субота, 27. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Београд: Акцијом „Зона слободна од мржње“ обележен Дан поноса ЛГБТ особа

Kоментари (33) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 петак, 27 јун 2014 21:48
thinking maize@ са-коментаторима
Текст: "..., Удружење "Хестија",..."!?!?!? Поштовани са-коментатори прогуглајте по интернету, а посебно Википедији и ВИДИТЕ ЧЕГА је била (грчка) богиња ХЕСТИЈА, па ће вам се КАЗАТИ САМО шта "заступају" "чланови" те "удруге"!? Као и њихови ЛГБТ и ини "људскоправашки" пајтоси!? Стари Латини би рекли: "Nomen est omen!", што У ПОТПУНОСТИ ОДГОВАРА овом случају!?
Препоруке:
22
1
2 петак, 27 јун 2014 22:18
zauvek branilac
Delegacija EU u Srbiji mora na svaki način organizovati "Paradu ponosa" u Novom Pazaru koju će predvoditi "Prijatelji Sandžaka" i "Paradu ponosa" u Preševu koju će predvoditi "Prijatelji Preševske doline".

Prva mora na svaki način proći pored muslimanske džamije u Novom Pazaru a druga pored šiptarske džamije u Preševu!
Препоруке:
31
0
3 петак, 27 јун 2014 22:27
Može i... "Zona mržnje prema braku"
Da nije možda u pitanju "Zona mržnje (ili propagande) prema braku"? Hoće li Beograd za 50 godina postati grad stotinama hiljada homoseksualaca, po modelu Rio De Žaneira? JEL TO Aleksandar Vučić uz podršku Amerike i Evrope hoće da promeni svest i seksualnost Srba? U NORMALNA VREMENA homoseksualnost je tretirana kao protivprirodan blud! Svaka javna manifestacija homoseksualizma je u suprotnosti sa srpskom politikom "borbe protiv bele kuge"?

ZAŠTO Evropa političkim pritiscima nameće homoseksualizam samo hrišćanima (i srbima), dok za muslimane to ne važi, albancima-muslimanima se toleriše-nagradjuje nasillje i zločini nad Srnbima i otimanje teritorije Kosmet?!
Препоруке:
21
2
4 петак, 27 јун 2014 22:43
Синиша
Ма не мрзимо ми вас, само нам се гадите па нам није пријатно у вашој близини.
Препоруке:
25
2
5 петак, 27 јун 2014 22:47
фристајло
данас је обележен Међународни дан поноса ЛГБТ особа

Хајде да ми неко од заступника овога горе објасни једну ствар.
Поноса- на шта?
Препоруке:
21
1
6 петак, 27 јун 2014 22:58
Србољуб
Чега се паметан стиди луд се поноси.
Препоруке:
17
1
7 петак, 27 јун 2014 23:03
vreme čuda
Vreme je za lobi protiv LGBT lobija
Препоруке:
13
1
8 петак, 27 јун 2014 23:07
Жика
Има афорзама Боре Чорбе који су једини прави одговор на неке појавне облике друштвене девијантности. Један од њих је ''Ко то тамо пева из дебелог црева''.
У овом случају зона слободна од мржње може бити само онај простор изван ''Зоне слободне од мржње''. Ни Шиптари у Београду нису носили транспарент - смрт Србији, као представници ''Зона слободна од мржње''. Деда из мог комшилука има обичај да каже да гасовите људске производе не региструје орган чула мириса ако се они производе гласно, јер се таквом производњом разбије шољица у којој ђаво производ носи под нос присутних. Од чега ли је та шољица, када ђаво свима нама доноси под нос тај неподношљиви смрад ''Зона слободна од мржње''?
Препоруке:
6
1
9 петак, 27 јун 2014 23:10
Шоми
@Фристајло

Идеја је да се ЛГБТ популација не треба се осећа мање вредном, прљавом и одурном због своје секусалности, коју није бирала, већ се с њом родила. Дакле, не треба да се стиди или крије, што је модел који јој друштво широм света углавном намеће.

Из тог разлога је одабрана реч понос, као нешто супротно стиду.

Иначе, сама парада неће помоћи ЛГБТ популацији јер њени заступници у српском друштву не успевају да афирмишу другачији сексуални идентитет као нешто што не треба осудити или прогонити, већ прихватити.

Уместо параде треба аргументовано објаснити да гејеви, лезбејке и трансродне особе нису наказе и болесници, већ људска бића као сви други, те као таква имају сва права као остали: право на брак, слободно изражавање, посао итд.
Препоруке:
6
12
10 петак, 27 јун 2014 23:18
Шоми
Афирмисање другачије сексуалности као нечега што није болест и што не треба прогонити не може да повреди права хетеросексуалних особа нити да угрози биолошки опстанак Срба зато што:
  • Особе које сексуално привлачи исти пол свакако не би ступиле у хетеросексуални брак добровољно, нити оствариле пород у истом. Надам се да нико није намеравао да присилно венчава људе како би се бела куга искоренила. За белу кугу су, иначе, одговорни хетеросексуалци.
    Особе које сексуално привлачи исти пол нису бирале своју сексуалност, већ су се с њом родиле, и никаква друштвена пропаганда не може од хетеросексуалца да начини хомосексуалца, нити обрнуто.
    Хетеросексуалне особе задржавају сва права која су имале, једино се, на пример, дозвољава истородни брак, који се односи на сасвим другу популацију.

Такође треба прихватити и бисексуалност где једну исту особу привлаче оба пола, као и неодређену сексуалност, где се сексуална привлачност не заснива а приори на истом или супротном полу.
Препоруке:
5
16
11 петак, 27 јун 2014 23:26
Дринко Кончаревић
У православном календару, сваки дан има свог свеца. Изгледа да по узору на хришћанске цркве, "цивилно друштво" свеце жели да замени са даном за ово или оно. Кроз то се уствари растурају класичнеи али и здрави друштвени односи у којима се зна ко је ко и шта је шта. Ово са "данима" не може да прође. Ето, парадирали су и шта сада? Парадом код нормалних људи не могу променити мишљење. Насилно није демократски и нарушава слободу. Парада им је била пун погодак у празно.
Препоруке:
7
2
12 субота, 28 јун 2014 00:44
Homoseksualci su grupacija, a ne populacija, ne radjaju se kao takvi
@ Šomi. Pričaš budalaštine što je van svake logike i van pameti. Kažeš da LGBT osobe (homoseksualci) ne biraju svoju seksualnost nego se kao takvi radjaju? Takve laži možeš da pričaš maloj deci u vrtićima? Jel to treba da znači da je u porodilištima pojedinim novorodjenim bebama prikačena dijagnoza da su rodjena kao budući homoseksualci? Mnogo pedera postaje to što su zavedena u detinjstvu (posle 10-15-20 gosina), ili zavedena prljavom propagandom, ili drogom i lakomi na novac, ali je "propagandna izmišljotina" govoriti da su rodjena sa homoseksualnim nagonima. Javna je tajna da po beogradskim javnim toaletama pederi sačekuju "mlade prolaznike" i čine krivično delo?
TAKODJE, nazivati homoseksualce "populacijom" je vredjanje i izvrtanje standardnog pojma "populacija" - koji se odnosi i proizlazi iz radjanja i stvaranja novih živih bića!?
Препоруке:
5
1
13 субота, 28 јун 2014 01:09
јбгбгд
Наизглед случајно, али брижљиво планиране у исто време две пар екселанс режимске манифестације.Прва, приказивање оне ругобе од макете сулудог пројекта, а затим и овај штрапацирунг добро плаћених активиста тзв. ЛБГТ заједнице.

Очигледно је да се намерно скреће пажња са бројних спољних и унутрашњих политичких неуспеха самопрокламованог носиоца реформи.
Препоруке:
2
1
14 субота, 28 јун 2014 01:23
Шоми
@Дринко Кончаревић

Слажем се да је парада пуцање у празно и да своје тезе треба да заступају на другачији начин.

Парада се може одржати у друштвима која не осуђују хомосексуалност, не у онима где дијалог о томе тек треба да почне.

Код нас је страшна економска беда, па су питања голе егзистенције изнад питања о једнакости и правима, и то с разлогом. Гладан човек не мисли много о слободи говора, или једнакости...
Препоруке:
0
4
15 субота, 28 јун 2014 01:40
фристајло
Шоми

Идеја је да се ЛГБТ популација не треба се осећа мање вредном, прљавом и одурном због своје секусалности, коју није бирала, већ се с њом родила.
Из тог разлога је одабрана реч понос, као нешто супротно стиду.

Ок, то држи воду, до момента када се уместо "нормалан" каже- "поносан". Јер, и оно прво тешко пролази, али има упориште у разуму; ово друго је већ- провокација.
право на брак, слободно изражавање, посао итд.

Проблем је у томе што свако давање права некој спорној групи подразумева редукцију права другој.
Тај захтев није добро утемељен у цивилизацијском смислу, јер је директно супротан вредносним системима свих великих религија.
Чак и ја, као атеиста- не слажем се са аргументацијом ЛГБТ- група и сматрам је прилично "шупљом" и нерезонском.
Свакако имају право да буду заштићени од насиља; али, исто тако- није ли насиље и овај хистерични притисак од стране ЛГБТ-лобија?
Препоруке:
2
0
16 субота, 28 јун 2014 02:41
Дуле
Људи, да ли сте се запитали да АКО је то ГЕЈ стање исконско зашто онда не постоји ниједна народска реч која је прихваћена него морају да измишљају нову, односно да изврћу енглеску реч геј што значи раздраган, весео? А? Уз то, са којим правом они траже још више пажње него (како да се другачије изразим) нормални људи?
Препоруке:
6
0
17 субота, 28 јун 2014 08:42
Евет ефендија
Увек ми је смешно када прочитам бизарне називе имена организација "наших" боркиња и бораца за људска права, где је важно само како ће звучати енглески превод, а не верзија на српском језику.

"Центар за квир студије"! Човече, студије! Хоћете отворити приватни факултет или ће вам вучић отвотити државни?

Новосадска лезбејска организација- скраћено НЛО.
Препоруке:
6
0
18 субота, 28 јун 2014 16:53
Zoran
za Somija: Imate koliko god hocete primera da supruznici u braku u kome imaju decu napustaju svoje bracne drugove i odlaze da zive sa isptopolnom osobom a takodje imate i puno primera gde su ljudi, pogotovo mladi, iz istopolnih veza presli u biseksualne ili cak iskljucivo heteroseksualne. Kako to objasnjavate ukoliko stoji teza da se neko rodi ili ovakav ili onakav? Inace homoseksualnost kao pojava tolerisana je u Srbiji ali nema status ravnopravne seksualnosti niti treba da je ima; mozete danas da zivite sa kim god hocete i nikoga nije briga sa kim i sta radite u spavacoj sobi tako da govoriti o nekom ponosu sto je neko ove ili one seksualnosti je potpuno bespredmetno. A srpsko drustvo svakako treba da favorizuje i afirmise musko-znesku porodicu i radjanje dece a ne homoseksualnost da bi se obezbedio bioloski opstanak naroda koji je sa sadasnjom stopom nataliteta od 0.8 dece po bracnom paru na putu potpunog nestanka jer je za opstanak potrebno bar dvoje dece po bracnom paru.
Препоруке:
1
0
19 субота, 28 јун 2014 23:28
Шоми
@Homoseksualci su grupacija...1

Mnogo pedera postaje to što su zavedena u detinjstvu (posle 10-15-20 gosina), ili zavedena prljavom propagandom, ili drogom i lakomi na novac, ali je "propagandna izmišljotina" govoriti da su rodjena sa homoseksualnim nagonima.


Мислим да грешите и да се сексуалност не бира већ се с њом рађамо а она долази до изражаја раније или касније. Нико вас не може натерати да волите исти или супротни пол ако сами немате склоност к њему. Сам тренутак у којем постајете свесни својих склоности зависи од особе до особе – код неких је то 25. година, код неких касније.

Људи који се продају за дрогу или новац нису погодан модел за расправу јер говоримо о онима чије је сексуално понашање резултат само емотивних и сексуалних склоности, а не жеље за новцем или неким другим материјалним добром. Ако спавате с неким јер желите новац, онда смо већ у домену проституције где је главни сексуални мотив новац, а не привлачност коју према неком осећате или не.
Препоруке:
0
0
20 субота, 28 јун 2014 23:30
Шоми
@Homoseksualci su grupacija...2

Javna je tajna da po beogradskim javnim toaletama pederi sačekuju "mlade prolaznike" i čine krivično delo?


Такви чинови јесу кривична дела и треба их процесуирати у складу са законима. Ипак, силовања и сексуално узнемиравање нису ствари које раде само нехетеросексуалне особе. Ни хетеросексуална силовања и злостављања нису тајна, тако да су ти преступи нешто што људи чине једни другима, а не искључиво мушкарци мушкарцима, жене женама, мушкарци женама или жене мушкарцима.

Што се прљаве пропаганде тиче, не може вас нико приморати да ступите у однос с особом истог пола ако сами то не пожелите. Дакле, кључан тренутак јесте нечија жеља да се упусти у истополни секс. Ако она произилази из емотивне и/или физичке привлачности коју осећате према особи истог пола, онда говоримо о нехетеросексуалном понашању. Ако то желите зато што ће вам та друга особа платити, онда то није ништа мањи преступ од хетеросексуалне проституције.
Препоруке:
0
0
21 субота, 28 јун 2014 23:30
Шоми
@Homoseksualci su grupacija...3

TAKODJE, nazivati homoseksualce "populacijom" je vredjanje i izvrtanje standardnog pojma "populacija" - koji se odnosi i proizlazi iz radjanja i stvaranja novih živih bića!?

Ту сте у праву, и заиста ми се јесте омакла грешка. Правилније је рећи групација. Ипак, не мислим да сам том грешком неког увредио, бар не намерно. Ако јесам, извињавам се. : )
Препоруке:
0
0
22 субота, 28 јун 2014 23:31
Шоми
@фристајло 1

Ок, то држи воду, до момента када се уместо "нормалан" каже- "поносан". Јер, и оно прво тешко пролази, али има упориште у разуму; ово друго је већ- провокација.


Можда би стварно било боље да је изабрана друга реч. Парада једнакости би можда била прихватљивије решење јер многима понос звучи иритантно, иако мислим да није у питању провокација колико покушај подстицаја за припаднике те групације да не презиру себе јер, сложићете се, уколико већина друштва којем припадате говори за вас да сте наказа, болесник или неко кога треба протерати или убити, а такви коментари углавном се срећу, част изузецима, онда охрабрење у виду макар те једне речи може да помогне да се психички не срушите.
Препоруке:
0
0
23 субота, 28 јун 2014 23:32
Шоми
@фристајло 2

Проблем је у томе што свако давање права некој спорној групи подразумева редукцију права другој.


Не подразумева нужно, а у овом случају, не доводи до редукције права.

Хетеросексуални парови имају право да се венчавају, а то право им нико неће ускратити тиме што би допустио да се склапају и истополни бракови. Ако допустимо да се два мушкарца венчају, или две жене, то неће значити да мушкарац и жена не могу да се венчају. Та права ће им и даље остати, само ће их, поред њих, уживати и други.
Препоруке:
0
0
24 субота, 28 јун 2014 23:32
Шоми
@фристајло 3

Тај захтев није добро утемељен у цивилизацијском смислу, јер је директно супротан вредносним системима свих великих религија.


Иако је религија изузетно важан чинилац цивилизације, није њен једини део. Данас државе нису верске творевине и у њима не важе искључиво верски закони. Црква има свако право да истополни однос сматра грехом, али и сви грађани имају право да прихвате или одбаце њен такав став на основу свог избора и своје воље.

Другим речима, озакоњивање грађанских истополних брачних заједница не може да подрије цркву јер она и даље има искључиво право да закључује црквене бракове. Грађански нису у њеној надлежности.

Додао бих да су у античкој Грчкој истополни односи били распрострањени и прихваћени као нормална појава, тако да то није новина кој је увело модерно доба, иако се, можда, тако чини.
Препоруке:
0
0
25 субота, 28 јун 2014 23:33
Шоми
@Фристајло 3

Свакако имају право да буду заштићени од насиља; али, исто тако- није ли насиље и овај хистерични притисак од стране ЛГБТ-лобија?


Зависи на шта мислите под притиском.

Ја сам поборник тога да се ЛГБТ групација прихвати као једнака хетеросексуалној и да јој се признају права која тренутно нема. Али ја знам да постоје људи са другачијим ставом и не омаловажавам их говорећи им да су примитивни и заостали у Средњем веку, иако не мислим да су у праву. Другим речима, поштујем туђе право на слободу мисли и изражавања као што тражим да други поштују моје. Ако у расправи покушавам неког да убедим у снагу својих аргумената, онда не вршим насиље ни над ким, јер расправа и јесте сучељавање мишљења, а ја се увек држим граница пристојности.
Ипак, ако особе с којима расправљам вређам ако се са мном не сложе или физички насрнем на њих, или ако их присиљавам да прихвате мој став, онда сам се понео као насилник.
Препоруке:
0
0
26 субота, 28 јун 2014 23:33
Шоми
@Фристајло 4

Не знам на шта тачно мислите кад помињете хистерични притисак ЛГБТ лобија. Сложио бих се да имају јаку пропаганду и да се добро служе медијским механизмима да би убедили друге у свој став. Док год износе аргументе и остављају појединцима да их сами прихвате или одбаце, не врше насиље, али где год пређу границу, греше. Ипак, то што ЛГБТ лоби има јаку пропаганду па јавно промовише ставове које други не деле, није насиље над онима који се с њима не слажу.
Препоруке:
0
1
27 субота, 28 јун 2014 23:34
Шоми
@Дуле 1

Људи, да ли сте се запитали да АКО је то ГЕЈ стање исконско зашто онда не постоји ниједна народска реч која је прихваћена него морају да измишљају нову, односно да изврћу енглеску реч геј што значи раздраган, весео? А? Уз то, са којим правом они траже још више пажње него (како да се другачије изразим) нормални људи?


Постоји „народска‟ реч за гејеве. Пед**и. Ипак то се сматра ружном речју, па је прихваћена страна реч која не делује ружно. Слично је са речима пенис и вагина, које нико не сматра вулгарним, иако су само туђице за домаће речи које исто значе. Уместо енглеске речи, могла је у питању бити реч из неког другог језика. Енглеска је успела да се наметне, а српске лингвисте нико не спречава да смисле српске речи за бројне појмове за које се преузимају енглеске речи. Ја бих и волео да то почну да чине.
Препоруке:
0
0
28 субота, 28 јун 2014 23:34
Шоми
@Дуле 2

Друго, гејеви не траже више пажње од људи прихватљивих по друштвеној норми, већ скрећу пажњу на то да трпе осуду друштва због тога што су другачији, као и да су изложенији насиљу и шиканирању него други.

Нико неће пребити или вређати девојку ако пољуби момка у граду(осим, можда, других љубоморних момака и девојака), али ако пољуби девојку, или ако момак пољуби момка, онда ће бити изложени друштвеним санкцијама. Пролазници ће им добацивати и вређати их, па чак и насрнути на њих - и то ће учинити они који их можда ни не познају. Можда се у неким срединама неће догодити инцидент, али је врло вероватно да хоће. Није ли пар хиљада полицајаца једне године морало да обезбеђује учеснике параде јер су се окупили људи који су желели да их физички нападну?
Препоруке:
0
0
29 субота, 28 јун 2014 23:36
Шоми
@Дуле 3

Замислите да вам је дете геј. Да ли бисте смели да њега и његовог партнера представите родбини као праве партнере? Сумњам, јер би одмах кренуле друштвене санкције: оговарања, избегавања, вређања, прекиди пријатељства, и можда нешто више. Те санкције друштво прописује јер сматра да га истополност угрожава или је види као нешто погрешно. Ако ЛГБТ групација убеди друштво да њено опредељење није погрешно или болесно, онда неће трпети санкције и зато скреће пажњу на свој положај. Хетеросексуални парови не трпе а приори одбацивање као истополни, па зато и не траже исту врсту пажње.

Истополни парови не смеју да буду искрени према својој околини јер се плаше њене осуде и њених казни и не могу у јавности да се понашају као што могу хетеросексуални. Будући да им друштво допушта мање него хетеросексуалним паровима, ЛГБТ-ови покушавају да га убеде да нису ништа болесно или наказно, већ људи као и други, па да им треба допустити исто што и осталима.
Препоруке:
0
0
30 субота, 28 јун 2014 23:36
Шоми
@Зоран 1

Imate koliko god hocete primera da supruznici u braku u kome imaju decu napustaju svoje bracne drugove i odlaze da zive sa isptopolnom osobom a takodje imate i puno primera gde su ljudi, pogotovo mladi, iz istopolnih veza presli u biseksualne ili cak iskljucivo heteroseksualne. Kako to objasnjavate ukoliko stoji teza da se neko rodi ili ovakav ili onakav?


Могу да понудим више објашњења.
Такве особе су преиспитивале сопствену сексуалност и пробале односе и с једним и са другим полом како би разлучиле ко су, па су се нашле у више веза с партнерима оба пола. Сама чињеница што особа може да буде збуњена око тога шта је привлачи, јер је можда привлаче оба пола, један мање, други јаче, говори да сексуалност није једно од два понуђења стања, већ више нијанса између која нагиње ка једном или другом.
Можда су те особе бисексуалне, па о томе хоће ли се скрасити с партнером истог или супротног пола није одлучио партнеров пол, већ је пресудила његова личност.
Препоруке:
0
0
31 субота, 28 јун 2014 23:37
Шоми
@Зоран 2

Можда су улазиле у хетеросексуалне везе које су се завршавале неуспехом зато што нису себи смеле да признају да имају истополне склоности, па су негацијом покушале да се убеде у супротно и живе по хетеросексуалној норми коју друштво прихвата. На крају су се такви покушаји завршавали неуспехом, јер нико не може да буде оно што није и пре или касније мора да буде искрен према себи самом.
Што се брака који се завршио разводом и везом с неким другим партнером истог пола тиче, верујем да брачни друг који је то учинио нема само истополне склоности јер у супротном не би могао да буде у браку с особом супротног пола, а камоли да се упусти у сексуалне односе с њом и добије децу.
Препоруке:
0
0
32 субота, 28 јун 2014 23:37
Шоми
@Зоран 3

Нико не брани нашој држави, па и самим грађанима, да се организују и почну да промовишу рађање деце, да праве новчане фондове за помоћ паровима са децом и тако даље. Бенефиције за породиље, дечји додаци и остали подстицаји треба да постоје. И то треба да постоје паралално с прихватањем истополности као нечега што је нормално, а не за осуду и прогонство. А не би било лоше ни уложити у банке сперме јер и то може да повећа наталитет будући да у другом стању могу да остану и жене без партнера...

Углавном, заступање права истополних партнера и борба за наталитет не морају да буду супротстављени једно другом.
Препоруке:
0
0
33 недеља, 29 јун 2014 07:17
ДРАГАН
већ годинама се на запад ( у име слободе) води велика пропаганда и подршка свима онима који тако нешто виде и мисле да је то " нешто нормално"! зато ту и долази до великог отпора већине која хомосексуалност види као нешто ненормалмо и претњу савременој породици, запад улаже велике паре и пропаганду да се хомосексуалност прихвати па макар и на силу , у последње време са тог истог запада нам долазе разноразна ткз истраживања о неким новим " болестима и мелталним поремећајима" али никако нико са тог запада неће да се "ухвати у коштац" са проблемом хомосексуализма ЗАШТО? данас кад буквално скоро свакој особи "западна наука" може да му препише да му "фали оно или ово или да има то или то"! нико НЕ СМЕ да потегне било коју расправу око хомосексуализма
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер