Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Vladimir Putin povodom godišnjice oslobođenja Aušvica: Nemoralni pokušaji prekrajanja istorije, ruski narod podneo najveću žrtvu za pobedu protiv nacizma

Komentari (89) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 utorak, 27 januar 2015 20:46
Ioann Dubinjin
Potpuno tačno! Ali - bez zločinačke boljševičke bande na vlasti,i totalnog uništenja ruske državnosti pod njima, te ogromne žrtve (ako bi ih i bilo)bi bile mnogo manje.
Preporuke:
45
109
2 utorak, 27 januar 2015 21:04
Lavica
Svaka cast Putinu sto je progovorio o prekrajanju istorije. A to prekrajanje je pocelo padom berlinskog zida i proglasenjem Dana pobede za Dan Evrope.
Preporuke:
169
23
3 utorak, 27 januar 2015 21:06
...
Bila i ostala naizgled civilizovana Evropa, no svakako ima i manje civilizovanih to su one kukavice koji sa kalasnjikovima upadaju i pucaju na novinare, posto ne mogu do onoga koji zaista donosi odluke o bliskom istoku - Obama,recimo.
Preporuke:
29
42
4 utorak, 27 januar 2015 21:08
Miloš Obilić
"Dobro znamo koliko su opasni i destruktivni dvostruki standardi, ravnodušnost i apatija za sudbinu drugih. To je ono što se danas dešava na jugoistoku Ukrajine gde mesecima hladnokrvno ubijaju mirne građane Donbasa, Luganska i drugih mesta", kazao je Putin.


Evo još dokaza o tome. Očigledno se sprovode pripreme za nove borbe.

Ukrainskiй transportnый samolet v češskom aэroportu zagruzili tankami T-72

http://tvzvezda.ru/news/vstrane_i_mire/content/201501271234-3vb5.htm

https://www.youtube.com/watch?x-yt-ts=1422327029&v=creCwJ_WcUM&x-yt-cl=84838260
Preporuke:
57
114
5 utorak, 27 januar 2015 21:23
Miloš Obilić
Ne treba se previše sažaliti kada ovim naci mladićima, novim nadama fašističkog zapada, Rusi budu prosuli mozak kao onom od pre neki dan.

https://www.youtube.com/watch?v=XQ0nMF62q60
Preporuke:
50
115
6 utorak, 27 januar 2015 21:42
ponavljači
Elem,ko ne nauči lekciju iz istorije,zaslužuje da mu se ponovi.
Preporuke:
75
114
7 utorak, 27 januar 2015 22:03
Mirjana Tinkovich
O kakvoj "boljsevickoj bandi" Ioann Dubinjin govori. Ja sam kao dete gledala borbu Ruskih vojnika na ulicama mog grada /Beograd/ - borbu sa Nemackim nacistickim okupatorom. Mora da je Ioannu neko pricao potpuno suprotnu "istinu" o IIsv.ratu - zalosno. Mirjana-Arizona
Preporuke:
105
129
8 utorak, 27 januar 2015 22:16
Mirko
Tačno je ovo što kaže Putin, i u Srbiji se prekraja istorija da bi se sakrio kukavičluk. Oslobodilaca Beograda smo se setili dva puta, kad je dolazio Medvedev i prošle godine kad je dolazio Putin, onima koji su živote dali za našu slobodu u borbi protiv nacizma i domaćih izdajnika smo oduzeli ulice, srušili spomenike.
Preporuke:
90
115
9 utorak, 27 januar 2015 22:16
Zalosna sova
Da su braca Rusi 1944 lepo stali na granci SSSR, onda bi pokojni Adolf pobacao nase prijatelje u La Mans isto kao 1941, i Ausvic bi radio i dan danas. Ali Ruzvelt i Cercil na Jalti su molili i izmolili bacusku Staljina da navali do Berlina, a oni da mu daju celu Istocnu Evropu da siri komunizam. Staljin se polakomio isto kao nas Aleksandar sto je pristao da bude Kralj beckim konjusarima i lakejima, ali cim se pruzila prilika,pogazili sve dogovore.Nasem Caru Vladimiru nece prodati slicnu pricu, nego dokle dodje Ruska cizma to ce biti Rusija, i Srbija naravno.Davaj Pravoslavni ! Sa verom u Boga i Cara Vladimira spasavajmo Rusiju i Srbiju od zajednickog neprijatelja !
Preporuke:
96
170
10 utorak, 27 januar 2015 22:19
Beograđanin
Kako istina izgleda jednostavno i lepo kada je kaže čovek od tolikog integriteta kao Putin.

I kako bedne laži malih političara, koji kontrolišu medije, onda izgledaju jadno i smešno. Pitam se koliko bi još trajala naša vlada da Putin gostuje samo petnaest minuta na našoj televiziji, bez cenzure. Jer kod nas je u medijima sve, ali sve, samo laž i fikcija.
Preporuke:
88
184
11 utorak, 27 januar 2015 22:27
Moskalj
Ioann Dubinjin je hohol, oprostite mu, ne zna da je i Taras Buljba-Gogolj Rus! Ukrajinci ne postoje, oni su pokatoliceni ili jereticki pravoslavni Rusi!
Preporuke:
79
111
12 utorak, 27 januar 2015 22:46
Ioann Dubinjin
@Mirjana Tinkovich, (Mirjana-Arizona): Vi, očigledno, uopšte ne poznajete istoriju i pogubnu ulogu boljševika po Rusiju. Nadam se da Vam prija klima u Arizoni.
Preporuke:
95
75
13 utorak, 27 januar 2015 23:02
Danilo
Sve je to tacno,g-dine Putine,sve se ja slazem s tobom,Rusi su najzasluzniji za pobjedu nad nacizmom,mnogi danas na Zapadu prekrajaju istoriju,lazu,petljaju i pricaju gluposti.

Medjutim,nikada ti necu oprostiti sto ti, 09/05/2005 god,u Moskvi,dodjelom jubilarnog odlikovanja povodom 60-te godisnjice pobjede nad fasizmom,rvackom predsjedniku Stjepanu Mesicu, napravi od NDH antifasisticku drzavu,a od ustasa,koji su ti bili pod Staljingradom,antifasiste.

Do zla bi bilo da je to odlikovanje Mesicu dao pijani Jelcin,a ne ti,koji,keo bivsi agent KGB-a,odlicno znas ko su bile ustase.

To je strasno,to je tvoj doprinos prekrajanju istorije.

Rvacka se sepurila tim odlikovanjem i pricali su da Srbi nisu dobili takvo odlikovanje od Putina.

Doduse,krivi smo i mi Srbi sto smo,zbog bratstva i jedinstva,zaboravili na stratista srpskog nevinog naroda pa se tako za Jasenovac,u svijetu,i ne zna.

Juce slusam Merkelovu i Rvate kako zale zrtve Ausvica pa mi muka dodje.
Preporuke:
68
121
14 utorak, 27 januar 2015 23:19
fristajlo
Putin je naglasio da je ruski narod podneo najveću žrtvu za pobedu protiv nacizma u Drugom svetskom rat.

Problem je u tome što vam jedino Srbi to priznaju. Ostalima nikako ne odgovara a naročito zapadu.
Kao i mi, "džaba" ste izginuli.
Eto, Putina nisu pozvali na centralni skup. Činjenica je- daviće vas, kao i nas- dok ne udave.
Ili vi udavite njih.
Skupljajte saveznike, trebaće vam...
Preporuke:
54
114
15 utorak, 27 januar 2015 23:24
Aρειος Πάγος
@Ioann Dubinjin

Dovoljno je - ''Potpuno tačno'', ostalo je suvišno.
Preporuke:
70
18
16 utorak, 27 januar 2015 23:31
Ruslan
Stjepan Mesic nije dobio orden od Rusa. Nigde po netu u njegovoj biogarfiji nema tog podatka. Evo sa vikipedije:
Austria: Grand Star of the Decoration of Honour for Services to the Republic of Austria (2001)
Italy: Knight Grand Cross with Grand Cordon of the Order of Merit of the Italian Republic, 5 October 2001
Slovakia: Grand Cross (or 1st Class) of the Order of the White Double Cross (2001)
Croatia: Member with Sash and Grand Star of the Grand Order of King Tomislav ("For outstanding contribution to international fame and position of the Republic of Croatia.", 11 July 2005)
United Kingdom: Honorary Knight Grand Cross of the Order of St. Michael and St. George
Montenegro: Honorary citizen of Podgorica (2007)
Latvia: Commander Grand Cross with Chain of the Order of Three Stars (2008)
Kosovo: Honorary citizen of Pristina (2009)
Monaco: Grand Cross of the Order of Saint-Charles (16 April 2009)
Albania: Received a copy of the key of the city of Tirana
Preporuke:
29
64
17 utorak, 27 januar 2015 23:47
MR
Kad bi ste danas živeli u Nemačkoj, imali bi ste utisak, bar što se nemačkih medija tiče, da je neko došao iz svemira i počinio te užasne zločine. Oni su sebe oprali i smatraju da to nikad nije bio njihov problem. Oni ne shvataju da će u školskim udžbenicima i kroz hiljadu godina, ako Nemačka nacija uopšte bude postojala, stajati da su pokušali da iskorene čitave narode. Ne treba zaboraviti da je 90% Nemaca išlo za Hitlerom i vikalo Hajl Hitler. Užasan narod!
Preporuke:
68
69
18 utorak, 27 januar 2015 23:48
saša r.
@Danilo
Medjutim,nikada ti necu oprostiti sto ti, 09/05/2005 god,u Moskvi,dodjelom jubilarnog odlikovanja povodom 60-te godisnjice pobjede nad fasizmom,rvackom predsjedniku Stjepanu Mesicu, napravi od NDH antifasisticku drzavu,a od ustasa,koji su ti bili pod Staljingradom,antifasiste.

Ima neke istine u ovom što pišete, ali smo dosta i mi krivi zbog toga.
Prvo, poskidali smo imena ulica zaslužnih ruskih komandanata.
Drugo, kada se desilo ovo o čemu pišete, jedan gospodin je izašao kod kafane "Ruski Car" (mislim da je to bio jedan akademik). Pored njega je bio pano sa svim dokazima o učestvovanju ustaša kod Staljingrada, a on je doneo peticiju koju je trebalo da potpiše 5000 ljudi, da bi se našla na Putinovom stolu. Nekoliko meseci je taj čovek uporno prikupljao potpise, jer su prolaznici bili zainteresovaniji za štandove gde se dele olovke, balončići i ostale gluposti.
Na kraju je uspeo, i ubrzo je usledio dolazak Medvedeva u Beograd i poseta spomeniku oslobodiocima.
Preporuke:
47
48
19 utorak, 27 januar 2015 23:49
Observantes
„...On je naglasio da pokušaji ponovnog pisanja istorije često skrivaju sopstvenu sramotu, kukavičluk, licemerje i izdaju i služe kao loš izgovor za direktno ili indirektno prećutno pomaganje nacistima...“
Putin je ovo blago okarakterisao. Kakvo sakrivanje sramote? To je zločinačko delovanje i front udruženih zlikovaca. Planeta ponovo ima samo jednu šansu i to je Rusija. To „ ponovo“ je dijagnozni element malignog!Onog relapsnog!
Preporuke:
39
49
20 utorak, 27 januar 2015 23:50
Mesić je zasluženo nagrađen, on je dosljedni antifašist.

Hrvati se mogu ponositi činjenicom što je antifašistički lider, jedan od najvećih državnika u svjetskoj povijesti, bio Hrvat Josip Broz.

A Rusi su do 1941. godine bili rame uz rame s nacistima čije su plinske komore "unaprijeđena" verzija sovjetskih koncentracijskih logora.

Dobro se zna da su se za napada na Poljsku njemački avioni oslanjali na kontrolu leta u Minsku.

O sovjetskim napadima na miroljubivu Finsku da i ne pišem.

Poslije su se Rusi, poput Talijana koji su doktorirali u disciplini presvlačenja kožuha, prešaltali na pobjedničku stranu.

Ne pravu stranu jer su na jednoj bili nacisti, a na drugoj zapadni imperijalisti.

Isto s...e, drugo pakovanje.
Preporuke:
14
73
21 sreda, 28 januar 2015 00:33
Bob
@DŠ

Malo si se zbunio, ajde ponovo. I ne uči napamet!
Preporuke:
53
58
22 sreda, 28 januar 2015 00:44
hronologija
@ DŠ
Pa dobro VB i FR nisu potpisale nikakav sporazum sa Hitlerom?

Da li treba da znaš da je SSSR tražio prvo garancije da sme da napadne Nemačku i podršku Zapadnih Sila ukoliko nemci započnu agresiju na zemlje koje čine zapadnu granicu SSSR-a.

U međuvremenu su VB i FR sklopile sporazum sa Hitlerom?

Šta misliš šta je trebao da uradi SSSR u tom slučaju?


Tu počinje prava kontraverza, Staljin je pročitao Hitlera i njegove namere, ali ipak je posle verovao da neće biti rata. Nemci nikad ne bi toliko duboko otišli da je SSSR (Staljinova najveća neoprostiva greška) spremno dočekao FAŠISTE.

Već krajem 1941 krenula je kontraofanziva i ako su ovi bili nadomak Moskve. Tad se već znalo da će SSSR stići do Berlina i ako je rat potrajao.
Preporuke:
44
56
23 sreda, 28 januar 2015 00:47
zlatan
DŠ, srami se. Kada je SSSR sa Hitlerom potpisao pakt 1939, to je bilo samo nakon upornog odbijanja Zapada da se zajedno suprotstave Hitleru. Inače prvi su sa Hitlerom pakt porpisali Poljaci, njihov general Pilsudski, već 1934. Kada je nakon sramotnog pakta 1938 Zapad dao Hitleru Čehosl., i kada je Njemačka u 3.mj.1939 ulazila bez ispaljenog metka, tada su i Poljaci okupirali dio Čehosl., naseljen Poljacima.
Kakva verzija staljinovih logora? Pa danas znamo da je u cijelo vrijeme Staljina u logorima umrlo 1.640.000 ljudi, a Hitler je izazvao rat koji je u Evropi odnio 45mil.žrtava.
Hitlerov životni san bio je osvajanje Evrope, prvenstveno slavenskog istoka, te potpuno fizičko istrijebljenje Slavena, ja čitao u Majn Kamfu.
Ali napad na presnažni SSSR ga je stajao glave.
Inače u oslobođenju Aušvica sudjelovali su vojnici Ukrajinskog fronta, isti su oslobađali i BG. Dakako da u redovima nisu bili samo Ukrajinci, već i Rusi i svi drugi narodi tadašnjeg SSSR-a.
Preporuke:
53
56
24 sreda, 28 januar 2015 01:14
zlatan
Danas znamo ovo. Po Hitlerovom planu Barbarossa, napad na SSSR je trebao trajati 60 do najviše 100 dana. Trebali su doći na sjever do Bijelog mora, u sredini na Volgu ili do Urala, na jug do Kaspija i Kavkaza. Pošto je rat počeo 22.6., znači sve je trebalo biti gotovo 1.10.1941.
Ali presnažni SSSR je postao grobnica nacifašizma. Da je kojim slučajem kapitulirao SSSR nikada se ne bi otvorio Drugi front i nacifašizam bi zavladao i učinio najveći pokolj u povijesti. Danas znamo da se Drugi front trebao otvoriti 1943, ali iskrcali su se tek 6.6.1944., kada je rat već bio odlučen.
Brojke: SSSR 27 mil.žrtava (Rusija 15, Ukrajina 8, Bjelarus 2.5 mil.žrtava i ostali), V.Britanija 250tisuća (vojnici 200, civili 50tisuća), SAD 400 tisuća vojnika, civili nula.
Samo Lenjingrad u blokadi 653.000 žrtava, sa vojnicima koji su ga branili ukupno 1.1mil.žrtava. Toliko su zajedno žrtava imale: SAD, V.Britanija i Francuska.
Da nisu otvorili Drugi front, SSSR bi došao do Pariza, a ne samo do Berlina
Preporuke:
43
55
25 sreda, 28 januar 2015 01:15
Srbin crnac, ateista
Važno je shvatiti zapadnu manipulaciju tragedije Holokausta od kojeg je Zapad napravio manifestaciju svoje moralne nadmoćnosti i važnosti nasuprot važnosti celog sveta. Upravo Šoa odnosno Holokaust je pravo lice genocidnog Zapada i njegovog kultur-rasizma i imperijalnog šovinizma. Genocidi nad domorocima tri kontinenta su samo druga inkarnacija istog šovinizma. Ali šta rade pragmatični protestanti? Ignorišu ruske žrtve (SSSR-ove) a od holokausta prave najveću moguću tragediju u svesti ljudi i na tome grade svoje "moralno pravo sveg civilizovanog sveta" da druge uče pravima i drugom jer su oni tobože uzeli u zaštitu Jevreje i njihovu državu. Ni pomena tome što je sva zapadna Evropa kolevka judeofobije, pre svega zbog judeofobne politike katoličke crkve i njihovih judeofobnih teorija zavere na koje ni protestanti ni Hitler nisu ostali imuni, otuda i Holokaust. Čak i Diskaveri kanal je tvrdio da su se u drugom sv. ratu SAD i Engleska borili protiv čistog zla (a SSSR verovatno nije).
Preporuke:
42
58
26 sreda, 28 januar 2015 01:18
Srbin crnac, ateista
Dakle Rusija je pravilno razumela da se nepozivanjem Putina u Aušvic Zapad tj anglosaksonci time simbolički izbacuju Putina i Rusiju iz moralnog civilizacijskog kruga koji ima pravo da daje ocene i utiče na svetsku politiku. Zato je Rusija i organizovala svoje obeležavanje svetskog dana Holokausta i to u jevrejskom domu.
Preporuke:
45
59
27 sreda, 28 januar 2015 02:27
Na žalost jeste
Putin odlikovao Mesića


http://www.vecernji.hr/svijet/putin-odlikovao-mesica-805661
Preporuke:
54
8
28 sreda, 28 januar 2015 02:53
Anka Krajina
@ DŠ

Ma, bravo, povjesničaru, pozavidio bi ti i sam Tuđman zajedno sa svojom Zbiljom.
I on je smanjio broj žrtava u Jasenovcu pa se posle izvinio samo Izraelu! Srbima i Romima nikada.
A bio je partizanski general što mu nije nimalo smetalo da Srbe izjuri iz Hrvatske kao što ni antifašisti Mesiću nije smetalo da pjeva ustaške pesme i to za pare!

Hrvati se toliko "ponose" najvećim državnikom Titom da su mu preko noći oduzeli sve ulice i trgove i dali ih Milu Budaku, Poglavnikovom Himleru.

Ono nešto časnih i poštenih antifašista godinama su branili Trg žrtava fašizma i jedva ga odbranili da ga ne ukinu.
Koliko poštujete žrtve fašizma vidi se po broju razlupanih spomenika NOB.
A sad idi u Blajburg i plači.
Preporuke:
21
33
29 sreda, 28 januar 2015 02:57
perkins
@ DŠ
mesic je postao antifasista sa pocetkom presednickog mandata 2000,a kada je po rvackim klubovima 80-tih u ausraliji,kanadi i usa skupljao pomoc za neovisnu rvacku ispod paveliceve slike i pevao ustaske budnice sta je onda bio?

Staljin je 1936 ponudio savez francuzima i englezima protiv hitlera koji su oni glatko odbili kao i njegovu ponudu 1938 da skupa brane Čehoslovačku,tada je digao ruke od zap.demokratije i sklopio pakt sa hitlerom,konc logori su izum engleza iz drugog Burskog rata 1889-1902 gde su englezi zatvarali BURSKE ZENE i DECU te sa gladu i ne lecenjem zaraznih bolestiju odgovorni za smrt oko 25.ooo burskih zena i dece,toj cifri treba dodati jos 15-20000 hiljada crnackog stanovnistva koje su pojeli engleski konc logori,zato nemoj da pises ono sta NE POZNAJES,a tvoji jadni poljaci su od formiranja SSSR-a vodili dva rata protiv njega uz pomoc i sa zapadnim imperijalistima,tako da je 1940 bila zavrsni sukob,a trebao bi znati da poljaci osim malog dela 10 km sirine
Preporuke:
14
31
30 sreda, 28 januar 2015 02:58
perkins
@DŠ
nisu imali pristup na Baltičko ,1945 Rusi ce im dati kompletnu Zapadnu Prusku koja je i danas u sastavu poljske,sta je ne vrate prijateljima nemcima,zasto jos danas drze taj poklon od mrskih Rusa,sa Z.Prusijom Rusi su kompezirali 1940!
finci su bili deo Ruske carevine,sa lenjinovom proklamacijom dobili su nezavisnost uz uslov da budu neutralni u gradanskom ratu,ne da su finci dopustili eng.ratnim brodovima da uplove u njihove vode i bombarduju snage SSSR nego su jos finske snage u dva su navrata (1918. i 1919.) prodrle u Rusiju i okupirale istočnu Kareliju.1939 zbog uspona nemacke i slabe pozicije Lenjigrada koju ce Staljin definirati;
"Ne možemo ništa učiniti kada je u pitanju geografija. S obzirom da ne možemo premestiti Lenjingrad morat ćemo premestiti granicu." U zamenu je SSSR ponudio oko 8800 kv. km istočne Karelije uz granicu (dvostruko više od područja koje su tražili da im Finska ustupi). No, finska je vlada odbijala pristati na trampu i ostalo je historija!
Preporuke:
15
30
31 sreda, 28 januar 2015 07:58
Jututunac
Svet je sve više uveren da će se spasti lažima.Ameri ne biraju sredstva.Sve što su uradili uradili su lažima.Ravnotežu u Iraku srušli su lažoima o Sadamovom tajnom hemijskom orušju.Nas su srušili lažima o tome da smo pobili nevine žrtve u Račku.Ne samo time ali time naročito.Gadafija su srušili lažima da je diktator.Gde god su čačanuli doneli su zlo.Sad kreću ka Ukrajini.Idu na Rusiju.Ako to čine zato što kad ova pošast o poskupljenju dolara prođe , oni nemaju šta da traže na svetu.Dolar je u Kini i Kina ima koristi od posmkupljenja.Oni kopaju jamu Rusiji sanjajući da ih Sibir izvadi iz bule a uleću u kljuse mudrih Kineza.Kad pokupe sav dolar po svetu Kinezi će im a diktirati sudbinu.Sve to može veoma brzo da se dogodi.Oni koji veruju da je Američki brod siguranm varaju se.To su trikovi i tikovi.Oni su dužni koliko su ružni.Nevolja će biti ako se odluče na veliki rat.Novi svetski sukob nečćebiti treći, nego posklednji .Oni su u velikoj zabludi i iz te svoje uobražennosti, drugi izlaz ne vide
Preporuke:
12
28
32 sreda, 28 januar 2015 08:00
blond
@IOANN DUBININ

Zaboravio si svoje prijatelje BELOGARDEJCE koji su zajedno sa nacistima po Srbiji činili užasna zverstva. O tome mudro ćutiš ali te odaje baš to ćutanje namernog karaktera. Namernog jer si žaoku usmerio na onoga ko je odsekao rep nacističkoj i fašističkoj aždaji koja se ponovo pojavljuje a ti se našao da joj pokazuješ put. Mora biti da si ili ti je neko iz rodoslova pripadao Vlasovu i fašističkoj bandi. Ti si i zvonik srbijanskih neopravoslavnih glasnogovornika koji mrze velike boljševike na čelu sa Lenjinom koji je rasturio odvratno leglo ruskih carskih parazita koje je tako bedno tukla i grupica japanskih samuraja. Bili ste dobri samo u izdaji svete ruske zemlje kao što i danas doprinosite izdaji Srbije. Danas svakako stojite na strani Zapada jer vam on obećava povratak onoga što ste opljačkali od naroda a što su vam fašisti i nacisti obećali. No, dobro je da znamo koga bi se trebalo čuvati!
Preporuke:
12
35
33 sreda, 28 januar 2015 09:00
Konobar
NECIVILIZOVANA EVROPA je satanizovala Srbiju u poslednjoj deceniji HH veka. Za vreme satanizacije - MRAK i PROPAGANDA.

Fabrike SMRTI u HH veku svesno je GRADIO ZLIKOVAČKI ZAPAD...i uporno rade na tome da se to zaboravi ili da OKRIVE sasvim nekog drugog koristeći GEBELSOVŠTINU. Mediji su moćno ORUŽJE ZAPADA za PREKRAJANjE ISTORIJE.

Pitanje je koja sila može pobediti taj MRAK? Mrak prvo treba OSVETLITI, da nacije progledaju.
Preporuke:
21
27
34 sreda, 28 januar 2015 09:31
Prekrajanje istorije...
... je pocelo u Srbiji poslle II SV. RATA. Tito&Co. su svesno sakrili od sveta I naroda uzasne zlocine nad Srbima. Dozvolio je najvecim zlikovcima da napuste zemlju, a Hrvatima je sve oprostio. Ratni zlocini ne zastarevaju, neka neko sazove novinare sveta na konferenciju, I neka prikaze sve dokaze, slike logora dece, poubijanih beba I sve druge zlocine Hrvata, a ima I zivih svedoka. Neka vec jednom svet sazna ko su i sta su Hrvati.
Od srpske vlasti, zahtevamo da iznesu sve istine, da otvore sve arhive I da pokazu svetu. Dosta je skrivanja istine I prekrajanja istorije. Istina mora da se zna.
Preporuke:
19
28
35 sreda, 28 januar 2015 10:57
Marina
Sinoć sam bila zgranuta gledajući RTV Vojvodinu, na kojoj je bila emisija posvećene Aušvicu, govorili su preživeli logoraši (jevrejskog porekla)i naravno usput je bio spomenut i Jasenovac. Tu je sasvim volšebno prosut podatak da je u Jasenovcu stradalo oko osamdeset hiljada ljudi. Toliko o srpskim žrtvama!!! šokirana sam, to smo mi? Nema reči kojim bih izrazila svoje razočarenje. pako im daje pravo da tako bezdušno anuliraju srpske žrtve? Tu je bilo toliko nevinih ljudi, dece, koji su zverski ubijani. Čak su i Nemci bili zgađeni načinom na koji su ubijani ljudi. Televiziji Vojvodine mogu samo reći: "NEKA VAS JE SRAMOTA" VI STE IZGUBILI SVAKI NIVO I KRITERIJUM. Neću više ništa reći sem da je zvanian podatak o ubijenim Srbima,Jevrejima i Ciganima između 600 i 700 HILJADA LJUDI
Preporuke:
22
72
36 sreda, 28 januar 2015 11:27
Srbin
Nije u pitanju prekrajanje istorije kada je u pitanju Holokaust, vec istoricari i drugi istrazivaci dolaze do nepobitnih dokaza da nikada nije ubijeno 6 miliona jevreja, niti su pronadjeni dokazi o tom planu. Cinjenica govore da je istrazivanje tih dogadja zakonom zabranjeno u skoro svim drzavama, uz glup izgovor da se ti dogadjaji navodno ne ponove. Mnogi danasnji intelektualci koji su imali hrabrosti da istrazuju ove logore i stvarna desavanja u njima, dobili su visegodisnje zatvorske kazne. Cak je i kod nas prof Buljugic imao problema samo zbog izdavanja jedne takve knjige potkrepljene dokazima. Izraelski lobi je toliko jak, da ne postoji predsednik koji ce nesto drugacije izjaviti, nego sto je to ovde Putin rekao (Iran je uvek bio izuzetak).

"ISTINA SE NE PLASI ISTRAZIVANJA"
Preporuke:
11
27
37 sreda, 28 januar 2015 11:36
Rđosav
Marina:
Sinoć sam bila zgranuta ... Tu je sasvim volšebno prosut podatak da je u Jasenovcu stradalo oko osamdeset hiljada ljudi.
- a što si zgranuta kad je to tačno? U Jasenovcu je stradalo ukupno oko 80-85 000 ljudi, od toga Srba oko 50 000. Na celoj teritoriji NDH oko 350 000.

- Titov komunistički režim je preuveličavao (a ne umanjivao, kako tvrde četnički kafanski istoričari) cifre, počev od Kragujevca gde je streljano 2 300 a ne 7 000 ljudi pa do "cele Jugoslavije" gde je broj žrtava oko 900 000 (Srba oko 600 000) a ne 1 700 000.

- fakti su fakti.
Preporuke:
9
20
38 sreda, 28 januar 2015 12:11
Ruske tajne službe
Za DŠ
Kojim je radarskim sistemom "kontrola leta" u Minsku raspolagala 1941 godine, da bi vršila navođenje nemačkih aviona u napadu na Poljsku????
Još nam samo napišite da je NDH 1941 imala atomsku bombu ,pa ćemo vas uzeti za "ozbiljno".
Preporuke:
9
5
39 sreda, 28 januar 2015 12:11
Marina
Rđosave,
To nije zaključak donešen i preuveličan od strane Titove komunističke
Preporuke:
11
9
40 sreda, 28 januar 2015 12:14
Ruske tajne službe
ZA Danila
Mi pratimo sa puno pažnje vaš rad na sajtu.
Preporuke:
3
7
41 sreda, 28 januar 2015 12:41
Anka Krajina
@ Rđosav

Tačno je da brojka od 1,7 milona predstavlja ukupni demografski gubitak a ne broj žrtava.
Međutim, kad se licitira broj žrtava Jasenovca, treba biti oprezan.
Tvrdnje Žerjavića o 85 hiljada, ili Tuđmanove o 40 hiljada, svejedno, temelje na procenama.

Pri tom ne treba ignorisati činjenicu da je sondiranje terena zaustavljeno 1949. godine nečijom odlukom sa vrha.

Da li je Žerjavić na svoj spisak uvrstio i sve one Rome, koje su dovozili iz Bosne i slali direktno na Gradinu a da ih u logor nisu ni uvodili a kamoli evidentirali?
Neće biti da dr Nikola Nikolić, bivši logoraš, laže a Žerjavić govori svetu istinu?

Tih godina, priča starica iz Gradiške, Sava se mogla preći nogom - preko leševa!
Šta zna starica koja je sve to videla - "fakti su fakti", jel' tako?
Preporuke:
12
3
42 sreda, 28 januar 2015 12:49
Rđosav
Marina:
Rđosave,
- lutko, budi tako dobra pa diskusiju o srpskim žrtvama u NDH vodi na srpskoj ćirilici (koja je inače zabranjena ukazom Artukovića i Pavelića travnja `41) - inače je tvoje pisanije čista farsa.

- svako dobro.
Preporuke:
2
13
43 sreda, 28 januar 2015 13:04
Rđosav
Anka Krajina:
@ Rđosav

Tačno je da brojka od 1,7 milona predstavlja ukupni demografski gubitak a ne broj žrtava.
...
Tvrdnje Žerjavića o 85 hiljada, ili Tuđmanove o 40 hiljada, svejedno, temelje na procenama.

Pri tom ne treba ignorisati činjenicu da je sondiranje terena zaustavljeno 1949. godine nečijom odlukom sa vrha.
- draga Anka, zvanični spisak žrtava - imenom i prezimenom (slično onom iz Kragujevca koji broji - sa sve selima - nešto preko 2 300) za Jasenovac se zaustavio na nekoj cifri od 85.000. A radili su "do juče" , i niko ih nije zaustavljao. I prostom ekstrapolacijom se da zaključiti da spisak nikad neće preći 90 000 (Srba reda 50-60 000)

- i nije samo Hrvat Žerjavić, nego i Srbin Kočović, "našli" su se do na 10% (NDH: 320 000 po Žerjaviću, 350 000 po Kočoviću ili tako nekako.)

- i napiši nešto ćirilicom, ne moraš da poštuješ zabranu Artukovića i Pavelića iz travnja `41.

- svako dobro.
Preporuke:
4
12
44 sreda, 28 januar 2015 13:17
goran
Mnogo pametnije bi bilo, kada bi Putin ostavio po strani nemačko-poljske žrtve i poslove i istoriju od pre 70 godina. Umesto te i sličnih priča bolje bi bilo pomoći narodu Istočne Ukrajine da se oslobodi od zločinaca, što bi Rusima uzelo otprilike dva dana posla, a bez i jedne jedine žrtve na svojo strani. Poljaci i Nemci će se već snaći - neka ih nosi djavo što dalje ka zapadu; potrebno je srediti istok, manuvši se priče.
Preporuke:
7
3
45 sreda, 28 januar 2015 13:27
Marina
Rđosave,
ja tebi ne želim nikakvo dobro! To nisu kafanske priče Tita i njegovih saradnika koji su te činjenice upravo prikrivali, sasvim suprotno ttvojim "saznanjima", već rezultati međunarodnih komisija keje su istraživale zločine na našim prostorima posle drugog svetskog rata. u Jasenovcu je nekada dnevno ubijano po 1000-2000 ljudi. i tačno je da Sava bila krvava i sve je to tačno, a to o čemu ti govoriš je elementarno neznanje i mizerija. Ne bih više o tome sa tobom...
Preporuke:
10
3
46 sreda, 28 januar 2015 13:34
Anka Krajina
@ Rđosav
zvanični spisak žrtava - imenom i prezimenom
A radili su "do juče", i niko ih nije zaustavljao.


Prvo, o ćirilici pa onda na ono ključno.
Ne pada mi napamet da se zamajavam sa tastaturom i dangubim samo zato da bi udovoljila prohtevima onih, koji ćirilično pismo instrumentalizuju u nedostatku drugih argumenata.
Ćirilicom pišem kad ja hoću a ne kad mi narede!

Spisak žrtava "imenom i prezimenom" je jedno a stvarni broj žrtva je drugo.
Sondiranje terena je izvodio ljubljanski Institut a onda je njihov rad prekinut 1949.
Žali se Dedijeru ako sumnjaš u taj podatak.
Preporuke:
10
2
47 sreda, 28 januar 2015 13:40
Rđosav
@Anka Krajina

- samo za Vas, vi ostali - razlaz!

( - jedno sećanje iz Vojske: proleće `81-ve, Karlovac, ja u komandi neke rezervističke brigade. Krećemo na teren, nosimo kartoteku, par kampanjola, vodi zastavnik Živković, iz neke druge jedinice. Slabo se znamo. Omanji skroman čovek iz tih krajeva. Kordun, Vrginmost, Slavsko Polje...

- zastavnik daje pauzu. Vojaci poskakaše u travu, srećni - marenda! - a zastavnik se udalji nekih 50 metara. "Kostiću, dođi ovamo." Šta sad oće, nit` me znaje niti me poznava? Priđem, on sedi na nekom nagorelom kamenu. Sednem i ja. "Vidiš ovo kamenje? To je naša crkva bila, tu su ustaše zatvorili moje seljane i minirali."

- sedimo, ćutimo. Pušimo. Nema šta da se kaže. Morao je nekom reći. Ili meni ili crnoj zemlji. Mene je izabrao, po prezimenu i po ekavici.

- eee, moja Anka, ti li misliš da ja ne znam vaše muke krajiške? - pa posle kažu: bilo zabranjeno da se priča. More, pričalo se. )

- šta je, šta gvirite? Nije za javnost.
Preporuke:
5
3
48 sreda, 28 januar 2015 13:43
Rusi su u 20. stoljeću bili isto zlo kao zapadni imperijalisti, vatikanski inkvizitori, fašisti i nacisti.

Ne može ih ništa obraniti.

A Titove ulice i dalje postoje u Hrvatskoj.

Rušenja antifašističkih spomenika bilo je i previše, ali to ne mijenja neporeciuvu činjenicu da je Hrvat Broz bio najslavniji antifašistički lider s ovih prostora.
Preporuke:
0
9
49 sreda, 28 januar 2015 13:49
Ruske tajne službe
Gospodo,braćo,drugovi srbi, čemu licitacija? Zar i ubistvo jednog srbina nije zločin?100,1000,100000 ili milion kakva je razlika?
Kako ćemo u budućnost (i vi i mi),pitanje je sad?
Preporuke:
6
0
50 sreda, 28 januar 2015 13:54
Rđosav
Anka Krajina:
Prvo, o ćirilici pa onda na ono ključno.
- ćirilica je "ključno", sve ostalo je kalaj-rabota.

- nikad nećeš shvatiti.
Preporuke:
6
5
51 sreda, 28 januar 2015 14:11
siniša @ Danilo, DŠ
Medalja koju je Putin dao Mesiću je njegov stric Marko Mesić dobro zaslužio. Ako je neko zaslužio to je Marko Mesić. On jeste kao potpukovnik hrvatske vojske učestvovao u bitkama na Istočnom frontu, i kao takav je zarobljen 1944. Predvodio je puk sa 2000 dve hiljade Hrvata na Istočnom frontu. Nakon zarobljavanja mu je ponuđena saradnja da pređe u redove Crvene Armije. I on je to učinio. Zatim je otkrio sve planove za koje je kao komandant puka znao, sve položaje nemačke artziljenjije i konačno preveo je svih dve hiljade Hrvata da sa njim krenu ispred Crvene armije u oslobađanje Nemačke i Ukrajine od nacista.

Smatra se da je ubrzao pohod Rusa ka Berlinu za odlučujućih mesec dana. Svih dve hiljade Hrvata kao prethodnica Crvenoj armiji su izginuli boreći se protiv svojih dojučerašnjih saboraca.

Ako oni nisu zaslužili medalju ja ne znam ko je.

Mesić, Marko se vratio u Zagreb 1945 godine kao pukovnik Crvene armije i na ulicama Zagreba je ubijen u atentatu.

Mislim da je zalsužio medalju.
Preporuke:
3
10
52 sreda, 28 januar 2015 14:13
Rđosav
Anka Krajina:
Spisak žrtava "imenom i prezimenom" je jedno a stvarni broj žrtva je drugo.
Sondiranje terena je izvodio ljubljanski Institut a onda je njihov rad prekinut 1949.

- na čemu ti to insistiraš? na iskopavanju kostura? Pa ni Dražu nisu iskopali, ali se zna da je streljan. Ne padaj u vatru, spisak žrtava je pravljen decenijama, išle su komisije od sela do sela, sve je popisano - valjda ljudi znaju ko im fali iz familije?

- kol`ko znam, Muzej genocida je u Beogradu, a ne u Ljubljani.

- kao ilustracija: moja tašta je našla svog brata na spisku Jasenovca. Bio mlad momak, mobilisali ga četnici (u Hercegovini) i nikad se više nije pojavio. Šta je bilo? - kad su ih ustaše pomlatili na Lijevče-Polju, zaglavili su u Jasenovcu. pa su i oni na spisku, ti Đurišićevi crnogorsko-hercegovački četnici. Jedno vreme se kvislinške formacije nisu računale u gubitke, ali je posle i to dodato (što uvećava cifru srpskih žrtava za nekih 150-200 000, od ljotićevaca do četnika.)
Preporuke:
3
7
53 sreda, 28 januar 2015 14:22
siniša @ DŠ
Zaista nije sporno da je 2000 Hrvata se borilo na strani Sovjetskog Saveza i da su svih dve hiljade dali živote. Međutim isto tako je tačno da su bile tri divizije sa područja NDH ( 30 000 boraca ), od čega jedna muslimanska, jedna hrvatska i jedna mislim da se zvala Kama pola-pola koje su se borile na strani Nemačke protiv Sovjetskog Saveza. Iz Hrvatske divizije dve hiljade boraca pod komandom Marka Mesića je prešlo na stranu Sovjetskog Saveza.

Njihova uloga u borbi protiv nacizma je i velika i nesporna. Dali su život za Sovjetski Savez i za oslobođenje od nacista.

Koliko se ja razumem u vojsku, a ponešto se razumem, pitanja iskrenosti i pitanja ideologije ne treba postavljati. Vojnik izvršava naređenja i POSTUPA KAKO MORA. Dakle postupali su kako su morali, a ne što se kod Hrvata kaže od dragosti.

Te dve hiljade hrvatskih života na pravoj strani istorije su dali za pravo da i Hrvati budu malo, doduše vrlo malo, na prvoj strani istorije.

Ni više ni manje nego tako.
Preporuke:
5
6
54 sreda, 28 januar 2015 14:27
Stanić Milan
- Nešto o Putinovoj besedi:Čovek reče istinu,čistu,neokaljanu.Diskutovati danas o tome ko je podneo najveću žrtvu i ko je slomio kičmu nemačkom nacifašizmu u 2. sv. ratu je bespredmetno.Svi koji tvrde suprotno ili su do zla boga loši ljudi ili imbecili.(učinak je identičan)
- Jasenovac:Tačno Rđosave,nikada nije utvrđen broj stradalih ljudi u koncentracionom logoru Jasenovac,tako da i Vama niko ne daje pravo, da se pozivom na kojekakve izvore određujete prema broju stradali ljudi.Uostalom,preporučio bi Vam knjigu Dr Antuna Miletića(2 toma) o koncentracionom logoru"Jasenovac"da spoznate anatomiju zločina koja je po meni moguće i važnija od stvarne brojke nevino stradali ljudi.
- Ćirilica: Srbin i srpski čovek se prepoznaje po kulturnom obrascu,rodoljublju,skromnosti,poštenju i drugim osobinama,a ne isključivo po ćirilici. Latinica i ćirilica su ravnopravna pisma i po Ustavu R.Srbije,uostalom to su alatke kao i Vaše brojke.
Preporuke:
9
4
55 sreda, 28 januar 2015 14:46
Rđosav
Stanić Milan:
Latinica i ćirilica su ravnopravna pisma i po Ustavu R.Srbije,...
- nije tačno. Ćirilica je jedino pismo koje se navodi u Ustavu, a pisma nacionalnih manjina se regulišu dopunskim zakonima - uredbama (znači: može arapsko - ako ima dovoljno Arapa, može kinesko - ako ima dovoljno Kineza, može mađarska latinica - a ima! dovoljno Mađara, može i hrvatska gajica - tamo gde ima dovoljno Hrvata.)

- i Vi ste, što se ćirilice tiče, "deo problema" a ne deo rešenja.
Preporuke:
10
6
56 sreda, 28 januar 2015 14:57
Ginter Zibert
Rđosave, jedva sam ga naterao da ne koristi Croatizme
(iako je oficir JNA u penziji) ,a vi biste da piše Ćirilicom.

P.S.Izvinjavam se zbog moje latinice, rukopis mi je uvek na Ćirilici
Preporuke:
2
5
57 sreda, 28 januar 2015 14:58
Stanić Milan 2
Još nešto o konc. logoru Jasenovac.
20 godina u srpskim selima Potkozarja posle 2. sv. rata nije bilo muškog deteta za vojsku.Za užasno stradanje dece u "Jasenovcu" St. Gradišci i Jaski saznao je MCK iz Ženeve koji je 1942.uputio jednu delegaciju u Zagreb.Prema spisku "Karitasa"spašeno je 666 dece svih nacionalnosti( ne treba zaboraviti da je u samom logoru Jasenovac stradalo blizu 3.000 dece različitog uzrasta muslimanske veroispovesti).Dr Antun Miletić 1945.predvodi komisiju NR Hrvatske koja istražuje zločine ustaša u Jasenovcu.Citiram:"Kad je iz Stare Gradiške stigao prvi transport sa 850 djece u očajnom stanju iz vagona je izvučeno 40 mrtvih,prilikom prenošenja umrlo ih je još 17,a za vrijeme raskužavanja daljih 30...Laurencija Ćurić časna sestraiz Širokog Brijega vikala je:"Svu tu djecu je trebalo tamo pobiti,a ne dovlačiti je ovamo u Zagreb."Prema dokumentima imenom i prezimenom identifikovano je 7.886 umrle dece u šta nisu uračunata romska i jevrejska deca.(str.715)
Preporuke:
11
2
58 sreda, 28 januar 2015 14:59
Rđosav
za Milana Stanića i ostale koji su u zabludi:

Jezik i pismo
Član 10.

U Republici Srbiji u službenoj upotrebi su srpski jezik i ćiriličko pismo.
Službena upotreba drugih jezika i pisama uređuje se zakonom, na osnovu Ustava.


- dakle? - gde ovde prepoznajete "latinicu kao ravnopravno pismo", barabar sa ćirilicom?

- ma latinica se i ne pominje! Nego: "druga pisma". A druga pisma mogu biti i: arapsko, kinesko, grčko... - samo ako ima dovoljan broj pripadnika dotičnih manjina, pa da im se omogući. Mi smo demokratska zemlja, ako se pojavi dovoljan broj Vijetnamaca - daćemo im vijetnamsko pismo, što da ne?

- ajde, ljudi, informišite se malo, ne lupetajte.
Preporuke:
7
6
59 sreda, 28 januar 2015 15:17
Rđosav
Ginter Zibert:
P.S.Izvinjavam se zbog moje latinice, rukopis mi je uvek na Ćirilici
- ma je l`? Privatno pišeš ćirilicom (kad šalješ novogodišnje čestitke tetkama i strinama) a ovde zagađuješ latinicom? Misliš da si se opravdao? - jok.

- i ti si deo problema, a ne deo rešenja. Šta mene briga šta ti pišeš rukopisom? Ovde se ne vidi tvoj rukopis, nego tvoja hrvatska latinica.

- idi se opismeni pa se javi.
Preporuke:
3
6
60 sreda, 28 januar 2015 15:41
DrNč
@Rđosav
"U službenoj upotrebi". Službenoj, Rđosave! Da li ti ovaj sajt liči na službeno glasilo države? Ne tupi više, preterala je dara meru. Ne može se silom štititi pismo. A jesu li Rumuni manje Rumuni od kad su sa ćirilice prešli na latinicu? Jesu li Turci manje Turci od kako su prestali da pišu arapski? Ne treba da menjamo pismo, ćirilicu treba vratiti u život ali ti ovako ne pomažeš već odmažeš. Da li baš svaku raspravu moraš da upropastiš skrećući je na drugi kolosek?
Preporuke:
4
2
61 sreda, 28 januar 2015 15:54
Ginter Zibert
Za Rđosava
"Ko si ti da mene ,veličinu, učiš pameti"?Reče praiskonska taština koja čuči u svakom srbinu.
Onda na scenu stupa inat pa kaže:"E baš neću, pa šta košta da košta".
Ipak nešto malo pameti u mene ,čvrsto zgrabi i zgužva, te baci u korpu za otpatke taštinu i inat.
Svako dobro
Preporuke:
4
2
62 sreda, 28 januar 2015 15:54
Anka Krajina
@ Rđosav
- kol`ko znam, Muzej genocida je u Beogradu, a ne u Ljubljani.

Pa vidim da baš i ne znaš pomlogo. Istraživanje je obavljao Institut za sudsku medicinu a ne Muzej.

Meni je svejedno da li je istraživač bio Hrvat Žerjavić ili Srbin Kočović ali i jedan i drugi moraju uzeti u obzir da evidencija logora nije pouzdan izvor podataka.
Ono šta je odnela Sava ne može se brisati kao da nije postojalo!
Koliko god je brojka od 700 hiljada preterivanje ništa manje preterivanje nije ni ova nova brojka, s tim da se tim novim licitacijama pokušava sakriti odgovornost Pavelićeve NDH za Logor Jasenovac.
I nemo' se kačis sa mnom oko ćirilice, meni fasada nikad nije preča od sadržaja.
Skrivaš se iza ćirilice samo onda kad ti se ne sviđaju argumenti sagovornika.
Preporuke:
5
2
63 sreda, 28 januar 2015 16:17
Paralela
Dok se iz dana sećanja na oslobođenje Aušvica izuzima oslobodilac Rus, u Srbiji se na sva zvona, s punim pravom, govori o Sajmištu. Ali se besramno prećutkuje da taj logor smrti nije bio ni u administrativnom okviru niti pod upravom okupirane Srbije, već NDH. Nažalost, u toj "omašci" svesrdno učestvuju i nevladini i vladini "Srbi", pojedini istoričari i "intelektualci". Ni Jevrejima ne bi smelo biti svejedno KO ih je tamo ubijao. Ako već idiotski Srbi čine grešku po nalogu svojih poslodavaca, sami Jevreji, potomci mučenika, bi to morali ispraviti. Najveći zločin nad Jevrejima u Beogradu je bio onaj u Topovskim šupama. Sajmište je čista i ciljana podmetačina. Račun za izgradnju spomen parka Jevreji Srbije i beogradska vlada trebalo bi da ispostave zvaničnom Zagrebu i Berlinu. TO su adrese.
Preporuke:
4
1
64 sreda, 28 januar 2015 16:25
Rđosav
DrNč:
@Rđosav
"U službenoj upotrebi". Službenoj, Rđosave! Da li ti ovaj sajt liči na službeno glasilo države?
- pa to ti pričam! Glupavi Koštunica je ograničio uporabu ćirilice na službenu, a ja govorim (vapijem, kao žedan u pustinji) da pravo rešenje glasi: u službenoj i javnoj upotrebi!

- ponavljaj za mnom: javnoj upotrebi. Javnoj upotrebi. Javnoj upotrebi.

- ovo ovde je javna upotreba, ne li?!

- e moji Srbi, moje budale. Srpski lingvisti i srpski političari. Jednu reč ne možete da ukapirate. Javna upotreba, mamlazi!

- Bože, što me kazni da se rodim kao Srbin. Upadljivo glup narod...
Preporuke:
5
10
65 sreda, 28 januar 2015 16:27
Stanić Milan 3
Još jedan prilog o konc. logoru "Jasenovac"
Naselje Jasenovac oslobođen je od strane 2. JA, s tim što je 21. srpska udarna divizija dobila zadatak da obezbedi čitav kompleks ustaškog logora "Jasenovac."Čitava infrastruktura je bila očuvana,uključivo i tzv. "katapult" za bacanje ubijenih ljudi u Savu.
U ranijem prilogu spomenuo sam komisiju NR Hrvatske koja je počela sa radom na identifikaciji žrtava,prikupljanju dokumentacije,saslušavanjem svedoka,demografskim istraživanjem u potkozarskim selima itd.Ona je prestala sa radom 1948.da bi čitav kompleks logora bio bukvalno devastiran.Ideju, da se "Jasenovac"pretvori u spomen-područje dao je drug general I. Gošnjak na predlog naroda Kozare,koji se spontano počeo okupljati paleći sveće za svoje poginule.Danas,sa ove vremenske distance možemo sa sigurnošću reći - ko je tu bio glavni meštar i koga se u SFRJ pitalo za sve.Kako bi to izgledalo da su Hrvati počinili genocid?
Preporuke:
4
2
66 sreda, 28 januar 2015 16:38
Stanić Milan 4
- Za Rđosava: Tačno ste citirali čl. 10 Ustava R. Srbije.DRNČ Vam sve reče,pročitajte čl. 21 Ustava(Zabrana diskriminacije),čl.41(Tajnost pisma i drugih sredstava opštenja),čl.48.Nemojte poput Tome i Vučka da propisujte pravila za druge,a da izuzetke ostavljate za sebe.U ustavu takođe piše da je R. Srbija sekularna država ,a da li ste registrovali i jednu službenu državnu manifestaciju gde episkopi i patrijarh ne vode glavnu reč?
Preporuke:
5
2
67 sreda, 28 januar 2015 17:09
DrNč
@Rđosav
- pa to ti pričam!

Ne pričaš. Pročitaj ponovo tvoj odgovor Staniću u 13:59. Pozivaš ustavnu odrednicu kao argument, ne sporiš je. Shodno tome si dobio kontraargument i nemoj sad da izvrdavaš. Niko ti nije kriv što si brzoplet. Nećemo sad o javnoj upotrebi ćirilice, samo da znaš da ima razloga zašto je službena u ustavu a zašto javna treba da bude u zakonima i statutima. A na sve ostalo nisi odgovorio.
Dakle "prepametni" Rđosav izvrdava, podmeće, bavi se retoričkim muljanjem i vređa. Ajd sad na tablu i da napišeš sto puta "Rđosav je prevarant". Kada to završiš slobodan si. Možeš otići pred ogledalo da se diviš sam sebi jer takvima vaspitne mere ne pomažu.
Preporuke:
5
2
68 sreda, 28 januar 2015 18:50
kvisko
Ne treba prekrajati istinite događaje istorije, ali svakako treba ukazati i ispraviti lažnu istoriju. Ovaj što se još uvijek kune u Tita, treba da zna da hoštapler nije dozvoljavao napad na Jasenovac. Ako je opravdanje bilo da se ne izazovu žrtve (koje su ionako pobijene) zašto zlikovac nikad ,posle rata, nije obišao najveće srpsko stratište. Pa naravno da prikrije zločine Hrvata. I zahvaljujući tebi i takvima ni danas svijet nema pravu sliku o Jasenovcu, koji po broju žrtava i zločinačkoj brutalnosti ne zaostaje iza Aušvica. Koliko su god ustaše bili zločinci toliko su srpski komunisti prikrivali te zločine. A znamo da je prikrivanje zločina ravno samom zločinu.
Preporuke:
2
2
69 sreda, 28 januar 2015 18:51
kvisko
Ne treba prekrajati istinite događaje istorije, ali svakako treba ukazati i ispraviti lažnu istoriju. Ovaj što se još uvijek kune u Tita, treba da zna da hoštapler nije dozvoljavao napad na Jasenovac. Ako je opravdanje bilo da se ne izazovu žrtve (koje su ionako pobijene) zašto zlikovac nikad ,posle rata, nije obišao najveće srpsko stratište. Pa naravno da prikrije zločine Hrvata. I zahvaljujući tebi i takvima ni danas svijet nema pravu sliku o Jasenovcu, koji po broju žrtava i zločinačkoj brutalnosti ne zaostaje iza Aušvica. Koliko su god ustaše bili zločinci toliko su srpski komunisti prikrivali te zločine. A znamo da je prikrivanje zločina ravno samom zločinu.
Preporuke:
2
2
70 sreda, 28 januar 2015 20:56
Ovo nije za Rđosava
-Dijana Budisavljević, Austrijanka udata za Hrvata, vodila je uredno spiskove dece koju je spasavala iz ustaških logora. Posle rata partizanska vlast joj je oduzela te spiskove. Preko imena i prezimena te dece, godina i mesta njihovog rođenja moglo se tačno rekonstruisati šta se desilo sa njihovim roditeljima - da li bi možda i njihova imena trebalo da se nađu na tom spisku ubijenih "po imenu i prezimenu". Najverovatnije - da.

- Moj otac, rođen 1942, išao je u osnovnu školu "Njegoš", na uglu Resavske i Vojvode Milenka. Sa njim u razredu je od 30 đaka bilo sedmoro dece bez roditelja - iz Drniša, okoline Siska, Gline i iz Novog Sada. Kao "žrtve fašističkog terora" imali su neke nazovi pogodnosti ali roditelje nisu imali niti su ih našli što bi se svakako desilo da su ovi bili živi. Koliko znam niko od njih nije prijavio svoje roditelje za spiskove ubijenih u NDH.

-Uzgred, u toj školi je bilo i jedno odeljenje za decu iz Slovenije čijim roditeljima je Srbija pružila gostoprimstvo.
Preporuke:
8
0
71 sreda, 28 januar 2015 21:28
perkins
biju nasi,ali biju i titici,cuvaju lik i delo vecnoga presednika svih naroda i narodnosti ali ne i SRBA!ziv je joza umro nije dok je srpa i srpije

Većem delu svetske javnosti poznato je da su postojali koncentracioni logori poput Birkenaua, Dahaua, Treblinke i Bergen-Belsena, gde su Nemci i njihovi dželati sistematski pogubili više miliona nedužnih. Ali koliko je njih čulo za Jasenovac ili užase koje su tamo počinili hrvatski nacisti!
Poznat pod imenom “Balkanski Aušvic”, Jasenovac je predstavljao najveću mrežu koncentracionih logora koju je ustanovila Nezavisna država Hrvatska, koju su uspostavili nemački nacisti 10. aprila 1941.U logoru Jasenovac Hrvati su iskazali najzverskiju surovost i ubili su nekoliko stotina hiljada ljudi neopisivim varvarizmom.. U Jasenovcu nije bilo gasnih komora ili mašina za ubijanje, tako da je svako ubistvo izvršeno noževima, šipkama, sekirama ili čak čekićima kojim su ubili ogroman broj Srba - piše “Jerusalim post”.
Preporuke:
4
1
72 sreda, 28 januar 2015 21:28
Rđosav
DrNč:
Ne pričaš. Pročitaj ponovo tvoj odgovor Staniću u 13:59. Pozivaš ustavnu odrednicu kao argument, ne sporiš je. Shodno tome si dobio kontraargument i nemoj sad da izvrdavaš.
...
Dakle "prepametni" Rđosav izvrdava, podmeće, bavi se retoričkim muljanjem i vređa. Ajd sad na tablu i da napišeš sto puta "Rđosav je prevarant".
- molim?! O čemu ti to? Daklem:

Stanić Milan 13:27: Latinica i ćirilica su ravnopravna pisma i po Ustavu R.Srbije,...


Rđosav 13:46
Stanić Milan:
Latinica i ćirilica su ravnopravna pisma i po Ustavu R.Srbije,...
- nije tačno. Ćirilica je jedino pismo koje se navodi u Ustavu,

- šta ovde nije tačno? Stanić fantazira o latinici i ćirilici kao ravnopravnim pismima i po Ustava R. Srbije. Ja kažem: jok! Pa posle citiram Član 10. Gde se pominje samo ćirilica.

- dakle? Slovo T - nešto si `Tela?!
Preporuke:
0
2
73 sreda, 28 januar 2015 21:29
perkins
Ukoliko je Aušvic bio sinonim mehanizovanog ubistva, onda je Jasenovac bio otelotvorenje organizovanog sadističkog manuelnog masakra!
Posle Drugog svetskog rata i ustanovljavanjem komunističke Jugoslavije, logor je uništen. Tito je želeo da potisne priču o Jasenovcu, jer nije želeo da time naruši stvaranje novog, jugoslovenskog identiteta. Kao rezultat toga Hrvatska nije morala da se suoči sa delima iz svoje mračne prošlosti i ta se stvarnost nastavila nakon nestanka Jugoslavije i sticanjem nezavisnosti Hrvatske.Legat ustaša i dalje je veoma živ, pa čak i obožavan među mnogim Hrvatima-“Jerusalim post”

U nedavno objavljenoj knjizi “Logori smrti Hrvatske”, autora Rafaela Israelija, predstavljena je hronika doslovno nepoznatog genocida koji su Hrvatski nacisti-ustaše, katolički sveštenici, kao i muslimani iz BiH počinili nad 700.000 Srba, Jevreja, Roma i neistomišljenika Hrvata u logorima smrti Jadovno i Jasenovac.
Preporuke:
3
1
74 sreda, 28 januar 2015 21:36
Rđosav
- gospodo komentatori? Cifra? Da čujem cifru?

- mislim da je poražavajuće za stradalni srpski narod da se cifre razlikuju čak do reda veličine. Umesto tačnog (red: deset-na-peti, tačnije: 0.85x105) u srpskoj javnosti je mnogo prisutniji red veličine deset-na-šesti (tačnije: 0.7x106)

- čemu preterivanje u ionako tragičnoj istoriji? Čemu insistiranje da je "Tito prikrivao" - kad je Tito preuveličavao?

- samo mi to odgovorite. Ne fantazirajte više. Dakle - 85.000 ili 700.000? Kao što vidite (prebrojavajući nule) razlika nije mala.

- da čujem vaše cifre? Šta mi se tu pravite blesavi - svi osporavate moje navode a niko cifru da izbaci?!

- ja sam iz egzaktne struke. I došao sam do saznanja: 85.000. Imate li bolja saznanja? - ili prosto: ućutite...
Preporuke:
1
7
75 sreda, 28 januar 2015 21:49
„Panter“ @ Ioan Dubinjin
„Bez zločinačke boljševičke bande i uništenja ruske državnosti te ogromne žrtve (ako bi ih bilo)bi bile mnogo manje.

Bez nacističke Nemačke, fašističke Italije, Petenovske Francuske, nacističke Hrvatske, nacističke Mađarske, nacističke Bugarske, nacističke Albanije, nacističke Rumunije, nacističke Slovačke, nacističke Finske, nazovi neutralne Frankove Španije, nazovi neutralnog Salazarovog Portugala – tih žrtava uopšte ne bi bilo. A posebno ih ne bi bilo da SAD i Engleska nisu protivno odredbama Versajskog ugovora naoružavale Nemačku nadajući se da će Hitler za njihov račun da uništi SSSR. Ali desilo se kao u priči o polivenom polivaču pa su i oni morali malo da ratuju. Istina za Engleze su ratovali narodi Komonvelta kojima su obećali nezavisnost i po običaju ih prevarili. Što se tiče SAD oni su napravili istorijski podvig onim spektaklom u Normadiji - posebno filmovima o tome. A bacili su i dve atomske bombe na civile za šta je potrebna velika hrabrost.
Preporuke:
7
0
76 sreda, 28 januar 2015 22:24
@Rđosav
Pošto se vi ne pravite blesavi možda biste mogli da date tačan broj ubijenih na starom šabačkom mostu od oktobra 1944. do proleća 1945. Ljudi su dovođeni noću iz Šapca i okoline, ubijani noću, bacani u Savu. Nema nikakvih dokumenata, nema zapisnika o suđenjima jer suđenja nije ni bilo, nema spiskova, nema beleški u matičnim knjigama umrlih a nema ni grobova. Ima samo zvaničnih podataka koje nijedna komunistička vlast nije negirala da su likvidacije na mostu trajale nekoliko meseci ali ne postoji podatak o broju likvidiranih.
Samo mi odgovorite.Ne fantazirajte više da je Tito nešto prikrivao.
Preporuke:
4
1
77 sreda, 28 januar 2015 22:41
DrNč
@Rđosav
Slovo V - opet vrdaš. Prvo se pozoveš na ustav, posle ti ne valja ustav. Prozvan si za jedan post, citiraš drugi. Čitaj, kašće ti se samo. Ma već si ti video, pametan si čovek, al` fali ti malo morala i skromnosti a sujeta u višku pa nećeš da priznaš. Vrti se ti dalje u krug al` bez mene. Ajd zdravo.
Preporuke:
5
0
78 sreda, 28 januar 2015 23:03
Stanić Milan
Stanić M.- g.perkins

Apsolutno sam na tragu Vašeg komentara,koji je bit priče 2.sv. rata na ovim prostorima.2.sv. rat koji je bio i građanski rat nije civilizacijski dovršen, na način, da se stvari stave na svoje mesto i za to imamo njegov recidiv 1991. sa poznatim ishodom.A,sad sa pristojne vremenske ekvidistance znamo i zašto.

Gosp. Rđosav po svom stavu liči na poznate hrvatske "antifašiste" poput prof.dr.Goldštajna koji pre nekoliko godina izjavi na RTRS-u u Banjaluci, da je u ustaškom logoru "Jasenovac" pobijeno "oko 75 tisuća,ali ne više od 110.000 tisuća",kao da su ljudi cepanice ,pa koji desetak hiljada više ili manje - nije od važnosti.Ovde uvek i za navek treba imati na umu anatomiju zločina.Nezavisni,sjajni hrvatski intelektualac S. Šnajder poređujući nemačke logore smrti i "Jasenovac" govori o "industriji" i "obrtu" smrti čija bestijalnost po načinu izvođenja nije zabeležena u istoriji.
Preporuke:
4
0
79 sreda, 28 januar 2015 23:15
Rđosav
DrNč:
@Rđosav
Slovo V - opet vrdaš. Prvo se pozoveš na ustav, posle ti ne valja ustav. Prozvan si za jedan post, citiraš drugi.
- taj post je samo citat Člana 10 Ustava Srbije. I - ne može biti pogrešan! - to je bar proverljivo. Šta, opet treba da ti citiram Član 10? Pa valjda si upamtio?

- no me ti nešto nenavidiš?! Zavist, šta li?

- pozivam se na Ustav da demantujem Stanićevu fantazmagoriju o "ustavnoj ravnopravnosti ćirilice i latinice." A od latinice nema ni L u Ustavu.

- ne valja Ustav (ili: nedostaje dopunska regulativa) zato što se ograničava samo na službenu upotrebu. Dokazujem: glavni problem je javna upotreba.

- čitaj i uči se, jednog dana bićeš pametan i elokventan kao ja. Ali samo ako slušaš.
Preporuke:
0
6
80 sreda, 28 januar 2015 23:28
Rđosav
Stanić Milan:
Gosp. Rđosav po svom stavu liči na poznate hrvatske "antifašiste" poput prof.dr.Goldštajna ..."oko 75 tisuća,ali ne više od 110.000 tisuća",kao da su ljudi cepanice ,pa koji desetak hiljada više ili manje
- ma nisu ljudi cepanice, ali preterivanje od 1000% (desetak puta, za red veličine, 700.000 umesto realnih 85.000) je nedopustivo.

- uostalom, ajde da tvrdimo da je ukupan broj žrtava u Jugoslaviji deset miliona, umesto milion?! Što da ne? Dakle: Jugoslavija je u Drugom svetskom ratu izgubila 10.000.000 ljudi. Zadovoljni? (a nije nego 900.000)

- a propo latinice: te Srbe su zato i pobili, što su bili različiti - pravoslavni i ćirilični. Pišući latinicom Vi i Vama slični efektivno opravdavate taj genocid. Eto - Hrvati su nas uspešno prevaspitali, sad pišemo latinicom. Kao što su nas i Amerikanci opravdano bombardovali, inače se nikad ne bismo demokratizovali.

- dakle: pišući latinicom vi, gospodo, dovršavate genocid.

- ja toliko.
Preporuke:
2
3
81 sreda, 28 januar 2015 23:29
.
A ja se ponadao da ću u komentarima pročitati nešto o mogućim efektima putinovog govora, kad ono...
Evo vam pa gledajte:
http://www.jasenovac-info.com/linkovi/?lang=en
http://www.jasenovac-info.com/biblioteka/obavjestenje_en.html
Preporuke:
0
1
82 sreda, 28 januar 2015 23:54
Turas
"RĐOSAV" Po Engleskim arhivama izneto još `68me i tvoj idol Tito je najurio iz Srbije prof.Srboljuba Žibanovića zbog podataka žrtava Jasenovca i to:7oo ooo Srba 8o ooo Roma 23ooo Jevreja .Jasenovac je NAJVEĆE stratište u drugom sv. ratu .To zna većina obrazovanih kojima ti rđavi ne pripadaš Kucaj na JUTUBu ime profesora i uveri se .Naglašeno je da su mnogi podaci o žrtvama nestali a takođe mnogi koji su pobiveni pre ulaska u jasenovački logor nisu zavođeni u spisak logoraša . Pa se na osnovu nekih podataka (svedoci koji su preživeli)radi se o cifri preko milion Srba .Tito u cilju "bratstva i jedinstva" prikrio je genocidnost NDH koja po tome - trebalo bi da ne postoji . Mi Srbi (ti verovatno nisi)nadamo se da ćemo dočekati uskoro dan kada će svet da otvoreno objavi šta je rvatska "država" I da će jasenovačke žrtve da budu osvećene .Danas uz nemačku podršku oni slave NDH a Luburića će da proglase za sveca .
Preporuke:
6
0
83 četvrtak, 29 januar 2015 00:53
DrNč
@Rđosav
demantujem Stanićevu fantazmagoriju o "ustavnoj ravnopravnosti ćirilice i latinice."
Ti "dokazuješ" da Stanić "fantazira" o ravnopravnosti u javnoj upotrebi navodeći odredbu o službenoj! Kad si ukapirao grešku vadio si se drugom tvrdnjom - da odredba ne valja:
Dokazujem: glavni problem je javna upotreba.
A ko je to uopšte sporio?
U našem pravu je sada dozvoljeno sve što nije zabranjeno. Javna upotreba latinice nije pomenuta, sledi nije zabranjena, sledi dozvoljena je, sledi Stanić je u pravu čak i ako pogrešno citira ustav, Q.E.D. Log`ka bolan.
Druga stvar je da li se to nama sviđa ili ne. Eto ne sviđa se ni meni, pa šta.
Zavist, šta li?
Opet sebe precenjuješ. Reagujem zato što vređaš. Za tebe su svi mamlazi i glupaci. Jedino što si večeras dokazao je da si bezobrazan. Dosta ti je, sad neka se tobom bave moderatori koje ću da priupitam zašto gospodinu dozvoljavaju skretanje sa teme i uvrede drugih komentatora i celih naroda?
Preporuke:
4
0
84 četvrtak, 29 januar 2015 15:49
"Panter" @ DrNč
Na osnovu koje ustavne ili zakonske odredbe tvrdite da je "u našem pravu sada dozvoljeno sve što nije zabranjeno"?

Inače smatram da u Srbiji treba da bude u upotrebi isključivo ćirilica. Kod nas se uporno insistira na nekim posebnostima - Srbi iz Šumadije, pa oni preko Drine, pa oni preko Save, pa nacionalne manjine, pa njihova pisma - što je sve čista glupost jer NIJEDNA, APSOLUTNO NIJEDNA DRŽAVA na ovom svetu nije sastavljena od pripadnika samo jedne nacije ili samo jedne etničke grupe koji svi govore istim jezikom i pišu istim pismom. Ali da bi se uopšte mogle nazivati državama a ne nekim sklepanim gomilama - sve te zajednice raznih etničkih grupa sa različitim jezicima i različitim pismima su ZAKONSKI REGULISALE koji jezik i koje pismo su u ISKLjUČIVOJ primeni u toj zajednici - državi.
Raspitajte se malo kako su Langue d'oc i Langue d'oïl postali francuski jezik. I pokušajte da iz kancelarije u francuskoj ustanovi telefonom razgovarate na srpskom sa svojom ženom Srpkinjom.
Preporuke:
0
0
85 četvrtak, 29 januar 2015 16:59
DrNč
@"Panter"
Na osnovu koje ustavne ili zakonske odredbe
Na osnovu člana 1. koji govori o načelima na kojima je ustrojena država (zasnovana na vladavini prava...načelima građanske demokratije...pripadnosti evropskim principima i vrednostima) Neka od tih načela podrazumevaju i metode tumačenja prava. Među njima je i "Argumentum a contrario".
smatram da u Srbiji treba da bude u upotrebi isključivo ćirilica.
To je lepo reći ali šta sa praksom? Deklaracije na uvoznim proizvodima, manjine, reklame, turizam, itd. Zato javnu upotrebu treba odvojiti od službene i regulisati je zakonima i propisima lokalnih samouprava a ne ustavom.
sve te zajednice ... su ZAKONSKI REGULISALE koji jezik i koje pismo su u ISKLjUČIVOJ primeni u toj zajednici - državi.
SAD na primer nemaju zakonom regulisan službeni jezik. Engleski se koristi na osnovu presedana. Kongres je sa jednim glasom viška odlučio da deklaraciju o nezavisnosti nema potrebe prevoditi na Nemački.
Preporuke:
0
0
86 četvrtak, 29 januar 2015 20:25
„Panter“@ DrNč
1.Reći „u našem pravu je sada dozvoljeno sve što nije zabranjeno“ je eksplicitna tvrdnja. Umesto da navedete član Ustava u kome je ta tvrdnja EKSPLICITNO navedena, vi govorite o „podrazumevanju“ i „tumačenju“ što je negacija eksplicitnog iskaza.

2.Na pitanja koja ste naveli u vezi prakse (manjine, reklame, turizam...) odgovor je vrlo jednostavan. Dovoljno je usvojiti praksu malih naroda, Grka, Makedonaca, Bugara koji u svim tim situacijama koje ste vi naveli dozvoljavaju isključivo upotrebu svog ćiriličnog pisma. O velikim narodima kao što su Kinezi ili Arapi da ne govorim.

3.Upoređivanje bilo koje evropske nacionalne države sa SAD je neprimereno.Amerika je zemlja imigranata, znači pojedinaca koji su izabrali da se odreknu svoje nacije (automatski postaju Amerikanci), pa prema tome i svog jezika, pisma, kulture.
Preporuke:
0
0
87 petak, 30 januar 2015 00:26
DrNč
@„Panter“
Umesto da navedete član Ustava u kome je ta tvrdnja EKSPLICITNO navedena, vi govorite o „podrazumevanju“ i „tumačenju“
Ne može sve eksplicitno. Morali bismo u ustavu da poimence nabrojimo šta je dozvoljeno ili da u tekst integrišemo kompletan udžbenik rimskog prava.
Dovoljno je usvojiti praksu malih naroda, Grka, Makedonaca, Bugara koji u svim tim situacijama koje ste vi naveli dozvoljavaju isključivo upotrebu svog ćiriličnog pisma.

Nije isključivo. Pogledajte grčku policiju. Svuda piše "ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ - Police". A slažem se da mi treba da radimo bar kao Grci. I ja sam ćiriličar. Moja mala svađa sa Rđosavom nije oko pisma, iznervirala me je njegova arogancija. Zato sam se javio iako to veoma retko radim. Moji stavovi o pismu se u dobroj meri poklapaju i sa njegovim i sa vašim. Razlike postoje jer znam koje bi pravne probleme izazvala isključivost.
Mislim da je ovo dovoljno. Udaljili smo se od teme a to sam zamerao Rđosavu. Ne želim da pravim istu grešku.
Preporuke:
1
0
88 petak, 30 januar 2015 00:40
DrNč
Zaboravio sam da pomenem član 3 ustava iz 1990 u kome stoji "U Republici Srbiji je slobodno sve što Ustavom i zakonom nije zabranjeno."
To je u novom ustavu izostavljeno jer proizilazi iz izmene člana 1 koji sada glasi "Republika Srbija je država srpskog naroda i svih građana koji u njoj žive, zasnovana na vladavini prava i socijalnoj pravdi, načelima građanske demokratije, ljudskim i manjinskim pravima i slobodama i pripadnosti evropskim principima i vrednostima."
Preporuke:
1
0
89 petak, 30 januar 2015 01:22
"Panter" @ DrNč
U pravu ste. Udaljili smo se od teme. Možda će biti prilike da ovu diskusiju nastavimo ako se na NSPM pojavi neki tekst o pitanjima nacionalne homogenizacije, manjinskim pravima, odnosu državljanstvo/nacionalnost, nacionalnom pismu i nacionalnom jeziku... - po meni suštinskim za opstanak Srba kao nacije.
Dotle sve najbolje.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner