петак, 26. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

На крилима змаја - где би све Кина могла да гради пруге за возове великих брзина?

Kоментари (24) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 01 децембар 2014 23:46
micky
Trebalo bi ovo pod nos poturiti Kirbiju. Oni u USA imaju jos pruge iz vremena osvajanja divljeg zapada. I osao je divlji. 160000 stosezdest hiljada mostova koji su ili za rusenje ili za generalnu sanaciju. Kirbi sigurno ima "objasnjenje" za Vucica i Dacica.
Препоруке:
70
3
2 уторак, 02 децембар 2014 01:06
veca vestica
Za Srbiju nema zime,kome se zuri neka ide peske.AMIN
Препоруке:
13
18
3 уторак, 02 децембар 2014 07:02
Iskander
S kakvom stravicnom brzinom i usponom se Kina razvija
...podseticu vas s 1 vescu koja mi se urezala u glavi
pre nekih garant 30 godina.Ta vest je meni urezana a procitao sam je u novinama i kaze odprilike ovako:
"Kina je konacno ispunila plan da proizvede dovoljno rize za kineske potrebe".
Nama u ex YU a tako i svim evropljanima Kina je bila kao simbol mnogoljudnosti/zaostalosti/bede/ nezamislive nama u Evropi.Naprosto mnogi su se sprdali s kinezima slicno kao i s ciganima.

Kinezima skidam kapu,zaista su primer moga prijatnoga divljenja,napretka....kao sto je mnogima milionima nekada bila Amerika od Isr.do agresije na Srbe 1991-1999g.Mnooogi nasi Srbi i ostali u Evropi i svetu JOS uvek su zadrzali stari nacin razmisljanja o Kini,nemajuci pojma sta se dogadja.

Verovali ili ne u zlotvorevini zvana SAD i susednoj Canadi JOS uvek tutnje stari vozovi s brzinama ispod 150 kmh.
Препоруке:
63
3
4 уторак, 02 децембар 2014 10:57
Пера ДЕТЛИЋ
Овако
* На кинеској желеѕници за пређених педесетак километара возовима много бржим од наших плаћате 10 динара. Кад помислим на такву брзину, чистоћу, безбедност и комфор осетим неодољиву потребу да отпочнем са јавним протестом испред Владе Србије.
* Зашто је све то тако ефикасно, брзо, једноставно, фантастично?
Па Кина је колевка цивилизације. Учили смо о Грчкој, хуманизму и ренесанси, о првобитној акумулацији, тупили су ми у школи те глупости.
Скоро сва техничка знања које баштине ЕУропљани била су много раније позната Кинезима. Сви проналасци неопходни за технолошки раѕвој постојали су. 80 година пре косовског боја имали су трговачки брод величине данашњих крузеира према коме је Санта Марија била чамац за спасавање.
ТАДА ВЕЋ КИНА ЈЕ БИЛА НА ПРАГУ ПРВЕ ИНДУСТРИЈСКЕ РЕВОЛУЦИЈЕ. Челичане, барут, хартија, компас...
Па унутрашњи сукоби и 4 века касније доминирао је запад који ју је и војно поразио.
Данас?
На Марсу званични језик биће кинески. Ваша деца нека уче пин јин!
Препоруке:
51
3
5 уторак, 02 децембар 2014 11:56
Betelgeuse
Србија се треба окренути Русији и Кини. Не из неких идеолошких и историјских разлога, не само што нас је Запад злочиначки бомбардовао, већ зато што једна, Русија, има скоро неограничене енергетске и рудне ресурсе, а Кина ће истеком ове године имати већи БНП за 200 милијарди долара од Америке. За десетак година ће кинески БНП бити најмање двоструко већи од америчког, или већи од америчког и БНП-а ЕУ заједно. Ако ЕУ буде постојала до тог времена. Несрећа Србије је зато што увек има политичаре који непогрешиво праве најлошије изборе и погађају као прстом у...
Препоруке:
43
1
6 уторак, 02 децембар 2014 13:44
Nikola Jovanović
Moram da primetim da luka Pirej nema za svrhu dopremanje robe do centralne Evrope, nego za pretovar na manje brodove, koji onda idu do raznih (plićih) luka u Mediteranu, a većina brodova se ni ne zaustavlja u Pireju već nastavljaju dalje kroz Gibraltar, uglavnom do Baltimora.
Za Balkan je ključna luka Solun i to je već isplativ i dovoljno kratak koridor do centralne Evrope, gde je Srbija i Beograd ključna prolazna tačka. O svemu ovome sam detaljnije pisao. Nije tema za olako shvatanje.
Препоруке:
29
4
7 уторак, 02 децембар 2014 14:05
Betelgeuse
Одличан коментар Пере Детлића! Додаћу само и ово: ко данас није у стању да види да ће Кина бити најдоминантнија сила коју је свет икада видео, у свакој области, тај је слеп. Кинези су флексибилни, могу да живе и са мало. Могу да промене преко ноћи политику једног детета. То би знаћило да би брзо постали скоро половина светског становништва. То ригидни и себични запад НЕ МОЖЕ! Не тако давно пре само тридесетак година, на улицама Кине су се могли видети људи у плавим оделима, скоро нигде аутомобила. Кога не мрзи нека погледа на youtube.com како изгледају Шангај, Гуангжоу, Пекинг, Шенжен...Нека Запад изабере 5 најрепрезентативнијих градова и упореди их са 5 највећих кинеских градова. Нема поређења, Кина побеђује. Ако се такав напредак десио за само тридесетак година, да ли је логично да ће Кина нагло стати? Наравно да није. Србија, да је памети као што је нема, би лако одлучила, а своје "суседе" препустила умирућем НАТО пакту.
Препоруке:
43
1
8 уторак, 02 децембар 2014 15:04
alan ford
вредног, према неким најавама, између 150 и 230 милијарди долара.

A još uvek razmišljaju i mere vrednost dolarima?
Препоруке:
19
2
9 уторак, 02 децембар 2014 15:10
Божидар Маслаћ
Пре тридесет година Кина је напустила комунистичку привреду и увела тржишну (капиталистичку)и зато је просперирала. Немојмо се залуђивати причама о старости њихове културе и проналазаштва. Та њихова култура није могла да се супротстави Европљанима и Јапанцима који су спровели Меиђи реформу (увели капитализам и европска знања). Кад имају тако стара знања што су уводили Марксизам (европску идеологију) која их је одвела у беду?
Кад у Србији неко стварно уведе тржишну привреду бићемо и ми просперитетни. А овако имамо хибридни систем социјализма за буџетлије, феудализам политичких странака и њихових фирми и монопола и мрвице тржишне економије. Плус што смо колонија. Али за већину проблема смо сами криви.
Препоруке:
21
20
10 уторак, 02 децембар 2014 16:05
res publica
Ja sam čuo da u SAD i ostatku trulog zapada nemaju ni pruge ni mostove ni ništa. Nemaju ni dobre lekare, ni automobile, ni životni standard. Ne znaju za računare, nezaposleni su i jednostavno nemaju nikakva prava. Zato im je svima san da se dokopaju Rusije ili Kine, a onaj ko uspe da dođe do radne vize sa Severnu Koreju-taj je uspeo u životu.
Препоруке:
7
38
11 уторак, 02 децембар 2014 16:22
micky
...Betelgeuse....
Pre trideset godina se ceo zapad cerio i kezio Kinezima jer su se vozili sa biciklama. U Tom kezenju su redovno emitovali TV snimke "kako Kinezi balansiraju na semaforu". Hocu da Kazem da ni danas nista bolje nije iako Kina ima vozove velikih brzina 11 hiljada pruga za iste a da o privredi i nauci ne govorim. Zapadu, nadmenom nikad i Niko nije dobar.. Naprotiv. Ostace to do potpunog sloma(Oswald Spengler) tog istog zapada.
Препоруке:
26
1
12 уторак, 02 децембар 2014 16:30
Da je neko planirao da od srbije napravi nesto vec bi napravio
Srbija ima lep autoput E75
ali najskuplje putarine na svetu
u srbiji je sve preskupo a svi rade za drzavu
zakoni su glupost svetska i sada se vide
nece doci do oporavka nego ce sve stati
zakoni su ono sto pravi posao

i da je normalna zemlja prvo bi svojim
gradjanima sve zivo dala gratis
a oni bi se osetili kao ljudi da imaju nekoga iza
i radili bi od srece
a onda bi se menjali zakoni za investicije
da srbija sama zaposljava ljude
i pravi projekte da zaposli odmah 3 miliona ljudi
i tako iz godine u godinu ...
zeleznica pa aerodromi pa metroi pa ima hiljade stvari
ovako svi ce pobeci iz zemlje i pomreti od gladi
a slusajuci bajke o rusiji i kini i asiji
daleko je to ....a srbija je propala jer i nema nijedan projekt i nije drzava nego mafijaska druzina nekakvih tipusa koji nista neznaju ...zhai jian shinnien kuaile 2015
Препоруке:
11
3
13 уторак, 02 децембар 2014 16:53
Србин црнац, атеиста
Божидар Маслаћ
Пре тридесет година Кина је напустила комунистичку привреду и увела тржишну (капиталистичку)и зато је просперирала.

Није. Кина је можда напустила тврду линију Мао Це Тунга и тврде маркситичке догме да је материјално сасвим небитно и да треба остати сиромашнији ради спречавања друштвене дегенерације, уместо тога увела принцип предузетништва и посвећеног рада. То је смисао реченице Ден Сјао Пинга "није важно које је боје мачка, важно је да ли лови мишеве". Кина никада неће увести либерални корпоратократски тј капиталистичко-фашистички западни модел, у њиховој верзији тржишног социјализма увек ће држава остати главни предузетник а остатак привреде ће радити као њихови кооперанти.
Препоруке:
33
3
14 уторак, 02 децембар 2014 16:58
Србин црнац, атеиста
Kinezima skidam kapu,zaista su primer moga prijatnoga divljenja,napretka....kao sto je mnogima milionima nekada bila Amerika od Isr.do agresije na Srbe 1991-1999g.Mnooogi nasi Srbi i ostali u Evropi i svetu JOS uvek su zadrzali stari nacin razmisljanja o Kini,nemajuci pojma sta se dogadja.

Да би се схватило колика је дубина промене, оронулу америчку железничку мрежу коју ће Кинези вероватно обнављати су изградили добрим делом Кинези својим крвавим робовским радом у 19-ом веку, још у време док је Кина била под колонијалном шапом Британије. Сада они долазе не као робови већ као "господари".
Препоруке:
32
1
15 уторак, 02 децембар 2014 17:38
Србин
Почетак текста је обојен нато антисрпском Пропагандом. Када говориш о периоду пре двадесетак година НЕ можееш изостављати да је злочиначка империја са својин трабантима држала Србију под гвозденим санкцијама, зверски чудовишним као што су били Хитлерови и усташки логори.
Прими то к знању госн ауторе! Не размећи се таквом памећу.
Препоруке:
24
3
16 уторак, 02 децембар 2014 17:54
Neće da može
Нису питали Брисел и Вашингтон.
Препоруке:
22
0
17 уторак, 02 децембар 2014 18:20
Пера ДЕТЛИЋ
Utuk 1 Gosn Božidaru Maslariću
A gde je to privreda bila komunistička? Ni u Kampućiji! Ostavite proklamacije. I prevare sa takozvanom tržišnom privredom. I to je fikcija. Privreda današnjih buržoaskih poredaka je kapitalistička ali ne trpi Vaše zagrade. Dakle kapitalistička, a ne tržišna. I tu je ironija onog ispod Vas Res publikanca sasvim bespredmetna. Današnji buržuji ne prosperiraju pa ni njihove privrede jer je reč o zemljama sa bezvrednim novčanicama. Dolarima i eurima bez odgovarajuće zlatne podloge. Uostalom, oni nazaduju.
Kulturom se Kinezi nisu mogli suprotstaviti prekomorskim i europskim varvarima.
Govorite li o opijumskom ratu? Okupatorima se suprotstavljate oružjem a ne kulturom. Ne budimo patetični! Nabrajam kao okupatore Ameriku, Britaniju, Francusku, Japan, Nemačku, Španiju, Belgiju, Holandiju, Portugaliju i Rusiju (pod Romanovima a ne boljševicima) Iintervencionistima se brojno superiorni kineski vojnici nisu mogli suprotstavljati jer su bili više nego
Препоруке:
6
10
18 уторак, 02 децембар 2014 18:45
Божидар Маслаћ
Србин црнац, атеиста
Пазите. Постоје две основне разлике између "капитализма" и "комунизма". У капитализму постоје државни и приватни привредни субјекти. У комунизму не постоје приватни. По том основу Кина је напустила комунизам у најосновнијем могућем смислу. Друга разлика је тржиште или централно планирање. Иако ни једно ни друго није могуће у чистом облику постоје драстичне разлике. У традиционално капиталистичким земљама тржишни механизми владају где год је то могуће, а у СССР-у су морали да допусте минимум тржишта. Разлика је у томе да на тржишту људи купују оно што хоће и могу да плате и то се и производи, а у централној привреди се производи оно што група бирократа на власти мисли да људима треба, а сви плаћају. У Кини је доминација тржишта. Дакле, и по другом основу је Кина капиталистичка земља. Да ли би искрено желели да ове наше бирократе одређују шта ће у Србији да се производи, колико и за кога? Па, они то и раде. Динкић је дао милијарду ФИАТУ.
Препоруке:
11
1
19 уторак, 02 децембар 2014 19:01
Божидар Маслаћ
У Кини се развио веома сурови капитализам. Искрено, иако сам наклоњен тржишту, велики сам Либерал и не волим да једни људи експлоатишу друге. Не верујем у комунизам већ у људску солидарност и самоорганизовање које се када су у питању радничка права није догодило. У Кини, у стварности, многи радници имају мања права него у старим капиталистичким земњама. А ви што сањате комунизам у Кини сте толико идеолошки заслепљени да не видите да су крупни капиталисти премештањем индустрије у Кину и некадашњи Трећи свет срозали права радничке класе на глобалном нивоу. А ево мало тржишног социјализма у Кини:http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/china/9006988/Mass-suicide-protest-at-Apple-manufacturer-Foxconn-factory.html
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1357833/Apple-responds-suicides-Chinese-Foxconn-factory-hanging-nets.html
А као што рекох, овде су политичари усмеравали ресурсе не допуштајући тржиште и знамо резултат.
Препоруке:
8
2
20 уторак, 02 децембар 2014 21:33
Бране, Италија
Не бих смео ући у тај воз. Претпостављам да ће искочити из шина или се распасти у првој кривини.
Препоруке:
2
19
21 уторак, 02 децембар 2014 22:21
Misa
Svasta moze da se sagradi, samo pre toga treba odgovoriti na dva pitanja:
1. Ko ce to da plati?
2. Sta ce tim prugama da se prevozi?

Kako ce se ceo projekat isplatiti. da ne bude jos jedna promasena investicija. Setite se Tominog ministra koji je hteo da kopa kanaj do Egejskog mora.
Препоруке:
6
4
22 среда, 03 децембар 2014 07:34
Iskander
Да би се схватило колика је дубина промене, оронулу америчку железничку мрежу коју ће Кинези вероватно обнављати су изградили добрим делом Кинези својим крвавим робовским радом у 19-ом веку, још у време док је Кина била под колонијалном шапом Британије. Сада они долазе не као робови већ као "господари".

------------
Nisam znao,hvala na informaciji....ali znam da su kinezi izgradili Canadsku zeleznicu celom duzinom od Atlantika-Pacifika (Montreal-Vankuver)Radili su od jutra do sutra sto se kaze za pola CAN$ a tada nije bilo dinamita vec se miniralo s nekom explozivnom kiselinom (nemogu se setiti imena)pa su mnogi kineski radnici izginuli jer je ta kiselina bila vrlo opasna-esplozivna na drmanje.

To su inace ujedno prvi kineski imigranti u Canadi.

Kina je uostalom bila davno Imperija-centar sveta
pa doslo vreme da se vrati ulozi u kojoj je i bila.Civilizacija stara barem 4.000g. a nikoga nije genocidisala,pljackala,kao onaj prokleti zlo-katolicko-protestantski divlji zapad.
Препоруке:
8
0
23 среда, 03 децембар 2014 09:59
Леонидас
Кинески возови иду 400 км по часу, српски политичари обећавају да ће и наши возови да иду исто толико. Закључак: колико год да иду брзо кинески возови, обећања српских политичара их увек стижу.
Препоруке:
10
0
24 среда, 03 децембар 2014 15:50
сер јошка
какве везе имају супер брзи возови са карго прометом?
да не лете и теретни возопви 400 на сат?
ПС већ сте заборавили Јужни ток
Препоруке:
7
2

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер