петак, 10. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Будућност украјинске СФРЈ

Kоментари (27) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 субота, 17 мај 2014 22:47
Мики Петровић
Одлична анлиза
Препоруке:
58
7
2 субота, 17 мај 2014 23:11
Goran Veljković
Јако добар текст, најбољи до сада на НСПМ на тему о Украјини, са јасно дефинисаним географским-национално-верским чиниоцима у самој Украјини који имају одлучујућу важност у процени ситуације.
Препоруке:
55
7
3 субота, 17 мај 2014 23:12
Шоми
Закључак објаснио.
Препоруке:
47
6
4 субота, 17 мај 2014 23:14
nicko
fale idejni i novcani aspekti;
Препоруке:
22
5
5 субота, 17 мај 2014 23:58
DR POLITICKIH NAUKA
dobar clanak!!! ali neznam zasto bi bilo skroz nemoguce da se ta mapa na koju se autor poziva i koja pokazuje gde je srbiji mesto ne bi mogla nekako i promeniti. mislim ovako:ako je istina da granaica razdvajanja ici izmedgu eu pod kontrolom nemacke i evroazije pod kontrolom rusije,a amerika samim tim bila neutralizirana:onda ja mislim da nemacku ne intersuje preterano mnogo balkan,to je vise interes amerike.znaci(osim hrvatske) balkan ne ide u eu,a rusija raznoraznom podrskom dize stanovnistvo pravoslavnog balkana i pravi nerede,a amerika u eknomskim problemima se povlaci:postoji analiza sa strane cije.oko 2020 godine evropa ce biti podelenja na 3 dela:istocna pod amerikom,zapadna,stari eu pod nemackom a BALKAN POD RUSIJOM!!!!
Препоруке:
39
7
6 недеља, 18 мај 2014 00:12
Сима
Свиђа ми се чланак. Само мала примедба: могла је мапа да буде на српском, чисто да се лакше прати онај део где се говори о раздели на делове по градовима и областима. Хвала.
Препоруке:
25
5
7 недеља, 18 мај 2014 00:16
Ludi Milojko
Mislim da je ideja o "nemackoj EU" precenjena. O nemackoj istocnoj evropi svakako mozemo govoriti ali o celoj EU nikako. Francuzi, Britanci, Španci, Italijani mogu imati manjeg ili veceg uticaja unutar evrope i spram nemacke ali o nemackkoj dominaciji nema ni govora kad su ove zemlje u pitanju.

Generalno svaka dominacija koja u svojoj osnovi nema najprimitivniju silu (koju nemacka ne poseduje) je samo formalnog tipa i na klimavim nogama. Cak i Poljska sa gotovo 40 miliona stanovnika i Rumunia sa preko 20 pokazuju vecu koordinaciju sa SAD nego sa Nemackom.

Moja je teorija da ce se pevati druga pesma onog trenutka kad ruska industrija konacno stane na svoje noge, a prosecna plata predje psiholosku granicu od 1000 evra. Sa stanovista jednog malogradjanina jedino je vazno koliko love moze da strpa u svoje dzepove. A Evropa je puna takvih, nasa zemlja takodje - nazalost.
Препоруке:
38
2
8 недеља, 18 мај 2014 02:30
Zemunac
SAMO bih da prokomentarisem kraj teksta,da smo osudjeni da budemo u Uniji geografskim polozajem.Mozemo ostati i neutralni!Izrael bi po toj logici morao da postane muslimanska drzava,7 miliona JEVREJA,okruzenih sa 200 miliona Arapa.No uz pomoc Amerike,nije problem da cak pobedjuje u ratovima.Srbija cak i u Uniji,na samom dnu,nerazvijena ekonomski, gubi svaki znacaj.DA svoj polozaj ustupimo BRIKSU ili Evroazijskoj uniji,mogli bi iznajmiti Rusima vojnu bazu,za nekoliko milijardi dolara,umesto sto nas MMF unistava i kolonizuje zbog mogucih,ali ne sigurnih investitora.Mogli bi SLOBODNO prodavati hranu i Rusiji i KINI,TO SU VELIKE PARE!OD Unije i AMERIKE do sada samo gubimo I UZIMAMO KREDITE!
Препоруке:
38
4
9 недеља, 18 мај 2014 03:13
Baptist i sajentolog "vode" Ukrajinu!
Postoje i sustinske razlike izmedju SFR Jugoslavije i "SFR" Ukrajine! U Jugoslaviji su separatisticki i "autenticni" nacionalisti nastojali da razdrobe drzavu i stvore vlastite feude - Zapad i Amerika nisu uvek bili odusevljeni tim "vodjama", ali su ih podrzali, imali su isti cilj: nestanak Jugoslavije. U Ukrajini je nesto sasvim drugo - iako se najvise "vide" nacisti iz Galicije, hunta koja je preuzela vlast u Ukrajini aposolutno nije autenticna, nije cak ni ukrajinska! "Predsednik" Turcinov je baptista (kao i Bus) - taj americki ogranak protestantizma ima u Ukrajini neznatan broj pripadnika, ali, eto, dobili predsednika! "Premijer" Jacenjuk je, formalno, clan grko-katolicke, unijatske crkve - kojoj "podleze" oko 20 posto Ukrajinaca, ili jedna petina - ali je ustvari clan sajentoloske crkve! O tome ima dosta tekstova na internetu, izvori su uglavnom americki! "Revoluciju" u Ukrajini vode predstavnici dve ekstremno male grupe - jedan baptist i jedan sajentolog! Vode je, dakle, SAD.
Препоруке:
33
1
10 недеља, 18 мај 2014 04:47
yopa
Kada je Dugin pisao o sestoj koloni imao je u vidu upravo ovakve "stratege" koji imaju iluziju da jos ima vremena da se Ukrajinci "hrane verskim koktelima"(posle 20 god.nezavisnosti(i dve obojene revolucije)i 500 god. zivota u istoj drzavi)i da se moze izvuci mozda i Novorusija(nije bas jasno u kojim granicama),pa mozda i Prava Ukrajina,pa mozda i...a zapravo je ta "strategija" posledica gubitka Ukrajine,pa sada spasavaj sta mozes.Politika Zapada je pritisak,a zatim popustanje koje drugoj strani ostavlja vremena samo da stvori iluziju da je moguca neka "strategija" cime se samo slabi njena volja tako sto se podredjuje "strategijama" koje su i same proizvod nemoci.Dobar primer tog saveza "strategije" i nemoci su komentari na ovom sajtu koji su prepuni "strategija" koje izviru iz nemoci i vode u nemoc(tj. cekanje mudrog i postenog vodje,Rusa,promena u svetu,Godoa...)i zapravo predstavljaju racionalizaciju vlastite nemoci,jer razum bez volje je samo opravdavanje nemoci
Препоруке:
12
24
11 недеља, 18 мај 2014 08:09
Marko Gay
Ne slazem se da bi pokazivanjem sile, snage i odlucnosti Rusija trajno izgubila bilo sta, pa ni Galiciju.

Evo, podjite od bliskog vam primera: Srbiju smo zasuli uranijom, pa jesmo li je izgubili? Svi Srbi danas pevaju: Hvala SAD na 100 hiljada pomoci za poplavu i EU. :)

Morace Rusi jos da uce od nas, dok ne nauce da je popustanje uvek korak ka porazu.

A gde bih ja, da sam na Putinovom mestu, ipak popustio?

Pa evo, u Moskvi je trenutno glavna dilema da li pristati na kinesku ucenu i prodavati Kini svoje sirovine budzasto. To je pogresan nacin razmisljanja. Rusi moraju drugacije stvar da postave. Ne samo "Kako da nase sirovine Kini budu jeftinije od zapadnih", nego i "kako da nase sirovine budu dovoljno jeftine, da se Kini isplati da raskine sa Zapadom". A to znaci da moraju biti MNOGO jeftine.
Препоруке:
20
18
12 недеља, 18 мај 2014 08:15
Мика Дорћолац
Понудити Украјинцима да се престоница Русије заједно са Патријаршијом пресели тамо где су никле - у руски Којев. Када би Руси предложили да се Русија и Украјина уједине под називом Украјина - да се име Русија брише, садашњи назови украјинци неби пристали. Они хоће нешто друго, а то је рат, фашизам, курчење по задатку Ватикана. Зато ће добити по П чкици.
Иначе, реалан чланак. Самоје Свевишњем познато шта ће се испилити, али на краће стазе не иде на добро.
Зато србиимају прилику да се спасу и да се приближе својим православнимкоренима. Велика нада је став нашег Патријарха,који је правилнооценио Поплаву и Педербал.
Поплава и Педербал су од ђавола, као и туча у Украјини, коју је организовала Ештон, Оланд и Пољски измећари.
Даће Бог да сјашу ови који мисле да смо стока без репа и тикве без корена. Опаметиће се нхарод када настане глад. Издржимо дотле. Неко је поменуо корење. Није далеко.
Препоруке:
22
6
13 недеља, 18 мај 2014 08:19
Potop
Rusija nije ista kao i Amerika! Krizu u Ukrajini je počela Amerika preko EU, i baš zato to liči na SFRJ, a meni više na BiH. SFRJ je pandan SSSR-u. Rusija spašava goloruki narod a vraćanje Krima je istorijska i geopolitička pravda koja je ad-hok i pomalo u panici brzo isplanirana i efikasno sprovedena. Cepanje Ukrajine je posledica inercije ranije hegemonije i prevlasti Amerike u svetu i buđenja Rusije kroz rađanje EAU. Ruska civilizacija je imala kapacitet da celu Ukrajinu motiviše na savez, no Amerika je zbog pouke u Siriji,brzo odreagovala i to sprečila. Amerikanci žele da dokažu da koga ne brani NATO, obavezno izgori u ratnom paklu. E to Putin želi da spreči: Siriju u Ukrajini. No teško. Je ukrajinci i narodi SFRJ su poluobrazovane i nedovršene nacije koje ne znaju čak ni svetsku istoriju! Rusija gubi moć SSSR i spašava moć Ruskog carstva bar u slovenskom delu Evrope. To je dugoročno stabilnije ali geopolitički slabije. Za Bugare i Srbe još nije gotovo! Čeka se carski barjak.
Препоруке:
16
3
14 недеља, 18 мај 2014 08:23
BT
Jako dobar tekst po pitanju stanja u Ukrajini i Moldaviji s tim da nisam siguran po pitanju Balkana. Smatram da bi Rusija mogla prvo preko Bugarske a zatim Srbije,Republike Srpske i potom Crne Gore mnogo prije doći na Balkan nego se iz ovog teksta naslućuje.
Bugarska je klimav član NATO pakta i zadnja rupa na svirali u EU a poznati su da njima nije teško promjeniti stranu,tko da više, pogotovo što će Rusija uspostaviti snažnu dominaciju u Crnom moru.Rumunija je pravoslavna ali više su mentalno vezani za zapad i mislim da će tu prodor teže ići.
Препоруке:
25
3
15 недеља, 18 мај 2014 08:42
most
što ti je velika nacija, postoji strategija, srbi gdje su god dosli prvo su svojim djelima nastojali srušiti svaki most bilo kakvog povjerenja, i gdje su mogli naći saveznike vrlo brzo su ih svojim postupcima u neprijatelje pretvorili.
Препоруке:
4
19
16 недеља, 18 мај 2014 10:31
Б.С.
А шта је са Бугарском?
Текст је веома добар у делу у ком се бави Украјином, али део који се бави зеемљама ван граница Украјине је прилично натегнут.
Мислим да је немогуће да Бугарска остане ван руске сфере утицаја. А са руском војском на границама јасно је и где је Србија.
Осим тога, ако Руси поставе своје цеви овде код нас, неће смети да допусте да становништво временом постане анти-руско, а то је правац којим нас везивање за Немачку води.
Препоруке:
19
7
17 недеља, 18 мај 2014 11:22
Brane212
@Marko Gay:

ne verujem da je insisitiranje na niskoj ceni energenata Rusima potrebno.

Očigledno je i Kina shvatila da i ona ima svoje Ukrajine i da je i u njenom interesu da ima pristup do alternativnih izvora.

Evo baš sad je CNN počeo da zvoca o tome kako se Kina zakačila sa Vietnamom oko problema eksploatacije morskog izvora nafte. Bilo je žrtava a Kina evakuiše svoje radnike iz Vietnama.

Koliko znam, već deceniju pregovaraju o tome i eto sad su se našli. I u Kineskom interesu je,d a ne pritisnu previše i tako steknu pouzdanog partnera.

Inače, RUsima puno znači već i _vest_ o toj nagodbi. Čak i da je neugodna, ako to nije javno poznato, Rusi će imati bitno drugačiji tretman zapada već i zbog same _mogućnosti_ da se okrenu Kini.
Препоруке:
15
2
18 недеља, 18 мај 2014 11:26
Brane2
Situacija je kompleksna, igra se za ciljeve, koji nisu uvek svima očigledni itd.Ne slažem se s tim, da je za Srbiju katastrofa ako ne može da se poveže sa Rusijom.Ključ svega je mogućnost izbora. Utoliko koliko ju Rusija otvara Srbiji, i njen tretman će se poboljšati u okvirima EU. Uostalom, podizanje drugih centara moći nestajaće samovoljnost zapadnih sistema jer će ti morati da se takmiče za naklonost članica.Srbija je za sada dobro unovčila kartu Kosova, to je važno.Uzgred rečeno, na Peščaniku je analiza Sonje Biserko.Iznenadiće vas u koliko elemenata se poklapa sa člankom autora...
Препоруке:
3
11
19 недеља, 18 мај 2014 11:51
mare
Dva zatvorenika u istoj ćeliji,jedan vidi sunce,nebo,mesec...drugi vidi samo rešetke. Tako i ovoj ukrajinskoj situaciji. Ljudi naklonjeni Rusiji i V.Putinu će pričati hvalospeve o Rusiji,drugi,evro-atlantisti i porazu Rusije. Jedno je sigurmo,vreme će pokazati koja će strana profitirati,i istina je negde između. Jedno je sigurno,situacija se dešava na ruskoj teritoriji,teritoriji koja je od krucijalnog značaja za Rusiju. Nije Rusija zauzela pola Meksika i sad se približava Teksasu već USA kuca Rusima na vrata.
Препоруке:
19
2
20 недеља, 18 мај 2014 12:17
Зоран Ђорђевић
Према Украјини би, по овој анализи, Руси требало да се понашају као Американци (и остали) према Југославији, користећи искуства која су in vivo посматрали у процесу југословенског растакања и каснијег стављања под контролу територија које су чиниле СФРЈ.
Ово је добар закључак.
Можда ће тако и да буде. Путин не тражи за Русију већа права и убедљивије разлоге за спасавање сународника које угрожавају плаћеници, од оних које Американци траже да би спасавали неке тамо Шиптаре на неком тамо Косову од злог Милошевића.
Препоруке:
21
1
21 недеља, 18 мај 2014 13:30
kaca
Čitajuć ovaj tekst,asocijacije sa SFRJ,o kojima autor pise su nezaobilazne.Izmedju ostalog i definicja Ukrajinac kao nacionalna odrednica -sta je to ? Autor ne daje odgovor !Umnogome to podseća na nacionalnu odrednicu Jugosloven kojom su se izjašnjavali ne mali broj Srba (neki i danas) i neveliki broj ostalih naroda na tlu bivše SFRJ.
Znajući istoriju fromiranja Ukrajinske nacije /jezika i njeno poreklo,sasvim je razumljivo da Rusija nastoji da,ne samo iz geostrateških razloga,uključi veći deo stanovništva Ukrajine u svoj kulturološki,civilizacijski i verski krug kojem ona prirodno i pripada sa izuzetkom zapadne Ukrajine koja nikad nije pripadala tom kulturološkom civilizacijskom,jezičkom i verskom prostoru (davno su se pounijatili i pokatoličili i živeli u AustoUgarskom carstvu.Insistirajući na federalizaciji Rusija nastoji da otupi pogubni uticaj ukrajinstva (jugoslavenstva)na ruski nacion u Ukrajini.Kako SFRJ nije preživela teško da će i Ukrajina uprkos sponzorstvu sa Zapada.
Препоруке:
16
1
22 недеља, 18 мај 2014 17:00
Ненад
Релативно занимљиво поређељење СФРЈ са Украјином, суштински погрешно, са потпуно неисправним закључком на крају, који никаквом логиком не следи из претходно набројаног...
Препоруке:
8
14
23 недеља, 18 мај 2014 22:16
BORIS
UVEK GLEDAMO IZ NAŠEEG UGLA I ISKUSTVA. TAMO JE IPAK ZA MALO ALI BITNO DRUGAČIJE. KO JE OD NAS MOGAO PRETPOSTAVITI DA ĆE PO POPISU 71% UKRAJINACA IZ SLAVJANSKA BITI GLAVNI BORBENI CENTAR OTPORA KIJEVU I DA SU GOTOVO JEDNODUŠNO ZA IZDVAJANJE.I MNOGO TOGA DRUGOG U UKRAJINI NAM JE NEJASNO ALI I IZGLEDA I ZAPADU KOJI OPROBANIM ŠEMAMO KORISTI POGREŠNE INERPRETRACIJE PODATAKA. IPAK JE TO RUSKO DVORIŠTE, ISTORIJA I LJUDI KOJE ONI BOLJE POZNAJU NEGO BILO KO SA STRANE. PA SAMIM VEROVATNO DONOSE I NAJBOLJE ODLUKE, I KRATKOROČNE I DUGOROČNE, MA KAKO TO NAMA IZGLEDALO.
Препоруке:
11
2
24 понедељак, 19 мај 2014 19:47
Slavomir Srpski
Ovo ne bih nazvao ozbiljnom analizom, jer je bazirano na nestabilnom osnovama, i za razliku od SFRJ gde je svaka republika zelela sopstvenu drzavu ovde to uopste nije fakat.Cak se ne zna da li ce i koliki deo Novorusije da dobije neki oblik autonomije,i ne postoji ni jedan realan argument sukoba izmedju Galicije i Kijeva,vec naprotiv da je Galicija vec u Kijevu.

Stoga ono sto ostaje ogoljeno od ovog teksta je samo jasan pokusaj autora da pronadje valjan izgovor i opravdanje za Rusiju zasto izbegava da ozbiljnije zastiti svoj narod i strateske interese. A sto uveliko bode oci,posto druga strana izrazito ne krije svoj cilj cak i vojnog podjarmljivanja i istocnih delova. U stvari tekst i nije nacinjen da predstavi jednu racionalnu analizu desavanja vec samo da ublazi gorak ukus svih onih koji Rusiju postuju,a koji vide jednu glumu kreni-stani, odstupanje od polaznih obecanja kao i izvinjavanje zapadu sto imaju i vojsku na svojim granicama. Sto daje vrlo bled i mrsav izgled Moskvi.
Препоруке:
7
9
25 среда, 21 мај 2014 13:13
Данко Б. Марин
Зло семе посејано наметањем лажног идентитета Малорусима даје зле плодове као и у СФРЈ!
Препоруке:
7
0
26 четвртак, 22 мај 2014 03:41
Боб
Велика несрећа православне цркве - издељеност и некакве "помесне" цркве. Горе и глупље није могло. И шта сад 'оће тргујемо патријаршијама, митрополијама и сличним као мафијаши и тајкуни? Зато је Рим јачи од нас, али нема везе, свако село свога поносног попа има.
Препоруке:
1
5
27 субота, 31 мај 2014 01:05
Next
Porediti sadašnje dogadjaje u Ukrajini sa dogadjajima u SFRJ kao celine je baš neozbiljno i mogu reći veoma glupo. Sadašnji dogadaji u Ukrajini delom podsećaju na dogadjaje u Hrvatskoj i jednim delom na dogadjaje u BiH.
Zanimljivo je da se najsličniji ukrajinski scenario dešava ispred nosa, a da to još uvek niko nije primetio, a to se dešava u Crnoj Gori.
Navešću sadašnja dešavanja u CG, a vi uporedite sa dešavanjima u Ukrajini u poslednjih 20 godina:
Sklepan uz pomoć Hrvatske crnogorski jezik koji se nameće većini stanovništva, srpski jezik se izbacuje iz službene upotrebe. Stvara sa crnogorska nacija na antisrpstvu, Formira se kanonski nepriznata tzv. Crnogorska Pravoslavna Crkva, osvajaju se crkve SPC. Veliča se Sekula Drljević...
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер