Aleksis Ciprac,grcki Robin Hud,jos uvijek nastoji da bogatima uzme,odnosno,ne vrati pare i da pomogne grcku sirotinju,medjutim,EUtropa se ne da.
Cipras im,umjesto vracanja duga,nudi drzavne obveznice sa kamatama od cak 10%,ali EUtropa nece papire,hoce svoje pare i kamate. ha,ha,ha,ha,
Sada se umijesla i SAD i Grinspan predvidja izlazak Grcke iz eurozone,sto bi destabilizovalo evro i finansijski sektor EU,sto bi,opet,SAD dolaru dalo novi zamah,jacanje i mogucnost novog stampanja.
Dakle,situacija je krajnje ozbiljna,Aleksis,izgleda,nece da vraca pare,EU jos razmislja da li da Grcku izoluje kao neodgovornu drzavu.Medjutim,u slucaju propasti i bankrota Grcke,EU nece moci doci do svoga novca.Sta ce,od svega ispasti,niko ne zna.
Kao sto kaze kineska poslovica:
"Ako sam ti duzan 100 juana,onda sam ti duznik,a ako sam ti duzan milijardu juana,onda smo partneri".
Preporuke:
88
6
2
nedelja, 08 februar 2015 21:59
miko
...Grci dakle imaju ono što je onaj Vučićević iz Informera tvrdio da ima premijer Srbije, ostaje da se i mi uspravimo i prestanemo da tražimo nemačku milostinju i stvar konačno nazovemo pravim imenom, da glasno saopštimo da je Nemačka veliki moralni i materijalni dužnik Srbije i da ogromna većina građana Srbije nikada neće promeniti svest o tome, niti će zaboraviti niti oprostiti...
ako dozvolite, širi komentar: https://moravickikraj.wordpress.com/2015/01/30/a-sta-cemo-sa-bombardovanjem-iz-1999/
Preporuke:
90
4
3
nedelja, 08 februar 2015 22:14
Reddy
Grčka preti strahovitim berzanskim orkanom! Već u petak omanula je ponuda kratkoročnih grčkih državnih obveznica kada je realizovano jedva dve trećine ponuđenog iznosa. Ove nedelje takođe slede nove obaveze otplate i to unosi veliku neizvesnost koja svakog časa i bukvalno može srušiti ceo evropski monetarni sistem. Ovo je i gore od ukrajinske krize. Jer, svakog trenutka moguć je monetarno-finansijski stampedo, bežanija u koznakoju stranu valutu i totalno remećenje međuvalutarnih odnosa, ne samo na evropskoj već i na međunarodnoj berzanskoj sceni. Sistem međunarodnih plaćanja biće na velikom iskušenju. Koliko će se to odraziti i na svetsku trgovinu više i nije stvar pogađanja. Naravno, drmanje čitavih ekonomija je na dnevnom redu. A sve počinje od onog jednostavnog nerazlikovanja ili svojevrsne zavrzlame na koju je davno ukazao još sam Karl Marks a koji su svi olako prenebregli, diferencu između "currency and money". Mnogi i danas od toga ništa ne shvataju! Tužno i blesavo!
Preporuke:
61
5
4
nedelja, 08 februar 2015 22:23
Petar
Bravo ѕa Ciprasa i Varufakisa, tako rade beskompromisne patriote. Bore se ѕa svoj narod kao lavovi i dostojni su jednog Leonide i njegovih 300 Spartanaca!
Preporuke:
117
5
5
nedelja, 08 februar 2015 22:23
Dome moj
Ovako se mora i bice dobro za sve druge zemlje. Lazi, ponizenja (setimo se samo Angelinog boravka u Grckoj) i ucene ne vode nicemu i trajale su suvise dugo.
Poredak u korist bogatijih clanica mora da se promeni.
Il´pravednost, il`rastanak...
Zelim svaku srecu dragom grckom narodu.
Preporuke:
112
2
6
nedelja, 08 februar 2015 22:46
R.R.
Ako EU želi da sačuva evro i uopše Uniju, prvo mora zajedno sa Rusjom da reši problem Ukrajine i da Amerika kaže "marš iz Evrope". Tako će uništiti dolar, a ojačati evro i evro-azijsku novu tvorevinu od Lisabona do Vladivostoka. Sve druge opcije vode u katastrofu i novi svetski rat.
Preporuke:
96
2
7
nedelja, 08 februar 2015 22:50
Zoran
Ooooo, al ce biti jeftino letovanje u Grckoj ako napuste EU.
Preporuke:
37
29
8
nedelja, 08 februar 2015 23:02
Radovan
Grcka vlada na celu sa Ciprasom i Varufakisom je nesto sto su evropa i svet mogli samo da sanjaju.
Kada su se probudili, nova Grcka je vec tu.
Sada nista nece biti isto kao sto je bilo. Grcka mora biti prihvacena kao ravnopravan partner u pronalasku resenja a ne kao bespogovorni klimac glavom ili zaista preti raspad eu zone. Eu nije ni svesna koliko je blizu raspada.
Preporuke:
77
3
9
nedelja, 08 februar 2015 23:12
Neka plati onaj
kome treba Evrozona.
Spremam se za letovanje.
Preporuke:
64
3
10
nedelja, 08 februar 2015 23:23
Saša
Ima Angela i društvo da kleče na koljena pred Putinom .
Mora čovjek da oda poštovanje SAD što god mislio o njima .
Prvo su podmetnuli naci-zombije u Ukrajini pa je to dalo polovične rezultate .
Ovo sa Grčkom ima da im upali prije ili kasnije .
Pa zar svi zaboravljaju da je Grčka kao tempirana bomba i uneta u evropsku monetarnu uniju sa falsifikovanim bilansima ... pogodite čijom zaslugom .
Prije ili kasnije Grčka će prestati da odplaćuje svoje dugove ... prije ili kasnije još po neka od prezaduženih zemalja južne Evrope će uraditi isto , svi očekuju Španiju mada ja mislim da će to biti Italija .
Neće ovi u Berlinu i Parizu znati sa koje ih strane lupa . Naravno uz malo rata protiv terorizma usput . Još kada Njemci napokon smognu snage da povjeruju u ono što im uporno kažu , da njihovo zlato u Americi postoji samo na papiru ...
Ali što da rade ... nisu njemački ili francuski tenkovi "oslobodili" Vašington ...
Preporuke:
76
3
11
nedelja, 08 februar 2015 23:33
Ne klepeći nanulama
Srpski slepci trebaju nešto da nauče od Grka.
Preporuke:
88
4
12
nedelja, 08 februar 2015 23:34
micky
E izem ti obecanja predizborna. Ovaj ce sve da ispuni sto je obecao. Samo jos da mu Nemci isplate obestecenje. A ako Toga ne bude a nece biti nema ni od drugih obecanja nista. U najboljem slucaju izaci iz EU i NATO-a i probati sa zemljama Briks-a. Ali i to nece biti jednostavno jer ni Briks nece da daje novac da bi Grci placali kamate i pokradene dugove zapadnim zelenasima. ... Kuj ce gi znae sta ce gi bidne.
Preporuke:
31
6
13
ponedeljak, 09 februar 2015 00:23
Čast i principi!
"Nepokolebljiva odluka Vlade je da poštuje svoja obećanja iz predizborne kampanje - rekao je Cipras u programskom govoru u Skupštini Grčke, to je pitanje časti i poštovanja".
Nemačka je rekla NE,Grčka će reći NE!NE!
Kad se prebiju dugovi,šta ostane,nek se plati.
Svako svojim putem!!!
Preporuke:
42
1
14
ponedeljak, 09 februar 2015 00:42
mizzi
alo, francuske sobarice! postoji kategorija nepostenog duga! meni je najsmesnije bilo da su grcima u poslednje dve godine nemci i francuzi davali pozajmice i milijardama dolara za kupovinu svog oruzja, gaseci im neuporedivo jeftinije a verovatno profitabilnije drzavne ustanove... nema para za vrtice, ali za oruzje ima i te kako; o amerima pre toga je neko vec spomenuo; ipak, kad ti se prakticno postavi pistolj na slepoocnicu potpisujes i da si marsovac ako treba; medjutim, tu ima ono medjutim, cim se izgubi realna tj. zlatna podloga, izgubi se i smisao za realnost; neki to zovu neoliberalizam, a ja ovako; nije cudo sto se ljudi dizu; a tek sta sve masta moze svasta...
Preporuke:
36
1
15
ponedeljak, 09 februar 2015 00:49
Deli Radivoje
Već sam zastrepeo,poješće te.Obariće te kao viršlu a ti nastavljaš da ih cepaš.Požuri.Ne popuštaj ni za jotu ,nek plate .Ko ih bio po ušima da daju tolike pare zemlji za koju su znali da ne može da vrati.Sem da proda nabolja svoja ostrva.Oni to hoće.Oni su na to računali.Udri ih.Ništa ti ne mogu.Nek se peku.Otuda Ameri hoće rat u Ukjajini.Baš ih briga za gas.Oni vole permanentno ratovanje.Oni su žedni krvi.Udri .Nek se prže između dve vatre.I mi ćemo , ako bude sreće, da se sukobimo, a ima nade,da tražimo ratnu odštetu za nezakonito NATO bombardovanje koje nisu platili.Idimo na sve što duguju.A Amerima ima da isporučimo račun za Kosovo.Ima da plate zemljarinu za Bondstil,pa onda sve ono što su Šiptari uzurpirali a imamo dokaze,tapieje, ugovore da je naše.Daj da ih malo nabijemo u dužničku kljusu pa da vidimo kaka+o to izgleda po njihovim EU sudovima.Nanu naninu.Španija jedva čeka da se pridruži.I Italija nije od toga daleko.Slovenci su kenjci,Bugari nikakavi.Rumuni ,huj.Ali i oni.Nek puca.
Preporuke:
47
1
16
ponedeljak, 09 februar 2015 01:17
Turas
Odjednom ,ugrozio bi izlazak Grčke iz EZ Britaniju, koja je pretila da će 2o17 da sama izađe . Na kraju zar nije počelo - da svako brine svoju brigu .
Preporuke:
41
1
17
ponedeljak, 09 februar 2015 01:32
Laik
Taman da sve pukne, ljubim ga u ovaj deo sa Nemačkim dugom iz drugog rata...
Pa majku mu, prvi naoružani nemački vojnik posle drugog svetskog rata ušao je u Prizren. Odakle je i otišao 44/5.
Preporuke:
66
1
18
ponedeljak, 09 februar 2015 01:41
Uške
Grčka je za srbiju misaona imenica, za razliku od Grka koji ne daju na sebe, srbi su se ponidili sotoni.
Preporuke:
31
2
19
ponedeljak, 09 februar 2015 01:47
Peter RV
A Cipras treba (u ponedjeljak) da se sastane u Moskvi sa Putinom- koji nastavlja da diriguje sve.
Zivimo u vrlo interesantnom periodu vremena.
Preporuke:
28
2
20
ponedeljak, 09 februar 2015 01:58
Ljevičari i komunisti imaju petlju
Grčki premijer predstavio politički program
Grčki premijer Aleksis Cipras izjavio je večeras da će njegova vlada održati "sva svoja obećanja" iz predizborne kampanje, a rekao je i da od Nemačke zahteva obeštećenje za Drugi svetski rat.
Ma svaka čast ljudino!
Preporuke:
32
1
21
ponedeljak, 09 februar 2015 02:53
Anka Krajina
@ Saša
Odličan komentar!
Ne bih se kladila da Pruskinja nije shvatila još lani, od samog početka, da kijevski Majdan nije namenjen isključivo Rusima.
Drugo je pitanje čime su joj vezali ruke?
Preporuke:
27
1
22
ponedeljak, 09 februar 2015 04:09
Vesna
Kako je lepo biti Grk danas.
Preporuke:
30
1
23
ponedeljak, 09 februar 2015 05:47
Vucic ce zahtevati od Srbije da plati Nemcima troskove vodjenja ratova u Srbiji!
Moralna obaveza Vuciceve Srbije je da nadoknadi sve troskove nemacke okupacije Srbije u dva svetska rata, kao i troskove nemackog ucesca u "humanitarnoj" akciji "Milosrdni andjeo"! Jer, "mi" smo izazivali ratove i primoravali Nemce da nas okupiraju, da nas drze u zatvorima, logorima, da nas ubijaju! Koliko su oni municije samo za to upotrebili, pa gorivo za "stuke" onomad, i kerozin za ove moderne avione, pa uranijum "ekologa" i ministra Joske Fischera, nastranu ljudski "angazman"! Ako zelimo u Evropu, mi moramo da platimo sve troskove koje su Nemci imali tokom ratova u koje su ih uvukli Srbi, zar ne, Herr Obersturmfuehrer Wutschitsch!?
Reparacije, da.
Mudri Helmut Smit, bivsi nemacki kancelar, je uvek upozoravao da Nemacka ne sme da se osili, da ne sme da plasi svoje susede vec da vrlo obazrivo koristi naraslu ekonomsku i drugu moc. Angela to nije razumela. Arogancija sa kojom razgovara sa "juznjacima" (naprimer prilikom posete Grckoj) je zastrasujuca.
Preporuke:
37
0
27
ponedeljak, 09 februar 2015 10:48
Ginter Zibert
@Saša
@Anka Krajina
Odlične analize, čestitam!
Pozdrav
Preporuke:
9
1
28
ponedeljak, 09 februar 2015 11:00
Ginter Zibert
@Ne klepeći nanulama
Vi kažete:"Srpski slepci treba nešto da nauče od Grka",
Tačno, treba za šefove da biraju generale(Amerika), a ne trećerazredne kapetane i kapetančiće(Nemačka i ostali)....kako ja razumeh vaš komentar...
Preporuke:
9
2
29
ponedeljak, 09 februar 2015 11:38
Brane
Nema sumnje, radi se o udaru Amera na ekonomiju Nemačke. Grčka je članica NATO ekipe...
''Evro je slab, on je kao kula od karata...''
Birokratija EU štampa EUR-e da bi spašavala banke (da bi spašavala kapitaliste) a ne da bi spašavala građane. Plan je : ako kapitalizam propada da opstanu kapitalisti.
''Kartaginu treba razrušiti...'' Vlast u Srbiji se ponaša kao omađijana skupina.
Preporuke:
14
0
30
ponedeljak, 09 februar 2015 11:56
Žalosna sova
Niko u Briselu i Vašingtonu ne sme da kaže kako je Grčka imala spoljnji dug od preko 100% BDP kada je ušla u evrozonu i ukinula Drahmu sa naštelovanim bilansom uz pomoć Goldman&Sachs. Cilj je onda bio da se sve evropske valute svedu na jedinstveni EUR koji je imao odnos 1:1 sa Dolarom, pa da se EUR utopi u Dolar kao svetsku monetu kojom bi USA vladala svetom. Britanci su to osetili pa su ostali sa svojom funtom, spremni da iskoče ako voz krene u provaliju. Mimo američkih očekivanja, Švaba se osilio pa počeo od EUR da pravi Dojče EUR pa manje razvijenim zemljama EU počeo da deli lekcije zajedno sa Francuzima. Čak su išli toliko daleko da su zagovarali Zemlje Centra EU i Zemlje Periferije te iste bratske EU. Sada je pukao lanac Svetog Antuna "širi dalje" jer su stigli do duvara.Grčka htela ne htela, moraće da napusti evrozonu i da se izvlači štelovanjem kursa Drahme i da se veže za Ruse i Kineze. To je onda i kraj EU koja nema alternativu, i šta će Srbija onda bez alternative?
Preporuke:
22
2
31
ponedeljak, 09 februar 2015 12:25
EU kao "stara Jugoslavija"
Mislim da se raspada EU?!
Preporuke:
6
0
32
ponedeljak, 09 februar 2015 12:35
micky
@Zalosna sova
Sve navedeno je tacno. Jedino, barem ja licno ne znam da li je ta ideja(ukidanje evra i zamena dolarom) ponovo "zivnula" ili ne. Imperija moze da Vlada dok je dolar u opticaju. U svakom slucaju podrivanje EU ce se i USA osvetiti jer im mnogo Toga izmice kontroli. A i treba. Svetu je dosta okupacije "demokratije" i "ljudskih prava". DOSTA.
Preporuke:
8
0
33
ponedeljak, 09 februar 2015 13:08
Ginter Zibert
Ciprasu-dečku koji obećava
Kako je lako biti jak (iako si mali) kad:
-Veruješ u pobedu pravde nad nepravdom.
-Veruješ u socijalizam i leve ideje.
-Veruješ u narod ,koji veruje u tebe.
P.S.I da ne zaboravim još jedan "mali uslovčić", da Amerikanci veruju u tebe.
Preporuke:
5
9
34
ponedeljak, 09 februar 2015 13:23
Posmatrač
Mogla bi i Srbija da podseti Nemačku na odštetu za četiri godine okupacije. Odštetom koju je SFRJ navodno dobila od Nemačke smo izgradili nuklearnu elektranu "Krško", u Sloveniji.
Preporuke:
12
0
35
ponedeljak, 09 februar 2015 13:33
miko
...Ali šta je sa kriminalnim bombardovanjem, razaranjem, ubijanjem i paljenjem Srbije 1999., kada je Nemačka protivno svome Ustavu i bez bilo kakve odluke SB UN divljački nasrnula na Srbiju bezdušno ubijajući nedužno stanovništvo...
ako dozvolite, širi komentar: https://moravickikraj.wordpress.com/2015/01/30/a-sta-cemo-sa-bombardovanjem-iz-1999/
Preporuke:
11
0
36
ponedeljak, 09 februar 2015 13:47
Stanić Milan
Grci su krenuli oštro sa svojom specifičnom socijalnom revolucijom.Za svet je ovo od prvorazrednog značaja - naime, za nadati se,da će u sledećem preslagivanju političke scene isto ili slično desiti se u Španiji i Italiji,gde su za sada najviše zaoštrene klasne razlike.
Marksizam je ponovo postalo moderno štivo,upravo radi svoje jednostavnosti(ko ga razume),kao i istine koja ne može biti poreknuta.Ergo,svako klasno društvo u konačnom zasnovano je na izvlačenju viška rada od one klase koja je direktni proizvođač,a u korist one klase koja posjeduje sredstva za proizvodnju,bilo da se radilo o političkim pritiscimaranijih ekonomski formacija ili zasnovano na socijalnim odnosima,sistemom nadnica. Ko je čitao engleskog filozofa E.Burkea spoznaće, da se kapitalizam u svojoj suštini nije promenio već 200 i više god;menjajući samo formu.PO njemu su postojeći"ekonomski zakoni prirodni i konzekventno tome i Božji zakoni."
Preporuke:
11
5
37
ponedeljak, 09 februar 2015 14:20
Reddy
Moj dragi sagoorniče, Stanić Milan,
molim vas da izbegnete termin marksizam koga se i sam Marks u jednoj prilici zgrozio kada je prezime stavio pod znak pitanja upoznat sa onim što se proturalo pod tim izrazom. Nije tajna da većina ovdašnjih tzv. komunističkih ili sličnih partija i grupica uporno insistira na nekakvom komunizmu, čak i ne pominjući tzv. marksizam, sve u strahu da javno priznaju da od Marksa ništa nisu ni shvatili. Ako je već "nešto u modi" ili ako je "dobilo na akcentu" onda to nije marksizam već genijalni nalazi Marksa, ne samo u Kapitalu već i u "Predgovoru" kao i u Prilogu kritici političke ekonomije, da ne pominjem ovde i sada Grundrisse, Teorije o višku vrednosti itd. jer masa neznalica, svejedno, s leva ili desna, nema blagog pojma ne samo o sadržaju tih štiva već ni o njihovim savremenim odjecima. Bolje je pustiti stvari da idu svojim tokom pa makar ovde Ersatz za takve komentare bio i sam glavom Thinking maize! Taj, bar, ume, da uveseljava publiku.
Salut!
Preporuke:
4
6
38
ponedeljak, 09 februar 2015 14:44
Posmatrač @Posmatrač
Za vreme okupacije Srbija je bila država priznata od Nemačkog rajha, dakle posebna država umesto Kraljevine Jugoslavije. Kako li su se Nemci izvukli od tužbe za bombardovanje Varvarina na Moravi 1999. godine?
Preporuke:
8
0
39
ponedeljak, 09 februar 2015 15:00
Sutjeska i Neretva
Tako je druže MILANE STANIĆU socijalizam je svjecki proces.to ovi imperijalisti ne razumiju.PARTIJA će jope voditi RADNIČKU KLASU.drug CIPRAS nam je svima svjetijonik.vidise da si i ti moj zemljak,pa nemisliš kej ovi bradati.
Preporuke:
5
3
40
ponedeljak, 09 februar 2015 15:03
Maks Veber
Šta mislite ima li av,av,av m... da od Nemačke zatraži ratnu oštetu?
Preporuke:
7
3
41
ponedeljak, 09 februar 2015 15:09
Sutjeska i Neretva
Druže REDDY LIKA žali TIĆA ORLOVIĆA a SUVAJA DUŠKA KOŠUTIĆA.a sade i sve drug CIPRAS slavi.
Preporuke:
4
6
42
ponedeljak, 09 februar 2015 15:40
ZEMUNAC
I SRBIJA da trazi od NEMACKE RATNE REPARACIJE!Neka to prvo traze ROMI,koje deportuju i maltretiraju POSLE GEMOCIDA!
Preporuke:
8
1
43
ponedeljak, 09 februar 2015 16:48
djoni pravedni
Cipras je ocigledno pre dolaska na vlast dobro proucio gde prethodna vlas gresi i gde je gura velika trojka EU. Velika trojka na celu sa Nemcakom je gurnula Grcku u duznicko ropstvo.U spasavanju svoje zemlje on ne ide metodama zvalacenje ruku u djepove penzionera kao sto to radi nas Vucic, vec vracanje dostojanstvenih plata sa kojima se moze trgovati, proizvoditi, placati neophodni porez, dakle primereno trosenje da bi u lancu se sve moglo obnavljati. Evo primera jednog naseg penzionera Djure. Djuri je skinuta penzija 9000 dinara. On vise u kafani ne ide da potrosi 2000 dinara. Redje odlazi kod frizera. Prespava dorucak. Kasni sa placanjem komunalija. Ne radi sitne popravke na kuci i itd. Od cega ce gore navedene delatnosti prihodovati gde razne Djure vise ne trose. Da li ce morati zatvarati radnje, jer nemogu ni porez placati.
Zbog djurinog neredovnog placanja lokalni komunalni sistem imace problema sa daljim funkcionisanjem. Eto cemu vodi stednja.
Preporuke:
3
2
44
ponedeljak, 09 februar 2015 17:54
Stanić Milan 2
Stanić M.- gosp. Reddi
Dobro, ja pripadam "staroj komunističkoj školi",kada je bilo uobičajeno koristiti se terminom"marksizam -lenjinizam."
Marksizam čini skup teorija,ako gledamo sa aspekta nauke i prostiru se u različitim domenima: u filozofiji,istoriji,sociologiji,ekonomiji kao bazičnom štivu da bi se mogli razumeti procesi u sva tri elementarna domena(proizvodnji,raspodeli i razmeni) i naravno politici.Bitna odlika Marksove nauke je tesna povezanost i uzajamno prožimanje,tako, da u suštini predstavljaju "jedinstven pogled na objektivnu stvarnost." Povezanost marksistički teorija imaju dva ključna aspekta:
- radi se o koherentnom modelu različiti naučni disciplina,
- marksističke teorije su u funkciji radničke klase objašnjenjem objektivne stvarnosti teorijskim postavkama,te ukazuju na put njenog oslobođenja od prevazilaženjem klasnog društva.Lenjinova zasluga sastoji se u tome,što je objasnio novu fazu kapitalizma,te stvorio teorijske pretpostavke za veliki Oktobar.
Preporuke:
2
5
45
ponedeljak, 09 februar 2015 18:13
Stanić Milan 3
Stanić M.- gosp. Reddi
Hegel, Marks i Sartr posebno su se bavili pitanjem slobode .Za Hegela je bitna spekulativna filozofija povezujući je sa istinitosti duha,Sartr tvrdi da je ljudska sloboda potpuna"jer su bogovi mrtvi,"pa prema tome ljudska sudbina se nalazi u njihovim rukama",međutim vrednost Marksove naučne misli sastoji se u tome da je pojam ljudske slobode vezan sa pojmom ljudske praksebudući da ne postoji sloboda bez prakse-jedino istinsko ljudsko stvaranje je i u isti mah slobodno.
DŽ. Kesidi dolazi do paradoksalnog otkrića,da su teoretičari kapitalizma puno bolje proučili Marksizam od komunista.
Eto,zašto je nama ostalo 9o-ti da se čudimo - šta nam se desi!
Preporuke:
1
5
46
ponedeljak, 09 februar 2015 19:22
Proleter
@ Stanić Milan 2 i 3
"- marksističke teorije su u funkciji radničke klase objašnjenjem objektivne stvarnosti teorijskim postavkama,..."
Greška je bili što su tumači te teorije bili priučeni polaznici večernjih partijskih škola a ne ozbiljni kadrovi partije.
"DŽ. Kesidi dolazi do paradoksalnog otkrića,da su teoretičari kapitalizma puno bolje proučili Marksizam od komunista."
Lenjin je pisao: "Ako nas nešto bude upropastilo to će biti mangupi u našim redovima". Nažalost tih 'mangupa" je bilo sve više u redovima partijskih kadrova, koji su se udaljavali od Marksizma a približavali se privatnoj svojini za sebe i svoje bližnje. Sa druge strane, kapitalisti su izučavanjem Marksizma napadali nespremne komuniste njihovim oružjem.
Danas i kod nas ima dosta RENEGATA koji su bili vatreni pobornici Marksizma a sada, beže od njega "kao đavo od krsta".
Preporuke:
8
1
47
ponedeljak, 09 februar 2015 19:23
Coki
Siriza, jos jedna velika uspesna prevara ocajnog naroda. Cipras, grcki Lenjin koji ce spasiti ugnjeteni narod i radnicku klasu. Obecanja, potrazivanja,akcia. Otpor prevario narod u oktobarskoj revoluciji, Dinkic upao u banku.Toma obecavao kanal od Dunava do Sredozemlja, Av Av obecava gradove na vodi. Prevarama kraja nema.
Preporuke:
3
4
48
ponedeljak, 09 februar 2015 19:40
miroslabv arsenovic
bravo cipras,krajnje je vreme da i nemacka plati, ili
bar prelomite potrayivanja.
moj pok.deda je bio u nemackoj u zarobljenistvu pet godina, nikad mu nije ni njemu a kamoli naslednicima placeno, zato podrzavam zahteve grckog premijera, i nek ne popusti.
Preporuke:
4
1
49
ponedeljak, 09 februar 2015 21:05
Reddy
@Stanić Milan@proleter
Izuzetno mi je drago kada naiđem na ovakve "odgovore" sa potpunim razumevanjem moje primedbe! "Proleter" je sasvim jezgrovito ukazao na ono što se kod nas zbilo! Gosp. Stanić je dao, shodno mojoj pripomeni, široko opravdanje i sasvim ga uvažavam. U tom smislu i delo Kesidija. Sve što bih dalje pisao vi ste, oboje, već apsolvirali. Prosto ne mogu verovati da ovakve osobe još mogu izbeći neozbiljne polemičke varnice. Ja to prečesto neuspevam. Valjda sam previše mlad!
Preporuke:
4
4
50
ponedeljak, 09 februar 2015 22:03
Objektivan
Grčka mora da bude svesna da dugove mora da vrati. Podsećanje na nemačke ratne reparacije iz vremena II svetskog rata su prilično zakasnele. Bolje da od Nemačke zatraži "recept" kako se "izvukla" iz ekonomske krize posle poraza u I svetskom ratu.
Alfons Dode je pisao: "Južnjak ne laže, on sebe vara." Predizborna obećanja su uvek lepa. Setimo se obećanja 5. oktobaraca kojim su "zaneli" očajnu naciju 2000. godine. Ne može se uplašiti Nemačka od grčkih dugova. Ali Grčka mora da ozbiljno shvati da je "dug zao drug". U bližoj istoriji je poznat primer Albanije, koja posle dobijanja pomoći od neke zemlje, optuži tu zemlju da je "revizionista", prekine odnose i neće da vraća dugove. Tako je ostala dužna Jugoslaviji, SSSR-u i Kini. Ali, ta vremena su prošla. Od pojave SEKE 2008. godine kapitalisti su dobro proučili Marksov "Kapital". Postoje brojna sredstva za "uterivanje" dugova od dužnika.
Preporuke:
5
7
51
utorak, 10 februar 2015 00:21
Reddy
@ObjektivanNažalost, kapitalisti uopšte nisu dobro naučili Marksov Kapital! No, ne zafrkavajmo se! Malo toga oni znaju! Za njih je Tora jača inspiracija od samog Kapitala! Ne zaboravite, Marks potiče od onih koji su osnovali holandski Philips! preko majčine familije, svejedno, nema veze! Da, istina je, Marksa su svojevremeno, pozno proučavali na berzama jevrejski makleri i džoberi. To je istina ali je i istina da, mada proučavaju Kapital na katedrama i univerzitetima to rade metodološki neadekvatno anglosaksonskom analitikom kojom ne dospevaju ni na njegove najtvrdoglavije pasuse. A njih je mnogo i obilno. Ništa oni nisu razumeli. jer da su razumeli ne bi se danas našli u ovakvom straitjacket-u. Štaviše, oni i njihov sistem su čist kaputt! Njihovo poznavanje Kapitala je na nivou poznavanja gazdaričinog šlajboka.
Preporuke:
3
2
52
utorak, 10 februar 2015 01:52
Objektivan
@ Reddy
Voleo bih da si u pravu. Navijam za Grčku jer dosta liči na Srbiju. Samo, da su preterali sa pozajmicama, jesu. Doduše tu su i kursne razlike učinile da im dug naraste. Kao našima, koji su uzimali kredite u švajcarskim francima. Ne slažem se da kapitalisti ne poznaju dobro Marksov "Kapital". Kako bi ostvarivali tolike profite da nemaju "sistem"? Čini se da je "Kapital" više koristio njima nego komunistima. Doduše, komuniste je uništila njihova "komunistička uobraženost". I "levičari" imaju slične slabosti.
Preporuke:
4
3
53
utorak, 10 februar 2015 09:07
Reddy
@Objektivan
Nije ovde bitno šta bi/ste vi ili neko drugi voleli. Ovde je zadatak da se temeljno iščitaju "podzemne" poruke onoga što je Marks dao. Lično smatram da je Kapital ne samo riznica znanja o samoj materiji već pre toga radijaciona žiža koja sa merom gasi i pali istorijske spoznaje našeg ljudskog bivstvovanja. Ono što najpre možete shvatiti s njegovih stranica je snažan izvor nadahnuća materijalističkog tumačenja istorije postanka ljudskog društva i, štaviše, obeležavanje smera kojim se ono neminovno kreće. Ono što mnoge deprimira pa i razočarava je što se u Kapitalu ne može naći nikakva naivno uokvirena predstava o idealnom pa čak i postojećem društvu. Kapital uočava istorijske tokove, brzake i mrtvaje i zato nailazi na tako snažan odijum vladajućeg mišljenja. Zato je Kapital revolucionarna tvorba, žiška koja "podmeće vatru" svakom ustajalom poretku, društvu, shvatanju. Otuda ga ne razumeju pa i ne žele prihvatiti čak ni tzv. komunisti jer i njima podmeće zamke.
Preporuke:
5
2
54
utorak, 10 februar 2015 09:21
Reddy
Kapital je borba na "život i smrt" sa postojećim shvatanjima, mišlju koje brani stari poredak i koja uočava i potom razgoreva iskre novog plamena. Zato je Kapital knjiga budućnosti ali one koja ima i "poštuje" svoje pretke prošlosti. Ontologija Kapitala je materijalistička dijalektika ali ne i Staljinov dijamat koji ju je pretvorio u služavku političke prakse i ideoloških dogmi i tabua. Slično tome Kapital su i na Zapadu pretvorili u svojevrsnu "berzansku klackalicu" ne shvatajući da su sami upali u njenu zamku. Kapital je shvaćen na instrumentalan način i zato im se danas tako žestoko "sveti". Kapital je "igra naizmeničnih pozicija" dočim kapitalista, danas akcionar, ne prihvata takvu igru ili pokušava njom manipulisati. Koliko je to izvodljivo a da ne pogađa njega samog pitanje je sudbine današnjeg sveta, bukvalno, njegovog survival-a!
Preporuke:
4
2
55
utorak, 10 februar 2015 16:15
Objektivan
@ Reddy
Zahvaljujem se u svoje ime, a i drugih čitalaca vaših komentara, na nadahnutom pisanju na temu "Kapitala", grandioznog dela Karla Marksa i današnjem odnosu prema njemu. Pozdrav!
Preporuke:
4
1
56
utorak, 10 februar 2015 20:04
Reddy
@ObjektivanHvala na lepim rečima ali nije ovde Reddy u centru pažnje već Kapital ali i ne samo ovaj nedovršeni trotomnik već i Marksove "sporedne" pisanije kao Uvod u kritiku....pa Prilog kritici....itd. To su zrnca zlatne prašine koje naši polit-ekonomisti uopšte nisu bili u stanju da prikupe i od toga sazidaju vavilonsku kulu. Tek post festum doznajemo koliko su oskudna bila njihova znanja Marksovog opusa, pogotovo onih profesora sa beogradskog Ekonomskog fakulteta odgovornih za tu materiju. Bolje je ne pominjati njihova imena. A šta tek tražiti, ako uopšte, od današnjih profesora sa njihovim duhovito smešnim studijama menadžmenta i kojekakvih okolnih disciplina? nemojte se otuda ni čuditi ni privrednim novinarima koji nisu ni u stanju raspoznati kakvo razložno pitanje postaviti s obzirom na kardinalno teške probleme svetske ekonomije. Oni naprosto nisu u stanju pojmovno misliti a otuda ni prepoznati suštinu zbivanja.
Cipras im,umjesto vracanja duga,nudi drzavne obveznice sa kamatama od cak 10%,ali EUtropa nece papire,hoce svoje pare i kamate. ha,ha,ha,ha,
Sada se umijesla i SAD i Grinspan predvidja izlazak Grcke iz eurozone,sto bi destabilizovalo evro i finansijski sektor EU,sto bi,opet,SAD dolaru dalo novi zamah,jacanje i mogucnost novog stampanja.
Dakle,situacija je krajnje ozbiljna,Aleksis,izgleda,nece da vraca pare,EU jos razmislja da li da Grcku izoluje kao neodgovornu drzavu.Medjutim,u slucaju propasti i bankrota Grcke,EU nece moci doci do svoga novca.Sta ce,od svega ispasti,niko ne zna.
Kao sto kaze kineska poslovica:
"Ako sam ti duzan 100 juana,onda sam ti duznik,a ako sam ti duzan milijardu juana,onda smo partneri".
ako dozvolite, širi komentar: https://moravickikraj.wordpress.com/2015/01/30/a-sta-cemo-sa-bombardovanjem-iz-1999/
Poredak u korist bogatijih clanica mora da se promeni.
Il´pravednost, il`rastanak...
Zelim svaku srecu dragom grckom narodu.
Kada su se probudili, nova Grcka je vec tu.
Sada nista nece biti isto kao sto je bilo. Grcka mora biti prihvacena kao ravnopravan partner u pronalasku resenja a ne kao bespogovorni klimac glavom ili zaista preti raspad eu zone. Eu nije ni svesna koliko je blizu raspada.
Spremam se za letovanje.
Mora čovjek da oda poštovanje SAD što god mislio o njima .
Prvo su podmetnuli naci-zombije u Ukrajini pa je to dalo polovične rezultate .
Ovo sa Grčkom ima da im upali prije ili kasnije .
Pa zar svi zaboravljaju da je Grčka kao tempirana bomba i uneta u evropsku monetarnu uniju sa falsifikovanim bilansima ... pogodite čijom zaslugom .
Prije ili kasnije Grčka će prestati da odplaćuje svoje dugove ... prije ili kasnije još po neka od prezaduženih zemalja južne Evrope će uraditi isto , svi očekuju Španiju mada ja mislim da će to biti Italija .
Neće ovi u Berlinu i Parizu znati sa koje ih strane lupa . Naravno uz malo rata protiv terorizma usput . Još kada Njemci napokon smognu snage da povjeruju u ono što im uporno kažu , da njihovo zlato u Americi postoji samo na papiru ...
Ali što da rade ... nisu njemački ili francuski tenkovi "oslobodili" Vašington ...
Nemačka je rekla NE,Grčka će reći NE!NE!
Kad se prebiju dugovi,šta ostane,nek se plati.
Svako svojim putem!!!
Pa majku mu, prvi naoružani nemački vojnik posle drugog svetskog rata ušao je u Prizren. Odakle je i otišao 44/5.
Zivimo u vrlo interesantnom periodu vremena.
Grčki premijer Aleksis Cipras izjavio je večeras da će njegova vlada održati "sva svoja obećanja" iz predizborne kampanje, a rekao je i da od Nemačke zahteva obeštećenje za Drugi svetski rat.
Ma svaka čast ljudino!
Odličan komentar!
Ne bih se kladila da Pruskinja nije shvatila još lani, od samog početka, da kijevski Majdan nije namenjen isključivo Rusima.
Drugo je pitanje čime su joj vezali ruke?
Mudri Helmut Smit, bivsi nemacki kancelar, je uvek upozoravao da Nemacka ne sme da se osili, da ne sme da plasi svoje susede vec da vrlo obazrivo koristi naraslu ekonomsku i drugu moc. Angela to nije razumela. Arogancija sa kojom razgovara sa "juznjacima" (naprimer prilikom posete Grckoj) je zastrasujuca.
@Anka Krajina
Odlične analize, čestitam!
Pozdrav
Vi kažete:"Srpski slepci treba nešto da nauče od Grka",
Tačno, treba za šefove da biraju generale(Amerika), a ne trećerazredne kapetane i kapetančiće(Nemačka i ostali)....kako ja razumeh vaš komentar...
''Evro je slab, on je kao kula od karata...''
Birokratija EU štampa EUR-e da bi spašavala banke (da bi spašavala kapitaliste) a ne da bi spašavala građane. Plan je : ako kapitalizam propada da opstanu kapitalisti.
''Kartaginu treba razrušiti...'' Vlast u Srbiji se ponaša kao omađijana skupina.
Sve navedeno je tacno. Jedino, barem ja licno ne znam da li je ta ideja(ukidanje evra i zamena dolarom) ponovo "zivnula" ili ne. Imperija moze da Vlada dok je dolar u opticaju. U svakom slucaju podrivanje EU ce se i USA osvetiti jer im mnogo Toga izmice kontroli. A i treba. Svetu je dosta okupacije "demokratije" i "ljudskih prava". DOSTA.
Kako je lako biti jak (iako si mali) kad:
-Veruješ u pobedu pravde nad nepravdom.
-Veruješ u socijalizam i leve ideje.
-Veruješ u narod ,koji veruje u tebe.
P.S.I da ne zaboravim još jedan "mali uslovčić", da Amerikanci veruju u tebe.
ako dozvolite, širi komentar: https://moravickikraj.wordpress.com/2015/01/30/a-sta-cemo-sa-bombardovanjem-iz-1999/
Marksizam je ponovo postalo moderno štivo,upravo radi svoje jednostavnosti(ko ga razume),kao i istine koja ne može biti poreknuta.Ergo,svako klasno društvo u konačnom zasnovano je na izvlačenju viška rada od one klase koja je direktni proizvođač,a u korist one klase koja posjeduje sredstva za proizvodnju,bilo da se radilo o političkim pritiscimaranijih ekonomski formacija ili zasnovano na socijalnim odnosima,sistemom nadnica.
Ko je čitao engleskog filozofa E.Burkea spoznaće, da se kapitalizam u svojoj suštini nije promenio već 200 i više god;menjajući samo formu.PO njemu su postojeći"ekonomski zakoni prirodni i konzekventno tome i Božji zakoni."
molim vas da izbegnete termin marksizam koga se i sam Marks u jednoj prilici zgrozio kada je prezime stavio pod znak pitanja upoznat sa onim što se proturalo pod tim izrazom. Nije tajna da većina ovdašnjih tzv. komunističkih ili sličnih partija i grupica uporno insistira na nekakvom komunizmu, čak i ne pominjući tzv. marksizam, sve u strahu da javno priznaju da od Marksa ništa nisu ni shvatili. Ako je već "nešto u modi" ili ako je "dobilo na akcentu" onda to nije marksizam već genijalni nalazi Marksa, ne samo u Kapitalu već i u "Predgovoru" kao i u Prilogu kritici političke ekonomije, da ne pominjem ovde i sada Grundrisse, Teorije o višku vrednosti itd. jer masa neznalica, svejedno, s leva ili desna, nema blagog pojma ne samo o sadržaju tih štiva već ni o njihovim savremenim odjecima. Bolje je pustiti stvari da idu svojim tokom pa makar ovde Ersatz za takve komentare bio i sam glavom Thinking maize! Taj, bar, ume, da uveseljava publiku.
Salut!
Zbog djurinog neredovnog placanja lokalni komunalni sistem imace problema sa daljim funkcionisanjem. Eto cemu vodi stednja.
Dobro, ja pripadam "staroj komunističkoj školi",kada je bilo uobičajeno koristiti se terminom"marksizam -lenjinizam."
Marksizam čini skup teorija,ako gledamo sa aspekta nauke i prostiru se u različitim domenima: u filozofiji,istoriji,sociologiji,ekonomiji kao bazičnom štivu da bi se mogli razumeti procesi u sva tri elementarna domena(proizvodnji,raspodeli i razmeni) i naravno politici.Bitna odlika Marksove nauke je tesna povezanost i uzajamno prožimanje,tako, da u suštini predstavljaju "jedinstven pogled na objektivnu stvarnost." Povezanost marksistički teorija imaju dva ključna aspekta:
- radi se o koherentnom modelu različiti naučni disciplina,
- marksističke teorije su u funkciji radničke klase objašnjenjem objektivne stvarnosti teorijskim postavkama,te ukazuju na put njenog oslobođenja od prevazilaženjem klasnog društva.Lenjinova zasluga sastoji se u tome,što je objasnio novu fazu kapitalizma,te stvorio teorijske pretpostavke za veliki Oktobar.
Hegel, Marks i Sartr posebno su se bavili pitanjem slobode .Za Hegela je bitna spekulativna filozofija povezujući je sa istinitosti duha,Sartr tvrdi da je ljudska sloboda potpuna"jer su bogovi mrtvi,"pa prema tome ljudska sudbina se nalazi u njihovim rukama",međutim vrednost Marksove naučne misli sastoji se u tome da je pojam ljudske slobode vezan sa pojmom ljudske praksebudući da ne postoji sloboda bez prakse-jedino istinsko ljudsko stvaranje je i u isti mah slobodno.
DŽ. Kesidi dolazi do paradoksalnog otkrića,da su teoretičari kapitalizma puno bolje proučili Marksizam od komunista.
Eto,zašto je nama ostalo 9o-ti da se čudimo - šta nam se desi!
"- marksističke teorije su u funkciji radničke klase objašnjenjem objektivne stvarnosti teorijskim postavkama,..."
Greška je bili što su tumači te teorije bili priučeni polaznici večernjih partijskih škola a ne ozbiljni kadrovi partije.
"DŽ. Kesidi dolazi do paradoksalnog otkrića,da su teoretičari kapitalizma puno bolje proučili Marksizam od komunista."
Lenjin je pisao: "Ako nas nešto bude upropastilo to će biti mangupi u našim redovima". Nažalost tih 'mangupa" je bilo sve više u redovima partijskih kadrova, koji su se udaljavali od Marksizma a približavali se privatnoj svojini za sebe i svoje bližnje. Sa druge strane, kapitalisti su izučavanjem Marksizma napadali nespremne komuniste njihovim oružjem.
Danas i kod nas ima dosta RENEGATA koji su bili vatreni pobornici Marksizma a sada, beže od njega "kao đavo od krsta".
bar prelomite potrayivanja.
moj pok.deda je bio u nemackoj u zarobljenistvu pet godina, nikad mu nije ni njemu a kamoli naslednicima placeno, zato podrzavam zahteve grckog premijera, i nek ne popusti.
Izuzetno mi je drago kada naiđem na ovakve "odgovore" sa potpunim razumevanjem moje primedbe! "Proleter" je sasvim jezgrovito ukazao na ono što se kod nas zbilo! Gosp. Stanić je dao, shodno mojoj pripomeni, široko opravdanje i sasvim ga uvažavam. U tom smislu i delo Kesidija. Sve što bih dalje pisao vi ste, oboje, već apsolvirali. Prosto ne mogu verovati da ovakve osobe još mogu izbeći neozbiljne polemičke varnice. Ja to prečesto neuspevam. Valjda sam previše mlad!
Alfons Dode je pisao: "Južnjak ne laže, on sebe vara." Predizborna obećanja su uvek lepa. Setimo se obećanja 5. oktobaraca kojim su "zaneli" očajnu naciju 2000. godine. Ne može se uplašiti Nemačka od grčkih dugova. Ali Grčka mora da ozbiljno shvati da je "dug zao drug". U bližoj istoriji je poznat primer Albanije, koja posle dobijanja pomoći od neke zemlje, optuži tu zemlju da je "revizionista", prekine odnose i neće da vraća dugove. Tako je ostala dužna Jugoslaviji, SSSR-u i Kini. Ali, ta vremena su prošla. Od pojave SEKE 2008. godine kapitalisti su dobro proučili Marksov "Kapital". Postoje brojna sredstva za "uterivanje" dugova od dužnika.
Voleo bih da si u pravu. Navijam za Grčku jer dosta liči na Srbiju. Samo, da su preterali sa pozajmicama, jesu. Doduše tu su i kursne razlike učinile da im dug naraste. Kao našima, koji su uzimali kredite u švajcarskim francima. Ne slažem se da kapitalisti ne poznaju dobro Marksov "Kapital". Kako bi ostvarivali tolike profite da nemaju "sistem"? Čini se da je "Kapital" više koristio njima nego komunistima. Doduše, komuniste je uništila njihova "komunistička uobraženost". I "levičari" imaju slične slabosti.
Nije ovde bitno šta bi/ste vi ili neko drugi voleli. Ovde je zadatak da se temeljno iščitaju "podzemne" poruke onoga što je Marks dao. Lično smatram da je Kapital ne samo riznica znanja o samoj materiji već pre toga radijaciona žiža koja sa merom gasi i pali istorijske spoznaje našeg ljudskog bivstvovanja. Ono što najpre možete shvatiti s njegovih stranica je snažan izvor nadahnuća materijalističkog tumačenja istorije postanka ljudskog društva i, štaviše, obeležavanje smera kojim se ono neminovno kreće. Ono što mnoge deprimira pa i razočarava je što se u Kapitalu ne može naći nikakva naivno uokvirena predstava o idealnom pa čak i postojećem društvu. Kapital uočava istorijske tokove, brzake i mrtvaje i zato nailazi na tako snažan odijum vladajućeg mišljenja. Zato je Kapital revolucionarna tvorba, žiška koja "podmeće vatru" svakom ustajalom poretku, društvu, shvatanju. Otuda ga ne razumeju pa i ne žele prihvatiti čak ni tzv. komunisti jer i njima podmeće zamke.
Zahvaljujem se u svoje ime, a i drugih čitalaca vaših komentara, na nadahnutom pisanju na temu "Kapitala", grandioznog dela Karla Marksa i današnjem odnosu prema njemu. Pozdrav!