петак, 24. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Владимир Путин поводом годишњице ослобођења Аушвица: Неморални покушаји прекрајања историје, руски народ поднео највећу жртву за победу против нацизма

Kоментари (89) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 27 јануар 2015 20:46
Иоанн Дубињин
Потпуно тачно! Али - без злочиначке бољшевичке банде на власти,и тоталног уништења руске државности под њима, те огромне жртве (ако би их и било)би биле много мање.
Препоруке:
45
109
2 уторак, 27 јануар 2015 21:04
Lavica
Svaka cast Putinu sto je progovorio o prekrajanju istorije. A to prekrajanje je pocelo padom berlinskog zida i proglasenjem Dana pobede za Dan Evrope.
Препоруке:
169
23
3 уторак, 27 јануар 2015 21:06
...
Bila i ostala naizgled civilizovana Evropa, no svakako ima i manje civilizovanih to su one kukavice koji sa kalasnjikovima upadaju i pucaju na novinare, posto ne mogu do onoga koji zaista donosi odluke o bliskom istoku - Obama,recimo.
Препоруке:
29
42
4 уторак, 27 јануар 2015 21:08
Милош Обилић
"Добро знамо колико су опасни и деструктивни двоструки стандарди, равнодушност и апатија за судбину других. То је оно што се данас дешава на југоистоку Украјине где месецима хладнокрвно убијају мирне грађане Донбаса, Луганска и других места", казао је Путин.


Ево још доказа о томе. Очигледно се спроводе припреме за нове борбе.

Украинский транспортный самолет в чешском аэропорту загрузили танками Т-72

http://tvzvezda.ru/news/vstrane_i_mire/content/201501271234-3vb5.htm

https://www.youtube.com/watch?x-yt-ts=1422327029&v=creCwJ_WcUM&x-yt-cl=84838260
Препоруке:
57
114
5 уторак, 27 јануар 2015 21:23
Милош Обилић
Не треба се превише сажалити када овим наци младићима, новим надама фашистичког запада, Руси буду просули мозак као оном од пре неки дан.

https://www.youtube.com/watch?v=XQ0nMF62q60
Препоруке:
50
115
6 уторак, 27 јануар 2015 21:42
понављачи
Елем,ко не научи лекцију из историје,заслужује да му се понови.
Препоруке:
75
114
7 уторак, 27 јануар 2015 22:03
Mirjana Tinkovich
O kakvoj "boljsevickoj bandi" Ioann Dubinjin govori. Ja sam kao dete gledala borbu Ruskih vojnika na ulicama mog grada /Beograd/ - borbu sa Nemackim nacistickim okupatorom. Mora da je Ioannu neko pricao potpuno suprotnu "istinu" o IIsv.ratu - zalosno. Mirjana-Arizona
Препоруке:
105
129
8 уторак, 27 јануар 2015 22:16
Мирко
Тачно је ово што каже Путин, и у Србији се прекраја историја да би се сакрио кукавичлук. Ослободилаца Београда смо се сетили два пута, кад је долазио Медведев и прошле године кад је долазио Путин, онима који су животе дали за нашу слободу у борби против нацизма и домаћих издајника смо одузели улице, срушили споменике.
Препоруке:
90
115
9 уторак, 27 јануар 2015 22:16
Zalosna sova
Da su braca Rusi 1944 lepo stali na granci SSSR, onda bi pokojni Adolf pobacao nase prijatelje u La Mans isto kao 1941, i Ausvic bi radio i dan danas. Ali Ruzvelt i Cercil na Jalti su molili i izmolili bacusku Staljina da navali do Berlina, a oni da mu daju celu Istocnu Evropu da siri komunizam. Staljin se polakomio isto kao nas Aleksandar sto je pristao da bude Kralj beckim konjusarima i lakejima, ali cim se pruzila prilika,pogazili sve dogovore.Nasem Caru Vladimiru nece prodati slicnu pricu, nego dokle dodje Ruska cizma to ce biti Rusija, i Srbija naravno.Davaj Pravoslavni ! Sa verom u Boga i Cara Vladimira spasavajmo Rusiju i Srbiju od zajednickog neprijatelja !
Препоруке:
96
170
10 уторак, 27 јануар 2015 22:19
Београђанин
Како истина изгледа једноставно и лепо када је каже човек од толиког интегритета као Путин.

И како бедне лажи малих политичара, који контролишу медије, онда изгледају јадно и смешно. Питам се колико би још трајала наша влада да Путин гостује само петнаест минута на нашој телевизији, без цензуре. Јер код нас је у медијима све, али све, само лаж и фикција.
Препоруке:
88
184
11 уторак, 27 јануар 2015 22:27
Moskalj
Иоанн Дубињин je hohol, oprostite mu, ne zna da je i Taras Buljba-Gogolj Rus! Ukrajinci ne postoje, oni su pokatoliceni ili jereticki pravoslavni Rusi!
Препоруке:
79
111
12 уторак, 27 јануар 2015 22:46
Иоанн Дубињин
@Mirjana Tinkovich, (Mirjana-Arizona): Ви, очигледно, уопште не познајете историју и погубну улогу бољшевика по Русију. Надам се да Вам прија клима у Аризони.
Препоруке:
95
75
13 уторак, 27 јануар 2015 23:02
Danilo
Sve je to tacno,g-dine Putine,sve se ja slazem s tobom,Rusi su najzasluzniji za pobjedu nad nacizmom,mnogi danas na Zapadu prekrajaju istoriju,lazu,petljaju i pricaju gluposti.

Medjutim,nikada ti necu oprostiti sto ti, 09/05/2005 god,u Moskvi,dodjelom jubilarnog odlikovanja povodom 60-te godisnjice pobjede nad fasizmom,rvackom predsjedniku Stjepanu Mesicu, napravi od NDH antifasisticku drzavu,a od ustasa,koji su ti bili pod Staljingradom,antifasiste.

Do zla bi bilo da je to odlikovanje Mesicu dao pijani Jelcin,a ne ti,koji,keo bivsi agent KGB-a,odlicno znas ko su bile ustase.

To je strasno,to je tvoj doprinos prekrajanju istorije.

Rvacka se sepurila tim odlikovanjem i pricali su da Srbi nisu dobili takvo odlikovanje od Putina.

Doduse,krivi smo i mi Srbi sto smo,zbog bratstva i jedinstva,zaboravili na stratista srpskog nevinog naroda pa se tako za Jasenovac,u svijetu,i ne zna.

Juce slusam Merkelovu i Rvate kako zale zrtve Ausvica pa mi muka dodje.
Препоруке:
68
121
14 уторак, 27 јануар 2015 23:19
фристајло
Путин је нагласио да је руски народ поднео највећу жртву за победу против нацизма у Другом светском рат.

Проблем је у томе што вам једино Срби то признају. Осталима никако не одговара а нарочито западу.
Као и ми, "џаба" сте изгинули.
Ето, Путина нису позвали на централни скуп. Чињеница је- давиће вас, као и нас- док не удаве.
Или ви удавите њих.
Скупљајте савезнике, требаће вам...
Препоруке:
54
114
15 уторак, 27 јануар 2015 23:24
Aρειος Πάγος
@Иоанн Дубињин

Довољно је - ''Потпуно тачно'', остало је сувишно.
Препоруке:
70
18
16 уторак, 27 јануар 2015 23:31
Ruslan
Stjepan Mesic nije dobio orden od Rusa. Nigde po netu u njegovoj biogarfiji nema tog podatka. Evo sa vikipedije:
Austria: Grand Star of the Decoration of Honour for Services to the Republic of Austria (2001)
Italy: Knight Grand Cross with Grand Cordon of the Order of Merit of the Italian Republic, 5 October 2001
Slovakia: Grand Cross (or 1st Class) of the Order of the White Double Cross (2001)
Croatia: Member with Sash and Grand Star of the Grand Order of King Tomislav ("For outstanding contribution to international fame and position of the Republic of Croatia.", 11 July 2005)
United Kingdom: Honorary Knight Grand Cross of the Order of St. Michael and St. George
Montenegro: Honorary citizen of Podgorica (2007)
Latvia: Commander Grand Cross with Chain of the Order of Three Stars (2008)
Kosovo: Honorary citizen of Pristina (2009)
Monaco: Grand Cross of the Order of Saint-Charles (16 April 2009)
Albania: Received a copy of the key of the city of Tirana
Препоруке:
29
64
17 уторак, 27 јануар 2015 23:47
МР
Кад би сте данас живели у Немачкој, имали би сте утисак, бар што се немачких медија тиче, да је неко дошао из свемира и починио те ужасне злочине. Они су себе опрали и сматрају да то никад није био њихов проблем. Они не схватају да ће у школским уџбеницима и кроз хиљаду година, ако Немачка нација уопште буде постојала, стајати да су покушали да искорене читаве народе. Не треба заборавити да је 90% Немаца ишло за Хитлером и викало Хајл Хитлер. Ужасан народ!
Препоруке:
68
69
18 уторак, 27 јануар 2015 23:48
саша р.
@Danilo
Medjutim,nikada ti necu oprostiti sto ti, 09/05/2005 god,u Moskvi,dodjelom jubilarnog odlikovanja povodom 60-te godisnjice pobjede nad fasizmom,rvackom predsjedniku Stjepanu Mesicu, napravi od NDH antifasisticku drzavu,a od ustasa,koji su ti bili pod Staljingradom,antifasiste.

Има неке истине у овом што пишете, али смо доста и ми криви због тога.
Прво, поскидали смо имена улица заслужних руских команданата.
Друго, када се десило ово о чему пишете, један господин је изашао код кафане "Руски Цар" (мислим да је то био један академик). Поред њега је био пано са свим доказима о учествовању усташа код Стаљинграда, а он је донео петицију коју је требало да потпише 5000 људи, да би се нашла на Путиновом столу. Неколико месеци је тај човек упорно прикупљао потписе, јер су пролазници били заинтересованији за штандове где се деле оловке, балончићи и остале глупости.
На крају је успео, и убрзо је уследио долазак Медведева у Београд и посета споменику ослободиоцима.
Препоруке:
47
48
19 уторак, 27 јануар 2015 23:49
Обсервантес
„...Он је нагласио да покушаји поновног писања историје често скривају сопствену срамоту, кукавичлук, лицемерје и издају и служе као лош изговор за директно или индиректно прећутно помагање нацистима...“
Путин је ово благо окарактерисао. Какво сакривање срамоте? То је злочиначко деловање и фронт удружених зликоваца. Планета поново има само једну шансу и то је Русија. То „ поново“ је дијагнозни елемент малигног!Оног релапсног!
Препоруке:
39
49
20 уторак, 27 јануар 2015 23:50
Mesić je zasluženo nagrađen, on je dosljedni antifašist.

Hrvati se mogu ponositi činjenicom što je antifašistički lider, jedan od najvećih državnika u svjetskoj povijesti, bio Hrvat Josip Broz.

A Rusi su do 1941. godine bili rame uz rame s nacistima čije su plinske komore "unaprijeđena" verzija sovjetskih koncentracijskih logora.

Dobro se zna da su se za napada na Poljsku njemački avioni oslanjali na kontrolu leta u Minsku.

O sovjetskim napadima na miroljubivu Finsku da i ne pišem.

Poslije su se Rusi, poput Talijana koji su doktorirali u disciplini presvlačenja kožuha, prešaltali na pobjedničku stranu.

Ne pravu stranu jer su na jednoj bili nacisti, a na drugoj zapadni imperijalisti.

Isto s...e, drugo pakovanje.
Препоруке:
14
73
21 среда, 28 јануар 2015 00:33
Bob
@DŠ

Malo si se zbunio, ajde ponovo. I ne uči napamet!
Препоруке:
53
58
22 среда, 28 јануар 2015 00:44
hronologija
@ DŠ
Pa dobro VB i FR nisu potpisale nikakav sporazum sa Hitlerom?

Da li treba da znaš da je SSSR tražio prvo garancije da sme da napadne Nemačku i podršku Zapadnih Sila ukoliko nemci započnu agresiju na zemlje koje čine zapadnu granicu SSSR-a.

U međuvremenu su VB i FR sklopile sporazum sa Hitlerom?

Šta misliš šta je trebao da uradi SSSR u tom slučaju?


Tu počinje prava kontraverza, Staljin je pročitao Hitlera i njegove namere, ali ipak je posle verovao da neće biti rata. Nemci nikad ne bi toliko duboko otišli da je SSSR (Staljinova najveća neoprostiva greška) spremno dočekao FAŠISTE.

Već krajem 1941 krenula je kontraofanziva i ako su ovi bili nadomak Moskve. Tad se već znalo da će SSSR stići do Berlina i ako je rat potrajao.
Препоруке:
44
56
23 среда, 28 јануар 2015 00:47
zlatan
DŠ, srami se. Kada je SSSR sa Hitlerom potpisao pakt 1939, to je bilo samo nakon upornog odbijanja Zapada da se zajedno suprotstave Hitleru. Inače prvi su sa Hitlerom pakt porpisali Poljaci, njihov general Pilsudski, već 1934. Kada je nakon sramotnog pakta 1938 Zapad dao Hitleru Čehosl., i kada je Njemačka u 3.mj.1939 ulazila bez ispaljenog metka, tada su i Poljaci okupirali dio Čehosl., naseljen Poljacima.
Kakva verzija staljinovih logora? Pa danas znamo da je u cijelo vrijeme Staljina u logorima umrlo 1.640.000 ljudi, a Hitler je izazvao rat koji je u Evropi odnio 45mil.žrtava.
Hitlerov životni san bio je osvajanje Evrope, prvenstveno slavenskog istoka, te potpuno fizičko istrijebljenje Slavena, ja čitao u Majn Kamfu.
Ali napad na presnažni SSSR ga je stajao glave.
Inače u oslobođenju Aušvica sudjelovali su vojnici Ukrajinskog fronta, isti su oslobađali i BG. Dakako da u redovima nisu bili samo Ukrajinci, već i Rusi i svi drugi narodi tadašnjeg SSSR-a.
Препоруке:
53
56
24 среда, 28 јануар 2015 01:14
zlatan
Danas znamo ovo. Po Hitlerovom planu Barbarossa, napad na SSSR je trebao trajati 60 do najviše 100 dana. Trebali su doći na sjever do Bijelog mora, u sredini na Volgu ili do Urala, na jug do Kaspija i Kavkaza. Pošto je rat počeo 22.6., znači sve je trebalo biti gotovo 1.10.1941.
Ali presnažni SSSR je postao grobnica nacifašizma. Da je kojim slučajem kapitulirao SSSR nikada se ne bi otvorio Drugi front i nacifašizam bi zavladao i učinio najveći pokolj u povijesti. Danas znamo da se Drugi front trebao otvoriti 1943, ali iskrcali su se tek 6.6.1944., kada je rat već bio odlučen.
Brojke: SSSR 27 mil.žrtava (Rusija 15, Ukrajina 8, Bjelarus 2.5 mil.žrtava i ostali), V.Britanija 250tisuća (vojnici 200, civili 50tisuća), SAD 400 tisuća vojnika, civili nula.
Samo Lenjingrad u blokadi 653.000 žrtava, sa vojnicima koji su ga branili ukupno 1.1mil.žrtava. Toliko su zajedno žrtava imale: SAD, V.Britanija i Francuska.
Da nisu otvorili Drugi front, SSSR bi došao do Pariza, a ne samo do Berlina
Препоруке:
43
55
25 среда, 28 јануар 2015 01:15
Србин црнац, атеиста
Важно је схватити западну манипулацију трагедије Холокауста од којег је Запад направио манифестацију своје моралне надмоћности и важности насупрот важности целог света. Управо Шоа односно Холокауст је право лице геноцидног Запада и његовог култур-расизма и империјалног шовинизма. Геноциди над домороцима три континента су само друга инкарнација истог шовинизма. Али шта раде прагматични протестанти? Игноришу руске жртве (СССР-ове) а од холокауста праве највећу могућу трагедију у свести људи и на томе граде своје "морално право свег цивилизованог света" да друге уче правима и другом јер су они тобоже узели у заштиту Јевреје и њихову државу. Ни помена томе што је сва западна Европа колевка јудеофобије, пре свега због јудеофобне политике католичке цркве и њихових јудеофобних теорија завере на које ни протестанти ни Хитлер нису остали имуни, отуда и Холокауст. Чак и Дискавери канал је тврдио да су се у другом св. рату САД и Енглеска борили против чистог зла (а СССР вероватно није).
Препоруке:
42
58
26 среда, 28 јануар 2015 01:18
Србин црнац, атеиста
Дакле Русија је правилно разумела да се непозивањем Путина у Аушвиц Запад тј англосаксонци тиме симболички избацују Путина и Русију из моралног цивилизацијског круга који има право да даје оцене и утиче на светску политику. Зато је Русија и организовала своје обележавање светског дана Холокауста и то у јеврејском дому.
Препоруке:
45
59
27 среда, 28 јануар 2015 02:27
Na žalost jeste
Putin odlikovao Mesića


http://www.vecernji.hr/svijet/putin-odlikovao-mesica-805661
Препоруке:
54
8
28 среда, 28 јануар 2015 02:53
Anka Krajina
@ DŠ

Ma, bravo, povjesničaru, pozavidio bi ti i sam Tuđman zajedno sa svojom Zbiljom.
I on je smanjio broj žrtava u Jasenovcu pa se posle izvinio samo Izraelu! Srbima i Romima nikada.
A bio je partizanski general što mu nije nimalo smetalo da Srbe izjuri iz Hrvatske kao što ni antifašisti Mesiću nije smetalo da pjeva ustaške pesme i to za pare!

Hrvati se toliko "ponose" najvećim državnikom Titom da su mu preko noći oduzeli sve ulice i trgove i dali ih Milu Budaku, Poglavnikovom Himleru.

Ono nešto časnih i poštenih antifašista godinama su branili Trg žrtava fašizma i jedva ga odbranili da ga ne ukinu.
Koliko poštujete žrtve fašizma vidi se po broju razlupanih spomenika NOB.
A sad idi u Blajburg i plači.
Препоруке:
21
33
29 среда, 28 јануар 2015 02:57
perkins
@ DŠ
mesic je postao antifasista sa pocetkom presednickog mandata 2000,a kada je po rvackim klubovima 80-tih u ausraliji,kanadi i usa skupljao pomoc za neovisnu rvacku ispod paveliceve slike i pevao ustaske budnice sta je onda bio?

Staljin je 1936 ponudio savez francuzima i englezima protiv hitlera koji su oni glatko odbili kao i njegovu ponudu 1938 da skupa brane Čehoslovačku,tada je digao ruke od zap.demokratije i sklopio pakt sa hitlerom,konc logori su izum engleza iz drugog Burskog rata 1889-1902 gde su englezi zatvarali BURSKE ZENE i DECU te sa gladu i ne lecenjem zaraznih bolestiju odgovorni za smrt oko 25.ooo burskih zena i dece,toj cifri treba dodati jos 15-20000 hiljada crnackog stanovnistva koje su pojeli engleski konc logori,zato nemoj da pises ono sta NE POZNAJES,a tvoji jadni poljaci su od formiranja SSSR-a vodili dva rata protiv njega uz pomoc i sa zapadnim imperijalistima,tako da je 1940 bila zavrsni sukob,a trebao bi znati da poljaci osim malog dela 10 km sirine
Препоруке:
14
31
30 среда, 28 јануар 2015 02:58
perkins
@DŠ
nisu imali pristup na Baltičko ,1945 Rusi ce im dati kompletnu Zapadnu Prusku koja je i danas u sastavu poljske,sta je ne vrate prijateljima nemcima,zasto jos danas drze taj poklon od mrskih Rusa,sa Z.Prusijom Rusi su kompezirali 1940!
finci su bili deo Ruske carevine,sa lenjinovom proklamacijom dobili su nezavisnost uz uslov da budu neutralni u gradanskom ratu,ne da su finci dopustili eng.ratnim brodovima da uplove u njihove vode i bombarduju snage SSSR nego su jos finske snage u dva su navrata (1918. i 1919.) prodrle u Rusiju i okupirale istočnu Kareliju.1939 zbog uspona nemacke i slabe pozicije Lenjigrada koju ce Staljin definirati;
"Ne možemo ništa učiniti kada je u pitanju geografija. S obzirom da ne možemo premestiti Lenjingrad morat ćemo premestiti granicu." U zamenu je SSSR ponudio oko 8800 kv. km istočne Karelije uz granicu (dvostruko više od područja koje su tražili da im Finska ustupi). No, finska je vlada odbijala pristati na trampu i ostalo je historija!
Препоруке:
15
30
31 среда, 28 јануар 2015 07:58
Јутутунац
Свет је све више уверен да ће се спасти лажима.Амери не бирају средства.Све што су урадили урадили су лажима.Равнотежу у Ираку срушли су лажоима о Садамовом тајном хемијском орушју.Нас су срушили лажима о томе да смо побили невине жртве у Рачку.Не само тиме али тиме нарочито.Гадафија су срушили лажима да је диктатор.Где год су чачанули донели су зло.Сад крећу ка Украјини.Иду на Русију.Ако то чине зато што кад ова пошаст о поскупљењу долара прође , они немају шта да траже на свету.Долар је у Кини и Кина има користи од посмкупљења.Они копају јаму Русији сањајући да их Сибир извади из буле а улећу у кљусе мудрих Кинеза.Кад покупе сав долар по свету Кинези ће им а диктирати судбину.Све то може веома брзо да се догоди.Они који верују да је Амерички брод сигуранм варају се.То су трикови и тикови.Они су дужни колико су ружни.Невоља ће бити ако се одлуче на велики рат.Нови светски сукоб нечћебити трећи, него поскледњи .Они су у великој заблуди и из те своје уображенности, други излаз не виде
Препоруке:
12
28
32 среда, 28 јануар 2015 08:00
blond
@ИОАНН ДУБИНИН

Zaboravio si svoje prijatelje BELOGARDEJCE koji su zajedno sa nacistima po Srbiji činili užasna zverstva. O tome mudro ćutiš ali te odaje baš to ćutanje namernog karaktera. Namernog jer si žaoku usmerio na onoga ko je odsekao rep nacističkoj i fašističkoj aždaji koja se ponovo pojavljuje a ti se našao da joj pokazuješ put. Mora biti da si ili ti je neko iz rodoslova pripadao Vlasovu i fašističkoj bandi. Ti si i zvonik srbijanskih neopravoslavnih glasnogovornika koji mrze velike boljševike na čelu sa Lenjinom koji je rasturio odvratno leglo ruskih carskih parazita koje je tako bedno tukla i grupica japanskih samuraja. Bili ste dobri samo u izdaji svete ruske zemlje kao što i danas doprinosite izdaji Srbije. Danas svakako stojite na strani Zapada jer vam on obećava povratak onoga što ste opljačkali od naroda a što su vam fašisti i nacisti obećali. No, dobro je da znamo koga bi se trebalo čuvati!
Препоруке:
12
35
33 среда, 28 јануар 2015 09:00
Конобар
НЕЦИВИЛИЗОВАНА ЕВРОПА је сатанизовала Србију у последњој деценији ХХ века. За време сатанизације - МРАК и ПРОПАГАНДА.

Фабрике СМРТИ у ХХ веку свесно је ГРАДИО ЗЛИКОВАЧКИ ЗАПАД...и упорно раде на томе да се то заборави или да ОКРИВЕ сасвим неког другог користећи ГЕБЕЛСОВШТИНУ. Медији су моћно ОРУЖЈЕ ЗАПАДА за ПРЕКРАЈАЊЕ ИСТОРИЈЕ.

Питање је која сила може победити тај МРАК? Мрак прво треба ОСВЕТЛИТИ, да нације прогледају.
Препоруке:
21
27
34 среда, 28 јануар 2015 09:31
Prekrajanje istorije...
... je pocelo u Srbiji poslle II SV. RATA. Tito&Co. su svesno sakrili od sveta I naroda uzasne zlocine nad Srbima. Dozvolio je najvecim zlikovcima da napuste zemlju, a Hrvatima je sve oprostio. Ratni zlocini ne zastarevaju, neka neko sazove novinare sveta na konferenciju, I neka prikaze sve dokaze, slike logora dece, poubijanih beba I sve druge zlocine Hrvata, a ima I zivih svedoka. Neka vec jednom svet sazna ko su i sta su Hrvati.
Od srpske vlasti, zahtevamo da iznesu sve istine, da otvore sve arhive I da pokazu svetu. Dosta je skrivanja istine I prekrajanja istorije. Istina mora da se zna.
Препоруке:
19
28
35 среда, 28 јануар 2015 10:57
Marina
Sinoć sam bila zgranuta gledajući RTV Vojvodinu, na kojoj je bila emisija posvećene Aušvicu, govorili su preživeli logoraši (jevrejskog porekla)i naravno usput je bio spomenut i Jasenovac. Tu je sasvim volšebno prosut podatak da je u Jasenovcu stradalo oko osamdeset hiljada ljudi. Toliko o srpskim žrtvama!!! šokirana sam, to smo mi? Nema reči kojim bih izrazila svoje razočarenje. pako im daje pravo da tako bezdušno anuliraju srpske žrtve? Tu je bilo toliko nevinih ljudi, dece, koji su zverski ubijani. Čak su i Nemci bili zgađeni načinom na koji su ubijani ljudi. Televiziji Vojvodine mogu samo reći: "NEKA VAS JE SRAMOTA" VI STE IZGUBILI SVAKI NIVO I KRITERIJUM. Neću više ništa reći sem da je zvanian podatak o ubijenim Srbima,Jevrejima i Ciganima između 600 i 700 HILJADA LJUDI
Препоруке:
22
72
36 среда, 28 јануар 2015 11:27
Srbin
Nije u pitanju prekrajanje istorije kada je u pitanju Holokaust, vec istoricari i drugi istrazivaci dolaze do nepobitnih dokaza da nikada nije ubijeno 6 miliona jevreja, niti su pronadjeni dokazi o tom planu. Cinjenica govore da je istrazivanje tih dogadja zakonom zabranjeno u skoro svim drzavama, uz glup izgovor da se ti dogadjaji navodno ne ponove. Mnogi danasnji intelektualci koji su imali hrabrosti da istrazuju ove logore i stvarna desavanja u njima, dobili su visegodisnje zatvorske kazne. Cak je i kod nas prof Buljugic imao problema samo zbog izdavanja jedne takve knjige potkrepljene dokazima. Izraelski lobi je toliko jak, da ne postoji predsednik koji ce nesto drugacije izjaviti, nego sto je to ovde Putin rekao (Iran je uvek bio izuzetak).

"ISTINA SE NE PLASI ISTRAZIVANJA"
Препоруке:
11
27
37 среда, 28 јануар 2015 11:36
Рђосав
Marina:
Sinoć sam bila zgranuta ... Tu je sasvim volšebno prosut podatak da je u Jasenovcu stradalo oko osamdeset hiljada ljudi.
- а што си згранута кад је то тачно? У Јасеновцу је страдало укупно око 80-85 000 људи, од тога Срба око 50 000. На целој територији НДХ око 350 000.

- Титов комунистички режим је преувеличавао (а не умањивао, како тврде четнички кафански историчари) цифре, почев од Крагујевца где је стрељано 2 300 а не 7 000 људи па до "целе Југославије" где је број жртава око 900 000 (Срба око 600 000) а не 1 700 000.

- факти су факти.
Препоруке:
9
20
38 среда, 28 јануар 2015 12:11
Руске тајне службе
Za DŠ
Kojim je radarskim sistemom "kontrola leta" u Minsku raspolagala 1941 godine, da bi vršila navođenje nemačkih aviona u napadu na Poljsku????
Još nam samo napišite da je NDH 1941 imala atomsku bombu ,pa ćemo vas uzeti za "ozbiljno".
Препоруке:
9
5
39 среда, 28 јануар 2015 12:11
Marina
Rđosave,
To nije zaključak donešen i preuveličan od strane Titove komunističke
Препоруке:
11
9
40 среда, 28 јануар 2015 12:14
Руске тајне службе
ЗА Danila
Ми пратимо са пуно пажнје ваш рад на сајту.
Препоруке:
3
7
41 среда, 28 јануар 2015 12:41
Anka Krajina
@ Рђосав

Tačno je da brojka od 1,7 milona predstavlja ukupni demografski gubitak a ne broj žrtava.
Međutim, kad se licitira broj žrtava Jasenovca, treba biti oprezan.
Tvrdnje Žerjavića o 85 hiljada, ili Tuđmanove o 40 hiljada, svejedno, temelje na procenama.

Pri tom ne treba ignorisati činjenicu da je sondiranje terena zaustavljeno 1949. godine nečijom odlukom sa vrha.

Da li je Žerjavić na svoj spisak uvrstio i sve one Rome, koje su dovozili iz Bosne i slali direktno na Gradinu a da ih u logor nisu ni uvodili a kamoli evidentirali?
Neće biti da dr Nikola Nikolić, bivši logoraš, laže a Žerjavić govori svetu istinu?

Tih godina, priča starica iz Gradiške, Sava se mogla preći nogom - preko leševa!
Šta zna starica koja je sve to videla - "fakti su fakti", jel' tako?
Препоруке:
12
3
42 среда, 28 јануар 2015 12:49
Рђосав
Marina:
Rđosave,
- лутко, буди тако добра па дискусију о српским жртвама у НДХ води на српској ћирилици (која је иначе забрањена указом Артуковића и Павелића травња `41) - иначе је твоје писаније чиста фарса.

- свако добро.
Препоруке:
2
13
43 среда, 28 јануар 2015 13:04
Рђосав
Anka Krajina:
@ Рђосав

Tačno je da brojka od 1,7 milona predstavlja ukupni demografski gubitak a ne broj žrtava.
...
Tvrdnje Žerjavića o 85 hiljada, ili Tuđmanove o 40 hiljada, svejedno, temelje na procenama.

Pri tom ne treba ignorisati činjenicu da je sondiranje terena zaustavljeno 1949. godine nečijom odlukom sa vrha.
- драга Анка, званични списак жртава - именом и презименом (слично оном из Крагујевца који броји - са све селима - нешто преко 2 300) за Јасеновац се зауставио на некој цифри од 85.000. А радили су "до јуче" , и нико их није заустављао. И простом екстраполацијом се да закључити да списак никад неће прећи 90 000 (Срба реда 50-60 000)

- и није само Хрват Жерјавић, него и Србин Кочовић, "нашли" су се до на 10% (НДХ: 320 000 по Жерјавићу, 350 000 по Кочовићу или тако некако.)

- и напиши нешто ћирилицом, не мораш да поштујеш забрану Артуковића и Павелића из травња `41.

- свако добро.
Препоруке:
4
12
44 среда, 28 јануар 2015 13:17
goran
Mnogo pametnije bi bilo, kada bi Putin ostavio po strani nemačko-poljske žrtve i poslove i istoriju od pre 70 godina. Umesto te i sličnih priča bolje bi bilo pomoći narodu Istočne Ukrajine da se oslobodi od zločinaca, što bi Rusima uzelo otprilike dva dana posla, a bez i jedne jedine žrtve na svojo strani. Poljaci i Nemci će se već snaći - neka ih nosi djavo što dalje ka zapadu; potrebno je srediti istok, manuvši se priče.
Препоруке:
7
3
45 среда, 28 јануар 2015 13:27
Marina
Rđosave,
ja tebi ne želim nikakvo dobro! To nisu kafanske priče Tita i njegovih saradnika koji su te činjenice upravo prikrivali, sasvim suprotno ttvojim "saznanjima", već rezultati međunarodnih komisija keje su istraživale zločine na našim prostorima posle drugog svetskog rata. u Jasenovcu je nekada dnevno ubijano po 1000-2000 ljudi. i tačno je da Sava bila krvava i sve je to tačno, a to o čemu ti govoriš je elementarno neznanje i mizerija. Ne bih više o tome sa tobom...
Препоруке:
10
3
46 среда, 28 јануар 2015 13:34
Anka Krajina
@ Рђосав
званични списак жртава - именом и презименом
А радили су "до јуче", и нико их није заустављао.


Prvo, o ćirilici pa onda na ono ključno.
Ne pada mi napamet da se zamajavam sa tastaturom i dangubim samo zato da bi udovoljila prohtevima onih, koji ćirilično pismo instrumentalizuju u nedostatku drugih argumenata.
Ćirilicom pišem kad ja hoću a ne kad mi narede!

Spisak žrtava "imenom i prezimenom" je jedno a stvarni broj žrtva je drugo.
Sondiranje terena je izvodio ljubljanski Institut a onda je njihov rad prekinut 1949.
Žali se Dedijeru ako sumnjaš u taj podatak.
Препоруке:
10
2
47 среда, 28 јануар 2015 13:40
Рђосав
@Anka Krajina

- само за Вас, ви остали - разлаз!

( - једно сећање из Војске: пролеће `81-ве, Карловац, ја у команди неке резервистичке бригаде. Крећемо на терен, носимо картотеку, пар кампањола, води заставник Живковић, из неке друге јединице. Слабо се знамо. Омањи скроман човек из тих крајева. Кордун, Вргинмост, Славско Поље...

- заставник даје паузу. Војаци поскакаше у траву, срећни - маренда! - а заставник се удаљи неких 50 метара. "Костићу, дођи овамо." Шта сад оће, нит` ме знаје нити ме познава? Приђем, он седи на неком нагорелом камену. Седнем и ја. "Видиш ово камење? То је наша црква била, ту су усташе затворили моје сељане и минирали."

- седимо, ћутимо. Пушимо. Нема шта да се каже. Морао је неком рећи. Или мени или црној земљи. Мене је изабрао, по презимену и по екавици.

- еее, моја Анка, ти ли мислиш да ја не знам ваше муке крајишке? - па после кажу: било забрањено да се прича. Море, причало се. )

- шта је, шта гвирите? Није за јавност.
Препоруке:
5
3
48 среда, 28 јануар 2015 13:43
Rusi su u 20. stoljeću bili isto zlo kao zapadni imperijalisti, vatikanski inkvizitori, fašisti i nacisti.

Ne može ih ništa obraniti.

A Titove ulice i dalje postoje u Hrvatskoj.

Rušenja antifašističkih spomenika bilo je i previše, ali to ne mijenja neporeciuvu činjenicu da je Hrvat Broz bio najslavniji antifašistički lider s ovih prostora.
Препоруке:
0
9
49 среда, 28 јануар 2015 13:49
Руске тајне службе
Господо,браћо,другови срби, чему лицитација? Зар и убиство једног србина није злочин?100,1000,100000 или милион каква је разлика?
Како ћемо у будућност (и ви и ми),питанје је сад?
Препоруке:
6
0
50 среда, 28 јануар 2015 13:54
Рђосав
Anka Krajina:
Prvo, o ćirilici pa onda na ono ključno.
- ћирилица је "кључно", све остало је калај-работа.

- никад нећеш схватити.
Препоруке:
6
5
51 среда, 28 јануар 2015 14:11
синиша @ Danilo, DŠ
Медаља коју је Путин дао Месићу је његов стриц Марко Месић добро заслужио. Ако је неко заслужио то је Марко Месић. Он јесте као потпуковник хрватске војске учествовао у биткама на Источном фронту, и као такав је заробљен 1944. Предводио је пук са 2000 две хиљаде Хрвата на Источном фронту. Након заробљавања му је понуђена сарадња да пређе у редове Црвене Армије. И он је то учинио. Затим је открио све планове за које је као командант пука знао, све положаје немачке артзиљењије и коначно превео је свих две хиљаде Хрвата да са њим крену испред Црвене армије у ослобађање Немачке и Украјине од нациста.

Сматра се да је убрзао поход Руса ка Берлину за одлучујућих месец дана. Свих две хиљаде Хрвата као претходница Црвеној армији су изгинули борећи се против својих дојучерашњих сабораца.

Ако они нису заслужили медаљу ја не знам ко је.

Месић, Марко се вратио у Загреб 1945 године као пуковник Црвене армије и на улицама Загреба је убијен у атентату.

Мислим да је залсужио медаљу.
Препоруке:
3
10
52 среда, 28 јануар 2015 14:13
Рђосав
Anka Krajina:
Spisak žrtava "imenom i prezimenom" je jedno a stvarni broj žrtva je drugo.
Sondiranje terena je izvodio ljubljanski Institut a onda je njihov rad prekinut 1949.

- на чему ти то инсистираш? на ископавању костура? Па ни Дражу нису ископали, али се зна да је стрељан. Не падај у ватру, списак жртава је прављен деценијама, ишле су комисије од села до села, све је пописано - ваљда људи знају ко им фали из фамилије?

- кол`ко знам, Музеј геноцида је у Београду, а не у Љубљани.

- као илустрација: моја ташта је нашла свог брата на списку Јасеновца. Био млад момак, мобилисали га четници (у Херцеговини) и никад се више није појавио. Шта је било? - кад су их усташе помлатили на Лијевче-Пољу, заглавили су у Јасеновцу. па су и они на списку, ти Ђуришићеви црногорско-херцеговачки четници. Једно време се квислиншке формације нису рачунале у губитке, али је после и то додато (што увећава цифру српских жртава за неких 150-200 000, од љотићеваца до четника.)
Препоруке:
3
7
53 среда, 28 јануар 2015 14:22
синиша @ DŠ
Заиста није спорно да је 2000 Хрвата се борило на страни Совјетског Савеза и да су свих две хиљаде дали животе. Међутим исто тако је тачно да су биле три дивизије са подручја НДХ ( 30 000 бораца ), од чега једна муслиманска, једна хрватска и једна мислим да се звала Кама пола-пола које су се бориле на страни Немачке против Совјетског Савеза. Из Хрватске дивизије две хиљаде бораца под командом Марка Месића је прешло на страну Совјетског Савеза.

Њихова улога у борби против нацизма је и велика и неспорна. Дали су живот за Совјетски Савез и за ослобођење од нациста.

Колико се ја разумем у војску, а понешто се разумем, питања искрености и питања идеологије не треба постављати. Војник извршава наређења и ПОСТУПА КАКО МОРА. Дакле поступали су како су морали, а не што се код Хрвата каже од драгости.

Те две хиљаде хрватских живота на правој страни историје су дали за право да и Хрвати буду мало, додуше врло мало, на првој страни историје.

Ни више ни мање него тако.
Препоруке:
5
6
54 среда, 28 јануар 2015 14:27
Stanić Milan
- Nešto o Putinovoj besedi:Čovek reče istinu,čistu,neokaljanu.Diskutovati danas o tome ko je podneo najveću žrtvu i ko je slomio kičmu nemačkom nacifašizmu u 2. sv. ratu je bespredmetno.Svi koji tvrde suprotno ili su do zla boga loši ljudi ili imbecili.(učinak je identičan)
- Jasenovac:Tačno Rđosave,nikada nije utvrđen broj stradalih ljudi u koncentracionom logoru Jasenovac,tako da i Vama niko ne daje pravo, da se pozivom na kojekakve izvore određujete prema broju stradali ljudi.Uostalom,preporučio bi Vam knjigu Dr Antuna Miletića(2 toma) o koncentracionom logoru"Jasenovac"da spoznate anatomiju zločina koja je po meni moguće i važnija od stvarne brojke nevino stradali ljudi.
- Ćirilica: Srbin i srpski čovek se prepoznaje po kulturnom obrascu,rodoljublju,skromnosti,poštenju i drugim osobinama,a ne isključivo po ćirilici. Latinica i ćirilica su ravnopravna pisma i po Ustavu R.Srbije,uostalom to su alatke kao i Vaše brojke.
Препоруке:
9
4
55 среда, 28 јануар 2015 14:46
Рђосав
Stanić Milan:
Latinica i ćirilica su ravnopravna pisma i po Ustavu R.Srbije,...
- није тачно. Ћирилица је једино писмо које се наводи у Уставу, а писма националних мањина се регулишу допунским законима - уредбама (значи: може арапско - ако има довољно Арапа, може кинеско - ако има довољно Кинеза, може мађарска латиница - а има! довољно Мађара, може и хрватска гајица - тамо где има довољно Хрвата.)

- и Ви сте, што се ћирилице тиче, "део проблема" а не део решења.
Препоруке:
10
6
56 среда, 28 јануар 2015 14:57
Ginter Zibert
Rđosave, jedva sam ga naterao da ne koristi Croatizme
(iako je oficir JNA u penziji) ,a vi biste da piše Ćirilicom.

P.S.Izvinjavam se zbog moje latinice, rukopis mi je uvek na Ćirilici
Препоруке:
2
5
57 среда, 28 јануар 2015 14:58
Stanić Milan 2
Još nešto o konc. logoru Jasenovac.
20 godina u srpskim selima Potkozarja posle 2. sv. rata nije bilo muškog deteta za vojsku.Za užasno stradanje dece u "Jasenovcu" St. Gradišci i Jaski saznao je MCK iz Ženeve koji je 1942.uputio jednu delegaciju u Zagreb.Prema spisku "Karitasa"spašeno je 666 dece svih nacionalnosti( ne treba zaboraviti da je u samom logoru Jasenovac stradalo blizu 3.000 dece različitog uzrasta muslimanske veroispovesti).Dr Antun Miletić 1945.predvodi komisiju NR Hrvatske koja istražuje zločine ustaša u Jasenovcu.Citiram:"Kad je iz Stare Gradiške stigao prvi transport sa 850 djece u očajnom stanju iz vagona je izvučeno 40 mrtvih,prilikom prenošenja umrlo ih je još 17,a za vrijeme raskužavanja daljih 30...Laurencija Ćurić časna sestraiz Širokog Brijega vikala je:"Svu tu djecu je trebalo tamo pobiti,a ne dovlačiti je ovamo u Zagreb."Prema dokumentima imenom i prezimenom identifikovano je 7.886 umrle dece u šta nisu uračunata romska i jevrejska deca.(str.715)
Препоруке:
11
2
58 среда, 28 јануар 2015 14:59
Рђосав
за Милана Станића и остале који су у заблуди:

Језик и писмо
Члан 10.

У Републици Србији у службеној употреби су српски језик и ћириличко писмо.
Службена употреба других језика и писама уређује се законом, на основу Устава.


- дакле? - где овде препознајете "латиницу као равноправно писмо", барабар са ћирилицом?

- ма латиница се и не помиње! Него: "друга писма". А друга писма могу бити и: арапско, кинеско, грчко... - само ако има довољан број припадника дотичних мањина, па да им се омогући. Ми смо демократска земља, ако се појави довољан број Вијетнамаца - даћемо им вијетнамско писмо, што да не?

- ајде, људи, информишите се мало, не лупетајте.
Препоруке:
7
6
59 среда, 28 јануар 2015 15:17
Рђосав
Ginter Zibert:
P.S.Izvinjavam se zbog moje latinice, rukopis mi je uvek na Ćirilici
- ма је л`? Приватно пишеш ћирилицом (кад шаљеш новогодишње честитке теткама и стринама) а овде загађујеш латиницом? Мислиш да си се оправдао? - јок.

- и ти си део проблема, а не део решења. Шта мене брига шта ти пишеш рукописом? Овде се не види твој рукопис, него твоја хрватска латиница.

- иди се описмени па се јави.
Препоруке:
3
6
60 среда, 28 јануар 2015 15:41
ДрНч
@Рђосав
"У службеној употреби". Службеној, Рђосаве! Да ли ти овај сајт личи на службено гласило државе? Не тупи више, претерала је дара меру. Не може се силом штитити писмо. А јесу ли Румуни мање Румуни од кад су са ћирилице прешли на латиницу? Јесу ли Турци мање Турци од како су престали да пишу арапски? Не треба да мењамо писмо, ћирилицу треба вратити у живот али ти овако не помажеш већ одмажеш. Да ли баш сваку расправу мораш да упропастиш скрећући је на други колосек?
Препоруке:
4
2
61 среда, 28 јануар 2015 15:54
Ginter Zibert
За Рђосава
"Ко си ти да мене ,величину, учиш памети"?Рече праисконска таштина која чучи у сваком србину.
Онда на сцену ступа инат па каже:"Е баш нећу, па шта кошта да кошта".
Ипак нешто мало памети у мене ,чврсто зграби и згужва, те баци у корпу за отпатке таштину и инат.
Свако добро
Препоруке:
4
2
62 среда, 28 јануар 2015 15:54
Anka Krajina
@ Рђосав
- кол`ко знам, Музеј геноцида је у Београду, а не у Љубљани.

Pa vidim da baš i ne znaš pomlogo. Istraživanje je obavljao Institut za sudsku medicinu a ne Muzej.

Meni je svejedno da li je istraživač bio Hrvat Žerjavić ili Srbin Kočović ali i jedan i drugi moraju uzeti u obzir da evidencija logora nije pouzdan izvor podataka.
Ono šta je odnela Sava ne može se brisati kao da nije postojalo!
Koliko god je brojka od 700 hiljada preterivanje ništa manje preterivanje nije ni ova nova brojka, s tim da se tim novim licitacijama pokušava sakriti odgovornost Pavelićeve NDH za Logor Jasenovac.
I nemo' se kačis sa mnom oko ćirilice, meni fasada nikad nije preča od sadržaja.
Skrivaš se iza ćirilice samo onda kad ti se ne sviđaju argumenti sagovornika.
Препоруке:
5
2
63 среда, 28 јануар 2015 16:17
Paralela
Dok se iz dana sećanja na oslobođenje Aušvica izuzima oslobodilac Rus, u Srbiji se na sva zvona, s punim pravom, govori o Sajmištu. Ali se besramno prećutkuje da taj logor smrti nije bio ni u administrativnom okviru niti pod upravom okupirane Srbije, već NDH. Nažalost, u toj "omašci" svesrdno učestvuju i nevladini i vladini "Srbi", pojedini istoričari i "intelektualci". Ni Jevrejima ne bi smelo biti svejedno KO ih je tamo ubijao. Ako već idiotski Srbi čine grešku po nalogu svojih poslodavaca, sami Jevreji, potomci mučenika, bi to morali ispraviti. Najveći zločin nad Jevrejima u Beogradu je bio onaj u Topovskim šupama. Sajmište je čista i ciljana podmetačina. Račun za izgradnju spomen parka Jevreji Srbije i beogradska vlada trebalo bi da ispostave zvaničnom Zagrebu i Berlinu. TO su adrese.
Препоруке:
4
1
64 среда, 28 јануар 2015 16:25
Рђосав
ДрНч:
@Рђосав
"У службеној употреби". Службеној, Рђосаве! Да ли ти овај сајт личи на службено гласило државе?
- па то ти причам! Глупави Коштуница је ограничио упорабу ћирилице на службену, а ја говорим (вапијем, као жедан у пустињи) да право решење гласи: у службеној и јавној употреби!

- понављај за мном: јавној употреби. Јавној употреби. Јавној употреби.

- ово овде је јавна употреба, не ли?!

- е моји Срби, моје будале. Српски лингвисти и српски политичари. Једну реч не можете да укапирате. Јавна употреба, мамлази!

- Боже, што ме казни да се родим као Србин. Упадљиво глуп народ...
Препоруке:
5
10
65 среда, 28 јануар 2015 16:27
Stanić Milan 3
Još jedan prilog o konc. logoru "Jasenovac"
Naselje Jasenovac oslobođen je od strane 2. JA, s tim što je 21. srpska udarna divizija dobila zadatak da obezbedi čitav kompleks ustaškog logora "Jasenovac."Čitava infrastruktura je bila očuvana,uključivo i tzv. "katapult" za bacanje ubijenih ljudi u Savu.
U ranijem prilogu spomenuo sam komisiju NR Hrvatske koja je počela sa radom na identifikaciji žrtava,prikupljanju dokumentacije,saslušavanjem svedoka,demografskim istraživanjem u potkozarskim selima itd.Ona je prestala sa radom 1948.da bi čitav kompleks logora bio bukvalno devastiran.Ideju, da se "Jasenovac"pretvori u spomen-područje dao je drug general I. Gošnjak na predlog naroda Kozare,koji se spontano počeo okupljati paleći sveće za svoje poginule.Danas,sa ove vremenske distance možemo sa sigurnošću reći - ko je tu bio glavni meštar i koga se u SFRJ pitalo za sve.Kako bi to izgledalo da su Hrvati počinili genocid?
Препоруке:
4
2
66 среда, 28 јануар 2015 16:38
Stanić Milan 4
- Za Rđosava: Tačno ste citirali čl. 10 Ustava R. Srbije.DRNČ Vam sve reče,pročitajte čl. 21 Ustava(Zabrana diskriminacije),čl.41(Tajnost pisma i drugih sredstava opštenja),čl.48.Nemojte poput Tome i Vučka da propisujte pravila za druge,a da izuzetke ostavljate za sebe.U ustavu takođe piše da je R. Srbija sekularna država ,a da li ste registrovali i jednu službenu državnu manifestaciju gde episkopi i patrijarh ne vode glavnu reč?
Препоруке:
5
2
67 среда, 28 јануар 2015 17:09
ДрНч
@Рђосав
- па то ти причам!

Не причаш. Прочитај поново твој одговор Станићу у 13:59. Позиваш уставну одредницу као аргумент, не спориш је. Сходно томе си добио контрааргумент и немој сад да изврдаваш. Нико ти није крив што си брзоплет. Нећемо сад о јавној употреби ћирилице, само да знаш да има разлога зашто је службена у уставу а зашто јавна треба да буде у законима и статутима. А на све остало ниси одговорио.
Дакле "препаметни" Рђосав изврдава, подмеће, бави се реторичким муљањем и вређа. Ајд сад на таблу и да напишеш сто пута "Рђосав је преварант". Када то завршиш слободан си. Можеш отићи пред огледало да се дивиш сам себи јер таквима васпитне мере не помажу.
Препоруке:
5
2
68 среда, 28 јануар 2015 18:50
kvisko
Ne treba prekrajati istinite događaje istorije, ali svakako treba ukazati i ispraviti lažnu istoriju. Ovaj što se još uvijek kune u Tita, treba da zna da hoštapler nije dozvoljavao napad na Jasenovac. Ako je opravdanje bilo da se ne izazovu žrtve (koje su ionako pobijene) zašto zlikovac nikad ,posle rata, nije obišao najveće srpsko stratište. Pa naravno da prikrije zločine Hrvata. I zahvaljujući tebi i takvima ni danas svijet nema pravu sliku o Jasenovcu, koji po broju žrtava i zločinačkoj brutalnosti ne zaostaje iza Aušvica. Koliko su god ustaše bili zločinci toliko su srpski komunisti prikrivali te zločine. A znamo da je prikrivanje zločina ravno samom zločinu.
Препоруке:
2
2
69 среда, 28 јануар 2015 18:51
kvisko
Ne treba prekrajati istinite događaje istorije, ali svakako treba ukazati i ispraviti lažnu istoriju. Ovaj što se još uvijek kune u Tita, treba da zna da hoštapler nije dozvoljavao napad na Jasenovac. Ako je opravdanje bilo da se ne izazovu žrtve (koje su ionako pobijene) zašto zlikovac nikad ,posle rata, nije obišao najveće srpsko stratište. Pa naravno da prikrije zločine Hrvata. I zahvaljujući tebi i takvima ni danas svijet nema pravu sliku o Jasenovcu, koji po broju žrtava i zločinačkoj brutalnosti ne zaostaje iza Aušvica. Koliko su god ustaše bili zločinci toliko su srpski komunisti prikrivali te zločine. A znamo da je prikrivanje zločina ravno samom zločinu.
Препоруке:
2
2
70 среда, 28 јануар 2015 20:56
Ово није за Рђосава
-Дијана Будисављевић, Аустријанка удата за Хрвата, водила је уредно спискове деце коју је спасавала из усташких логора. После рата партизанска власт јој је одузела те спискове. Преко имена и презимена те деце, година и места њиховог рођења могло се тачно реконструисати шта се десило са њиховим родитељима - да ли би можда и њихова имена требало да се нађу на том списку убијених "по имену и презимену". Највероватније - да.

- Мој отац, рођен 1942, ишао је у основну школу "Његош", на углу Ресавске и Војводе Миленка. Са њим у разреду је од 30 ђака било седморо деце без родитеља - из Дрниша, околине Сиска, Глине и из Новог Сада. Као "жртве фашистичког терора" имали су неке назови погодности али родитеље нису имали нити су их нашли што би се свакако десило да су ови били живи. Колико знам нико од њих није пријавио своје родитеље за спискове убијених у НДХ.

-Узгред, у тој школи је било и једно одељење за децу из Словеније чијим родитељима је Србија пружила гостопримство.
Препоруке:
8
0
71 среда, 28 јануар 2015 21:28
perkins
biju nasi,ali biju i titici,cuvaju lik i delo vecnoga presednika svih naroda i narodnosti ali ne i SRBA!ziv je joza umro nije dok je srpa i srpije

Većem delu svetske javnosti poznato je da su postojali koncentracioni logori poput Birkenaua, Dahaua, Treblinke i Bergen-Belsena, gde su Nemci i njihovi dželati sistematski pogubili više miliona nedužnih. Ali koliko je njih čulo za Jasenovac ili užase koje su tamo počinili hrvatski nacisti!
Poznat pod imenom “Balkanski Aušvic”, Jasenovac je predstavljao najveću mrežu koncentracionih logora koju je ustanovila Nezavisna država Hrvatska, koju su uspostavili nemački nacisti 10. aprila 1941.U logoru Jasenovac Hrvati su iskazali najzverskiju surovost i ubili su nekoliko stotina hiljada ljudi neopisivim varvarizmom.. U Jasenovcu nije bilo gasnih komora ili mašina za ubijanje, tako da je svako ubistvo izvršeno noževima, šipkama, sekirama ili čak čekićima kojim su ubili ogroman broj Srba - piše “Jerusalim post”.
Препоруке:
4
1
72 среда, 28 јануар 2015 21:28
Рђосав
ДрНч:
Не причаш. Прочитај поново твој одговор Станићу у 13:59. Позиваш уставну одредницу као аргумент, не спориш је. Сходно томе си добио контрааргумент и немој сад да изврдаваш.
...
Дакле "препаметни" Рђосав изврдава, подмеће, бави се реторичким муљањем и вређа. Ајд сад на таблу и да напишеш сто пута "Рђосав је преварант".
- молим?! О чему ти то? Даклем:

Stanić Milan 13:27: Latinica i ćirilica su ravnopravna pisma i po Ustavu R.Srbije,...


Рђосав 13:46
Stanić Milan:
Latinica i ćirilica su ravnopravna pisma i po Ustavu R.Srbije,...
- није тачно. Ћирилица је једино писмо које се наводи у Уставу,

- шта овде није тачно? Станић фантазира о латиници и ћирилици као равноправним писмима и по Устава Р. Србије. Ја кажем: јок! Па после цитирам Члан 10. Где се помиње само ћирилица.

- дакле? Слово Т - нешто си `Тела?!
Препоруке:
0
2
73 среда, 28 јануар 2015 21:29
perkins
Ukoliko je Aušvic bio sinonim mehanizovanog ubistva, onda je Jasenovac bio otelotvorenje organizovanog sadističkog manuelnog masakra!
Posle Drugog svetskog rata i ustanovljavanjem komunističke Jugoslavije, logor je uništen. Tito je želeo da potisne priču o Jasenovcu, jer nije želeo da time naruši stvaranje novog, jugoslovenskog identiteta. Kao rezultat toga Hrvatska nije morala da se suoči sa delima iz svoje mračne prošlosti i ta se stvarnost nastavila nakon nestanka Jugoslavije i sticanjem nezavisnosti Hrvatske.Legat ustaša i dalje je veoma živ, pa čak i obožavan među mnogim Hrvatima-“Jerusalim post”

U nedavno objavljenoj knjizi “Logori smrti Hrvatske”, autora Rafaela Israelija, predstavljena je hronika doslovno nepoznatog genocida koji su Hrvatski nacisti-ustaše, katolički sveštenici, kao i muslimani iz BiH počinili nad 700.000 Srba, Jevreja, Roma i neistomišljenika Hrvata u logorima smrti Jadovno i Jasenovac.
Препоруке:
3
1
74 среда, 28 јануар 2015 21:36
Рђосав
- господо коментатори? Цифра? Да чујем цифру?

- мислим да је поражавајуће за страдални српски народ да се цифре разликују чак до реда величине. Уместо тачног (ред: десет-на-пети, тачније: 0.85x105) у српској јавности је много присутнији ред величине десет-на-шести (тачније: 0.7x106)

- чему претеривање у ионако трагичној историји? Чему инсистирање да је "Тито прикривао" - кад је Тито преувеличавао?

- само ми то одговорите. Не фантазирајте више. Дакле - 85.000 или 700.000? Као што видите (пребројавајући нуле) разлика није мала.

- да чујем ваше цифре? Шта ми се ту правите блесави - сви оспоравате моје наводе а нико цифру да избаци?!

- ја сам из егзактне струке. И дошао сам до сазнања: 85.000. Имате ли боља сазнања? - или просто: ућутите...
Препоруке:
1
7
75 среда, 28 јануар 2015 21:49
„Пантер“ @ Иоан Дубињин
„Без злочиначке бољшевичке банде и уништења руске државности те огромне жртве (ако би их било)би биле много мање.

Без нацистичке Немачке, фашистичке Италије, Петеновске Француске, нацистичке Хрватске, нацистичке Мађарске, нацистичке Бугарске, нацистичке Албаније, нацистичке Румуније, нацистичке Словачке, нацистичке Финске, назови неутралне Франкове Шпаније, назови неутралног Салазаровог Португала – тих жртава уопште не би било. А посебно их не би било да САД и Енглеска нису противно одредбама Версајског уговора наоружавале Немачку надајући се да ће Хитлер за њихов рачун да уништи СССР. Али десило се као у причи о поливеном поливачу па су и они морали мало да ратују. Истина за Енглезе су ратовали народи Комонвелта којима су обећали независност и по обичају их преварили. Што се тиче САД они су направили историјски подвиг оним спектаклом у Нормадији - посебно филмовима о томе. А бацили су и две атомске бомбе на цивиле за шта је потребна велика храброст.
Препоруке:
7
0
76 среда, 28 јануар 2015 22:24
@Рђосав
Пошто се ви не правите блесави можда бисте могли да дате тачан број убијених на старом шабачком мосту од октобра 1944. до пролећа 1945. Људи су довођени ноћу из Шапца и околине, убијани ноћу, бацани у Саву. Нема никаквих докумената, нема записника о суђењима јер суђења није ни било, нема спискова, нема белешки у матичним књигама умрлих а нема ни гробова. Има само званичних података које ниједна комунистичка власт није негирала да су ликвидације на мосту трајале неколико месеци али не постоји податак о броју ликвидираних.
Само ми одговорите.Не фантазирајте више да је Тито нешто прикривао.
Препоруке:
4
1
77 среда, 28 јануар 2015 22:41
ДрНч
@Рђосав
Слово В - опет врдаш. Прво се позовеш на устав, после ти не ваља устав. Прозван си за један пост, цитираш други. Читај, кашће ти се само. Ма већ си ти видео, паметан си човек, ал` фали ти мало морала и скромности а сујета у вишку па нећеш да признаш. Врти се ти даље у круг ал` без мене. Ајд здраво.
Препоруке:
5
0
78 среда, 28 јануар 2015 23:03
Stanić Milan
Stanić M.- g.perkins

Apsolutno sam na tragu Vašeg komentara,koji je bit priče 2.sv. rata na ovim prostorima.2.sv. rat koji je bio i građanski rat nije civilizacijski dovršen, na način, da se stvari stave na svoje mesto i za to imamo njegov recidiv 1991. sa poznatim ishodom.A,sad sa pristojne vremenske ekvidistance znamo i zašto.

Gosp. Rđosav po svom stavu liči na poznate hrvatske "antifašiste" poput prof.dr.Goldštajna koji pre nekoliko godina izjavi na RTRS-u u Banjaluci, da je u ustaškom logoru "Jasenovac" pobijeno "oko 75 tisuća,ali ne više od 110.000 tisuća",kao da su ljudi cepanice ,pa koji desetak hiljada više ili manje - nije od važnosti.Ovde uvek i za navek treba imati na umu anatomiju zločina.Nezavisni,sjajni hrvatski intelektualac S. Šnajder poređujući nemačke logore smrti i "Jasenovac" govori o "industriji" i "obrtu" smrti čija bestijalnost po načinu izvođenja nije zabeležena u istoriji.
Препоруке:
4
0
79 среда, 28 јануар 2015 23:15
Рђосав
ДрНч:
@Рђосав
Слово В - опет врдаш. Прво се позовеш на устав, после ти не ваља устав. Прозван си за један пост, цитираш други.
- тај пост је само цитат Члана 10 Устава Србије. И - не може бити погрешан! - то је бар проверљиво. Шта, опет треба да ти цитирам Члан 10? Па ваљда си упамтио?

- но ме ти нешто ненавидиш?! Завист, шта ли?

- позивам се на Устав да демантујем Станићеву фантазмагорију о "уставној равноправности ћирилице и латинице." А од латинице нема ни L у Уставу.

- не ваља Устав (или: недостаје допунска регулатива) зато што се ограничава само на службену употребу. Доказујем: главни проблем је јавна употреба.

- читај и учи се, једног дана бићеш паметан и елоквентан као ја. Али само ако слушаш.
Препоруке:
0
6
80 среда, 28 јануар 2015 23:28
Рђосав
Stanić Milan:
Gosp. Rđosav po svom stavu liči na poznate hrvatske "antifašiste" poput prof.dr.Goldštajna ..."oko 75 tisuća,ali ne više od 110.000 tisuća",kao da su ljudi cepanice ,pa koji desetak hiljada više ili manje
- ма нису људи цепанице, али претеривање од 1000% (десетак пута, за ред величине, 700.000 уместо реалних 85.000) је недопустиво.

- уосталом, ајде да тврдимо да је укупан број жртава у Југославији десет милиона, уместо милион?! Што да не? Дакле: Југославија је у Другом светском рату изгубила 10.000.000 људи. Задовољни? (а није него 900.000)

- а пропо латинице: те Србе су зато и побили, што су били различити - православни и ћирилични. Пишући латиницом Ви и Вама слични ефективно оправдавате тај геноцид. Ето - Хрвати су нас успешно преваспитали, сад пишемо латиницом. Као што су нас и Американци оправдано бомбардовали, иначе се никад не бисмо демократизовали.

- дакле: пишући латиницом ви, господо, довршавате геноцид.

- ја толико.
Препоруке:
2
3
81 среда, 28 јануар 2015 23:29
.
А ја се понадао да ћу у коментарима прочитати нешто о могућим ефектима путиновог говора, кад оно...
Ево вам па гледајте:
http://www.jasenovac-info.com/linkovi/?lang=en
http://www.jasenovac-info.com/biblioteka/obavjestenje_en.html
Препоруке:
0
1
82 среда, 28 јануар 2015 23:54
Турас
"РЂОСАВ" По Енглеским архивама изнето још `68ме и твој идол Тито је најурио из Србије проф.Србољуба Жибановића због података жртава Јасеновца и то:7оо ооо Срба 8о ооо Рома 23ооо Јевреја .Јасеновац је НАЈВЕЋЕ стратиште у другом св. рату .То зна већина образованих којима ти рђави не припадаш Куцај на ЈУТУБу име професора и увери се .Наглашено је да су многи подаци о жртвама нестали а такође многи који су побивени пре уласка у јасеновачки логор нису завођени у списак логораша . Па се на основу неких података (сведоци који су преживели)ради се о цифри преко милион Срба .Тито у циљу "братства и јединства" прикрио је геноцидност НДХ која по томе - требало би да не постоји . Ми Срби (ти вероватно ниси)надамо се да ћемо дочекати ускоро дан када ће свет да отворено објави шта је рватска "држава" И да ће јасеновачке жртве да буду освећене .Данас уз немачку подршку они славе НДХ а Лубурића ће да прогласе за свеца .
Препоруке:
6
0
83 четвртак, 29 јануар 2015 00:53
ДрНч
@Рђосав
демантујем Станићеву фантазмагорију о "уставној равноправности ћирилице и латинице."
Ти "доказујеш" да Станић "фантазира" о равноправности у јавној употреби наводећи одредбу о службеној! Кад си укапирао грешку вадио си се другом тврдњом - да одредба не ваља:
Доказујем: главни проблем је јавна употреба.
А ко је то уопште спорио?
У нашем праву је сада дозвољено све што није забрањено. Јавна употреба латинице није поменута, следи није забрањена, следи дозвољена је, следи Станић је у праву чак и ако погрешно цитира устав, Q.E.D. Лог`ка болан.
Друга ствар је да ли се то нама свиђа или не. Ето не свиђа се ни мени, па шта.
Завист, шта ли?
Опет себе прецењујеш. Реагујем зато што вређаш. За тебе су сви мамлази и глупаци. Једино што си вечерас доказао је да си безобразан. Доста ти је, сад нека се тобом баве модератори које ћу да приупитам зашто господину дозвољавају скретање са теме и увреде других коментатора и целих народа?
Препоруке:
4
0
84 четвртак, 29 јануар 2015 15:49
"Пантер" @ ДрНч
На основу које уставне или законске одредбе тврдите да је "у нашем праву сада дозвољено све што није забрањено"?

Иначе сматрам да у Србији треба да буде у употреби искључиво ћирилица. Код нас се упорно инсистира на неким посебностима - Срби из Шумадије, па они преко Дрине, па они преко Саве, па националне мањине, па њихова писма - што је све чиста глупост јер НИЈЕДНА, АПСОЛУТНО НИЈЕДНА ДРЖАВА на овом свету није састављена од припадника само једне нације или само једне етничке групе који сви говоре истим језиком и пишу истим писмом. Али да би се уопште могле називати државама а не неким склепаним гомилама - све те заједнице разних етничких група са различитим језицима и различитим писмима су ЗАКОНСКИ РЕГУЛИСАЛЕ који језик и које писмо су у ИСКЉУЧИВОЈ примени у тој заједници - држави.
Распитајте се мало како су Langue d'oc и Langue d'oïl постали француски језик. И покушајте да из канцеларије у француској установи телефоном разговарате на српском са својом женом Српкињом.
Препоруке:
0
0
85 четвртак, 29 јануар 2015 16:59
ДрНч
@"Пантер"
На основу које уставне или законске одредбе
На основу члана 1. који говори о начелима на којима је устројена држава (заснована на владавини права...начелима грађанске демократије...припадности европским принципима и вредностима) Нека од тих начела подразумевају и методе тумачења права. Међу њима је и "Argumentum a contrario".
сматрам да у Србији треба да буде у употреби искључиво ћирилица.
То је лепо рећи али шта са праксом? Декларације на увозним производима, мањине, рекламе, туризам, итд. Зато јавну употребу треба одвојити од службене и регулисати је законима и прописима локалних самоуправа а не уставом.
све те заједнице ... су ЗАКОНСКИ РЕГУЛИСАЛЕ који језик и које писмо су у ИСКЉУЧИВОЈ примени у тој заједници - држави.
САД на пример немају законом регулисан службени језик. Енглески се користи на основу преседана. Конгрес је са једним гласом вишка одлучио да декларацију о независности нема потребе преводити на Немачки.
Препоруке:
0
0
86 четвртак, 29 јануар 2015 20:25
„Пантер“@ ДрНч
1.Рећи „у нашем праву је сада дозвољено све што није забрањено“ је експлицитна тврдња. Уместо да наведете члан Устава у коме је та тврдња ЕКСПЛИЦИТНО наведена, ви говорите о „подразумевању“ и „тумачењу“ што је негација експлицитног исказа.

2.На питања која сте навели у вези праксе (мањине, рекламе, туризам...) одговор је врло једноставан. Довољно је усвојити праксу малих народа, Грка, Македонаца, Бугара који у свим тим ситуацијама које сте ви навели дозвољавају искључиво употребу свог ћириличног писма. О великим народима као што су Кинези или Арапи да не говорим.

3.Упоређивање било које европске националне државе са САД је непримерено.Америка је земља имиграната, значи појединаца који су изабрали да се одрекну своје нације (аутоматски постају Американци), па према томе и свог језика, писма, културе.
Препоруке:
0
0
87 петак, 30 јануар 2015 00:26
ДрНч
@„Пантер“
Уместо да наведете члан Устава у коме је та тврдња ЕКСПЛИЦИТНО наведена, ви говорите о „подразумевању“ и „тумачењу“
Не може све експлицитно. Mорали бисмо у уставу да поименце набројимо шта је дозвољено или да у текст интегришемо комплетан уџбеник римског права.
Довољно је усвојити праксу малих народа, Грка, Македонаца, Бугара који у свим тим ситуацијама које сте ви навели дозвољавају искључиво употребу свог ћириличног писма.

Није искључиво. Погледајте грчку полицију. Свуда пише "ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ - Police". А слажем се да ми треба да радимо бар као Грци. И ја сам ћириличар. Моја мала свађа са Рђосавом није око писма, изнервирала ме је његова ароганција. Зато сам се јавио иако то веома ретко радим. Моји ставови о писму се у доброј мери поклапају и са његовим и са вашим. Разлике постоје јер знам које би правне проблеме изазвала искључивост.
Мислим да је ово довољно. Удаљили смо се од теме а то сам замерао Рђосаву. Не желим да правим исту грешку.
Препоруке:
1
0
88 петак, 30 јануар 2015 00:40
ДрНч
Заборавио сам да поменем члан 3 устава из 1990 у коме стоји "У Републици Србији је слободно све што Уставом и законом није забрањено."
То је у новом уставу изостављено јер произилази из измене члана 1 који сада гласи "Република Србија је држава српског народа и свих грађана који у њој живе, заснована на владавини права и социјалној правди, начелима грађанске демократије, људским и мањинским правима и слободама и припадности европским принципима и вредностима."
Препоруке:
1
0
89 петак, 30 јануар 2015 01:22
"Пантер" @ ДрНч
У праву сте. Удаљили смо се од теме. Можда ће бити прилике да ову дискусију наставимо ако се на НСПМ појави неки текст о питањима националне хомогенизације, мањинским правима, односу држављанство/националност, националном писму и националном језику... - по мени суштинским за опстанак Срба као нације.
Дотле све најбоље.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер