недеља, 28. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Немци и Руси - између привлачности и аверзије

Kоментари (52) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 среда, 23 април 2014 12:11
Ko ih je zavadio?
Шта је требало Хитлеру да крене на Русе? Јесу ли им сметали?
Две муве једним ударцем: после 2 св. рата, Руси без 30 милиона њуди, све порушено, немци такође, УСА војне базе, "денацификација".

Шта је требало Наполеону?
Колико знам, Французи имају проблем са комшијама, Немцима, Енглезима, па у белгији...
И онда наједном, оде 1,5 милиона Француза да остави кости у руском снегу.
Зашто?
Ко стоји иза тога?
Препоруке:
89
0
2 среда, 23 април 2014 13:28
jojo
Европа се протеже све до уралских планина.“

(po mogućnosti bez Rusa i Srba)
Ovako je razmišljao i Hitler.

Koliko sam shvatio ovaj tekst, Nemci vole sirovine iz Rusije i rusko tržište i nedirnuta i ogromna ruska prostranstva.
Pa nije Hitlr mogao sam poubijati 30 000 000 Rusa, već Nemci, a za tako nešto je bila potrebna duševna mržnja.
A Rusi, kao i Srbi, ne znaju da mrze i brzo zaboravljaju i praštaju. Za to im se istorija ponavlja za njih na najgori način.
I mi smo "svoju braću" Bošnjake i Hrvate posle njihovih zločina nad nama u oba svetska rata, po oslobođenju prigrlili kao braću. A oni su nam bili braća samo do sledeće prilike.
Препоруке:
85
6
3 среда, 23 април 2014 13:41
Deda Djole
Ni Rusi ni Srbi nisu imali lak odnos sa Germanima

Tokom 20° veka, Srbi su posebno lose prosli, u oba svetska rata. Ne samo da su nepotrebno istrcali pred Germane - kao mis pred macku - nego su se pritom sukobili i sa svim susedima jer su skoro svi (Italijani, Slovenci, Hrvati, Bosnjaci, Madjari, Bugari) bili u saveznistvu sa Germanima.

Heroji, losi diplomati.
Препоруке:
9
53
4 среда, 23 април 2014 14:44
Ана
Мда... Па сте из те привлачности убили 30 милиона Руса, ви, лично, не Хитлер, или Геринг, него нпр. војник Ханс Милер, рачуновођа из Берлина. Силовали, убијали децу, жене, старце.. Па сте онда, опет из љубави, онолику силу сручили на нас деведесетих само зато што смо православни и Словени. А оно што сте урадили нама, урадили бисте и Русима врло радо, само кад бисте смели. Ви код нас, и Срба и Руса, волите наше жене, земљу, дух, али као робове и својину. Третирате нас све, а то и овај чланак показује, као нижа бића, повезана са природом, неправедно обасута толиким богатствима, која, због своје животињске природе, нисмо у стању да искористимо. ,,Спуштавах се ја на ваше уже, ...''
Немци сад рачунају на то да уз руску помоћ избаце последњи остатак капитулације, америчке базе, са своје територије, а после ће, они мисле, са нама, Словенима, лако да заврше. Јер, јелте, ми смо нецивилизоване будале, па ће нам продавати стаклене перле за ватрену воду.
Препоруке:
58
2
5 среда, 23 април 2014 14:52
churchill
U Cercilovim memoarima lijepo pise koliko je Staljin molio da se otvore svi frontovi kako bi rasteretio Crvenu armiju, koliko su mu znacili silni brodovi pomoci od Ruzvelta. Pa svaki neostrasceni vojni strateg zna da Njemci sa rastegnutim trupama od sjevera Afrike preko cijele Evrope cudom su i izdrzali toliko vrijeme prije kraha. Konacno, da su sve vojne efektive imali na raspolaganju protiv crvenoarmejaca tesko da bi Staljin imao adekvatnu kontru. Naravno, ovo pisem za one realne analiticare. Za one koji i dalje misle da su 'nadljudi' i genotipski superiorni ratnici u startu se ogradjujem - njima ne vrijedi objasnjavati.
Препоруке:
9
45
6 среда, 23 април 2014 15:10
yopa
Mrznja kao i ljubav zahteva da se na njoj radi,da se povremeno ozivljava ako utihne(primer mrznje prema Rusima koja se na Zapadu neguje vekovima i vidljiva je i u ovom tekstu:"ruski imperijalizam","Putinova autoritarnost"...).Srbi i Rusi nisu u stanju da mrze,ne zato sto su dobri, vec zato sto nisu u stanju da misle i rade strategijski, na duge staze.Zato su se vrlo brzo mirili sa svojim dzelatima i bivali iznova iznenadjeni kada bi ovi ponovo krenuli da ih ubijaju.Za Nemce sukob sa Rusijom je nova prilika da se oslobode kompleksa krivice za Drugi svetski rat,na kojem i pociva ta "privlacnost" prema Rusiji(kao sto i svako poredjenje Putina i drugih politicara sa Hitlerom sve vise razvodnjuje nacisticke zlocine i otvara put da se oni ponove nad onima kojima se pripisuje "fasizam")
Препоруке:
30
0
7 среда, 23 април 2014 15:20
Dragan
Ovo je u oblandu uvijeni nemački primitivizam.Svo vreme čitajući tekst stiče se utisak kao da su Rusi došli tamo kod njih u Nemačku da ih porobe , a ne da su Nemci išli u Rusiju da porobe Ruse i otmu im prirodna bogatstva!? To je jedan germanski mentalitet oji se u suštini ne razlikuje kod ovih današnjih od onih hitlerovskih.
Препоруке:
44
4
8 среда, 23 април 2014 15:55
c_l
I sam Cercil je u Americi, tokom cuvenog 'Masters of our Fates' govora rekao da Rusi vode slavni rat i da je neprijatelj zaustavljen. Saveznici bi i trebalo da pomazu jedni drugima, a da li su rusi nadljudi i neverovatni ratnici, to najbolje znaju njihovi neprijatelji. Nemci i dalje nisu dobili odgovore na svoje ultimatume...

Nemci imaju mnogo vrlina, ali mislim da imaju urodjenu zelju za kontrolom i kompleks vise vrednosti. Za Evropu bi bilo pametno da Moskva i Berlin saradjuju, ili makar da vise ne nasedaju na agente tipa Lenjin i Hitler. Takva saradnja, ce Francusku staviti pod kontrolu, a Britaniju u cosak, gde joj je mesto.
Препоруке:
42
2
9 среда, 23 април 2014 17:37
расејање
овај текст писао је неко да дубље размишља и ко даље види, неко ко је прошао кроз црвену линију...да, има немаца који другачије мисле из разноразних разлога али да јесу оптерећени русијом и њиховим пространством јесу више него иједан народ у ЕУ!парадоксално али колико год се међусобно требили ова два велика народа се међусобно приближавају, понекад патолошки...али не треба заборавити да , по неким немачким историчарима, данашњих 60% немаца имају словенске претке...можда је и та душа која им неда мира негде дубоко у генима...
Препоруке:
26
3
10 среда, 23 април 2014 17:45
Jasna*
Za Evropu najbolji bi bio savez Rusa i Nemaca.Dve najvece evropske kulture.
Препоруке:
31
7
11 среда, 23 април 2014 18:16
Петер РВ
Кадгод се појави неки текст који покушава објективно да анализира нешто о Немачкој и Немцима, појави се стадо германофоба да изкористе моменат за њихове анти- фашистичке тираде- које све више личе на отров.
Заборавља се ( намјерно?) да је Немачка платила добро због Хитлерових авантура, милионима погинулих и огромним разарањем земље. Ово и Немци и Руси знају (ма да неки Срби - неће!) и да постоји интелектуални покрет у Немачкој као и у Русији да се ово прошло ривалство оконча са кооперацијом.
Немци врло добро знају да су у послератном периоду највише страдали од безакоња Пољака (силовања, пљачке и прогона), али се устежу да о томе говоре ради 'европске солидарности'. Виде, међутим, што је очигледно, да је Пољска позади ове украјинске субверзије ,као главни агент Вашингтона. Отуда њихово додатно негодовање.
Путин, сигуран сам, узима озбиљно ове чињенице и настојава да одвоји ЕУ -на челу са Немачком - од Вашингтона.
Препоруке:
31
10
12 среда, 23 април 2014 18:27
Одбрана и последњи дани
Велика је одговорност на Немачкој. САД без њихове подршке немају никакве шансе у Украјини против Русије. Немци имају велику историјску шансу да направе искорак у односу на досадашњу праксу сукоба са Истоком, да барем остану неутрални и да гледају своја посла. За то постоје најмање два разлога: Врло развијене економске везе са Русијом и злочини почињени над Русима у походу на Исток у другом рату. Ово је прилика да се немачко друштво коначно обрачуна са нацистичком прошлошћу, иако сумњам у тако нешто.
Препоруке:
36
0
13 среда, 23 април 2014 19:03
Saša
Tekst je osvježavajući obzirom na stereotipe ali veoma plitak jer ne zalazi u viševjekovnu istoriju njemačko-ruskih i slovenskih odnosa .

Bavi se samo XX vijekom i ne postavlja ključno pitanje a to je šta bi bilo da su Berlin i Moskva ostali pri sporazumu Molotov-Ribentrop ?

Do današnjeg dana bi kontroliali Evropu i svijet .

A da se ne spominju istorijske podjele Poljske . Zbog toga je i nekada Napoleon a zatim V. Britanija i sada SAD protežirala Poljsku kao klin izmedju Rusije i Njemačkih naroda kako god im se zvala država .

U trenutnoj situaciji najveći strah SAD po pitanju Ukrajine nije taj da Rusi izvrše invaziju iste , oni to i priželjkuju , već taj da im iza ledja Putin sa Berlinom iscrta podjelu Ukrajine kao i 1939. godine Poljske .

Rusima se ne ulazi u rat ali bi vrlo rado povukli zapadne granice evroazijske unije pa vi onda uvodite sankcije koliko hoćete , čak što više to bolje , manje će pogoditi Ruse da ne voze mercedese nego EU da se skupo grije i proizvodi .
Препоруке:
25
1
14 среда, 23 април 2014 20:36
Drago
Cercil@ Tupav, plitak, zaostao, narcisoidan....tipican antikomunisticki komentar.Vidi se da si istoriju ucio gledajuci "Spasavenje redova Rajana".Ispada da africki front otvoren da bi se pomogao Staljin, a ne da bi odbranili svoje pozicije u Africi.Ta "pomoc" je placena u zlatu.Koja se pomoc to placa?Nego te osetilo tvrdo kada su Rusi probili front i krenuli na Berlin.Sto se nisu iskrcali 42' kad su hteli da "rasterete" front? Nego videli da se Rusi probijaju do Nemacke, pa 'ajde da zgrabe sto vise moze od oslabljene nemacke vojske.Saveznike je docekala saka jada, koji nisu imali ni adekvatnu obuku, a ipak su razbucavali zapadne super-ratnike gde god su mogli.44' nisu ni morali da se iskrcavaju, posao je vec bio zavresen.Nego upali da otmu slavu Rusima.Ali sta ces, zapdanjaci. Gledaju da drugi obavi njihov posao i onda dodju da pokupe zasluge.Kicenje tudjim zaslugama je glavna odlika zapadnjaka i njihovih domacih du*...a.
Препоруке:
27
5
15 среда, 23 април 2014 20:48
влаја
Ја мислим да овај шваба, највећу бол осећа према Сибиру, Уралу, Донбасу, Кузбасу, Бајкалу, Камчатки..., а највећу љубав према "драгом горбију".
Препоруке:
21
1
16 среда, 23 април 2014 22:06
Postovani g.Hofman
Moj deda nije preziveo!On je bio partizan i od njega mi je ostala samo slika sa ruskim smajserom.Nikada ga nisam upoznao.Kazu da je bio majstor nemackog kova.Sto ocima vidi,rukama stvori...Mnogo sam izgubio bez njega.I ja ne volim mnoge Srbe zbog "slovenskog primitivizma".Ali on ide uz slobodu, muskost i ruralnu arhaicnost.Takvi su i npr.Kozaci koje cak i obrazovani Rusi nisu bas gotivili.I bas zato je Kozake morao da civilizuje jedan Srbin,bez ispaljenog metka.Srbi to razumeju...Rusi i srbi,to je velika slovenska dusa.Oni ne mogu dugo da mrze.To je teret.Kao decak sam na ulici posmatrao jednog malisana polunemca koji nam je pristigao u goste.Padala je kisa i bile su barice u neasvaltiranoj ulici.Jedna mlada lasta je ispala iz gnjezda. Taj mali Nemac je stapom gurao lastu pod vodu sve dok se ne bi onesvestila,a onda je vadio napolje da se osvesti i tako opet...E ja to nisam mogao da razumem!I plakao sam.
Препоруке:
22
0
17 среда, 23 април 2014 22:11
Nemci, molim vas
Nemojte da se svetite Rusima! Srbima ste se dovoljno osvetili za sve...
Препоруке:
18
1
18 среда, 23 април 2014 22:20
thinking maize@ Ko ih je zavadio?
Питате се ко је нахушкао Наполеона и Французе на Русе, а после Виљема, па Хитлера и Немце, опет на Русе!? Само ДВА ФАКТОРА постоје "Горди Албион" и Ротшилди, трећег НЕМА!
Препоруке:
24
4
19 среда, 23 април 2014 22:33
Jasna*
Jos jedna slika o Nemcima.
Na prepunoj plazi na crnogorskom primorju ,samo jedan covek strpljivo komad po komad, kupi staklo od flase,koju je neki primitivac bacio u vodu i koja se razbila ,dolazi do obale i tu ostavlja ,onda se opet vraca ,dok nije sve pokupio.Covek je bio nemacki turista.
Препоруке:
12
12
20 среда, 23 април 2014 22:46
@Jasna* Nevaspitani
Znate li Jasna sta ce Nemac da uradi kada mu dosadi sam da sakuplja? Da okupira,uvede zakon i posalje u logor...
Препоруке:
19
4
21 среда, 23 април 2014 23:38
МР
Да, немачко друштво је подељено на оне који су наклоњени Русији и оне који не воле Русе. Имао сам много доброг, старијег пријатеља Немца који је провео више година у руском заробљеништву. Причао ми је како су били гладни у логору. Али оно што га је нарочито запањило био је долазак руских жена на бодљикаву жицу. Доносиле су хлеба - ни сами нису имали довољно хране, рече он - говорећи: Сине мој, ево ти ово, знам да си гладан. Шта смо им све учинили у рату, па ето опет на жале. То је истинита прича коју сам чуо од мојег драгог преминулог пријатеља из Немачке. Много је волео словене.
Препоруке:
20
0
22 среда, 23 април 2014 23:57
Турас
Браво "кукурузовино"сасвим си у праву, али то не можеш да објасниш никада ономе кога се тиче . Овај господин Хофман пише оно шта мисли и не мисли толико лоше .Када би нација размишљала као поједини интелектуалци онда неби , "кукурузу" постојали Ротшилди ,
Медичи , Рокфелери и остали сачиниоци Новог Поретка .Али чика Ненадовићева писма из Немачке не смемо заборављати - зарад искуственог обзира -где каже Немци су цивилизован народ (то је оно скупљање комада рабијене флаше по плажи) али немају културе , она је у срцу човека .И још нешто драги куцкачи на НСПМ од Ненадовића ;никада неће немци да воле Словене .То би било најважније о "писмима из Немачке"
Препоруке:
18
0
23 среда, 23 април 2014 23:59
Петер РВ
@@Jasna* Nevaspitani
Знате што беѕпослени партизан- комуниста ради кад не разумије ништа од што се дешава у садашњем свијету?
-Прича непрестално о анти-фашизму и партизанској борби!
Препоруке:
7
5
24 четвртак, 24 април 2014 00:17
Marko Gay
Putin je svestan da moze izbaciti Amerikance i Engleze iz Evrope samo ako Nemacku prevede na rusku stranu.

Ali mislim da je odabrao pogresan metod: pokusava milom, tj prijateljskim caskanjem s Angelom.

Nemacka se istina moze preokrenuti ma rusku stranu, ali samo na onaj nacin koji i mi koristimo da je zadrzimo u svojoj satelitskoj orbiti, a to znaci subverzijom, prisluskivanjem, kupovinom medijskih urednika, politicara i spijuna. Ne moze to milom.

A ni brzo. Godinama sirimo ant-ruski rasizam medu Nemcima, koji uzgred budi receno, ne pocinje s nama, jer je postojao i u vreme Hitlera. To sve ostavlja dubok trag.

Ne racunajuci Ukrajinu, najlogicniji objekti ruske subverzije su Bugarska, Nemacka i -- Avganistan.
Препоруке:
6
1
25 четвртак, 24 април 2014 00:24
Петер РВ
@ @Jasna* Nevaspitani
"Znate li Jasna sta ce Nemac da uradi kada mu dosadi sam da sakuplja? Da okupira,uvede zakon i posalje u logor..."

А знате ли што ће незапослени анти-фашиста да уради кад му се досади да не разумије ,ама баш ништа , од што се у свијету догађа?
-причаће до бесвјести о његовој (наводној) партизанској слави - седамдесет година касније.-
Препоруке:
4
8
26 четвртак, 24 април 2014 01:36
Здравко
Писао сам ово већ једном али није згорег да се понови. Мој друг Божо почетком миленијума отишао у Њемачку. Тамо магистрирао и уклопио се. У Западној Славонији му усташе све спалиле а родитеље и комшије протјерале преко Саве. Једном шетао по Минхену и у продавници спортске опреме видио хрватски дрес али са шаховницом на којој је прво бијело поље. То је усташки симбол. Оде до полицијске станице да пријави вријеђање по националној основи, што има право по напредним њемачким законима. Прими га шеф станице а Божо му све потанко објасни, и ко је и шта је и шта је као Србин преживио у Хрватској и шта су урадили ти носиоци тог усташког знака у овом и оном рату. Швабо све саслушао па почео изокола, те то нема везе, те то су само хулиганске провокације са дресовима. Кад се Божо побунио, Швабо му онда конкретизовао. Рекао му да су Нијемци и Хрвати савезници из два рата и да ће увијек стајати иза њих и да су стајали и у задњем рату и стварању хрватске државе и да поводом тога ништа неће подузети.
Препоруке:
17
0
27 четвртак, 24 април 2014 01:38
perkins
@churchill

evo jednoga realnog analiticara da tvoje povijesno
znanje prosiri sa istorijom,Staljin NIKADA nije molio tvoga cercila i ruzvelta za otvaranjem drugog fronta,on je ZAHTEVAO jer je SSSR drzao na svojim ledima 220 nemackih divizija,a saveznici 137,a tvoj uzor cercil nije objavio u svojim memoarima sta mu je truman 45 odgovorio na njegovu ponudu da zajedno napadnu SSSR,odgovor je doslovno glasio-ti nisi normalan,sto ti nemacki poraz nije najbolji dokaz-,o kojim nemackim efektivama pises,41 Rusi imaju bolje i jace oruzje nego nemci,nemci karabin Mauzer[kracunasu 5 metaka]Rusi poluatomatski Tokarev SVT-40-10metaka,svabe ce ga kopirati pod imenom gewer 43,svabe tenk panzer III sa topom 37 i 50mm,Rusi T-34,K-1 76 mm,pa najbolji nemacki tenk Panzer V - Panther je kopija T-34,sve najbolje sta su nemci imali je slato na istocni front,od oruzja do elitnih trupa,generala i marsala pa do ''povijesne 369 pukovnije''rat je dobijen zaustavljanjem nemaca pred Moskvom 1941
Препоруке:
10
0
28 четвртак, 24 април 2014 01:39
perkins
@churchill

a u Staljingradu mu je skracen rok,72% nemackih vojnika se borilo na Istocnom frontu,tu je unisteno 474 nemacke divizije,dok je na Zapadnom i Juznom unisteno 179 nemackih divizija,69% nemackih vojnika je poginulo na Istocnom frontu do januara 45,tome treba dodati jos 15% u Ruskom nadiranju kroz nemacku do pada berlina,romel brani Atlanski bedem sa 460.000 vojnika [najvecim delom drugopozivaca i rekonvalescenta sa Istocnog fronta]prema 1.800.000 zapadnih saveznika,o tvome zaljenju za njegovim afrika korpusom da je mogao promeniti situaciju na Istocnom frontu je SF,to je najmanji nemacki korpus,njegovo brojno stanje nije prelazilo 180.000 ljudi,nemci su uspeli poslati jos 56 divizija popunjenih stanovnicima iz okupiranih drzava i italije tako da ne pije vodu tvoja kako su u manjku radi z.evrope,saveznicka pomoc slata brodovima je samo 2%vojne efektive SSSR-a,serman tenkovi nepouzdani,jedino sta je vredelo kamioni i hrana
Препоруке:
9
0
29 четвртак, 24 април 2014 02:27
ДРАГАН
Прво је потребно казати да после Ⅱсв рата Немачком нису више "владали" Немци него англосаксонска политика, они ево скоро 70 год кроје политику Немачке. Англосаксонци су успели да униште два велика народа у Европи (Русе и Немце) и да вешто скрену пажњу са своје прљаве империјалистичке и колонијалне работе. Да тачно је да над Србима Немци направили велике злочне ту ништа није спорно и не треба никад да се то заборави али нико нам није нанео и направио штету као англосаксонци који то и данас раде. за Србе и српске интересе Черчил је већи зликовац од Хитлера
Препоруке:
11
0
30 четвртак, 24 април 2014 08:09
Karl Marks-naš duhovni vođa
Nemci su razorili:
- Rimsko carstvo
- Vizantiju (naslednica Rimskog carstva i nosilac Srednjeg veka u Evropi, kada je njenom pljačkom i uništenjem nastala Renesansa u Evropi)
- Evropu 1914
- Evropu 1941
- Evropu 1991 i još traje
Препоруке:
7
3
31 четвртак, 24 април 2014 08:53
churchill
Ja razumijem da ti pises srcem, ponovo ti kazem popricaj sa bilo kojim profesionalnim generalom. Njemci za istocni front apsolutno su bili uskraceni za vazdusnu pomoc, luftwafe je gotovo u cjelosti bio okrenut kao Ostrvu. A vec kad govoris o tehnici, nemoj molim te da pisemo o silnoj potjeri za njemackim naucnicima koji su i postavili temelje raketne tehnike, nuklearnog oruzja, podmornicke nauke itd. Stvarno nemam namjeru da o tome diskutujem, vodio ih je idiot te tolike frontove koje je otvarao ne bi popunila ni kineska armija. I dalje tvrdim da teoretski okrsaj Hitler - Staljin sa svom tehnikom kojom su raspolagali i ljudstvom, bez mjesanja drugih Staljin ne bi izdrazao!
Препоруке:
2
12
32 четвртак, 24 април 2014 09:44
мора се
Ако је добро преведено(са немачког на енглески,па са енглеског на српски)онда се своди на нешто што би могло да се упореди са успешним браком:
са њим(партнером/партнерком)се не може,без њега/ње,се не може никако.
Препоруке:
2
0
33 четвртак, 24 април 2014 11:01
churchill Ja razumijem da ti pises srcem
bez mjesanja drugih Staljin ne bi izdrzao!

Пошто су Руси (а не Стаљин) издржали дуго "bez mjesanja drugih", онда су поготову нешто лакше пролазили уз помоћ савезника. Слажем се једино да је немцима главни непријатељ био идиот који их је водио, али шта да се ради - срце су му поклонили.
Препоруке:
10
0
34 четвртак, 24 април 2014 11:11
@мора се
Под условом да се не поубијају.
Препоруке:
2
0
35 четвртак, 24 април 2014 11:19
Београђанин
Највећа историјска заблуда Немаца је Дранг нахт Остен. Немци и Руси треба да изграде неупоредиво боље односе, стратешке, који не би били на уштрб немачких односа са остатком Европе. И нама Србима би лакнуло у том случају.

Али предуслов за ово је напуштање Нато пакта и најуривање Вашингтона из Европе.
Препоруке:
7
0
36 четвртак, 24 април 2014 11:59
doktor
@perkins

Velika većina činjenica koje ste izneli su tačne, ali ovde grešite:'serman tenkovi nepouzdani,jedino sta je vredelo kamioni i hrana'

Što se kvaliteta Šermana (M4) tiče, detaljan opis imate u sećanjima Dmitrija Fjodoroviča Loze http://english.iremember.ru/tankers/17-dmitriy-loza.html, gde ih opisuje kao pouzdane tenkove,
a drugi aspekt koji niste pomenuli su avioni, odnosno lovci P-39 Airacobra, na kojima su leteli asovi kao Pokriškin i Rečkalov, te srednji bombarderi B-25 i A-20. Da P-39 nije vredeo, kako bi Saša Pokriškin mogao da obori 59 nacističkih aviona?
Dodatak za one kojima ova tema nije poznata: Ivan Kožedub i Aleksandar Pokriškin su saveznički piloti-lovci sa najvećim brojem oborenih protivničkih aviona u 2. sv. ratu
Препоруке:
6
0
37 четвртак, 24 април 2014 18:24
МР
Имао сам и једног другог млађег пријатеља Немца. Били смо цимерколеге у Немачкој 1960. Касније је служио у бундесверу (немачка армија), па како није имао више образовање није могао да аванзује. Онда се преселио у Америку, оженио се и преузео је заступништво Мерцедеса. Чешће сам га посећивао, али није ми било познато да је мрзео Русе, све до обарања оног кореанског авиона. Тада се показао у правом светлу, и не само то: показало се да је мрзео и Србе. Развео се, фирма је отишла дођавола и пар година касније губи му се траг. Такође се показало да је био човек без карактера о чему нећу писати. За Србе је рекао да су fucking Serbs. Ето има и таквих Немаца.
Препоруке:
7
0
38 четвртак, 24 април 2014 18:59
МР
Jasna*. Надам се да ме нећете погрешно схватити и да ћете примити моју благонаклону критику. Запазио сам вашу причу о Немцу који је у Црној Гори скупљао комаде разбијене флаше. Ја нисам Немац, али бих и сам радио тако. Овде где ја живим у Флориди често носим кесу и скупљам флаше и конзерве које некултурни људи бацају. Ето, океани су већ препуни ђубрета и, ако тако буде и даље ишло, кроз 100 година цела планета ће потонути у отпаду.
Препоруке:
4
0
39 четвртак, 24 април 2014 19:57
Jasna*@MP
Nisam shvatila vas komentar kao kritiku.Naravno ima i nasih ljudi koji su kao vi,ali cini mi se u manjini.Neko vreme zivela sam u Americi ,a jedna od najboljih osoba koju sam tamo upoznala bila je jedna Nemica,(udata za Amerikanca),cak eto slucajnosti deda i stric su joj bili iz nekadasnje Jugoslavije.Kako mi je rekla komunisti su joj posle rata streljali strica zbog saradnje sa okupatorom ,ali ona kaze da je on bio samo prevodilac,i da je bio za Jugoslaviju,a dedu koji je bio za Nemce ,nisu streljali.To je ispricala,bez mrznje, kao primer apsurda.Pored nje upoznala sam jos finih i simpaticnih ljudi iz drugih zemalja,jednog Rusa koji je bio na nasoj strani( devedestih ), simpaticnog Italijana, koji mi je u kafeu gde je radio pravio pravi italijanski espresso ,a ako bi mi neki Amerikanac napravio pre njega on bi ga krisom prosuo i rekao da nista ne valja,divnog Iranca,Kolumbijku,Kubanca,ali nijednog divnog Amerikanca,ni Amerikanku nisam upoznala.
Препоруке:
2
3
40 четвртак, 24 април 2014 21:50
perkins
@churchill
svi su generali pametni posle bitke!,osvajanjem holandije,belgije,norveske hitler je dobio njihova industrijska postrojenja i rudna bogastva plus milione besplatnih radnika sa cime je povecao za 35% svoju ratnu industriju,bez toga bi mu trebalo jos 10 godina za stvaranje ratne masinerije,kada su amerikanci u aprilu 45 usli u njihove centre za istrazivanje nukl.oruzja prema zatecenom stanju nacisti nisu bili niti na pola puta do atomske bombe,v-1 i v-2 sigurno su veliki korak napred,ali je to sluzilo za provodenje terora nad neprijateljskim civilima i gubljenjem vremena,pogona,sirovina za preko potrebna vaznija ratna sredstva,tenkove,avione,artiljerijska oruda...,od svih vojnih formacija nemacke podmornicari su na prvom mestu po gubicima ljudskim i tehnickim[90%]njihova superiornost se istopila pronalaskom sonara 1942,u svim parametrima vojne tehnike SSSR je bio ravan nemackoj,a u mnogim segmentima i jaci,najveci nemacki ratni umovi toga doba nisu shvatili filozofiju
Препоруке:
5
0
41 четвртак, 24 април 2014 21:52
perkins
@churchill
najvecega rata u historiji koja glasi;-masovna proizvodnja tenkova,topova i aviona,sto brze to bolje,ne gubiti vreme za dugorocne rizicne projekte,to su Rusi brzo shvatili 1941 i usprkos gubitku od 2 miliona vojnika 65% vojne tehnike i preseljenjem vojne industrije vec su 1942 proizvodili vise tenkova,ar.oruda i aviona nego nemacka i njeni sateliti,ti pricas pricu o hitlerovom otvaranju novih bespotrebnih frontova,bez osvajanja nemacka nema potrebnih sirovina i ind.kapaciteta za odrzavanje i opremanje ogromne armije,dolazimo na kraj balade,da nije hitler osvojio sta je osvojio nikada nebi mogao izgraditi takavu ratnu masineriju,znaci imao bi za 30-40% manju armiju,slabije naouruzanu te bi ga Staljin pregazio kao plitak potok,sa ili bez okupacije drugih drzava hitler uvek gubi u sudaru protiv SSSR
Препоруке:
6
0
42 четвртак, 24 април 2014 23:03
perkins
@doktor

Vasa primedba o avionima je na mestu,njih sam totalno ispustio iz vida.
serman je solidan tenk jedan od boljih u WW II,ali je opcenito za Ruske pojmove bio nepouzdan,prve isporuke su bile sa benzinskim motorima koji nisu bili otporni na hladnocu i vlagu[svecice,kablovi,razvodna kapa]projektili u tenku nisu bili zasticeni tako da je skoro svaki pogodak izazivao pozar ili eksploziju]nesto boljim se pokazao tip M4A2 sa dizel pogonom ali je oklop bio previse slab,zbog toga ameri stavljaju vrece sa peskom u francuskoj i nemackoj 44-45,imao je odlicane mehanicke sposobnosti,lak za odrzavanje,posto je imao uze gusenice od T-34 nije se kao on dobro kretao po snegu,ledu i blatu,sa visinom od 2,7 m lako uocljiv i dobra meta,Ruska ocena za njega od 1 do 5,dvojka,internacionalni vojni strucnjaci ga ocenjuju trojkom,za tigra I daju cetvorku,a Panzer V Panther i T-34 su ocenjeni peticom!
Препоруке:
5
0
43 петак, 25 април 2014 00:19
Milos
Jedan od konetatora lepo zakljuci:
"Nemci imaju mnogo vrlina, ali mislim da imaju urodjenu zelju za kontrolom i kompleks vise vrednosti."

Na zalost to je velika istina, taj njihov stav "MI Germani smo najbolji" platice propascu. (Zivim medju Germanima)

Negde u tekstu, autor citira Herfried Munklera ,profesor političke teorije na Univerzitetu Humbolt , " ... Nemci su naučili još jednu stvar: da nikada ponovo ne napadnu Rusiju."
Tu je poenta, sve ostalo je stanje duse, romantika, koju Zapadni Mozak "omalovazava", ovaj tekst ce razumeti Rusi i Srbi vise nego bilo ko na Zapadu.
Препоруке:
2
0
44 петак, 25 април 2014 10:33
churchill
Vjerovatno lazu svi oni istoricari koji vele kako je ukljucivanje Ruzvelta u rat dovelo do definitivnog raspleta?! Upravu je moj kum kad kaze da stanu samo Siemens i Bosch na sedam dana svijet bi se zadeverao, a zametci sve te silne civilne industrije su bili vojni istrazivacki centri. Konacno svi termini rjecnika mehanike zna se iz kojeg podneblja poticu. Jedino sto si u pravu je igra brojeva: Za Ruse je ratna vazda bio sukob tona celika i tona mesa pa ko vise ima taj pobjedi. Konacno to i brojevi pokazuju, u defanzivnim dejstvima, sto je netipicno, imali su vece gubitke. A o superiornosti industrije dovoljno govori da im Njemci rade cak i zeljeznicu. Bez ljutnje, besmisleno mi je raspravljati o ruskoj industriji.
Препоруке:
0
9
45 петак, 25 април 2014 10:55
Neša
"Ипак, расте подела између политичке елите и оних у Немачкој који симпатишу Русију."

Реченица с краја текста која огољује срж проблема! Политичке "елите" многих држава често су у раскораку са сопственим народима. Тако је и у Србији.
Препоруке:
3
0
46 петак, 25 април 2014 21:32
perkins
nebi svet zaostao bez siemensa i boscha,za to bi se pobrinuli philips,samsung.., Rusi su svesni da sa zeleznicama ne mogu sacuvati svoju imperiju pa su dali nemcima da im je oni prave,dok nemci prave dobru zeleznicu Rusi prave vrhunsko oruzje koje im garantira miran san,a dusmanima besane noci,nisu u stanju ''napraviti''zeleznicu,ali zato iz Rusije mogu svaku zeleznicu na kugli zemaljskoj pretvoriti u prah i pepeo,za svoju slobodu su bili [i biti ce] spremni istopiti milione tona celika i poloziti milione zivota iz razloga da ne trpe stranca za gospodare,zbog toga ih ''izabrani narodi''i njihove pripuzice ostale SLAVENSKE sluganske nacije ukljucujuci i sitnu boraniju sa ex yu prostora ne vole,dapace mrze,jer su RUSI sve ono sto sto oni nisu,od zavisti do RUSOFOBIJE je malen korak,a do mrznje jos manji!!!
stvarnost je realnost,a realnost je istina koja kaze;svi protiv RUSA,a oni i dalje postoje i opstaju,kada ne bude RUSA nece biti ni sveta,to demokrate znaju zato se cuvaju churchile!
Препоруке:
9
0
47 субота, 26 април 2014 07:07
@churchill
"Upravu je moj kum kad kaze da stanu samo Siemens i Bosch na sedam dana svijet bi se zadeverao"

Увек је било људи који су се дивили њиховој техници, и пре оног рата. Али, нема одговора зашто су те сотоне изгубиле рат упркос својој сјајној техници? (Шта значи "задеверати се"? Да ли је то нека хрватима својствена склоност?)


, a zametci sve te silne civilne industrije su bili vojni istrazivacki centri.
то је јасно; тако ђаво ради.

, imali su vece gubitke./Руси/
Јесу, цивилне.
Препоруке:
6
0
48 субота, 26 април 2014 17:50
М. Којић
@ МР
Негдје 1972.г. у ординацији једног франкфуртског љекара, Нијемца без резерве, водио се разговор о Русији. Познавајући што се догађало између те двије велике нације ја сам се држао опрезно и резервисано. Готово сам пао са столице када сам из уста старог Доктора чуо ове ријечи: "Ја ћу радије пољубити Руса у дупе него Амера у лице. Американац је лицемјер, извуче ти из џепа хиљаду марака па те потапше по рамену и да једну". Русима је приписивао извјесну суровост али је то правдао климом, историјским непогодама и указивао им велико поштовање.
Доцније, у годинама које сам провео међу Нијемцима сретао сам и Русофоба и Русофила али понајвише рационалних људи који се руководе прагматизмом...
Препоруке:
2
0
49 субота, 26 април 2014 22:45
Боб
После свега, ако Руси опет сањају о некаквом савезу са Немцима (као неки туристички геополитичари), и не заслужују ништа боље него нову пропаст.

И никако не заборавите важну ствар: њихов евентуални савез је СМРТ ЗА СРБИЈУ! У свакој подели утицаја, Србија иде под германског ђавола, а добро знате шта то значи.

Једино добро што се дешава кроз све векове немачког дивљања, је полако и сигурно смањење немачке територије, већ 1000 година, и надајмо се да ће тако бити и даље.

Што се тиче карактерологије, није то много важна ствар, мада, Руси и немци јесу рођаци, али то су сви Словени и Германи. С том разликом, да слично хрватима, немци немају осећај части и срама, али на много вишем нивоу. Само послован и хладан однос на дистанци. Маните романтизам ако вам је живот мио.
Препоруке:
5
0
50 понедељак, 28 април 2014 08:44
churchill
"...rusi svaku zeleznicu na svetu mogu pretvoriti u prah i pepeo..." - neozbiljno kao u obdanistu: moj je tata jaci od tvoga. Eto niko drugi sem Rusa nemoze izazvati kataklizmu?! Samo za razliku od Rusa sem oruzja ovi drugi su razvili i industriju. SSSR se raspao jer sem vojske nije bio u stanju obezbjediti investicije za bilo sta drugo. Neznam RF sta je u stanju, ali sramota je da kao sto neko napisa sem prirodnog gasa koji cini 2/3 budzeta nemaju nista drugo, bas kao Arapi samo ono sto im je Bog dao. Jalovi sistem ciji najveci brend je kalasnjikov. Postujem, ali jesu li prestizne firme Cajka, Kamaz, Lada... Pa Rusi sami zamjeraju svom politickom vodstvu da za svo ovo vrijeme osim Gazproma nisu u stanju osmisliti nikakvo drugo privredjivanje. Nije u njima problem,
jednostavno sistem koji je naslijedio sve manjkavosti iz proslosti mora dozivjeti dubinsko restrukturu. Ovako dugorocno vjeruj mi nece na zelenu granu.
Препоруке:
0
5
51 уторак, 29 април 2014 17:36
Јован
Немачка има најмањи наталитет на свету, нижи чак и од нас Срба, иако им је економија једна од најмоћнијих на свету. Да ли таква нација, са 0.6 детета по породици, има будућност? Нема. Немачка мора да се исчупа из канџи ... који је циљано уништавају а то је свакако ова прилика, кад може рећи НЕ Америци.
Препоруке:
0
0
52 среда, 30 април 2014 02:12
Miro
Njemačka ima nekih tradicija socijalizma i Hegelovštine, tu je puno bliža Rusiji nego Amerika. Čak je i nacional-socijalizam imao takvih ideja samo to se pretvorilo u nakaradu i zločin.

Njemačko društvo nakon II sv rata odgajalo je u obdaništima omladinu u takvom kolektivnom duhu između socijalne nauke i kapitalizma.

No sa druge strane neko je dobro primijetio Nijemac ima osjećaj nadmoći na drugima i te neke iritantne samouvjerenosti. Ne prema stvarnim zaslugama nego samo zato jer je organiziraniji. Također duhovno poprilično prazni i skloni bezuslovnom poštovanju hijerarhije i reda. Ko stvoreni za ratni stroj.

Nemam nekih naročitih simpatija iako sam Hrvat. Po karakteristikama draži su mi Rusi ali sa druge strane taj slavenski mentalitet ne zna od života napraviti nešto suvislo, kao ni narodi kod nas. Sa jedne stane im se divimo na organziranosti, a sa druge strane ne volimo previše te organizirane, hladne narode, površne i bez dubine duše
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер