понедељак, 29. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Радикализовање украјинске кризе, Москва пред новим изазовом

Kоментари (52) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 21 јул 2014 11:00
micky
Ne bitno je ko je oborio avion. Vazno je kome to koristi. NATO-fassiticka Propaganda je preuzela sve metode Hitlera i Gebelsa. To se od Racka pa do danas nije promenilo. A zasto bi se menjalo kad ima rezultata. Bojim se da se ovoj nemani nece stati na put sve dok smrdljiva imperija ne propadne nacisto. Dibiduz. Nemoguca je pobeda "kroz etape". Mora se ici na sve ili nista. Mnogo se negativnog sakupilo na zapadu. Moralne nakaze vladaju a Boga ne priznaju. Priznaju samo silu jaceg. Zaglibili su u barustinu i crkavaju i guse se u sopstvenom smradu. Bice slobode. U to sam duboko uveren. Ovo zlo mora da se unisti i bice unisteno.
Препоруке:
120
6
2 понедељак, 21 јул 2014 11:13
Stanić Milan
21.vek u koga smo ušli biće vek veliki ratni sukoba,koji u svojoj prvoj fazi znače - što bolje pozicioniranje "veliki igrača"i borba za energente uz stvaranje veliki dominacioni sistema putem multinacionalni kompanija koji iz svog ekstra profita sponz. ovakve konflikte.

Ja se i dalje ne mogu "čudom načuditi" indolenciji ruskog političkog establišmenta posebno predsednika Putina, da je početkom godine propustio istorijsku šansu da se stvore uslovi za asimetrično povezivanje sa svojim narodom u Novorusiji.Umesto toga profaš. falanga Ukrajine dnevno,uz upotrebu avijacije i teške artiljerije ubija ruski narod s onu stranu granice koju su soc. kartografi otrgli od matičnog naroda.Vreme ne radi za Rusiju.Dnevni politički pritisci će se povećavati,medijska satanizacija ruskog naroda od strane NATO alijanse je,kao u vreme fašizma.Pad aviona ima isti onaj rukopis kao iz 1983;način izvođenja gotovo identičan,mentor naravno SAD.Stvoren je medijski stereotip.Sve je dovedeno u pitanje.
Препоруке:
58
18
3 понедељак, 21 јул 2014 11:24
Рашомон
Господин Поповић је врло добро описао садашње стање и позадину проблема, али мислим да сувише очекује од истраге. Да га цитирам: “…Исход истраге ове међународне трагедије ће одредити политичку цену коју ће Москва морати да плати, јер штета је већ начињена….одговор на то питање ћемо сазнати по завршетку међународне истраге о паду малезијског МH17, а други по исходу још увек активне офанзиве кијевских снага на Новорусију...“. Веома сумњам у једнозначни резултат те истраге. Највероватнији исход – што се тиче кривца ће бити магловит. У супротном, “друга“ страна никада неће прихватити резултат те истраге. Већ сада интернетом круже најфантастичније, па и морбидне варијанте обарања тог авиона – од којих је једна неког Б.Ихлова на руском сајту ИА РЕКС (http://www.iarex.ru/articles/49360.html ), по њој су у обореном авиону били мртваци са кривотвореним идентитетима (потврђује тиме варијанту Стрелкова да је то провокација Запада). И са Запада се може слично очекивати. Биће то прави “Рашомон“
Препоруке:
55
4
4 понедељак, 21 јул 2014 11:49
BT
Putin je kriv jer dopušta ovo mrcvarenje u Ukrajini umjesto da odriješi ruke ruskoj armiji i presječe stvar.Naivno je vjerovanje da je moguće izbječi ekonomske sankcije i daljnju eskalaciju sukoba.Njemačka a samim tim i ostatak EU će podleći pritisku USA i Britanije te uvesti ozbiljne ekonomske sankcije Rusiji, bez obzira što je to i na njihovu štetu,prosto zbog toga jer nisu slobodne zemlje nego su okupirane i pod šapom anglosaksonaca.U tu svrhu je izvedena ova fals flag operacija u režiji CIA-e sa rušenjem putničkog aviona,uz neviđenu medijsku histeriju uperenu protiv Rusije i Putina lično.Dugoročno Donbas ukri polako lome,bez obzira na pojedine dobijene bitke i nije ispravno mišljenje da vrijeme radi za Rusiju,naprotiv.Putin treba poslati rusku vojsku da sredi situaciju u Ukrajini jer još uvijek to mogu riješiti relativno brzo i uspješno.U suprotnom Rusija doživljava težak geopolitički poraz u Ukrajini sa nesagledivim posljedicama po ruski narod, i Putina lično.
Препоруке:
63
14
5 понедељак, 21 јул 2014 11:58
c_l
Konac delo krasi. Tek je pocelo....
Препоруке:
62
4
6 понедељак, 21 јул 2014 12:01
bravo
Odličan, ozbiljan tekst na više nego ozbiljnu temu. Slažem se da su ovo prelomni dani ne samo za Putina i Rusiju, nego i za čitav svet.
Препоруке:
76
4
7 понедељак, 21 јул 2014 12:01
Gangula
Ovo sam govorio vec duze vreme. Vasingtonu se zuri da da stvori cinjenicno stanje na terenu pre zime i pren nego sto dodje zima, kada cete videti masovne nemire i u ostalim delovima zemlje. Vasington nemerno jos nije pustio dad a pocnu da deluju strukturne reforme IMF:a da bih koliko toliko obuzdalo narod od njihovog gneva prema istim koji ce uslediti uz obavezno smanjenje javne potrosnje itd drugim recima svim onim lazima kojim su I nas trovali od 2000:te pa na ovamo. IMF i Americke multinacijonalne kompanije su svakim danom osecaju sve vecu neprijatnost I bojazan da nece moci da naplate sve one miljarde koje su dali Kijevu citaj (oligarsima) da bih iz lesinarili njihovu privredu I industriju (ono sto jos uvek valja) a ona se na njihovu nesrecu nalazi upravo u istocnom delu Ukrajine. Bilo kako bilo Moskva je shvatila da cenu koju sada mogu platiti je nista u odnosu na onu koju bih platili da ostanu pasivni i da ne reaguju. Sta su ekonomske sankcije naspram rata I gubitkom najvredni
Препоруке:
52
4
8 понедељак, 21 јул 2014 12:02
Gangula nastavak
najvrednijeg sto jedno drustvo moze da ima a to je ljudski potencijal. Zakljucak svega gore navedenog je zapad svestan da je sunce pocelo da zalazi za njihov svetski poredak koji je vladao od 45.te pa na ovamo. Oni znaju da nemaju sta da izgube I zato ce uciniti sve sto mogu da ucine zivot gorkim onima koji preuzimaju stafetu tj zamljama BRICS:a
Препоруке:
51
5
9 понедељак, 21 јул 2014 12:13
uf
Rusija nije srpsko selo, poštovani komentatori! Sve vas koji biste to "po kratkom postupku", pitam kako, ko, kada i sa kojim posledicama? Da, ponovim, nije Rusija neka selendra, pa da komšijske probleme ljudi rešavaju "po kratkom postupku" i zdravo đaci!Samo strpljenje može da bude dobitna strategija za rusku stranu, jer ovi gramzivci znaju da neke stvari moraju da urade odmah i brzo .Njih čekanje ubija, to je dokazano. Pitanje, na koje bi trebalo obratiti pažnju, glasi:koliko dugo i koje sve postupke ruska strana mora da "istrpi", ne bi li na kraju pobedila u ovom, političkom, ekonomskom i pre svega medijskom ratu? Moj odgovor je ( znajući da me niko ne pita i ne "sluša", ali ajde "tema je bačena"...), onoliko dugo, da SAD, VBritanija i ostali članovi IMPERIJE, pomisle da su pobedili!Deluje filozosofski, ali to je istorija nebrojeno puta dokazala.Imperija pada, onog trenutka, kada joj svi( iz straha ili moralno- egzistencijalnog "kurvarluka")daju do znanja da je najveća i nepobediva !
Препоруке:
75
8
10 понедељак, 21 јул 2014 12:25
yopa
Amerika je poput stare ruske taktike uvlacenja u dubinu teritorije, uvukla Rusiju u ekonomske i svake druge veze sa EU, koresteci iluziju Rusa da mogu da izvuku Berlin i Pariz ispod americke sape(a ta iluzija pociva na evropocentricnom uverenju da je kontrola nad Evropom kljucna za kontrolu nad svetom, iako se teziste pomera ka Aziji, kao i besmislenoj prici da je Evropa potcinjena Americi, dok zapravo Evropa koristi Ameriku da radi po svetu ono sto evropske kolonijalne sile vise ne mogu, pri cemu Amerika svu mrznju preuzima na sebe, a Evropa jos ispadne neka zrtva koju Rusi treba da oslobode)kao i nepoverljivost prema Kini i Iranu i iz nje proizaslu, neodlucnu azijsku politiku, a onda jednim udarcem u Ukrajini dovela Rusiju u poziciju konstantnog saha.Putin je u velikoj zabludi ako veruje da postoji scenarijo po kojem ce ono sto on ucini smanjiti pritisak i vratiti stvari unazad u saradnji sa Evropom.Rusija, ako dobije priliku, treba da se "relaksira" od Evrope(Berlina) i okrene Aziji
Препоруке:
21
36
11 понедељак, 21 јул 2014 12:28
Зашто?!
Већина светских медија је забављена проналажењем одговора на питања ко је и како оборио поменути авион, док су много важнија питања неправедно занемарена: зашто је малезијски авион оборен баш сада и ко би могао да има користи од тога?


Исто питање?Зашто Вуковар?Зашто Сребреница и ко је политички профитирао и "побрао симпатије цијелог свијета" и добио подршку НАТО паката и Запада?!
Препоруке:
67
2
12 понедељак, 21 јул 2014 12:37
DR POLITICKIH NAUKA
ODLICAN CLANAK!!slazem se analizom.amerika ide do kraja i nece nikako da se slozi mirnim resenjem,bilo je jasno odavno..zasto bi??rusija izbegava direktni knoflikt vidi se i zasto,vreme radi za rusiju protiv amerike..strategija da privuce EU sebi nije laka,amerika svim snagama iskustvom povlaci poteze razdvajanja rusije i EU(specijalno nemacke)u ruskoj strategiji glavni cvor je nemacka..dali ce ona izdrzati americko-sionisticki pritisak,zavisice mnogo toga,i rusiji,i nemacke same..ako popusti,nenmacka ce biti unistena i opljackana skroz..vec hoce da joj otmu rezerve,ne daju joj rezerve zlata nazad itd..ameriku bi jedino moglo zaustaviti ev.ekonomski propast,inace ona ide ako mora na totalnu konfrontaciju..jedna sigurna opcija je otvaranje balkankih ratova pravljenem velike albanije(polako pocelo u makedoniju)nazalost mi okupirani nemozemo mnogo bez ruske pomoci..videcemo uskoro koji ce put rusija uzeti..da se nadamo da je spremna na sve!!ako dobije,SUPER.inace majdan trebalo uguditi!!!
Препоруке:
39
10
13 понедељак, 21 јул 2014 12:43
Турас
Госп. Поповића анализа није у целости .По мени испуштене су неке чињенице .Прво Немачка (као глави фактор ЕУ и самим тим најважнији ,кажимо сарадник САД )мало је практично тангира ово "намештање" нове ситуације у Украјини ,колико економска и привредна сарадња са Русијом Тако да се Поповић непотребно "брине" око "притискања" Француске око испоруке ратних бродова Русији од стране Немачке .Реторика је једно , пракса је друго .
Друга чињеница која утиче да свеукупно стање ,шпијунирање УСА по Немачкој и прислушкивање Меркелове .Одједном се Немци "забринуше" за сарадњу са шакалом који је исцрпљен од светског ангажовања и губи све више конце утицаја из руку .Немци нису Срби да се укрцавају на брод који тоне Као сви пацови беже у сигурну "зону".Господин Поповић је зна као исви ми да је обарање Малазиског авиона (као Иранског) само позната игра свих учесника , наравно крвава и неморална...али коме је до морала у политици - нека иде на НСПМ .
Препоруке:
43
3
14 понедељак, 21 јул 2014 12:49
Зашто Русија није одлучнија?!
Уколико Руси у Украјини не добију директну подршку (војну,материјалну,политичку и др.) од Русије неће се моћи одупријети,бит ће поражени!
Зашто Русија није одлучнија?!Америка и Запад не скирвају своју подршку Украјини (Кијеву)?!
Препоруке:
31
9
15 понедељак, 21 јул 2014 12:53
Slavomir Srpski, Sta je Puitin lepo naucio
Москва још увек добро плива у овим, све немирнијим светским водама, али ће одржавање на површини постати немогуће без тешких одлука и озбиљних жртава.

Posle svih napada na Putin da nista nije naucio od napada na SFRJ, evo da ga barem malo i odbranim: Jeste, on je naucio i umesto vrlog Slobe ne pita da mu prvo daju spisak svih zahteva da bi Rusiju oslobodili pritisaka. Naucio je da saradjuje, da lepo podvije rep, ali i da to lepo sakrije iza sinjela(ima ih dosta u Kremlju preostalih od bivsih KGBovaca). Nece da se nikopme zamera, vec ce da pomogne zapadu onako kako od njega traze, i tu vec nadmasuje ludorecivog Slobu. Drugo, umesto da ko vrli Sloba obecava da Srbe niko nece da tuce, on mudro cuti iz Kremlja, i to posmatra. A kada ga pozovu iz Brisela on oberucke obecava kao Daci-Vuvic i pokazuje da bolje uci od ovijeh u vladi nego od Slobe. Dakle osplobadjam ga optruzbi da nista iz sukoba na Balkanu nije naucio: eto, naucio je, a ima eto i Primakove da ga lepo savetuju!
Препоруке:
22
42
16 понедељак, 21 јул 2014 12:56
BT
Svi vi koji smatrate da će zima i socijalni nemiri riješiti stvar u Ukrajini naivni ste ko francuske sobarice.Tako je i Januković računao da će se majdanovci kada udari žestoka zima i minus raziči sa trga,kalkulacija je bila tragično pogrešna.Ukrajina je u ratnom stanju, mediji dodatno pumpaju cijelokupnu situaciju i moraš biti tragično neupućen i misliti da će u takvom okruženju biti mogući socijalni nemiri.Ljudi će biti zadovoljni da izbjegnu istočni front i da granate ne padaju direktno po njihovim glavama.U ratnom stanju i totalno konstrolisanom medijskom prostoru za sve nedaće koje su ih snašle biti će optužena Rusija i Putin a ne vlada u Kijevu kako se neki ovdje naivno nadaju.Jel vi čitate zapadne medije, koja je to histerija i otvoreni fašizam?Ako ne dirate tijela putnika iz aviona optuže vas da dozvoljavate da trunu na livadi i da ih psi raznose.Ako ih kupite i stavljate u hladnjače optuže vas da narušavate mjesto nesreće koje treba ostati netaknuto do istrage.Ludilo teško!!
Препоруке:
65
11
17 понедељак, 21 јул 2014 13:05
Руски кредибилитет?!
Русија ако изгуби рат у Украјини, изгубит ће предизспозиције за неку озбиљнију свјетску велесилу око које ће се окупљати савезници за неколико наредних деценија.Свако ће размишљати,кад не могу или неће или не знају заштити своје Русе у Украјини како ће нас?
Препоруке:
52
4
18 понедељак, 21 јул 2014 13:06
Anta
Сртатегија по којојо Русију од стиска анаконде треба да штити сиротиња из Луганска и Доњецка вероватно има неког дубоког смисла за велике стратеге, које ми обични смртници не можемо да докучимо..
Препоруке:
45
6
19 понедељак, 21 јул 2014 13:14
Кад "гуше" Русију?!
Кад Запад "гуши" толику Русију,па шта би од нас урадили?!И опет Миле Додик у најгорем тренутку им "удара контру"?!
Препоруке:
25
16
20 понедељак, 21 јул 2014 13:21
Украјина и РСК?!
Овдје се нема шта филозофирати.Русија би показала да је велесила и да има кредибилитет и сви би је поштовали да директно изведе своју војску (најамње два милиона људи), са одговарајућим материјално-техничким средствима (тенкови,авиони и др) и да се директно умјеша у рат са Украјинском војском (да постави границу).Овако изгубит ће рат а Руси у украјини ће доживјети судбину Срба у РСК.
Препоруке:
31
29
21 понедељак, 21 јул 2014 13:35
rvoje
ruje go home...
Препоруке:
6
73
22 понедељак, 21 јул 2014 13:54
hmmm
Dve su glavne mogucnosti za rusenje malezijskog aviona: 1) ameri (ukrajinci), iz aviona ili BUKa da se ne vidi i slicno; 2)(pro)ruski uredjaji, ali zbog neregularnosti kretanja aviona (uz njih su mozda bili ukrajinski, koji su bili mete, ili neki drugi spijunski avioni itd...) i slicno.

Zajednicki imenitelj je: aktivno delovanje zapada. Ako se ova perspektiva prosiri, bice jos slicnih izazova, a zna se ko je tu aktivan. Druga je stvar sto ti aktivni ne zele da se uvede balans moci u svetu. Zasto bi pored njihove drzave bila neka druga Ukrajina ? Tako funkcionise svet.
Препоруке:
20
2
23 понедељак, 21 јул 2014 14:32
odlaganje neizbežnog
Putin ima neki truli dil sa zapadnjacima, kako se oni tog dogovora neće držati to će Kremlj sve više gubiti kredibilitet kod sopstvenog naroda! Vidim da su mnogi ruski intelektualci podigli svoj glas protiv kulta ličnosti u ovim teškim vremenima za opstanak Rusa u Istočnoj Ukrajini. Svi Putinovi savetnici imaju drugačiju viziju rešavanja problema ali ih on uopšte ne sluša, koga on to onda sluša?!
Препоруке:
22
5
24 понедељак, 21 јул 2014 14:50
Marko Gay
@ odlaganje

Gadafijeva sudbina je ostavila VEOMA jak utisak na Putina, u smislu da ga je zaista preplasila, sto nam je uostalom i bio cilj. Putin je sada preoprezan, jer se boji ovakvog sleda dogadjaja:

1. zapadne mere dovode do rusenja ruske privrede i pada standarda ruskog stanovnistva.

2. osiromaseni Rusi se okrecu protiv Putina.

3. desava se Majdan na Crvenom trgu i drzavni udar.

4. Putina izvode pred razularenu masu a gay aktivisti ga kao Gadafija probadaju kocem kroz anus.

Otud toliki strah, opreznost, i ponizavajuca "fleksibilnost" kod Putina.
Препоруке:
13
56
25 понедељак, 21 јул 2014 15:18
@Marko Gay
Ne ulazeći previše u vaše polje delovanja i sklonosti stičem utisak da Putin zna da što Zapad prljavo naumi to i izvede do kraja, ako već ne može da spasi sunarodnike ono bar da naplati ceh, kroz gas, oružje, iako, lično mislim da želi da dobije Nobelovu nagradu za mir!
Препоруке:
7
27
26 понедељак, 21 јул 2014 15:25
Saša
Ova analiza kao i većina komentara imali bi smisla u nekom predjašnjem svijetu .

U svijetu u kojem postoji neko medjusobno uvažavanje argumenata i činjenica .

Nakon svega što se dešavalo u zadnjih dvadesetak godina samo idiot može da se oslanja na interpretacije svjetskih medija i što je još gore zvaničnih državnih stavova .

Onom kome nije jasno da postoji Imperija i njena realna moć i virtuelni svijet sa jedne strane i da sa druge strane stoje svi ostali taj se zavarava i živi u svijetu bajki .

Stoga , onaj ko je prije nedelju dana navijao za Moskvu navija i sada isto kao i onaj ko je navijao za Vašington .

Ovi koji čekaju nekakve zvanične analize i ekspertize vezano za pad nesretnog aviona ... da bi se na osnovu toga opredijeli ... nek ne zamjere ... ali nisu zoon politikon već oni koji to nisu ... a zna se kako su stari Grci te zvali .
Препоруке:
47
1
27 понедељак, 21 јул 2014 17:53
@Ukrajina i RSK
I za sve druge koji misle da Rusija treba da ratuje u Ukrajini. Ala bi Amerika i drugi neprijatelji Rusije bili srećni kada bi Moskva postupila kako vi zagovarate. Za one koji se ni malo razumeju u medjunarodne odnose: Americi je cilj da isprovocira Rusiju na vojna dejstva u Ukrajini. U toj funkciji je i obaranje aviona.
Препоруке:
23
5
28 понедељак, 21 јул 2014 18:03
фристајло
Чини ми се да Путин добро зна шта ради, овај пут.
Иде на замарање Кијева, свестан његовим слабости, и неспремности запада да се директно умеша у сукоб, јер би то и Русији дало право мешања, а то запад никако не жели, јер би пораз био бруталан и понижавајућ.
Само паметно и без нервозе; има је довољно на западу.
Лепо је гледати их како се зноје; смета им наоружаност ДНР, навикли су да нападају на слабо опремљене и мале војске, а против ових се гине врло лако...
Препоруке:
29
5
29 понедељак, 21 јул 2014 18:38
гаврило
да ми ође много не п..:Русија треба само да остане мирна и да Браћи шаље наоружање и муницију као и добровољце.а онда ће све доћи на своје уз сву фашистичку хистерију на Западу!И нарвно да не заборави ВЕНТИЛЕ!!!
Препоруке:
30
1
30 понедељак, 21 јул 2014 19:20
Ukrajina i RSK
@Ukrajina i RSK
I za sve druge koji misle da Rusija treba da ratuje u Ukrajini. Ala bi Amerika i drugi neprijatelji Rusije bili srećni kada bi Moskva postupila kako vi zagovarate. Za one koji se ni malo razumeju u medjunarodne odnose: Americi je cilj da isprovocira Rusiju na vojna dejstva u Ukrajini. U toj funkciji je i obaranje aviona.


Ukoliko se direktno ne umiješa onda će biti ono drugo!
Sve su to izgovori za nedjelovanje!
Препоруке:
16
6
31 понедељак, 21 јул 2014 19:26
Милош Кикић
"Москва још увек добро плива у овим, све немирнијим светским водама, али ће одржавање на површини постати немогуће без тешких одлука и озбиљних жртава."
Овом реченицом аутор имплицитно признаје да се, и поред свих проблема и тешкоћа које набраја да стоје пред Украјином и њеним покровитељем САД, Русија налази у инфериорном положају а не они. Иначе би написао да САД још увек добро пливају и све остало што је навео да чека Русију.
Препоруке:
26
1
32 понедељак, 21 јул 2014 19:45
Дринко Кончаревић
Зашто би Русија морала да плати цену за ово или оно у комшилуку? Али вратио би се на просто питање са почетка приче: ко је одредио маршруту малезијског авиона и захтевао да се авион спусти, односно да лети на висини од 10.000 м. Одговр је у Порошенковим изјавама. Кад је пао малезијски авион, пао је и украјински. Порошенко је викао: "Руси су нам оборили авион". Сада кад су Руси поставили питање, зашто су поред малезијског авиона летели украјински су-25, Порошенко изјављује да су њихови авиони били приземљени на дан пада малезијског авиона. Кад је Порошенко говорио истину? Малезијском авиону је наређено да се спусти на висину од 10.000 м јер је то "плафон" авиона су-25 ...
Препоруке:
24
2
33 понедељак, 21 јул 2014 20:09
Чика Паја
@Marko Gay

Спавај, Аћиме, лепо сањај...:-)
Препоруке:
17
2
34 понедељак, 21 јул 2014 20:59
BT
Putin je imao opciju da se uopšte ne miješa u Ukrajini i da ostane čist i bijel kao čaršav ali prije aneksije Krima.Nakon aneksije on je Rusiju uvukao duboko u ukrajinsku priču i nemoguće je sada iz toga se izvuči na način da se samo povlačiš.Ako pusti Donbas niz vodu,ukri se okreću prema Krimu,neće ga pustiti na miru dok ga konačno ne poraze.Teorija da amerikance hoće uvući Rusiju u rat a Putin kao to mudro izbjegava je duboko pogrešna.Rusija je već uvučena u rat,granate sa ukrajinske strane već padaju po teritoriji Ruske federacije i tamo su počeli ginuti ljudi,biti će još gore.Svako čekanje i okljevanje Putina je znak njegove slabosti a ne mudrosti i pameti a situacija na terenu u medjuvremenu postaje sve teža i komplikovanija za riješiti.Još sa početkom proljeća ukri bi se stresli od straha na samu pomisao da se pale motori ruskih tenkova na granici.Sada su se okuražili do te mjere da provokativno ispaljuju granate na ruske gradove, naselja,graničare i carinike.
Препоруке:
25
7
35 уторак, 22 јул 2014 04:27
Savetnik
A zasto PUTIN ne upotrebi metode Otpora, o kojima se sve zna,u svoju korist? I to je nacin akcije a ne samo ratovanje i trupe.
Препоруке:
16
2
36 уторак, 22 јул 2014 05:12
Teoreticar zavere i blagi paranoik
Међутим, ни друга страна не седи скрштених руку и питање је колико дуго ће Русија моћи да користи ову своју доктрину?


Dokle god je Vojvoda na strazi. Sluge njegove zovu ovaj sistem imenom oca svojega - Satanailo.

Rusija ce svakako uci u Ukrajinu, kao i u Pridnjestrovlje i gde god treba, ali na poziv naroda koji ce zatraziti zastitu i pokroviteljstvo.
Препоруке:
15
2
37 уторак, 22 јул 2014 07:36
Reddy
Ako realna moć leži u novcu, tj. kapitalu, onda se slika zbivanja koju nam podastiru vrli komentatori suštinski menja i bitno odstupa od onoga što se samo čini. Finansijske berze odlučuju o onome što se tamo u Ukrajinini odigrava i događa, naravno, i drugde. Da li ste ikada čulu za hedž poslove i one institucije pa i pojedince koji ulaze u tako visprene finansijske avanture. Budući da je kapital otišao dođavola o čemu samo još tvrdoglavi antikomunisti ne znaju najprobranija finasijska klijentela se upušta u avanture od kojih pomenuh tek jednu. U pitanju je prava kockarska manija. Baš kao na domaćim kladionicama. Secuje se na ishode ne samo poslovanja ove ili one kompanije, banke, osiguravača, itd. već i na političke pa i ratne ishode, ekološke incidente, ako hoćete, zemljotrese, cunamije i sve sa tim povezano. Ali se "secuje" na uglavnom "poznate ishode". A kako nešto može biti unapred poznato ako nije unapred i dogovoreno? I ko se time bavi i ko u tome učestvuje.
Препоруке:
15
6
38 уторак, 22 јул 2014 07:50
Reddy
Elita izabranih, dakle, vrhovi vrhova! A ko to može biti? Oni iz političkog, vojnog, ekonomskog pa i naučnog, čak sportskog establišmenta! Prvorazredni predstavnici vrlih demokratija i elitni reprezentanti antikomunističkih formacija. Odakle su decenijama unazad poturane besmislene teorije i pričice o neodrživosti socijalizma i ko je sve to finansirao? Operatiku su obavili macani sa prononsiranih zapadnih univerziteta, tipa Ivy league, Oksforda, Cambridge-a, onog američkog kao i engleskog. Sve u napred navedenu svrhu "preokretanja socijalističkog žiroskopa". Po njihovim uputstvima, receptima pa i matricama izvedene su "pahuljaste revolucije" a sa prethodno ispumpanim i praznjikavim glavicama građanske javnosti uz prvoklasnu i žestoko preplaćenu medijsku sferu. Tako je kreirana scena i postavljen podijum za "revolucionarni zaokret u desno" a sve pod vidom tzv. "reformi", zloupotrebivši i taj ofucani termin jer reforma je uvek asocirala na "reljefnije rešenje" o postojećeg.
Препоруке:
15
7
39 уторак, 22 јул 2014 08:01
Reddy
Ne, ovaj put, tzv. reforme su izvedene u novoj inscenaciji, sa novim predznakom ali sa starim, prevaziđenim i zarđalim sadržajem i alatkama. U socijalnoj sferi to je značilo povratak na prevaziđene obrasce društvenog ustrojstva, u ekonomiji su "osvežena" predkejnzijnska učenja i dogme, pseudoklasika je zauzela mesta Smita, Rikarda, Marxa, Kejnsa, Gelbrajta. centralno mesto je dobila teorija Žan Batista Seja o "uravnoteženom tržištu", itd. Aplicirati takve monstruozne "reforme" na globalno strukturno izmenjen ambijent i krajolik posleratnog društveno-ekonomskog ustrojstva nije moglo značiti ništa drugo do svesno samoubistvo!!! Knjigovođe takvog scenarija znale su, međutim, vrlo dobro da prostora za odstupnicu nisu imali i da je njihov "time out" nepovratno prošao. Zato se i krenulo u avanturu "izbijanja nepojamnih profita" a po cenu "kraljevog gambita". Partija je danas na samom završetku i izvesno je ko je gubitnik. Pobednika, međutim, nema! Zašto?
Препоруке:
11
7
40 уторак, 22 јул 2014 08:13
Reddy
Zato jer su se i pretpostavljeni pobednici "na vreme" opredelili za gubitničku stranu! Otuda i privid da Kina sa svojim reformama kao i Rusija sa svojim polit-ekonomskim piruetama mogu nešto suštinski i temeljno promeniti. Ne. I oni su prihvatili "gubitnički recept", koji za njih to nije morao biti. On je bio namenjen samo jednoj strani, kapitalističkoj formi privređivanja, čiju perjanicu nosi "atlantska zajednica naroda", poznatija kao Zapad. Otuda i Vladimir Putin ne predstavlja suštinski nikakav antipod takvim nastojanjima već "unapred dogovorenog partnera" u "zajednički iznuđenoj igri" spasavanja prevaziđenog modela društvenog ustrojstva. Tako, ne može biti ni čuđenja zašto Putin, Vučić i slična boranija postupa na manje-više isti način. Žalosna je činjenica da to ne prepoznaje ni osetan quantum ovdašnjih komentatora.
Препоруке:
12
9
41 уторак, 22 јул 2014 08:44
Stanić Milan 2
Stanić M.- g. Reddy

U sjajna tri priloga dali ste"sliku i priliku" današnjeg Sveta.Novac je postao odnos.Akumulacija kapitala na svetskom tržištu postala je od presudnog značaja za sudbinu svake naionalne ekonomije.Međutim, nacionalne ekonomije danas su sve više pogođene krizom akumulacije kapitala čiji su glavni pokazatelji: apsolutni rast nezaposlenosti,pad realnih najamnina,pad životnog standarda,povećanje siromaštva,opšta dužnička kriza prvenstveno u zemljama perifernog kapitalizma,kriza u sferi socijalne politike zbog malog izdvajanja. Ovo je za posledicu imalo gubitak tzv." države blagostanja" (wellfare state) gde je ona bila rezultanta borbe socijaldemokratije i sindikata.
Upravo,radi ti činjenica(između ostalog) savremeni kapitalizam je potražio spas u u procesu globalizacije .Pozdrav.
Препоруке:
10
6
42 уторак, 22 јул 2014 09:23
Милош Кикић
@ Reddy: " Tako, ne može biti ni čuđenja zašto Putin, Vučić i slična boranija postupa na manje-više isti način. Žalosna je činjenica da to ne prepoznaje ni osetan quantum ovdašnjih komentatora."
Већ сам раније написао,а поновићу и овде у вези са Вашом последњом реченицом: Осетан квантум овдашњих коментатора још увек у данашњој Русији види некадашњи СССР а у Путину генералног секретара КПСС.
Препоруке:
6
6
43 уторак, 22 јул 2014 10:43
Reddy
@gosp. M. Stanić

Znam a i divim Vam se kako često umete sa distance da kažete i veoma neprijatne istine o nama koje antikomunisti svrstavaju u đavolju korpu anacionalnih elemenata. Znate šta o njima mislim. Možda i preterujem ali moj impuls ravan je njihovom bezobrazluku. Obzirom na moje poslednje priloge dopunio bih vaše viđenje u smislu glavnih pokazatelja krize akumulacije kapitala ukazivanjem na prevashodni problem pada opšte profitne stope koji na Zapadu traje decenijama unazad. Sve drugo je vrlo plastično i sasvim umesno.
Salut!
Препоруке:
6
7
44 уторак, 22 јул 2014 12:12
istrazivac
Rusi su stvarno imali priliku da izuce protivnika na primeru Srbije. Ali, izgleda da nisu dovoljno ozbiljno shvatili s kakvim sustinskim zlom su se sukobili. Nisu shvatili da nikakvog dogovora ne moze biti s nekim ko dogovor niti ne pomislja da postuje. Uopste, ni o cemu se ne moze razgovarati s onima koji zagovaraju relativnost i subjektivnost istine. Kako je bilo kad su bombardovali Srbiju? Kako je bilo s Kosovom i Metohijom?

U ovom slucaju, pitanje je, zasto nije svim avio kompanijama receno da je Ukrajina u ratu i da je ne prelecu? Jeste, lako je biti pametan unazad, ali zasto pruzati priliku da se namesti nekakva kvarna igra? Neko u Moskvi mora da misli o ovim stvarima, i taj neko snosi i krivicu i greh i za mrtve ljude, i za patnju koja ce tek nastupiti.

Moskva treba da shvati da je zatvorena u kavezu s hijenom. Hijena moze da se smeska, moze i da se umiljava, ali je to pokvarena smradna zver. Zver se mozda ne moze ubiti, ali je ni ne treba pustiti u blizinu.
Препоруке:
13
4
45 уторак, 22 јул 2014 12:41
@istrazivac
. "Ali, izgleda da /Rusi/ nisu dovoljno ozbiljno shvatili s kakvim sustinskim zlom su se sukobili.
Nisu shvatili da nikakvog dogovora ne moze biti"

И ја слично мислим. Осим тога, пада ми на памет и пакт који су потписали Рибентроп и Молотов две календарске године уочи рата, с поделом Пољске итд. Али овде су почели да салутирају неки, од којих један носи кравату, а други,изгледа, танге.
Препоруке:
8
5
46 уторак, 22 јул 2014 13:47
Miša
Pretpostavlja se da Putin čeka zimu i šta će onda biti? Za svu nesreću, glad i anarhiju u Ukrajini biće okrivljen Putin. Jednostavno, ovako dovoljno satanizovan biće idealna meta za poturanje i zamenu činjenica. Za sve nedaće, nedostatak gasa, hladnoću biće krivi Rusi.
Po meni, jedino rešenje za Ruse jeste da uvedu zonu zabranjenog leta iznad Istočne Ukrajine. Ovo im je idealna prilika. Kada je mogao NATO u Libiji, što ne mogu i oni?
Препоруке:
10
2
47 уторак, 22 јул 2014 14:43
Reddy
@Милош Кикић

Taj quantum nazovi komentatora ili, bolje reći, srbijanskih sprdala, je na nivou slepih miševa. Snalaze se se samo u mračnim okolnostima i prilikama. nešto kao odžak-pevci na seoskim straćarama.
Препоруке:
7
8
48 уторак, 22 јул 2014 14:52
Радгост
22 јул 2014 12:41
@@istrazivac
Осим тога, пада ми на памет и пакт који су потписали Рибентроп и Молотов две календарске године уочи рата, с поделом Пољске итд. Али овде су почели да салутирају неки, од којих један носи кравату, а други,изгледа, танге
---------
1.
Уговор о ненападању СССР-Немачка је потписан пошто је Јапан већ војно напао СССР.Затим је Жуков разбио Јапанце и истерао из СССРа.(англоамеричке снаге под командом разбојника Хитлера,СССР је касније савладао али није уништио-јер,Немци су бежали од совјетске војске на Запад и предавали се својим покровитељима.)
2.
Подела Пољске( мисли се са Немачком)
Војска СССРа није делила Пољску.Једноставно је изашла на границу Русија/Пољска пре почетка Великог рата 1914.
Препоруке:
6
5
49 уторак, 22 јул 2014 16:35
Micko
Pitanje za komentatore. Ako Rusi smiju da se umiješaju u Ukrajinu i odvoje teritoriju za svoj narod tamo, da li tada Njemci smiju da se umiješaju u Vojvodinu i odvoje teritorija komad. Mađari u Srbiju, ili Srbija u Hrvatsku, ili Bugarska u Južnu Srbiju.

Konačno da li neka muslimanska država smije da se umiješa u Rusiju i odvoji tamo parče nastanjeno pretežno muslimanima.

Ta lista je nepregledna a presedan je veoma opasan
Препоруке:
2
11
50 уторак, 22 јул 2014 17:39
Slavomir Srpski, Blentavi Ivan i ruske basne
Blentavi Kremlj se sam upleo u mrezu. Umesto da je kada je Kijev pocelo da bombarduje ruske gradjane na istoku odmah uspostavio no-fly zonu, sprecivsi time ne samo da bombarderi ubijaju civile, vec i da se izbegnu ovakvi slucajevi, oni su se igrali zmurke. Sada im se to naplacuje sa kamatom, jer u EU medijima sve zvrji na sav glas kako su taj civilni avion srusili "teroristi" Rusisi, i uz to daju navode nekog novinara da je to licno cuo od jednog teroriste. Neko sve to placa da se uporno ponavlja ta teza u mass medijima, i time EU gradjani i njihova srdzba srusi na Rusiju (bas ono sto je blentavi Kremlj hteo navodno da IZBEGNE, da se NE ZAMERA). Ovako, eto Kremlju duplo golo, pa ce tesko postici ljubav EU gradjanina i drzava. Ali ko nema ni M od onoga muskog u gacama, od toga nema nikakve vajde. Pogotove ne nama Srbima.
Препоруке:
12
5
51 среда, 23 јул 2014 02:57
Петрушин
"америчко заоштравање ситуације у Украјини наводи на закључак да је Русија сваким даном све ближа тренутку када ће морати да пресече између своје стратешке тежње за партнерством са ЕУ и велике опасности која се надвила над њеним западним границама."

Ја бих прије ову битку око Украјине назвао битка за опстанак ЕУ, јер је Украјина од свог после-совјетског настанка била означена као пропали пројекат (failed state).

Свака даља ескалација и изолација Русије у економском смислу води ВЕЛИКОЈ рецесији у ЕУ и огромним проблемима у финансијама ПИГС-а. Ово ће да продуби већ изражену нетрпењивост Сјевер-Југ, која ће довести до краха ЕУ као пројекта. Значи, да Русија овдје игра улогу дадиље, а не лудака кога треба изоловати у самицу.

Амеру су ову игру започели са Лехман Бротхерс банкротством и финансијским дериватима који су пореметили финансије и кредитирање на дужи рок, које је довело до кризе у еврозони, што је и била првобитна замисао. Сада се ЕУ одваја од енергената.
Препоруке:
4
4
52 субота, 26 јул 2014 07:33
occam's razor
Ovde se radi o klasicnoj zameni teza. Nije vazno kome sve moze da koristi obaranje aviona, vec je vazno ko ga je oborio. Mislim da je porodicama nastradalih to najvaznije. Sve ostalo je bacanje prasine u oci i politizovanje velike ljudske tragedije.
Препоруке:
0
8

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер