljada ljudi ali nastavićete da kupujete oružje od nas.
Preporuke:
4
0
43
ponedeljak, 16 februar 2015 18:00
@Petrašin
2.
Osim jedne intervencije Danijel Kon-Bendita u Evropskom parlamentu koja je prošla sasvim nezapaženo, u evropskim institucijama, Parlamentu i Komisiji, vlada potpuno ćutanje o astronomskim iznosima grčkog budžeta za odbranu, odnosno o astronomskim iznosima koje Grčka duguje članicama Evropske unije za kupovinu oružja.
Zašto Grci toliko troše na naoružanje? Odnosi sa Turskom su veoma zategnuti ali obe zemlje su članice NATO pakta pa bi neki sukob bio malo verovatan. Ipak, čim bi se u grčkom Parlamentu povela rasprava o smanjenju vojnog budžeta i obustavi ovih kupovina, u evropskoj štampi bi se kao slučajno pojavili tekstovi o turskim istraživačkim brodovima u grčkim vodama, ili o turskim vojnim avionima u grčkom vazdušnom prostoru.
Preporuke:
4
0
44
utorak, 17 februar 2015 00:33
Petrušin
"Vuk na ovcu svoje pravo ima ka tirjanin na slaba čovjeka..."
Njegoš
Da probam da odgovorim na ovo pitanje, ali mi se čini da ste vi sami najbolje odgovorili, potvrđujući moje tvrdnje o koruptivnoj grčkoj eliti.
Neko je uzeo proviziju na sve te vojne i finansijske ugovore i podugovore, i sada Siriѕa treba samo da sve pozajmljeno, od strane prethodnih vlada i korporacija, proglasi nelegalnim ugovorima ("ODIOUS DEBT") i stavi sve te potpisnike štetnih ugovora na interpolovu listu. Inače je sve drugo presipanje iz šupljeg u prazno!
Nigdje nijesam tvrdio da su Njemci nevini, nego da je sve što se desilo bilo nemoguće sprovesti bez saglasnosti koruptivne grčke elite, koja je dijelila mrvice stanovništvu da se isti ne bi bunili dok je krađa bila u toku.
Isto se dešavalo u Srbiji za vrijeme vladavine DS-a, samo što ovi nijesu mogli da podignu toliko kredita kao što su to Grci mogli.
Ameri su preko Grčke urušili EU i evro kao valutu.
Napali su najslabiju kariku u tom lancu!
Preporuke:
2
2
45
utorak, 17 februar 2015 09:58
@Petrušin
Gospodine, da je grčki politički establišment bio koruptivan, to niko nikada nije negirao. Vi se držite samo te činjenice. Bilo bi uputno da se bolje upoznate sa onim što Siriza sada zahteva, jer ste napravili nekoliko proizvoljnih zaključaka. Naime, Siriza ne zastupa stav da Grčka ne treba da vrati dugove.
Naprotiv, da ih vrati ali u uslovima konkurentnosti i razvoja, a ne kontinuiranog novog posuživanja nakon oplaćenog velikog dela duga. Siriza zahteva direktan kontakt sa partnerima, a ne preko Trojke, koja je skup činovnika i ekonomskih manipulatora. To se vidi iz mera koje nameću već dve godine. To nema veze sa oporavkom ekonomije. Nikada još nije insistirano da se strogo oporezuju najimućniji, već su do sada dug otplaćivali najsiromašniji i srednja klasa, koja praktično nestaje. Afere se nisu istraživale, a Njemačka štiti svog pulena Hristoforakosa koji je bio njen predstavnik u Zimens aferi.
Dakle, upoznajte se najpre sa programom Siriza, pa će vam se samo reći.
Preporuke:
3
0
46
utorak, 17 februar 2015 12:19
Petrušin
Da probam još jednom da odgovorim:
Grčka ne može sve i da želi da vrati ono što je pozajmila. Otuda će joj se oprostiti oko polovina pozajmljenog (HUGE haircut on government and corporate bonds), poput onoga što se dogodio na Kipru, ili će (što je moje mišljenje) morati da napusti evrozonu i uvede svoju valutu.
Kakve veze imaju Njemci sa grčkim ranijim odlaskom u penziju, manjim porezima a većom administracijom, raznim povlasticama i bonusima koje siromašna grčka ekonomija ne može da podnese i da isplati osim da uzme kredite,... i slično?
I bankari nemaju državne granice, kao što to vi zamišljate ("nemački bankari"),nego je to jedna ista fela koja gleda svoje globalne interese. Otuda ne postoje "njemački bankari", nego masonska hijerarhija koja vlada globalnim finasijama.
Preporuke:
1
2
47
utorak, 17 februar 2015 17:28
@Petrušin
Prvo, za korupciju kao i za mito potrebne su dve strane -jedna koja nudi mito i druga koja ga prima. Ili, u slučaju korupcije, jedan koji korumpira i drugi koji pristaje da bude korumpiran.
Sa etičke strane posmatrano, meni je mnogo nemoralnije nuditi mito nego ga primiti, i mnogo nemoralnije nekoga korumpirati nego pristati da budeš korumpiran. U svakom slučaju odgovornost je bar podjednaka, pa prema tome, u konkretnom slučaju, podjednako su odgovorni (i podjednako treba da snose posledice) i nemačka strana koja je inicijator korupcije i grčka strana koja je prihvatila tu inicijativu.
Drugo, postoje nemačke banke koje imaju svoje bilanse, svoju aktivu i svoju pasivu.Ti bilansi se objavljuju u Evrostatu kao bilansi NEMAČKIH BANAKA. Krediti koje je odobravao korumpiran menadžment nemačkih banaka korumpiranim grčkim ministrima i privrednicima tereti isključivo NEMAČKE BANKE a ne neku međunarodnu bankarsku "felu".
Preporuke:
3
0
48
utorak, 17 februar 2015 17:52
@Petrušin
P.S.
Ono što mene zaprepašćuje, to je da pojedini komentatori ne vide nemoral i licemerje INICIJATORA KORUPCIJE a to su nesumnjivo menadžmenti banaka koje su Grčkoj, kao nesolventnom klijentu, odobravale kredite.
Najveći iznos kredita su dale nemačke banke. Imajući u vidu da odluke o odobravanju kredita, pogotovu kad se radi o ovakvim iznosima, donose upravni odbori u kojima sede i predstavnici državne administracije, više je nego jasno da je nemačka vlada svesno išla na to da se Grčka dovede u dužničko ropstvo kao bi te dugove naplatila prisvajajući grčke luke, grčke aerodrome... Ovo nije nikakvo "zamišljanje" jer je objavljen spisak 14 (i slovima četrnaest)aerodroma u Grčkoj koje je Nemačka imala nameru da prisvoji na ime otplate duga.
Da ponovim, davati kredite nesolventnom klijentu je klasičan PRIVREDNI KRIMINAL.
Preporuke:
4
0
49
utorak, 17 februar 2015 18:28
@Petrušin
Tek sada sam video vaš komentar od 9.58.
Da budem iskren ne vidim poentu.
Siriza nastupa časno, ne poriče da je Grčka dužna ali traži da se promeni način otplate duga.
Druga strana, koja pregovara sa Grčkom, nastupa nečasno, ne priznaje da je odobravanje kredita Grčkoj bio čist KRIMINAL te da bi elementarno poštenje (naknadno sa njihove strane), zahtevalo da se Grcima oprosti bar deo tog duga. Uzgred, Grci kao ponosan i dostojanstven narod to čak i ne traže, ali bi inicijatori korupcije to trebalo sami da ponude.
Elem, ništa od svega toga. Korumpirani zajmodavci nastavljaju sa ucenama i ultimatumima a jedan deo javnosti (čak i kod nas???) misli da su oni u pravu.
Preporuke:
3
0
50
utorak, 17 februar 2015 20:37
tri učesnika diskusije
petrušin,@petrušin i @@petrušin- dakle, jedan Petrušin i dvojica koji mu odgovaraju.
Dok ova diskusija traje, stvari se na terenu razvijaju. Padaju maske, Nemačka polako gubi strpljenje i pokazuje sve fore kojima se do sada lagodno koristila.
Preporuke:
3
0
51
utorak, 17 februar 2015 23:12
Četvrti učesnik diskusije
Hvala Bogu da je tako. Nekada su bar nastupali otvoreno - mi smo vojna sila i mi vas okupiramo, tačka. Sada nastupaju kao partneri (sa nama), ili kao rođaci iz "evropske porodice naroda" (!) sa Grcima.
Na terenu to izgleda ovako. Vi Srbi ćete da radite za nas za 100 evra mesečno u našoj fabrici, zapravo vašoj fabrici koju smo mi džab džabe kupili kao strani investitor. Prinudni rad u Nemačkoj i slični fazoni iz vremena okupacije su totalno demode. Sada smo mi prijateljski nastrojen strani investitor za koga ćete vi da crnčite dok vam duša ne ispadne na nos.
A vi, grčki rođaci, vi ćete od nas na kredit (koji vam mi odobrimo) da kupujete naše naoružanje (koje vam ništa ne treba) a koje čini 13% našeg izvoza oružja. Kredite ćemo vam davati sve dok vas ne uvalimo u dužničko ropstvo a onda ćemo vam na ime otplate duga uzeti aerodrome, luke, brodogradilišta, po neko ostrvce...Ono sa Vermahtom koji kao okupaciona sila zaposeda ostrva i luke je potpuno demode.
Preporuke:
3
0
52
sreda, 18 februar 2015 00:09
Petrušin
Ovdje uopšte nije u pitanju nečiji moral ili etika, već sudbina naroda, koga je njegova elita prodala zapadnim šakalima.
Ko nije kuvao (ili bolje reći: ne kuva) finansijske knjige, da bi se na njih pozivali i donosili na osnovu njih bilo kakav zaključak?!
Kao prvo (i poslednje) Grčka uopšte nije zadovoljavala osnovne kriterijeme ulaska u EU, pa su grčka elita i zapadna finansijska masonerija - da bi bar prividno izgledalo da Grčka ispunjava mastriške kriterijume - izmislili brojke koje navode na to, da bi se onda (do današnjeg dana) nastavilo sa kuvanjem finansijskih državnih i korporativnih izvještaja, sve u/na ime toga da Evropa nije "Evropa" bez Grka i bogate grčke kulturne i istorijske zaostavšine - "Evropa" nije germanska, ili ne znam čij boginja, nego GRČKA!
Znači, sve je od samog početka priče bila šarena laža, koje se neminovno uvećavala kako su Grci sve dublje padali u dužničko ropstvo, koje samo ćorav i nemoralan čovjek nije mogao da pretpostavi.
Etika i moral - koga?
Preporuke:
2
1
53
sreda, 18 februar 2015 01:41
Petrušin
Da pojasnimo i ovo čuđenje koji provejava u komentarima, da su njemačke banke kreditirale kupovinu proizvoda njemačkih kompanija!
Pa ko bi trebao da otvara kreditne linije nego domicilne banke odakle proizvodi dolaze? To svi rade i nije odlika Njemaca nego SVIH, ali svih izvozno orijetisanih privreda, jer bi u svakom drugom slučaju taj izvoz bio ili mnogo skuplji, ili mnogo manji, kada bi se radilo o stranom kapitalu i stranim bankama.
To što u Srbiji više ne postoji domaći bankarski sektor, ne znači da je svuda tako.
Mislite da bi Kinezi prodavali svoje poizvode u Americi da njihove banke ne kreditiraju američkog kupca? Da, samo u snu!
Otuda Kinezi imaju ogromne zalihe u dolarima i dolarskim papirima, koje srazmjerno rastu njihovom suficitu u razmjeni sa USA.
Znači da Kinezi direktno kreditiraju kupovinu svojih proizvoda,koja bi bila pod znakom pitanja da nije tako.
I ne samo oni, nego sve jake i izvozno orijentisane ekonomije, koje drže u dolarskim papirima 3/4 USA BDP-a.
Preporuke:
1
1
54
sreda, 18 februar 2015 01:48
Petrušin
Foreign Ownership of US Assets, Quarterly Update: 2015
U redu. Brojke su izmislili grčka elita i finansijska masonerija. Ali ono što vi brkate to je da finansijska masonerija deluje preko KONKRETNIH finansijskih institucija a ne iz bezvazdušnog prostora.
Dakle, zaključak je - brojke su izmislili KONKRETNA grčka elita i KONKRETNA finansijska masonerija locirana u nemačkim bankama. Odakle proizilazi da posledice te rabote moraju da snose grčki narod (čija je to bila elita) i nemačke banke (u čijim upravnim odborima odluke donosi finansijska masonerija).
Inače cela Evropska unija je od samog početka jedna šarena laža.
Preporuke:
2
1
56
sreda, 18 februar 2015 11:26
@Petrušin
Ne znam kojim slovima i kojim jezikom bi trebalo da napišem da nijedna normalna banka ne odobrava kredite nesolventnom klijentu a nemačke banke su upravo to radile.
Mislim da je besmislena dalja diskusija.
Preporuke:
3
0
57
sreda, 18 februar 2015 22:48
Petrušin
Bezime sagovorniče,
Da te podsjetim da sam ja komentarisao Ivanin tekst, a ti onda komentarisao napisano, da bi se sad žalio na uzaludno potrošenom vremenu?
Malo je bolesno, pa da dolazi i od najvećeg moraliste? :o))
Ukoliko ti smeta šta su njemačke banke uradile, postoji institucija koja se bavi takvim problemima u Njemačkoj (BaFin), pa ne budi lijen, nego ih podsjeti koji član njemačog zakona su prekršili.
Jedva čekamo da čujemo dobre vijesti! :o))
Usput se raspitaj kako je nastala ova FINANSIJSKA KRIZA i da je glavni razlog bila labava i nepostojeća zakonska regulativa, koja je omogućila zapadnim bankarima da pokradu 1/5 globalnog BDP-a.
Trebalo bi je uvrstiti u skolske udzbenike.
To je to sto nam se kod Sirize dopada: vraca znacaj DOSTOJANSTVA u nase zivote i misli.
Hvala i Autorki i NSPM.
Mislim da se one (vrednosti), nikada nisu razlikovale tj. iste su kao i ove danas. Pa sve nesreće i ratovi su uglavnom i potekli sa prostora Evrope.
To je drzava u kojoj dan danas ima 20 veliki angloamericki vojni baza, to je zemlja cije bezbjednosne sluzbe su osnovane od strane OSS (Office of Strategic Services),predhodnica CIA-e i kasnije NSA. Poslje potpunog unistenja Njemacke kapital je ubrizgavan u tu zemlju od strane angloamerikanaca tj drzaljana SAD-a i Velike Britanije, a vecinu ubrizgavaca cinili su drzavljani ti zemalja koji praktikuju Judizam. One price koje su kruzile kroz bivsu SFRJ kako su Njemci vredni i radni i kako su digli zemlj uiz pepela opet je smjesna prica. Sve su to uradili angloamerikanci jer su od Njemacke napravili svoj vojni i politicki centar u Evropi.
Poenta ovog - Njemacka nije nezavisna drzava, Angela radi sto mora!
A Grcka, ko i mi mastaju i smetaju.
Šta mislite, zašto Nemci nikada nisu uspeli da dobiju nijedan rat sve tako metodični i sistematični?
P.S. Inače dug Nemačke prema Grčkoj (Rusiji, Srbiji...) pored morale strane (koja njih uopšte ne interesuje) ima i vrlo konkretnu novčanu stranu.
S druge strane, Nemci nisu više pod totalnom kontrolom Anglosaksonaca (zar bi Tačerova onako komentarisala ujedinjenje Z. i I. Nemačke), barem ekonomski su stekli izuzetnu moć. A njihova svest neznatno se promenila u odnosu na ibermenš ideologiju. Satanizacija Rusa nikada nije prestala u njihovim medijima.
Treba imati u vidu da države imaju suverenost (gospodarstvo) i na tome posebno insistira SIRIZA. Nije to samo pitanje etike, to je pitanje samoodrživosti zemalja u anarhičnom sistemu međunarodnih odnosa. Čak i kada postoji delimična suverenost (država pod kontrolom), načelno suverena prava država postoje.
Ono što SIRIZA pruža u ovom trenutku jeste nada u povratak dostojanstva i gospodarstva država. Iz ovoga će se roditi jedan novi sistem, postaviće se novi temelji saradnje a posebno...vlast će se vratiti u ruke građanima a ne korporacijama i bankama. Želimo im puno sreće u tom poduhvatu i da se mi osmelimo da pratimo njihov primer.
Samo mi je zanimljivo, kako ovi europejski Srbi iz "kruga dvojke" se ne oglašavaju. Nema evropskih vrednosti i slično sada sa Ciprasom na čelu. To bi značilo njihovo priznanje da su upravo oni oteli dostojanstvo i vlast od naroda u Srbiji i dali ga bankama i korporacijama (kao i stranim vladama).
NIkada u istoriji nikde u svetu nije vlado narod( plebs) nego uvek oni materialno imučni pojedinci( patriciji), nekada je to bilo plemstvo danas su to korporacije koje su u vlastništvu tog istog plemstva ( oficielnog ili onog poslovnog).
Grcima ne ide u prilog ni njihova istorija jer su več više puta u istoriji radi svog neodgovornog života pustili na cedilu svoje finasiske verovnike. Radi istih razloga oni su i poslednji koji se mogu pozivati na moral i etiku jer su bili oni prvi koji su decenije muljali sa podatcima ( poznate afere sa prikrojavanjem fiskalnih podataka u pojedinim razdobljima poslednjih dviju decenija) pre svega iz razloga da bi prevarili svetske finasiske poverioce i verovnike. Neka pojedu ono što su sis sami skuvali ili sa realnim rečima zašto bi trebali porezni obaveznici zemalja poverioca i verovnika iz svojih novčanika naplačivati lagodan grčki život.
Pitanje je ko je tu koga varao. Sumnjam da se ECB oslanjala na izveštaje grčkih vlasti..i da su svi vrlo dobro znali kako stoje stvari.
A što se tiče pitanja..poreskih obveznika iz Evrope: prvo pitanje koje se postavlja, zašto bi grki obveznici plaćali zbog štete koja je načinjena podmićivanjem grčkih dužnosnika od strane Nemačke (zašto Nemačka ne izruči Hristoforakosa koji je odgovoran za Simensov skandal u Grčkoj). Eto, ako toliko brinu o pravdi i pravu i odgovornosti, neka načine taj korak i izuče ga Grčkoj pa da vidimo ko je koga tu varao.
Nepoznata vam je činjenica da su Grci u više navrata hteli da kupe ruske avione koji su mnogo jeftiniji od američkih. Svaki put je uslov bio, ako uradite to, nećemo vam poslati ni je dan deo za popravke aameričkih aviona koje već koristite. Pa pitanje nemačkih podmornica koje nisu stabilne pod vodom a papreno su plaćene od strane grčkih obveznika (bivši ministar je u zatvoru zbog toga). Da ne govorimo o Olimpijadi šta se tu sve radilo.
Grčkoj je namijenjena uloga Trojanskog konja u EU. Njemačka je samo druga lutka istog konca koji vuče fašistička NATO alijansa i Wall street.
Dug Grčke je samo instrument ostvarivanja politike SAD i ciljeva fašističkog NATO pakta.
Sledeće pitanje koje se postavlja...zašto bi cela Evropa plaćala lagodan život Nemaca?
Grčka je krenula da čisti svoje dvorište, i stalno im se preti zbog toga jer će se otkriti ko je sve i kako umešan u "lagodan život" Grka. To što se Nemci prave mutavi i kao jadni mi, radimo naporno a oni samo troše. Nije tačno. Da bude jasnije, napraviću paralelu sa nama...i javnim nabavkama. Da li neko danas u Srbiji postavlja pitanje šta je bilo sa nabavkom opreme za izradu ličnih karata( MUP Srbije )od strane ministra Mihajlovića koje je plaćeno 100 miliona evra, bez tendera. Niko o tome ne priča. A građani Srbije to moraju da plate. Ta oprema sigurno nije proizvedena u Srbiji. Za korupciju je potrebno bar 2.
Zao mi je najvise dece kojima se nivo svesti, znanja i razloznog razmisljanja neverovatnim pritiskom spolja i subkulturom suzava cak i ispod onog, veoma ogranicenog, na zapadu. Stariji su zasluzili ovo sto imaju, bilo je prilika.
Isto tako- jasno je da današnji svet sa moralom nema nikakve veze, da je novac stožerna tačka svakog razmišljanja i odlučivanja. Lihvarstvo je jedina bankarska logika, smisao bavljenja novcem, kao profesijom. Nije opcija da se Grčkoj izađe u susret, ma koliko opravdan njihov zahtev izgleda; jer- suština tih dugova je kriminal- gramzivi bankari su našli u narodima koje zadužuju korumpirane lokalne političare, a ni jedan kriminalac, na obe strane te prljave igre neće to priznati, niti mu takvo šta pada na pamet.
Suština kriminala je odsustvo morala, lične etike i ljuskog poštenja.
Zato je ovo sa Grčkom toliko važno za ceo svet- i svet kriminalnog lihvarstva, i nas, velike većine oštećenih...
Skupo je plaćena, moja je i ja je hoću:
Ne date li, to ja pljujem na vaš zakon.
Onda nema snage pravo mletačko
-Ja se pozivam na zakon
-Ja stojim ovde na svom pismenu."
MLETAČKI TRGOVAC je samo jedan od primera.
Književnost ne poznaje dobre zajmodavce.
Sve penuša i peni (jeftinim gnevom) protiv prakse tih zlikovaca.
Postoji i pravna analiza ovog Šekspirovog dela.
U svom čuvenom delu BORBA ZA PRAVO pisanim u devetnaestom veku, Rudolf Jering čuveni pravnik nemačkog porekla dokazao je da je Šajlok posmatrano sa pravnog aspekta u pravu.
"..jer njegovo pravo je pravo Mletaka, s njegovim pravom se ruši i sve drugo..On je (Šajlok)u svome pravu prevaren. Bar pravnik mora tako stvar da posmatra. Pesniku je, naravno ostavljeno da za sebe stvara svoju osobitu jurisprudenciju"..
Niko se ne pita - ako vredni Nemci zaista izdržavaju lenje južnjake pa zašto onda ne napuste Uniju? Zašto je jednostavno ne napuste? Zar to ne bi bilo logično i normalno? Pa bilo bi kad bi oni zaista nekoga izdržavali.Nego je stvar obrnuta i u tome je kvaka. Čim neko od manjih država pomene mogućnost napuštanja EU oglasi se gospođa Merkel da ubeđuje pobegulju kako je deo "evropske porodice". Istina grčkim "rođacima" je poručila da su deo "evropske priče". Valjda se dosetila šta bi ovi iz Sirize mogli da joj odbruse na ono o "porodici".
Gospodine, slažem se sa vama oko afere Siemens ali nikako oko kupovine naoružanja. Svako i u Natou sam odlučuje kde, kakvo i koliko če da kupuje naoružanja, jedini uslov je taj da je to naoružanje kompatibilno sa Nato standardima. U grčkom slučaju najviše interesa oko nabavke naoružanja su imali oni koji su ugovarali te nabavke jer su u svoje đepove strpali ozbilnu sumu novca od provizija za kupovinu. Veoma slična stvar je i sa olimpiskim igrama u Atini kde se pozjmljen novac trošio šakom i kapom i opet naravno poprilično tog novca je završilo u đepovima pojedinaca koji su taj projekat vodili. Grčki narod je za sve to kriv jer je sve to tolerisao i nagrađivao političko vlast za njene zloupotrebe, do početka krize 2008 u Grčkoj su se na vlasti poslednjih 30 godina menjali Pasok i Nova demokratija a obe partije vodilo je nekolicina porodičnih klanova ( Papandreu, Karamtis, Samaras)koji su međusobno surađivali u profitabilnim rabotama.
Na vaš drugi dio odgovoriču vam retorički. Zašto svi muljatorski političari vole skoro sve što je nemačko. Jeste činjenica da je nemačka tehniča roba možda malo kvalitetnija nego španjolska ili italijanska primera radi ali je u svakom slučaju nemačka roba radi prije spomenute kvalitete i najskuplija, provizije kod kupovine takvih roba ugovaraju se u procentima a radi toga najviše vole političari nemačku robu jer su kod te robe i največe provizije u absolutnim brojkama ili za njih osobno, za njihove partije ili koga več iz njihovog kruga. Absolutni iznos provizije je ono što vuče muljatorske politike na nemačku robu.
Niko se ne pita - ako vredni Nemci zaista izdržavaju lenje južnjake pa zašto onda ne napuste Uniju? Zašto je jednostavno ne napuste? Zar to ne bi bilo logično i normalno? Pa bilo bi kad bi oni zaista nekoga izdržavali.Nego je stvar obrnuta i u tome je kvaka. Čim neko od manjih država pomene mogućnost napuštanja EU oglasi se gospođa Merkel da ubeđuje pobegulju kako je deo "evropske porodice". Istina grčkim "rođacima" je poručila da su deo "evropske priče". Valjda se dosetila šta bi ovi iz Sirize mogli da joj odbruse na ono o "porodici".
Potpuno se slažem sa Vašom ocenom.
Nemačke firme imaju najveće "budžete za lobiranje". To je za slučaj kad eventualni kupac pomisle da je nečija tuđa roba kvalitetnija.
Kod ovih stvari nije baš potrebno lobirati nego samo onaj ko podpisuje sa kupčeve strane ugovor dobija postotke koje bi zaradio prodajni agenat jer obično kod tih poslova klasičnih prodajnih agenata nije nego pasao odradi komerciala principala. Novac za lobiranje se koristi u drugim slučajevima ( pripreme tendera, priprema i osvajanje zakona,...) ali to je mnogo manji novac kojeg dobijaju suštinski avtori tih akata.
A šta ako je i ovo samo finta svetskih vladara,plan B.
Uz to, tzv demokratija je samo paravan za pljačkaški neoliberalizam.
*
@Radovan
Čitaj Kalajićevog Poslednjeg Evropljanina. Jedno je Francuska De Gola,a drugo sarkozija.
*
@Marija
Marija, taj dug je milion puta manji od nemačkog duga, merenog i životima.Ti si sledbenik Stjepana Radića,koji je izvadio sitninu iz džepa i pitao: koliko košta srpska krv?".
Sram te bilo!
Prvo što je uradio Cipras, umanjio prava popova a dao prava pederima. Jesu popovi njihovi verovatno kao i naši, ali nisu oni doveli zemlju dotle.
1) Grci su išli u penziju 5-10 godina ranije nego Njemci;
2) primali su 14 plata godišnje u odnosu na 12 njemačkih;
3) Plaćali su za 10%-15% manje poreza iako im je državni i administrativni aparat bio za 1/5 veći nego prosjek u EU, ili 1/4 u odnosu na njemački;
4) Uvozili su sve i svašta a imali najveći budžetski deficit u EU, iako su znali da nemaju ekonomiju koja može sve to da plati;
5) Izdali su kredita širom Balkana u iznosu od jednog BDP-a iako su znali da je rizik mnogo veći od kamata koje su njihove banke mogle da naplate, uz to su taj isti novac pozajmili od Njemaca da bi ga drugima pozajmili;
6) Grčka elita je iznijela iz Grčke skoro pola BDP-a u poslednjih 10 godina, na svoje privatne račune, a državi ostavili da vraća njihove dugove Njemcima i Amerima.
Naravoučenije: GRČKI NAROD JE IZDALA GRČKA LIHVARSKA I POHLEPNA ELITA, A NE NjEMCI I NjEMAČKA!
Dovoljno je pogledati koliko ih je pobjeglo u London i Ženevu!
Cijepanje EU se može očekivati u dva pravca: bogati i germanski Sjever protiv grčko-romanskog Juga, gdje bi EU opstala u nekom ekonomskom i finansijskom obliku kao sjever-jug cjelina.
Drugi je totalno cijepanje EU i evrozone, samim tim formiranje novih interesnih sfera uticaja na štetu Njemačke, čiji bi uticaj (p)ostao regionalnog karaktera (Hansa država).
Pravoslavna transferzala sjever-jug i veliki uticaj Kine na Balkan bi u tom slučaju bili više nego sigurni.
Gdje bi tu bili interesi Turske i Amerike, pitanje je nad pitanjima!
A tek nas običnih smrtnika??? ;o))
------------------
*Austerity and Anarchy - Budget Cuts and Social Unrest in Europe, 1919-2008
http://www.econ.upf.edu/docs/papers/downloads/1342.pdf
U svim zemljama sveta takvi bankari bi odgovarali za privredni kriminal. Jer krediti koje banke odobravaju su zapravo štedni ulozi građana koji imaju poverenja da će banke poslovati kao dobar domaćin. (To je zvaničan izraz još iz rimskog prava). Dakle, kako to da se niko u upravnim odborima tih banaka (a tu su i predstavnici industrije, predstavnici raznih državnh institucija...) kako to da niko od njih nije skrenuo pažnju na neodgovorno ponašanje nemačkih bankara? Jer oni i sede (uz dobar honorar) u tim odborima da bi vodili računa o javnom interesu i o interesu građana.
Meni uvjek biva smjesno na koji nacin govorimo o Njemackoj kao drzavi Njemcima kao narodu i Angeli Markel kao kancelarki. Nit je Njemacka nezavisna drzava, ...Poslje potpunog unistenja Njemacke kapital je ubrizgavan u tu zemlju od strane angloamerikanaca tj drzaljana SAD-a i Velike Britanije, a vecinu ubrizgavaca cinili su drzavljani ti zemalja koji praktikuju Judizam.
Bio bi komentar "u sredu" da nije ove rečenice gde se među 99% istine podmeće jedna judeofobna laž. Ne spori se činjenica da je Nemačka kolonizovana i geopolitički satelit, osporava se ovo zlonamerno etiketiranje čitavog naroda. Podjednako aluzija na teorije zavere protiv ovog naroda. Netačno je da nemačke banke nemaju odgovornost već neko drugi- upravo nemačke banke su gramzivo skočile na finansijske derivate i hedž fondove gde su izgubili neverovatno mnogo novca i sada zbog nedostatka likvidnosti moraju sisati krv Grčke. Dakle tu su samo Nemci krivci i odgovorni, ne angloamerikanci.
Marta 2012.Stockholm International Peace Research Institute je objavio godišnji izveštaj o trgovini oružjem u svetu. NAJVEĆI UVOZNIK ORUŽJA U EVROPSKOJ ZAJEDNICI JE GRČKA. Najveći IZVOZNICI oružja u Grčku su Francuska, Nemačka, Velika Britanija i Holandija.
Francuska Grcima prodaje uglavnom helikoptere NH-90. Taj izvoz iznosi 10% celokupnog francuskog izvoza oružja tako da je Grčka najbolji francuski klijent u toj grani izvoza.
Nemačka Grcima prodaje uglavnom podmornice tipa „214“ ali i kopnena vozila i elektronsku opremu za razne vrste naoružanja. Taj izvoz iznosi 13% celokupnog nemačkog izvoza oružja tako da se Grčka nalazi na drugom mestu svih nemačkih klijenat za kupovinu oružja.
Prodaje oružja Grčkoj od strane Nemačke, Francuske, Velike Britanije... su se nastavile i u vreme najintenzivnijih pregovora o merama štednje. Dakle, otpustićete desetine hiljada ljudi ali nastavićete da kupujete oružje od nas.
Osim jedne intervencije Danijel Kon-Bendita u Evropskom parlamentu koja je prošla sasvim nezapaženo, u evropskim institucijama, Parlamentu i Komisiji, vlada potpuno ćutanje o astronomskim iznosima grčkog budžeta za odbranu, odnosno o astronomskim iznosima koje Grčka duguje članicama Evropske unije za kupovinu oružja.
Zašto Grci toliko troše na naoružanje? Odnosi sa Turskom su veoma zategnuti ali obe zemlje su članice NATO pakta pa bi neki sukob bio malo verovatan. Ipak, čim bi se u grčkom Parlamentu povela rasprava o smanjenju vojnog budžeta i obustavi ovih kupovina, u evropskoj štampi bi se kao slučajno pojavili tekstovi o turskim istraživačkim brodovima u grčkim vodama, ili o turskim vojnim avionima u grčkom vazdušnom prostoru.
Njegoš
Da probam da odgovorim na ovo pitanje, ali mi se čini da ste vi sami najbolje odgovorili, potvrđujući moje tvrdnje o koruptivnoj grčkoj eliti.
Neko je uzeo proviziju na sve te vojne i finansijske ugovore i podugovore, i sada Siriѕa treba samo da sve pozajmljeno, od strane prethodnih vlada i korporacija, proglasi nelegalnim ugovorima ("ODIOUS DEBT") i stavi sve te potpisnike štetnih ugovora na interpolovu listu. Inače je sve drugo presipanje iz šupljeg u prazno!
Nigdje nijesam tvrdio da su Njemci nevini, nego da je sve što se desilo bilo nemoguće sprovesti bez saglasnosti koruptivne grčke elite, koja je dijelila mrvice stanovništvu da se isti ne bi bunili dok je krađa bila u toku.
Isto se dešavalo u Srbiji za vrijeme vladavine DS-a, samo što ovi nijesu mogli da podignu toliko kredita kao što su to Grci mogli.
Ameri su preko Grčke urušili EU i evro kao valutu.
Napali su najslabiju kariku u tom lancu!
Naprotiv, da ih vrati ali u uslovima konkurentnosti i razvoja, a ne kontinuiranog novog posuživanja nakon oplaćenog velikog dela duga. Siriza zahteva direktan kontakt sa partnerima, a ne preko Trojke, koja je skup činovnika i ekonomskih manipulatora. To se vidi iz mera koje nameću već dve godine. To nema veze sa oporavkom ekonomije. Nikada još nije insistirano da se strogo oporezuju najimućniji, već su do sada dug otplaćivali najsiromašniji i srednja klasa, koja praktično nestaje. Afere se nisu istraživale, a Njemačka štiti svog pulena Hristoforakosa koji je bio njen predstavnik u Zimens aferi.
Dakle, upoznajte se najpre sa programom Siriza, pa će vam se samo reći.
Grčka ne može sve i da želi da vrati ono što je pozajmila. Otuda će joj se oprostiti oko polovina pozajmljenog (HUGE haircut on government and corporate bonds), poput onoga što se dogodio na Kipru, ili će (što je moje mišljenje) morati da napusti evrozonu i uvede svoju valutu.
Kakve veze imaju Njemci sa grčkim ranijim odlaskom u penziju, manjim porezima a većom administracijom, raznim povlasticama i bonusima koje siromašna grčka ekonomija ne može da podnese i da isplati osim da uzme kredite,... i slično?
I bankari nemaju državne granice, kao što to vi zamišljate ("nemački bankari"),nego je to jedna ista fela koja gleda svoje globalne interese. Otuda ne postoje "njemački bankari", nego masonska hijerarhija koja vlada globalnim finasijama.
Sa etičke strane posmatrano, meni je mnogo nemoralnije nuditi mito nego ga primiti, i mnogo nemoralnije nekoga korumpirati nego pristati da budeš korumpiran. U svakom slučaju odgovornost je bar podjednaka, pa prema tome, u konkretnom slučaju, podjednako su odgovorni (i podjednako treba da snose posledice) i nemačka strana koja je inicijator korupcije i grčka strana koja je prihvatila tu inicijativu.
Drugo, postoje nemačke banke koje imaju svoje bilanse, svoju aktivu i svoju pasivu.Ti bilansi se objavljuju u Evrostatu kao bilansi NEMAČKIH BANAKA. Krediti koje je odobravao korumpiran menadžment nemačkih banaka korumpiranim grčkim ministrima i privrednicima tereti isključivo NEMAČKE BANKE a ne neku međunarodnu bankarsku "felu".
Ono što mene zaprepašćuje, to je da pojedini komentatori ne vide nemoral i licemerje INICIJATORA KORUPCIJE a to su nesumnjivo menadžmenti banaka koje su Grčkoj, kao nesolventnom klijentu, odobravale kredite.
Najveći iznos kredita su dale nemačke banke. Imajući u vidu da odluke o odobravanju kredita, pogotovu kad se radi o ovakvim iznosima, donose upravni odbori u kojima sede i predstavnici državne administracije, više je nego jasno da je nemačka vlada svesno išla na to da se Grčka dovede u dužničko ropstvo kao bi te dugove naplatila prisvajajući grčke luke, grčke aerodrome... Ovo nije nikakvo "zamišljanje" jer je objavljen spisak 14 (i slovima četrnaest)aerodroma u Grčkoj koje je Nemačka imala nameru da prisvoji na ime otplate duga.
Da ponovim, davati kredite nesolventnom klijentu je klasičan PRIVREDNI KRIMINAL.
Da budem iskren ne vidim poentu.
Siriza nastupa časno, ne poriče da je Grčka dužna ali traži da se promeni način otplate duga.
Druga strana, koja pregovara sa Grčkom, nastupa nečasno, ne priznaje da je odobravanje kredita Grčkoj bio čist KRIMINAL te da bi elementarno poštenje (naknadno sa njihove strane), zahtevalo da se Grcima oprosti bar deo tog duga. Uzgred, Grci kao ponosan i dostojanstven narod to čak i ne traže, ali bi inicijatori korupcije to trebalo sami da ponude.
Elem, ništa od svega toga. Korumpirani zajmodavci nastavljaju sa ucenama i ultimatumima a jedan deo javnosti (čak i kod nas???) misli da su oni u pravu.
Dok ova diskusija traje, stvari se na terenu razvijaju. Padaju maske, Nemačka polako gubi strpljenje i pokazuje sve fore kojima se do sada lagodno koristila.
Na terenu to izgleda ovako. Vi Srbi ćete da radite za nas za 100 evra mesečno u našoj fabrici, zapravo vašoj fabrici koju smo mi džab džabe kupili kao strani investitor. Prinudni rad u Nemačkoj i slični fazoni iz vremena okupacije su totalno demode. Sada smo mi prijateljski nastrojen strani investitor za koga ćete vi da crnčite dok vam duša ne ispadne na nos.
A vi, grčki rođaci, vi ćete od nas na kredit (koji vam mi odobrimo) da kupujete naše naoružanje (koje vam ništa ne treba) a koje čini 13% našeg izvoza oružja. Kredite ćemo vam davati sve dok vas ne uvalimo u dužničko ropstvo a onda ćemo vam na ime otplate duga uzeti aerodrome, luke, brodogradilišta, po neko ostrvce...Ono sa Vermahtom koji kao okupaciona sila zaposeda ostrva i luke je potpuno demode.
Ko nije kuvao (ili bolje reći: ne kuva) finansijske knjige, da bi se na njih pozivali i donosili na osnovu njih bilo kakav zaključak?!
Kao prvo (i poslednje) Grčka uopšte nije zadovoljavala osnovne kriterijeme ulaska u EU, pa su grčka elita i zapadna finansijska masonerija - da bi bar prividno izgledalo da Grčka ispunjava mastriške kriterijume - izmislili brojke koje navode na to, da bi se onda (do današnjeg dana) nastavilo sa kuvanjem finansijskih državnih i korporativnih izvještaja, sve u/na ime toga da Evropa nije "Evropa" bez Grka i bogate grčke kulturne i istorijske zaostavšine - "Evropa" nije germanska, ili ne znam čij boginja, nego GRČKA!
Znači, sve je od samog početka priče bila šarena laža, koje se neminovno uvećavala kako su Grci sve dublje padali u dužničko ropstvo, koje samo ćorav i nemoralan čovjek nije mogao da pretpostavi.
Etika i moral - koga?
Pa ko bi trebao da otvara kreditne linije nego domicilne banke odakle proizvodi dolaze? To svi rade i nije odlika Njemaca nego SVIH, ali svih izvozno orijetisanih privreda, jer bi u svakom drugom slučaju taj izvoz bio ili mnogo skuplji, ili mnogo manji, kada bi se radilo o stranom kapitalu i stranim bankama.
To što u Srbiji više ne postoji domaći bankarski sektor, ne znači da je svuda tako.
Mislite da bi Kinezi prodavali svoje poizvode u Americi da njihove banke ne kreditiraju američkog kupca? Da, samo u snu!
Otuda Kinezi imaju ogromne zalihe u dolarima i dolarskim papirima, koje srazmjerno rastu njihovom suficitu u razmjeni sa USA.
Znači da Kinezi direktno kreditiraju kupovinu svojih proizvoda,koja bi bila pod znakom pitanja da nije tako.
I ne samo oni, nego sve jake i izvozno orijentisane ekonomije, koje drže u dolarskim papirima 3/4 USA BDP-a.
i.cfr.org/content/.../Foreign%20Ownership%20of%20US%20Assets.pdf
Dakle, zaključak je - brojke su izmislili KONKRETNA grčka elita i KONKRETNA finansijska masonerija locirana u nemačkim bankama. Odakle proizilazi da posledice te rabote moraju da snose grčki narod (čija je to bila elita) i nemačke banke (u čijim upravnim odborima odluke donosi finansijska masonerija).
Inače cela Evropska unija je od samog početka jedna šarena laža.
Mislim da je besmislena dalja diskusija.
Da te podsjetim da sam ja komentarisao Ivanin tekst, a ti onda komentarisao napisano, da bi se sad žalio na uzaludno potrošenom vremenu?
Malo je bolesno, pa da dolazi i od najvećeg moraliste? :o))
Ukoliko ti smeta šta su njemačke banke uradile, postoji institucija koja se bavi takvim problemima u Njemačkoj (BaFin), pa ne budi lijen, nego ih podsjeti koji član njemačog zakona su prekršili.
Jedva čekamo da čujemo dobre vijesti! :o))
Usput se raspitaj kako je nastala ova FINANSIJSKA KRIZA i da je glavni razlog bila labava i nepostojeća zakonska regulativa, koja je omogućila zapadnim bankarima da pokradu 1/5 globalnog BDP-a.
I na koju se ti pozivaš - i još morališeš!
Do tada jedno veliko PA-PA!