Naravno, glas razuma! Štiglic inače spada u retke dobitnike nobelove nagrade koji je napisao brojne knjige koje osporavaju mitove slobodnog tržišta i snažno se argumatovano suprotstavlja porastu nejednakosti u svetu, smatrajući da je to put u propast globalne privrede i čovečanstva. Na delu je civilizacijski sunovrat čiji kreatori su u Vašingtonu i Briselu.
Preporuke:
153
2
2
nedelja, 01 februar 2015 00:25
Sloba je Srpski heroj
Slobodan i Šešelj nisu želeli Srbiju u EU i NATO.Dali su bili u pravu???
Srpski narod ne želi u fašističku EU .
Preporuke:
165
3
3
nedelja, 01 februar 2015 00:26
Tako je!
Deutschland raus EU!
Preporuke:
101
0
4
nedelja, 01 februar 2015 00:27
Dm nostalgija
Trinaest milijardi maraka(i brojem 13.ooo.ooo.ooo),čuvaju Nemci u slamaricama,do dana današnjeg.
Kad su oni sumnjičavi u opstanak Evra,ili čak Unije,a podržavaju frau Merkel jer najviše profitiraju,zašto da joj veruju građani Grčke,Španije,Italije..
Koji su pod nadzorom,kao da su poslovno nesposobni.
Preporuke:
100
0
5
nedelja, 01 februar 2015 00:28
fristajlo
Zavadi pa vladaj- poznata američka tehnika.
Vruće- hladno, jedni "lože" Nemce, a drugi Grke.
Biće interesantno...
Preporuke:
111
1
6
nedelja, 01 februar 2015 00:33
micky
pametnjakovic. Dve godine se nije javio i sad ga evo opet da bulanzi. Svu nesrecu ekonomsku su napravili bas ovakvi "eksperti" i zongleri. Sad i budala vidi da siu lekovi za Grcku bili otrovni. Cela EU je otrovna isto kao i ceo zapad.
Preporuke:
82
20
7
nedelja, 01 februar 2015 03:30
Zoran
Pa ono, treba pomoci slabima da stanu na noge. Ali ako im pomazes od 1800. godine i on 5 puta bankrotira, tu vec nesto mnogo nije u redu sa njim. Jos niko toliko puta ne bankrotira, pomagao mu neko ili ne.
Evo i ja sam rekao detetu: Mi cemo da ti pomognemo, ali necemo stalno. Jednom ce da ti ponognemo ostalo ti moras sam. I covek u zivotu ne povlaci vise od 3 poteza koji su mu kljucni za ceo zivot, mi smo povukli oko 5, sto je mnogo, ali verovatno oko 3 je sasvim dovoljno i normalno. Ako ne povuces pravi potez u pravom trenutku, nema nista od boljitka.
Isto i drzava.
EU ima drugi problem. To je "jedinstvo" sa konca i konopca. Tu je jezik razlicit, svi susedi su bar jednom ratyovali jedan protiv drugog. Obicaji kao nebo i zemlja i medju komsijama, kamoli ovih sa severa i juga.
Inace ide neminovno da svi pod jednom kapom, to jest postojace jedna drzava. Da li ce to da izvuce Amerika, Kina ili neko treci, nije bitno, ali to ce se i desiti .
Preporuke:
5
67
8
nedelja, 01 februar 2015 03:31
Draza Legenda
Ovaj J. Stiglic je jedan od postenijih zapadnih ekonomista koji je obavljao visoke funkcije u MMF-u i Svetskoj Banci !!
On je jos 2001.g dao intervju LOndonskom Observeru kako MMF i Svetska Banka planski UNISTAVAJU Drzave u razvoju (Jugoistocne drzave Evrope ,Africke ,Azijske i Juzno Americke ... ) u 4 KORAKA !!!(proguglajte za taj clanak - ima hrvatski i srpski prevod !).
Naravno nasi EXPERTI i DOS-manlije to NISU hteli NI da vide NI da cuju ,a pogotovo da OBJAVE preko medija !?!!!
Problem je sto i OVI danasnji vodje-slepci nastavljaju ISTIM putem -"EU i MMF nemaju alternativu" !??? - do potpunog kolapsa i Drzave i Naroda !!!
Preporuke:
80
1
9
nedelja, 01 februar 2015 04:53
mladen
Ja predlažem da Nemačka izađe iz Unije, a da mi uđemo.
Preporuke:
25
16
10
nedelja, 01 februar 2015 08:09
Ares
Genijalno receno!
Preporuke:
36
1
11
nedelja, 01 februar 2015 09:44
...
Ko glasa da je Zoran glup?
Preporuke:
56
10
12
nedelja, 01 februar 2015 11:00
Slavisa
Postovani nobelovce, nemojte molim vas tako surovo da napadate nemacke idole naseg premijera, a doskorasnjeg studenta Vucica. Vec cujemo plakanje i tuzno ridanje. Saopstite mu tuznu vest da je EU propala, ali postepeno. Imajte obzira prema zabludama jednog takvog mladog mediokriteta pred kojim je proslost.
Preporuke:
61
1
13
nedelja, 01 februar 2015 11:03
S vremena na vreme
A sta kaze na ovo nas veliki germanofil, fanaticni putnik u EU?
Preporuke:
55
1
14
nedelja, 01 februar 2015 11:14
Anka Krajina
@ ... Ko glasa...
Ni vi niste pametniji, inače ne biste koristili argumentum ad hominem!
Vređanje drugih komentatora svodi čitavu raspravu na ulični nivo. Malo se kontrolišite.
Preporuke:
28
9
15
nedelja, 01 februar 2015 11:30
$
Ovo je nedopustivo, ovo je direktna destabilizacija Srbije!
Preporuke:
32
2
16
nedelja, 01 februar 2015 12:44
Jedino
slobodnog tržišta
SLOBOPDNO tržište koje sam ja video je bilo u Grčkoj 1969-1974.
Može li mi neko navesti neki drugi primer?
Preporuke:
15
0
17
nedelja, 01 februar 2015 12:45
Anka Krajina
@ Zoran
Ali ako im pomazes od 1800. godine i on 5 puta bankrotira...
Ko vas je učio istoriju nek vam vrati pare za školarinu! A možda je dig'o ruke, a?
EU - To je "jedinstvo" sa konca i konopca.
...ide neminovno da svi pod jednom kapom-postojace jedna drzava.
Contradictio in adjecto - tipičan primer baš kao i "mali džin", "drveno gvožđe"...
Ratovale su i Britanija sa Nemačkom i Francuzi ali kapitalu nije smetao ni jezik, ni prošlost.
Kapital, kojim ste vi tako douševljeni, tražio je nove sluge.
A sad su sluge rekle NE!
Preporuke:
38
2
18
nedelja, 01 februar 2015 16:34
Zoran
Anka Krajina
@ Zoran
Ali ako im pomazes od 1800. godine i on 5 puta bankrotira...
Ko vas je učio istoriju nek vam vrati pare za školarinu! A možda je dig'o ruke, a?
-------------
Aha. Ucio me Grk, Gregory Zorzos.
Gregory Zorzos, a native Hellene, was born in Kallithea, Athens in Greece (Hellas) at 1958.
The Greek Debts: And the new fifth bankruptcy (Greek Edition) (Greek) Paperback – March 9, 2010
This book has all the historical documentation about the first debts of the Greek state from the revolution era of 1821 in Greece until the next bankruptcy which is on the way.
"Ratovale su i Britanija sa Nemačkom i Francuzi ali kapitalu nije smetao ni jezik, ni prošlost.
Kapital, kojim ste vi tako douševljeni, tražio je nove sluge.
A sad su sluge rekle NE!"
Sluga kad kaze ne on obicno ode i bude nekom drugom sluga. Retko ko od sluga postane gospodar. Desava se, ali ekstremno retko.
Preporuke:
7
27
20
nedelja, 01 februar 2015 17:10
Anka Krajina
@ Zoran
Ucio me Grk, Gregory Zorzos.
Jel' pomenuo u toj svojoj "bibliji" proterivanje Grka iz Smirne, rat za oslobađanje Krete, Cipar?
Jel' pomenuo koliko je Grčka uništena u dva svetska rata?
Neisplaćene reparacije od strane Nemačke etc?
Ili proučite još koji izvor ili se manite pisanja ad hoc komentara.
Preporuke:
35
4
21
nedelja, 01 februar 2015 17:16
...
@ Anka Krajina
Poštovana Anka, vaši komentari su odlični. Zoranovi su glupi. Možda on i nije glup, ali su mu komentari glupi. Čovek brka babe i žabe, stvarno nema pojma. U pravu ste da ne treba nastupati ad hominem. Dakle: ko glasa da su Zoranovi komentari glupi?
Preporuke:
27
9
22
nedelja, 01 februar 2015 17:21
miko
Benoa Amon, bivši ministar, sada poslanik Nacionalne skupštine Francuske, sa mnogim odgovornim ljudima, kao što su nobelovci Džozef Štiglic i Pol Krugman, žestoki je protivnik rigorozne i striktne budžetske politike, „mera štednje“ i smanjenja deficita koje kao dogmu od svojih žrtava, pa čak i velikih zemalja – kao što je Francuska, traže samozadovoljni Nemci, potpuno ignorišući činjenicu da smo svi mi još uvek daleko od toga da postanemo bar nalik njima...
ako dozvolite, širi komentar: https://moravickikraj.wordpress.com/2014/11/16/pogubne-mere/
Preporuke:
14
0
23
nedelja, 01 februar 2015 17:48
čudnote
Poštovana Anka, Vaši komentari su čudni! Šta su to Kreta i Cipar?
Kojim to jezikom pišete?
Preporuke:
10
10
24
nedelja, 01 februar 2015 18:02
katana
Što nije DŽosef Štiglic spomenuo i Volstrit? Sve je danas povezano "translatlantističim partnerrbsitvma" koje je Štriglic dosledno kritikovao u svojim delima.
Ipak mislim da nije baš sve nemačka krivica. Niko se Nemačkoj nije suprostavio, a ko je ako ne Evropa izabrala Nemačku da bude evropski rizničar? I ko je "terao" Grke, Špance, i ostale da se prezadužuju šreko sovjih mogućnosti?
Možda Štiglic nije dovoljno intlektulano iskren da prizna da je Grčka pokrala Evropu uzevši pare koje su u njenu riznicu stavile sve države Evrozone.
A s druge strane, kakao piše Zoran, ko je bio toliko lud i neodgovoran da Grčkoj daje zajmove kad je Grčka banktrotirala već pet puta! Prema tome problem nije u Nemačkoj, već i u Grčkoj, a opšte uzevši, u neprirodnoj i veštačkoj zajednici Erope koja nema ama baš ništa zajedničkog, sem što svi žive na istom kopnenom području zvanom Evropa.
Preporuke:
5
21
25
nedelja, 01 februar 2015 18:56
mr Andrej Aleksandrov
Zašto je posle iskustava Grčke,Španije,Portugalije,Italije,strateški cilj Srbije,članstvo u EU???Vreme je da prekinemo taj put bez povratka!!!
Preporuke:
30
0
26
nedelja, 01 februar 2015 19:26
CT
Osećamo li već takav otrov? Da. I još ćemo ga više osećati. Kako da se spasemo? Idemo ineteletualci, DSS, Dveri i ostale patriote da zbacimo te izdajice i očistimo kontaminiranu Srbiju. ŽIVELA SRBIJA!
Preporuke:
13
2
27
nedelja, 01 februar 2015 19:32
mare
OECD ima podatak da je prosečna penzija pre krize u Grčkoj bila 2.000€, a gde su ostale priveligije, božićni, uskršnji dodatak, regresi, nadoknada za korišćenje računara na radnom mestu, pa OI 2004. gde su bacili 12 milijardi evra, a vojni budžet od 13 milijardi? Velika javna potrošnja je anti - liberalna po svojoj definiciji, kao i protiv zaduživanja, zaleže se za minimalnu državu, slobodu pojedinca, slobodno tržište, protivi se intervencijama....toga ima sve manje čak i u Americi, a u Grčkoj to nije ni postojalo. Od početka 19.veka Grčka je ima 5 bankrota, tj. oni imaju probleme i pre osnivanja MMFa, Svetske banke, EU. Normalno da Štiglic, Krugman to nikad neće reći.
Preporuke:
3
10
28
nedelja, 01 februar 2015 19:34
Visarion Čovek je u pravu
Sve što je silovanje, bilo čim a naročito inetresima,na kraju teži da se raspadne.Ma koliko plemenita kad počne da jednači narode, ili da jedne postavlja iznad drugih i da sebe preseljava u drugi narod,koja ne vidi specifičnosti i hoće da ih uništi, ideja će se raspasti.Postoji odavno, od kad pamtimo izraz "Dužan ko Grčka"Evropa je davala, nije se obazirala, nije vodila računa da je reč o zemlji koja ima svoje neke posebnosgti, neke specifičnosti.I davala im pare kao lek za dušu.Sada kad je shvatila da Grčka to ne meože da vraća, onako kako su je obavezali, da će povraćaj novca da je uguši, ostali se drže zakona.Njih ne zanima taj naro.Ne nnteresuje ih da li on mopže ili ne može, koliko može a koliko ne može.Njima je vraćanje zakon i ima da vraćaju i ako od vraćanja povraćaju.I eto te zajednice, eto te ideje koja nije dorasla prilikama, navikama, običajima,Praviš zajednicu od glasova koji se ne slažu, koji su kakofonični, u hou i bivaju kalambur.Raspad je neizbežan.A mi to ne vidimo.
Preporuke:
5
2
29
nedelja, 01 februar 2015 19:44
Zoki
Mislim da postoji jedna logička greška kod svih onih koji razmišljaju kao Štiglic. Oni Evropu posmatraju kao razdvojen skup država i potpuno prirodno im je da neko "izađe" iz evra. Uzmimo da Italija vrati liru, ali šta onda, u okviru Italije, preostaje delovima koji su slabo razvijeni? Da i oni uvedu svoju valutu i izađu iz Italije? Po toj logici, najbolje je da se vratimo u feudalno doba, pa da svaki vlastodržac štampa svoju valutu u količinama koje su mu potrebne...
Preporuke:
2
13
30
nedelja, 01 februar 2015 20:02
Visarion Čovek je u pravu
Sve što je silovanje, bilo čim a naročito inetresima,na kraju teži da se raspadne.Ma koliko plemenita kad počne da jednači narode, ili da jedne postavlja iznad drugih i da sebe preseljava u drugi narod,koja ne vidi specifičnosti i hoće da ih uništi, ideja će se raspasti.Postoji odavno, od kad pamtimo izraz "Dužan ko Grčka"Evropa je davala, nije se obazirala, nije vodila računa da je reč o zemlji koja ima svoje neke posebnosgti, neke specifičnosti.I davala im pare kao lek za dušu.Sada kad je shvatila da Grčka to ne meože da vraća, onako kako su je obavezali, da će povraćaj novca da je uguši, ostali se drže zakona.Njih ne zanima taj naro.Ne nnteresuje ih da li on mopže ili ne može, koliko može a koliko ne može.Njima je vraćanje zakon i ima da vraćaju i ako od vraćanja povraćaju.I eto te zajednice, eto te ideje koja nije dorasla prilikama, navikama, običajima,Praviš zajednicu od glasova koji se ne slažu, koji su kakofonični, u hou i bivaju kalambur.Raspad je neizbežan.A mi to ne vidimo.
Preporuke:
4
0
31
nedelja, 01 februar 2015 20:04
Zoran
Anka Krajina
@ Zoran
Ucio me Grk, Gregory Zorzos.
Jel' pomenuo u toj svojoj "bibliji" proterivanje Grka iz Smirne, rat za oslobađanje Krete, Cipar?
Jel' pomenuo koliko je Grčka uništena u dva svetska rata?
Neisplaćene reparacije od strane Nemačke etc?
Ili proučite još koji izvor ili se manite pisanja ad hoc komentara.
--------------------
Unisteno mnogo vise i Rusa po ratovima, pa nisu toliko duzni niti su bankrotirali 5 puta.
Preporuke:
3
7
32
nedelja, 01 februar 2015 20:12
Sten
@Zoran
Da li Vi zaista verujete da im je neko pomagao?
Preporuke:
2
1
33
nedelja, 01 februar 2015 20:14
Zoran
Trebalo bi imjati na umu da je Grckoj kapitalizam silom nametnut posle drugog svetskog rata. I da su generalno juznjacu u Evropi skloni komunizmu, plus svi pravoslavci. Problem je onda taj sto kapitalizam kod njih slabo funkcionise, a jos veci problem je sto na ovom stepenu razvoja covekove svesti komunizam ne funkcionise.
Zato postoji belaj na jugu Evrope.
Preporuke:
4
9
34
nedelja, 01 februar 2015 20:25
Zoran
200 goidna se Grckoj gleda kroz prste za dugovanja. Sada se pokusava da se ona iole dovede u red, da ne baca pare na nezaradjenpo i nikad to ne vrati.
Zato i pobedili komunisti. Navikao narod da zivi bolje nego sto moze i kad stigao racun biramo onog ko to i dalje podrzava.
Tesko ce to sve ici sto je Grcka zaplanirala. Mogu da joj oduze malo otpaltu dugova, ali mora da se drugacije organizuje.
Preporuke:
5
9
35
nedelja, 01 februar 2015 20:36
Sten
@mare
zaleže se za minimalnu državu, slobodu pojedinca, slobodno tržište, protivi se intervencijama
minimalna drzava = pustite nas da radimo sta mi hocemo
sloboda pojedinca = mozes da lajes koliko hoces samo mi se ne mesaj u posao
slobodno trziste = ja imam kapital i monopol na trzistu i mogu da lobiram i da koristim damping cene, pa da se takmicimo
protivi se intervencijama = koje ne stite moj monopol
Vi i jos neki drugi pisete hrabre komentare u odnosu na svoj nivo razumevanja.
Preporuke:
5
0
36
nedelja, 01 februar 2015 20:38
General
Poslije bitke svi generali pametni. Pa i ovaj štiglić!
Preporuke:
3
3
37
nedelja, 01 februar 2015 20:40
Sten
@Zoran
Po toj logici, najbolje je da se vratimo u feudalno doba, pa da svaki vlastodržac štampa svoju valutu u količinama koje su mu potrebne...
Ne nego da cela Evropa vodi monetarnu politiku koja odgovara Nemackoj.
Preporuke:
9
0
38
nedelja, 01 februar 2015 20:41
Zoran
Sten
@Zoran
Da li Vi zaista verujete da im je neko pomagao?
------------
Kad meni neko nudi "pomoc" ili pomoc, ja sam odlucujem da li cu da prihvatim "pomoc" ili pomoc.
Meni svakog meseca stize ponuda na kredit od 100.000 dolara koji meni u sustini ne treba (da li zato sto imam ili sto necu da imam, nije bitno).
Uglavnom ja kredit ne uzimam.
I sto bih ja sad krivio tu banku sto me upropastila(5 puta), ako ja uzmem kredit?
Preporuke:
3
4
39
nedelja, 01 februar 2015 21:04
Sten
@Visarion Čovek je u pravu
Dobrim delo se slazem s Vama, ali tu postoji jos jedan veliki problem na koji su mnogi upozoravali jos od uvodjenja jedinstvene valute. Taj problem je sto svim clanicama evrozone, zbog razlicitog novoa razvijenosti, ne odgovara ista monetarna politika. Zemljama kao sto je grcka bi odgovarala ekspanzivna , a Nemackoj restriktivna monetarna politika. Na zalost Grcka ima mali uticaj na monetarnu politiku, ali zato mora da nosi teret politike koja je vodjena u korist Nemacke. Dok je imala drahmu mogla je ekspanzivnom monetarnom politikom (stampanjem novca) ili ako hocete devalvacijom, da uspostavlja ravnotezu. Kada je tu mogucnost izgubila desilo se to sto se i desilo.
U demokratiji pobedjuje onaj ko potrosi najvise novca u predizbornoj kampanji. Zato nije slucajno sto u malim drzavama poput Srbije i Grcke pobedjuju zapadni puleni, a ni to sto je ekonomska politika u zemljama poput Srbije i Grcke vodjena u interesu Nemacke i slicnih.
Preporuke:
7
0
40
nedelja, 01 februar 2015 21:05
Zoran
Sten
@Zoran
Po toj logici, najbolje je da se vratimo u feudalno doba, pa da svaki vlastodržac štampa svoju valutu u količinama koje su mu potrebne...
Ne nego da cela Evropa vodi monetarnu politiku koja odgovara Nemackoj.
--------------
Ma slazem se ja. Ko je jaci neka pobedi. Samo jos ti da se slozis?
Preporuke:
0
4
41
nedelja, 01 februar 2015 21:14
Sten
@Zoran
ja sam odlucujem da li cu da prihvatim "pomoc" ili pomoc
Problem i jeste sto nije tako kako Vi pisete. Problem je sto su na vlast dosli ljudi koji ne rade u interesu Grcke, nego krupnog kapitala, dakle, onih koji su ih i doveli na vlast. Slicno kao i u Srbiji.
Banke nisu tako naivne kao sto Vi mislite. Banke su znale grcku kreditnu sposobnost mnogo bolje i od samih Grka, pa zasto su se onda upustale u tako rizicnu kreditnu politiku.
Zasto MMF sada daje kredite Srbiji kada je svima jasno da to Srbija nikada nece moci da vrati? Zasto ste sada Vi krivi za svakodnevno zaduzivanje Srbije? Ako mislite da jeste, zasto se onda zaduzujete?
Preporuke:
7
0
42
nedelja, 01 februar 2015 21:20
šuplja
Ma što da se lažemo, radi se o neradnicima, javašluku, otporu za dostizanje zajedničkog cilja...
Zašto se mrski im turci nisu ovako zadužili, čak šta više, prošle godine sve pare vratili mmf-u...
Dajte da se ne lažemo, u turskoj se radi krvnički, u grčkoj se plandovalo i đavo došao po svoje. Sve ostalo je šuplja priča.
Preporuke:
6
4
43
nedelja, 01 februar 2015 21:22
Aleksa
Ima EU veći problem od Nemačke - to su atlantistički banksteri i okupaciona vojska koju su oni "nasledili" na Starom Kontinentu od Sjedinjenih Američkih Država.
Preporuke:
9
0
44
nedelja, 01 februar 2015 21:26
Sten
@Zoran
Bas sam Vas precenio. Gospodine dragi, kada sam rekao "Ne nego da cela Evropa vodi monetarnu politiku koja odgovara Nemackoj" nisam mislio da tako i treba da bude, nego da je to jedina opcija koju Vi ostavljate. Moja greska je sto sam, verujuci da cete razumeti, bio lenj da to sire objasnim. Da budem explicitan, postoje osim nemackog i interesi drugih drzava u EU.
Preporuke:
7
0
45
nedelja, 01 februar 2015 21:37
Stenodaktilografista
Lako je Svabama kad imaju svastiku (USA)!
Preporuke:
11
0
46
nedelja, 01 februar 2015 21:37
Zoran
"Da budem explicitan, postoje osim nemackog i interesi drugih drzava u EU."
Normalno, ja to i kazem. Ko je jaci neka pobedi. Niko nece da ti pokloni to sto zelis.
Preporuke:
0
6
47
nedelja, 01 februar 2015 21:44
Zoran
"Problem i jeste sto nije tako kako Vi pisete. Problem je sto su na vlast dosli ljudi koji ne rade u interesu Grcke, nego krupnog kapitala, .... "
Ti ljudi sto ne rade u interesu Grcke su doisli na isti nacin kao i oni koji su dosli sada, koji KAO rade u interesu Grcke. Preko izbora.
"Banke nisu tako naivne kao sto Vi mislite."
Nigde nisam rekao da su banke naivne. To si ti rekao.
"Banke su znale grcku kreditnu sposobnost mnogo bolje i od samih Grka",
Tu je i problem. Banka nije kriva sto bolje zna od tebe kako stoje stvari sa tvojim vracanjem duga. To bi ti trebalo bolje da znas.
"Zasto MMF sada daje kredite Srbiji kada je svima jasno da to Srbija nikada nece moci da vrati? Zasto"
Isplati im se. Sta si ocekivao da cujes?
A sada ide pitanje: Sto Srbi uzimaju kredit? Zato sto je takva vlast. A sto je takva vlast? Zato sto narod tako birao.
I ko ti kriv? Zapad? Nece da moze. Svako gleda svoj interes. To sto ti ne umnes da gledas svoj, nije ti kriv Zapad.
Preporuke:
2
9
48
nedelja, 01 februar 2015 21:55
mare
@Sten
@Sten
Mininalna država : policija, sudstvo vojska je neoliberalna definicija. Usput, iz toga ide i mala javna potrošnja koja ide 10% od BDPa - idealno. Početkom XX veka u Americi je tako bilo, i nije postojao porez na dohodak, posle kad su ga uveli bio je oko 7%, u tom razdoblju zapad je nenormalno napredovao. Pogledaj malo rast skandinavskih zemalja 1870-1970 liberalne ekonomije vreme nezaoamćenog rasta ekonomija. E, posle dolaze socijal-demokrate budžetska potrošnja raste do 60% BDPa i sve kreće da stagnira. Zbog države blagostanja porezi idu u nebo, ubrzano kako bi to postigli ide zaduživanje....
@Zoran
Džabe unosiš zdrav razum u rasprsvu, levičari argumente nemaju već samo vrte 5,6 fraza
Preporuke:
1
5
49
nedelja, 01 februar 2015 22:18
Vučić
Gospodine Štiglic, sačekajte samo dve godine i videćete rezultat. Ako me pitate kakav, e to vam ne mogu reći, jer ne znam, ali nekakav će biti.
Meni su iz Brisela rekli da ja tim vašim predlozima ne budem naklonjen, i eto baš nisam. Baš ste me razočarali sa tim raspadom EU, a ja sam u taj projekat uložio sve što sam imao i bratova leđa pride. Meni je Merkelova brat.
Preporuke:
13
0
50
nedelja, 01 februar 2015 22:24
Sten
@Zoran
Zato sto narod tako birao.
Jos uvek verujete da je narod u Srbiji nesto birao?
Narod je samo glasao. Ogromna je razlika izmedju biranja i glasanja. Rekoh Vam prethodno, na vlast dolaze oni koji potrose najvise novca u predizbornoj kampanji. Odakle im novac?
Preporuke:
10
0
51
nedelja, 01 februar 2015 22:32
Zoran
Jos uvek verujete da je narod u Srbiji nesto birao?
Narod je samo glasao. Ogromna je razlika izmedju biranja i glasanja. Rekoh Vam prethodno, na vlast dolaze oni koji potrose najvise novca u predizbornoj kampanji. Odakle im novac?
--------------
Pas pitaj vlasnike ovog sajta ko je najpopularniji od stranaka i sa kojim procentom. Nemoj mene.
POa proceni sam da li je narod birao ili nije.
Preporuke:
1
6
52
nedelja, 01 februar 2015 22:34
Zoran
@Zoran
Džabe unosiš zdrav razum u rasprsvu, levičari argumente nemaju već samo vrte 5,6 fraza
------------
Meni oni najvise lice na one sto igraju sa sibicarima, pa posle kukaju kako ih prevarili.
Covek im nudi da pogode gde je kuglica, njima zinule "oci" za pare, uloze 100, dobiju 200 maraka (U sustini oni hoce veliku zaradu na lak nacin, kao i sibicar, mada je sibicar ulozio vreme i muku da nauci posao). Pa dal hoce, dal nece,...ma hajde da probam. Onaj tamo vrti onu kuglicu majstorski, i kolege njegove pitanje da li bi pogodile.
I izgube.
E onda, nisu oni krivi, nego sibicar.:)))
Tako se ja vracam autobusom davno sa Kopaonika, u njemu zena sa nekom zlatnom ogrlicom. Pauza, "da majstor ruca", tu i sibicari. Zena igra, uzme joj ogrlicu, majstor zavrsava rucak, pali autobus, KRAJ. Zena se hvata za glavu, sta cemo sad, moli majstora da stane, kako sta,... Majstor ne staje, normalno, posao je da vozi.
A da je dobila ne bi kukala kako je prevara.
Preporuke:
1
4
53
nedelja, 01 februar 2015 22:49
Radovan
Ovde se uglavnom potencira na tezi da Grcka nije trebala da uzima novac od MMFa i banaka. Naravno, uzrok je potkupljivi vrh koji je prisutan u svim zemljama ( pa i u Nemackoj, Svajcarskoj itd.). Ali ne bih ni odbacio jednu drugu tezu a to je i da su Grci to radili svesno. Zasto? Pa dobijali su(uvaljivan im je) STAMPANI NOVAC -DOLAR ili evro koji je opet zakulisnim radnjama potekao od dolara bez pokrica.Svakako to se prebija, prebija, odbija i na kraju Grcka ce vratiti ono sto je manje vise realno. Nemojte misliti da Grci nisu trgovci.
Preporuke:
3
0
54
nedelja, 01 februar 2015 23:10
Ko za koga navija, i kakve to posledice moze da ima za nas
Da bismo shvatili znacenje Stigliceve izjave, valja znati sledece: Amerikanci su ZA levicarsku Sirizu! Cudno? Ne, jer ta Siriza je protiv EU, a Amerikancima odgovara sve sto je protiv EU. S tim sto se ovaj put mozemo sloziti s njima. Jos jedna stvar, koju stalno zaboravljamo, a koja se najdirektnije tice Srbije: Amerika jeste za nezavisno Kosovo, ali ne insistira na otvaranju vojvodjanskog "pitanja"! To pitanje - dakle dalje urusavanje Srbije - potencira Vuciceva Nemacka, iz cega se takodje vide razmere opake izdaje koju Vucic cini prema Srbiji! Jos jednom, Ameri nece da Nemci suvise ojacaju, pa bi Vojvodinu "ostavili" Srbiji, ali Nemci i njihov Vucic hoce da Vojvodinu (posle i druge oblasti) izvade iz Srbije! A sad, Vucicevi botovi, prionite na posao!
Preporuke:
4
0
55
nedelja, 01 februar 2015 23:15
Radovan
Ovde se uglavnom potencira na tezi da Grcka nije trebala da uzima novac od MMFa i banaka. Naravno, uzrok je potkupljivi vrh koji je prisutan u svim zemljama ( pa i u Nemackoj, Svajcarskoj itd.). Ali ne bih ni odbacio jednu drugu tezu a to je i da su Grci to radili svesno. Zasto? Pa dobijali su(uvaljivan im je) STAMPANI NOVAC -DOLAR ili evro koji je opet zakulisnim radnjama potekao od dolara bez pokrica.
Svakako to se prebija, prebija, odbija i na kraju Grcka ce vratiti ono sto je manje vise realno. Nemojte misliti da Grci nisu trgovci. A i imaju m..a za ovakve radnje.
Svabe su pukle, da se kladimo!
Preporuke:
2
0
56
nedelja, 01 februar 2015 23:30
Zoran
"Da bismo shvatili znacenje Stigliceve izjave, valja znati sledece: Amerikanci su ZA levicarsku Sirizu! Cudno? Ne, jer ta Siriza je protiv EU, a Amerikancima odgovara sve sto je protiv EU"
A Amerima odgovara i ako se svet globalizuje, ukrupnjava, pa zato i stvorili EU?
Kako okrenes Amerima dobro?
Sta ces, kad se neko rodi pod srecnom zvedom.
Preporuke:
2
4
57
nedelja, 01 februar 2015 23:42
Zoran
"Ovde se uglavnom potencira na tezi da Grcka nije trebala da uzima novac od MMFa i banaka. Naravno, uzrok je potkupljivi vrh koji je prisutan u svim zemljama ( pa i u Nemackoj, Svajcarskoj itd.)."
-------
Samo Svajcarska, Nemacka,...nisu bankrotirale ni priblizno kao Grcka. Niti su toliko duzne. niti su im ekonomiej jad i beda, ako grcka, nego naprotiv, prva liga.
"Ali ne bih ni odbacio jednu drugu tezu a to je i da su Grci to radili svesno. ...Nemojte misliti da Grci nisu trgovci. A i imaju m..a za ovakve radnje.
Svabe su pukle, da se kladimo!"
--------------
Moguce da su radili svesno(jedino ako nisu bili u komi), ali Nemci svakako nisu pukli niti ce. Ako ni zbog cega, dobri su americki saveznici, a i ekonomija je prva liga.
Ono sto ceka Grcku je polako stavljanje u kolosek. Ako se setite koliko su snage i pregovora ulagali sa Slobom da isterajus svoje, manje sa Grckom nece. To su planovi zacrtani odavno i na tome se radi, radile su generacije i radice.
Preporuke:
1
4
58
ponedeljak, 02 februar 2015 00:15
Ginter Zibert
@Zoran
Komentari su vam dobri, a naročito ovaj koji navodi na zaključak ,da je spektakl zvani Siriza Made in USA.
Svako dobro
P.S.I nastavite dalje da mislite svojom glavom.
Preporuke:
0
5
59
ponedeljak, 02 februar 2015 00:20
Ko odlučuje u EU u naše ime?
Čiji je to interes? Krediti u švajcarcima su protivustavni. Ne može se sudbina našeg građanina vezati za odluke ljudi druge strane vlade.Čemu mi onda glasamo? Ne može nikakav strani zakon biti iznad suda moje države. Ne može strani vojnik biti iznad zakona moje države. Ja mogu da ga ubijem po istom pravilu jer on ne postoji za naš zakon.Ne može se ukinuti veleizdaja. Države više nema. Ja pozivam na bojkot ovih stranih namesnika.
Preporuke:
3
0
60
ponedeljak, 02 februar 2015 00:23
ipak...
"Marka bi ojačala, a nemačka privreda oslabila. Možda bi tada shvatili koliko im je potrebna evrozona i bili skloniji tome da pomognu slabijim ekonomijama - kaže Štiglic."
Pa ko god stane i dobro razmisli shvatiće da je uzrok svih problema i svega što se dešava u Evropi, od pada onog nesretnog zida - Nemačka. Oni su gurnuli SFRJ u rat i krv, a od tada sve što rade rade da bi iživeli svoje kolonijalne snove u Evropi. Amerikanci vode trapavu politiku u Evroppi i kaskaju za Nemcima. I Ukrajinu su pripremili za rat pa je onda gurnuli kao vruć krompir Americi.
Preporuke:
7
0
61
ponedeljak, 02 februar 2015 02:29
Turas
Štiglicov komentar logičan je današnjem stanju u EU , ali da li je to i krajnji cilj SAD ? To niko nezna .
Preporuke:
0
0
62
ponedeljak, 02 februar 2015 04:59
Anka Krajina
@ čudnote
Nek vas ne čude moje čudnote. Prebacila sam mozak na pogrešni kanal pa je prevodilac podbacio.
Svako dobro
Preporuke:
0
0
63
ponedeljak, 02 februar 2015 05:01
@zoran
...po tebi je, znaci, sibicarenje dozvoljeno!? Zasto ih onda policija tera sa ulica i kaznjava?
Preporuke:
2
0
64
ponedeljak, 02 februar 2015 06:32
katana
Zoran
Trebalo bi imjati na umu da je Grckoj kapitalizam silom nametnut posle drugog svetskog rata. I da su generalno juznjacu u Evropi skloni komunizmu, plus svi pravoslavci
Da, to je dosta tačna konstatacija.
Preporuke:
1
1
65
ponedeljak, 02 februar 2015 06:35
katana
Sten
Ne nego da cela Evropa vodi monetarnu politiku koja odgovara Nemackoj
Pa ako EU zavsi od Nemačke onda je to prirodno, zar ne? Ne milsite valjda da bi Evropa trebala da dobija pare od Nemačke a da Nemačka ne dobija ništa?!? Ili je možda po vama nemačka dežurna krava-muzara?
Preporuke:
1
2
66
ponedeljak, 02 februar 2015 06:38
katana
Sten
Na zalost Grcka ima mali uticaj na monetarnu politiku, ali zato mora da nosi teret politike koja je vodjena u korist Nemacke. Dok je imala drahmu mogla je ekspanzivnom monetarnom politikom (stampanjem novca) ili ako hocete devalvacijom, da uspostavlja ravnotezu. Kada je tu mogucnost izgubila desilo se to sto se i desilo
Da to je tačno, ali su Grci (vlast, koa i narod) svesno prihvaitli taj aranžman. Niko ih na to nije terao.
Preporuke:
1
1
67
ponedeljak, 02 februar 2015 12:09
zamena teza.
Stilicu bi bilo bolje da pocisti smece tamo gde smrdi.
Trebali biste da u tančine znate Štiglicovo delo da biste pričali kada je on u pitanju o zameni teza.
Dakle, vaše skretanje pažnje na Goldman Saksa i njihovu uključenost je vrlo validno, Mario Dragi je iz Goldman Saksa i sada je na čelu ECBa i dugi su pipci GSa u EU.
Briselska administracija generalno, će vam reći u poverenju da svako ko tamo radi protiv interesa banaka a time i GSa gubi pozvicije i vrlo visoke plate.
Štiglic nije ni bio deo te priče niti je u stanju da on to počisti, ali je hrabro od njega što se tome suprotstavlja.
Odlična mu je knjiga Cena nejednakosti gde sa ekonomskog a ne moralnog stanovišta upravo analizira štetnost po svetsku privredu jaza između siromašnih i bogatih koja je veća nego ikada u istoriji, danas.
Preporuke:
1
0
69
ponedeljak, 02 februar 2015 16:32
Stiglic da ukaze na "drzavni kapitalizam",koji je pravi problem
Stiglic,moze da iz ekonomskog stanovnistva analizira stetnost po svetsku privredu jaz izmedju siromasnih i bogatih zemalja ili delova kontinenata,koliko zeli,ali nece moci nista promeniti koliko god on to zeleo ili opisivao u svojim knjigama.
De facto je istina da je na sceni sve vise i vise privredna filozofija slobodne trgovine,transparentnost, kokurencija na jednoj strani i na drugoj "drzavni kapitalizam",kao na primer kod nas,Rusiji,Kini,bivsim zemljama Sovjetskog saveza,mnogim africkim, aziskim zemljama,kao juzno Americkim.
Slobodna trgovina,konkurencija,bolje receno to se tumaci kao "Globalizacija svetskog ekonomskog poretka",je mnogo bolje od "drzavnog kapitalizma",koji je mnogo vise stetniji za vecinu stanovnoista zemalja u razvoju,uporedjujuci s "globalnom ekonomijom",jer u "drzavnom kapitalizmu",je eldorado sistema u miljeu na korupciji.ekstra apanazi politickoj oligarhiji i reketiranju,kao i nesposobnih privrednika da vode privredu i sve to preko kicme sirokih masa.
Preporuke:
0
0
70
ponedeljak, 02 februar 2015 17:53
Sten
@ katana
Da to je tačno, ali su Grci (vlast, koa i narod) svesno prihvaitli taj aranžman. Niko ih na to nije terao.
Da, isto kao sto su to svesno prihvatile i banke i niko ih na to nije terao, tako da bi odgovornost trebalo da bude solidarna.
Da li je vlast imala i neki drugi interes koji nije narodni?
A sto se tice grckog naroda, on je to prihvatio isto toliko koliko ste i Vi ili bilo koji drugi Srbin prihvatili kredite MMF.
Preporuke:
0
0
71
ponedeljak, 02 februar 2015 20:46
Sten
@katana
Pa ako EU zavsi od Nemačke onda je to prirodno, zar ne? Ne milsite valjda da bi Evropa trebala da dobija pare od Nemačke a da Nemačka ne dobija ništa?!? Ili je možda po vama nemačka dežurna krava-muzara?
Problem je vase iskrivljena percepcija, koja nije slucajna. Evropa ne dobija nikakve pare od Nemacke, nego Nemacka ima ogromnu korist od Evrope. Konkretno, kada je Grcka u pitanju, Nemacka nije nista dala Grckoj, nego je priskocila u pomoc svojim bankama, na stetu Grcke. Grcka bi bila srecna da nikada nije dosla "pomoc" od Nemacke. Uostalom, glavna zamerka novoizabranoj grckoj vlasti od Nemacke je sto nova vlast hoce da se odrekne Nemacke "pomoci".
Srpski narod ne želi u fašističku EU .
Kad su oni sumnjičavi u opstanak Evra,ili čak Unije,a podržavaju frau Merkel jer najviše profitiraju,zašto da joj veruju građani Grčke,Španije,Italije..
Koji su pod nadzorom,kao da su poslovno nesposobni.
Vruće- hladno, jedni "lože" Nemce, a drugi Grke.
Biće interesantno...
Evo i ja sam rekao detetu: Mi cemo da ti pomognemo, ali necemo stalno. Jednom ce da ti ponognemo ostalo ti moras sam. I covek u zivotu ne povlaci vise od 3 poteza koji su mu kljucni za ceo zivot, mi smo povukli oko 5, sto je mnogo, ali verovatno oko 3 je sasvim dovoljno i normalno. Ako ne povuces pravi potez u pravom trenutku, nema nista od boljitka.
Isto i drzava.
EU ima drugi problem. To je "jedinstvo" sa konca i konopca. Tu je jezik razlicit, svi susedi su bar jednom ratyovali jedan protiv drugog. Obicaji kao nebo i zemlja i medju komsijama, kamoli ovih sa severa i juga.
Inace ide neminovno da svi pod jednom kapom, to jest postojace jedna drzava. Da li ce to da izvuce Amerika, Kina ili neko treci, nije bitno, ali to ce se i desiti .
On je jos 2001.g dao intervju LOndonskom Observeru kako MMF i Svetska Banka planski UNISTAVAJU Drzave u razvoju (Jugoistocne drzave Evrope ,Africke ,Azijske i Juzno Americke ... ) u 4 KORAKA !!!(proguglajte za taj clanak - ima hrvatski i srpski prevod !).
Naravno nasi EXPERTI i DOS-manlije to NISU hteli NI da vide NI da cuju ,a pogotovo da OBJAVE preko medija !?!!!
Problem je sto i OVI danasnji vodje-slepci nastavljaju ISTIM putem -"EU i MMF nemaju alternativu" !??? - do potpunog kolapsa i Drzave i Naroda !!!
Ni vi niste pametniji, inače ne biste koristili argumentum ad hominem!
Vređanje drugih komentatora svodi čitavu raspravu na ulični nivo. Malo se kontrolišite.
SLOBOPDNO tržište koje sam ja video je bilo u Grčkoj 1969-1974.
Može li mi neko navesti neki drugi primer?
Ko vas je učio istoriju nek vam vrati pare za školarinu! A možda je dig'o ruke, a?
...ide neminovno da svi pod jednom kapom-postojace jedna drzava.
Contradictio in adjecto - tipičan primer baš kao i "mali džin", "drveno gvožđe"...
Ratovale su i Britanija sa Nemačkom i Francuzi ali kapitalu nije smetao ni jezik, ni prošlost.
Kapital, kojim ste vi tako douševljeni, tražio je nove sluge.
A sad su sluge rekle NE!
@ Zoran
Ali ako im pomazes od 1800. godine i on 5 puta bankrotira...
Ko vas je učio istoriju nek vam vrati pare za školarinu! A možda je dig'o ruke, a?
-------------
Aha. Ucio me Grk, Gregory Zorzos.
Gregory Zorzos, a native Hellene, was born in Kallithea, Athens in Greece (Hellas) at 1958.
The Greek Debts: And the new fifth bankruptcy (Greek Edition) (Greek) Paperback – March 9, 2010
This book has all the historical documentation about the first debts of the Greek state from the revolution era of 1821 in Greece until the next bankruptcy which is on the way.
http://www.amazon.com/The-Greek-Debts-bankruptcy-Edition/dp/1451538375
Kapital, kojim ste vi tako douševljeni, tražio je nove sluge.
A sad su sluge rekle NE!"
Sluga kad kaze ne on obicno ode i bude nekom drugom sluga. Retko ko od sluga postane gospodar. Desava se, ali ekstremno retko.
Jel' pomenuo u toj svojoj "bibliji" proterivanje Grka iz Smirne, rat za oslobađanje Krete, Cipar?
Jel' pomenuo koliko je Grčka uništena u dva svetska rata?
Neisplaćene reparacije od strane Nemačke etc?
Ili proučite još koji izvor ili se manite pisanja ad hoc komentara.
Poštovana Anka, vaši komentari su odlični. Zoranovi su glupi. Možda on i nije glup, ali su mu komentari glupi. Čovek brka babe i žabe, stvarno nema pojma. U pravu ste da ne treba nastupati ad hominem. Dakle: ko glasa da su Zoranovi komentari glupi?
ako dozvolite, širi komentar: https://moravickikraj.wordpress.com/2014/11/16/pogubne-mere/
Kojim to jezikom pišete?
Ipak mislim da nije baš sve nemačka krivica. Niko se Nemačkoj nije suprostavio, a ko je ako ne Evropa izabrala Nemačku da bude evropski rizničar? I ko je "terao" Grke, Špance, i ostale da se prezadužuju šreko sovjih mogućnosti?
Možda Štiglic nije dovoljno intlektulano iskren da prizna da je Grčka pokrala Evropu uzevši pare koje su u njenu riznicu stavile sve države Evrozone.
A s druge strane, kakao piše Zoran, ko je bio toliko lud i neodgovoran da Grčkoj daje zajmove kad je Grčka banktrotirala već pet puta! Prema tome problem nije u Nemačkoj, već i u Grčkoj, a opšte uzevši, u neprirodnoj i veštačkoj zajednici Erope koja nema ama baš ništa zajedničkog, sem što svi žive na istom kopnenom području zvanom Evropa.
@ Zoran
Ucio me Grk, Gregory Zorzos.
Jel' pomenuo u toj svojoj "bibliji" proterivanje Grka iz Smirne, rat za oslobađanje Krete, Cipar?
Jel' pomenuo koliko je Grčka uništena u dva svetska rata?
Neisplaćene reparacije od strane Nemačke etc?
Ili proučite još koji izvor ili se manite pisanja ad hoc komentara.
--------------------
Unisteno mnogo vise i Rusa po ratovima, pa nisu toliko duzni niti su bankrotirali 5 puta.
Da li Vi zaista verujete da im je neko pomagao?
Zato postoji belaj na jugu Evrope.
Zato i pobedili komunisti. Navikao narod da zivi bolje nego sto moze i kad stigao racun biramo onog ko to i dalje podrzava.
Tesko ce to sve ici sto je Grcka zaplanirala. Mogu da joj oduze malo otpaltu dugova, ali mora da se drugacije organizuje.
minimalna drzava = pustite nas da radimo sta mi hocemo
sloboda pojedinca = mozes da lajes koliko hoces samo mi se ne mesaj u posao
slobodno trziste = ja imam kapital i monopol na trzistu i mogu da lobiram i da koristim damping cene, pa da se takmicimo
protivi se intervencijama = koje ne stite moj monopol
Vi i jos neki drugi pisete hrabre komentare u odnosu na svoj nivo razumevanja.
Ne nego da cela Evropa vodi monetarnu politiku koja odgovara Nemackoj.
@Zoran
Da li Vi zaista verujete da im je neko pomagao?
------------
Kad meni neko nudi "pomoc" ili pomoc, ja sam odlucujem da li cu da prihvatim "pomoc" ili pomoc.
Meni svakog meseca stize ponuda na kredit od 100.000 dolara koji meni u sustini ne treba (da li zato sto imam ili sto necu da imam, nije bitno).
Uglavnom ja kredit ne uzimam.
I sto bih ja sad krivio tu banku sto me upropastila(5 puta), ako ja uzmem kredit?
Dobrim delo se slazem s Vama, ali tu postoji jos jedan veliki problem na koji su mnogi upozoravali jos od uvodjenja jedinstvene valute. Taj problem je sto svim clanicama evrozone, zbog razlicitog novoa razvijenosti, ne odgovara ista monetarna politika. Zemljama kao sto je grcka bi odgovarala ekspanzivna , a Nemackoj restriktivna monetarna politika. Na zalost Grcka ima mali uticaj na monetarnu politiku, ali zato mora da nosi teret politike koja je vodjena u korist Nemacke. Dok je imala drahmu mogla je ekspanzivnom monetarnom politikom (stampanjem novca) ili ako hocete devalvacijom, da uspostavlja ravnotezu. Kada je tu mogucnost izgubila desilo se to sto se i desilo.
U demokratiji pobedjuje onaj ko potrosi najvise novca u predizbornoj kampanji. Zato nije slucajno sto u malim drzavama poput Srbije i Grcke pobedjuju zapadni puleni, a ni to sto je ekonomska politika u zemljama poput Srbije i Grcke vodjena u interesu Nemacke i slicnih.
@Zoran
Po toj logici, najbolje je da se vratimo u feudalno doba, pa da svaki vlastodržac štampa svoju valutu u količinama koje su mu potrebne...
Ne nego da cela Evropa vodi monetarnu politiku koja odgovara Nemackoj.
--------------
Ma slazem se ja. Ko je jaci neka pobedi. Samo jos ti da se slozis?
Problem i jeste sto nije tako kako Vi pisete. Problem je sto su na vlast dosli ljudi koji ne rade u interesu Grcke, nego krupnog kapitala, dakle, onih koji su ih i doveli na vlast. Slicno kao i u Srbiji.
Banke nisu tako naivne kao sto Vi mislite. Banke su znale grcku kreditnu sposobnost mnogo bolje i od samih Grka, pa zasto su se onda upustale u tako rizicnu kreditnu politiku.
Zasto MMF sada daje kredite Srbiji kada je svima jasno da to Srbija nikada nece moci da vrati? Zasto ste sada Vi krivi za svakodnevno zaduzivanje Srbije? Ako mislite da jeste, zasto se onda zaduzujete?
Zašto se mrski im turci nisu ovako zadužili, čak šta više, prošle godine sve pare vratili mmf-u...
Dajte da se ne lažemo, u turskoj se radi krvnički, u grčkoj se plandovalo i đavo došao po svoje. Sve ostalo je šuplja priča.
Bas sam Vas precenio. Gospodine dragi, kada sam rekao "Ne nego da cela Evropa vodi monetarnu politiku koja odgovara Nemackoj" nisam mislio da tako i treba da bude, nego da je to jedina opcija koju Vi ostavljate. Moja greska je sto sam, verujuci da cete razumeti, bio lenj da to sire objasnim. Da budem explicitan, postoje osim nemackog i interesi drugih drzava u EU.
Normalno, ja to i kazem. Ko je jaci neka pobedi. Niko nece da ti pokloni to sto zelis.
Ti ljudi sto ne rade u interesu Grcke su doisli na isti nacin kao i oni koji su dosli sada, koji KAO rade u interesu Grcke. Preko izbora.
"Banke nisu tako naivne kao sto Vi mislite."
Nigde nisam rekao da su banke naivne. To si ti rekao.
"Banke su znale grcku kreditnu sposobnost mnogo bolje i od samih Grka",
Tu je i problem. Banka nije kriva sto bolje zna od tebe kako stoje stvari sa tvojim vracanjem duga. To bi ti trebalo bolje da znas.
"Zasto MMF sada daje kredite Srbiji kada je svima jasno da to Srbija nikada nece moci da vrati? Zasto"
Isplati im se. Sta si ocekivao da cujes?
A sada ide pitanje: Sto Srbi uzimaju kredit? Zato sto je takva vlast. A sto je takva vlast? Zato sto narod tako birao.
I ko ti kriv? Zapad? Nece da moze. Svako gleda svoj interes. To sto ti ne umnes da gledas svoj, nije ti kriv Zapad.
@Sten
Mininalna država : policija, sudstvo vojska je neoliberalna definicija. Usput, iz toga ide i mala javna potrošnja koja ide 10% od BDPa - idealno. Početkom XX veka u Americi je tako bilo, i nije postojao porez na dohodak, posle kad su ga uveli bio je oko 7%, u tom razdoblju zapad je nenormalno napredovao. Pogledaj malo rast skandinavskih zemalja 1870-1970 liberalne ekonomije vreme nezaoamćenog rasta ekonomija. E, posle dolaze socijal-demokrate budžetska potrošnja raste do 60% BDPa i sve kreće da stagnira. Zbog države blagostanja porezi idu u nebo, ubrzano kako bi to postigli ide zaduživanje....
@Zoran
Džabe unosiš zdrav razum u rasprsvu, levičari argumente nemaju već samo vrte 5,6 fraza
Meni su iz Brisela rekli da ja tim vašim predlozima ne budem naklonjen, i eto baš nisam. Baš ste me razočarali sa tim raspadom EU, a ja sam u taj projekat uložio sve što sam imao i bratova leđa pride. Meni je Merkelova brat.
Jos uvek verujete da je narod u Srbiji nesto birao?
Narod je samo glasao. Ogromna je razlika izmedju biranja i glasanja. Rekoh Vam prethodno, na vlast dolaze oni koji potrose najvise novca u predizbornoj kampanji. Odakle im novac?
Narod je samo glasao. Ogromna je razlika izmedju biranja i glasanja. Rekoh Vam prethodno, na vlast dolaze oni koji potrose najvise novca u predizbornoj kampanji. Odakle im novac?
--------------
Pas pitaj vlasnike ovog sajta ko je najpopularniji od stranaka i sa kojim procentom. Nemoj mene.
POa proceni sam da li je narod birao ili nije.
Džabe unosiš zdrav razum u rasprsvu, levičari argumente nemaju već samo vrte 5,6 fraza
------------
Meni oni najvise lice na one sto igraju sa sibicarima, pa posle kukaju kako ih prevarili.
Covek im nudi da pogode gde je kuglica, njima zinule "oci" za pare, uloze 100, dobiju 200 maraka (U sustini oni hoce veliku zaradu na lak nacin, kao i sibicar, mada je sibicar ulozio vreme i muku da nauci posao). Pa dal hoce, dal nece,...ma hajde da probam. Onaj tamo vrti onu kuglicu majstorski, i kolege njegove pitanje da li bi pogodile.
I izgube.
E onda, nisu oni krivi, nego sibicar.:)))
Tako se ja vracam autobusom davno sa Kopaonika, u njemu zena sa nekom zlatnom ogrlicom. Pauza, "da majstor ruca", tu i sibicari. Zena igra, uzme joj ogrlicu, majstor zavrsava rucak, pali autobus, KRAJ. Zena se hvata za glavu, sta cemo sad, moli majstora da stane, kako sta,... Majstor ne staje, normalno, posao je da vozi.
A da je dobila ne bi kukala kako je prevara.
Svakako to se prebija, prebija, odbija i na kraju Grcka ce vratiti ono sto je manje vise realno. Nemojte misliti da Grci nisu trgovci. A i imaju m..a za ovakve radnje.
Svabe su pukle, da se kladimo!
A Amerima odgovara i ako se svet globalizuje, ukrupnjava, pa zato i stvorili EU?
Kako okrenes Amerima dobro?
Sta ces, kad se neko rodi pod srecnom zvedom.
-------
Samo Svajcarska, Nemacka,...nisu bankrotirale ni priblizno kao Grcka. Niti su toliko duzne. niti su im ekonomiej jad i beda, ako grcka, nego naprotiv, prva liga.
"Ali ne bih ni odbacio jednu drugu tezu a to je i da su Grci to radili svesno. ...Nemojte misliti da Grci nisu trgovci. A i imaju m..a za ovakve radnje.
Svabe su pukle, da se kladimo!"
--------------
Moguce da su radili svesno(jedino ako nisu bili u komi), ali Nemci svakako nisu pukli niti ce. Ako ni zbog cega, dobri su americki saveznici, a i ekonomija je prva liga.
Ono sto ceka Grcku je polako stavljanje u kolosek. Ako se setite koliko su snage i pregovora ulagali sa Slobom da isterajus svoje, manje sa Grckom nece. To su planovi zacrtani odavno i na tome se radi, radile su generacije i radice.
Komentari su vam dobri, a naročito ovaj koji navodi na zaključak ,da je spektakl zvani Siriza Made in USA.
Svako dobro
P.S.I nastavite dalje da mislite svojom glavom.
Pa ko god stane i dobro razmisli shvatiće da je uzrok svih problema i svega što se dešava u Evropi, od pada onog nesretnog zida - Nemačka. Oni su gurnuli SFRJ u rat i krv, a od tada sve što rade rade da bi iživeli svoje kolonijalne snove u Evropi. Amerikanci vode trapavu politiku u Evroppi i kaskaju za Nemcima. I Ukrajinu su pripremili za rat pa je onda gurnuli kao vruć krompir Americi.
Nek vas ne čude moje čudnote. Prebacila sam mozak na pogrešni kanal pa je prevodilac podbacio.
Svako dobro
Da, to je dosta tačna konstatacija.
Pa ako EU zavsi od Nemačke onda je to prirodno, zar ne? Ne milsite valjda da bi Evropa trebala da dobija pare od Nemačke a da Nemačka ne dobija ništa?!? Ili je možda po vama nemačka dežurna krava-muzara?
Da to je tačno, ali su Grci (vlast, koa i narod) svesno prihvaitli taj aranžman. Niko ih na to nije terao.
http://www.spiegel.de/international/europe/greek-debt-crisis-how-goldman-sachs-helped-greece-to-mask-its-true-debt-a-676634.html
Dakle, vaše skretanje pažnje na Goldman Saksa i njihovu uključenost je vrlo validno, Mario Dragi je iz Goldman Saksa i sada je na čelu ECBa i dugi su pipci GSa u EU.
Briselska administracija generalno, će vam reći u poverenju da svako ko tamo radi protiv interesa banaka a time i GSa gubi pozvicije i vrlo visoke plate.
Štiglic nije ni bio deo te priče niti je u stanju da on to počisti, ali je hrabro od njega što se tome suprotstavlja.
Odlična mu je knjiga Cena nejednakosti gde sa ekonomskog a ne moralnog stanovišta upravo analizira štetnost po svetsku privredu jaza između siromašnih i bogatih koja je veća nego ikada u istoriji, danas.
De facto je istina da je na sceni sve vise i vise privredna filozofija slobodne trgovine,transparentnost, kokurencija na jednoj strani i na drugoj "drzavni kapitalizam",kao na primer kod nas,Rusiji,Kini,bivsim zemljama Sovjetskog saveza,mnogim africkim, aziskim zemljama,kao juzno Americkim.
Slobodna trgovina,konkurencija,bolje receno to se tumaci kao "Globalizacija svetskog ekonomskog poretka",je mnogo bolje od "drzavnog kapitalizma",koji je mnogo vise stetniji za vecinu stanovnoista zemalja u razvoju,uporedjujuci s "globalnom ekonomijom",jer u "drzavnom kapitalizmu",je eldorado sistema u miljeu na korupciji.ekstra apanazi politickoj oligarhiji i reketiranju,kao i nesposobnih privrednika da vode privredu i sve to preko kicme sirokih masa.
Da, isto kao sto su to svesno prihvatile i banke i niko ih na to nije terao, tako da bi odgovornost trebalo da bude solidarna.
Da li je vlast imala i neki drugi interes koji nije narodni?
A sto se tice grckog naroda, on je to prihvatio isto toliko koliko ste i Vi ili bilo koji drugi Srbin prihvatili kredite MMF.
Problem je vase iskrivljena percepcija, koja nije slucajna. Evropa ne dobija nikakve pare od Nemacke, nego Nemacka ima ogromnu korist od Evrope. Konkretno, kada je Grcka u pitanju, Nemacka nije nista dala Grckoj, nego je priskocila u pomoc svojim bankama, na stetu Grcke. Grcka bi bila srecna da nikada nije dosla "pomoc" od Nemacke. Uostalom, glavna zamerka novoizabranoj grckoj vlasti od Nemacke je sto nova vlast hoce da se odrekne Nemacke "pomoci".