петак, 26. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

"Борба за образовање" - отпор деградацији просветне струке

Kоментари (15) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 27 јануар 2015 11:30
Зоран Ђорђевић
Обезвређивање које се тиме врши локално, над једним од најобразованијих слојева у јавном сектору једне државе има глобалне последице по државу. Са тим последицама суочавамо се свакодневно, почев од куповине диплома и одобравања сумњивих доктората, преко завршавања приватних „стручних“ школа и факултета који ничу као печурке после кише, све до огласа за послове за које до јуче није постојао ни назив.
То није случајно. То и јесте циљ глобализма. Погубне последице се не виде одмах. А кад се виде онда је касно.
Препоруке:
49
0
2 уторак, 27 јануар 2015 12:42
Форевер Јанг
У просвети сам преко 30 година. Просвета је срозана на врло низак ниво. Наша деца, закључно са дипломцима факултета, немају знање. Они имају информације, али немају знање. Они нису способни за самостални рад. Они могу само бити оператери, а никаква креативност им се не дозвољава. Да ли је то намера? Свакако да јесте. Наша деца не треба да буду креативна. Они морају да буду робови. Е такво је стањњ нашег школства, и будућности наше деце.
По мени, први корак је: ХИТНО УКИНУТИ БОЛОЊУ!!!!
Препоруке:
51
2
3 уторак, 27 јануар 2015 13:12
Дринко Кончаревић
Већи део ситуације (кривице) у којој су просветари данас, сами су криви. Није ми познато да су просветари икада одржали штрајк, после сазнања да је неко од њихових колега поклонио, продао оцену или из неког трећег разлога, некој јединки омогућио непоштено стицање дипломе. Кад то нису сами урадили, како да им друштво помогне? Особе са непоштено стеченим дипломама обично заврше на руководним местима. Њихово размишљање је: кад сам ја тако лако стекао диплому, значи да то није вредно, значи просветарима не треба давати плату...Наравно, тако умни и образовани су допринели развоју беле куге као и одласку оних који су били млади, образовани, креативни. Кад Вам такви оду а нових због беле куге нема, шта нам остаје? Мало паметних али немоћних, већина глупих, бандоглавих руководилаца са карактеристикама психопата и њиховог изразитог егоа полтронских црта, окружени са просветарима који су им све то омогућили. Закон сетве-жетве је, надам се, свима постао јасан.
Препоруке:
14
61
4 уторак, 27 јануар 2015 14:45
binsr
Švedski model obrazovanja koje je privatizovano a država umesto finansiranja škola pare(vaučer) daje drugoj strani koja posle bira gde će i kako obrazovati sebe. Tako dolazimo do toga da se škole na tržištu bore za svakog učenika, poboljšavajući programe. Treba izbaciti upisne kvote jer neko ko bi voleo da bude fizioterapeut i to ga zanima, a nije odličan nema pravo da uči to što ga zanima. Naše obrazovanje treba reforme, a te reforme prosvetari nikad neće pokrenuti, jedino kad se oni bune je kad im smanje plate
Препоруке:
23
15
5 уторак, 27 јануар 2015 15:09
Конобар
ВЛАСТ има задатак од ГАЗДЕ...да школује радничку класу за рад у њивама и за рад у фабрикама страних инвеститора.

Пример ГРЧКЕ је одличан!
Препоруке:
27
0
6 уторак, 27 јануар 2015 15:30
вирус који разара
Основни проблем нашег школства је накарадни Закон о основама образовања и васпитања као и масовно запошљавање свршених студената са приватних "факултета".
Препоруке:
23
0
7 уторак, 27 јануар 2015 16:18
Родитељ
Одавно нас нити лече најбољи, нити нам суде најбољи, нити нас уче најбољи. Не постоји пример да је иједан просветни радник, као ни лекар или судија, устао против начина на који се запошљавају људи у просвети, здравству и правосуђу. Сви ћуте, а ми плаћамо и њих и све додатне услуге. Нико не спомиње чињеницу да су то ретки послови у Србији на којима дочекате пензију, без неизвесност, страха...Никада нико од просветних радника није устао у одбрану наше деце која се савијају под теретом претешких торба, јер је неопходно да из сваког предмета имају по неколико уџбеника и радних свесака (моје дете само из ликовне културе и музичког има уџбеник,радну свеску и свеску, а иде тек у 3. разред????).Нико од просветних радника није устао против безобразно скупих ескурзија које почињу већ у првом разреду (сетите се када сте ви ишли на прву ескурзију,нико од њих се не противи томе што се школске сале изнајмљују разним удружењима, нико није устао против насиља у школи...Зашто ми њих да подржимо?
Препоруке:
10
18
8 уторак, 27 јануар 2015 16:39
miko
...Sasvim je sigurno da dodatnim siromašenjem ionako siromašnog naroda, sa prosvetom koju nijedna vlast do sada nije tako ponizila i potcenila, Srbija ne može postati ni ekonomski ni politički stabilna, pogotovo ako se ima na umu da na izbore 2014. nije izašlo skoro 50% građana, te da nema nikakve dileme da broj nezadovoljnih „merama štednje“ – koje podržava čitav svet, među onima koji su glasali ovu vlast, nije zanemarljiv.
ako dozvolite, širi komentar: https://moravickikraj.wordpress.com/2015/01/18/sta-zna-narod/
Препоруке:
8
0
9 уторак, 27 јануар 2015 17:02
e srbi su najobazovaniji narod evo kako
Prvo kukaju pa brane drzavu pa sve i ustav i sve
kad udju u partiju ucute se
unutra je svet za sebe i za napredovanje
onda postanu najveci zapadnjaci kako se novcanik
puni raste lova dobija
i na kraju slusaju zamo nemacku i americku
ambasadu i savete
i postanu pravi nemci i amerikanci
i sta obrazovanje
super je bre
ovi strajkovi su smejurija
brane se seme i fraze i ugovori i neverovatne stvari a celina se uopste nevidi ...
a kako ce se zavrsiti
e pitajte svetog savu
ni on nezna

pozdrav iz asije gde je nemoguce zamisliti tako obrazovane ljude kao u srbii , tamo je glup a vredan svet eto tako xinnien kuaile 2015
Препоруке:
5
38
10 уторак, 27 јануар 2015 22:45
родитељски
Родитељу,поздрав за коментар.
Уз додатак,да нам децу уче не само корупцији,већ чудној логици да је школовање бесплатно!
У стварности,систем прави медиокритете,што би рекао Конобар,јефтину радну снагу.
Препоруке:
3
8
11 уторак, 27 јануар 2015 23:34
Обсервантес
Не знам ко је аутор текста али је текст фантастичан. Нема паперја. Аутор је продуховљени посвећеник који алармантно апелује. Хвала аутору који систематично идентификује проблем. Кад бандити економски девастирају државу (од споља економске санкције Србији, од изнутра 5. октобар) онда питања, која се иначе непостављају, буду на неприродном дневном реду. Кад нема хране онда је вуковима довољно „бацити коску“ и подавиће се међу собом. Аутор све битно таксативно набраја. Глупости типа: годишњи одмори, екскурзије, притисци позиционираних родитеља који имају „идеално“ дете али су га наставници упропастили, итд. нису за коментарисање. Једно је чињеница: да жртва савесних (верујем и да је аутор такав), оних који високо рангирају друштвени уговор, носи и одржава девастиран систем школства, здравства и судства на каквом таквом нивоу...
Препоруке:
12
2
12 уторак, 27 јануар 2015 23:36
Обсервантес
...Огромно је то херојство ових упосленика, до у човека, до у његово здравље и економски статус али и жртву породице. Економски статус тог средњег слоја друштва није категорија која се односи на комфор. Не, он се односи на основну ревитализацију (то аутор управо говори) једног професора, лекара, судије: ментално и телесно (да буде здрав) и стручно (доедукација у континуитету чиме се ниво образовања, здравља и декриминализације нације одржава на што вишем могућем нивоу ради општег друштвеног напретка. Још једном, хвала аутору!
Препоруке:
9
0
13 среда, 28 јануар 2015 11:41
Super Stupid
"систематско урушавање образовног система..."

Циљ је јасан, стварање јефтине необразоване радне снаге која ће бити беспоштедно експлоатисана.
Препоруке:
17
1
14 петак, 30 јануар 2015 00:43
истина
Честитке за чланак!Ово сам хтео сам да напишем, али се већ налази у њему:
"...стигло се до тога да остали радници у јавном сектору без дана школе имају просечну плату која је далеко већа од плате просветног радника."

Примера ради, управник једног малог музеја у Београду (мање од 10 запослених), има скоро два пута већу плату (и службена кола и надокнаду трошкова) него директор школе с 1.200 ђака, 100 запослених, великом зградом и салом, двориштем са разним проблемима, не рачунам још и 2.500 родитеља с којима се посредно ваља носити.

А управник музеја је постављен по пријатељској или партијској вези, без избора, без икаквог искуства и везе с музејима.
Препоруке:
5
0
15 петак, 30 јануар 2015 00:53
Божидар
Још један одличан текст на задату тему. Али, шта са њиме? Полако се утапамо у критизерки лавиринт у коме критика, све лепше и оштроумнија, постаје сама себи сврха.

У мојој фирми је више од половине факултетски образованих људи спремно да "преузме одговорност" и седне у директорку фотељу, одакле ће терати друге да раде. Сви би да управљају и да се у томе троше колико год треба.

Моја је најцрња слутња да то није (само) зато што не желе да раде свој посао - већ зато што га не знају! Такви нам на жалост све више излазе са факултетским дипломама.

Плашим се да је тако и са наставним кадром, и то на свим нивоима. Да се не лажемо: учитељи и наставници по средњим школама су углавном били најслабији студенти. Факултетски професори не раде по провереним уџбеницима, већ инсистирају на (својим) сумњивим скриптама, итд. Ја сам учио по квалитетнијим уџбеницима од моје деце!

А програми све "бољи" и "квалитетнији". Је ли то цивилизацијски напредак?
Препоруке:
5
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер