петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Монополи који уништавају Србију - нотароши су само врх леденог брега

Kоментари (55) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 петак, 26 септембар 2014 14:09
Momir
Javni monopoli Srbije novo javno preduzeće za zapošljavanje stranačkih kadrova.
Препоруке:
98
2
2 петак, 26 септембар 2014 14:12
Дринко Кончаревић
Нотаре нам објашњавају као стручњаке за право и правне односе. У објашњењу кажу да нам та лица пружају помоћ. Замислите, на улици ме заустави неки човек, представи се да је нотар, и каже ми да ће ми пружити помоћ за прелазак преко улице и наравно да му то платим. Мало карикирам ствар, како би поставио питање: ако је помоћ, онда се иста тражи а ако се не тражи а морам је користити, онда то није помоћ, већ правно насиље државе над грађанима. Узмимо за пример два правника, у све потпуно исти осим што је један нотар а други није. Овај што није нотар мора се обратити свом колеги за писање неког простог правног акта. Смејурија. У целој причи присутан је Веберов (Тенис, и други мангупи), формализам који је удавио и социјалистичко самоуправљање. У Веберовом формализму, важна је форма а не садржај. Путем форме можете остварити све а да се ствари у бити не мењају. Нпр. бројна судска решења која се не остварују а суду, нотару и држави сте платили све. Ииспунили сте све услове и опет ништа.
Препоруке:
112
3
3 петак, 26 септембар 2014 14:15
Горан Јевтовић
Тек када се прочита овако сјајан текст са инзваредним аргументима, може да се потпуно схвати које су размере окупације онога што још увек називамо Србијом.
И како је у свему врло прецизан план који реализају империјални агенти утицаја, који су само формално Срби.

Честитке господине Ристивојевићу!
Надам се, када једном ослободимо Србију, да ћете бити најозбиљнији кандидат за министра правде.
Али, да би смо до тога дошли, слаба вајда нам је у писању петиција (иако је и то добро средство), позабавимо се стварањем Покрета отпора.
Нема нам друге, ствари су отишле предалеко.
Морамо мотивисати масу за свеопшту побуну. За тако нешто немају одговор.

Земљу нам је окупирао исти онај агресор који нас је 1999.године злочиначки тукао до изнемоглости.
Конвенционалним, одвојеним и једнократним протестима и демократским расправама, немамо никакве шансе.
Препоруке:
154
7
4 петак, 26 септембар 2014 14:18
dr mr
Članku nedostaje jedan važan element - recizno navođenje koj su to poslovi postali monopol notara. Ta činjenica je grozna, pošto je u njihovu korist uspostavljen posao overe prenosa apsolutnih prava (kupoprodaja nepokretnosti, besteretni prenosi prava na nepokratnostima kao što su poklon i nasleđivanje). Vlada je legalizovala time legalizovala notarsku iznudu, pošto su njihove takse neuporedivo više od cena advokatskih usluga koje su se slobodno formirale na tržištu. Ograničila je imovinsku odgovornost notara do 80.000 dinara i proizvela ih u organ javne vlasti (za razliku od privatnih izvršitelja), iako je iz njihovog položaja nedvosmisleno jasno da oni posluju potpuno u sopstvenom imovinskom interesu.
Препоруке:
104
2
5 петак, 26 септембар 2014 14:27
Душан
Не улазећи у политичка разматрања, иако у тексту има доста тачних запажања, треба констатовати да је нотарима дато превише овлашћења и, доиста, ради се о монополу. Предлог: да задржимо и нотаре, и разне овере као и досад у судовима и општинама. Логично је и то да адвокати наставе да сачињавају уговоре. А што се тарифа тиче, идемо код оних који мање наплаћују. Ако парадајз није свуда по истој цени, зашто би били уговори? Важно је да су здрави и исправни једни и други. Значи, нека нотари смање досадашње ненормалне гужве у судовима и општинама, а не да се праве нови редови код њих самих, и то по већим ценама.
Препоруке:
90
3
6 петак, 26 септембар 2014 15:09
Бошко
+1 за текст и апел

Небулозно је да дипломирани правник или економста са састављеним уговором одлази код "нотара" да би му нотар наплатио "састављање уговора".

После утеривача дугова које је тестирано са криминалним друштвом ЕПС снадбевање које је увело додатну пљачку грађана који морају да издржавају монополски ЕПС са 600 директора те да плаћају "ангажовану снагу" и "трошкове снадбевача" (преименована такса за опњачкана бројила грађана)
те 13 плате свим запосленим у ЕПСу као саучесницима у пљачки грађана

властодршци организују још једну криминалну групу која ће "законски" да пљачка грађане докле год 20 процената опљачканог уплаћују организатору пљачке четницима гибаничарима и антисрпским комуњарама.
Препоруке:
90
4
7 петак, 26 септембар 2014 15:18
МР
Кад ми је некада требало да ноторски оверим нека документа, то сам радио код моје банке овде у Америци - бесплатно.
Препоруке:
81
2
8 петак, 26 септембар 2014 15:29
сељак беземљаш
Стручан и политички изузетно јак предлог господина Ристивојевића.
Масовни потпис петиције била би основа која води до промена у Србији и до могућности реализације АПЕЛА 20 интелектуалаца.
Има ли да неко ово не разуме.
Препоруке:
95
5
9 петак, 26 септембар 2014 15:30
Gledač
Ova država i sistem sve preokrenu i ono što možda ne radi dobro uspeju da unište da ne radi nikako. A stalno pričaju da je tako u EU i da će biti bolje. Rezultati katastrofa i skupa propast.
Препоруке:
57
1
10 петак, 26 септембар 2014 15:36
Дринко Кончаревић
Присиљавањем грађана да им правне списе чини нотар, је у супротности са Уставом који нам гарантује слободно изражавање воље. Философија, до дана данашњег није дефинисала шта је глупо а шта паметно, па користимо нека друга искуства. Држава је овај проблем решила на веома прост начин. Паметне и глупе, образоване и необразоване ставила је у исту раван. Тиме остварује начело да смо сви равноправни пред законом. Е нисмо. Прича се о стручности нотара. Да ли је он стручнији од судије? А један судија на првој страни пресуде, написао је да је лице већ кажњавано за сличне активности, да би на крају друге стране истог листа написао, као олакшавајућа околност се узима да лице није кажњавано. Где је ту стручност? Или у једном граду за исти прекршај кажњавају оштрије а у другом блаже. Где је ту стручност судије, тужиоца, нотара, адвоката? Сви се "гађају" са стручношћу коју доказују формом а где је стварни резултат? У државним дуговима, у "послушности" пред јачима, где?
Препоруке:
68
3
11 петак, 26 септембар 2014 15:55
Zoran
Notarosi ili notari?
Препоруке:
10
15
12 петак, 26 септембар 2014 16:00
SuperBad
Overa saglasnosti, da dete ide na ekskurziju, kod notara moze biti skuplja od same ekskurzije.Mislite o tome i o onome ko je sve to smislio
Препоруке:
77
1
13 петак, 26 септембар 2014 16:04
Neša
@Горан Јевтовић

"Конвенционалним, одвојеним и једнократним протестима и демократским расправама, немамо никакве шансе."

Neprijatelji Srbije uvek su računali na nejedinstvo Srba i poltrone koji to nejedinstvo iz sopstvene koristi stvaraju i produbljuju.
Препоруке:
57
4
14 петак, 26 септембар 2014 16:27
Бојан, Приштина
Брилијанатн текст, хвала на драгоценим информацијама, објашњењима и закључцима.
За мене је Б. Ристивојевић одувек био један од најквалитетнијих људи у ДСС.
Препоруке:
70
3
15 петак, 26 септембар 2014 16:54
Велизар М.
Ми смо мајстори да преокренемо, упропастимо и девалвирамо сваку добру идеју. Постојање јавних бележника могло је да реши доста проблема и држави и грађанима али када се та институција уведе на овакав начин онда добијамо потпуно супротан ефекат. Понавља се прича о јавним предузећима и државним агенцијама. И државне агенције су требале бити места где влада струка а не политика и где се руководства и начин рада неће мењати после сваких избора. Од свега тога наравно није било ништа. Очигледно је свака, али баш свака, институција државе испроституисана и стављена искључиво у функцију неправде - отимања пара од народа а у корист одабраних појединаца или интересних група.
Изненађен нисам, од банде која себе зове "политичари" боље и не очекујем. Али јесам мало разочаран понашањем грађана који све ово трпе, савијају кичму и не покушавају да се боре за правду. Ок, знам да народ сам по себи не може бити крив али ипак очекујем више појединаца који ће дићи глас против овога.
Препоруке:
63
2
16 петак, 26 септембар 2014 17:13
Лаки
Још један ЗА. Професорски од професора права. Надајмо се да ће бар ово мало људи што пишу за НСПМ, истрајати и издржати и да ћемо доживјети да памет, истина,честитост, храброст, родољубље, логика буду испред глупости, лажи, полтронства, кукавичлука, издаје, парадокса. Нажалост, све док ове мане и врлине не буду јасно и свакодневно истицане у државном дневнику у пола осам, знак је да та државна институција није народна, и никакво истицање "национални дневник европске србије" не може доказати ни н од националног. Предлажем да неко напише текст о платним разредима за школство, као још једној коски баченој међу опљачкане и понижене просвјетаре, са циљем да се међусобно боре око ионако недовољне цркавице од плате. Хушкање једних поробљених на друге је опробан рецепт и одлично им пролази. Ал неће довијека. Балон мора пући. Издржимо.
Препоруке:
51
1
17 петак, 26 септембар 2014 17:20
Бојан, Приштина
@ Горан Јевтовић

Коначно да дочекам да и ви похвалитете неког из ДСС, и да не будете војнички крути и искључиви.
Било је шта је било, скинули смо Слободана и испоручити га на онако сраман начин душманима.
Али шта је ту је, мора се радити са онима који су нам преостали - да је среће да нам је овај Ристивојевић, интелектуалац и Србенада пар екселанс министар правде а не Селаковић који студента опомиње због воде Јана а истовремено потписује акт којим гаси судове Републике Србије на Косову и Метохији.
Препоруке:
62
5
18 петак, 26 септембар 2014 18:54
Јован, Холандија
Институција јавних бележника (нотара) је једно од важних достигнућа правних држава на Западу. Они су дипломирани правници нотарског смера (дакле, нису ни адвокати, ни тужиоци, ни јавни правобраниоци) и њихов посао је да се брину о законистости и реду у закључивању купопродајних уговора, оформљењу тестамената, оснивању предузећа и других правних уговора/договора. При томе, они – као нпр. код промета некретнина, нпр. проверавају правоваљаност и кредибилитет продавца, купца, постојање/непостојање хипотека, постојања/непостојања залагања имања или пореских дуговања на имовину која се купује-продаје, упису власништва у катастарске књиге, итд.... Ни купац, ни продавац не морају да јурцају по шалтерима судова, пореских управа, општина, и штајазнам шта све не – што је, изгледа, омиљени спорт Срба који протестују против увођења нотаријата? Све то у уређеним западноевропским државама постоји и развија се већ вековима. Проблем је што је српска влада незналачка и мурдарски је све спровела.
Препоруке:
43
16
19 петак, 26 септембар 2014 18:56
небитан
каже аутор текста, поредећи различит третман адвоката и нотара:
Порекло ове разлике у третману двају посленика правне професије није предмет овог текста па то нећу коментарисати.


Па ево да ја прокоментаришем. Увођење нотара је школски пример принципа на којима функционише ова антисрпска власт, а то је насилно наметање трошкова и утеривање мање талентованих кадрова на боља места (како то звучи као СНСова кадровска политика, зар не?). Наравно, пошто су адвокати стручнији и способнији, а тиме и самосталнији од власти, природно је да у СНСрбији неко на силу буде угуран да поред њих живих обавља правне послове, без могућности да ми грађани бирамо да ли нам таква помоћ треба, а још мање да бирамо да ту "помоћ" не платимо прескупо. И ето једноставног начина да наивни Срби још мало плате своју добровољну окупацију.
Препоруке:
45
1
20 петак, 26 септембар 2014 19:06
Johnny
@ Горан Јевтовић
Ovo su neke statistike Pukovnice ,verovatno ih znate , ali da se ponove
Uticaj raznih Medija
Informacija se zadrzava posle 3 sata
70 % Radio
72 % Stampa
85 % Televizija
Informacija se zdrzava posle 3 dana
10 % Radio
20 % Stampa
65 % Televizija
Ovo je podatak i za vredne ljude sa NSPM lokala.
Препоруке:
32
1
21 петак, 26 септембар 2014 19:12
Miroslav Andjelković
Branislave, brate, svaka ti je ka' Njegoševa!
Bravo!
Препоруке:
43
1
22 петак, 26 септембар 2014 19:41
робокап
Замислите случај. СУДИЈА СА 20 година радног стажа ПРОДАЈЕ кућу АДВОКАТУ са исто толико година радног стажа МОРАЈУ ДА ИДУ код Н О Т А Р А:
Препоруке:
74
2
23 петак, 26 септембар 2014 19:55
Deda Djole
Ako ceo kulturni i razvijeni svet ima notare, znaci da su potrebni i korisni.
Zar su Srbi nesto posebno ?
Препоруке:
7
79
24 петак, 26 септембар 2014 20:21
сељак беземљаш
Велизар М.
Господин Ристивојевић је навео тачке,(монополе)на којима се може снажно притискати власт.
Нису потребне ни паре ни велики број људи.
Медији не би могли игнорисати оне који би стручно и популарно нападали "монополе".Хтели не хтели писали би на велико, јер се не може избећи снажан јавни интерес и надлични и надпартијски захтев за скидањем монопола.

Власт ово не може да одбрани а свако одступање од било које тачке личило би на парање џемпера.
Наравно, то не могу радити људи који имају политички баласт на леђима.
Дакле имамо ли ту групу политички писмених,што би се рекло "младих лавова".
Препоруке:
33
3
25 петак, 26 септембар 2014 21:51
Чедомир - Сића
Све је тачно, данас сам био код нотароша у Н. БГД. Рекао сам му да имам готов уговор за стан. Одговор је био ја правим уговор, а из тог вашег могу узети само податке. Какав безобразлук, није он крив него тај вајни млађани министар у кога сам имао поверење, сада презир, шта је ово урадио јадном народу. Дилетанти наступају, почев од Првог па до последњег, какво користиљубљиво владање овим народом, каква плазма од људи на врху државе, каква колонијализација друштва.
Препоруке:
53
2
26 петак, 26 септембар 2014 22:07
...
Изврстан текст. Стручан и јасан истовремено. То је оно што нмам треба.
Препоруке:
41
4
27 петак, 26 септембар 2014 22:14
Форевер Јанг
Све јасно. Ослобођење је неопходно. Слажем сде са Јевтовићем, и све честитка за сјајан текст будућем министру правде.
Препоруке:
41
3
28 субота, 27 септембар 2014 06:23
драгослав павков
Аутора текста изузетно ценим као стручњака и поштеног човека али...
У несумњиво добронамерном тексту који (ваљда?) позива на мобилизацију нације ради укидања монопола, (морам да приметим :( ) типично ДССовски промашује и најопаснију "ватрену тачку" непријатеља и ВЕС који му је потребан за победу. Дакле,
слажем се да је иначе корисна институција јавног бележника по старом србијанском обичају извргнута руглу и претворена у још један монопол. Али; колико грађана је спремно да се жртвује, да одвоји део свог слободног времена на потписивање петиције, јавни протест у Немањиној, и сл. само да би неки људи по свему слични нотарима - адвокати, или припадници друге паразитске касте - судски оверивачи, преузели бележничка овлаштења и бележнички "бизнис"? Сиромашак који продаје стан да му га не би продавали утеривачи дугова (приватни извршитељи) је савршено равнодушан према цени овере уговора јер је плаћа купац... Што би неки фришки бескућник протестовао да би онај коме је испод цене (наставак)
Препоруке:
13
28
29 субота, 27 септембар 2014 06:36
драгослав павков 2
продао стан прошао јефтиније?
Што несрећника који мора да узме лихварски кредит да би репрограмирао богзнашта занимало да ли његов бонитет проверава адвокат или нотар?! И тако даље...

Ако неко стварно жели да "диже Србље", морао би да рачуна пре свега на најугроженији слој србијанског друштва - неопролетаријат. На људе којима приватни извршитељи за утеривање дуга ЈКП од 47,00рсд испостављају рачун од 18000,оо динара, и наплаћују под претњом пописа покретне имовине дужника. На оне којима ових дана искључују грејање јер људи у пензију од 25000,оорсд никако не могу да уклопе рату од осам хиљада коју им нуди топлана. И тако даље.
Лично, изгубио сам амбиције да цртам очигледно, али на добронамерни али промашени текст сам морао да одреагујем. Без обзира на очекиване контраударе интернет одељења ДССа. Поздрав аутору и његовим фановима.
Препоруке:
14
17
30 субота, 27 септембар 2014 08:22
Alex
@dr mr

Nisam autor clanka ali kad vec pitate za tacne podatke koji su to poslovi postali monopol notara. Za pocetak poslovi sa nekretninama, a od prvog marta 2015 planiraju sve da prebace na notare. Iskreno oko prvog naslednog reda planirane su neke "olaksice" ali sve jedno pljacka kako okrenes.
Препоруке:
28
0
31 субота, 27 септембар 2014 09:02
Ja
1993 je davano mnogo para da bi vas neko zaposlio da radite na pumpi i carini, Al ipak se vremena menjaju na bolje. sad pored veza i para morate i fakultet da imate da bi ste se zaposlili na mesto gde se može neograniceno i bez kontrole bogatiti na račun naroda
Препоруке:
27
1
32 субота, 27 септембар 2014 09:55
Форевер Јанг
@Драгослав Павков
Ви па скроз промашисте ВЕС.
Али; колико грађана је спремно да се жртвује, да одвоји део свог слободног времена на потписивање петиције, јавни протест у Немањиној,

Што би грађанин из Врања долазио у Немањину и потписивао ишта на теразијама. ДАкле није ствар у грађанима, него је ствар у организовању. Зато режим спутава потенцијалне организаторе протестовања и потписивања. Немојмо оптуживати народ. Усмеримо се на главни проблем.
Препоруке:
19
3
33 субота, 27 септембар 2014 10:29
драгослав павков
@Форевер Јанг

"...колико грађана је спремно да се жртвује, да одвоји део свог слободног времена на потписивање петиције, јавни протест у Немањиној..."

Што би грађанин из Врања долазио у Немањину и потписивао ишта на теразијама.

Ако (за промену) пажљивије погледате текст коментара, видећете да иза речи "петиције" стоји зарез. Што значи да је "јавни протест у Немањиној" набрајање мера које треба предузимати да би се нешто од изнетог у тексту остварило. А ако баш морам да вам цртам поенте, хтео сам да кажем да јавнобележнички монопол није довољан разлог за мобилизацију већег броја грађана, а иницијатива за укидање приватних извршитеља принудне наплате би то могла да постане, наравно - када би је покренуо неко релевантан. Ако не верујете, питајте првог човека кога сретнете на улици.
Препоруке:
17
3
34 субота, 27 септембар 2014 11:55
Jasna@Dragoslav Pavkov
Potpuno se slazem sa vama,samo mala ispravka,do sada advokati uopste nisu imali obavezu da proveravaju bonitet prodavaca (culi ste sigurno za slucajeve prevarenih kupaca zbog duplih ,pa i visestrukih prodaja stanova), dok sada notari imaju tu obavezu i odgovornost(odgovaraju svojom imovinom ,pa i krivicno).
Препоруке:
11
33
35 субота, 27 септембар 2014 11:59
Jasna@Dragoslav Pavkov
I da potpuno ste u pravu da privatni izvrsitelji mnogo vise deru ,nego notari,ali advokatima to pitanje nije interesantno jer im ne zadire u nadleznost,tj u novcanik.
Препоруке:
10
29
36 субота, 27 септембар 2014 13:31
момо
Придружујући се аутору ово текста износим свој пример за оверу пуномоћја код нотара: Напишем текст и однесем у суд за оверу истог, али, тамо ми саопштавају да то сада оверавају нотари, али нису знали да ми кажу где му је седиште Одем затим у општину, где сам раније оверавао нека документа,чиновник ме упути да платим таксу ( нешто око 700 дин), а при повратку , иако је претходно видео о чему се ради, саопштава ми да можда његова овера неће бити валидна, него да одем код нотара; и опет на питање где се налази следи одговор да незнају, а једна од странака које чекају у реду ми саопштава адресу (на моју несрећу криву), те кад сам коначно после више упита пролазника по граду сазнајем адресу и сав сретан долазим , дајем текст пуномоћја и на моје запрепаштење, нотар ми саопштава да ће ме то задовољство коштати 4000,00 РСД , а кад сам рекао да немам толико код себе, саопштава ми да може и за 2000 динара, а пошто ни толико нисам имао вратим се кући необављена посла....
Препоруке:
25
3
37 субота, 27 септембар 2014 13:40
kaca
Notari još nemaju fiskale kase!Kako se kontroliše priliv sredstava u budžet od overa u notarijatu?
Na reč?!Srpska Vlast je "majstor" da od dobre zamisli i provereno dobre prakse napravi burlesku!
Препоруке:
21
2
38 субота, 27 септембар 2014 14:11
gordana ilic
Bravo.I ja potpisujem peticiju.Ovo sto je napissno na zalost ne citaju svi.Ovaj tekst treba dati u sve novine i ostala sredstva javnog informisanja da se cije istina a ne da objavljuju neistine.Mediji sasvim zakazali.Gde je skoboda stampe koju su trazili i dobili?
Zakonom o javnom beleznistvu urusena sloboda ugovaranja u sklapanju pravnih poslova.Drzava uvela monopol u ovim poslovima ali ne u svom interesu jer ga ona tu i nema.U cijem interrsu se Ministar pravde bori za ovaj nakazni zakon?
Препоруке:
25
2
39 субота, 27 септембар 2014 14:18
DSS
Jos jedanna ponos DSSa clan!
Препоруке:
14
6
40 субота, 27 септембар 2014 14:48
Поштовалац НСПМ
Осврнуо бих се на неке коментаре попут Г. Јевтовића и констатовао да за једног г. Ристивојевића као човека академске елите начин решавања јесте петиција и то је нормално међутим ви размишљате војнички т.ј. хоћете сад и одмах промену, и то у нашим условима има смисла али је за то неопходна сила, а шта она носи готово свима је познато. Г. Ристивојевића како у овом тексту тако и у осталим не видим као преписивача политичке-ДСС памети већ интелктуалца са сопственим вредносним системом, дакле није битно да ли је звездаш или партизановац. Господин Павков има врло добру моћ опажања али воли да паметује. Све што је навео као контра аргумент у ствари сам Ристивојевић и ни не негира заправо је објаснио свеобухватност монополског синдрома, нотари су само још једн у низу поступака којима се ограничава слобода грађана и исти излажу самовољи државних монополиста. Дежурни критиколог је лако бити мислим да и вама све ово смета али из овог кала се само на један начи може изаћи. Живела Србија
Препоруке:
19
6
41 субота, 27 септембар 2014 16:08
minja
Kakav tekst!I kakav intelekt! Bravo,bravo, bravo!
Zbog ovakvih intelektualaca za ovu zemlju ipak ima nade.
Nema pijačarenja, nema prizemnosti i vredjanja u obraćanju , nema tračarenja,nema neistine,nema ničega što je svakodnevni vokabular naših poslanika i ministara.Samo gole i jasne činjenice, i dobronamerni predlog kako da se zaustavi ovo sveopšte urušavanje države i sveopšta korupcija.
Pametni vladari oduvek osluškuju intelektualce.
Valda će se i u ovoj našoj vladi naći neko sličan.

Bilo bi dobro i vrlo korisno kada bi našeg ministarčića pravde odmah zamenio neko sa ovakvim kvalitetima i načinom razmišljanja kao autor ovog izvanrednog teksta.
Препоруке:
27
2
42 субота, 27 септембар 2014 18:34
petar
Odgovor ovom čitaocu koji misli da notari odgovaraju svojom imovinom. Kojom to imovinom kad im niko nije radio imovinske karte. Ko ima i koliku imovinu od njih. Niko to ne zna. Osigurani su na iznos do 80.000EU i tačka. Pa i advokati su obavezni da plaćaju osiguranje.U slučaji spora po ugovoru koji su sastavili, koju ugovornu stranu će zastupati.Da li je neko od njih obezbedio fiskalne kase, sefove i ostalo što treba. Nije, naravno , ali to nije problem da rade. Dosta im je i mesec dana da rade, pre nego budu ukinuti ili se ne ukinu sami svojim nekvalitetom, pa da nabace dovoljno para da isplate mentore koji su ih postavili.
Pa zar je normalno da bude ovolika kriza u zemlji, da nas jadni penzioneri vade iz bede, a vlast pravi dodatne rashode i dodatna opterećenja narodu i blokira pravni promet , da i oni što nešto rade prestanu da rade.
Препоруке:
29
2
43 субота, 27 септембар 2014 19:49
Димитрије Вукомановић
Сетом закона који су ступили на снагу 01. септембра 2014.године извршен је "десантни" упад у правни систем, а свим пословно способним грађанима одузета је пословна способност - да слободном вољом закључују правне послове, без икаквих посредника. Зар није био довољан, не тако давни експеримент са уређењем судова и тужилаштава? Зашто поново неискуство, незнање и волунтаризам побеђују струку, знање и звање? Не дозволите то, слободоумни грађани Србије. Петиција је, свакако прихватљива.
Препоруке:
38
1
44 недеља, 28 септембар 2014 14:42
АРСИЋ В.
Анализирајћи поступање министра правде, оправдано се намаће питање због чега је оваквим поступањем отворио простор за револт и незадовољство целокупне правничке струке у Србији? Није ли можда његов циљ био, да Влади Србије умањи поверење код народа? Нестручним поступањем једног министра у Влади, пнижавањем свих правника у Србији, читава Влада ће изгубити ауторитет, ако га већ није у доброј мери потрошила. Зашто би један млади министар ометао целокупни Владу? Немојмо то дозволити!
Препоруке:
16
0
45 понедељак, 29 септембар 2014 15:37
Deki
Odlična analiza (lošeg) stanja u Srbiji.Zakoni se donose po meri dosetljivih lopova iz vlasti a ne po meri građana Srbije.Ovo je stvarno povratak u feudalizam.Sutra će verovatno uzeti i PDV jer im se može.Srbija kao država odumire u svakom pogledu.
Препоруке:
7
0
46 понедељак, 29 септембар 2014 20:40
занима ме
Да ли нотари морају да поштују службени језик у складу с Уставом?
Шта да урадим ако добијем од њих документ штампан неуставним језиком/писмом? Постоји ли какав правилник којег морају да се придржавају?
Препоруке:
8
0
47 понедељак, 29 септембар 2014 22:02
фристајло
Ма, потпуно се слажем- тренутно немамо пречи проблем за решавање, него спор између наших сиротих адвоката, и монополиста- нотара...Можда је ова тема Ристивојевићу битна, не знам.Али, изнећу једну јерес- трнутно ме више занимају проблеми сиротиње, коју у овој бившој држави нико не заступа, па ни горепоменути Адвокати, а нотари- још мање. Између проблема богатих, и проблема сиромашних- ја знам шта ми је прече, за решавање.Ристивојевић, очито, има друге приоритете.У том редоследу се може открити суштински разлог фијаска његове странке. Није ту само шеф нио "необавештен", сви су они били у свом мехуру од сапунице, и страшно се изненадили кад је пукао, а они љоснули о тло.Све је ово замајавање народа, да не гледа шта му раде пред носем; неки то раде намерно и свесно....
Препоруке:
4
9
48 уторак, 30 септембар 2014 11:37
Бојан
Када идем код адвоката за било који правни документ који ми састави он ничим не гарантује исправност документа ни његове последице па сам лично имао ситуацију да по документу који ми је адвокат саставио уђем у судски процес а да сам адвокат за то никад није одговарао! Иначе, требало му је 10 минута и један шаблон из компјутера да ми узме 100ЕУР што је било више од важећег ценовника! Ја платио, велим, адв. канцеларија од реномеа. Сетите се само вишеструко продаваних станова од којих је уговор за сваки састављао (често исти) адвокат.
Разлика са нотарима је да они сада својом имовином гарантују исправност докумената што адвокати и даље не желе! А о порезу адвоката или наплати трошкова ван званичног ценовника или толиком супротстављању увођења фискалних уређаја и да не причам - за мене као приватника то је нонсенс!
Грешка је направљена - требало је или да се повећа број нотара или да се закон промени тако да и адвокати личном имовином одговарају за сваки документ који клијенту саставе.
Препоруке:
3
9
49 уторак, 30 септембар 2014 17:59
сељак беземљаш
Бојан
Да ли ви стварно мислите да су брљотине са становима, од којих ви спомињете вишеструку продају креирали адвокати.И још зато што не одговарају имовином.
И да је закон о јавним бележницима осмишљен да вас заштити.
Препоруке:
7
0
50 уторак, 30 септембар 2014 20:40
Pravnik
Poštovani autoru,
Sudeći po Vašim referencama, može se zaključiti da Vam domen građanskog prava nije uža specijalnost, kao ni ekonomija na koju se veoma često pozivate u Vašem autorskom radu. U tekstu se navode paušalni stavovi o notarijatu i njenom značaju za svaku državu koja sebe hoće da svrsta u red pravno uređenih. U svim zemljama u kojima notarijat postoji u formi latinskog notarijata, prihvaćen je sistem "numerus clausus" odnosno unapred određeni broj notara koji se može menjati shodno potrebi stanovništva i privrede. Jedini izuzetak je Holandija u kojoj je tržište notarijatskih usluga liberalizovano i prepušteno tržištu. Napominjem da države na koje se Srbija ugleda(Nemačka, Francuska, Austrija, itd,) već vekovima imaju upravo ovakav monopol koji Vi navodite kao štetan. Ukoliko se uzmu sve gore navedene informacije, može se jedino zaključiti da autor nije dovoljno stručan da obrađuje temu koje se prihvatio. Konačno, može zaključiti i to da su Srbi pametniji od ostatka sveta
Препоруке:
0
12
51 четвртак, 02 октобар 2014 07:34
kole
Нотари су најновије зло. А шта рећи за приватне извршитеље. Зар нису могфли у судиовима запослити нове ''кадрове'' па ажурирати посао, него су решили да пресиопају из шупљег у празно, а све из већ ионако празних џепова грађана. Дакле треба организовати потписивање две листе и то хитно.
1.Листа за укидање нотара
2.Листа за укидање приватних извршитеља!
Препоруке:
4
0
52 четвртак, 02 октобар 2014 19:15
Родољуб Пашћановић
Члан 58. Закон о јавном бележништву гласи :

Јавни бележник је дужан да накнади штету коју је проузроковао у обављању делатности.

Приви став члана Члан 59. истог закона гласи

Јавни бележник је дужан да пре почетка рада закључи уговор о осигурању за штету коју би могао проузроковати обављањем делатности.
Обавезно осигурање од професионалне одговорности

Члан 37. Закона о адвокатури гласи .

Aдвoкaт je дужан дa закључи уговор о обавезном осигурању од професионалне одговорности кoд oргaнизaциje рeгистрoвaнe зa oву врсту oсигурaњa.
У одговорности адвоката и јавног бележника за штету нанету професионалном грешком нема Законом дефинисане разлике . Одговорност адвоката и јавног бележника за сваку штету коју нанесу странкама је иста .
Да је министар правде озбиљан правник и да је прочитао Закон о адвокатури и Закон о јавном бележништву знао би да је одговорност адвоката и јавног бележника иста .
Препоруке:
5
0
53 четвртак, 02 октобар 2014 23:20
Resavska
zar nije logicno da trazite reviziju zakona o notarima, umesto peticije o ukidanju? Notari su potrebni da bi olaksali overu dokumenata ili sastavljanje istih, ali ne notari koji su uvedeni ovako nakaradno kojima se daje monopol na imovnsko pravne odnose kako je to uradila drzava i resorni ministar.Znaci ako notari mogu da pomognu i pojeftine pravno tehnicke usluge mogu biti vrlo korisni. Za sada to nije slucaj.
Препоруке:
3
0
54 петак, 03 октобар 2014 22:50
Notar
Ma ljudi, ne mogu ja ovo vise. Sto je mnogo, mnogo je. Slava djed Djoletu, ali ja vec u ponedeljak trazim od gospodina ministra da me razresi dunosti. Nisam ocekivao ovakvu anarhiju.
Препоруке:
2
0
55 среда, 08 октобар 2014 12:36
Jovan
Svaka čast, tekst je odličan!
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер