петак, 10. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Пред Међународним судом правде у Хагу настављена расправа у спору између Србије и Хрватске

Kоментари (40) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 10 март 2014 13:11
Marija
Ne zvuče mi dovoljno odlučno, previše su pomirljivi kao i uvek, ne razumem zašto spominju ''patnje'' Hrvata kad oni to ne zaslužuju.
Препоруке:
56
6
2 понедељак, 10 март 2014 13:15
@ Marija
izvinjavam se, ali imate li Vi bilo kakve veze s onim ombudalasmanom?
Препоруке:
6
30
3 понедељак, 10 март 2014 13:30
boban
Izvini se I ti Hrvatima pa da sve bude u DOS stilu.
Препоруке:
52
3
4 понедељак, 10 март 2014 13:43
Somi @Marija
Zato da bi ispali objektivniji od Hrvata i stekli vise poena kod sudija.

Mada sumnjam da ce sudjenje biti pravedno...
Препоруке:
27
4
5 понедељак, 10 март 2014 13:57
Anka Krajina
E, moj Saša...
Pre no što se izviniš Hrvatima za njihove žrtve, najpre ih podseti na tragičnu smrt Josipa Reihl Kira!
I ne zaboravi da Kira nisu ubili Srbi već jastrebovi HDZ-a, kojima je rat bio jedina opcija!
Ubistvom Kira, Tuđmanova Hrvatska je jasno dala do znanja da nikakvi pregovori nisu mogući.
Препоруке:
46
2
6 понедељак, 10 март 2014 14:31
boban
Ljudi ,da li ste svesni da mi ne znamo ni ko je u srpskom timu?
Ko je uopste u srpskom timu?
Zasto nisu stavili u tim Stevana Karganovica koji je Srbin,veliki patriota, koji je rodjen u Americi i advokat je u Americi.On se lavovski bori za RS I protiv laznog masakra u Srebrenici.
Karganovic je trebao da sastavi srpski tim I da ukljuci neke pravnike iz inostranstva koji su radili na odbrani Milosevica u Hagu..
Препоруке:
28
2
7 понедељак, 10 март 2014 14:40
Žalosna sova
Svaki sudija može sa pravom da se pita zašto je Srbija podnela kontratužbu tek 10 godina posle hrvatske tužbe. U međuvremenu je Srbija isporučila sve srpske oficire po zahtevu Hrvatske počev od Šljivančanina kojem je suđeno i presuđeno za Vukovar kao da je ratni zločinac, a ne da je branio srpski narod od genocida. Kontratužba kao da je podneta pod prinudom jer je optužen i neko po svedočenju Nataše Kandić i Sonje Biserko. Posle je Pusićka rekla da će neki čak biti izuzeti od suđenja i njihov predmet ide u "ad akta" pa smo mogli kontratužbu i da povučemo, čudo da nismo.Sve je to mučno i nategnuto uz priznavanje srpskih zločina za koje se eto izvinjavamo i klečimo kao pred voditeljkom TV Sarajevo. Nas će skupo koštati iznenadna kooperativnost sa Josipovićem kao i ona sa Tačijem po pitanju Kosova od onih "ja sam se varao". Nismo mi još ni blizu dna provalije u koju smo upali sa njima.Imaće braća Rusi muke da nas izvuku sa dna jednoga dana kao 1945.
Препоруке:
28
2
8 понедељак, 10 март 2014 14:42
Београђанин
Сматрам да је наступ наше делегације добар, и да није сувише помирљив.

Не вреди жртвовати велику истину ситним лагаријама и негирањима, а велика слика је: Хрватски геоцид у Другом рату је грандиозан и неспоран, овај у Олуји је мали али ипак саврешно јасан. А српског напросто нема.

Негирањем и наших, свакако појединачних а не планских и организованих злочина, ми само остављамо непотребан утисак пристрасности, и изједначавамо се са контра страном која је ПРИНУЂЕНА да лаже, јер истина је притив њих. Такође, тако би манифестовали властиту бездушност, што би оснажило њихове тврдње.

И најважније: не може се човек жалити на злочин против себе и истовремено уживати у властитом злочину против других. Злочин је неспорно потребно осудити у начелу као такав, па и свој властити.

У овом конкретном случају то су појединачни ратни злочини са српске стране, и злочин геноцида са хрватске.
Препоруке:
18
4
9 понедељак, 10 март 2014 14:48
nema vise vremena
SRBI u ovom procesu nobice jedno veliko NISTA.
a hrvati dobice da je oluja bila legalna , legitimna operacija ustaske vojske.
zato sto je to bilo na njihovoj teritoriji jer je hrvatska bila vec nezavisna i medjunarodno priznata drzava.
i zato su oni imali pravo na vojnu operacilu kojom bi ocistili deo hrvatske od pobunjenika.A civilno stanonistvo se samo povuklo za srbiju .
a tu je i VUKOVAR tu ce kao u srebrenici ... JNA je pocinila ograniceni genocid .
jer sta ce jna u hrvatskoj koja je postala NDH .
koce sve da se izvinjava hrvatima iz srbije videcemo . . .
kandidata ima prilicno....
zar neko misli da je sud objektivan , kad su srbi u pitanju .
Препоруке:
16
4
10 понедељак, 10 март 2014 15:22
Панта
овај у Олуји је мали

За тебе је протерати 400 хиљада становника од својих кућа и свести њихов проценат са 12 на 3% мали злочин?

Шта, требало је да их побију, па би онда био велики злочин, као онај у Јасеновцу за који нико до данас није одговарао.

Довољно је велики злочин само онај у Двору на Уни када су хрвастке домољубне постројбе побиле хендикепиране особе у колицима, што је за сваког разумног човека јасан доказ геноцидне намере и нацифашизма. Ни за тај злочин нико у еуропској Хрватској није одговарао. То је било у заносу акције "за дом спремни". Међутим, разум очекивати од Запада је велика илузија.

Свега ћемо се овде наслушати и од назови Срба.

Био је Тито, ипак, у праву, када је свео пред смрт своје резулате о промени свести код Срба!
Препоруке:
17
3
11 понедељак, 10 март 2014 15:23
Србин обични
Много фини овај Обрадовић, много... Имам дојам да су му Вукчевић и Векарић писали говоранцију, одатле та "жестина" и "систематичност".
Препоруке:
19
3
12 понедељак, 10 март 2014 15:37
Marija@@Marija
Izvinite a da nemate vi neke veze sa onim nesrećnim albanopolisom?
Препоруке:
10
1
13 понедељак, 10 март 2014 15:50
sima-zalosna sova
tek 2008 godine ovaj sud proglasio nadleznim za ovaj slucaj.Sto kad se pogleda tuzba srbije prema nato totalno neprincipijlno i nedosledno.Jer srbija niti je pravni naslednik sfrj,niti je bila medj.subjekt prava.Jer je ona to postala tek 2000 godine,a 2002 je prihatila obaveze iz konvencije o genocidu.Cim se ovaj sut proglasio nadlezenim,srbija je podnela tuzbu.Svo vreme nadajuci se da ce ona biti samo sredstvo da se ova tuzakanja prestanu.Jer su smesna,i izgubicemo bzv vreme jer genocida u hrvtskoj nije bilo ni sa jedne strane.Nije srbija nikog izrucila po zahtevu hrvatske,sto lazete? nego po zahtevu medj.suda u hagu,a to telo UN.Istih onih UN koji kazu da je dejton garant sprske, rezolucija 1244 da je kosovo srbija.Znaci kad imamo neka prava dobro je,cim imamo obaveze krsi.Onako bas dosledno zalosna sovo.I na kraju rusima hvala i za proslost i sadasnjost,nesporno da bez jake rusije nece biti nikakve srbije.Ali,nemogu nikako da umanjim znacaj i drugih za oslobodjenje od nacizma.
Препоруке:
1
9
14 понедељак, 10 март 2014 16:02
Kole
"да су Срби „жртве геноцида, али да је током рата пропатило и доста Хрвата“
Ovakvo ponasanje je nazalost, tako cesto zastupljeno kod nase "elite", da je to porazavajuce. Pazite, on je dosao na sud, on zastupa nasu stranu (to je sustina, zastupati svoju stranu) i onda - neverovatno ali istinito - on brani suprotnu stranu u sporu ??????? Pa mogao je da kaze, jeste pobili smo jako puno, zlikovci smo, mnogo smo losi.
Dokle vise idiotizam, dokle naivnost> Da ne pomesamo - Ovo nije cojstvo! Cojstvo bi bilo, protivnik pao na zemlju, umire, a ti mu onda doneses vodu i hranu, da pokazes da nisi zver. Ali pomagati protivniku u toku same borbe, u toku rasprave na sudu ??? Cist debilizam, maloumnost.
Препоруке:
10
2
15 понедељак, 10 март 2014 16:09
Aleksandar
Strasno je videti ovog William Schabas-a kako sedi za stolom koji predstavlja Srbiju. Prvo covek nije nikakav strucnjak, vec je na teme genocida (za koji danas smatra da se desio samo u Ruandi posle Holokausta) menjao misljenje onako kako mu postiplomci napisu seminarski rad a on potpisuje i objavljuje. Drugo, devedesetih (kada je tvrdio da "etnicko ciscenje" = "genocid") pisao je i objavljivao i u strucnom casopisima a i u javnos iznosio tezu da su Srbi pocinili genocid u Bosni.

Prema tome, kako je moguce da ovaj sedi tu gde je i predstavlja Srbiju? A Srbija ga za to jos i placa.
Препоруке:
10
1
16 понедељак, 10 март 2014 16:15
@ marija
sinke, počeo si da se kriješ iza žena, a?! ha, ha, ha, ha, ha
Препоруке:
0
9
17 понедељак, 10 март 2014 16:27
Marija@sinke
Ne, to je ipak tvoja specijalnost, Katarina Isma-Cica ;)Ja vec duze vreme komentarisem ovde i nikad se nisam krila.
Препоруке:
7
1
18 понедељак, 10 март 2014 16:30
@ marijasinke
e moj sinke, pravi si lav, ha, ha, ha, ha, ha
Препоруке:
0
10
19 понедељак, 10 март 2014 16:39
Marija@sinke
Ne, to je ipak tvoja specijalnost, Katarina Isma-Cica ;)Ja vec duze vreme komentarisem ovde i nikad se nisam krila.
Препоруке:
2
2
20 понедељак, 10 март 2014 17:01
alkar@anka krajina
stvarno vi srbi nemate njuha za istinu-KOME JE STALO DO RATA 1991?....nama sigurno ne,nama su odgovarali pregovori jer nismo imali nista-ni oruzja,ni armije,ni diplomacije,ni međunarodne ..imali smo par drzava iza nas njemačka npr..nesto malo policije i slabo naoruzane pripadnike zbora narodne garde.nasuprot nama stajeli ste vi-4.ARMIJA U EUROPI,DO ZUBA NAORUZANI KRAJIŠNICI,ČETNICI DRAGOVOLJCI IZ SRBIJE,ARKANOVCI,ŠEŠELJEVCI,VUKOVI ČETNICI IZ SPO I MNOGI DRUGI IZ CRNE GORE I BOSNE...vama je odgovara rat,pogotovo sta ste imali usa i bakera na svojoj strani(skupa s njima ste uveli embargo na uvoz oruzja,a vi ste ga imali i previse)IMALI STE MEDIJE,DIPLOMACIJU,..NABROJITE STA SVE NISTE IMALI?NEMATE STA NABROJIT-RAT JE BIO VASA OPCIJA,SVI MITINZI I GOVORI,TE DEPEŠE JNA I VLADE SRBIJE SU GOVORILE O RATNOJ OPCIJI KOJA BI RIJEŠILA SRPSKO PITANJE U JUGI..TAKO JE I BILO!samo sta se vama danas ne dopada riješenje srpskog pitanja.naravno kad ste gubitnici.
Препоруке:
6
12
21 понедељак, 10 март 2014 17:12
MIRKO
DA LI OBRADOVIC BRANI SRBE ILI HRVATE.
Препоруке:
6
2
22 понедељак, 10 март 2014 17:40
1984
KOME JE STALO DO RATA 1991?....nama sigurno ne,

А ти си, као, паметнији и обавештенији од оца хрватске нације, Туђмана? Ти га ниси чуо када је рекао да "рата не би било да то Хрватска није желела"? Или ти треба превод, јер је Туђаман говорио српски, па га ниси разумео?

Ти си изгледа "за дом спремнији" од Туђмана?
Препоруке:
13
3
23 понедељак, 10 март 2014 17:46
Teoreticar zavere i blagi paranoik
да су Срби жртве геноцида, али је напоменуо да је током рата пропатило и доста Хрвата.


E, nemoj da me branis vise, zivota ti!!
Препоруке:
7
0
24 понедељак, 10 март 2014 18:38
Anka Krajina
@ alkar
Alkar, lijepo je da si se vratija.
Ko je ubio Josipa Kira i kad? Ko je u to vrijeme bio ministar unutrašnjih poslova Hrvatske?
Jel' tražio Kir premeštaj u Zagreb i zaštitu?
-Jest!
Da li je dobio zaštitu?
- Nije!
Pitaj Boljkovca radi čega je napustio Tuđmana, požuri dok je još živ.

Zašto je Tuđman sklapao koaliciju sa Jovanom Raškovićem i njegovom SDS a nije sa Račanom i SDP-om, koji je dobio tolike glasove zahvaljujući upravo Srbima. Ne samo onim urbanim. Za SDP i Račana glasali su skoro svi Srbi sa Banije i Korduna.
Ko je amnestirao nepismene kriminalce i obukao ih u uniforme MUP-a a izjurio školovane kriminaliste i policajce Srbe e da bi pohrvatio policiju?! Ko?
Tuđmanu je rat trebao više nego Slobi jer bez muke i bez krvi ne bi mogli komadati Bosnu!
Odrekli ste se Herceg-Bosne a za uzvrat dobili Oluju i Bljesak! Zato sad Mesić i traži novi Dejton da nadoknadi izgubljeno!
(nastavak)
Препоруке:
7
2
25 понедељак, 10 март 2014 19:00
Anka Krajina
@ alkar (II dio)

Koliko je novinara Srba ostalo na HTV 1991? Gde nestadoše? Koliko je trajala polemika oko zastave, 'oće li biti prvo polje bijelo il' crveno?
Ko ono izjavi da mu žena, "fala Bogu nije ni Židinja ni Srpkinja"? A unuke je prećutao!
Za svoje nebuloze u Bespućima... ispričao se samo Izraelu. A Srbima? Nikad!
"Goloruka" Hrvatska imala je iza sebe najmodernije američko oružje, obaveštajnu i svaku drugu logistiku. Ko je komandovao Olujom? Da nije slučajno Gotovina?!
Ne možeš se u nedogled skrivati na lovorikama svog djeda, borca Dinarskog odreda, tobože antifašista, a istovremeno podržavati etničko čišćenje u duhu Pavelića i Mila Budaka!
Ko nije prepoznao ustaške ideje kod Šuška i Tuđmana, taj je slep kraj očiju.
Vaši, hrvatski MUP-ovci, su zapalili kompletno lječilište u Topuskom, uključujući i dom ZAVNOH-a, septembra 1991. Ko će to platiti?
Препоруке:
8
2
26 понедељак, 10 март 2014 19:23
@ ankimanki (objektu bakteriološke semantike)
a šta "pohrvatio" policiju?! nije ti čudno da je hrvatska policija bila zapravo srpska?! hrvatska policija treba da bude hrvatska! kao i naša ovde albanska! iako je sad nešto vaših obuklo naše uniforme, ali ima da budu jako dobri, inače... ha, ha, ha, ha, ha
Препоруке:
1
8
27 понедељак, 10 март 2014 19:29
Турас
Вечити србски синдром по питању рвата .Увек су и срби националистички усмерену против рватске како сам разумео Обрадовића. Увек са неком резервом ,устручавање,изједначавање и тврдња да Срби немају ништа против ДРЖАВЕ рватске (што није истина).Срби немају ништа против народа у рватској -уз напомену обавезну-ако се нису огрешили у рату .Елем
испада да Срби ипак не смеју да кажу да су народ који вековима је прогањан од рвата уз благослов запада и Ватикана. Обрадовић то не би смео да каже да не увреди рватске колеге ,радије "храбро"другосрбијански обруши се на свој народ. Рекох -синдром .
Препоруке:
4
0
28 понедељак, 10 март 2014 19:31
@ ankimanki (objektu bakteriološke semantike)
pa baš ste vi srbi jako lepi i normalni: oćete da hrvatska policija bude srpska, da hrvatska televizija bude srpska, sve državne službe da budu srpske i valjda da svi građani Hrvatske da budu sluge srbima?! neki dan rekla si "puške u šoške!". ajd ti meni reci koja normalna žena zna šta je to šoška?? ovo ostalo uglavnom su laži ili poluistine! blago Hrvatima jer su rešili svoj problem! tung!
Препоруке:
2
10
29 понедељак, 10 март 2014 19:36
Mlako
Kroz celo izlaganje, jedna velika doza indirektnog izvinjavanja za "zlocine" nanesene Hrvatima i opravdanja za njihove nanesene Srbima.
Za koga radi ovaj "nas" tim?.
Препоруке:
5
1
30 понедељак, 10 март 2014 19:36
Albanopolis
blago Hrvatima kad nemaju više žena koje znaju šta su to šoške...
Препоруке:
3
7
31 понедељак, 10 март 2014 19:59
@ alkar
ajde alkar, daj ošini balkanušu sa šoškama kako ona to i zaslužuje! da joj u mislima ne ostane previše bakterija... tung!
Препоруке:
2
6
32 понедељак, 10 март 2014 20:05
@ ankimanki (šoška balkanuša)
ovako nevaspitanu ličnost još nisam sreo, bar ne među ženama... a ovde samo sinke geopolitička Yersinia pestis zna da bude gori od tebe! bac pacijent je pacijent kojeg čeka njegova teška sudbina, konobar se davi u smradu sopstvenih sveća crnorukaških, ali žena koja zna šta je šoška... budibogsnama!
Препоруке:
2
4
33 понедељак, 10 март 2014 20:11
Mirko
Ja kao Hrvat i ne mislim baš da je bilo genocida niti na jednoj strani. Genocid je preteška riječ. Ali ipak istine radi kako da nazovemo plansko protjerivanje Hrvata iz Krajine i Hrvata i Bošnjaka iz RS tokom 4 godine. Koji se tu izraz koristi jer planskog protjerivanja je bilo, ima sasvim dovoljno dokaza.

I tako danas imamo etnički čistu Krajinu, RS, Federaciju kao rezultat. Šta je to po definiciji.
Препоруке:
5
1
34 понедељак, 10 март 2014 20:13
marin
stalno forsiranje linije karlobag karlovac.virovitica,protjerivanje hrvatskog stanovništva,pljačke ,mučenja i silovanja.ubijanje hrvata civila od kuće do kuće u osvojenim selima.rušenje njihovih crkava i svih tragova da su tu hrvati živili,sve do mijenjanja naziva .... to je jasan dokaz namjere genocida.srbi ovaj sud će te izgubiti.
Препоруке:
1
11
35 понедељак, 10 март 2014 20:14
marin
stalno forsiranje linije karlobag karlovac.virovitica,protjerivanje hrvatskog stanovništva,pljačke ,mučenja i silovanja.ubijanje hrvata civila od kuće do kuće u osvojenim selima.rušenje njihovih crkava i svih tragova da su tu hrvati živili,sve do mijenjanja naziva .... to je jasan dokaz namjere genocida.srbi ovaj sud će te izgubiti.
Препоруке:
2
11
36 понедељак, 10 март 2014 21:13
Viktor
Kako su zapenili hrvatčići, znaju da su grešni :)
Препоруке:
5
2
37 понедељак, 10 март 2014 22:21
Трећепозивац
@Mirko:... kako da nazovemo plansko protjerivanje Hrvata iz Krajine...Никакво ПЛАНСКО протеривање Хрвата није постојало и за то не постоји ни један једини доказ!ПЛАНСКА је била намера нове државе Хрватске да поништи српски ентитет у Хрватској и Србе претвори у стоку за клање. То је било толико очигледно да је само луд човек могао остати равнодушан на општу харангу и претње које су Србима долазиле од врха Хрватске државе до просјака на улици.Колико је српских породица било у Крајини и Славонији чији је бар један члан страдао од усташке каме? Да ли су преживели могли и смели то да забораве и да остану глуви и слепи на намере и претње нове Хрватске власти? Да ли су Срби, који су до тада били конститутивни народ у Републици Хрватској, требали да пристану да постану грађани ТРЕЋЕГ реда? Да ли су Срби имали право на одбрану?
Препоруке:
6
2
38 уторак, 11 март 2014 09:16
Трећепозивац
"И због тога, закључио је Обрадовић, противник Србије у овом процесу није ни хрватски народ нити држава Хрватска, већ екстремни хрватски национализам."
Братство-јединствени вампиризам!
Да ли је ово човек или вампир? О чему он прича? Па ДРЖАВА Хрватска је тужила ДРЖАВУ Србију за ГЕНОЦИД!!! Господин очигледно, као и његови налогодавци, сматра да смо сви ретардирани па може да млати језиком шта му воља.
Сад је апсолутно јасно да је пресуда и у овом случају изречена пре него што је тужба Хрватске била и поднета. Изјаве ових слинаваца које је - Бог те пита ко одредио да бране државу Србију, очигледно доказују да се ради о још једном спиновању српске јавности са циљем да та јавност прогута још једно г... које су им сервирали ЕУ, Вучић и Тадић јер је то неопходно због промене свести народу.
Ко има довољно јак стомак нека погледа како о овом случају извештава РТС.
Припремимо се да по завршетку "суђења" поново кренемо у братство-јединство са браћом Хрватима.
Препоруке:
2
0
39 уторак, 11 март 2014 10:47
Anka Krajina
@ Трећепозивац

To, šta govori Obradović, samo je realizacija dogovora Pusić-Vučić.
Ono šta su izjavili pred kamerama je bilo za domaću upotrebu a ono šta su se uistinu dogovorili sad gledamo, koliko nam dozvoljavaju u šturim izveštajima.
Dobro reče Mirko, koga ovaj zastupa? Hrvatsku ili Srbiju?
Na portalu Tačno.net upravo objavljuju knjigu Marinka Čulića "Tuđman, i poslije Tuđmana".
Nobilo je na vreme upozorio da je celokupni proces bacanje para, tim više jer niko od nas ne zna, na koji istorijski period se odnosi tužba Srbije.
Ostaje da sačekamo prvi april i čujemo sarkastičnu odluku aprilili.
Препоруке:
1
1
40 уторак, 11 март 2014 18:52
alkar@1984
tuđman to nije reka kako ste vi naveli,nego da je rat bio neizbjezan i mislio je na to da smo i mi tili rat kad smo vidili da je neizbjezan i to u smislu da vam mukte nedamo trećinu drzave,bolje rat nego velika srbija.al ste mislili da ćemo vas dočekat rašireni ruku..ali kako ćete vi to sirota shvatit..e da je nacrtano
Препоруке:
1
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер