субота, 11. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

На данашњи дан: Oбјављена "Мала простонародна славеносербска песмарица", рођен Вељко Петровић, на сарајевској пијаци Маркале погинуло је 68 људи у експлозији минобацачке ракете

Kоментари (46) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 05 фебруар 2015 09:46
Ja
sam rodjen
Препоруке:
21
2
2 четвртак, 05 фебруар 2015 10:38
Београђанин - што се тиче Маркала
Не постоји таква минобацачка граната од које може погинути толико људи, посебно не на пијаци, са оноликим продајним столовима.

Највероватније се радило о унапред постављеном експлозиву усмереног дејства. Циљ је био оптужити Србе како би се бомбардовали положаји око Сарајева.
Препоруке:
64
4
3 четвртак, 05 фебруар 2015 11:07
Бошко
1994 - На сарајевској пијаци Маркале погинуло је 68 људи а рањено око 200, у експлозији једне минобацачке гранате. Главни штаб Војске Републике Српске, коју се сарајевски медији одмах оптужили, одбацио је одговорност. Као последица издејствовано је повлачење тешког наоружања око Сарајева. Извештај који је био прослеђен у средиште УН наговештавао је могућност да је трагедија била инсценирана.


Колико сати би трајао рат у Босни да су Срби имали овако разорно оружје.

За дан би освојили нато пакт а за недељу дана била би Србија до Токија.

Као и све "босанске приче" као да их је "испричао" босански барон Минхаузен који је "убијао 100 муслимана микрофоном у скупштини"
Препоруке:
55
5
4 четвртак, 05 фебруар 2015 11:19
uporno netolerantan
2012 - Проглашена је ванредна ситуација на територији целе Србије. Влада је овакву одлуку донела због бројних проблема изазваних обилним снегом и изузетном хладноћом.

-godina hrabrih-potencijalnih kandidata na mesto PV
Препоруке:
17
3
5 четвртак, 05 фебруар 2015 11:20
Зоран Ђорђевић
Београђанин - што се тиче Маркала
Не постоји таква минобацачка граната од које може погинути толико људи, посебно не на пијаци, са оноликим продајним столовима.

Највероватније се радило о унапред постављеном експлозиву усмереног дејства. Циљ је био оптужити Србе како би се бомбардовали положаји око Сарајева.
Пре десетак година је у нашим новинама објављено да је то организовао један припадник хрватског ДБ, чак му је и име наведено.
И ником ништа. Наша тадашња власт је то прећутала као да се радило о обијачу неке сеоске продавнице. Уместо да то искористе, да туже и њега и хрватски ДБ и траже одштету за немерљиву штету која нам је због те операције нанета.
Могли су макар велику прашину да дигну.
Препоруке:
41
4
6 четвртак, 05 фебруар 2015 11:55
fakti
Ratna vlast RS-a:
-politička Radovan u Hagu
-vojna Ratko u Hagu
-duhovna vladika Vasilije umirovljen
Hag piolitički sud, a Kačavenda namješten snimak,
pa majka mu stara, je li sve baš namješteno?!
Šta ove činjenice govore o 'časnoj' borbi i svetosti tih ljudi: Prva dvojica su ljubili ruku trećem?!
Препоруке:
5
39
7 четвртак, 05 фебруар 2015 12:32
Србин црнац, атеиста
1782 - Шпанци су преотели од Британаца средоземно острво Минорка.

Каталонци су извршили агресију на каталонско средоземно острво на којем су извршили злочине и геноцид над мирним про-западним и про-демократски оријентисаним пућанством. Штавише, уколико се разуларени шпанско-каталонски империјалисти не зауставе можда им падне на памет да нападну и Гибралтар. Ето која светска сила нам пише историју.
Препоруке:
19
4
8 четвртак, 05 фебруар 2015 12:37
Milentije
Bošnjaci kažu ovako: na Sarajevo je tokom opsade palo više stotina hiljada granata... I baš ovu smo mi postavili?
I smeju se na takvu priču.
Znate li koliko je civila poginulo u Sarajevu tokom opsade? I znate li da je stradalo oko 1000 dece? Markale su samo delić stradanja tog naroda koji se od nas razlikuje samo po religiji i po imenima. Sami smo sebi najveći neprijatelji.
Препоруке:
11
34
9 четвртак, 05 фебруар 2015 12:40
ф.ф.
Касније је у теорији овакав начин постизања ратно-политичких циљева,жртвовањем сопственог народа,добио назив:
фолс флег.
Препоруке:
27
6
10 четвртак, 05 фебруар 2015 13:25
Da je haubička 155 mm?
1994 - На сарајевској пијаци Маркале погинуло је 68 људи а рањено око 200, у експлозији једне минобацачке гранате. Главни штаб Војске Републике Српске, коју се сарајевски медији одмах оптужили, одбацио је одговорност.


Mislim da se razumijem u granate i njihovu ubilačku moć? Minobacačka teško, da je u pitanju haubička granata od 155 mm moglo bi, ovako teško?
Препоруке:
16
0
11 четвртак, 05 фебруар 2015 13:33
@fakti Београђанин
Господине факти, ваше резоновање је следеће: Шест милиона Јевреја цивила је поморено у нацистичким логорима - па је ли могуће да су баш сви били невини?

Постоји у нашем случају нешто много опипљивије и веродостијније зашто су сви ти људи завршили у Хагу: Америка.
Препоруке:
19
1
12 четвртак, 05 фебруар 2015 13:35
@Da je haubička 155 mm Београђанин
Није баш вероватно убацити једну једину хаубичку гранату на мали и тесни градски трг, без претходног пребачаја и подбачаја.
Препоруке:
18
0
13 четвртак, 05 фебруар 2015 13:50
rvoje
zločinci...
Препоруке:
8
4
14 четвртак, 05 фебруар 2015 14:06
petar
@Fakti

Pa da su na suprotnoj strani bili neki humanisti a ne fanatici tipa Alije, Ganica, Halilovica, Orica, da ne spominjem sarajevski kriminalni milje u vrhu bih vojske, onda bih uvazio to sto ste rekli. Kad budete sudili ovim tipovima pozivajte se na srpski vrh, u suprotnom nemate pravo. I danas ih je Bosna puna, Suljagic, Izetbegovic mladji, Silajdzic misle isto sto i Alija. Sve sam fasista do fasiste u evro dresovima. Jel odgovarao neki Bosnjak za Markale, Tuzlansku kolonu, Dobrovoljacku?
Препоруке:
22
1
15 четвртак, 05 фебруар 2015 14:27
fakti
Pogodak je bio usridu :)Već desecima godina svi su znali za vladiku Vasilija i njegove sklonosti, sve te priče su došaptavali ali nikome od tih silnih izvikanih 'ratnika' (imaju i snimci) nije smetalo da mu ljube ruku a isti velikodostojnik ih pozove na jevanđelje i 'ratnu etiku'.Pametnom jasno, ovo što vi pišete su domeni nagađanja, a svi ste vidjeli snimke 'duhovnog autoriteta' a i drugih vojnih i političkih 'prvaka' kako tom istom ljube ruke.Pa šta da vam kažem, kako vam išta vjerovati ako vam nije smetalo da takav čovjek osveštava temelje crkava npr. u Potočarima.
Препоруке:
5
13
16 четвртак, 05 фебруар 2015 14:52
SNS-ovac
Markale je zlocin koji su pocinili pripadnici sarajevsko-romanijskog korpusa Vojske Republike Srpske. Postoje i pravosnazne presude za Stanislava Galica i Dragomira Milosevica.
Ne moze neko imati postovanja za srpske zrtve ako mi sami nemamo postovanja prema tudjim. Neosporna je cinjenica da je u Bih stradalo najvise Bosnjaka i da su Srbi cinili najvise zlocina sto i brojne presude u Hagu to potvrdjuju.
Препоруке:
7
20
17 четвртак, 05 фебруар 2015 15:08
Србин обични
Сваки рат је прљав, са пуно подметања, лажи, крви и бола недужних. И овај недавни био је такав, чак је у неким аспектима био прљавији и од оног НДХ-азијског.Узроке те прљавштине треба тражити у неизмиреним старим рачунима, затим у покушају да се измами страна војна интервенција, те у великој спрези криминала и политике.

Права је истина да су у Сарајеву обје стране пуцале по граду, свака из својих разлога, не штедећи ни сопствени народ. Евидентно је да су муслимани покушавали да се таквом ситуацијом окористе али не треба ставити руку у ватру да на српској страни није било разноразнох "осветника".

Права истина неће се никада сазнати изузев она да смо се у том рату сви обрукали захваљујући разноразним криминалним елементима и авантуристима сваке врсте. Било не поновило се.
Препоруке:
4
9
18 четвртак, 05 фебруар 2015 15:12
Радгост
Milentije
Markale su samo delić stradanja tog naroda koji se od nas razlikuje samo po religiji i po imenima.


Страдали и страдаће и једни и други и трећи због крвавих бајки са Блиског истока.
Ако ћете и надаље да се тим бајкама појите,па страдајте.Јер,то је заправо циљ тих бајки.(уосталом,и сами сте увидели да је Абадон-анђео рушења,злочинац Србима,Словенима)

Да нису напустили(неки вољно а неки принудно) стару веру-пре јудеохрислама-не би ни било разлога за страдање.
Препоруке:
5
5
19 четвртак, 05 фебруар 2015 15:22
petar
@Fakti

Molim vas da se uozbiljite. Ne pravdam Vasilija, ima ih jos slicnih u nasoj crkvi, sto je sramota ali je sramota i to sto vi pisete. Crkvena hijerarhija je nezavisna od drzavne. Da li je Alija Izetbegovic mogao da smeni nekog muftiju u Bosni zbog ko zna cega (primera radi)? Naravno da ne! Uostalom, nije Vasilije jedini Vladika u BiH, gde su Fotije, Jefrem, Atanasije,...rat je vodjen ne odlukom Vasilija, Karadzica ili Maldica nego voljom srpskog naroda da se brani od mauslimanskog nacionalizma, koji je od trokonstitutivne (nacionalno i religijski) i socijalisticke Bosne hteo da napravi "gradjansku" republiku. Svakom je danas jasno ko je imao kakve namere. Uzmite vaseg novog lidera Suljagica, mlad, pametan, obrazovan, a ne zna sta prica, svaka mu je kontradiktorna. Kaze "nama je bilo ugrozeno pravo na samoodbranu", a uopste se niste branili nego ste prvi napali. Kao da ste vi ekskluzivni narod Bosne i samo vi odlucujete o njenoj sudbini
Препоруке:
12
1
20 четвртак, 05 фебруар 2015 15:27
Sledž Čekićević
SNS-ovac, ti jeftino podmećeš!
Nisi ti nikakav SNS-ovac!
Ovo nije zvaničan stav SNS-a ,a još manje je stav članstva, u pitanju je tvoje podmetanje "kukavičijeg jajeta"!
Препоруке:
10
2
21 четвртак, 05 фебруар 2015 15:52
fakti
Teže je razbiti atom negoli zablude i predrasude. Nemam namjeru. Isti taj narod koji je sve to poveo izabrao je upravo navedene ljude, konačno da li slučajno kao duhovni pastir za taj period nametnuo se upravo imenovani.
Da nisam bio, možda bih vam i povjerovao. Iz razreda srednje škole, znam pouzdano petoricu (rekli mi) koje je sds zadužio kalašom i pratećim rapom. Ja i moje kolege (ne morate vjerovati) ušli smo i izašli iz rata bez ličnog oružja. Znam sad će ovi 'poznavaoci' početi pisanije o čudesnim pošiljkama svega skoro pa i interkontinentalnih raketa. Vjerujte da je prosječan srpski vojnik u rođendanskom šenluku ispucao više negoli ja za cijeli rat. Ne zato što nisam željeo - NISMO IMALI!
Ne želim rat, ali zagolica me kako bi napredovala naša pješadija za makar polovičnu artiljerijsku pripremu kakvu su sebi mogli priuštiti srbi.
Znam, sad će tirade o ratničkoj istoriji, a samo je jedna istina: Jak si onoliko koliko oružja imaš!
Препоруке:
3
11
22 четвртак, 05 фебруар 2015 16:00
Milentije
@Radgost: apsolutno razumem, podržavam i potpisujem to što ste odgovorili. Avramovske religije iza sebe ostavljaju samo krvoproliće i bratoubilaštvo.
Препоруке:
3
3
23 четвртак, 05 фебруар 2015 16:06
Zločesti
Zločesti muslimani šta oni sami sebi rade a optužuju srbe. Em kažu da smo Srebrenicu em Sarajevo a hrvati čak kažu sa smo Vukovar napali? Svi bezočno kleveću i lažu...mi nismo ratovali.
Препоруке:
4
7
24 четвртак, 05 фебруар 2015 16:12
SNS-ovac
@Sledge Hammer

Istina je da u SNS-u ima nekoliko razlicitih struja misljenja ali boze moj, nismo svi isti, niti je SNS autoritativna stranka kao neke druge pa clanovima striktno namece misljenje.
No, ja cu vas samo podsetiti izjava predsednika Nikolica iz 2011 u kome on izjavljuje da bi uhapsio Mladica ili premijera Vucica u kome kaze da ga je stid zbog genocida u Srebrenici. Tako da manje vise neki zvanican stav stranke, iako neformalan po pitanju zlocina u Bih je poznat.
Neosporna je cinjenica da je na Bih izvrsena agresija od strane Srbije a Sarajevo je simbol toga. Markale su samo jedan od mnogobrojnih teskih zlocina, bile su i Markale 1, a ne treba zaboraviti i zlocin u ulici Vase Miskina, srpske snajpere i brojne logore u kojima su muceni Bosnjaci, manjim delom Hrvati ali i Srbi koji nisu hteli da se pridruze agresoru.
Препоруке:
3
10
25 четвртак, 05 фебруар 2015 16:17
Бошко
@Da je haubička 155 mm Београђанин
Није баш вероватно убацити једну једину хаубичку гранату на мали и тесни градски трг, без претходног пребачаја и подбачаја.


А минобацачку је "могуће" из прве. А "слегање подлоге" па корекција паљбе? Изузетан нишанџија из друге гранате а обичан из треће, четврте.

"из прве у сриду" је обична подвала, јер свако ко је имао несрећу да види како изгледа експлозија минобацачке гранате зна да се жива тела "понашају" као "штит" и да је ово иста прича као и она о 100 хиљада силованих мислиманки да се "промени турски генетски код" у Босни.
Препоруке:
10
2
26 четвртак, 05 фебруар 2015 16:20
@fakti
Dzabe vam svo oruzje sveta kad ste vezane vrece, ne kukajte tu k'o neke strine i zadrzite makar malo dostojanstva.
Препоруке:
10
3
27 четвртак, 05 фебруар 2015 16:22
Ginter Zibert
@fakti
Могли сте бити одлично наоружани,да нисте одбили позиве за мобилизацију у ЈНА,да сте прихватили "скраћену Југу", да сте заједно са србима истерали хрвате из Босне(Босна цела из два дела)...овако сте испали монета за поткусуривање.
Уопште не сумњам да нисте имали довољно наоружања, али ту жалопојку треба да упутите вашим савезницима,који су вас "бранили" од нас....


П.С, Некад је боље бити паметан ,него наоружан,а свакако је најгоре бити глуп и ненаоружан....
Препоруке:
14
1
28 четвртак, 05 фебруар 2015 16:30
Sledž Čekićević
"SNS-ovac" nisi ti!
Ti si najverovatnije balija!
Препоруке:
8
2
29 четвртак, 05 фебруар 2015 17:10
полу човек - цео србин
сами своје гађали,да би окривили Србе, злотвори
Препоруке:
6
1
30 четвртак, 05 фебруар 2015 17:19
fakti
Gintere, aferim - odličan komentar!
Ovaj prije Vas pojma nema, klasičan junak tastatura :)
Slažem se, da je bilo mudrosti da od JNA svako zaduži lično oružje bez sumnje bi rat daleko drugačije izgledao. Da bi izbjegao borbu moraš biti spreman za borbu, zato smo i nadrljali jer nismo bili spremni. Ovi prisutni mitomani i dalje herojstvom smatraju opkoljavanje i isrpljivanje gradova i enklava. Kad im spomeneš Oluju odmah zaviču izdaja, prodaja i sl. Moguće, ali bez sumnje Knin i ololica prvi put su tada osjetili pravu artiljerijsku pripremu dobro naoružane vojske. Ne dičim se time, mi smo vremenom na te kanonade prilično oguglali, navikne se čovjek na sve. Očaj rađa heroje. Konačno, kad imaš šleper granata, radije ćeš ga ispucati ne rizikujuči život negoli slati pješadinca da isti rov zauzme sa zoljom i tromblonom.
Pouk svim mitomanima: NEMA RATNIČKIH GENOTIPA - JAK SI ONOLIKO KOLIKO ORUŽJA IMAŠ.
Pametnom jasno - mitomanu nikad.
pozdrav
Препоруке:
2
7
31 четвртак, 05 фебруар 2015 18:05
Ginter Zibert
@fakti
Изгледа да ниси најбоље схватио,јак си онолико колико си паметан!
Да ли је био вредан ваш рат са србима ,66000 погинулих бошњака?Од тога пола цивили.
Добили сте половину половине Босне.
Такође и ореол жртве,а да ли се он маже на хлеб?
Да ли су ваши "заштитници" изградили иједну нову фабрику?Граде само путеве, по којима ће њихови камиони ,њихову робу довести вама да је купите.
Дакле није вам требало оружје,храброст,подвижништво него памет.
А та памет је да србе нисте требали бирати за непријатеље,већ за савезнике!Ако разумеш.....
Препоруке:
11
0
32 четвртак, 05 фебруар 2015 21:33
Риба
У артиљерији први погодак је "промашај", а до циља се иде навођењем. То је основно првило у артиљерији. Значи, на Маркалама, прва граната на тако узаном простору, немогуће је да дође до циља. Посебно минобацачка граната 120 мм.

Да се ради о подметнитој експлозивној направи ради политичких циљева више је него очито. Долазак новинара, санитетких возила, војника, иза ћошка у рекордном времену, недвојбено говори о жртвовању сопственог народа.
А зашто се Маркале више не помињу у муслиманским десетерцима о "агресији и агресорима"? Па зато што знају да то Срби нису учинили.
Препоруке:
6
1
33 четвртак, 05 фебруар 2015 22:31
fakti
Gintere, ne znam koliko poznajete stvari, ali uvijek se sjetim intervjua pokojnog pukovnika Slavka Lisice, parafraziraću: "Aprila '92. u svojoj jedinici TO imao sam pola muslimana, ali vi ste ih (govori novinaru) prvom prilikom razoružali i spremili u zarobljeništvo. Teško je bilo to kontrolisati, SDS je narodu mnogo ranije podjelio oružje i svi su samo pitali mene 'kad ćemo da udarimo na turke'. U takvim okolnostima nije bilo mjesta za mudru politiku..."
Vjeruj, nikada niko nije tako iskreno opisao pravo raspoloženje Srba 90-ih. Nemam ja zabluda nikakvih, vjeruj mi prezadovoljan sam da smo i živi kad se sjetim koliki sadržaji svih magacina koje smo godinama svi plaćali nam je sručen na glavu.
Bez ikakvih uvreda: Kad vidim kako srpska propaganda laže o stvarima kojima sam savremenik i neposredni sudionik - tek sad ne vjerujem u stvari koje sam kroz nastavni plan bio obavezan da doživljavam zdravo za gotovo.
Vratimo se početku: Ako Kačavenda osveštava crkve čemu bilo kakva diskusija
Препоруке:
1
6
34 четвртак, 05 фебруар 2015 22:58
@fakti
A ti čak ni preko tastature ne možeš da budeš junak već najobičnija narikača.Samo ti to i preostaje.
Препоруке:
3
0
35 четвртак, 05 фебруар 2015 23:28
fakti
Čast mi je naricati s takvim 'delijom', autentičnim srpskim junakom što brže slovaricu bljuje od sijača :)
Препоруке:
2
4
36 петак, 06 фебруар 2015 04:38
@ Da je haubička 155 mm?
Mislim da se razumijem u granate i njihovu ubilačku moć? Minobacačka teško, da je u pitanju haubička granata od 155 mm moglo bi, ovako teško?

Stoji da je haubicko zrno 155 mm daleko razornije ob minobacacke granate. Problem ga je ubaciti pod tolikim uglom, bez korekcije vatre. Cak i da je uspesno malo je verovatno da moze toliko ljudi da pobije i rani.
Svi izvestaji, sa druge strane, govore o minobacackoj granati, sto pricu cini jos apsurdnijom.

Ima mnogo primera i svedocenja gde je dejstvovala daleko snaznija vatra, a ne JEDNA granata, pa gubici nisu bili ni priblizni.
Препоруке:
0
0
37 петак, 06 фебруар 2015 07:47
@fakti (koji to nisu)
Fakt je cinjenica a ono sto ti pises je sasvim suprotno, bilo zbog propagande ili nemogucnosti da se "razbiju zablude,predrasude", sto je, mozda ipak teze nego 'razbiti atom"(ako nisi razumio ovo sto si sam napisao, vjerovatno neces ni mnoge druge,iako ocigledne stvari.Medjutim,ziveci u toj sredini, dugo bijah u zabludi da vi niste mogli da shvatite neke stvari, iako ste nepogresivo shvatali svaku sitnicu koja je u vasu korist.Medjutim, nakon ovog rata mi je perfektno jasno da nema vecih majstora propagande od vas (npr.40 000 silovanih zena u tuzli, koje su se po peru zapadnog novinara, sa priblizavanjem gradu pretvorile u 4).Dakle, ne moze biti"fakat"da ste vi bili nenaoruzani ako znamo: da je Alija formirao vojsku u septembru 1991,da ste SVI imali puske, za koje su se masovno prodavale krave i sl., da vam je zapad obezbjedio svu logisiku, zabranu letenja Srbima od prvog dana,da ste organizovali ubijanje komsija, daste organizovali propagandne agencije, kao i savjetodavne iz Amerike
Препоруке:
1
0
38 петак, 06 фебруар 2015 08:06
nastavak @ fakti (koji to nisu)
Da vam jecitav islamski svijet (npr.UAR-podatak iz njihove vlade,Osama-vidjan sa Alijom u kabinetu na dogovorima,Iran, SSaudi Arabija, itd)slao oruzje preko Hrvatske i prebacivao preko SFORA,dok ste izdejstvovali da se srpsko tesko naoruzanje povuce daleko da nebi imalo domet da gadja Sarajevo i "civile"", tj. vas minobacacka i snajperska gnijezda postavljena na bolnice, skole, porodilista, vrtice, solitere.Da ne pominjemo rijesenost da se Srpsko pitanje "rijesi" za vazda, pa tako i logori u Tarcinu, Viktor Bubnju i vise od 200 drugih SAMO u Sarajevu, da ne pominjemo 8-10 000 Srba bacenih niz liticu Kazana, odakle niko i ne pokusava da izvuce njihove kosti, a kamo li da se kome sudi, kao ni Oricu i dr.U hagu su govorili da bi sudili Aliju da nije umro, a mozda je ta smrt zbog toga i namjestena od vasih saveznika.Da ne nabrajam dalje vase lazi ("niko krupno k'o Turcin ne laze),zakljucak je da vam je religija agresivna ("Islamska deklaracija")i da izmedju nas treba biti bar "Berlinski"zi
Препоруке:
0
0
39 петак, 06 фебруар 2015 12:04
fakti
Takvu priču možeš svojim potomcima pričati i nikome drugo. Reci im da je do sarajeva moglo više oružja doći negoli preko Drine. Dan - danas poplave izbace skelete čije su ruke žicom vezane, ali se ispostavi da su muslimani. (da ti uštedim vrijeme, vjerovatno se manipuliše dnk labaratorijom pa se krivotvore podaci). Sreća pa kao što ste navikli ne pišete više zajedničku istoriju jer bi onih 500 skeleta u Tomašici bili 'knjiženi' kao Srbi. Da budem ciničan, izgleda da su muslimani 'majstori' kopanja, tolike Srbe su pobili a ostacima ubijenih ni traga. Samo Srbi naivni pa plitko kopali te malo-malo pa opet neka masovka. Tvoje je legitimno pravo da lupetaš ono za šta sam znaš da nije istina, a na meni je da se držim činjenica i dokaza. Nije majka sina karala što se kladio već što se vadio. I glib se sve više produbljuje. Naprosto, radilo se o bestijalnostima koje samo vi međusobno jedni drugima priznate. Ali hvala bogu svakako se sve manje pitate o bilo čemu.
Препоруке:
0
0
40 петак, 06 фебруар 2015 12:30
Ginter Zibert
@fakti
Ниси ми одговорио на питања,а покушаваш да скренеш тему на Качавенду.
Помоћи ћу ти, ја мислим лоше о Качавенди,Караджићу,Младићу идр.
Сматрам да сте били лоше наоружани.
Такође сте проживели велику људску патњу.
Преко 30000 цивила бошњака је погинуло,исто толико војника.
Много бошњачких објеката(кућа,зграда,джамија,фабрика итд.),пруга и путева је уништено.
Да додам, велики број срба вам је то(нажалост)желео да се деси,а и спроводио у дело.
Такође, срби су вам отворено најавили да ће ако буде проглашена "суверена Босна" бити рата.И било је рата,
срби вас нису слагали.

То је на српској страни.
А сад да видимо како је код вас.
Изабрали сте хрвате и американце да вас бране и да вам гарантују целу Босну,без питања шта срби о том мисле.
Са хрватима сте одржали референдум ,прегласали србе,прогласили "суверену Босну".Ви и хрвати као савезници сте ушли у прву годину рата,и као што знаш они су вас мучки напали 93 са леђа.Што је најгоре то су радили и уз помоћ срба....
Препоруке:
0
0
41 петак, 06 фебруар 2015 12:48
Ginter Zibert
@fakti
Ваш хрватски савезник се показао као најподмуклији вероломник.
Одбили сте позив на мобилизацију, јер сте имали обећање американаца да ће вас они бранити.
Шта се десило?Читаво време рата они су вам давали оружје на кашичицу,а србе су контролисали да не буду прејаки(зона забране лета),другим речима, ни у ком случају они нису хтели да се ви одбраните већ да крварите.Да ви добијете ореол жртве(што и реално јесте), а да они на крају после много изгубљених бошњачких глава, буду спасиоци муслимана пред исламским светом.
И види ти сад иронију позиције онога кога американац брани.
Срби су медијски сатрани,приказани као највећи варвари,а добише пола Босне,од тих истих американаца.
А бошњаци четвртину Босне и ореол жртве...
Да ли је ваша политика била паметна?
Препоруке:
0
0
42 петак, 06 фебруар 2015 13:52
fakti
Gintere, veliko Vam hvala, s Vama se doista može razgovarati i opservacije su Vam ODLIČNE. Ja Vam mogu reći svoje mišljenje: Sjećam se trenutka kada je sredinom 80-ih otac bacio Nin kroz prozor. Redovno ga je čitao ali kada je vidio stvari za koje pouzdano zna da nisu bile takve nije više mogao. Ta opijenost (već sam pominjao 'hakmo na Turke') nije se mogla spriječiti. Kada je u Hrvatskoj riječ, nemam ja iluzija, ali tamo je vazda postojala jedna kritična masa ljudi koji su bili iskreni prijatelji BiH. Samo da je splitski Feral bio ja im kapu skidam! U Srbiji nažalost nikada takva masa nije postojala i sumnjam da bi dobro prošli taman da se desio scenarij o kojem govorite. Neko je ovdje već promjetio da je SPC u zadnjih 100-150 godina najveći kočničar srpskog nacionalizma. Da se mudro vodila politika već odavno bi imali lojalne Srbe muhamedance, sada je to za vijek vijekova nemoguća opcija.
Препоруке:
0
0
43 петак, 06 фебруар 2015 15:20
Ginter Zibert
@fakti
Ја сматрам да ви нисте срби ,већ оно што ви тврдите за себе ,дакле бошњаци.
То што сте бошњаци,не значи да са србима нисте у рођачким везама,свакако да смо и ми и ви словени.
Причу да од вас треба створити србе-мухамеданце протурају и ваши и наши непријатељи а помажу им глупаци(митомани како их ти зовеш).
Ви сами треба да дођете до памети и схватите да наша заједничка мржња не води нигде.Штавише,погубнија је по вас ,него по нас.
Резултати прошлог рата то показују.
Треба да се окренете будућности,а ње нема без сарадње са комшијама и рођацима.
Неправду је тешко прихватити,али треба живети.
У прошлости нема живота,имају само поуке за паметне.

П.С.Што се тиче хрвата и њиховог искреног пријатељства(и присутне критичне масе),има изрека код срба "Латини су старе варалице".
Ми срби то најбоље знамо,а и ваше искуство нам је корисно.Е сад зашто вама ваше искуство не користи,то је питање за вас.
Препоруке:
0
0
44 петак, 06 фебруар 2015 15:38
fakti
Znam ja da smo nagrabusili, ali mislim da smo mogli i gore proci da smo prihvatili 'partnerstvo'.
Konačno, mi smo 'primili, sadržaje jna magacina a npr. kosovari su najviše kapitalizirali. druga stvar, kada sam ranjen bio prvi koji su meizvlačili bili su Srbin i Hrvat koji su sa mnom bili u istoj jedinici. Vizavi njih dvojice uvijek ću vjerovati u san o Bosni pa taman za isti ako treba ratovao sto godina! Ja u familiji imam dosta Srba i nikakvih problema s tim nemam, ali i dalje mislim da je manje zlo bilo koketirati sa 'starim varalicama', u suprotnom ušli bi u polje iracionalnog gdje smo mogli doslovno nestati.
Onaj stereotip o fakturisanju Slobi računa ne za ono što je uradio već za ono što je obećao a nije realizirano doslovno je tačan. Pomenuh Feral, zamislite u onako radikalnom Splitu toliko građanske hrabrosti. U Beogradu svi koji su tako razmišljali morali su iseliti iz zemlje, da ne nabrajam imena jer su od ovih komentatora svakako prezreni.
Препоруке:
0
0
45 петак, 06 фебруар 2015 16:08
Ginter Zibert
@fakti
Шта да се ради,памет се не продаје у канистерима.
Препоруке:
0
0
46 петак, 06 фебруар 2015 16:59
fakti
tačno tako
pozdrav
svako dobro
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер