петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Законска забрана телесног кажњавања деце и шта психологија (не) каже

Kоментари (66) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 22 децембар 2014 11:12
Ујка Паја
Захвалност аутору на сјајном тексту.Оно што многи коментатори овде данима причају поучени примерима из свог живота аутор овог текста успео је да каже у неколико реченица са необоривом научном аргументацијом.При томе сам аутор текста је врло компетентан и стручан тако да би они који доносе овакве накарадне законе требало понекад да консултују и овакве људе који имају шта да кажу на многе теме.
Господо стручњаци из разних друштава, удружења и организација изволите пробајте да аргументовано оспорите бар једну реч из овог сјајног текста.
Још једном ХВАЛА аутору што нам даје наду да наука ипак постоји.
Препоруке:
111
2
2 понедељак, 22 децембар 2014 11:19
софи
Хвала Професору. Врло одмерен и рационалан приступ читавом проблему.Телесно кажњавање ДА, злостављање НЕ. Ујдурму прави ,,друга страна". Волео бих да чујем шта ,,друга страна" има да замери оваквом казивању, али да замерке учини аргументовано.
Препоруке:
90
2
3 понедељак, 22 децембар 2014 11:40
Sva
ljudska bica su vlasnistvo drzave, pogotovo deca.
Sve je isto kao sto je oduvek bilo izuzev metoda i duzine lanaca, koji su daleko duzi nego sto su bili u Egiptu ili starom Rimu.
Препоруке:
60
1
4 понедељак, 22 децембар 2014 12:02
Мајковић
У реду је ово што каже професор и у реду су коментари али ваљда сви они схватају да се не ради о правној одлуци чији је основ психологија па и сама пракса него о политичкој одлуци чији је циљ уништење породице
Препоруке:
118
1
5 понедељак, 22 децембар 2014 12:15
Суворов
Аутору хвала на добром тексту.
Куда може да одведе злоупотреба забране телесног кажњавања деце, посебно код дојучерашњих дивљака, који сада глуме цивилизованост:
http://www.vaseljenska.com/vesti/janjicari-novog-doba-kosmar-savremene-evrope/
Препоруке:
54
1
6 понедељак, 22 децембар 2014 12:26
Г.С.
Залажем се за рационалност, принципијелност и љубав према детету,уместо дресуре на коју највише личи предлог о укидању телесне забране.Ради бољег разумевања теме, преносим један веома добар текст,наведен на сајту фацебоокрепортер.орг
„Када се једно дете смеје, смеје се цео свет“, речи су познатог пољског писца за децу, педијатра и педагога, Јануша Корчака, аутора образовног романа за децу Краљ Маћуш Први. За време Другог светског рата Корчак није хтео да напусти сирочад о којој се бринуо, већ је заједно са њима отишао у нацистички логор Треблинка, у којем је и убијен.
1. Не очекуј да твоје дете буде као ти, или онакво какво би ти желео да буде. Помози му, да постане самосвојан човек, а не твоја копија.
2. Не тражи од детета да ти плати за све што си за њега учинио. Дао си му живот; како ти се може захвалити? Он ће дати живот другоме, други трећем… то је закон неповратне захвалности.
Препоруке:
44
3
7 понедељак, 22 децембар 2014 12:27
Г.С.
3. Не свети се детету за увреде које су те снашле, да у старости не би јео горак хлеб. Јер што си посејао то ће и нићи.
4. Не потцењуј његове проблеме. Свакоме је дат живот у складу са снагом коју има, и буди сигуран да њему није лакше него теби, а може бити да му је и теже, јер нема искуства.
5. Не понижавај га!
6. Не заборави да су најважнији човекови сусрети у животу – сусрети са децом. Обраћај више пажње на њих – ми никада не можемо знати кога срећемо у свом детету.
7. Не мучи себе ако не можеш нешто да учиниш за своје дете. Сети се, детету је увек недовољно ако није учињено све.
8. Дете није тиранин који влада читавим твојим животом, и није само плод од крви и меса. Оно је та драгоцена чаша коју ти је Живот дао, да је чуваш и развијаш у њој стваралачки пламен. У тој ослобођеној, распламсалој љубави мајке и оца, расте, не „наше“, не „моје“ дете, већ душа која нам је поверена на чување.
Препоруке:
41
4
8 понедељак, 22 децембар 2014 12:27
Г.С.
9. Научи да волиш туђе дете. Никада не чини туђем детету оно што не желиш да чине твом.
10. Воли своје дете увек – и када је неталентовано, несрећно, одрасло. Разговарај са њим – радуј се, јер дете је празник, докле год је са тобом.
Најважнији елементи Корчакове концепције васпитања су:
• одбацивање насиља – физичког, вербалног, насиља које произлази из предности старије доби или обнашане функције
• идеја васпитне интеракције између одраслих и деце која проширује дефиницију класичне педагогије
• уверење да је дете људско биће у једнакој мери као и одрастао човек
• начело према којем се у васпитном процесу у обзир узима индивидуалност свакога детета
• вера у то да дете само најбоље познаје личне потребе, тежње и осећаје, стога има право да очекује одрасли уважавају његово мишљење
• признавање детету права на поштовање, незнање и неуспех, приватност, лично мишљење и власништво
• свест о томе да је развојни процес детета тежак посао
Препоруке:
33
5
9 понедељак, 22 децембар 2014 12:29
namcor
Ovo je izvod iz moje komunikacije sa svojom sestrom na FB, povodom iste teme. Ona voli da pise opsirno, pa cu podeliti u dva dela (i opet ce biti skraceno):
"Ova hajka je čista manipulacija i mazanje očiju. Kao prvo, čak i ako izglasaju zakon kojim se zabranjuje telesno kažnjavanje dece, isti neće biti primenjivan. Iz prostog razloga što njima (državi) ne pada na pamet da se bave našom decom (a i nemaju kapacitet za to). Hahaha da oduzmu dete... ma važi... a gde će s detetom, da ga vode kući možda? Najveći zagovorenici ovog zakona su psiholozi i kojekakvi pedagozi, koji, inače, i nemaju šta da rade pa moraju da izmišljaju volšebne projekte od kojih će, možda, izvući neku crkavicu. O čemu se radi... u praksi, psiholog ili pedagog, najčešće, uopšte neće da se bavi detetom koje svojim ponašanjem iskače iz kalupa, ili, kako vole da kažu - rizično se ponaša."
Препоруке:
33
2
10 понедељак, 22 децембар 2014 12:31
namcor
Drugi deo:
"Oni takvo dete vrate roditelju s rečenicom "pričajte s detetom, razgovarajte, naučite vaše dete ovom onom, ne mislite valjda da ćemo vam mi vaspitavati dete...". Dakle, oni rade s decom koja su već ukalupljena i s njima je lako raditi, ali, problem je u tome što takva deca i ne stižu na psihološku opservaciju jer - nema potrebe. Znači, ostaju testiranja i projekti. Tu je lova. Zato toliko skaču da odbrane svoje moderne stavove koji su zasnovani na mišljenju tuđeg mozga. To su oni stručnjaci koji u psihologiji primenjuju metode formule. Ne treba biti puno pametan i shvatiti da je psihologija takva nauka u kojoj nema egzaktnosti. Dakle, ništa nije izvesno, i ništa nije neizvesno. O svemu možemo da diskutujemo samo na nivou trendova i primećenih obrazaca koji se ponavljaju (ako posmatramo zdravu ličnost, devijacije su za psihijatre, mada i tu je diskutabilno šta jeste devijacija a šta nije)."
Ostalo mi je samo da se slozim sa njim (oboje imamo decu).
Препоруке:
33
4
11 понедељак, 22 децембар 2014 12:35
I sam sam zlostavljan kao dijete
Podržavam donošenje Zakona i njegovu primjenu u punom kapacitetu, jer iz ličnog iskustva znam da se zlostavljanje djece zaista dešava, jer i sam sam kao dijete bio strašno zlostavljan od strane "oca" dok se nisu roditelji razveli, a kasnije se "zlostavljanje nastavilo" sa izbjegavanjem alementacije i drugim gadostima (oženio ženu sa tuđe dvoje djece, a odbacio svojih dvoje djece, koji su krvno njegova, kako on tako i njegova cijela familija,pas im mater).Potrebno je zaštiti djecu, jer je jako teško odrastati bez oca, svako živ napada jer te smatra lakom metom, a ti moraš sve sam da se braniš, pa treniraj borilačke sportove, pa karate, pa boks, pa sve da se zaštitiš da možeš na napade adekvatno odgovoriti da možeš nekom glavu razbiti kad napadne (bilo odrasli bilo neko drugi?).U školi moraš biti i bio sam više puta bolji od drugih, sve odlikaš, pa i kad dođe neka loša vijest o tebi (da si nekoga pretukao od djece) niko ne vjeruje od nastavnika da tako miran i radišan učenik?
Препоруке:
8
68
12 понедељак, 22 децембар 2014 12:46
Дринко Кончаревић
Професор у свом "сјајном тексту" није дао коначно решење проблема јер не може. Решења, рецепта, нема. Све је релативно. Према томе, крајност, у коју је ушло око 120 "стручњака" са претњом о одузимању детета је бесмислена. Сада је питање, ко те стручњаке и НВО плаћа? Јасно је само једно. Ови стручњаци су по нечијем налогу извршили напад на породицу. А ево, још један разуман човек их је разоружао. Хвала му.
Препоруке:
63
3
13 понедељак, 22 децембар 2014 12:58
Мајковић
Свака част Корчаку и његовог интерпретатору али рећи да дете нејбоље познаје своје потребе је просто трагикомично.Да ли например дете од 2 године најбоље зна да ли треба да се оперише или не, да узме лек и слично.Како је требало поступити са оном децом од 10 и 11 година која су напала.Рашу Попова, да ли он није смео да се брани можда су требали да га убију као и човека пре два месеца.Дете до 3 године није разумно.Да ли ако се залети да скочи у ватру треба рећи изволи ти најбоље знаш шта је добро за тебе.Или рецимо мање је познато да скоро сва деца до 11 године не знају да оцене спољашњу температуру.Треба им рећи изиђи ти у мокрој мајици на минус десет.Знам колико сам проблема имао са својим синовима баш око тога док су били деца. Питао сам директорку највеће средње школе у Србији шта значи натпис на школи да деца треба да се долично облаче кад су пристојни и она ми је рекла долазе голи у школу кад је хладно и добијајау упалу плућа и бронхитис.Наравно не дословно голи.
Препоруке:
40
1
14 понедељак, 22 децембар 2014 13:02
Панта
Има једна латинска изрека која најбоље говори о суштини овог новосмишљеног разарајућег закона за породицу, а у циљу поробљавања свих људи осим елите изузетих.

Он гласи:

Qui parcit virgae, odit filium suum.

Ко жали прут, мрзи сина свога.

Дакле, суштина је да се родитељи и деца међусобно замрзе, јер се стварају услови да од деце неће одрасти честити људи, већ уличне звери.

Има низ примера где одрасли пробисвети окривљују своје родитеље што их нису тукли док су били деца, те од њих направили нормалне људе.

Али коме то говорити? Квислинзима и слугама дерикожа, терориста и злочинаца? Ма хајте. То решава само једна општа револуција и одвајање кукоља од жита.
Препоруке:
54
4
15 понедељак, 22 децембар 2014 13:07
Мајковић
Мој средњи син је када је био дете редовно облачио мокре чарапе у било које доба године ако по његовом мишљењу није било чистих.Једноставно узео би их и прао и обукао.Колико смо само муке око тога имали.Или ово да се деца друже само са децом , па никада не би научили да говоре,а де не говоримо о учењу било чега.Овај покрет инфантилизације и дебилизације човечанства постаје озбиљан и нарочито је опасан за децу јер смо ми одрасли некако нешто научили.Сентиментализам као супротност љубави највеће је зло и оруђе Новог Светског Поретка.Не вереујем да је господин који цитира Фејсбук икада имао посла са својом или туђом децом.Није ми јасно ни како је то неко водио децу у логор смрти а одраслог васпитача није.
Препоруке:
29
0
16 понедељак, 22 децембар 2014 13:40
I sam sam zlostavljan kao dijete
Treba zakonom zabraniti i najoštrije kažnjavati svako zlostavljanje djece, ne samo u užoj porodici već i u sakralnim objektima na vjerskoj pouuci, te i u školi od pojedinih sadistički nastrojenih učitelja, nastavnika i dr?Mnogo je takvih koji se na djeci iživljavaju, koji na djeci udarcem "rješavaju svoje bračne probleme" i zagađenost odnosa.Mnogima kako ga religiozni nazivaju "BoG" (nisam religiozan, ateist sam) da djecu a ne bi im trebao dati,jer nisu zaslužili djecu i to im da dobru i pametnu djecu, a nažalost neki dobri ljudi nemaju djece.
Препоруке:
9
39
17 понедељак, 22 децембар 2014 13:51
Суваја
Свака част, професору на научном поштењу! Тек кад је наука искрена у погледу граница и условности својих резултата, она може бити на корист и напредак! Све друго је магија и воља за моћ.
Препоруке:
29
0
18 понедељак, 22 децембар 2014 14:07
Za administraciju NSPM, ne objavljuj!
Komentar ne objavljujte, ovo je samo za vas, kao vijest.O zločinima nad srpskim zarobljenicima sa Vozuće od strane mudžahedina (stranih plaćenika) mnogo puta sam prethodnih godina u komentarima pisao, a da ima tu nečega evo vam dokaz:

Kako bi izbjegao špekulacije o imenima odgovornih u slučaju "Vozuća"

Šta sadrži dokumentacija o ubistvu Srbina na Vozući koju je Mirsad Kebo predao Tužilaštvu BiH

- See more at: http://www.avaz.ba/clanak/154058/sta-sadrzi-dokumentacija-o-ubistvu-srbina-na-vozuci-koju-je-mirsad-kebo-predao-tuzilastvu-bih#sthash.Osdks4WB.dpuf


Mirsad Kebo je potpredsjenik Federacije BiH.
Препоруке:
18
0
19 понедељак, 22 децембар 2014 14:08
namcor
Vidim da se diskusija rasplamsala svuda po netu. Sticem neodoljiv utisak da su zagovornici apsolutne zabrane, cak i najlaganije pljuske po guzi, oni sto 1. Nemaju svoje dete ili 2. Ne odgajaju svoje dete licno ili, opet, nemaju veze sa realnoscu i zive u nekom, svom univerzumu. U ovo vreme globalizma, svaka kolektivnost je predmet ponistavanja. Drzava, nacija, a evo, sada (i ne samo sada, vec duze) i porodica su predmet unistenja, a kud ces to bolje uraditi nego ako otudjis roditelje i decu. Ide se na stvaranje otudjenih pojedinaca (po mogucnosti, sto zaduzenijih), koje je onda lako kontrolisati (prica o jednom prutu i snopu pruca...sta se lakse slomi?)
Препоруке:
31
1
20 понедељак, 22 децембар 2014 14:11
Majkoвић
Па злостављање деце је увек било злоставање свако треба забранити, да ви читате шта пише овде се не говори о забрани злостављања.
Препоруке:
24
0
21 понедељак, 22 децембар 2014 14:11
Пуки
Овај закон је једна од Јевропских догми и Србија обавезно мора да га донесе и усвоји.
Дакле, када српски ћале или кева одаламе шамарчину клинцу, одмах их послати у ћорку, а злостављано дете законски доделити на васпитавање и издржавање запосленима у Центрима за социјални рад, психолозима, професорима факултетима за филозофију и остале друштвене мантре, НВО, борцима за права деце, и зашто да не, посланицима који доносе законе, новинарима независно-демократско-либералних медија (обавезно Б92), члановима владе, мисији ЕУ, ММФ, Светској банци, ЛГБТ популацији, г. Кирбију, итд. итд.
Све ово наравно на трошак наведених организација и појединаца.
Препоруке:
35
3
22 понедељак, 22 децембар 2014 14:12
синиша
Реч је наравно о идиотизму.
Попут односа према хомосексуалцима.
Следеће очекујем да ће се донети закон о забрани спаљивања вештица.

Ево о чему се ради.

На Западу масовно убијају хомосексуалце . Друго на Западу децу туку сурово у школама. Зар Тимоти Џон Бајфорд није о томе сведочио лично. О тој пракси на пример у Енглеској. Последње вештице су спаљене у Немачкој и Холандији почетком двадесетог века ( ДВАДЕСЕТЗОГ ).

И у ЕУ су донесени такви закони и требали су бити донесени.
Међутим код нас таква пракса не постоји. Нико не убија хомосексуалце, нико не кажњава телесно децу у школама, нико не спаљује вештице. И закони који третирају ту материју су врло напредни и либерални и проистичу из националне етике и праксе.

Појединачни случајеви су из домена психопатологије.
Дакле видела жаба да се коњ поткива па и она дигла ногу. ЧИСТ НВО ИДИОТИЗАМ.

У неким земљама, на пример Канада су слични закони у којима се забрањује родитељима да кажњавају децу били доесени па опозвани.
Препоруке:
38
1
23 понедељак, 22 децембар 2014 14:14
Мајковић
Па злостављање деце је увек било забрањено као и свако злостављање.Овде се не ради о забрани злостављања него о пренормираности и контроли државе над сваким аспектом људског живота.
Препоруке:
35
0
24 понедељак, 22 децембар 2014 14:38
namcor @ I sam sam zlostavljan kao dijete
Druze, ti si pobrkao loncice. Niko ovde ne zeli da dozvoli niti zagovara zlostavljanje dece. Zlostavljanje dece je, vec sada, zakonski regulisano i zabranjeno. I kaznjivo. Ovde se prica o primeni telesnih kazni, koje ne ostavljaju fizicke ni psihicke traume i tragove. Nemoj mi, samo reci, da par sljapki po guzi spada u zlostavljanje? Ako je tako, onda sam i ja eto zlostavljao svoje dete. Dobila je, par puta, kada je imala godinu-dve par pljuski po guzi. Posle toga je uvek bio dovoljan glas ili, ponekad, samo pogled. I cudo jedno, ona se toga ne seca i dan danas zivi u uverenju da je nikad nisam udario. Inace, ja sam bio ekstremno "nemirno" dete i jos se u mojoj siroj familiji prepricavaju moji "nestasluci". I znao sam da dobijem i mnogo vise od "par pljuski po guzi" pa sam, zbog toga u principu protiv maltretiranja i zlostavljanja dece, ali "vaspitnih par puta po guzi" nikome nece stetiti.
Препоруке:
31
2
25 понедељак, 22 децембар 2014 14:51
ДРаган
Суворове,
хвала за линк. Текст ме је запрепастио. Свако би требало да га прочита и дистрибуира. Јасно је шта нам се спрема.
Препоруке:
19
0
26 понедељак, 22 децембар 2014 14:59
Vladimir Dž
Slušao sam penzionisanog policajca koji je napisao knjigu o tome zašto Los Andjeles ima preko 100,000 odmetnika. Po njemu glavni razlog su rastureni brakovi i nemogućnost majki da kontrolišu decu u u uzrastu kad im je očeva strogoća najpotrebnija. Knjiga je analogija njegove mnogobrojne porodice gde je on kao najstariji sin jedini uspeo da bude izveden na pravi put pre nego što je majka oterala oca.

Po njemu sistem nema pozitivno mišnjenje o braku, a kad se to desi onda se gleda da bude rasturen a kasnije deca da budu nekontrolisana.

Pozadina ove mračne politike je kontrola društva. Kontrola podrazumeva širenje straha jer iza svakog ćoška stoji odmetnik kojem ne možete ništa, a kada ste u strahu onda ste podložni komandi. Strah je najveća pokretačka sila svakog društva. Tu je i smanjenje stanovništva, jer narkoman, lopov, alkoholičar,..imaju manje šanse da naprave potomstvo.

Pre neki dan smo ovde čitali analizu filma Elysium. To je buduće društvo kojem se sada prave temelji.
Препоруке:
25
1
27 понедељак, 22 децембар 2014 15:01
Vladimir Dž
U tom društvu je potpuni haos i strah. Porodice kao fundamenta društva nigde nema među ruljom. Recept za postepeno pretakanje u takvu formu su dali stari osvajači, najsežitiji je bio Hitler:

"Prvo osvojiš žene, tu si dobio decu, te će muškarci morati da prate"

Mi već sad vidimo metode kojim se osvajaju naše žene. Snažno im se sugeriše da odbace naše tradicije i postanu samostalne, nezavisne, samo svoje. Naslovi po našim stranim medijima:

"Ne treba vam muškarac ako imate dobru knjigu i kupku. Ove majke kažu da su očevi stvar prošlosti. Pevačica otkrila zašto je digla ruke od muškaraca. Nisam mogla da budem domaćica, a evo i zašto. Ambiciozne i uspešne žene su magnet za muškarce. Statistike: U Rusiji najviše žena menadžera. 10 Razloga da imate psa nego muškarca pored sebe"

Da li mi već sada osetimo obrise takvog društva. Koji je procenat mlađih kriminalaca koji su iz rasturenih brakova?

Elita je za svoju decu ostavila batinu na prestižnim internatima. Pitanje, zašto?
Препоруке:
23
1
28 понедељак, 22 децембар 2014 15:14
Г.С.
Прича о Корчаку је веома потресна и требало би је прочитати јер говори о страдању деце и људи за време рата.Он је сматрао да може истовремено да буде и Пољак и Јерејин.
„Он је познавао страх и патњу детета из сопственог искуства. То знање хтео је да пренесе родитељима“, каже биографкиња Јоана Олчак-Роникер.
СС официр, у нацистичком логору Треблинка, спремио је вагон деце сирочади и рекао писцу Корчаку да је слободан на шта му је он одговорио да нису сви ниткови па је заједно са децом ушао у гасну комору.На путу смрти је држао два најмлађа детета и причао им приче.
Многе школе, сиротишта за децу, улице и тргови у целој Немачкој носе име лекара и педагога који је написао: „Када се једно дете смеје, смеје се цео свет“
Корчак формулише прва дечја права: пре свега је инсистирао на праву детета да буде онакво какво јесте, да се поштује и добија активно, позитивно разумевање и топлоту. Тиме је поставио темељ за данашња права деце, садржана у Конвенцији УН о правима детета.
Препоруке:
15
0
29 понедељак, 22 децембар 2014 15:19
Г.С.
(2)

Да је човек жив верујем да би реаговао на сва вДа је човек жив верујем да би реаговао на сва витоперења која су се догодила у тумачењу дечјих права и не само дечјих.
Препоруке:
13
0
30 понедељак, 22 децембар 2014 15:29
Драгош
Ово има смисла али не у земљи где се закони доносе превођењем или преписивањем налога европске уније.
Препоруке:
17
0
31 понедељак, 22 децембар 2014 15:29
Агент
Ћерка има инфекцију ока и мора да ставља капи у око што она неће. Свако вече молимо и објашњавамо да је то за њено добро, да то не боли, да то није ништа страшно, да буде храбра.... успут је вијамо по кући пошто она чим види капи почиње да бежи тако да морамо да је јуримо и хватамо да би уопште започели причу о инфекцији ока и лечењу. То се онда завршава тако што је ја држим док се она отима а жена вреба прилику да јој кане кап у око. Све је праћено њеним кукањем, запомагањем и викањем...да ли ја злостављам моју ћерку?
Препоруке:
42
0
32 понедељак, 22 децембар 2014 15:35
Мајковић
Кава дечија права.Ваљда је основно право детета да буде васпитано.Сам се Русо одрекао свог учења о племенитом дивлљаку.А овај је унео двоје деце у гасну комору врло занимљиво.
Препоруке:
14
1
33 понедељак, 22 децембар 2014 15:37
I sam sam zlostavljan kao dijete
namcor


Nemša ti pojma šta se dešava u pojedinim porodicama kakvo zlostavljane roditelj zna činiti svome djetetu i nažalost nikada ne bude zakonski sankcionisan.
Препоруке:
6
19
34 понедељак, 22 децембар 2014 15:37
Дринко Кончаревић
Ово са забраном телесног кажњавања деце, ЛГБТ популацијом, порнографијом, демократизацијом друштва, итд., је одлична основа за писање нове књиге под насловом "Психологија масовног фашизма, друга књига". Прву је, 1933 г. написао Вилхел Рајх, до те године Хитлеров сарадник. Освестио се човек од Хитлеровог фашизма. Дакле онај ко има базу података на ову тему као и одговарајућу вештину за анализирање и приповедање, може да значајно допринесе развоју научне мисли, те на тај начин допринесе терању ових што би због шамара, одузели родитељу дете и исто послали у дом на малтретирање од стране вршњака у дому...
Препоруке:
23
0
35 понедељак, 22 децембар 2014 15:47
namcor @ suvorov
Suvorov, procitao sam tekst na linku koji si ovde ostavio. Zdrav razum mi ne dozvoljava da poverujem u to. Sokiran sam. Ako je samo 5% istina, to je nepodnosljivo. A osecam da je istina mnogo vise od 5%! Prosto ne mogu da zamislim tako bolestan um koji bi to sve mogao da izmisli.
Препоруке:
11
0
36 понедељак, 22 децембар 2014 15:49
Мајковић
Прочитао сам причу о Корчаку и није баш таква као што ви причате
1.Из варшавског гета одведено је 1942 вероватно у Треблинку 196
јеврејске деце и вероватно убијено у гасној комори.сасвим сигурно је да су та деца убијена
2.Корчаку је било нуђено да остане у гету али он је рекао да иде са децом и отишао није јасно да ли је знао где иде
3.О некавом вођењу у гасну комору нема сведока
4.Извесно је да су та деца страдала и да су то невине жртве
5.Извесно је да је Корчак у овом случају племенито поступио али из тога никако не следи нужно да су његове идеје исправно
6.Дакле ви овде правите једну логичку грешку јер не значи да су идеје сваког доброг човека исправне
Препоруке:
17
4
37 понедељак, 22 децембар 2014 15:54
џ
.... ново `експериментисање` ? То је вид корупције, - кварења закона (јер је то већ регулисано, сада се само - радикализује) ? Они, који такве прописе `гурају` - једино тако и`инвестирају` у Србију ?
Да Кинези (који су сити експериментисања ?!) знају, шта се то `гура` у слободољубиву Србију (адвокати три месеца не раде ?) - бежали би одавде ?
Препоруке:
11
0
38 понедељак, 22 децембар 2014 15:55
Г.С.
@Mајковић

Било је око 200 деце.Текст је прилично опширан,све детаље можете наћи на наведеном сајту.тренутно се борим са стабилношћу рада компјутера па услед тога правим грешке као у предходном посту.
Не мислим ја много другачије од вас,само ме у овом случају интересује више тема.О закону:
1.Сваки је народ племенит док га не покваре закони(Жан-Жак Русо)
2.Дух,памет и смисао државе налазе се у њеним законима.(Марко Тулије Цицерон)
3.Закон је паучина кроз коју пролазе велике муве,а хватају се мале.(Оноре де Балзак)
4.Људи би подједнако требало да се боре за законе,као и за зидине свог града.(Хераклит)
5.Умножавање закона доводи до умножавања рупа у закону.(Ернст Блох)
6.Закон често допушта оно што част забрањује.(Николо Макијавели)
Препоруке:
10
2
39 понедељак, 22 децембар 2014 16:01
namcor @ I sam sam zlostavljan kao dijete
"Nemša ti pojma šta se dešava u pojedinim porodicama kakvo zlostavljane roditelj zna činiti svome djetetu i nažalost nikada ne bude zakonski sankcionisan."

Pa to ti i pricam. Promasio si temu potpuno. Ovo nije tema o primeni, vec postojecih, zakona o zlostavljanju dece. Ovde se ne prica o tome zasto se ne primenjuju zakoni. Radi se o tome da diskutujemo o donosenju novog zakona, po kome, ne daj Boze, ne smem ni glas da podignem, ni popreko da pogledam svoje dete. Mi ovde govorimo tome da li je, uoste, moguce vaspitati dete bez ikakvog telesnog kaznjavanja. Ajd, kad si toliko "antiprotivan" objasni mi sta da radis sa tri godine starim detetom, koje je u trznom centru (bio sam prisutan i video) videlo neku igracku i trazilo od roditelja. Kada nisu hteli da mu kupe, leglo na pod i vristalo i histerisalo. Oni su ga ubedjivali, pricali, ali nista nije pomagalo. Vristalo je i dalje. Onda ga je otac, samo jednom pljusnuo po guzi..i ono se smirilo. Imas li bolje resenje?
Препоруке:
17
0
40 понедељак, 22 децембар 2014 16:17
I sam sam zlostavljan kao dijete
namcor


Da, otišao sam na zlostavljanje a ovo je zaista nešto drugo.U pravu si.Mora postojati neki autoritet prema djeci ali bez zlostavljanja.Pa i to što si napisao je legitimno.Ali da ti neko polomi nos, da krvariš, da te tuče krvnički to je već nešto drugo.
I šta stvara kod takvog "djeteta kad odraste" na svaki udarac, na šaamar da ga neko i u šali pokuša udariti takvu rekaciju koja je neprimjerena, da taj ko se i pošali dobije takve batine da niej svjestan šta ga snašlo.
U pravu si, nije ova tema o zlostavljanju.
Препоруке:
21
0
41 понедељак, 22 децембар 2014 16:20
фристајло
Један кратак чланак, и сви аргументи овог "закона" збрисани као метлом; тако је то, кад се позове струка у помоћ.
Очито, аутор је индиректно потпуно раскринкао праву мотивацију заговорника закона, и на томе му честита, а и НСПМ-у што је дао простор овако интелигентном доприносу јавној дискусији.
Сада могу и да донесу закон, али им неће вредети ништа- никога неће моћи да обману да он има смисао.
Подлост, којој се прибегава у инсистирању на овоме је огромна; наиме, тврдња како су они, који су против овог закона заговорници телесног кажњавања потпуна је замена теза. Ко нормалан мисли да децу треба тући!?
Ради се о праву на грешку; људи су слаби, и нема свако способности да вербално утиче на свако дете и одврати га од непожељног понашања.
За дискусију је и оно друго- психолошко кажњавање- али га законодавац лукаво не помиње, иако је наука одавно доказала да је неупоредиво опасније од телесног.
А јасно је и- зашто ћути...
Одличан текст.
Препоруке:
21
0
42 понедељак, 22 децембар 2014 16:32
Г.С.
@Мајковић
1.Из оригиналног текста се види да је Корчак знао где иде.
— когда все обитатели «Дома сирот» уже поднялись в вагон поезда, отправлявшегося в лагерь, к Корчаку подошел офицер СС и спросил:
— Это вы написали «Короля Матиуша»? Я читал эту книгу в детстве. Хорошая книга. Вы можете быть свободны.
— А дети?
— Дети поедут. Но вы можете покинуть вагон.
— Ошибаетесь. Не могу. Не все люди — мерзавцы.
А через несколько дней, в концлагере Треблинка, Корчак, вместе со своими детьми, вошел в газовую камеру. По дороге к смерти Корчак держал на руках двух самых маленьких деток и рассказывал сказку ничего не подозревающим малышам...
2.Ја не говорим о савршенству његових идеја али тврдим да је рекао много добрих ствари
Препоруке:
7
1
43 понедељак, 22 децембар 2014 16:53
Агент
На ову тему постоји такође одличан текст који је написао Миша Ђурковић а објављен је у Политици.
линк
www.politika.rs/pogledi/Missa-Djurkovich/index.1.lt.html

Посебно ми се допада крај, цитирам:

Konačno, ako se ovakvi zakoni budu donosili, i kao otac i kao javni delatnik odgovorno izjavljujem da ih neću poštovati. Ako sam kao građanin spreman da poginem braneći ovu zemlju u ratu, tako sam spreman i na sve oblike građanske neposlušnosti i borbe da bih zaštitio svoju decu i porodicu i od unutrašnjih predatora.
Препоруке:
23
1
44 понедељак, 22 децембар 2014 17:52
Дринко Кончаревић
Морам да издвојим једну "ситницу". У наслову се не истичу титуле овог професора што говори о скромности и преданости послу којег ради. Дакле није "болесник" као они из групе од 120 његових колега који ни једном тенутку не заборављају да нагласе своје титуле у смислу, то је аргумент који потврђује оно што говорим. Текст са својим садржајем, логиком, итд. је испред титула и његовог егоа. Прави професор. Не познајем човека али по тексту ме пдосећа на мог пок. оца. Зато, морам да се извиним и овом професору и свима који су као он, јер у мојим критикама штрајка просветара, професора и његове колеге нисам издвојио што овим извињењем чиним.
Препоруке:
18
1
45 понедељак, 22 децембар 2014 18:15
хипокризија
А како се нико не досети да донесе закон који би ограничио одвратне телевизијске емисије и рекламе које СИГУРНО лоше утиче на дечју психу, чине их нестабилним, раздражљивим и неуротичним, и да очекују више од себе и околине него што је реално?

Због свега тога родитељи морају чешће да прибегавају физичком кажњавању него што би било другачије потребно. Да би их вратили у стварност и нормалност.
Препоруке:
19
2
46 понедељак, 22 децембар 2014 18:20
Велизар М. (1 од 2)
Овде нешто не ваља. Не мислим само на закон (да је закон сулуд то је јасно свима са два грама мозга). Не ваља расправа. Како дођосмо (не ми овде него цело друштво) до теме да ли је "пар по туру" злостављање? Зашто уопште разговарамо о криминализацији ћушке? Зашто је дошло до тога да струка мора да интервенише и да се цепа? Није овде реч о заштити деце, реч је о заштити политичара и њихових газда. Зашто се расправа не води о њима и њиховим мотивима? Који су уопште мотиви људи који овакве законе предлажу, бране и за њих лобирају?
Да кренемо од невладиних организација. Неко је већ приметио да су овакве будалаштине за њих прилика да се лажним моралисањем домогну неких пара кроз "грантове" и "пројекте". Такви су дно, бедни извршитељи са амбицијом да буду "капо"-и у логору. Индоктринирани корисни идиоти.
Изнад њих су политичари. Они иду на то да се а) додворе газдама и б) уберу који поен декларативним залагањем за "већа права деце".
Препоруке:
22
1
47 понедељак, 22 децембар 2014 18:21
Велизар М. (2 од 2)
Они исту ствар раде и у другим областима, после саобраћајке мењају закон о саобраћају, после лекарске грешке мењају закон о здравству итд. Њих не занима да ли се закон спроводи или не, важно им је да пред огледалом кажу себи да су најлепши и најморалнији.
На врху пирамиде су "креатори". Њихов највероватнији интерес је стварање тоталитарног друштва. Друштва у којем ће сви бити у вечном страху не од власти већ од свог ближњег. Којим је лако манипулисати. И Орвел и Хаксли су били у праву. Невероватно је само да су механизми толико исти у стварности. Дакле то треба да нам буде тема. Не да ли ће дете добити по дупету већ ко и зашто тиме жели да манипулише.
А злостављање, оно право, свако нормално друштво осуђује и кажњава. Тако је већ хиљадама година са законом или без њега.
Препоруке:
24
0
48 понедељак, 22 децембар 2014 18:56
namcor
Ne znam. Kod nekih stvari ostajem bez teksta. Licno, imam los osecaj i bojim se za buducnost nase dece i dece njihove dece. Mislim da se nalazimo u sredistu civilizacijskog sukoba kultura ciji su samo pojavni oblici ekonomija, zakoni i ostale trice i kucine. Imamo kultorolski gledano multipolaran svet. Sa jedne strane anglo-germanski blok, sa druge (uslovno) slovenski, sa trece (jos uslovnije) dalekoistocni, sa cetvrte muslimanski faktor...ima ih jos (Indija, Juzna Amerika).. Ali, osnovni sukob je na liniji istok-zapad (sloveni-anglo-germani). Dve velike grupacije naroda, vekovima suprotstavljene. Mnogi Sloveni su podlegli (Poljaci, Cesi, sada Ukrajinci...) uticaju zapadne kulture. Sto milom, sto silom. Kroz ovakve "zakone", zapad hoce da urusi tradicionalne hriscanske vrednosti istoka. Porodica je prvi i osnovni cilj - kao nukleus naroda i drzava. Podmuklim podmetanjem svojih "Trojanskih konja" ostvaruju svoje ciljeve sirom sveta. Isti, visevekovni recept Vatikana i zapada..
Препоруке:
18
2
49 понедељак, 22 децембар 2014 20:26
Čika Jova dr Zmaj
Postovani,

ako vas tema zanima, podsećam na tekstove iz NSPM iz 2011 na istu temu:

Od profesora Jovana Mirića, razvojnog psihologa:
http://www.nspm.rs/kulturna-politika/nema-naucnog-dokaza-da-je-svaka-telesna-kazna-stetna.html

Od dr Zorana Milivojevića, psihoterapeuta
http://www.nspm.rs/kulturna-politika/telesno-kaznjavanje-dece-da-ali-razumno.html?alphabet=l#yvComment43456

i o istraživanjima:
http://www.nspm.rs/hronika/zoran-milivojevic-dete-ne-reaguje-na-telesnu-kaznu-kao-takvu-nego-na-znacenje-koje-joj-pripisuje.html

Noviji, odličan filozofski tekst o razlici dečjih i odraslih ljudskih prava od Aleksandra Fatića:
http://www.etika.edu.rs/1735/prava-dece-i-gradanski-zakonik.php?lang=SR
Препоруке:
10
0
50 понедељак, 22 децембар 2014 20:54
Sonja Jovanovic
Kada mi je cerka imala 5 godina, nekoliko dana je svakodnevno dolazila iz obdanista zaleci se kako je tog dana drug tukao, ili udario. Prvi dana kada se pozalila rekla sam joj da se sklanja od tog decaka. Drugi dan kada se ponovilo - isto. Treci dan rekla sam joj da prijavi vaspitacici. Cetvrti dan cerka je rekla da je prijavila, ali, bez rezultata. Peti dan, opet se pozalila. Tu joj ja, krajnje nepedagoski, u brzini rekoh: "pa udari i ti njega" - reciprocitet!
Na to mi je moje dete zgranuto odgovorilo: "Ne! Ja nisam takva!"
To SVE govori! Ja sam ponosna majka!Moja cerka danas ima 26 godina, inace, izuzetno je uspesna... Nikada je nisam udarila!
Препоруке:
6
4
51 понедељак, 22 децембар 2014 23:36
Сељак Беземљаш
Шта нам говори текст господина Јована Мирића.
Да иза наших закона стоји слабо школован а покварен и брбљив део наше интелигенције.
Знало се то али велика хвала господину Мирићу што нас је подсетио.
Препоруке:
14
1
52 понедељак, 22 децембар 2014 23:39
Angie
Bravo za Vas, Sonja! Ovo mislim iskreno i to kao neko ko je slican Vasoj kcerki i po godinama i po uspesnoti i ko takodje nije dobijao batine, nikada. Volela bih da i ja uspem da budem kao sto su meni bili moji roditelji. Ali to nikako, ali nikako ne znaci da podrzavam ovaj zakon. Naprovtiv, ostro mu se protivim, jer on izjednacava one koji nisu kao Vi ili kao moji roditelji sa zlostavljacima, a to je apsolutno nedopustivo!!! Nije svaka cuska zlostavljanje i ovo se ne sme dopustiti, ljudi osvestite se! To sto neko mozda nije idealan roditelj ne znaci da drzava treba da ga 'popravlja'.
Препоруке:
11
0
53 уторак, 23 децембар 2014 00:01
Ујка Васа
Професор Мирић је подсетио на суштину а то је да психолошки "закони" изражавају ВЕРОВАТНОЋУ а не НЕМИНОВНОСТ (као што је то случај са законома у физици или хемији). Дакле узрочно-последична веза између две појаве је могућа али није неминовна.

То нам је уосталом свима јасно из непосредног опажања. Деца јединци могу бити егоистични и размажени, али исто тако могу баш зато што су јединци постати веома пожртвовани и добри другови. Деца разведених родитеља могу постати проблематични адолесценти, али исто тако могу баш зато пре својих вршњака постати зрели и одговорни. Тинејџери који из села дођу у град да студирају могу због тога бити искомплексирани и повучени, али исто тако могу баш зато постати продорнији него градска деца.

Укратко, у психологији не постоје закони, не постоји МЕМИНОВНА узрочно-последична веза између две појаве. Превидети ту чињеницу и правно регулисати једну тако осетљиву област као што је васпитање деце је крајње неодговорно.
Препоруке:
13
0
54 уторак, 23 децембар 2014 02:15
Laza
Ako je neko pozvan da se stručno oglasi o ovoj temi onda je to svakako profesor RAZVOJNE psihologije. Sve što je rekao ne samo da je razumno i logično, nego je iznad svega naučno tačno. Pitam se da li će se bar pojedini psiholozi koji su se oglasili onim sramnim saopštenjem bar malo postideti, pokriti ušima i zaćutati, jer je skandalozno u javnom nastupu iznositi svoj potpuno privatan stav, a potpisati se kao psiholog i sakriti iza zvanja i time sugerisati da je to stav struke.
Препоруке:
6
0
55 уторак, 23 децембар 2014 02:46
Ујка Васа @Sonja Jovanović
Морам рећи да је моје искуство са децом друкчије од вашег и да су, хвала Богу, и син и ћерка постали добри људи, узорни родитељи и брачни партнери, обоје успешни у својим професијама.
За разлику од вас, ја сам им говорио: ако вам неко дете узме играчку - морате му се супротставити и борити за оно што је ваше; ако вас неко удари - ударите и ви њега јер ако у том случају не вратити истом мером ви сте или кукавица или неко ко пристаје да буде жртва. Али ако вам неко дете говори ружне речи и псује вас, ако прави недоличне покрете, ако говори ружно о вама иза ваших леђа - ви не смете вратити истом мером иначе бисте у том случају и ви били такви - неваспитани и прости.

Укратко, мислим да је у случају угрожавања интегритета детета (или одрасле особе) реципроцитет неопходан док је у случају простаклука недопустив. А децу треба васпитати да разликују једно од другог.
Препоруке:
6
0
56 уторак, 23 децембар 2014 02:53
Ујка Васа@Ујка Паја
Изгледа да смо истомишљеници, али свеједно, да бисмо избегли збрку, ја ћу променити ник у "Васа".
Препоруке:
3
0
57 уторак, 23 децембар 2014 07:52
ДРаган
за Соњу Јовановић

Свака вам част. Ја имам двоје деце (и унучад од њих).
Такође су веома успешни, иако су понекад (отприлике до поласка у школу) добијали по туру. Дакле, има случајева, као ваш, где батине нису сметале нормалном развоју, као што има случајева,као мој, да су се деца нормално развила и без батина. Мислим да ваш метод васпитања није био ни бољи ни гори од мог, само мислим да се то не може прописивати законима.
Препоруке:
4
0
58 уторак, 23 децембар 2014 07:55
ДРаган
Оооопс, касно приметих да сам помешао случајеве у претходном коментару.
Препоруке:
2
0
59 уторак, 23 децембар 2014 12:01
синиша
Ево једног примера који се одвија ту пред нама.

На пример из ДС ( демократске странке ) годинама Шешеља описују као "паликућу" "психопату" и слично. Постало је мал' те не грађанска дужност на тај начин помињати Шешеља.

Међутим, ни Шешељ не држи врљике и он ладно баш неки дан каже за Тадића, "онај идиот Тадић".

Тадић Шешељу психопата, а Шешељ Тадићу идиот.

Има ли разлике и у чему је?

Има разлике.

Ево разлике.

Тадић за Шешеља каже да је "психопата" по принципу зар то треба доказивати, а Шешељ за Тадића у врло одређеном контексту. И каже онај идиот Тадић се извињава за нешто што он није учинио и у име оних који такође то нису учинили већ по неком диктату и личном осећају важности.

Дакле, у једном случају имамо врло адекватну употребу "идиот", а у другом врло неадекватну "психопата".

Толико што се тиче логике, међутим, што се тиче нелогике, е ту је ситуација супротна.

На овом примеру се могу уочити све замке принципа реципрочности.
Препоруке:
6
1
60 уторак, 23 децембар 2014 12:44
Dragan
Srbija je od Germana i Britonsa okupirana zemlja. Stoga nikakva argumentacije neće promeniti agendu zle imperije niti će se u Srbiji živeti bolje pre nego se oslobodimo od njihove okupacije. Oni će nas tlačiti, gušiti, eksploatisati, ponižavati i i suptilnim metodama zkle imperije ništiti i prekraćivati živote ljudima ne bi li nas istrebili. To su našminkani fašisti.
Препоруке:
8
0
61 уторак, 23 децембар 2014 15:18
Дринко Кончаревић
Ево и последње вести на ову тему. Отац четри девојчице се убио јер му је Центар за социјални рад одузео девојчице, према писању, на груб начин. Ето шта раде савремени социјални радници-педагози-психолози-јањичари.
Препоруке:
9
1
62 уторак, 23 децембар 2014 20:53
Peter RV
Ovdje, u Americi, imamo jedan obicaj kojega izgleda, Srbi zele sad da imitiraju.
Kad nekoga ne volis onda mu das svako zakonsko pravo, pa ga onda ignorises ili ga ubijas po volji. Afro amerikanci ovo poznaju vrlo dobro.
U Srbiji, da ne bi izostali u ovakvom 'progresizmu', okomili su se na porodice tj djecu. Svi oni koji nemaju ili mrze djecu, zele, posto-poto da ih 'brane' od nihovih roditelja. Svaki razlog se prihvaca. Ako roditelji ponekad moraju da uspostave disciplinu, svi pederi i lezbijanke graknu da je to zlostavljanje djece.
Apsolutno im je nevazno da americka djeca, sa najgorim ponasanjem na svijetu, zavrse vrlo cesto na drogama- kao njihovo 'pravo' na samostalnost.
Препоруке:
6
0
63 среда, 24 децембар 2014 00:12
Правник
Конвенција о правима детета не забрањује кажњавање,већ злостављање.Аутор текста,професор је особа која указује да управо психологе треба ангажовати приликом оваквих тема,јер ово јесте првенствено тема из области психологије. Зато родитељи упамет, стоп правницима из нво који дижу халабуку на ову тему.Ово кажем,имајући у виду да сам и сам правник.
Родитељи,молим још упамтите ове ,,душебрижнике ваше деце'' јер вас хоће да прогласе насилницима и да доведу до етатизације породице.Ово није хтела ни већина диктатора.Ово такође пишем имајући у виду да нисам као дете злостављан ( физички кажњаван ретко и благо) и да то исто важи за средину мојих пријатеља, рођака и сл.
Ја се не залажем за етатизацију али за одређену контролу државе да, па се тако залажем за контролу финансирања нво и то не само у смислу ко их финансира већ за које пројекте су новац тражили колико су добили и чиме тај новац правдају,да се не би којим чудом открило преувеличавање проблема ради правдања новца.
Препоруке:
3
0
64 среда, 24 децембар 2014 05:07
ДРАГАН
данас се НГО свугде у свету мешају да би "спроводили демократију" или помогли и дали по који савет за било шта , па тако и о злостављену деце! такве организације финансирају неолибералне организације које имају за циљ да униште савремену породицу и да промовишу неке"нове вредности", већина тих "стручнака " ем немају породицу а о децама да не говоримо, али су зато они "неки стручњаци " против кажњавања детета,тиме се отац и мајка удаљују од детета да би "брижна држава" преузела контролу над дететом, тако све ненормалне ствари постају "нормалне"( две мајке,два тате итд) Нико не оспорава да постоји родитељи који "претерују у васпитању" и то води ка злостављању и тешким телесним повредама и ту треба под хитно да се примени закон , али они су мањина, зато не сме да већина која воли своју децу и тражи само СТРАХОПОШТОВАЊЕ од свог детета да буде малтретирана од неморалних европских закона
Препоруке:
1
0
65 среда, 24 децембар 2014 11:02
b. s. m.
Uprvo zbog 'varijabilnosti situacije', ali i one roditelja i dece, ne smemo primenjivati švedske ili švajcarske i slične zakone tek tako, copy-paste, jer niti smo mi Švedjani niti smo u Švajcarskoj. Ovo bi trebalo da je jasno i psiholozima plavušama.
Препоруке:
3
0
66 субота, 27 децембар 2014 14:08
Милош Благојевић
Хвала професору Мирићу на тексту ком је немогуће наћи замерку. Иначе психологија (не мислим на ону коју заступа професор Мирић) сама себи копа јаму форсирањем изјава квазистручњака. Мени је жао што се све више удаљава од озбиљне науке и користи се у идеолошке и дневнополитичке сврхе. Највише ми је жао што то тешко могу да објасним својим колегама. Индоктринирање студената на одељењу за психологију је на високом нивоу, где се тешко може чути различито мишљење, тотална неслобода. Поносан сам што могу да кажем да ми је предавао господин Мирић.
Препоруке:
1
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер