jer bi cena električne energije bila povećana najmanje tri puta.
Pa, dobro, to i nije mnogo...
:-)
Šalu na stranu- u tome i jeste štos- da taj profit ne završi u Srbiji, nego se odnese van Srbije.
U tome i jeste smisao ovog privatizacionog urlika- dalje isisavanje kapitala odavde. I put u EU je u tom smislu, a oni koji ga zagovaraju, dobiju procenat i garancije da će za njih biti; narodu- kako se zalomi.
Živeo kapitalizam!!!
Nismo li tako glasali?
Preporuke:
91
0
2
petak, 20 jun 2014 20:48
Kursula
Uzalud vi to pričate, vlast vas ne čuje.
Njima trebaju pare da plate ove botove, što su zaposlili preko reda, i sebe naravno.
Za tri godine vladanja sve je u silaznoj putanji, osim kriminala i korupcije, to napreduje.
U Bugarskoj se više ljudi spalilo kada je nemački koncern kupio bugarsku elektroprivredu, jer su podigli cene el. energije da ljudi nisu mogli plaćati. Bugarska vlada je pala zbog toga.
Kod nas, Mićini kadrovi ne vide nikakvo drugo rešenje da obezbede sebi egzistenciju osim da rasprodaju što se još rasprodati može.
Uzmi sve što ri život pruža, to je izgleda vodilja današnjih vladara Srbije.
Preporuke:
81
1
3
petak, 20 jun 2014 20:55
Drinko Končarević
Ne samo da će struja u prvom talasu da poskupi za tri puta već se i prihod države da smanji za tri puta. Logično je kazati ako poskupi struja onda se povećava i iznos poreza. Tačno ali tek tada će da potrošnja padne pa smo na istom. Krađa struje? Više je nego sigurno. I to će se i pored svih upozorenja obavljati mnogo perfidnije. Eto u Nišu su slabopokretnoj ženi koja redovno plaća struju, istu isključili, jer je neko oštetio plombu. Elektrodistribucija ju je optužila za krađu struje. Smejurija... Biće gadno. Da stvar bude gora vlasnici naših osnovnih objekata biće druge države. među njima i one koje su nas bombardovale i time dovele u bedan položaj.
Preporuke:
72
3
4
petak, 20 jun 2014 20:58
Dragan
Sindikat radnika EPS: Prodaja EPS loša za sve građane Srbije, cena električne energije bila bi povećana najmanje tri puta
Građani su glasali a sada će mo svi da ispaštamo njihovu glupost.
Koštaće nas 4 godine vladavine SNS-a ko 400 godina pod Turcima.
Preporuke:
81
2
5
petak, 20 jun 2014 21:12
Bojan, Priština
Njihov stav je da ne treba prodati kompaniju. Mi smo skoro imali sastanak sa poslovodstvom, gde smo ukazali da bi EPS mogao da bude lider na Balkanu
Pitanje prodaje EPS-a je državno pitanje br 1, s obzirom da je ta kampanija iz bezbroj razloga strateški bitna za funkcionisanje zemlje.
Ali ona skriva jedno još bitnije pitanje, a to je : Šta će biti kada za 20ak godina presahnu rezerve uglja koji ima EPS ?
Hoćemo li se tada pitati šta bi sa našim Kosovom na kome se nalaze neiscrpna nalazišta uglja, najlakšeg i najjeftinijeg za eksploataciju a samim tim i za cenu dobijenog kilovata, dovoljne za naredne vekove a možda i milenijume...
Preporuke:
70
0
6
petak, 20 jun 2014 22:00
s.p.Lajković
Vučić i kompanija oko njega su STRANI AGENTI i to mora jasno da se kaže. Najbolje je to oni da kažu i to za koga rade jer za Srbiju sigurno NE.
Preporuke:
63
0
7
petak, 20 jun 2014 22:16
Milivoje
Mnogo vi talasate iz EPSa :D - saće Vučko da vas proglasi za energetsku mafiju pa preko Informera i Kurira da krene u lov na veštice. Kao što znamo, napad na prodaju EPSa je napad na Vučića, to jest državu (Država - to je On) i ukidanje evropske budućnosti i perspektive sitne nerođene dečice naših čukun-čukun-čukun-čukun-čukun unučića. Jasno? Odlično! A sada da pronađemo sledeću mafiju. Ahaaaa ... Srpska Mafija - e to je prava mafija koja vlada Srbijom od njenog stvaranja na Balkanu! U sprezi sa pravoslavnom i heteroseksualnom mafijom. Pa ne mogu Srbi, pravoslavci i heteroseksualci da budu iznad države (Država - to je On) i da rade šta hoće u Srbiji i samim tim ruše jedinstvo Njega i države (Država - to je On).
Preporuke:
54
0
8
petak, 20 jun 2014 22:58
Zarja, Zarja
Sa mnogo manje od 49000 je izveden peti oktobar!
Preporuke:
57
1
9
petak, 20 jun 2014 23:23
Alija Vucic
48% je glasalo za povecanje cena, smanjenje plata i penzija.
Zanjite ono sto ste posejali, sa osmehom i bez kukanja.
Menjajte svest postujte one koji vas pljackaju.
Preporuke:
55
2
10
petak, 20 jun 2014 23:27
Dača
EPS = Telekom = Aerodrom = Poljoprivredno zemljište = Pošta = .... Sve je Srbija, sve je jednako SRBIJA. Zato bi trebalo udružiti sve sindikate i sve građane Srbije i odbraniti Srbiju od belosvetske bagre i njihovih pomagača iz redova Srpskih. Živela Srbija, ne dajmo da pokradu i unište Srbiju.
Preporuke:
62
0
11
petak, 20 jun 2014 23:47
nebitan
Ovakvi katastrofalni vladari sa katastrofalnim ekonomskim potezima su posledica toga što su Srbi strahovito neupućen narod. Kad pričam sa vučićevim glasačima, kod njih primećujem veliku dozu fanatizma prema voljenom vođi, a kad pokušam da od njih dobijem obrazloženje za taj faantizam, oni nisu u stanju da daju gotovo nikakav suvisli odgovor. Bojim se da se u mnoge Srbe preduboko usadila potreba za Titom i da takvom narodu nije bitno kako neko vlada već koliko podseća na Tita.
Preporuke:
43
0
12
petak, 20 jun 2014 23:48
brzi
@ Bojan, Priština
Hoćemo li se tada pitati šta bi sa našim Kosovom na kome se nalaze neiscrpna nalazišta uglja, najlakšeg i najjeftinijeg za eksploataciju a samim tim i za cenu dobijenog kilovata, dovoljne za naredne vekove a možda i milenijume...
To je i razlog radi čega je bilo KiM ( šiptarskim pobunjenicima) dato zeleno svetlo za osamostaljenje jer Srbija u poslednjih 100 godina ( ni monarhične Karađole pre a ni komunjare sa Rankovićem, Krcunom Stambolićem i Slobom posle drugog rata), kada je imala poslednji put potpunu kontrolu nad KiM, nije bila u stanju da eksplatiše sva rudna i prirodna bogastva KiM. A vek je više nego dovoljno vremena da neka nacija ako ima stvarnih namena da nešto sa nekom teritorijom uradi to i izvrši.
Preporuke:
31
2
13
subota, 21 jun 2014 00:23
Miloš Obilić
Dača petak, 20 jun 2014 23:27
EPS = Telekom = Aerodrom = Poljoprivredno zemljište = Pošta = .... Sve je Srbija, sve je jednako SRBIJA. Zato bi trebalo udružiti sve sindikate i sve građane Srbije i odbraniti Srbiju od belosvetske bagre i njihovih pomagača iz redova Srpskih. Živela Srbija, ne dajmo da pokradu i unište Srbiju.
Pa ko će da se buni kad u tim preduzećima sede SNS kadrovi od najviših ka najnižim pozicijama. Uzeće pare od akcija i to je to.
Preporuke:
26
0
14
subota, 21 jun 2014 08:49
Mijatovic
Prodajom EPSa Srbija će dobiti gazdu, od evra - ni jedan jedini. Sve će otići na kamete i dugove koje je Tadić, a zatim ove srpske LUDE spiskale. Zadužili narod, grcamo. Opšta međunardona pljačka Srbije pod palicom Vučića.
Na ulice EPSovci!
Preporuke:
34
0
15
subota, 21 jun 2014 09:42
Jataganac
Ovo je veoma izvesno.Prodaja je zlo.Sve su to investicije ovoga naroda.Sveje pravljeno iz budžeta a sve su i do sada grupe koje vladaju EPSOm koristile kaao su htele.Ipak se vodilo računa o našem standardu.Kad su napravili novo preduzeće za naplatu, odmah su našli načina da jeftinu struju stave na raboš nekog obrasca po kome se dovde radi ovako a donde onako.Već sad se ne snalazimo i ne znamo kad štedimo,kad nas oni pljačkaju .Ako ode u privatene,zapadne ruke nadrljali smo,.Oni dižu cenu preme zapadnim standardima a mi imamo afričke uslove za život .To znači da će nas vratiti na gasne lampe.Ne dajte
Preporuke:
24
1
16
subota, 21 jun 2014 09:46
Betelgeuse
Zarja, Zarja
Sa mnogo manje od 49000 je izveden peti oktobar!
Kad budu doslovno crkavali od gladi građani Srbije će izaći na ulice. Ovako gledaju kako ih Vučićeva banda čerupa i u zdrav mozak ono.
Energetske kompanije su svuda i uvek izvor kontinuiranog profita koji se meri stotinama miliona evra godišnje (najmanje toliko). Da EPS nije dobar zar bi se otimali za njega? Glupi narod će prevariti na ovaj način: strane firme će se "nećkati", pa će na kraju ispasti da kupuju EPS "samo da nam učine, inače ne bi oni". A kad banda proda i poslednji komad NjIMA NEZAVEŠTANOG nasleđa, pobeći će kao poslednji šljam, baš kao što su, što u penziju što u bizMis, pobegli mnogi petoktobarski kriminalci i ruku na srce po rezultatima - IZDAJNICI (Dinkić, Koštunica, Đelić...). Kada su SVE UNIŠTILI i POKRALI pobegoše! Svi do jednog, petoktobarski BANDITI (a i tada "opozicioni" SPS + ova SNS banda), moraju biti sudski gonjeni i pozatvarani! Tu ni "č" od čoveka nema! BANDA
Preporuke:
31
3
17
subota, 21 jun 2014 09:52
ja onako
EPS je strateski vazna kompanija za Srbiju i to nije vlasnistvo ove vlade, to je vlasnistvo i svih gradjana Srbije jer je EPS nastao radom nekoliko generacija putem radnih akcija, samodoprinosa i zajmova.Niko nema pravo da to rasprodaje kao privatnu imovinu.Svi na proteste.Ndamo EPS nedamo Telekom.Ko se odluci na prodaju ove dvije kompanije morace odgovarat kad tad,(neka prate slucaj Sanader).
Preporuke:
27
0
18
subota, 21 jun 2014 10:06
ZorkaM
Ovom našem narodu izgleda ne dolazi do svesti da "elita" vladajuća ima samo jedno na umu,biti ponizan, poslušan i misliti samo o svojoj koži.Umišljeni i uvereni da su Srbija,a Srbija njihova prćija,sposobni da vode politiku uz savete npr.Blera i ostalih,koji nas beskrajno preziru i žele naš nestanak,koliko nam još ostaje?Većina naroda spava mrtvim snom,nikako da se trgne i shvati da državu čini narod.Zar toliko malo svesti,u svakom od nas ima,da čekamo da izgladneli,u rsprodatoj,tuđoj zemlji bauljamo?Ili srbski narod čeka pomoć od marsovaca---samo neko drugi da uradi posao!Zar u svesti običnog čoveka ne postoji alarm,čije paljenje ne aktiviraju ni dosadašnje "privatizacije"ni "uređenje"vojske po stranoj šemi,ni sadašnje "podešavanje"policije po meri i potrebi "vladara" da sebe zaštite.Zar novi zakon o radu jasno ne govori gde se svrstava narod?Pobogu ljudi šta će nam sa decom biti?
Preporuke:
21
0
19
subota, 21 jun 2014 10:40
ZORAN
Kao u onoj narodnoj priči o tamnom vilajetu:Ko ne uzme kajaće se, a ko uzme kajaće se. Jedno kajanje nam ne gine. Sada u EPS imamo besomučnu krađu na svim nivoima, jer su tamo primljeni na rad mamini i tatini sinovi i kćeri da primaju dobre plate i da ništa ne rade. Tako je i u Telekomu. U ove obe firme imamo više od 50% tako zaposlenih, a nabavke i druge vrste plaćanja ako bi se malo ozbiljnije pročešljale dokazale bi da se iz ove dbe firme godišnje ukrade preko 200 miliona evra.Tako je bilo i sa NIS-Naftagas dok nisu došli Rusi i tada je prestala krađa.Vidite samo pumpe ELP, dok je uzimao od NIS gorivo i prodavao bez plaćanja imao je dobit,sada kada treba da sve plati prodaje pumpe-ne isplati mu se.Sa druge strane otuđenje nacionalnog bogatstva koje bi trebalo da u državnu kasu godišenje unese od ove dbe firme preko 100 milevra, predstavlja loš potez.Ali sada kada državom vladaju takvi bolje je prodati, bar će PDV ostati Srbiji kao i doprinosi na plate.
Preporuke:
4
18
20
subota, 21 jun 2014 11:38
Bojan, Priština
@ brzi
kada je imala poslednji put potpunu kontrolu nad KiM, nije bila u stanju da eksplatiše sva rudna i prirodna bogastva KiM
TE Kosovo-Obilić su do izgradnje Đerdapa snabdevale Srbiju sa 44%, a nakon toga sa samo 23%, iako su u odnosu na ostatak Srbije imaju neuporedivi veće resurse.
Istina da je Srbija od kako je povratila Kosovo eksploatisala samo minirmni deo potencijala koje ono ima. Čak da ironija bude veća ono je dobijalo dotacije kao nerazviujena oblast. Ako bi se svi privredni potencijali stavili u iskorištavanje resursa koji su na tom terenu, to bi dovelo do veliog priliva stanovništva koje bi se tu naselilo u potrazi za poslom.
Nažalost Karađorđevići to nisu hteli jer su voleli da budu bliže zapadu, pa je za centar Srpstva određen Beograd, gde su jalove močvare sa NBGD strane isušivane da bi se napravio grad-na sred puta na strateški najopasnijem mestu.
Preporuke:
14
0
21
subota, 21 jun 2014 11:42
Marko Gay
Prodaja hleba je itekako "strateski interes" drzave, pa opet pekare nisu u drzavnom vlasnistvu.
Niti je drzava obezbedila monopol samo jednom lancu pekara u toj vaznoj oblasti.
Prema tome, zasto je struja drugacija? Snabdevnje strujom nije prirodni monopol kao npr snabdevanje vodom.
Istovremenim razbijanjem monopola i drzavnog vlasnistva u energetici, dobili biste kraj muljanja, gde neki zasticeni beli medvedi kao npr trzni centri po Beogradu uopste ne placaju struju, a vi je placate za njih.
I naravno dobili biste kraj politickog kadriranja u EPS-u.
Dobili biste i nesto vise cene (mada ako bude zesca konkurencija medju snabdevacima, ne mnogo vise), koje bi naterale poslodavce da vam podignu plate. Odavno se zalazem za opste naduvavanje cena i plata u Srbiji, kako bi vam se konacno izbila iz glave saskasta ideja o "evropskim platama".
A mi bi konacno poceli na vama da zaradjujemo i u energetici. Svi zadovoljni.
Preporuke:
3
18
22
subota, 21 jun 2014 11:58
samoživost političke klase
subota, 21 jun 2014 ZORAN
Ko ne uzme kajaće se, a ko uzme kajaće se. Jedno kajanje nam ne gine. Sada u EPS imamo besomučnu krađu na svim nivoima, jer su tamo primljeni na rad mamini i tatini sinovi i kćeri da primaju dobre plate i da ništa ne rade. Tako je i u Telekomu. U ove obe firme imamo više od 50% tako zaposlenih, a nabavke i druge vrste plaćanja ako bi se malo ozbiljnije pročešljale dokazale bi da se iz ove dve firme godišnje ukrade preko 200 miliona evra.
Vi ste najbliže istini, slažem se s Vama. Politička klasa prosto ne ume da ostavi ta preduzeća na miru i prepusti ih stručnjacima. Tada bi to bila zdrava preduzeća s velikom dobiti. Struja i tako mora da ima realnu cenu, i pitanje je ko će uzimati zaradu, a ne da li mora da košta više.
.........
Uzgred, nekad smo lepo govorili (električna) struja, a onda dođoše doktori nauka u politiku, pa uznapredovasmo i sada kažemo električna energija. Tipično skorojevićki, jezički necelishodnije i birokratski.
Preporuke:
6
3
23
subota, 21 jun 2014 12:10
Saša Todorović
Zaposleni u EPS-u primaju ogromne plate, žive bolje no u "Titovo vreme"! Prošle godine su dobili 13. platu (kobajagi pozajmicu, za koju su hteli i da štrajkuju), imaju pravo na nekakve rekreativne dane, plaćeno im je debelo za rad u dane državnih praznika, noćni rad, po osnovu kolektivnog ugovora prvenstvo pri zapošljavanju imaju supružnici i deca radnika (kao da je privatna firma) i sl. Preko lizing agencija angažuju radnike koji za 20-ak hiljada rade iste poslove, bez prava na bolovanje i godišnji odmor, sa radnim satom od 105 dinara!? Milionskim dužnicima se gleda "kroz prste", a običnoj "raji" se seče struja i za dug od 10 hiljada ili za dva neplaćena računa, bez obzira na visinu duga!? Da ne spominjem partijske kadrove koji su se zaposlili, na "grbači naroda", u poslednjih 5, 10, 15 i više godina! Novi Zakon o radu donosi mogućnost otpuštanja tehnološkog viška sa otpremninom za vreme provedeno u poslednjoj firmi, dakle...ili se reorganizujte, i rešite viškova zaposlenih, ili se privatizujte!
Preporuke:
6
7
24
subota, 21 jun 2014 13:03
Deprimirani srpski rodoljub
Dzaba sva ta upozorenja.Naumili su oni da se to proda a Srbi ce po svom genetski urodjenom dobrom starom obicaju i navici malo prvo kao da se bune da pljuju Vucica i vlast sebi u brk a onda ce da se pomire sa sudbinom i da placaju tri puta skuplju struju.Ma i cetiri i pet i sest puta skuplju struju.Jednostavno ja i dalje istrajavam i ostajem pri svom misljenju da smo mi promasen narod i da smo zato i kao drzava i kao drustvo tu gde jesmo.
Preporuke:
8
2
25
subota, 21 jun 2014 13:15
?
Cifra je duplo umanjena - novosti su dan-dva unazad pomenule da je "uvozna" el. energija (uvezena zbog bujicnog potopa) skuplja vise od 6 puta . Sindikat pored toga krije i sustinu spora - komunjare koje danas rukovode EPS-om (samoupravni socijalisti) ce uskoro da se zaposle u RWE . Bice i za sindikat posla u RWE .
Preporuke:
9
0
26
subota, 21 jun 2014 13:21
Milisav Petrovic
EPS se ne sme prodati jer je to zlatna koka za budzet. Zvanicno obajavljen podatak je da rastur struje na godisnjem nivou iznosi 15% ili 4,6 mlrd.kWh: od toga su kradje struje 1,2 mlrd.kWh ili 80 miliona evra a ostali rasturi struje su 3,4 mlrd.kWh ili skoro jos 240 miliona evra. Kao sto vidite ukupni rasturi struje su 360 milina evra, ako je prosecan rastur do 3 - 4,5% onda su kod nas kradje i otimacine struje oko 250 miliona evra. Ako se na to doda 50 miliona evra PDV koji se izgubi jer se ne fakturise roba, kao i izgubljeni porez na dobit od 15% u iznosu od 37.5 mil.evra, ukupno dobijamo OTIMACINE u iznosu od 337 mil.evra. Kada dodamo kradje na raznim tenderima, uz veliki visak radnika, za tren oka stizemo do dodatnog profita od 500 miliona evra na godisnjem nivou. ZASTO BI SE OVAKO PROFITABILAN EPS PRODAO? ZASTO SE U EPS NE UVEDE SVETSKO RESENJE ZA OTKRIVANJE SVIH GUBITAKA STRUJE, JEDINSTVENI PROIZVOD DOMACE PAMETI, KOJI JE VEC ISTESTIRAN I OTKRIVA SVAKI IZGUBLJENI KILOVAT?
Preporuke:
11
0
27
subota, 21 jun 2014 13:22
Dr Dragan PETROVIĆ
Ministri će pobeći u Latinsku Ameriku, a za njima će ostati - katastrofa
http://www.youtube.com/watch?v=oSkHB9NEHPQ
Preporuke:
7
1
28
subota, 21 jun 2014 13:30
@.........
Ko ti je kriv sto ne zelis da znas da se radi o elektricnoj energiji ? Dakle, ovaj termin je i tacan i adekvatan.
Preporuke:
5
1
29
subota, 21 jun 2014 13:35
Nenad
Mi imamo prirodna bogatstva, al bolje da njima upravljaju umesniji od nas. Nek abritanska ili nemacka firma izgradice kod nas nove kapacitete i bicemo cak i izvoznik struje. Svaka vast Vucicu ako uspe i na ovom polju.
Preporuke:
1
19
30
subota, 21 jun 2014 14:00
Đetić
Struje nema nigde džabe šta bi Srbi hteli.Sve će to biti prodato smem u opkladu.Sa platom i penzijom od 200EU je sve skupo.Smederevac,sveća to je jeftino.
Preporuke:
1
16
31
subota, 21 jun 2014 14:34
Gordana
Alava Nemacka je bacila oko odavno na nas EPS i to ce da kupi za neku sicu jer su "zaboga" u "gubitcima". Onolike "pocasti" Vucicu nisu bez razloga. Sve isplanirano , dogovoreno , ukalkulisano.
Kad Srbija ostane bez EPSa cesace se de je ne svrbi. koji ce to nas proizvod biti konkuretan u tom "raju" od Evrope sa 3 do 6 puta skupljom strujom( da ne mislimo samo o stanovnistvu).
O lopovlucima i beneficijama zaposlenih, o gubitcima (neobjasnjivo za takvu delatnost), o neplacanju struje velikih potrosaca ( kao i u Srbija gasu)TREBA I MORA da se postara Vlada kojoj je to posao, ili neka prizna da nezna sta radi!
Ovo je ujdurma Zorane i njenih nalogodavaca sa blagoslovom Vucica.
I sve ostale najavljene prodaje isto tako MORAJU ozbiljno da se preispitaju, a ne da sluze za isplate zapadnim alavim pomagacima zbog dovodjenja na vlast SNSa.
Preporuke:
10
0
32
subota, 21 jun 2014 14:44
Bezbedonosno pitanje
Ako se mora prodati, onda Rusima!
Preporuke:
13
1
33
subota, 21 jun 2014 15:52
DŽordž Orvel
Prva briga narodnoj vlasti je kako će biti radnicima EPS i potrošačima struje.
Dakle: PRODATO!
Preporuke:
4
0
34
subota, 21 jun 2014 16:48
Marko Gay
@ Gordana
A zasto bi u Srbiji sa privatizovanim energetskim sektorom struja bila 3 puta skuplja nego u Evropi?
I kako mislite da je tako visoka cena struje u Srbiji uopste moguca ako u njoj postoji konkurencija.
To je posao drzave, da osigura konkurenciju i postenu utakmicu, ako treba i da naredi podelu preduzeca ako su prevelika i prete da monopolizuju trziste -- a ne da njima neposredno upravlja.
Ko je vlasnik je nevazno, jer drzava uvek moze da razreze porez na profit od 95% i da skoro sve pare zgrabi za sebe.
Preporuke:
1
11
35
subota, 21 jun 2014 18:36
Teoreticar zavere i blagi paranoik
U ovim preduzećima ukupno radi oko 49.000 zaposlenih, ukazao je Đorđević.
Sindikalac ne vidi sumu!! Ja je vidim i to sustinski, odnosno svako drvo od tih 49 000. To sumi je potrebna znatna seca. Ne moze na jednog elektricara da bude jedan administrativac. "Udomljavanje" bez kriterijuma upropastava svaku firmu. Sindikalac mora da shvati da je racionalizacija jedini put opstanka. Znaci otpustanje i angazovanje sposobnih menadzera.
Cekaj!! Sta ja to pisem? Pa Srbija je to bre!!
Da su hteli i znali da rade kako valja, ne bi prodavali ni NIS. Ustvari NIS je dokaz da sam u pravu, jer je on sada visoko profitna firma, ali je izgleda lakse kada stranac razjuri nesposobne i viskove.
Preporuke:
6
0
36
subota, 21 jun 2014 22:45
au mile
Gubici električne energije u EPS-u su na nivou većem od 15%. U razvijenim zemljama nivo tih gubitaka iznosi oko 7%. To znači da polovinu gubitaka električne energije čine komercijalni (netehnički ) gubici - stara netačna brojila i naravno krađa struje. Gubici električne energije u Srbiji su do 2000. godine bili na nivou od 10%. Dok cena struje nije postepeno podizana. Ko krade struju? Pa pojedinci među nama kojih i nema tako malo. Ko je završio u zatvoru zato što je krao državnu imovinu neovlašćeno koristeći električnu energiju? Niko!
Beda Srbije se možda najbolje oslikava kroz problematiku snabdevanja električnom energijom.
Cena struje će posle privatizacije ići sigurno na više.
Što se tiče broja zaposlenih u EPS-u, viška sigurno ima - razne direkcije, direktori, zamenici, pomoćnici, koordinatori... ali ni izbliza toliko koliko se piše. Ako se malo pogleda monterski kadar videće se da je situacija skoro katastrofalna, jednostavno nema dovoljno kadra za stanje mreže koje je loše.
Preporuke:
6
0
37
subota, 21 jun 2014 23:10
objašnjenje
subota, 21 jun 2014 @.........
Ko ti je kriv sto ne zelis da znas da se radi o elektricnoj energiji ? Dakle, ovaj termin je i tacan i adekvatan.
Jeste u nauci i tehnici. Ali, u svakodnevnom govoru se oduvek kaže (električna) struja.
Treba razlikovati stručne termine od opštih.
To je kao razlika između "samohodno motorno vozilo za prevoz putnika" i "kola/auto".
Skorojevići i slabije obrazovani teže da se izražavaju "stručno" i kada za time nema potrebe.
Preporuke:
1
0
38
subota, 21 jun 2014 23:17
Milisav Petrovic
Au Mile, nisu vam tacni podaci - pogledajte bilten EPS za 2012. i 2013. g. i videcete da je rastur struje 15%, takodje i za zapadne zemlje rastur je manji od 5%.
Zvanicno objasnjenje je bast to sto ste napisali: zastarela brojila i neulaganje u mrezu - ma da li je bas to? Ko to dozvoljava gubitak na godisnjem nivou preko 300 miliona evra? Zasto se ne ulozi u sistem kako bi se rastur smanjio na prihvatljivih 5%.
Preporuke:
1
0
39
subota, 21 jun 2014 23:18
Apsolutno neodgovorna rulja koja se zabavlja
Svi vi koji glasate za komentare u stilu to ste i tražili eto vam sad, hahaha, ste saučesnici u genocidu nad starijim ljudima koji će sve ovo izazvati. Vi uopšte niste nikakvi patrioti, vi ste gomila razuzdanih beskrupuloznih, neodgovornih i nečovečnih kreatura, kao uostalom i cela mlada Srbija.
Preporuke:
4
0
40
nedelja, 22 jun 2014 00:40
au mile
@milisav petrović
Nemam nameru da se raspravljam u vezi sa podacima koji se odnose na gubitke električne energije, da li bili 15% (zvanično), ili nešto malo više od toga (stvarno), krajnje je nebitno, samo bih naveo jedan primer da je najbolje elektrodistributivno preduzeće u Srbiji, Elektrovojvodina tek u 2013 smanjila gubitke ispod 12%. I to tek posle ogoromnih ulaganja u zamenu starih brojila i izmeštanja mernih mesta.
I to je presudno uticalo na smanjenje gubitaka električne energije.
Inače, uređaji za otkrivanje krađa (mobilne merne garniture) imaju velika limitirajuća ograničenja, iziskuju vreme, angažovanje radne snage na njihovom postavljanju, pa čak i kada se uoči da se stanje na kontrolisanom brojilu ne poklapa sa stanjem na mernoj garnituri, to nije dovoljan dokaz da se kupac isključi sa mreže a kamoli na sudu. Sem toga , kada kupci vide da neko postavlja kontrolne uređaje, oni privremeno prestaju sa krađom dok kontrola ne prođe.
Preporuke:
0
0
41
nedelja, 22 jun 2014 01:04
Marko Gay
@ Apsolutno
Sta cete, smena generacija, ne moze vise sve da bude po volji matorih, moraju i mladi malo da zive.
Ne moze da bude jedini smisao njihovih zivota da osiguravaju ususkanu starost matorima.
Preporuke:
0
2
42
nedelja, 22 jun 2014 02:35
Darth Vader
Naravno, najbolje rjesenje za Srbiju je da ekonomijom upravljaju stranacki (ali uvjek veoma strucni, savjesni, iskusni, i nadasve uspjesni) kadrovi. Sve one price o prednostima trzisnog nadmetanja i privatne svojine nisu nista drugo do neoliberalne lazi!
Preporuke:
1
0
43
nedelja, 22 jun 2014 06:09
Gordana
Marko Gaj,
Nije tajna koja je cena struje u EU, zar ne?!Tacno da u Srbiji cena predstavlja jednu od socijalnih kategorija ( po neoliberalnom konceptu nedopustivo ali za opljackano stanovnistvo jedino moguce), ali ta ista cena je jedan od vaznih faktora za odluku stranih investitora (porobljivaca)da otkupljuju (preotimaju) nase firme i resurse ili otvaraju (znatno redje) firme kod nas.Mukotrpni pokusaji nasih preduzetnika da ostvare proizvodnju koriste istu tu cenu. E, sada,oni treba da posluju i budu konkuretni sa zapadnim firmama kojima nasa Vlada daje po 10.000e po radnom mestu, a blokira racune nasim firmama za neizmiren PDV.
Toliko o postenoj konkurenciji ,o preduzetnistvu ,o privatizaciji, o postenju i dobronamernosti, o razumu
i sposobnosti nase vlasti.
Ne zamlacuj Marko, jasno je o cemu , i na cemu se radi.Sram sve da vas bude!
Pa, dobro, to i nije mnogo...
:-)
Šalu na stranu- u tome i jeste štos- da taj profit ne završi u Srbiji, nego se odnese van Srbije.
U tome i jeste smisao ovog privatizacionog urlika- dalje isisavanje kapitala odavde. I put u EU je u tom smislu, a oni koji ga zagovaraju, dobiju procenat i garancije da će za njih biti; narodu- kako se zalomi.
Živeo kapitalizam!!!
Nismo li tako glasali?
Njima trebaju pare da plate ove botove, što su zaposlili preko reda, i sebe naravno.
Za tri godine vladanja sve je u silaznoj putanji, osim kriminala i korupcije, to napreduje.
U Bugarskoj se više ljudi spalilo kada je nemački koncern kupio bugarsku elektroprivredu, jer su podigli cene el. energije da ljudi nisu mogli plaćati. Bugarska vlada je pala zbog toga.
Kod nas, Mićini kadrovi ne vide nikakvo drugo rešenje da obezbede sebi egzistenciju osim da rasprodaju što se još rasprodati može.
Uzmi sve što ri život pruža, to je izgleda vodilja današnjih vladara Srbije.
Građani su glasali a sada će mo svi da ispaštamo njihovu glupost.
Koštaće nas 4 godine vladavine SNS-a ko 400 godina pod Turcima.
Pitanje prodaje EPS-a je državno pitanje br 1, s obzirom da je ta kampanija iz bezbroj razloga strateški bitna za funkcionisanje zemlje.
Ali ona skriva jedno još bitnije pitanje, a to je : Šta će biti kada za 20ak godina presahnu rezerve uglja koji ima EPS ?
Hoćemo li se tada pitati šta bi sa našim Kosovom na kome se nalaze neiscrpna nalazišta uglja, najlakšeg i najjeftinijeg za eksploataciju a samim tim i za cenu dobijenog kilovata, dovoljne za naredne vekove a možda i milenijume...
Zanjite ono sto ste posejali, sa osmehom i bez kukanja.
Menjajte svest postujte one koji vas pljackaju.
Hoćemo li se tada pitati šta bi sa našim Kosovom na kome se nalaze neiscrpna nalazišta uglja, najlakšeg i najjeftinijeg za eksploataciju a samim tim i za cenu dobijenog kilovata, dovoljne za naredne vekove a možda i milenijume...
To je i razlog radi čega je bilo KiM ( šiptarskim pobunjenicima) dato zeleno svetlo za osamostaljenje jer Srbija u poslednjih 100 godina ( ni monarhične Karađole pre a ni komunjare sa Rankovićem, Krcunom Stambolićem i Slobom posle drugog rata), kada je imala poslednji put potpunu kontrolu nad KiM, nije bila u stanju da eksplatiše sva rudna i prirodna bogastva KiM. A vek je više nego dovoljno vremena da neka nacija ako ima stvarnih namena da nešto sa nekom teritorijom uradi to i izvrši.
EPS = Telekom = Aerodrom = Poljoprivredno zemljište = Pošta = .... Sve je Srbija, sve je jednako SRBIJA. Zato bi trebalo udružiti sve sindikate i sve građane Srbije i odbraniti Srbiju od belosvetske bagre i njihovih pomagača iz redova Srpskih. Živela Srbija, ne dajmo da pokradu i unište Srbiju.
Pa ko će da se buni kad u tim preduzećima sede SNS kadrovi od najviših ka najnižim pozicijama. Uzeće pare od akcija i to je to.
Na ulice EPSovci!
Sa mnogo manje od 49000 je izveden peti oktobar!
Kad budu doslovno crkavali od gladi građani Srbije će izaći na ulice. Ovako gledaju kako ih Vučićeva banda čerupa i u zdrav mozak ono.
Energetske kompanije su svuda i uvek izvor kontinuiranog profita koji se meri stotinama miliona evra godišnje (najmanje toliko). Da EPS nije dobar zar bi se otimali za njega? Glupi narod će prevariti na ovaj način: strane firme će se "nećkati", pa će na kraju ispasti da kupuju EPS "samo da nam učine, inače ne bi oni". A kad banda proda i poslednji komad NjIMA NEZAVEŠTANOG nasleđa, pobeći će kao poslednji šljam, baš kao što su, što u penziju što u bizMis, pobegli mnogi petoktobarski kriminalci i ruku na srce po rezultatima - IZDAJNICI (Dinkić, Koštunica, Đelić...). Kada su SVE UNIŠTILI i POKRALI pobegoše! Svi do jednog, petoktobarski BANDITI (a i tada "opozicioni" SPS + ova SNS banda), moraju biti sudski gonjeni i pozatvarani! Tu ni "č" od čoveka nema! BANDA
TE Kosovo-Obilić su do izgradnje Đerdapa snabdevale Srbiju sa 44%, a nakon toga sa samo 23%, iako su u odnosu na ostatak Srbije imaju neuporedivi veće resurse.
Istina da je Srbija od kako je povratila Kosovo eksploatisala samo minirmni deo potencijala koje ono ima. Čak da ironija bude veća ono je dobijalo dotacije kao nerazviujena oblast. Ako bi se svi privredni potencijali stavili u iskorištavanje resursa koji su na tom terenu, to bi dovelo do veliog priliva stanovništva koje bi se tu naselilo u potrazi za poslom.
Nažalost Karađorđevići to nisu hteli jer su voleli da budu bliže zapadu, pa je za centar Srpstva određen Beograd, gde su jalove močvare sa NBGD strane isušivane da bi se napravio grad-na sred puta na strateški najopasnijem mestu.
Niti je drzava obezbedila monopol samo jednom lancu pekara u toj vaznoj oblasti.
Prema tome, zasto je struja drugacija? Snabdevnje strujom nije prirodni monopol kao npr snabdevanje vodom.
Istovremenim razbijanjem monopola i drzavnog vlasnistva u energetici, dobili biste kraj muljanja, gde neki zasticeni beli medvedi kao npr trzni centri po Beogradu uopste ne placaju struju, a vi je placate za njih.
I naravno dobili biste kraj politickog kadriranja u EPS-u.
Dobili biste i nesto vise cene (mada ako bude zesca konkurencija medju snabdevacima, ne mnogo vise), koje bi naterale poslodavce da vam podignu plate. Odavno se zalazem za opste naduvavanje cena i plata u Srbiji, kako bi vam se konacno izbila iz glave saskasta ideja o "evropskim platama".
A mi bi konacno poceli na vama da zaradjujemo i u energetici. Svi zadovoljni.
Ko ne uzme kajaće se, a ko uzme kajaće se. Jedno kajanje nam ne gine. Sada u EPS imamo besomučnu krađu na svim nivoima, jer su tamo primljeni na rad mamini i tatini sinovi i kćeri da primaju dobre plate i da ništa ne rade. Tako je i u Telekomu. U ove obe firme imamo više od 50% tako zaposlenih, a nabavke i druge vrste plaćanja ako bi se malo ozbiljnije pročešljale dokazale bi da se iz ove dve firme godišnje ukrade preko 200 miliona evra.
Vi ste najbliže istini, slažem se s Vama. Politička klasa prosto ne ume da ostavi ta preduzeća na miru i prepusti ih stručnjacima. Tada bi to bila zdrava preduzeća s velikom dobiti. Struja i tako mora da ima realnu cenu, i pitanje je ko će uzimati zaradu, a ne da li mora da košta više.
.........
Uzgred, nekad smo lepo govorili (električna) struja, a onda dođoše doktori nauka u politiku, pa uznapredovasmo i sada kažemo električna energija. Tipično skorojevićki, jezički necelishodnije i birokratski.
http://www.youtube.com/watch?v=oSkHB9NEHPQ
Kad Srbija ostane bez EPSa cesace se de je ne svrbi. koji ce to nas proizvod biti konkuretan u tom "raju" od Evrope sa 3 do 6 puta skupljom strujom( da ne mislimo samo o stanovnistvu).
O lopovlucima i beneficijama zaposlenih, o gubitcima (neobjasnjivo za takvu delatnost), o neplacanju struje velikih potrosaca ( kao i u Srbija gasu)TREBA I MORA da se postara Vlada kojoj je to posao, ili neka prizna da nezna sta radi!
Ovo je ujdurma Zorane i njenih nalogodavaca sa blagoslovom Vucica.
I sve ostale najavljene prodaje isto tako MORAJU ozbiljno da se preispitaju, a ne da sluze za isplate zapadnim alavim pomagacima zbog dovodjenja na vlast SNSa.
Dakle: PRODATO!
A zasto bi u Srbiji sa privatizovanim energetskim sektorom struja bila 3 puta skuplja nego u Evropi?
I kako mislite da je tako visoka cena struje u Srbiji uopste moguca ako u njoj postoji konkurencija.
To je posao drzave, da osigura konkurenciju i postenu utakmicu, ako treba i da naredi podelu preduzeca ako su prevelika i prete da monopolizuju trziste -- a ne da njima neposredno upravlja.
Ko je vlasnik je nevazno, jer drzava uvek moze da razreze porez na profit od 95% i da skoro sve pare zgrabi za sebe.
Sindikalac ne vidi sumu!! Ja je vidim i to sustinski, odnosno svako drvo od tih 49 000. To sumi je potrebna znatna seca. Ne moze na jednog elektricara da bude jedan administrativac. "Udomljavanje" bez kriterijuma upropastava svaku firmu. Sindikalac mora da shvati da je racionalizacija jedini put opstanka. Znaci otpustanje i angazovanje sposobnih menadzera.
Cekaj!! Sta ja to pisem? Pa Srbija je to bre!!
Da su hteli i znali da rade kako valja, ne bi prodavali ni NIS. Ustvari NIS je dokaz da sam u pravu, jer je on sada visoko profitna firma, ali je izgleda lakse kada stranac razjuri nesposobne i viskove.
Beda Srbije se možda najbolje oslikava kroz problematiku snabdevanja električnom energijom.
Cena struje će posle privatizacije ići sigurno na više.
Što se tiče broja zaposlenih u EPS-u, viška sigurno ima - razne direkcije, direktori, zamenici, pomoćnici, koordinatori... ali ni izbliza toliko koliko se piše. Ako se malo pogleda monterski kadar videće se da je situacija skoro katastrofalna, jednostavno nema dovoljno kadra za stanje mreže koje je loše.
Ko ti je kriv sto ne zelis da znas da se radi o elektricnoj energiji ? Dakle, ovaj termin je i tacan i adekvatan.
Jeste u nauci i tehnici. Ali, u svakodnevnom govoru se oduvek kaže (električna) struja.
Treba razlikovati stručne termine od opštih.
To je kao razlika između "samohodno motorno vozilo za prevoz putnika" i "kola/auto".
Skorojevići i slabije obrazovani teže da se izražavaju "stručno" i kada za time nema potrebe.
Zvanicno objasnjenje je bast to sto ste napisali: zastarela brojila i neulaganje u mrezu - ma da li je bas to? Ko to dozvoljava gubitak na godisnjem nivou preko 300 miliona evra? Zasto se ne ulozi u sistem kako bi se rastur smanjio na prihvatljivih 5%.
Nemam nameru da se raspravljam u vezi sa podacima koji se odnose na gubitke električne energije, da li bili 15% (zvanično), ili nešto malo više od toga (stvarno), krajnje je nebitno, samo bih naveo jedan primer da je najbolje elektrodistributivno preduzeće u Srbiji, Elektrovojvodina tek u 2013 smanjila gubitke ispod 12%. I to tek posle ogoromnih ulaganja u zamenu starih brojila i izmeštanja mernih mesta.
I to je presudno uticalo na smanjenje gubitaka električne energije.
Inače, uređaji za otkrivanje krađa (mobilne merne garniture) imaju velika limitirajuća ograničenja, iziskuju vreme, angažovanje radne snage na njihovom postavljanju, pa čak i kada se uoči da se stanje na kontrolisanom brojilu ne poklapa sa stanjem na mernoj garnituri, to nije dovoljan dokaz da se kupac isključi sa mreže a kamoli na sudu. Sem toga , kada kupci vide da neko postavlja kontrolne uređaje, oni privremeno prestaju sa krađom dok kontrola ne prođe.
Sta cete, smena generacija, ne moze vise sve da bude po volji matorih, moraju i mladi malo da zive.
Ne moze da bude jedini smisao njihovih zivota da osiguravaju ususkanu starost matorima.
Nije tajna koja je cena struje u EU, zar ne?!Tacno da u Srbiji cena predstavlja jednu od socijalnih kategorija ( po neoliberalnom konceptu nedopustivo ali za opljackano stanovnistvo jedino moguce), ali ta ista cena je jedan od vaznih faktora za odluku stranih investitora (porobljivaca)da otkupljuju (preotimaju) nase firme i resurse ili otvaraju (znatno redje) firme kod nas.Mukotrpni pokusaji nasih preduzetnika da ostvare proizvodnju koriste istu tu cenu. E, sada,oni treba da posluju i budu konkuretni sa zapadnim firmama kojima nasa Vlada daje po 10.000e po radnom mestu, a blokira racune nasim firmama za neizmiren PDV.
Toliko o postenoj konkurenciji ,o preduzetnistvu ,o privatizaciji, o postenju i dobronamernosti, o razumu
i sposobnosti nase vlasti.
Ne zamlacuj Marko, jasno je o cemu , i na cemu se radi.Sram sve da vas bude!