среда, 08. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Закон о раду и ауторитарни карактер власти

Kоментари (16) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 субота, 05 јул 2014 01:04
маре.
Мало ми је мука од помињања речи капитализам у Србији којом се служе углавном левичари/нерадници који очекују од мајке државе све : образовања,здравствену заштиту,посао,пензије,летовања по одмаралиштима..али ОДАКЛЕ Прво,ми нисмо доживели да живимо у на пример англосаксонском либералном капитализму,код нас у Србији па дамо суд. Северна Америка са Бриртанијом је 200 година у капитализму,ми смо тек пре 14 година кад смо збацили Слобу као пошли у смеру развоја али то иде јако слабо. Социјализам једини има смисла у државама које имају доста ресурса и које немају менталитет крадуцкња типа : Скандинавија,донекле Русија које је почела да се опоравља од комунистичког јарма колко-толко али у суштини та држава је у диктатури од В.Путина јер је он главни у држави,именује људе,смењује...где су идивидуалне слободе на постоје...скоро је увео закон где забеањује псовке у : филмовима,биоскопима,књигамам иако су псовке саставни део сваког народа..то је само један свеж пример а има их доста.
Препоруке:
5
46
2 субота, 05 јул 2014 01:14
маре.
-
Најбољи и најчистији пример скоро перфектног социјализма који није нигде забележен је био Либији код покојног Гадафија. Вадио је нафту,себи пунио џепове,по Европи радио шта је хтео,финасирао фудбалске клубове у Италији,Сакрозијеву кампању...али је богами и народу дао огромне бенефиције. Типа : 80% је држава покривала приликом куповине аутомобила,школовање за сваког Либијца где год пожели..школарина и џепарац,комуналне трошкове нису имали,камате у бакамам су биле 0%,бесплатна кућа,стан,здравство бесплатно и све остало..итд С друге стране, живот у Југославији је био заснован на кредитима,јер смо само у периоду од 1970-1980 ми смо задуживали сваке три године дупло...и људи су израчунали да је Броз био бесмртан(као што су неки стаљинисти веровали) данашњи дуг Србији би био 3,000 милијарди евра. Цео тај управни-социјализам у Југославији је био ПРЕВАРА 1/1. Проблем је што људима не можеш то да објаниш јер им двоцифрен IQ.
Препоруке:
15
27
3 субота, 05 јул 2014 01:24
маре.
Како су финкционисала самоуправна предуза по Југи. Просто,запошљавали су људе само да би као нешто радуцкали а већина њих није било 1.конкурентно Западу 2.продуктивност је била слаба 3.већина су били губиташи који су покривани од кредита. Постоји једна саврешна прича Милтон Фридмана кад је посетио Кину,и кад је видео да Кинези не користе механизацију са копање канала већ само класично лопатање,па је зачуђено питао "Па зашто не доведете багере да копају"? Кинези му одоговре "Па онда би изгубили радна места" Рече им после М.Фридман у стилу "Па дајте им кашике да копају па запослићете их још више". Тако је било у Југи. Широка тема. Друго,ми нисмо и либералном капитализму већ у партијско-феудалној држави,полу-диктаторског типа..где на пример грађевинске фирме(СПС кадрови) се не такмиче на тржишту већ добијају посове по политичког линији. Један пример. Где Етихад намерно истерује конкуренцију у виду Вит Ера(лоу кост компанија) како би куповали Етихадове много скупље карте.
Препоруке:
13
19
4 субота, 05 јул 2014 01:30
маре.
-

Кључна поента коју нико не може да оспори а то је - ГЛОМАЗНА ДРЖАВА . Ми имамо око 10,000 разних државних тела : агенција,општина,месних заједница,одбора... и то је рак - рана Србије. Питате како доћи до нових радних места? Просто ко пасуљ : ВИШЕ ПАРА У ПРИВРЕДИ. Држава треба да буде минимална,јавна потрошња мала...Држава треба да контролише само : војску,образовање,судство и да обезбеди оквире за просперитет МИНИМАЛНА ДРЖАВА све остало препустити слободном тржишту.
Препоруке:
14
17
5 субота, 05 јул 2014 02:18
Шоми
Ова власт нема легитимитет.

Треба устати против ње и збацити је.

Ако опозиције има, нека поведе.

Ако нема, устаће народ сам!
Препоруке:
35
2
6 субота, 05 јул 2014 08:38
...
Добар текст. А видим да дежурни либерали и капиталољуби дижу главу и крећу на јуриш на помен критике њиховог нановијег балканског либералног чеда - Вучића.
Препоруке:
33
0
7 субота, 05 јул 2014 09:47
Дринко Кончаревић
Маре,
Делимично сте у праву али кредити СФРЈ су ситница у односу на задужења која данас имају републике бивше СФРЈ. У праву сте и за толико што је народ срушио социјализам зарад своје похлепе. (СФРЈ или Либија, свеједно је.) Појединци су направили добар систем у коме су радници били "власници" средстава за производњу. Народ са тиме није био задовољан. Сада се гурају око контејнера... Један контејнераш, каже да у контејнерима, нађе репроматеријала за две данашње просечне плате. Други, најчешће, ноћу на мопеду, обилази контејнере. И ту важи правило, ко пре сировинама имаће неку цркавицу а можда и више. Док је код народа "контејнерска свест" нема напред. У питању је "алијенација и како то каже, тј. пише односно писао је Др, Есад Чимић, "посељачивање градова". Да би се разјасниле неке ствари, треба кренути од културе и духа народа, нивоа свести народа према политици... имајући у виду библиијску изреку " не бацај бисере пред свиње".
Препоруке:
21
1
8 субота, 05 јул 2014 10:03
Форевер Јанг
Мало ми је мука од помињања речи капитализам у Србији којом се служе углавном левичари/нерадници који очекују од мајке државе све : образовања,здравствену заштиту,посао,пензије,летовања по одмаралиштима..али ОДАКЛЕ

Ово као да је писао најпознатији љубитељ Макса Вебера код нас. Мука је пријатељу мој онима који раде за 200 евра код оних којима је држава дала национална добра за по 1 евро. Или оним женама које раде код Јуре на пример, а морају да крију да су у другом стању, или што је најгоре да се одлучују на чин чедоморства како би задржале посао и тих 200 евра месечно.
Да је капитализам код нас уведен на нормалан начин а не пљачкашки, не би морала држава да плаћа здравствену заштиту, плаћали би је ми од дохотка. Овако пошто је држава опљачкана, остаје јој само да нам плаћа ѕдравствену заштиту или да нас побије. Вучић је јуче имао састанак управо са онима у чије су џепове отишле наше паре.
Препоруке:
36
0
9 субота, 05 јул 2014 10:34
Зона
Маре,
као прво ово код нас није капиталиѕам, а није ни социјалиѕам, ово је мафијалиѕам и Корлеоне би нам позавидио.Просто речено немамо правне државе. Добро уређене правне државе одлично функционишу, било да су социјалистичке или капиталистичке, Ми смо далеко од тога.У овом мафијализму, корупираном,бирократско-технократском, непотистичком радник је скоро доведен до роба, а шта ће тек бити послије усвајања тог фамозног закона о раду.Право на рад ће добити само изабрани. Ниси у праву кад кажеш да радник у СФРЈ није радио. Радило се много дисциплинованије, него сад. Ко је био запослен морао је и да ради, па таман да је био и Брозов син. Ја се добро сјећам тог времена. Могао је можда да добије посао преко везе, али радити је морао. А данас? Па ми данас издржавамо булументу партијских упосленика, који ништа не раде, а богами доста их и не долаѕи на посао, а на платној листи их има. Даље кажеш нема више бесплатног здравства и школства.
Препоруке:
29
0
10 субота, 05 јул 2014 10:53
Зона
Маре,ја колико знам за ѕдравство радник плаћа дебело допринос исто као и у бившој нам држави, а за узврат лијечење скупо плаћа, издваја за пензионо, а кад се оде у зарађану пензију она најнижа. Већина лијекова није на листи. Кажеш да су предузећа лоше пословала, да су финансирана из кредита. А замисли да се плаћало 182% пореза и доприноса на лична примања, а та лична примања нису била углавном загарантована у СФРЈ, и предузећа су опет пословала, а да не причам клико се издвајало у разне фондове, стаммбени фонд, фонд солидарности, фонд заједничке потрошње итд. И опет добар дио тих предузећа је позитивно пословао. А сад да могу радника би држали да ради и да му ништа не плате и опет им мало. Нисам социјалиста, нисам ни неки социјалистички носталгичар, али нисам никако ни за мафиократско уређење и беспоштедну експлоатацију радника.Нажалост глас радника се не може чути, јер их нема, нема синдиката, синдикат постоји само у државним предузећима и на буџету, а сви знамо да тамо раде изабрани.
Препоруке:
22
1
11 субота, 05 јул 2014 12:49
Veritas Triumphus
Што се више људи буде опирало реформама, знаћемо да еу реформе успешније.


dakle, dok su glasali bili su dobri...a ako se opiru ropstvu onda nisu dobri...hmm...iz ovoga proizilazi: RAD OSLOBADJA!

Живели смо на превару и у лажима трошили више него што смо зарађивали“.


imam podrum kolekcije vina, imam stan od preko 100 kvadrata koji sam dao prvoj zeni, imam drugi stan sa drugom zenom, imam vikendice, imam auta, placao sam montgomerija 12000 evra mesecno za savete A NIKAD PRE TOGA NIGDE NISAM RADIO! ali sad cu svima da nametnem poreze da bi to vratio, donecu zakon o radu da derem radnike kako bi mogao da i dalje zivim ovako kao do sada!

DOBRO JUTRO STOKO, DA LI SI JUTROS DORUCKOVALA!
Препоруке:
32
0
12 субота, 05 јул 2014 13:35
maре.
@Дринко Кончаревић

Већина људи који брани самоуправљање за време Броза извлачи податак од 20 милијарди долара комплетног дуга Југославије. На пример : упоређује се дуг свих бивших држава Југославије 1980. са данашњим дугом свих држава појединачно КАРДИНАЛНА ГРЕШКА. Ви заборављате ПАД ВРЕДНОСТИ ДОЛАРА на пример 20 милијарди из 1980 је данас мнооого више. Чињеница која је главна је та да се само у перидоу од 1970-1980 задуживање Југославије на сваке три године било дуплирано(50%) сад замислите колико је то "успешна економија била". Инфалција пар година пред Брозову смрт је била 40%,а пре тога је била око 12%,незапосленост је била око 12%,али је била много већа је доста људи није много ни радило,већ се састанчило и тако даље...значи тад је Југа била дубокој рецесији. Наши данашњи дугови су наслеђени. Народ не може да схвати да је БРОЗОВА ЈУГОСЛАВИЈА БИЛА ПРЕВАРА,МИТ О УСПЕШНОЈ ЕКОНОМИЈИ ПРОЛАЗИ САМО КОД ЉУДИ КОЈИ О ЕКОНОМИЈИ НЕ ЗНАЈУ НИШТА.
Препоруке:
12
7
13 субота, 05 јул 2014 23:04
Super Stupid
Odličan tekst, za one koji su čitali ali nisu sve shvatili nije suština u zakonu o radu već o vrlo, vrlo zabrinjavajućem karakteru aktuelne vlasti, koja kao da je neki mutant crveno-crne koalicije iz 1999 (SPS JUL SRS)i LDP-a u svojim najboljim danima.

Ne znam kako iko iole ozbiljan može da poredi ekonomiju SFRJ sa ovim sada kapitalističkim dostignućima kada se ne proizvodi ništa nego se uvozi sve, uključujući pasulj.
Препоруке:
12
0
14 субота, 05 јул 2014 23:07
Дринко Кончаревић
@mare,
Не тврдим да је Брозова Југославија била идеална али да су људи имали памети, могли су да промене лоше ствари. Није тачно да се није радило. Крадуцкало се а ово данас је отимачина. У време "крадуцкања" Југославија је нпр. била трећа земља у свету у производњи бродова, (Јапан, Ј. Кореја, СФРЈ)крајем осамдесетих година прошлог века. Да ли данас у Србији можете купити домаће семе. НЕ. Само ГМО. Или један велики комбинат негде на северу Србије, када заврши са ремонтом трактора, у току зиме бавио се производњом која је спадала у наменску производњу. Да смо издржавали огроман апарат који је служио за ништа, то стоји. Али оно основно није било редова око контејнера као што је то данас случај. Не може се све гледати кроз кредите. Сада практично нема производње, па нема ни крадуцкања. Сада се отима, уништава, итд. Држава то још увек не види. Ваљда јој смета властити ауторитет а можда га и нема.
Препоруке:
7
2
15 недеља, 06 јул 2014 17:32
Глигорије
Кукајте ви колико желите али Србија је земља нерадника и забушаната. Научио то да забушава измишља стотине разлога само да не ради, крије се иза политичких структура, и све је код нерадника недемократски и неуставно, укинута су им права на ово... на оно... а обавезе према послодавцу су за њих табу тема. То је последица "закона о удруженом раду" када раднику ниси могао ништа, покушаш мало у ООУР да заведеш ред и дисциплину дигне се кука и мотика. Комитет одмах формира радну групу да преиспита ствар. Тај закон о удруженом раду нам је грешно Кардељево наслеђе које ће нас пратити годинама, док се не испостимо изгладнимо и призовемо свести.Мисли ли та багра од радника да неко ко се задужио да уложи у неки пројекат да га татоши да се он та багра од нерадника вуче по боловањима, синдикатима и још које где, а рокови теку? Неће него напоље и довести неког ко хоће да ради.
Препоруке:
2
10
16 уторак, 08 јул 2014 12:41
Dr Jela Bisic
Vasi komentari su interesantni,pa moram da ih prostudiram,ali samo za pocetak:Moram opet da se pravim pametna, i da vas sve,opet potsetim,kako sam,lepo,govorila da bojkotujete putujuci cirkus"Vanredni izbori".Secate se?Da ne vadim opet komplimente koje sam dobijala-i sigurna sam da je vecina onih koji komentarisu u NSPM izasla na taj cirkus i glasala.ne za Njega,verovatno.Nadam se.Eto vam ga sada-on se stalno poziva na legitimitet.Kad ste glasali za njega-bili ste,po Njemu,pametni,a sada,kada necete da kusate corbu koju vam je skuvao(i morali ste znati sta ce skuvati)-sad ste budale.Ja mislim da je obrnuto.Ali ko jos mene slusa.Cak ni vi.
Препоруке:
1
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер