Šteta,što se u podužem komentaru autor zadržao na deskripciji ličnosti,a ne suštinskim uzrokom raspada SSSR-a(a time i Rusije koja je imala glavu funkciju motora).Raspad SSSR-a je posledica blokade naučnoteorijskog uma,kada politička birokratska nomenklatura predstavljena po KP SSSR-a nije bila u stanju razrešiti osnovne protivrečnosti tzv. "kasarnskog socijalizma"u koga su manje- više upale sve socijalističke zemlje.Veliko je pitanje šta bi bilo sa Kinom da se nije pojavio jedan Deng Sijaoping,prekaljeni revolucionar,koji je uvideo da rušenje zakona vrednosti u socijalizmu,posebno robonovčani odnosa i robne proizvodnje je bio grob socijalizma(uz sve prateće nedaće).Međutim,neposredan izbor Putina je u vrlo komplikovanoj situaciju gde je glavnu ulogu iz drugog plana odigrao njegov kolega(kasnije ministar odbrane) Ivanov,koji je u ruke dobio od g-đe del Ponte kompromitujući materijal o velikoj korupcionaškoj aferi Jeljcinovih ćerki prilikom restauracije Kremlja.
Preporuke:
27
51
2
nedelja, 28 decembar 2014 00:00
Observantes
„Na kraju istorije“ Nemačka ima jedinstvenu šansu da spase svet i da dokaže da sebi nije smela da dozvoli da ceo jedan vek (HH) upropasti čovečanstvu i kao velika nacija mu nametne nacifašizam. Nacifašizam je civilizacijska neodgovornost jedne potvrđene velike nacije. Rusija neće spasiti svet! Ona je svoju civilizacijsku ulogu odigrala u HH veku neviđenom i nesrazmernom žrtvom u odnosu na druge velike nacije!Sankcjama nametnut izolacionizam Rusiji je lekovita i rehabiltaciona mera ruskog naroda u smislu degranulacije ruskog habitusa. Sankcije Zapada Rusiji su poželjne za Rusiju i Rusija ih upravo navodi na to. Ekonomske reperkusije sankcija nikada ne mogu biti iste kao recept kao kada se uvode nedužnoj maloj Srbiji i kada se uvode velesili Rusiji. Red veličina određuje smisao sankcija. U ovom drugom slučaju one su direktna objava rata Rusiji...
Preporuke:
70
15
3
nedelja, 28 decembar 2014 00:02
Observantes
… Kad više udruženih sila objavljuju rat (u rukavicama) velesili onda se planetarna konfiguracija u geostrateškom smislu menja pred našim očima. Šta je očigledno? Ta konfiguracija menja se, ponovo, u negativnom smislu i životnom pravcu. Ovo je poslednja šansa Nemačke da svojevremeno „izvinjenje i klečanje Vilija Branta“ otelotvori. Da li to Nemačka prepoznaje posle rušenja berlinskog zida? Ukoliko neanticipira sebe kroz zlo koje je nanela, ishod će biti katastrofalan, pre svega po nju. Ukoliko anticipira euforični pro i postgenšerovski pseudotrijumfalizam onda će Nemačka potonuti, nepovratno. To potonuće biće i opštecivilizacijsko. Svet ne može biti večiti talac velike nemačke nacije i njene neodgovorne politike u prošlom i na početku ovog veka! Očekujem nemačko iznenađenje, pozitivno!
Preporuke:
59
14
4
nedelja, 28 decembar 2014 00:07
Stanić Milan 2
Ovo je jedna velika tema i ja bi se zadržao na ličnosti M. Gorbačova koji je bio grobar SSSR-a.Nema mesta sumnji da je tog čoveka,faktički od dolaska na vlast vodila obaveštajna Zajednica SAD,u šta je bilo i uključena Nobelova nagrada za mir(zamislite).Radi se o čoveku koji je preko svoje supruge došao u CK KP,a zatim i u politbiro,a radilo se o "naturščiku"u politici.Na sastanku,na Malti Gorbačov se žali Dž.Bušu - starijem da se ruski brod opasno nagnuo na desno, na što će mu ovaj replicirati-"Šta će te g. predsedniče, ja sam sportista i volim da pobeđujem."1991.to je javno obznanio u govoru kadetima na W.Pointu.
Bilo,kako bilo od jedne velike svetske sile ostala je (najveća) zemlje po prostoru i materijalnim resursima koja grčevito brani sopstvenu samostalnost od agresije sa radikalnim ciljem NATO alijanse, pri čemu su bivše zemlje Varšavskog ugovora i Ukrajina postale poletno-sletne staze,vojne baze,veliki izviđačko-obaveštajni centri NATO jer to je politika permanentnog rata.
Preporuke:
58
13
5
nedelja, 28 decembar 2014 00:09
@Stanic Milan
Koliko sam shvatio, a to se i u naslovu kaze, autor nije imao nameru da pise o uzrocima raspada SSSR vec o petnaestoj godisnjici dolaska Putina na predsednicki polozaj. Raspad SSSR (uzroci, posledice i dr.)je sasvim druga tema.
Preporuke:
63
6
6
nedelja, 28 decembar 2014 00:15
Peter RV
Postoji jos jedna verzija dolaska Putina na vlast koja mi izgleda vise vjerovatna- autor, Eric Margolis, poznati americki novinar i publicista.
Margolis je bio u cestom kontaktu sa KGB-agentima za vrijeme Jelcina i on tvrdi sledece.
KGB, na celu sa Putinom, su odlucili da uklone Jelcina koji je upropascavao Rusiju sa svojom nesposobnoscu i pjancenjem. Da bi izbjegli otvoreni puc, predlozili su Jelcinu , da- ako napusti vlast mirno, nece mu proganjat familiju koja je bila skroz korumpirana- u protivnom ce bit zbacen silom. Jelcin uopste nije imao namjeru da da ostavku, ali konfrontiran sa ovom grupom odlucnih ljudi, prihvatio je 'deal', i otisao sa suzama.
Jelcinova familija, do dan danas, uziva imunitet od svake istrage.
Putin je odrzao rijec.
Preporuke:
104
15
7
nedelja, 28 decembar 2014 00:16
Observantes
... I samo da dodam da Putin treba da zvanično aktivira Gorbačova u „razgovorima“ s Nemačkom ako ništa drugo a ono zbog „berlinskog zida“ i humanitatrne pronemačke ruske akcije kojom je taj zid nekad srušen!
Preporuke:
42
21
8
nedelja, 28 decembar 2014 00:18
miko
...Satanizacija Putina traje i povećava intenzitet i prikaz njegovog zla, najgoreg čoveka koji je ikada hodao svetom, osim možda Miloševića neprevaziđenog monstruma. Ovo danas, nažalost, može da dovede do nuklearnog uništenja samo zato što poludeli moćnici misle da bi ga preživeli i da bi bili srećni na zgarištu sveta, dok punim plućima budu udisali smard leševa, gar, pepeo, radioaktivnu prašinu, dok bi cvokotali na nuklearnoj zimi čekajući smrt da dođe i po njih.
Da li Rusija može da prekine lanac haosa i izbegne novi kolonijalizam i već viđene tragične scenarije? I da li čovek tome da se raduje ili ne, jer Amerika svoju krizu ne može da reši na drugi način: Ako svet ne pokori neuronskim, moraće to da pokuša neutronskim oružjem. Ne piše nam se dobro ni u jednom ni u drugom slučaju.
ako dozvolite, širi komentar: http://moravickikraj.wordpress.com/2014/11/08/mozdani-udari/
Preporuke:
47
6
9
nedelja, 28 decembar 2014 00:28
c_l
Samo mali primer koliko je SSSR bio truo sistem iako je imao strahovit potencijal:
Kada je bilo izvesno da ce Aralsko more nestati, novinari su upitali inzenjere koji su napravili tu ruinu od projekta zasto su uopste ucestvovali u tome ako su znali da ce more nestati. Ovi su odgovorili da niko nije smeo da se suprotstavi Politbirou.
Preporuke:
42
8
10
nedelja, 28 decembar 2014 00:31
Jasna
Jeljcin je zamoljen da ode, ali nije Cubajs i ekipa oko njega.Posle raspada SSSRa do dana danasnjeg ekonomiju Rusije vode isti ljudi.
Preporuke:
40
19
11
nedelja, 28 decembar 2014 00:32
c_l
Ne zaboravimo da je KGB i ranije pokusao da preuzme vlast u Rusiji neuspesnim napadom na Beli dom. Takodje, u Rusiji postoji poprilicno zastupljena teorija da je KGB pomagao odredjene cecenske strukture u Prvom cecenskom ratu kako bi srozao Jeljcinovu popularnost.
U svakom slucaju, Putin ce imati priliku da pokaze svoju kakvocu u teskim danima koji slede.
Preporuke:
36
12
12
nedelja, 28 decembar 2014 00:56
Brane, Italija
Putin je napravio najveću grešku što se nije povukao posle drugog mandata. On je mogao da nadgleda iz senke kao autoritet dalji razvoj demokratije i svoje partije i još važnije države. Umesto toga, on je krenuo u jednu avanturu koja se sigurno neće dobro završiti. On to pravda velikom podrškom u narodu, ali ovde se ne radi uopšte o tome već je poenta stvoriti jedan politički sistem i izgraditi stabilno i zrelo društvo. Njegovo insistiranje na ostanku na vlasti, gušenje demokratije neminovno će i već jeste radikalizovalo političku scenu u Rusiji. Ni Jeljcin ni Putin nisu ništa uradili da razviju sistem i niko im nije kriv. Uz Belorusiju oni su po tome jedinstvena zemlja istočne Evrope. A drugo pitanje je nije li i sam Putin deo oligarhije ogrezle u korupciji kojoj ne odgovara moderna i uređena država i na kraju krajeva želeli li ruski narod moderno društvo ? Ili će zauvek gledati ljubomorno na Zapad ? Ja mislim da Rusija može i treba, ali ne sa Putinom. Što je imao on je već pokazao 15 godina.
@Jasna
Posle raspada SSSRa do dana danasnjeg ekonomiju Rusije vode isti ljudi.
Nece biti. Da vas upoznam, trenutni guverner Ruske Centralne Banke je Elvira Nabiullina, koja od 2007. savetuje Putina. I za samo par mesici otkako je Rublja dosla na FOREX uspela je da ruska valuta cini vec 1% ukupne kupiproje na toj berzi stranih valuta. Pre par nedelja je uhvatila u pravi "bear trap" spekulante koji su pokusali da zarade na obaranju Rublje, ali je digla kamatu na 17% i kupila rublje nazad za mnogo nizu cenu za koju ih je prodala. Toliko je ojadila zapadne spekulante da su doneli odluku da zatvore berzu za rublju na nekoliko dana kako bi se spekulanti oporavili. Dakle, i ovu igru su Rusi naucili, videcemo kako ce robotizovane zapadne face da prodju sa najboljim svetskim sahistima koji su glavu stavili u sluzbu finansija. Zapad samo moze da dobije na prevaru (kao sto su uvek probali).
Preporuke:
62
8
15
nedelja, 28 decembar 2014 02:56
quimper
"Petnaest godina otkako je Vladimir Putin na čelu države, Rusija više nije ona zemlja koju je nasledio od Jeljcina. Ekonomski oporavljena, politički stabilizovana, vojno značajno ojačana, Rusija danas u svetu igra značajnu, nezaobilaznu ulogu"
ha ha ,igra
Preporuke:
5
50
16
nedelja, 28 decembar 2014 05:32
DRAGAN
ono što je Jugoslavija bila za Srbe i Srbiju to je i SSSR bio za Ruse i Rusiju , oni koji mrze Ruse i Srbe voleli bi i dalje da postoji Jugoslavija i SSSR,što se tiče odlaska Jelcina i dolazak Putina na vlast, nikad nisam verovao da je tobože Jelcin sam otišao ili tobože imenovao zamenu , Rusija i Rusi su već bili krenuli nizbrdo punom brzinom i bilo je potrebno da se tome stane na put! zato je Putin i nacionalno opredeljeni političari uručli Jelcinu ultimatum da se mirno skloni, time je počeo oporavak države i naroda! ima dosta vremena da prođe da Rusija bude ona prava sila posebno na ekonomskom planu, potrebna je brza modernizacija ekonomije a za to je potrebna jaka i moderna vojska i na tome se ubrzano radi ,nadam se da će i Nemačka imati korist da se oslobodi anglosaksonske okupacije, oni su najveći ekonomski partner Rusije
Preporuke:
29
8
17
nedelja, 28 decembar 2014 07:06
@Observantes
Nemci jesu velika nacija, ali za razliku od Rusa,pa i od Kineza, koji su isto tako velike nacije, Nemci imaju izuzetno izražen "sindromom veličine" koji se ispoljava kroz neodoljivu potrebu za dominacijom, vođstvom, mesijanstvom... I tu nema leka.
Preporuke:
43
4
18
nedelja, 28 decembar 2014 07:22
צמנלש
Personalna promena u Kremlju nikada ne može biti samo ličnog karaktera! otuda je i Stanić Milan potpuno u pravu što piše da autor nije dao i šire konture značaja takve promene. Nesumnjivo je da je Jeljcin prisilno svrgnut s vodeće pozicije. Kako je sve izvedeno saznaće se jednog dana, valjda, kada to ne bude toliko važno mada je u kremlju uvek sve veoma značajno. Smatram da Vladimir Putin ako nije prporodio Rusiju jeste u svakom slučaju stabilizovao stanje a to su izgleda i bili dometi koje je mogao ostvariti. Podsetimo da Rusija presudno u ekonomskom smislu zavisi od globalnog tržišta petroleja i gasa i da to određuje i njen vektor unutrašnjih kretanja. Toga mnogi nisu svesni ili to potcenjuju. Onda se zalazi u besmislice. Stanić Milan je naglasio da zakon vrednosti u Rusiji nije poštovan i da je to suštinski razlog za sve ono što se desilo SSSR-u. Naravno, to nije dovoljno objašnjenje. Jer, mora se, isto tako, obratiti pažnja i na širi, globalni ambijent u kome se havarija
Preporuke:
18
7
19
nedelja, 28 decembar 2014 07:33
צמנלש
...havarija supersile zbila. To je poodmakla kriza ultrakapitalizma. Tek u takvom koordinatnom sistemu je moguće sagledati i pravi značaj promenjene konfiguracije moći jedne države u međunarodnom sistemu moći ali i još više razabrati šta se promenilo na unutrašnjem planu te u kom smeru se nova država, kakva je Rusija, kreće. Tako se razaznaju i obrisi politike koja se trenutno vodi u Kremlju. Nema nikakve sumnje da je situacija u svetu vrlo kritična zaslugom, pre svega, SAD i praktično nesavladivih problema sa kojima je suočena ne samo ova zemlja već društveni sistem modernog kapitalizma koji je izgubio dosadašnju reproduktivnu moć. Malo je ili gotovo odsustvuju takve analize koje bi, na taj način, mogle ukazati i na puteve izbavljenja iz današnje situacije. Predsednik Vladimir Putin je okružen političkim pragmatičarima koji, postoji utisak, nemaju viziju daljeg kretanja velike zemlje mada su odranije određeni pravci delovanja. Sve je sputano trenutnim obavezama velike sile.
Preporuke:
15
8
20
nedelja, 28 decembar 2014 11:04
Suvorov @ Brane, Italija
Frapantno je Vaše neznanje, ili možda zla namera. Na delu je rat zapadne civilizacije predvođene od strane SAD protiv Rusije, što je nastavak Napoleonovih i Hitlerovih nastojanja. Rusija je uvek bila napadnuta, a onda je rat završavala u prestonici napadača uz svoje milionske žrtve. Vaše demagoško trabunjanje o "sistemu", koji kobajagi postoji kod zapadnih marodera (sav sistem je konsenzus da nekog treba napasti pod lažnim izgovorima i opljačkati, pa plen međusobno razdeliti, i oko toga je Zapad jedino međusobno ratovao) postalo je otužno. O kakvom "sistemu" u Rusiji (SSSR-u) može biti reči posle Oktobarske revolucije, kada je uništena intelektualna i ekonomska elita, kada je bila pod stalnim sankcijama, kada su na vlast mogli da dođu polutani kao što je Hruščov, sovjetski Mika Špiljak - Brežnjev, ili naturščik-kombajner - Gorbačov, jer su odluke donosili mediokriteti iz Politbiroa CK KPSS? Istorija Rusije je teška borba za opstanak, za razliku od SAD i VB, koje su uvek nekog pljačkale.
Preporuke:
54
3
21
nedelja, 28 decembar 2014 11:07
Dragan
Jdina ustava zlosmrdju imperije zla.
Preporuke:
19
2
22
nedelja, 28 decembar 2014 11:28
צמנלש
@Aleksandar
nemam pretenzija da vas upoznajem sa najnovijim kretanjima ali bi trebalo da znate da je ta ista Nabiulina kritikovana od samog Putina za nedozvoljen pad rublje. Od toga je šteta golema jer je nastala panična kupovina svega i svačega. A ne znam ni kakvom to privrednom oporavku posle podignute referentne stope na 17 odsto se Rusija može nadati. Malo ste preterali sa tim pedagoškim tonom što je, koliko mi se čini, inače, sindrom ovdašnje sredine. Sindrom verovatno nastao iz osećaja manje vrednosti što ima svoje utemeljenje. Jasna je sasvim opravdano primetila da su mnogi iz Jeljcinove ere zadržani na svojim pozicijama i to naročito u privredi. Recimo, jedan Kudrin se predugo zadržao na svojoj poziciji ministra finansija. Šta će/mo sa Medvedevom, premijerom koji jeste došao iz "pozadine" ali ispucava i dalje neoliberalnu municiju.
Preporuke:
17
8
23
nedelja, 28 decembar 2014 11:46
@Suvorov
Kako vi mozete dokazati da Zapad poslednja dva milenijuma pljacka ostale na ovoj planetii kad postoje osobe kao "Brane, Italija"?
Nemoguca misija!
Takvi i ne znaju da je i Pariz bio pod ruskom kontrolom, ali nazalost, samo nekih mesec dana, posto su se Rusi (i Prusi) dobrovoljno povukli posle Napoleonove najgluplje, najkrvavije i najhladnije avanture.
Takvi bi trebalo da znaju sta se desilo Hitleru i Nemackoj, to se relativno skoro dogadjalo.
Biti zagovornik naslednika onih koji su pobili 15 miliona Indijanaca niti je casno, ni posteno, ni dostojno coveka, a pomalo je i suludo.
Preporuke:
38
3
24
nedelja, 28 decembar 2014 12:00
za Observantes
Ima leka za Švabe! Topolj-m i Iskander-m. 100%!
Preporuke:
31
5
25
nedelja, 28 decembar 2014 12:06
Turas
"OBSERVANTES" Gospodine nekada ,u vašim komentarima ,delujete preterano optimistički . Naime , Nemačka dans živi u ubeđenju da je Zid pao sa padom Varšavskog pakta i to zahvaljujući ne samo genšerevskoj , već zdušnoj podršci cele nemačke vlade i javnosti ,(što masovnije to verodostojnije) komplet sa nihovim NATO saveznicima . Na toj politfarsi se zasniva današnja - daljnja - ne samo nemačka politika .Rusija se dragi gospodine ovde i ne pominje. Čudi me da niste ,prateći događaje i oko Nemačke , ovo pozicioniranje primetili .Drskost Nemačke politike danas kao i ranijih svetskih većih zbivanja se potvrđuju . To više nije iznenađenje . Verujem da Vladimir V.Putin vrlo dobro poznaje situaciju . Ali Ruska duša je kao i Srbska . Nada se u dobro iako je neverovatno. Otuda ono narodno;nadaj se dobrom a radi kao da će biti najgore .Pozdrav .
Preporuke:
31
3
26
nedelja, 28 decembar 2014 12:11
sloba je srpski heroj
Brat Putin je podigo industriju,poljoprivredu,turizam i sve ostalo u Rusiji.Putin se bori da Ruski narod ima nasmejano lice i da bude zadovoljan svojim životom.Kako je Putin došo na vlast život u Rusiji je sa pesmom.A mi u Srbiji kako smo skinuli Slobodana Miloševića sve naopački u Srbiji i svima je tužno lice i neznamo za osmeh i pesmu.Skupo nas je koštala lažna demokratija.
Preporuke:
35
6
27
nedelja, 28 decembar 2014 12:22
Velizar M. @צמנלש
Nesumnjivo je da je Jeljcin prisilno svrgnut s vodeće pozicije.
Možda jeste a možda i nije. Kada nekog teraju na silu to se obično radi brzo. Jeljcin se malo duže pripremao za odlazak. Svog naslednika, ko god ga je birao, postavio je prvo za premijera, da prvo tu provede neko vreme. E sad, taj predviđeni naslednik bio je Sergej Stepašin a ne Putin. Izbor je promenjen kad su nas počeli da bombarduju. Kada je onomad Primakov okrenuo avion na putu za SAD okrenulo se još ponešto. U junu je na mesto premijera izabran Putin i dalje znamo.
Dakle moguće je da je Jeljcin nateran da odstupi ali je isto tako moguće da je ukapirao da on nije pravi čovek za vreme koje dolazi.
Preporuke:
26
6
28
nedelja, 28 decembar 2014 12:25
Jasna@Aleksandar
Neoliberalni "reformator" Cubajs najomrazeniji covek iz vremena Jeljcina i Ekipa vode i dan danas rusku ekonomiju!To je naprosto cinjenica.
Preporuke:
10
10
29
nedelja, 28 decembar 2014 13:12
Žika
@Brane, Italija
Isključi malo emocije, i verovanje u truli Zapad. Pročitaj nap.:Dmitrij Kaliničenko: Putinova zlatna klopka ili igra je gotova.
Nadam se da će ti biti malo jasnije, kako će gde da bude.
Preporuke:
23
3
30
nedelja, 28 decembar 2014 13:19
Suvorov @Suvorov
O Zapadu u današnjem smislu reči može se govoriti tek od Karla Velikog. Iz njegove imperije, koja je jedno vreme dosezala i do današnjeg Beograda, porodile su se 841. godine: Francuska, Nemačka i Italija. Ubrzo su krenuli krstaški ratovi, koji su po definiciji bili pljačkaški, pod izgovorom oslobađanja Hristovog groba od nevernika (setimo se sudbine Vizantije 1204-1263.) Od Kolumbovih putovanja nastaje prava trka i smenjivanje u vođstvu zapadnih država u istrebljenju i pljački stanovništva celih kontinenata (prvo Španije i Portugalije, pa Holandije i Velike Britanije, pa su se umešale Francuska i Belgija, onda su neke mrvice pokupile Italija i Nemačka, koje su uz Austro-Ugarsku nezadovoljne plenom pokrenule Prvi svetski rat). Iz istih pobuda pojavio se i Hitler. Postoji još jedna interesantna stvar: kada je Napoleon ušao u Moskvu temperatura je bila +3 stepena Cslzijusa. Prava zima je došla posle njegove katastrofe na Berezini. Dosta je pravdanja Francuza i Nemaca da su poraženi zbog zime u Rusiji.
Preporuke:
35
3
31
nedelja, 28 decembar 2014 13:33
kaca
Malo je Državnka u Svetu,koji su u malom protoku vremena-15 godina,uspeli da konsolidiju tako veliku državu,koja je u trenutku preuzimanja bila potpuno devastirana i opustošena u svim sferama života i od nje napraviti respektabilnu državu uz sve nesevršenosti koje postoje i postojaće.
Svako ko je bio u Rusiji kroz razne periode njenog državnog ustrojsktva,SSSR,raspada SSSR do 2000 godine i poslednjih godina okom je mogao uočiti značajne promene koje se zlonamernom ne mogu negirati.
V.V. Putinu i stanovništvu R.F želim dalji napredak u razvoju svoje države na čvrstim tradicijama ruskog civilizacijskog nasledja,jer samo takva Rusija je potreba Svetu i Svet njoj.
Preporuke:
32
2
32
nedelja, 28 decembar 2014 13:38
Brane, Italija
Pričate koješta, mislim na ove što su me prozvali. Rusija je velika imperija i jedna od najznačajnijih država sveta i Evrope i to kroz vekove. A vi gajite sentiment kao da je to neki mali siroti narod. Rusija mora jedno da shvati, da bi je zapad prihvatio ona mora da usvoji zapadne vrednosti u pogledu organizovanja moderne države. Ne mora Rus da postane katolik ili protestant, ali nemoguće je trgovati i biti saveznik sa zemljom u kojoj sve zavisi od jednog čoveka i gde ne vlada pravo. 1991 je Rusiji pružena ruka pomirenja i oprosta što su terorisali 50 godina centralnu Evropu i šta je Rusija uradila ? Kako je iskoristila ovih sada već četvrt veka ? Opet joj je drugi kriv, kriv je zapad što su oligarsi sve opljačkali i držali pijanog Jeljcina, a sada Putina koji je naumio da bude doživotni predsednik. Manite se ljudi više kulta ličnosti, koliko puta smo već videli da to nevalja.
Preporuke:
8
49
33
nedelja, 28 decembar 2014 13:40
roko
Nekad su Rusi držali pola Evrope, bili u srcu Evrope to je bila prava njihova uloga. Sad su se povukli u svoje dvorište i daleko su od supersile, regionalna da, ali svetski igrač ne. Skidam im kapu za vojsku i svemirski program. Njihova ekonomija je u rangu Italije, prosečna plata 500$, korupcija na nivou, Moskva blještava a po periferiji jad i čemer. Zemlja koja nema proizvodnju čak ni hrane iako ima uslove za to, kad ste kupili nešto made in Russia? Život im zavisi od izvoza gasa, nafte, minerala, nije teško Zapadu da na tu kartu igraju. Putin despot kao Alek zato i ima veliku popularnost jer su mediji u blokadi, oligarhe koji mu ne plate reket šalje u Sibir, a glavni oligarsi su Jevreji kao Deripaska, Abramovič i ostali, Rusa oligarha nema mnogo. Kapital i dalje ide na Zapad, mladi ljudi isto, daleko je Rusija od stabilne države.
Preporuke:
7
34
34
nedelja, 28 decembar 2014 13:48
putin i mi
da li je moguće da i srbija iZnedri neko ko je njemU sličan>?DOK NE SHVATIMO KAKVI SU NAM POTREBNI LjUDI ZA OPŠTE DOBRO,NEĆE NAM KRENUTI LOA UZBRDO,TJ. IĆI ĆE NAM SVE BRŽE KA PONORU.
Preporuke:
13
4
35
nedelja, 28 decembar 2014 13:56
IP
Rusija danas je Srbija iz devedesetih.
Putin danas je Sloba Milševic sa početka devedesetih.
E, pa tako ce se to i završiti.
PS
Pa ljudi, taj isti Putin svoju rodjenu cerku šalje da živi na tom istom zapadu a tako rade i svi ruski oligarsi i tajkuni koji sve pare koje steknu u Rusiji odmah prebacuju u sigurnije tokove - koji su na zapadu.
Preporuke:
8
35
36
nedelja, 28 decembar 2014 14:04
bambi
bio je to veliki dan u istoriji rusije,...ne zaboravimo,na sahranu jeljcina dosla su cak 3 usa predsednika,..toliko je tamo bio cenjen.
Preporuke:
18
5
37
nedelja, 28 decembar 2014 14:10
TOPOLj
U ovom autorskom tekstu postoji nešto sa čim se na mogu složiti.To je ocjena da se Boris Jeljcin povukao dobrovoljno sa vlasti.Ovo nije ni približno tačno.Jeljcinu je naređeno da ode.Ti poslednji decembarski dani 1999-te,meni su dobro poznati.Jeljcina neko vrijeme nije bilo u javnosti,baš negdje krajem decembra.A onda,tridesetprvog decembra 1999-te,obratio se naciji sa porukom da odlazi.Dobrovoljno nije otišao ni slučajno.To je iluzija.S.A.D u njega su mnogo uložile.Bivši američki ambasador u Moskvi,Majkl Makfol,svesrdno se založio za Jeljcinov reizbor 1996-te.I sve ovo tek tako prosuti,to je naučna fantastika.Ako Jeljcin nije bio sposoban da vodi državu krajem 1999-te zbog zdravstvenih razloga,kako se to obično navodi,isto tako nije bio sposoban ni 1996-te,pa ni ranije.Jeljcin je pio i prije 1996-te i poslije 1996-te.Razlika između Jeljcina 1996-te i 1999-te nije postojala.To je potpuno jedan te isti čovjek,instrument Zapada sa namjerom da se uništi Rusija.Nastavak...
Preporuke:
36
5
38
nedelja, 28 decembar 2014 14:25
TOPOLj
Drugi dio...S.A.D kao ključna država Zapada uvjek je imala zamjenu za Jeljcina da su procjenile da je njegovo zdravstveno stanje bilo toliko loše da ne može da vodi državu.Međutim,američke obavještajne službe bile su šokirane činjenicom da je vlast u Rusiji tada preuzela reorganizovana FSB.U autorskom tekstu gospodina Vukadinovića ne navodi se da je Jeljcin spasao sigurne smrti Gorbačova na koga je još uvjek postojoći KGB spremao atentat.Spasao ga je uz pomoć američkih tajnih službi jer su i Gorbačov i Jeljcin služili istim interesima,interesima Zapada predvođenog S.A.D.Reorganizovana FSB izvela je u Moskvi krajem decembra 1999-te državni udar.Naravno,javnosti je saopšteno drugačije.Navodno se Jeljcin povukao zbog lošeg zdravstvenog stanja.Pa mogao je doći Hodorkovski,ili Aleksej Kudrin,američki potrčko,jednostavno,mogao je bilo ko iz tadašnje prozapadno orjentisane nomenklature.Mogao je ali nije.Rušenjem Jeljcina ustanovljena je jedna nova koncepcija vladanja Rusijom.Nastavak...
Preporuke:
35
4
39
nedelja, 28 decembar 2014 14:43
TOPOLj
Treći,poslednji dio...Nova koncepcija vladanja Rusijom ustanovljena kao dio državnog udara krajem decembra 1999-te,inače brižljivo pripremanog,ustvari je izuzetno osmišljen plan za budućnost da se tragične epizode sa Gorbačovom i Jeljcinom više nikada ne ponove.Jedini mogući način vladanja Rusijom je preko FSB i ruskih tajnih službi,odnosno preko njihovih operativaca čiji je dio aktuelni ruski predsjednik Putin.Drugačije nije moguće vladati.Čim se u jednu država useli demokratija po američkim principima,sa tom državom je završeno.Primjera ima širom svijeta.Alfred Nobel je demokratiju definisao kao vlast šljama što je tačno.Definicija demokratije je da je to vladavina naroda.Nekad bilo.Sada demokratiji prethode obojene revolucije.U sadašnjem vremenu,obojena revolucija je drugo ime demokratije.Ovoga su duboko svijesni u FSB i u ruskim tajnim službama.Zato su i osmislili koncepciju koja treba da neutrališe američke "vrijednosti" u Rusiji.Eliminacijom Jeljcina započeta je ta koncepcija ili nova era.
Preporuke:
38
3
40
nedelja, 28 decembar 2014 14:51
@Jasna@Aleksandar
Pošto su "reformatori" privatizovali sve što su privatizovali, ne postoji mnogo mogućnosti da se ekonomija vodi na neki drugi način. Nekoliko takvih pokušaja se završilo bekstvom kapitala (sada privatnog) iz Rusije. Dakle Čubajsova ekipa ili neka druga ekipa, skoro da je svejedno.
Preporuke:
7
10
41
nedelja, 28 decembar 2014 15:06
Velizar M. @Brane, Italija
Rusija mora jedno da shvati, da bi je zapad prihvatio ona mora da usvoji zapadne vrednosti u pogledu organizovanja moderne države.
A vi morate shvatiti da države po svetu ne postoje zato da bi ih zapad prihvatao. Da vidimo malo koje vrednosti treba zapad da usvoji da bi ga Rusija prihvatila? Vaša sistemska greška u komentarima (a imate često dobrih zapažanja) i jeste u tome što mislite da je zapad nekakav etalon i da van zapadnih vrednosti nema vrednosti.
Dalje kažete:
...nemoguće je trgovati i biti saveznik sa zemljom u kojoj sve zavisi od jednog čoveka i gde ne vlada pravo.
Prvo, ako je tačno da je Jeljcin oteran to znači da ne zavisi sve od jednog čoveka. Koliko je ta država pravna nije bitno jer se pravo izvrdava i na zapadu. To je pitanje forme.
I da li vaša izjava važi i za Kinu, Saudi Arabiju ili nekadašnje južnoameričke diktature? Nikad zapad nije odbijao trgovinu tamo "gde zavisi od jednog čoveka" ako je taj čovek njihov.
Preporuke:
32
1
42
nedelja, 28 decembar 2014 15:19
Stanić Milan 3
Stanić M.-"bezimeni"
Delimično ste u pravu,međutim kako prepoznati sadašnjost i budućnost ako ne znamo kakva je bila prošlost?Kao čovek koji je pripadao komunističkom pokretu vrlo je važno(za mene) shvatiti njegovu agoniju krajem 80-tih godina.Tada SAD u svet šalju dva čoveka radi realizacije njihove strategije: DŽ.Saksa i papu Vojtilu,koji su u svom području delovanja učinili kolosalnu ulogu u rušenju socijalizma - mnogo više nego što bi to učinio oružani sukob(setimo se da je g. B. Đelić bio deo tima g. Saksa koji je preko A. Markovića iz Jugo privrede isisao esenciju kapitala putem pariteta 1:7 din. za DM).1998. Rusija ima BDP samo 52% u odnosu na 1989.čak manje za 25% u odnosu na 1. svetski rat ili 2. sv. rat kada SSSR podnosi najveću žrtvu u ljudskim i materijalnim resursima, manji za 21%.Ko su bili ti vajni ekonomisti J. Gajdar,A.Čubajs,S.Kirijenko ili B. Nemcov? Ekspozitura NATO alijanse.Rusija te 1998.duguje 150 milijardi USA $,a u međuvremenu je iz zemlje otišlo 300 milijardi.
Preporuke:
15
7
43
nedelja, 28 decembar 2014 15:19
Robespijer
Ne znam koga autor zavarava ovim tekstom: srpsku nacionalističku javnost ili sebe. Takođe, nejasni su mi motivi ulepšavanja stvarnosti, kada živimo u eri informacionih tehnologija, preko kojih nam je skoro sve dostupno. Da ne govorim o neumesnom veličanju lika i dela V. Putina.
Citiraću poznatog teoretičara J. Šumpetera, koji u delu ''Kapitalizam, socijalizam, demokratija'', jasno kaže: ''nije problem sa Rusijom da li je socijalistička ili kapitalistička, već što je Rusija''. Zato dosta sa lažnim veličanjem dela Putina, jer bi svaki ruski šef države doživljavao od Zapada sličan tretman.
Zato je potrebno realno sagledati rezultate njegove vladavine, a oni su više nego porazni na svim poljima. Nemoguće je sve predstaviti, svakome je, ko želi da istražuje dostupan Internet. Samo je izvezno da su korist od Putina imali oligarsi koji su udesetrostučili svoje bogatstvo, koje premašuje ruski budžetski deficit. Njegovo lično bogatstvo se procenjuje na oko 40 milijardi dolara. Pametnom dosta!
Preporuke:
12
27
44
nedelja, 28 decembar 2014 15:27
Anka Krajina
U Rusiji se ništa ne događa slučajno.Ko god da je autor scenarija ovog istorijskog zaokreta, majstorski je obavio posao!U zadnji momenat.Putinov dolazak na kormilo raspadajuće imperije nije spasao samo Rusiju nego i svet. Ozbiljno je uzdrmao hegemoniju "svetskog policajca".Zato i ulazimo u novu godinu sa velikom zebnjom šta nam donosi. Zlo proljeće ili mir?!
Preporuke:
25
7
45
nedelja, 28 decembar 2014 15:40
from_HR
Jeljcin je sigurno svrgnut državnim udarom,ponuđeni su mu prihvatljivi uvjeti,izbor nije imao i sreća je da je tako.Jednostavno KGB je vidio da s takvim predsjednikom nema budućnosti za zemlju i preuzeo odgovornost.Nekakve priče o ponuđenoj ruci zapada su za jako mlade ili jako glupe ljude.Cilj je oduvijek bio uništiti Rusiju,podijeliti je,rasparčati,zavaditi...,e od toga više nema ništa.Rusija se podigla. Medvedeva i ekipu oko njega nebih tako olako podcijenio,ovo sa rubljom je maestralno odrađeno,u zadnjih tjedan dana je ojačala 30%,sada se nalazi taman gdje treba biti,onemogućuje uvoz i stimulira izvoz i domaću proizvodnju.Problema naravno ima,ali s obzirom na okolnosti (totalni rat) ovo sve je i više nego dobro.2015 će biti žestoka,biti će borbe na sve strane,uopće nemam ni najmanju sumnju da će ovakva Rusija s Putinom na čelu na kraju pobjediti.
Preporuke:
34
3
46
nedelja, 28 decembar 2014 15:51
Hoće li biti Trećeg svjetskog rata u narednih 10 godina?
Ima li neko od komentatora koji je dobro upućen u svjetsku politiku a posebno u odnose na relaciji NATO-Rusija, da mi odgovori može li se očekivati u narednih deset godina svjetski rat na toj relaciji?Mislim Treći svjetski rat?
Preporuke:
5
4
47
nedelja, 28 decembar 2014 16:06
Brane, Italija
Velizare, često se spominje Arabija kao saveznik zapada, ali pobogu, pa jel Arabija mera za Rusiju ? Šta predlažete da gledamo sečenje glava na Crvenom Trgu ili kamenovanje na Nevi ? Što se tiče partnerstva sa zapadom, to ne želim ja već Putin i njegova ekipa. Ko naziva zapad partnerima ? Brane, zapad ili: Putin, Lavrov, Medvedev... Čak i Dugin koji je u teoriji nacionalista se pita zašto zapad ne prihvata Rusiju. Ne razumem kako i na koji izvitoperen način se to dovodi u vezu sa slovenstvom i/ili pravoslavljem kad to nikad nije bila prepreka za demokratizaciju ? Zapad jednostavno ne može da prihvati onu državu koja ne samo da ne prihvata njegove vrednosti već, štaviše, sasvim aktivno radi na rušenju istih. Demokratija treba Rusima zarad njih samih, uostalom vreme će pokazati da sam ja u pravu jer jednostavno mlade i nove generacije Rusa neće dozvoliti da ih vodi jedan diktator i uzurpator. Putinovi dani u Kremlju su odbrojani.
Preporuke:
7
42
48
nedelja, 28 decembar 2014 17:07
Eksperti
Gospode bože koliko eksperata za ovu oblast. Mogu da konkurišu za Nobelovu nagradu. Ili u najmanju ruku za doktorat na Megatrend univerzitetu.
Preporuke:
12
5
49
nedelja, 28 decembar 2014 17:15
@Robespjer
Da li si lično prebrojao Putinove milijarde ili ti je to neko u poverenju došanuo?
Preporuke:
28
6
50
nedelja, 28 decembar 2014 17:53
TOPOLj
U drugom dijelu mog komentarisanja pogrešno sam naveo autora teksta.Nije u pitanju gospodin Vukadinović nego gospodin Milošević a povodom činjenice da je Jeljcin spasao sigurne smrti Gorbačova.Izvinjavam se zbog ove greške ali čvrsto stojim na stanovištu da je Jeljcin svrgnut u državnom udaru što ja pozdravljam.Drugačije nije moglo biti.
Preporuke:
24
4
51
nedelja, 28 decembar 2014 18:35
Zoran
"Pa ljudi, taj isti Putin svoju rodjenu cerku šalje da živi na tom istom zapadu a tako rade i svi ruski oligarsi i tajkuni koji sve pare koje steknu u Rusiji odmah prebacuju u sigurnije tokove - koji su na zapadu."
Najbolji argumnet su dela, a ne prica. Tako imas nase koji dizu Rusiju u nebesa, ali tamo ne idu da zive. Imas Putina koji salje decu svoju na Zapad, ali o njemu nema lepo misljenje, bar za javnost. A imas i nasih koji zive na tom zapadu ui ne vide nista tako lose u njemu.
Gledaj sta ko radi, a ne sta prica.
Preporuke:
9
18
52
nedelja, 28 decembar 2014 19:56
ANALITIČAR
Šokiran sam površnošću kolega komentatora , opisujete SSSR odnosno Rusiju kao nekakvog patuljka koga je vodio čovjek pod uticajem alkohola Predsednik Jeltsin , čak spominjete državni udar od strane FSB-a , KGB-a . D li je moguće da iko vjeruje da tako moćna država zavisi od Jeltsina ili Putina . Srpski agent ( obaveštajac , publicista ) Dejan Lučić je prijatelj sa sadašnjim šefom FSB-a Aleksandrom Bortnikovim . Njegov , jedan od prethodnika je bio V. Putin na čelu FSB-a. 1999-te USA se nije ništa pitala oko Rusije kao što se ni danas apsolutno ništa ne pita . FSB nije mogao da izvrši nikakav državni udar kada je FSB čuvar Rusije ( SSSR-a ) . Ako Jeltsin nije radio u korist Rusije onda ga je FSB samo sklonio i vratio Rusiju na pravi kolosijek . S vremena na vreme je moguće da izdajnici Gorbačov ( Hruščov ) prividno zauzmu kormilo ali suštinski Rusija čak i u doba najveće krize je sigurna . Dejan Lučić kaže da naravno FSB vodi Rusiju- vodi čitav tim operativaca ( grupa MOZAK - FSB )
Preporuke:
5
11
53
nedelja, 28 decembar 2014 21:09
"Panter" @ Brane, Italija
"Nemoguće je trgovati i biti saveznik sa zemljom u kojoj sve zavisi od jednog čoveka i gde ne vlada pravo".
1.U Evropskoj uniji (28 država,500 miliona stanovnika) o svemu odlučuje jedna osoba, nemački kancelar(ka).
2.U Evropskoj uniji, po opšteprihvaćenoj oceni samih Evropljana, postoji demokratski deficit koji se ogleda u dve najvažnije oblasti:
(a) ne postoji podela na zakonodavnu, izvršnu i sudsku vlast i
(b) ne postoji predviđena procedura za izbor predsednika Komisije (dakle predsednika evropske vlade), već taj izbor vrši iza zatvorenih vrata nekoliko najuticajnijih političara iz najvećih zemalja Unije. Izbor je definitivan kad se sa njim složi nemačka kancelarka. Tako je Junker izabran tek kad se A.Merkel saglasila da on nasledi Baroza.
Preporuke:
17
6
54
nedelja, 28 decembar 2014 21:27
"Panter"@ Brane, Italija
2.
Pošto je svih 28 država, članica EU, deo svoje zakonodavne funkcije prenelo na Brisel, to znači da i u okviru svake pojedinačne članice postoji demokratski deficit. To je upravo razlog zbog koga Nacionalni front Marin le Pen i Faridžov UKIP u V.Britaniji, traže istupanje svojih zemalja iz Evropske unije.
Preporuke:
9
5
55
nedelja, 28 decembar 2014 21:44
Observantes
@Turas, nije u pitanju moj optimizam nego jedino moguće pomeranje, ono geostrateško, koje planetu vadi iz ćorsokaka. Sve drugo je nastupajući užas. Rusi su povukli crvenu liniju i iskustva koja imaju iz prošlog veka učiniće ruske odgovore brutalno konkretnim. Prostor za rusku geopolitičku korekciju nepostoji. „Katarzična Nemačka“ jedina ima takav prostor. Ona „već viđena Nemačka“ ga nema. Pozdrav!
Preporuke:
6
6
56
ponedeljak, 29 decembar 2014 00:06
„Panter“@ Observantes
Ali Observantes, "već viđena Nemačka" je "večita Nemačka". Dva strašna istorijska iskustva nisu ništa promenila u duhu tog naroda. Posle poraza oni strpljivo, vredno i metodično rade na obnavljanju svojih snaga a zatim opet kreću u ostvarivanje svog sna - stvaranje germanske Evrope. To je jače od njih. Oni sebe ne vide kao partnere već isključivo kao gospodare. Pedeset godina su bili nečujni u Evropskoj zajednici i vredno radili na jačanju svoje ekonomije a onda su u poslednjih pet godina praktično eliminisali Francusku kao drugi stub Evropske unije. Mi već živimo u germanocentričnoj Evropi. Sada je na redu Rusija. I mada su po mnogo čemu bliži Rusima nego narodima Zapadne Evrope, i mada Ruse više cene nego Francuze ili Britance - oni će ipak krenuti ka ruskim prostorima. To je kao u onoj priči o škorpiji koja na leđima žabe prelaze reku ali je ipak ubija pre dolaska na drugu obalu znajući da će zajedno sa njom potonuti, i umirući kaže - takva mi je priroda.
Preporuke:
8
5
57
ponedeljak, 29 decembar 2014 01:11
Observantes
@Panter, sve u redu. Ako Nemačka nije učinila ispravku istorijskog zadatka na kom je pala onda ništa. Dakle, ništa. Ako mislite da Nemačka nacija nema taj samouvid tim gore po Nemačku i svet. Dobro ste rekli: germanocentrična Evropa! U upravo takvoj jedino Nemačka ima prostor za „povlačenje ručne“. Nemačkoj vreme ističe. Neverujem da tako velika nacija sebi može da ponovo dozvoli veliki poraz a on bi se neminovno desio u sukobu s Rusijom. Jedino što rezonski očekujem jeste Nemački zaokret. Sve drugo je scenario planetarnog pucanja a posle toga ništa više nije bitno. Dakle, sledeće 2015, gledaćemo „nemirnu Nemačku“.
Preporuke:
5
5
58
ponedeljak, 29 decembar 2014 08:19
צמנלש
Neverovatno je do koje se mere pokušava tezom o nacionalnom aksiomu kao sveodređujućem okviru razmišljanja navodno "proniknuti" u geostratešku pozadinu zbivanja na evropskom ili svejedno globalnom podijumu. A možda je i naivno očekivati od nekakvog Pantera, Observantesa i njima sličnih da promene dioptriju. U pitanju je svojevrsni "nacionalni kaleidoskop" koji nije u stanju obuzdati ali i "prebaciti" sopstvenu kratkovidost te im se nacionalni entiteti pričinjavaju te izgledaju kao neupitne i homogene celine sa sopstvenom pameću, zbijenim interesima i mogućnostima nedoglednog delovanja. namerno se prećutkuje složena i protivrečna struktura državnih entiteta a pogotovo onaj dinamički i proivrečni momenat igre klasnih snaga i radikalno suprotstavljenih interesa koji državu konstituiše kao tek prividnu i istorijski tranzitnu etapu u procesu oslobađanja čoveka od stega i lanaca koje mu u vidu njegove navodne "društvene snage" ona ispostavlja.
Preporuke:
5
11
59
ponedeljak, 29 decembar 2014 08:32
צמנלש
U pitanju, međutim, nije nikakva društvena snaga niti organizacija koja nužno radi u korist svojih podanika već prisilna tvorevina osnovana na interesima najpovlašćenijih i najbogatijih pojedinaca dok njihova "nacionalna retorika" ima vrednost i smisao tek "odbrane i zaštite" navodno "nacionalnog idioma" koji običan član ovakve, uslovno rečeno, "zajednice" jedva i da prepoznaje.. U vremenima krize kao što je ovo naše ta retorika se pojačava insistirajući, međutim, na, za neprivilegovanog člana "zajednice", momentima od od drugorazrednog ili trećerazrednog značaja dok se u rezervni plan potiskuju najpreče i najintrigantnije potrebe običnog čoveka kao što su egzistencija, radna mesta, socijalno i zdravstveno zbrinjavanje. U prvi plan se postavlja pitanje reda, mira i očuvanja poretka koji upravo i dovodi do krize a za koju se krivica svaljuje na one koji ne podržavaju vladajući koncept ponašanja. Otuda se izvode i potpuno pogrešne predstave u unutrašnjoj ali i spoljnoj politici.
Preporuke:
7
8
60
ponedeljak, 29 decembar 2014 08:42
צמנלש
A iz takve perspektive se, onda, sagledava i širi horizont te izvode zaključci koji uvek i ne moraju biti pogrešni. Ali, bitno je prepoznati odakle se generišu pogledi i stavovi koji, pre svega, uvažavaju tzv. "nacionalni interes" pod kojim se proturaju i provlače privatni i interesi relativno uskih društvenih grupa pa i celih klasa. Uvek se računa na buduće dividende takvih viđenja i takve politike a zanemaruje interes najšire društvene zajednice koji nije podudaran sa interesom državnog i nacionalnog entiteta koga uvek predstavljaju državna birokratija i vrhovi vladajućih političkih i privrednih struktura. Njima je potrebna ideologija a to je svojevrsna državna religija kojom podjarmljuju ostali deo stanovništva nudeći im privremena i povremena rešenja u cilju "zavođenja" i varanja tzv. glasačke mase. Da bi se ovo predupredilo potrebno je etablirati institut permanentne demokratije i stalne smenjivosti na svim funkcijama a posebno u najvišem predstavničkom telu kakvo je skupština!
Preporuke:
5
8
61
ponedeljak, 29 decembar 2014 11:55
Ginter Zibert
Što se tiče ovih što bi da kadriraju po Rusiji, uputio bi ih na rečenicu koju je rekao Čerčil kad su ga pitali zašto V.Britanija podržava komunističku bitangu Broza.On im je odgovorio:"Jeste bitanga, ali je naša".Čubajs i društvo jesu nekad radili za zapad,jer nije bilo nikakvog državnog autoriteta da ih u tome spreči.Danas njihov prevarantski zanat i talenat za isti, koristi ruska država.Dakle sad su bitange u ruskom vlasništvu.Čudno je da niko ne spominje veliki uspeh Rusije od pre neki dan sa kupovinom akcija ruskih naftnih kompanija.Istina taj poraz zapada nije izazvao veću pažnju medija,a objašnjave ruske manevre sa kursom rublje..
P.S.Treba primetiti povećano prisustvo Trockističko-liberalnih atentatora na državu, čiji je broj svakim danom sve veći na ovom sajtu.Tipičan primer je ovaj sa "čudnim" slovima u nik nejmu....
Preporuke:
8
6
62
ponedeljak, 29 decembar 2014 11:58
Nerazumljivo
Ovog koji se predstavio (arapskim, izraerlskim, indijskim ili drugim) znakovima ne razumem. Toliko je izrekao filozofskih misli da ga je teško shvatiti. Verovatno je pisao prilikom jogi vežbi.
Preporuke:
10
6
63
ponedeljak, 29 decembar 2014 12:22
Ginter Zibert
@Nerazumljivo
Nemojte se ni truditi da razumete,u pitanju je čista demagoška frazeologija namenjena opseni prostote,neukih i neinteligentnih.Vi očigledno niste takvi.
Svako dobro
Preporuke:
11
6
64
ponedeljak, 29 decembar 2014 13:59
צמנלש
Kao i svi psi lavež na najmanji znak ili njemu nerazumljiv šum. Drugi, to je pakao!/Sartr/ Njegova štenara, njegova sloboda!
Preporuke:
5
8
65
ponedeljak, 29 decembar 2014 14:10
Reddy
Čuvajte državu, baš vas briga za narod! L'etat ce moi!
Preporuke:
7
7
66
ponedeljak, 29 decembar 2014 14:47
Ginter Zibert
Da li je neko čitao esej Ramona Merkadera "Efikasna odbrana države šiljkom za led"?
Preporuke:
2
4
67
ponedeljak, 29 decembar 2014 16:13
Nerazumljivi znaci
Gospodine koji se potpisuješ nerazumljivim znacima. Napravi pauzu sa joga vežbom pa napiši nešto razumljivo.Ili potraži pomoć kod specijaliste (zna se kakvog).
Preporuke:
7
6
68
ponedeljak, 29 decembar 2014 16:31
Stanić Milan
Stanić M. - Ginter Zibert
Dali namerno, dali iz neznanja krivo ste citirali i autora i onoga kome je upućena.Sličnu misao je uputio pred. Ruzveltu jedan od njegovih saradnika, kad je za Norijegu rekao da je "kučkin sin."
"U pravu ste gospodine,ali morate znati da je On naš kučkin sin."(citirano: N. Čomski "Šta(to) hoće Amerika"
Preporuke:
6
4
69
ponedeljak, 29 decembar 2014 16:43
צמנלש
@nerazumljivi znaci
Tebi, očigledno, ni joga ne bi bila od pomoći. Ti verovatno popunjavaš mentalne koridore srpskom sarmom alla Turchia ili sitnim kukuruzniom zrnevljem. Zato su ti i saveti na nivou dvorske budale. Doduše, i njena se ponekada uzima ozbiljno a ona je time i više nego zadovoljna. Za tebe pisati ozbiljno bilo bi kao i babu voditi na venčanje. Zato, bolje potraži kakav azil da ne skončaš ko mentalni ali i fizički gubavac.
Preporuke:
8
8
70
ponedeljak, 29 decembar 2014 20:46
Slavomir Srpski @ צמנלש
Originalnost vaseg levicarskog pogleda na drustvena zbivanja, gde pogled usmeravate na klasnu borbu umesto na "nacionalni pogled", vas srvstava po mom misljenju u isti red druga Redy. Slicnost u argumentima i u nacinu izrazavanja je slikovita.
Preporuke:
5
7
71
ponedeljak, 29 decembar 2014 21:45
צמנלש
Ustanovili ste sličnost sa Redijem ali nije ta poenta. Ona je u istini rečenog. To je ono što mnoge zabrinjava. I mene. To neće promeniti realnost. Naučite da posmatrate svet oko sebe otvorenih zenica. Ponekada je teško ali neophodno.
Preporuke:
5
5
72
ponedeljak, 29 decembar 2014 22:43
"Panter" @GinterZibert
Prema Vsevolodu Estebanu Volkovu, unuku Lava Trockog, ubistvo njegovog dede (koje je izvršio Ramon Merkader) je „organizovao jedan agent iz Jugoslavije“. Te reči se odnose na pripadnika „Crne ruke“, Mustafu Golubića, koga su Nemci pod nerazjašnjenim okolnostima (partijska provala?) uhvatili i streljali u Beogradu jula 1941.
Ove tvrdnje se mogu naći u knjizi „Osip Pjatnicki i Kominterna“. U njoj se navodi da je Golubić početkom 1941. postao rukovodilac sovjetske obaveštajne službe za Balkan a da je višedecenijski lider Jugoslavije, Josp Broz Tito, bio trockista (što je Golubiću došlo glave).
Preporuke:
3
2
73
ponedeljak, 29 decembar 2014 23:40
Ruski muslimani spremni da brane Rusiju
Ruski muslimani spremni da brane Rusiju, VIDEO SNIMAK, na linku:
https://www.youtube.com/watch?v=NOkMsSeSunQ
Samo da mi je dočekati da ovako okupim muslimane da se srpstvo veliča.
Preporuke:
5
1
74
utorak, 30 decembar 2014 00:00
@ צמנלש
Da „nacionalni interes“ nije sveodređujući okvir za razumevanje društvenih zbivanja na evropskom i globalnom prostoru, svedoči i postojanje suprotstavljenih stavova o pitanju imigracije.
Dok se državna birokratija i vrhovi političkih struktura u Nemačkoj, Francuskoj, V. Britaniji zalažu za ograničavanje imigracije radnika iz zemalja Istočne Evrope i sa drugih kontinenata, dotle pripadnici radničke klase ovih zemalja organizuju oduševljene dočeke svojoj klasnoj braći, stranim radnicima, i svakodnevno demonstriraju protiv donošenja zakona o ograničavanju imigracije. Istina, mediji u ovim zemljama kriju tu činjenicu i pišu o požarima podmenutim u barake i prihvatilišta za imigrante. Ti požari su navodno delo domaćih radnika uverenih da im ovi došljaci oduzimaju posao.
Preporuke:
4
5
75
utorak, 30 decembar 2014 11:22
Ginter Zibert
@"Panter"
Moje pitanje u vezi "eseja" je bilo simboličke prirode i verujem da ste to shvatili.
Broz je kao i Trocki tipičan proizvod atlantista,po svim parametrima. Danas kod nas u raznim formama egzistiraju proizvodi kumrovačke političke škole.Ti proizvodi u formi trockističkih frazeologa gostuju i na ovom sajtu.
Blagodarim na vašem komentaru.
Svako dobro
Preporuke:
2
3
76
utorak, 30 decembar 2014 12:23
Ginter Zibert
@Stanić Milan
Vi iz zapadnih delova bivše SFRJ imate dara da se bavite sitnicama ,jer vam je teško da shvatite suštinu.Takvo bavljenje nevažnim sitnicama u Srbiji često koriste advokati ,iz razumljivih razloga ekonomske prirode.Po ugledu na vas i ja ću vama uzvratiti na isti način
Prvo, ne piše se "dali" već se piše razdvojeno!Da li je kod vas bilo nekih škola i da li ste ih vi pohađali??
Drugo,predsednik Ruzvelt je "blaženo počivši" davne 1945,ako se ne varam.
Treće, ja nisam u "krivu", jer mi je to rekao lično V.Čerčil, časna titova pionirska....
Preporuke:
4
2
77
utorak, 30 decembar 2014 14:01
Reddy
@Ginter ZibertMi, ljudi iz zapadnih delova SFRJ, smo takođe i ljudi odrasli u drugom ambijentu, daleko kulturnijem i civilizovanijem od srbijanske provincije. To se pre svega odnosi na jezik jer je poznato odakle je Vuk Karadžić crpeo svoj jezički materijal da bi stvorio srpski književni jezik.
Preporuke:
4
6
78
utorak, 30 decembar 2014 14:51
Ginter Zibert
Kada terapeut i njegov pacijent odu na čašicu pića i razgovor u kafanu,na kraju iz iste izlaze dva pacijenta!Tako i moj pacijent pokušava da me časti čašicom, sve u nadi da ćemo biti isto....
Preporuke:
3
3
79
utorak, 30 decembar 2014 16:46
Slavomir Srpski, Klase i nacije
Da „nacionalni interes“ nije sveodređujući okvir za razumevanje društvenih zbivanja na evropskom i globalnom prostoru,..
Sto je teza levicara na ovom sajtu iz "zapadnih delova bivse SFRJ".
E sada, to jeste tacno za EU, jer tamo su etnicke drzave i nacionalizmi odredili granice pre dva veka. Nazalost,SFRJ je jedina bombardovana drzava u EU posle 2SV rata,nasilno razbijena levicarskim idejama Avnoja,pa problem nacionalnh drzava je onaj iz 19 veka koji je tresao Evropu.Negirati da nam je 10-godisnji rat nametnut spolja za razbijanje srpskog etnosa na Balkanu kao vecinskog i dominantnog drzavnickog naroda danas prevovadjujuci politicki problem je ne samo nemoralno,licemerno,vec ne odgovara istini. Dok EU moze da se bavi (ako hoce) problemom deindustrijalizacije radnicke klase,ovde jos nismo resili osnovne nacionalne probleme. Kao ni fakt da nas NATO ne napada zbog klasnog problema,vec da bi vec podeljene Srbe u vise drzavica jos vise podelila. Komunizam je samo otezao situaciju!
Preporuke:
4
4
80
utorak, 30 decembar 2014 16:54
Slavomir Srpski, O temi
Da se vratim na temu teksta o Putinu. Nazalost, toga vidim jako malo u ovom tekstu, koji je samo delimicno obradio temu njegovog dolaska na vlast 99. Ono sto bi me interesovalo da neki politicki analiticar -novinar koji zivi recimo poslednjih 10 godina u Rusiji, da prikaz evolucije delovanja Putina od 2000 do 2010, kao i uzroke poraza Putina u Kijevu. Zanimalo bi me i da pronadju jasniji okvir stratskog povlacenja iz Balkana odlucenog vec maja 2002, i zasto su time pogazili obecanje dato SRJ pre prisile da Slobo potpise r1244 u Kumanovu. Mislim da zaista u srpskom novinarstvu nedostaje mnogo po ovim pitanjima, i da se samo prepricava i svodi na Putinov dolazak na vlast decembra 99. Ocekujem da se javi neko o ima vise informacija iz Rusije i iz prve-druge ruke oko Kremlja. Hvala unapred.
Preporuke:
2
5
81
utorak, 30 decembar 2014 18:15
Reddy
@Slavomir srpski
Vidim da ste u poslednje vreme postali umereniji u svom nacionalističkom patosu i to s moje strane uvažavam. Ali, gospodine, grešite kada procenjujete da je nacionalizam u EU apsolviran pre dva veka. Nacionalizam je instrument kome se uvek pribegava u vremenima krize. Govorite o vremenu od pre dva veka a šta će/mo sa Hitlerom, Musolinijem, engleskom zakopčanošću, anglosaksonskom pa i nordijskom uobraženošću i nadmenošću. Serbia je naivno od toga pokušala da se brani istim oružjem. ne uspeva. Zašto? zato što protivnika ne možete tući tamo gde je on uspešniji i iskusniji, konačno na svom terenu. Serbia mora shvatiti u kom se smeru kreće istorijski tok i igrati na tu kartu. Ona to ne može jer je sapeta tradicionalnom a neiživljenom idejom o njenom slobodarskom pijemontizmu. nema od toga ništa. Njena stvarnost je bila okrutna, izdajnička i kukakvna. Ono na šta se oslanja u tom smislu bilo je delo junačkog srpskog seljaka-vojnika.
Preporuke:
6
4
82
utorak, 30 decembar 2014 18:22
Reddy
Slavomir srpski
Na takvim temeljima je levica u Srbiji i imala svoga smisla i uspeha. Iz toga je izrastao i partizanski narodnooslobodilački pokret. Sve ono što su pokrenuli propali elementi nosilo je beleg izdajništva vraćanja na prethodna stanja, prevaziđene ideje i koncepte. U to pokušavaju da nas uvere i obrlate i danas. Tu nema svežeg vazduha, nema promaje i to je osuđeno na propast. Morate disati u skladu sa onim što se zbiva u svetu, Evropi. Tamo narasta talas opšteg nezadovoljstva veoma prožet još uvek šarenim levičarskim nastojanjima. Tamo se bistri voda. To znači i da je izvor negde blizu. Reddy vam skrušeno saopštava da je sve to na tragu onoga što smo imali i u SFRJ, dakle samoupravljanje! Drugog izlaza nema. Koštunica je siromašna epizoda, čak bleda senka, desničarskog propuha koji je preleteo evropska prostranstva i nestao neznano kud. Đinđić je bio vrh tog vala koji se brzo pretvorio u danas sveprisutnu bonacu. Već je nasupilo razočaranje a sutra se mora prionuti na
Preporuke:
6
4
83
utorak, 30 decembar 2014 18:25
Reddy
Slavomir srpski
.....realno traženje izlaza. Zar mislite da će mladi naraštaj bez ikakvih izgleda progutati svoju više nego mračnu perspektivu. Neće, i to sa pravom. Mora se ići u socijalizaciju jer sve postaje neodrživo. Recept postoji, potrebno je samo ga naučiti i obogatiti.
Preporuke:
5
5
84
utorak, 30 decembar 2014 18:50
Slavomir Srpski, @Reddy
Vi se bavit globalnim procesima i padom libal-kapitalizma koji dovodi EU u recesiju i kolaps. Ali po meni to nije problem Srbije,kao poluokupirane drzave koja je na nivou kolonijane uprave sa vladom Nedica na celu. Srbija vise nema radnicku klasu da bi to bio prvi problem,vec ima nezaposlene gradjane koji nece da se vrate na selo da gaje svinje i oze i lepo zive od sopstvenog rata. Dakle Srbija je velika kolevka mladih ljudi ne-radnika,dok vi levicari uglavnom mislite na radnicku klasu (koje nema). Moj pogled je da se veci deo mladih nezaposlenih ljudi vrati na selo i podstaknu privatna gazdinstva za proizvodnju koloske zdrave hrane da mogu da hrane 3 Srbije, pa da dve trecine izvezemo u Rusiju i Kinu i tako lepo zivimo. Dakle ja sam za ozdravljenje seljacke klase u Serbiji! To je moj politicki program: slobodni seljaci na slobodnim privatnim gazdinstvima, da grade kuce i obore, gaje stoku i zito!! To je moj ekonomski program "u se i u svoje kljuse", koji ne zavisi od
Preporuke:
4
6
85
utorak, 30 decembar 2014 18:57
Slavomir Srpski (2)
.. ne zavisi od MMF ili stranih ajkula "investitora" koji bi da opljackaju i ono malo preostalog. To je anti-EU ekonomska politika i anti-globalno-finansijski pokret. Izgradnja Seljacke Klase malih ali slobodnih privatnika seljaka sa modernim gazdinstvima i skolovanim ljudima koji znaju primenu najmodernije ekoloski klavitetne proizvodnje hrane i njene PRERADE. Takav srednji sloj privatnika srednjih i malih gazdinstava bi bio nezavisan od EU,stranih pritisaka ili korumpirane vlade koja radi za strani interes kolonijalne dominacije nad Srbijom.
Mi koze i ovce mozemo najbolje da proizvodimo,kao i razlicite sireve i mesne preradjevine,i da to lepo izvozimo u sve veci i gladniji svet:arapima na primer koji imaju samo naftu i pustinje!
Slobodnu Srbiju mozemo graditi samo iz temenlja SLOBODNIH (ekonomski) ljudi,koji imaju svoja domacinstva od koga da zive,a ne od ucena drzave javnih preduzeca ili finansijskog kapitala! Na taj nacin iz osnova cemo graditi novu slobodnu Srbiju.
Preporuke:
4
5
86
utorak, 30 decembar 2014 19:04
Slavomir Srpski, Levica u EU
Levica u EU je onaj drzavno-birokratski sloj koji zivi od povlascenog polozaja (siguran rad i tesko odpustanje), i koji je uglavnom jako EU-orijentisan. Za razliku od svih privatnih malih profesionalaca i radnika, i malih industrija, koje traze izlaz iz Evra i EU. Primer: Grcka, u kojoj levica danas umesto da trazi izlazak iz Evra i vracanje na sopstvenu valutu da bi mogla da stampa novac i ulozi u razvoj, danas trazi EU da joj pokloni novce za koje je duzna da vrati! Njoj je dobar MMF i EU-Brisel ali da im da milostinju i besplatno zaduzivanje bez vracanja novca! To je skandal, ali i to je danas "moderna" levica u EU, koja se prodaje gazdi ukoliko gazda da besplatne ruckove.
Preporuke:
4
5
87
utorak, 30 decembar 2014 19:08
Reddy
Gos'n Slavomire srpski, ako nema radničke to ne znači da nema radne klase. Jer, priznaćete da bez kapitala nema pokretanja proizvodnje. Dakle, pitam vas, ko to onda stvara kapital kao produkt viška vrednosti ako nema radne klase koja ga jedina stvara!?!?!? Izgleda da vi ne shvatate gde se to stvara kapital i kako se on reprodukuje. To je, inače, opšte "mesto izbegavanja" svih kojima ne prijaju socijalizam, marksizam, levica. Oni se toga čuvaju ko kuge. Ali, priznaćete, bez logike se ne može misaono žuboriti. Taj seljak o kome pričate više ne postoji u ambijentu visoko centralizovanog kapitala koji je, inače, odavno, probio svoje prirodne granice. Tu seljak malo može da pomogne, samo da strada kao i svaki radni elemenat. O izvozu hrane u Rusiju i Kinu je smešno pripovedati jer su to tržišta otvorena za svetsku konkrenciju. Tu Serbia nema šta tražiti. Tu će i na njima brzo zavladati standardi a za njihovu nego je potreban kreditni kapital do koga Serbioa sa ovakvim stanjem u svojim
Preporuke:
5
5
88
utorak, 30 decembar 2014 19:22
Slavomir Srpski @Reddy
To je tacno, da ne postoji vise radnicka klasa ali postoji ne-radna i radna: za mene Seljacka Klasa je ona najradnija klasa koja ne radi za profit gazde vec za sopstevni razvoj i porodicu (dakle i povecanje broja stanovnistva), i ulaganje u kvalitetnije gazdinstvo i tako i ekolosko iunapredjenje zivotne sredine. Takva seljacka klasa zahteva vise skolstvo da bi unapredilo ekoloski razvoj i bioloski-zdravu hranu, plastenike, punktualno navodnjavanje, koriscnje korisnih insekata za ambijent i td.. dakle vrlo skolovanje ljude koji mogu da imaju internet i na selu i sve ostale infrastrukture-savremena poljoprivredna proizvodnja sa visokom tehnologijom.
Takav srednji sloj je po prirodi ekonomski nezavistan od vlasti i velikog kapitala, i najotporniji za odbranu slobode i otadzbine: jer otadzbinu oni grad na njivama svojim rukama i znanjem, svoja gazdinstva. Oni znaju kako se brani sopstveno imanje, porodica i drzava. To nama treba za preporod Srbije.
Preporuke:
3
6
89
utorak, 30 decembar 2014 19:36
Slavomir Srpski, Socijalizam i seljacka klasa
Ako po "socijalizam" prihvatate Brozov model SFRJ, onda imate pred ocima najvece unistenje seoskog gazdinstva i sloja u Srbiji u poslednjem milenijumu! Taj socijalizam je imao potrebu da SEBI pravi radnicku klasu, pustoseci tako sela od mladih ljudi i neulaganjem u mala privatna gazdinstva. Pokusali su sa kolhozima da udruze nasilno seljake, pa su seljaci prestali da rade kada su shvatili da je ta kolektivizacija u stvari otudjenje rezultata njihovog rada od strane drzave. Od tada, taj socijalizam je potpuno zaboravio na razvoj sela i potrebnih infrastruktura: puteva, vodovoda, kanalizacije, struje, da bi sto vise opustoseli taj seljacki nezavisni sloj, koji nije mogao lako biti politicki izmanipulisan, jer su znali sta je pravi rad sopstvenim rukama i grbacom, a sta dogmatska pripovedanja: krave nisu mogle da zive od demagogije. Tako da je socijalizam SFRJ ubio bas onaj sloj koji je pravio decu, gradio kucista, i znao da herojski gine da bi branio svoje selo, porodicu i otadzbinu.
Preporuke:
2
6
90
utorak, 30 decembar 2014 19:48
Slavomir Srpski, Socijalizam i Seljacka Klasa (2)
Brozov socijalizam je od spskih gazdinstava stvorio sebi radnicku-klasu nabijanjem u gradove, da bi politicki kontrolisao vlast. Ali nije samo razbijanje i neulaganje u seljacka gazdinstva i savremeniju i kvalitetniju poljoprivrednu proizvodnju, bila jedna od najvecih tragedija Srba,vec i to da je vecina tih seljaka pridoslih u gradske periferije i dalje znalo da je ta socijalisticka manipulacija jedna kamuflaza, pa su i dalje gajili svinje,kokoske i njive ali na vrlo malim zemljistima blizu grada,pa nisu doveli do intenzivne proizvodnje namerne na prodaju i izvoz. Vise su shvatili da je fabrika mesto gde se moze lepo odmarati da bi posle izlaska iz fabrika (ureda) od 3 sata do 8 sati mogli da rade na svojim malim njivicama. Pa boljitak nije imala ni drzavna industrija niti prava poljoprivreda koja radi a zatim sve vise ulaze u dalji razvoj proizvodnje i tehnologije,da bi onda postao i bitan proizvodni privatni sektor. "Niko ne moze malo da me plati koliko mogu ja da malo radim".
Preporuke:
2
6
91
utorak, 30 decembar 2014 20:03
Ginter Zibert
A što bi glede povratka na temu??
Preporuke:
2
4
92
utorak, 30 decembar 2014 20:27
@Slavomit srpski
A ja bih nesto i o osnovama marksizma- lenjinizma i teoriji relativiteta. Možda i o Njutnovom zakonu i Kopernikovom učenju. O tome u tekstu- ni reči.
Preporuke:
4
2
93
utorak, 30 decembar 2014 23:58
Slavomir Srpski
"A ja bih nesto i o osnovama marksizma- lenjinizma i teoriji relativiteta. Možda i o Njutnovom zakonu i Kopernikovom učenju. O tome u tekstu- ni reči."
Moze! Evo pocnite Vi a ja cu nesto da dodam od svoga. Nemojte da odete samo a da sarmu niste ni probali. Sve najbolje.
Preporuke:
5
7
94
nedelja, 04 januar 2015 01:43
Kalauz
Od kada to da drugi milenijum ima 999 godina a dvadeseti vek ima 99 godina ?
Bilo,kako bilo od jedne velike svetske sile ostala je (najveća) zemlje po prostoru i materijalnim resursima koja grčevito brani sopstvenu samostalnost od agresije sa radikalnim ciljem NATO alijanse, pri čemu su bivše zemlje Varšavskog ugovora i Ukrajina postale poletno-sletne staze,vojne baze,veliki izviđačko-obaveštajni centri NATO jer to je politika permanentnog rata.
Margolis je bio u cestom kontaktu sa KGB-agentima za vrijeme Jelcina i on tvrdi sledece.
KGB, na celu sa Putinom, su odlucili da uklone Jelcina koji je upropascavao Rusiju sa svojom nesposobnoscu i pjancenjem. Da bi izbjegli otvoreni puc, predlozili su Jelcinu , da- ako napusti vlast mirno, nece mu proganjat familiju koja je bila skroz korumpirana- u protivnom ce bit zbacen silom. Jelcin uopste nije imao namjeru da da ostavku, ali konfrontiran sa ovom grupom odlucnih ljudi, prihvatio je 'deal', i otisao sa suzama.
Jelcinova familija, do dan danas, uziva imunitet od svake istrage.
Putin je odrzao rijec.
Da li Rusija može da prekine lanac haosa i izbegne novi kolonijalizam i već viđene tragične scenarije? I da li čovek tome da se raduje ili ne, jer Amerika svoju krizu ne može da reši na drugi način: Ako svet ne pokori neuronskim, moraće to da pokuša neutronskim oružjem. Ne piše nam se dobro ni u jednom ni u drugom slučaju.
ako dozvolite, širi komentar: http://moravickikraj.wordpress.com/2014/11/08/mozdani-udari/
Kada je bilo izvesno da ce Aralsko more nestati, novinari su upitali inzenjere koji su napravili tu ruinu od projekta zasto su uopste ucestvovali u tome ako su znali da ce more nestati. Ovi su odgovorili da niko nije smeo da se suprotstavi Politbirou.
U svakom slucaju, Putin ce imati priliku da pokaze svoju kakvocu u teskim danima koji slede.
Posle raspada SSSRa do dana danasnjeg ekonomiju Rusije vode isti ljudi.
Nece biti. Da vas upoznam, trenutni guverner Ruske Centralne Banke je Elvira Nabiullina, koja od 2007. savetuje Putina. I za samo par mesici otkako je Rublja dosla na FOREX uspela je da ruska valuta cini vec 1% ukupne kupiproje na toj berzi stranih valuta. Pre par nedelja je uhvatila u pravi "bear trap" spekulante koji su pokusali da zarade na obaranju Rublje, ali je digla kamatu na 17% i kupila rublje nazad za mnogo nizu cenu za koju ih je prodala. Toliko je ojadila zapadne spekulante da su doneli odluku da zatvore berzu za rublju na nekoliko dana kako bi se spekulanti oporavili. Dakle, i ovu igru su Rusi naucili, videcemo kako ce robotizovane zapadne face da prodju sa najboljim svetskim sahistima koji su glavu stavili u sluzbu finansija. Zapad samo moze da dobije na prevaru (kao sto su uvek probali).
ha ha ,igra
nemam pretenzija da vas upoznajem sa najnovijim kretanjima ali bi trebalo da znate da je ta ista Nabiulina kritikovana od samog Putina za nedozvoljen pad rublje. Od toga je šteta golema jer je nastala panična kupovina svega i svačega. A ne znam ni kakvom to privrednom oporavku posle podignute referentne stope na 17 odsto se Rusija može nadati. Malo ste preterali sa tim pedagoškim tonom što je, koliko mi se čini, inače, sindrom ovdašnje sredine. Sindrom verovatno nastao iz osećaja manje vrednosti što ima svoje utemeljenje. Jasna je sasvim opravdano primetila da su mnogi iz Jeljcinove ere zadržani na svojim pozicijama i to naročito u privredi. Recimo, jedan Kudrin se predugo zadržao na svojoj poziciji ministra finansija. Šta će/mo sa Medvedevom, premijerom koji jeste došao iz "pozadine" ali ispucava i dalje neoliberalnu municiju.
Nemoguca misija!
Takvi i ne znaju da je i Pariz bio pod ruskom kontrolom, ali nazalost, samo nekih mesec dana, posto su se Rusi (i Prusi) dobrovoljno povukli posle Napoleonove najgluplje, najkrvavije i najhladnije avanture.
Takvi bi trebalo da znaju sta se desilo Hitleru i Nemackoj, to se relativno skoro dogadjalo.
Biti zagovornik naslednika onih koji su pobili 15 miliona Indijanaca niti je casno, ni posteno, ni dostojno coveka, a pomalo je i suludo.
Dakle moguće je da je Jeljcin nateran da odstupi ali je isto tako moguće da je ukapirao da on nije pravi čovek za vreme koje dolazi.
Isključi malo emocije, i verovanje u truli Zapad. Pročitaj nap.:Dmitrij Kaliničenko: Putinova zlatna klopka ili igra je gotova.
Nadam se da će ti biti malo jasnije, kako će gde da bude.
Svako ko je bio u Rusiji kroz razne periode njenog državnog ustrojsktva,SSSR,raspada SSSR do 2000 godine i poslednjih godina okom je mogao uočiti značajne promene koje se zlonamernom ne mogu negirati.
V.V. Putinu i stanovništvu R.F želim dalji napredak u razvoju svoje države na čvrstim tradicijama ruskog civilizacijskog nasledja,jer samo takva Rusija je potreba Svetu i Svet njoj.
Putin danas je Sloba Milševic sa početka devedesetih.
E, pa tako ce se to i završiti.
PS
Pa ljudi, taj isti Putin svoju rodjenu cerku šalje da živi na tom istom zapadu a tako rade i svi ruski oligarsi i tajkuni koji sve pare koje steknu u Rusiji odmah prebacuju u sigurnije tokove - koji su na zapadu.
Dalje kažete:
I da li vaša izjava važi i za Kinu, Saudi Arabiju ili nekadašnje južnoameričke diktature? Nikad zapad nije odbijao trgovinu tamo "gde zavisi od jednog čoveka" ako je taj čovek njihov.
Delimično ste u pravu,međutim kako prepoznati sadašnjost i budućnost ako ne znamo kakva je bila prošlost?Kao čovek koji je pripadao komunističkom pokretu vrlo je važno(za mene) shvatiti njegovu agoniju krajem 80-tih godina.Tada SAD u svet šalju dva čoveka radi realizacije njihove strategije: DŽ.Saksa i papu Vojtilu,koji su u svom području delovanja učinili kolosalnu ulogu u rušenju socijalizma - mnogo više nego što bi to učinio oružani sukob(setimo se da je g. B. Đelić bio deo tima g. Saksa koji je preko A. Markovića iz Jugo privrede isisao esenciju kapitala putem pariteta 1:7 din. za DM).1998. Rusija ima BDP samo 52% u odnosu na 1989.čak manje za 25% u odnosu na 1. svetski rat ili 2. sv. rat kada SSSR podnosi najveću žrtvu u ljudskim i materijalnim resursima, manji za 21%.Ko su bili ti vajni ekonomisti J. Gajdar,A.Čubajs,S.Kirijenko ili B. Nemcov? Ekspozitura NATO alijanse.Rusija te 1998.duguje 150 milijardi USA $,a u međuvremenu je iz zemlje otišlo 300 milijardi.
Citiraću poznatog teoretičara J. Šumpetera, koji u delu ''Kapitalizam, socijalizam, demokratija'', jasno kaže: ''nije problem sa Rusijom da li je socijalistička ili kapitalistička, već što je Rusija''. Zato dosta sa lažnim veličanjem dela Putina, jer bi svaki ruski šef države doživljavao od Zapada sličan tretman.
Zato je potrebno realno sagledati rezultate njegove vladavine, a oni su više nego porazni na svim poljima. Nemoguće je sve predstaviti, svakome je, ko želi da istražuje dostupan Internet. Samo je izvezno da su korist od Putina imali oligarsi koji su udesetrostučili svoje bogatstvo, koje premašuje ruski budžetski deficit. Njegovo lično bogatstvo se procenjuje na oko 40 milijardi dolara. Pametnom dosta!
Najbolji argumnet su dela, a ne prica. Tako imas nase koji dizu Rusiju u nebesa, ali tamo ne idu da zive. Imas Putina koji salje decu svoju na Zapad, ali o njemu nema lepo misljenje, bar za javnost. A imas i nasih koji zive na tom zapadu ui ne vide nista tako lose u njemu.
Gledaj sta ko radi, a ne sta prica.
1.U Evropskoj uniji (28 država,500 miliona stanovnika) o svemu odlučuje jedna osoba, nemački kancelar(ka).
2.U Evropskoj uniji, po opšteprihvaćenoj oceni samih Evropljana, postoji demokratski deficit koji se ogleda u dve najvažnije oblasti:
(a) ne postoji podela na zakonodavnu, izvršnu i sudsku vlast i
(b) ne postoji predviđena procedura za izbor predsednika Komisije (dakle predsednika evropske vlade), već taj izbor vrši iza zatvorenih vrata nekoliko najuticajnijih političara iz najvećih zemalja Unije. Izbor je definitivan kad se sa njim složi nemačka kancelarka. Tako je Junker izabran tek kad se A.Merkel saglasila da on nasledi Baroza.
Pošto je svih 28 država, članica EU, deo svoje zakonodavne funkcije prenelo na Brisel, to znači da i u okviru svake pojedinačne članice postoji demokratski deficit. To je upravo razlog zbog koga Nacionalni front Marin le Pen i Faridžov UKIP u V.Britaniji, traže istupanje svojih zemalja iz Evropske unije.
P.S.Treba primetiti povećano prisustvo Trockističko-liberalnih atentatora na državu, čiji je broj svakim danom sve veći na ovom sajtu.Tipičan primer je ovaj sa "čudnim" slovima u nik nejmu....
Nemojte se ni truditi da razumete,u pitanju je čista demagoška frazeologija namenjena opseni prostote,neukih i neinteligentnih.Vi očigledno niste takvi.
Svako dobro
Dali namerno, dali iz neznanja krivo ste citirali i autora i onoga kome je upućena.Sličnu misao je uputio pred. Ruzveltu jedan od njegovih saradnika, kad je za Norijegu rekao da je "kučkin sin."
"U pravu ste gospodine,ali morate znati da je On naš kučkin sin."(citirano: N. Čomski "Šta(to) hoće Amerika"
Tebi, očigledno, ni joga ne bi bila od pomoći. Ti verovatno popunjavaš mentalne koridore srpskom sarmom alla Turchia ili sitnim kukuruzniom zrnevljem. Zato su ti i saveti na nivou dvorske budale. Doduše, i njena se ponekada uzima ozbiljno a ona je time i više nego zadovoljna. Za tebe pisati ozbiljno bilo bi kao i babu voditi na venčanje. Zato, bolje potraži kakav azil da ne skončaš ko mentalni ali i fizički gubavac.
Ove tvrdnje se mogu naći u knjizi „Osip Pjatnicki i Kominterna“. U njoj se navodi da je Golubić početkom 1941. postao rukovodilac sovjetske obaveštajne službe za Balkan a da je višedecenijski lider Jugoslavije, Josp Broz Tito, bio trockista (što je Golubiću došlo glave).
Samo da mi je dočekati da ovako okupim muslimane da se srpstvo veliča.
Dok se državna birokratija i vrhovi političkih struktura u Nemačkoj, Francuskoj, V. Britaniji zalažu za ograničavanje imigracije radnika iz zemalja Istočne Evrope i sa drugih kontinenata, dotle pripadnici radničke klase ovih zemalja organizuju oduševljene dočeke svojoj klasnoj braći, stranim radnicima, i svakodnevno demonstriraju protiv donošenja zakona o ograničavanju imigracije. Istina, mediji u ovim zemljama kriju tu činjenicu i pišu o požarima podmenutim u barake i prihvatilišta za imigrante. Ti požari su navodno delo domaćih radnika uverenih da im ovi došljaci oduzimaju posao.
Moje pitanje u vezi "eseja" je bilo simboličke prirode i verujem da ste to shvatili.
Broz je kao i Trocki tipičan proizvod atlantista,po svim parametrima. Danas kod nas u raznim formama egzistiraju proizvodi kumrovačke političke škole.Ti proizvodi u formi trockističkih frazeologa gostuju i na ovom sajtu.
Blagodarim na vašem komentaru.
Svako dobro
Vi iz zapadnih delova bivše SFRJ imate dara da se bavite sitnicama ,jer vam je teško da shvatite suštinu.Takvo bavljenje nevažnim sitnicama u Srbiji često koriste advokati ,iz razumljivih razloga ekonomske prirode.Po ugledu na vas i ja ću vama uzvratiti na isti način
Prvo, ne piše se "dali" već se piše razdvojeno!Da li je kod vas bilo nekih škola i da li ste ih vi pohađali??
Drugo,predsednik Ruzvelt je "blaženo počivši" davne 1945,ako se ne varam.
Treće, ja nisam u "krivu", jer mi je to rekao lično V.Čerčil, časna titova pionirska....
Sto je teza levicara na ovom sajtu iz "zapadnih delova bivse SFRJ".
E sada, to jeste tacno za EU, jer tamo su etnicke drzave i nacionalizmi odredili granice pre dva veka. Nazalost,SFRJ je jedina bombardovana drzava u EU posle 2SV rata,nasilno razbijena levicarskim idejama Avnoja,pa problem nacionalnh drzava je onaj iz 19 veka koji je tresao Evropu.Negirati da nam je 10-godisnji rat nametnut spolja za razbijanje srpskog etnosa na Balkanu kao vecinskog i dominantnog drzavnickog naroda danas prevovadjujuci politicki problem je ne samo nemoralno,licemerno,vec ne odgovara istini. Dok EU moze da se bavi (ako hoce) problemom deindustrijalizacije radnicke klase,ovde jos nismo resili osnovne nacionalne probleme. Kao ni fakt da nas NATO ne napada zbog klasnog problema,vec da bi vec podeljene Srbe u vise drzavica jos vise podelila. Komunizam je samo otezao situaciju!
Vidim da ste u poslednje vreme postali umereniji u svom nacionalističkom patosu i to s moje strane uvažavam. Ali, gospodine, grešite kada procenjujete da je nacionalizam u EU apsolviran pre dva veka. Nacionalizam je instrument kome se uvek pribegava u vremenima krize. Govorite o vremenu od pre dva veka a šta će/mo sa Hitlerom, Musolinijem, engleskom zakopčanošću, anglosaksonskom pa i nordijskom uobraženošću i nadmenošću. Serbia je naivno od toga pokušala da se brani istim oružjem. ne uspeva. Zašto? zato što protivnika ne možete tući tamo gde je on uspešniji i iskusniji, konačno na svom terenu. Serbia mora shvatiti u kom se smeru kreće istorijski tok i igrati na tu kartu. Ona to ne može jer je sapeta tradicionalnom a neiživljenom idejom o njenom slobodarskom pijemontizmu. nema od toga ništa. Njena stvarnost je bila okrutna, izdajnička i kukakvna. Ono na šta se oslanja u tom smislu bilo je delo junačkog srpskog seljaka-vojnika.
Na takvim temeljima je levica u Srbiji i imala svoga smisla i uspeha. Iz toga je izrastao i partizanski narodnooslobodilački pokret. Sve ono što su pokrenuli propali elementi nosilo je beleg izdajništva vraćanja na prethodna stanja, prevaziđene ideje i koncepte. U to pokušavaju da nas uvere i obrlate i danas. Tu nema svežeg vazduha, nema promaje i to je osuđeno na propast. Morate disati u skladu sa onim što se zbiva u svetu, Evropi. Tamo narasta talas opšteg nezadovoljstva veoma prožet još uvek šarenim levičarskim nastojanjima. Tamo se bistri voda. To znači i da je izvor negde blizu. Reddy vam skrušeno saopštava da je sve to na tragu onoga što smo imali i u SFRJ, dakle samoupravljanje! Drugog izlaza nema. Koštunica je siromašna epizoda, čak bleda senka, desničarskog propuha koji je preleteo evropska prostranstva i nestao neznano kud. Đinđić je bio vrh tog vala koji se brzo pretvorio u danas sveprisutnu bonacu. Već je nasupilo razočaranje a sutra se mora prionuti na
.....realno traženje izlaza. Zar mislite da će mladi naraštaj bez ikakvih izgleda progutati svoju više nego mračnu perspektivu. Neće, i to sa pravom. Mora se ići u socijalizaciju jer sve postaje neodrživo. Recept postoji, potrebno je samo ga naučiti i obogatiti.
Mi koze i ovce mozemo najbolje da proizvodimo,kao i razlicite sireve i mesne preradjevine,i da to lepo izvozimo u sve veci i gladniji svet:arapima na primer koji imaju samo naftu i pustinje!
Slobodnu Srbiju mozemo graditi samo iz temenlja SLOBODNIH (ekonomski) ljudi,koji imaju svoja domacinstva od koga da zive,a ne od ucena drzave javnih preduzeca ili finansijskog kapitala! Na taj nacin iz osnova cemo graditi novu slobodnu Srbiju.
Takav srednji sloj je po prirodi ekonomski nezavistan od vlasti i velikog kapitala, i najotporniji za odbranu slobode i otadzbine: jer otadzbinu oni grad na njivama svojim rukama i znanjem, svoja gazdinstva. Oni znaju kako se brani sopstveno imanje, porodica i drzava. To nama treba za preporod Srbije.
Moze! Evo pocnite Vi a ja cu nesto da dodam od svoga. Nemojte da odete samo a da sarmu niste ni probali. Sve najbolje.