субота, 27. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Тесла и како га сахранити

Kоментари (80) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 04 март 2014 22:30
Dragoslav Petrović
Najbliži Teslini potomci su dali odobrenje da njegova urna počiva u muzeju izgrađenom u njegovu čast. Teško da većeg spomenika može imati.Ko to može sebi da uzme za pravo da izmešta nečije posmrtne ostatke protiv volje potomaka?!
Препоруке:
48
66
2 уторак, 04 март 2014 22:51
Игор
Прилично аргументован и уверљив текст, за разлику од примитивне атеистичке хистерије "Leave Tesla alone", а чија је основа банална чињеница да је "наука одвојена од религије" и ништа више.

Чињеница је да је Тела био православац и даривао православну цркву и да му је последња жеља била да буде сахрањен по православним обичајима. Овим "бранитељима" нико не брани да у свој тестамнт ставе да желе да буду кремирани и смештени у музеј, али нека се не представљају као Теслини адвокати јер то нису.
Препоруке:
63
32
3 уторак, 04 март 2014 22:58
слободан
колико знам Тесла нема потомака.
Препоруке:
68
14
4 уторак, 04 март 2014 23:07
Драгомир Јовичић
Није истина да су Теслини потомци против полагања његових остатака у порти Храма. Ако сте интелектуалац онда знате разлику између музеја и маузолеја. Или не знате. Противници погреба Николе Тесле у српски православни храм желе да одвоје великог Србина од свог православног рода и то је цела истина. Српски народ је велик и за разлику од многих подариоје човечанству велике људе. Великани припадају своме народу, а потом и свеколиком човечанству. Кроз своју историју српски народ је прошао кроз тешка времена, па ће проћи и кроз ово садашње бременито расрбљавањем.
Препоруке:
58
19
5 уторак, 04 март 2014 23:15
фристајло
Прилично сам сигуран да се иза свега крије нешто много важније, чим се оволика гужва подигла.
Сачекаћу да се то, што се крије- појави...
Препоруке:
42
5
6 уторак, 04 март 2014 23:25
Сима
Занимљив чланак! Баш занимљив.

Нисам знао да је Тесла био кум цркве у Герију. Нити да је у тестаменту написао да жели да буде сахрањен по православном обичају. Нити да је прво сахрањен, па после да су му остатци откопани и спаљени.
Препоруке:
42
10
7 уторак, 04 март 2014 23:36
ostavite prah genija
Neprimereno svojatenje države i crkve za onim što joj ni u snu ne pripada - Teslin prah treba da ostane gde jeste, svetski čovek, vizionar, naučnik i duhovnjak specifične religioznosti koji nadilazi sve državne i crkvene hramove, to je Nikola Tesla! Nikolić i Irinej da odlučuju o tome - žalosno!
Препоруке:
25
53
8 уторак, 04 март 2014 23:42
k-pax
Carls Darvin je sahranjen u Vestminsterskoj opatiji, ne znam zasto ne bi Tesla mogao u Hramu Svetog Save?
Препоруке:
54
12
9 уторак, 04 март 2014 23:42
Рђосав
фристајло:Прилично сам сигуран да се иза свега крије нешто ...Сачекаћу да се то, што се крије - појави...- ма већ се појавило, читај Политику:http://www.politika.rs/vesti/najnovije-vesti/Muzej-Nikole-Tesle-Premestanje-urne-neadekvatno.sr.htmlСпоразум о преносу урне с Теслиним посмртним остацима у Храм Светог Саве на Врачару потписали су 28. фебруара Патријарх Иринеј, министарка енергетике Зорана Михајловић и председник Привременог органа Београда Синиша Мали.- дакле, мали предизборни перформанс СНС-а
Препоруке:
43
5
10 уторак, 04 март 2014 23:42
nedostojno
Teslin duh je bio superioran iznad svake crkvene dogme i/ili naučničkog oportunizma. Danas nedostojni srbi se poigravaju i sa njegovim pepelom!
Препоруке:
29
21
11 среда, 05 март 2014 00:05
Marko Gay
Hocete li konacno srpskom narodu pokazati Teslina privatna pisma?

Toliko skrivanje materijalnih dokaza samo da se ne bi obelodanilo da je najpostovaniji naucnik medu Srbima bio homoseksualac.

Sta je to nego izraz nepostovanja prema svemu i svacemu: Tesli, srpskim pederima, vasoj istoriji, istini...
Препоруке:
9
68
12 среда, 05 март 2014 00:24
Кувар Бродски
Тесла је сам рекао да се његова представа Бога не поклапа ни са једном религијом. Био је формално православац и вероватно је приликом сахране обављен обред (коме је до тога). Најбоље би било да се око његовог имена окупљамо (а не раздвајамо) са циљем да никада више ни један Тесла не оде из отаџбине јер нема услове за рад.
Препоруке:
24
8
13 среда, 05 март 2014 00:29
Jasna Simonović
Žalosno je što je Tesla uopšte kremiran (po čijem nalogu?), a koliko znam to nije bila njegova želja s obzirom da je iz srpske svešteničke porodice i da je pravoslavni hrišćanin...
Žalosno je i što se urna nalazi u zgradi koja pripada ljudima kojima je oduzeta...
Mislim da je Hram Svetog Save sveto mesto za svete seni velikog naučnika...

https://www.youtube.com/watch?v=StDPvNWBCZQ
Препоруке:
45
10
14 среда, 05 март 2014 01:46
najoštriji demanti
Ovaj neuki komentator čije pogano ime neću spomenuti neka ne lupeta, Tesla je možda bio aseksualan ali homoseksualan definitivno ne!
Препоруке:
38
4
15 среда, 05 март 2014 02:46
Срба
И то ћемо изгледа доживети, да Теслу сахрањују комунист и екуменисти. Лако могућ и долазак папе на парастос...
Препоруке:
13
12
16 среда, 05 март 2014 03:49
Одбрана, последњи дани и сахрана
Питање сахране "посмртних остатака" Николе Тесле није могуће сагледати само из једног угла. Свака од супротстављених страна има своју палету аргумената који почивају на фону опште културе и цивилизације којој Србија припада. Мислим да у овој ствари ни једна страна не сме да се осети пораженом, али да би се стигло до решења које би приближно све задовољило, биће потребно да се оно утемељи на вредностима које су опште, изван времена, идеолошких ставова и појединачних интереса. Зато решење треба да се базира на учењу православне цркве и традицијом освештаним канонима. Нема сумње да је Н. Тесла био један од највећих умова рођених од српске мајке, али исто тако нема сумње да није био верник православне цркве и да није заступао њено учење. Делим уверење једног броја коментатора да "посмртним остацима" није место у музеју, али Теслина неправославност и нецрквеност дисквалификују његов пепео од могућности сахране у цркви.
Препоруке:
2
18
17 среда, 05 март 2014 03:59
Одбрана, последњи дани и сахрана II
Зато верујем да би најбоље решење било сахранити "посмртне остатке" великог научника на гробљу, месту које европска култура једино допушта. Друга решења би излазила из европског културног усмерења и подсећала би на понашање Османлија приликом заузимања албанског града Љеша 1478. године. У катедрали тог града већ десет година су почивале кости Скендербега који се претходних деценија храбро супротстављао османском притиску и кога су обе зараћене стране сматрале великим херојем. По освајању града Турци су разрушили његов гроб, а кости су разделили као амајлије, у уверењу да ће им оне донети успех у следећим ратовима. Да ли само мене зараћене стране око Теслиног пепела подсећају на Османлије?
Препоруке:
1
20
18 среда, 05 март 2014 05:22
Србин црнац, атеиста
Какво срамотно монополисање српских националних великана од стране СПЦ, скандалозно мешање у секуларна питања и трпање ради стављања себе у центар пажње нације. Једно велико срамотно аминовање овог поступка од стране већине људи. Просто је невероватно колико су предвидљиви они скоро потпуно бескорисни духовни делатници и на који начин желе задржати хегемонију над националном културом, културним кодом и успесима појединачних Срба, чак и када ти успеси немају никакве везе с њима. После векова испирања мозга и искориштавања међуконфесионалних размирица међу самим Србима учинили су да заборавимо колико су Срби дуго одолевали црквеној хијерархији са обе стране -мање у Рашкој а више у Босни- да наметне своју превласт свесни да су и једна и друга хијерархија само оруђе културног империјализма и доминације Византије и Ватикана, учинили су да заборавимо да глагол „поповати“ и постоји зато што нисмо никада дозвољавали да нам попови постану господари нашег духа и слободољубивог ума.
Препоруке:
14
32
19 среда, 05 март 2014 05:28
Србин црнац, атеиста
Учинили су да заборавимо колико домишљати су били Срби из Босне и Херцеговине који су само номинално примали хришћанство и користили се њиме због летимититета државе али су одбијали било какву хијерархију било са Запада било са Истока, зато до доласка Турака у БиХ практично и није било цркава и манастира. Учинили су да заборавимо и да је због тога све српско племство у БиХ примило ислам јер мухамеданци немају централизовани систем имама и муфтија већ су локални имами слободни чинити што мисле да треба- што су Срби Босне све време тражили, облик монотеизма који неће бити део подјармљивања. Тако је и било 200-инак година. Лагали су нас вековима да је српски бог Световид неки католички светац Вито са Сицилије. И нису нас сломили и отели културу док нас историја сама није сломила. Управо због овога се и морају отимати о српску културу и наслеђе и служити се овако поквареним средствима јер знају да није њихова, да су је само преотели од нас. Негативност се најбоље види у речи "поповати"
Препоруке:
7
27
20 среда, 05 март 2014 05:30
Србин црнац, атеиста
"Тесла је тражио да га сахране по православним обичајима". Од када је то за СПЦ кремирање православни обичај? То више личи на хиндуистички обичај што се може повезати са Теслиним интересом за будистичка учења и духовност (будизам је настао из хиндуизма). Али не, то нама не одговара па ћемо се само претварати да то не постоји. Као и за све остало. И за све набројано горе, уосталом.

„Гласна мањина,... супротставља се било каквој промени садашњег статуса Теслине урне.“
Откуда знате да је то мањина? Да ли сте можда радили репрезентативну анкету, да ли је професионално урађена и с коликом грешком је урађена? А и ако јесте „мањина“ значи ли то нешто осим да је већина опет била преварена и преварена у горњим случајевима. Да ли је уопште било некакве дебате или су власти као код Доситеја и Вука само климале главом пред свештеницима?
„Гласна мањина....вешта интернет манипулацији,“ шта уопште значи „вешта интернет манипулацији“? Мислите знали су да користе „фејсбук“ и да позову пријатеље?
Препоруке:
7
30
21 среда, 05 март 2014 05:32
Србин црнац, атеиста
„Припадници групе "Спасимо науку", очито умишљени да представљају све научнике Србије а можда и шире, сада би да спасавају и Теслу од цивилизацијског чина који српски народ дугује свом великану још од 1957. године.“ -ово је обично етикетирање. Очигледно да сте искористили наслов фејсбук групе „Спасимо науку“ за етикетирање целе иницијативе „Оставите Теслу на миру“, па сад ти зли умишљеници хоће да се мешају а нису нико и ништа. Иницијатива„Спасимо науку“ се не бави питањем Теслине урне већ општим научним питањима, али то не смета да се ове две иницијативе помешају ради лакше стигматизације.

„Што би неки рекли - нису приметили да је пао Берлински зид.“

Можда ви нисте приметили да је последњих неколико стотина година подигнут нови зид, којим је црква одвојена од државе.
Препоруке:
8
26
22 среда, 05 март 2014 05:33
Србин црнац, атеиста
„Уосталом, зашто су само научници "задужени" за Теслу. Највећи српски проналазач припада не само цеху научника, него и целом српском народу, као и целом човечанству.“
А српски народ је изгледа само СПЦ. Зато ћете ви спасити Теслу од монополизације једног цеха научника и предаћете га СПЦ која је, што је општепознато, црква целог човечанства.

Јесам ли ја у праву ако кажем да се ради о монополизацији српског наслеђа од стране СПЦ? Или СПЦ можда планира да Теслу прогласи за свеца из идеолошких разлога као што су урадили с Николајем Велимировићем и практично сваким ко је нешто више урадио за изградњу српске државности??

„Карађорђевићи су се вратили у Опленац, Николај у Лелић, па треба и Тесла на Врачар“

Тесла се већ „вратио“ и он је у Београду. Тесла није био свештеник већ научник. Он нема шта да тражи у несекуларним институцијама.
Препоруке:
8
23
23 среда, 05 март 2014 05:36
Србин црнац, атеиста
„Али коме ће он недостајати у Музеју“ - можда тим злим научницима, пошто ништа није учинио за науку.

„Али он је био прави православац, био је крштен...“ - Није свако ко је крштен православац нити побожан и религиозан. Нпр моја маленкост је крштена, то сам урадио својом вољом, сматрам се прилично духовном особом, али нисам религиозан, не припадам ни једној религији и не верујем да бог Јахве постоји. Уколико измислим неке познате изуме, хоћете ли и мене мртвог присилити да будем сахрањен у цркви?

Према другим, каснијим Теслиним изјавама се види да он посматра Космос као један велики механизам који нема почетак и крај, у коме је телесна особа условљена постајањем унутар космоса и у коме душа и дух не постоје када тело престане функционисати. Ово би значило да је Тесла постао деиста, или је Космос посматрао као Бога изван кога ништа не постоји, или као Ајнштајн више није веровао у „личног Бога који се меша у живот људи“ (дефиниција теизма) те је стога Тесла у овом смислу био атеиста.
Препоруке:
6
25
24 среда, 05 март 2014 05:37
Србин црнац, атеиста
„Те неспорне чињенице демантују сва могућа подметања или исказе незнања или лоше намере који се противе сахрани, а који се могу прочитати или чути ових дана. Посебно оне који измишљају да је Тесла био будиста, или атеиста, или нешто треће. Он је свакако био човек, али човек чија генијалност обавезује цело човечанство а још више народ из којег је потекао.“

А изјаве које сам пренео у горњем пасусу негирају црно-бели карактер ваших тврдњи, поготово догму о непромењивом православљу. Али ако сте Ви у праву, опет правите логичку грешку, српски народ није СПЦ, и њој не може и да припада.

„Још мање се може прихватити као готова ствар исказ да су религија и наука супротстављене, да искључују једна другу и да стога Тесла не треба да буде сахрањен, а поготову не у порти Храма Светог Саве.“

Можда наука и религија нису супротстављене, али секуларна држава и теологизована држава јесу. И то прилично.
Препоруке:
7
22
25 среда, 05 март 2014 05:39
Србин црнац, атеиста
Ви желите од мене отети Теслу. Као да је ваш! Запитајмо се нпр зашто би неки Србин муслиманске вере поносан на своје порекло морао ићи у цркву да би се дивио Тесли? Неки секуларни Србин, агностик, атеиста, будиста? Колико је то паметно? Апсолутно није!

Али не, Срби који нису православни не постоје.

„Када се све те чињенице узму у обзир, остаје нејасно зашто се са толико жара неки људи боре да урна са Телиним пепелом по сваку цену мора да остане у Музеју. "Оставите Теслу на миру" кажу они. Шта ћемо са онима којих је много више и који кажу да Тесла неће имати свој мир све док не буде поново сахрањен? „

Остаје нејасно због чега ви и СПЦ то радите. „Тесла неће имати свој мир“. Хајде нам покажите неки документ да ви законски представљате Теслу или неки телеграм с оног света у којем пише да Тесла не може имати мира док га не сахране у храму СПЦ?
Препоруке:
9
26
26 среда, 05 март 2014 05:40
Србин црнац, атеиста
„Дебата заправо и није дебата јер противници сахране или немају аргументе, или имају, као што се види, лажна објашњења. Једино што им се може признати јесте вишак емоција који зачуђује својом жестином, а да заправо за то не постоји рационално, сувисло објашњење.“ -Јесте ли ви показали било какве друге аргументе осим ове емоционалне?. Које аргументе супротне стране сте набројали да бисте их потом оповргли? Осим лепљења етикета наравно.

Ваљда ће неки овде написани против-аргументи показати да нисте у праву по питању аргумената и да нисте ни загребали дубље у материју, а камоли у аргументе друге стране.

Нисте ни поменули да су Теслини рођаци против премештања његове урне. Они су ваљда ти који треба да се питају. Можда помињање истог не одговара. А претпостављам да ви нисте један од рођака. „Да ли Музеј нешто губи уколико се Теслина урна достојно сахрани? Да ли црква нешто добија?“ -Па ево шта добија: монополизацију српског наслеђа и српске нације од стране СПЦ.
Препоруке:
5
22
27 среда, 05 март 2014 05:42
Србин црнац, атеиста
„Исправљамо неправде из титоизма сахраном Тесле“ - ово је непримерена политизација једног од највећих научника којег је свет видео. Српски народ је СПЦ, ви настављате да тврдите.

„Ни они неће тачно и аргументовано моћи да кажу зашто им се баш то место не свиђа и вратиће се на критику цркве уопште или Српске православне цркве појединачно.“ - ви очито сматрате да ово није дозвољено. Постоји ли више политизовано религиозно место у Београду од храма посвећеном Светом Сави? Ако је тако, да ли преношење Теслиних остатака представља једну тешку манипулацију?

„Велико име српске православне духовности је домаћин великом српском имену светске науке.“ - То је ваша пројекција како мислите да треба бити. Докажите да је Растко Немањић био проналазач а СПЦ средњевековни цех проналазача и научника па онда носите Теслин пепео.

„донесена државно-црквена одлука“ - у овом је сав проблем. Не постоји државно-црквена одлука, Одлука можете бити само државна или црквена. Осим у теократији.
Препоруке:
5
21
28 среда, 05 март 2014 05:44
Србин црнац, атеиста
„али ће остати записано да су баш ови, привремени органи власти имали довољно слуха, вештине, саосећања да са Црквом склопе историјски споразум о сахрани великог српског сина и генија којем се диви цело човечанство.“

- и то је вама битно, да они слушају вас и да живите у нездравој симбиози. То што је та власт издајничка, што је признала Косово, што смо само привесак НАТО-а и што систематски уништавамо сопствену привреду по налогу странаца, све то је држави опроштено ако помаже да СПЦ одржи исти друштвени утицај међу српским народом. И после ви тврдите да та иста СПЦ има право на монопол над српством као национална институција?
Препоруке:
4
18
29 среда, 05 март 2014 05:46
Србин црнац, атеиста
„Игор“ Прилично аргументован и уверљив текст, за разлику од примитивне атеистичке хистерије "Leave Tesla alone", а чија је основа банална чињеница да је "наука одвојена од религије" и ништа више.

Ваш коментар којим стављате етикете на атеистички поглед на свет је пример до какве беспотребне стигматизације долази кад једна духовно плитка верзија 'православља' добије статус свете краве у којој се свако једноумље опрашта ако је „српско“.
Препоруке:
4
23
30 среда, 05 март 2014 06:33
Vampir koji nije sahranjen
Ne brinu oni ZA Teslu , već su PROTIV crkve, nacije, srpstva...
Препоруке:
37
3
31 среда, 05 март 2014 08:24
alkar
teslu u smiljan....sta ga rastezete -nit se u srbiji rodio nit ju je pohodio,jednom bio dvi minute u bg.sta politizirate,sad bi sns i crkva kupila poene na tesli.ostavite ga na miru.
Препоруке:
8
33
32 среда, 05 март 2014 08:44
thinking maize@ онако, успут, о којечему, претежно о ничему, сад о... Тесли и ГЛУПОСТИ& МРЖЊИ "српских" ИЗРОДА!
Рече неко (представи се као "Драгослав Петровић"!? Дал је то проф. др Драгослав Петровић, Новосадиста, својевремено од Ђинђића ПОСТАВЉЕН& ОВЛАШТЕН да ЕКСТЕРМИНИШЕ ИНН "Винча", што му СРЕЋОМ НИЈЕ УСПЕЛО, мада је Божа Гуликожа ипак ШТРПНУО "Винчу", кад се проф. др Петровић НИЈЕ ОГЛАСИО!?): "Najbliži Teslini potomci su dali odobrenje da njegova urna počiva u muzeju..."!? Хммм, а јел то беше онај ТИТИН министар Савица Косановић, који ПОТПУНО НЕОВЛАШТЕНО и СУПРОТНО Теслиној ВОЉИ УЈАКА ИСКОПА и СПАЛИ, тек да Брозу буде УГОДНО да се ТАКО ПОИГРАВА са већ тад ПОРОБЉЕНИМ Србима!? Зашто!? Да би имао БИСТУ на Новом Гробљу!? Ако се Савица тако ОГРЕШИ о УЈАКА, шта нас СПРЕЧАВА да то ЊЕГОВО ОГРЕШЕЊЕ ИСПРАВИМО!? Сад "Marko Gey"! Шта ако је Тесла и био педер!? Био је и Мика Алас, успут тим "заразио" и краљића Ђорђа Карађорђевића!? Него, има ту једна друга ствар "Марко", СВИ СУ ОНИ БИЛИ и ОСТАЛИ Срби и ПРАВОСЛАВЦИ, а тек онда ПРИВАТНО ПЕДЕРИ!? Е, ТО је ОНО што ТИ и ини "српски" ИЗРОДИ ПРЕНЕБРЕГАВАТЕ!?
Препоруке:
22
7
33 среда, 05 март 2014 08:54
Виде Даничић
Неко вешт и антисрбски усмерен стално јавности убацује оголодане коске да се замајава једењем онога што се не једе.

Тесла је био Божји човек,дубоко побожан и прозорљив до немогућности разумевања обичног човека његове мисије и личности.

Тесла је убијен и његови земни остаци су нехришћански кремирани под неразјашњеним околностима.

Теслин пепео је у музеју и он, у ствари још није сахрањен по хришћанском кодексу. Најбоље би било да Србија подигне маузолеј великану Тесли (мада је питање да ли би се он за живота с тиме сложио). Но, свакако је боље да Теслина урна буде у Храму Светог Саве - него у музеју...
Препоруке:
28
3
34 среда, 05 март 2014 09:18
Karl Marks-naš duhovni vođa
Za kaznu što SPC ne radi svoj posao 2 veka, već nam guraju klipove pod točkove (Milošu Obrenoviću, Miloševiću i srpskom narodu) ja bih Broza sahranio na Vračaru, na sred hrama.
A i mnogi njegovi miljenici bi to uradili, pun ih je DOS (muški novokomponovani vernici čije bivše pravoslavne žene slave katoličke praznike.
Препоруке:
8
12
35 среда, 05 март 2014 10:09
предизборна кампања
Од сувише великог националног значаја је та акција,да би маркетиншки карактер предизборног циркуса пропале политике неспособне министарке енергетике Зоране и члана привременог већа Београда Синише,добио на значају.
Па макар и"чланством"у комисији за спровођење подухвата,његове светости.
Напротив.
Само још већа брука.
Препоруке:
8
1
36 среда, 05 март 2014 11:27
Поштовалац НСПМ
Господине Зупан потпуно се слажем са ставом и ообразложењима за која морам признати да ми нису сва била позната, али су ми помогла да боље сагледам аналогију у свим познатим ми чињеницама везаним генија Николу Теслу. Постаје јасно зашто га сатанска политичка клика било комунистичка са Брозом на челу или ова наша домаћа компристадорска није барем оскрнављених остатака сахранила генија у свету православну земљу у којој траје молитва. Све док не лежи у светој православној земљи манипулације његовим светим духом су могуће па видимо да и неки болесници представљају као болесно настраног лика. Сахраном би се све малверзације и погане калкулације коначно и окончале. Он је умро са великом тугом души зато што су истине о великим зверствим над Србима које су пичиниле усаше дошле и до његових ушију. Шта је тада рекао и шта му је у глави било можемо само да претпосавимо. Живела Србија.
Препоруке:
19
3
37 среда, 05 март 2014 11:39
брм
"Чињеница је да је Тела био православац и даривао православну цркву и да му је последња жеља била да буде сахрањен по православним обичајима"!

документујте те "чињенице". чињеница је да досада никад нигде то није ни спомињано а камоли "документовано"..

"Нисам знао да је Тесла у тестаменту написао да жели да буде сахрањен по православном обичају. Нити да је прво сахрањен, па после да су му остатци откопани и спаљени."

цитирајте тачно тај тестамент... чудно је да милиони први пут чују да је прво сахрањен по православним па онда спаљен ... или је чудно или је неко баш претерао са маштом..

занимљив сукоб - унука два патријарха (правог и лажног) против високог дужносника титне дипломатије
Препоруке:
6
16
38 среда, 05 март 2014 11:57
xy
Odlcan tekst.Velikom sinu srpskog naroda i geniju svetskom, i treba odati priznanje i sahraniti u harmu .
Препоруке:
16
2
39 среда, 05 март 2014 11:59
о сајту Музеја
Нисам упућен у разлоге Музеја Николе Тесле у вези с овим, али знам да Музеј из неког мени веома чудног разлога има сајт само на идеолошком српскохрватском језику (латиници) пропале СФРЈ. Српског (службеног) језика нема на њему, па тако ни државе Србије.

Управник Музеја је једном приликом рекао (написао) да ће сајт коначно упреподобити српском језику и савременој Србији, али није одржао реч до данашњег дана.
ЉВЈ
Препоруке:
27
1
40 среда, 05 март 2014 12:26
ко види, види
Црнац, атеиста ...: ... зашто би неки Србин муслиманске вере поносан на своје порекло морао ићи у цркву да би се дивио Тесли? Неки секуларни Србин, агностик, атеиста, будиста?


Идемо сви у све врсте цркава и других богомоља, највише као туристи, и никоме то не смета. И у Катедралу Св. Крста у Фиренци да видимо Микеланђелов гроб, и у једну цркву у Шекспировом родном месту да видимо његов гроб, и у Вестминстерску опатију да видимо Дарвинов гроб и гробове великих енглеских песника и писаца ...
Може се рећи, чак, да највише људи свих могућих религија, и атеиста, улазе у најпознатије цркве из нерелигијских разлога.
Мало ко у Истанбулу пропусти да обиђе и Свету Софију и велику Зелену џамију недалеко од ње.
Дакле, не стоји вам овај аргумент. Као ни већина других. С друге стране, имате и неколико разложних аргумената.
Препоруке:
26
2
41 среда, 05 март 2014 12:37
нетачно; једно питање
05 март 4 Одбрана, последњи дани и сахрана II
Зато верујем да би најбоље решење било сахранити "посмртне остатке" великог научника на гробљу, месту које европска култура једино допушта.


То, напросто, није тачно! Европска култура је најтешње могуће везана с хришћанством и највећи број великих људи из свих области науке и уметности (и владари, наравно) је сахрањен управо у црквама. Ко је обилазио цркве по Европи то добро зна.

Питање на које бих волео да знам одговор је зашто су Теслини остаци накнадно спаљени. Да ли је то зато што нико није плаћао за одржавање његовог гроба, или је то био налог из комунистичке Југославије која није могла да поднесе да постоји неко већи од Тита?
Препоруке:
19
1
42 среда, 05 март 2014 12:46
Ујка Паја
Просто невероватно колика количина глупости у неколико коментара.Тврдња да син православног свештеника и нећак двојице владика СПЦ нема везе са православном црквом је небулозна.И то тврди човек који је крштен а ни сам не зна зашто је то урадио.Па Тесла је имао своје јаке православне корене за разлику од неких коментатора.Па није Тесла био кум православног храма не знајући шта то значи као што то незна наш слуђени комемнтатаор. Такође тврдња да СПЦ монополише српско наслеђе је у најмању руку неозбиљна.Па српско кулутрно и духовно наслеђе је нераздвојиво од СПЦ.Шта би остало од српског наслеђа када би смо из њега искључили све што је везано за СПЦ?Вероватно мало тога.Невероватно како људи дају себи право да суде о стварима о којима ама баш ништа не знају.Никада не бих себи дозволио да коментаришем по ком обичају ће бити сахрањен син неког муслиманског или католичког великодостојника.И срећа по свет што Тесла није остао у Смиљану јер је сигурно да не би преживео своју нову домовину НДХ.
Препоруке:
25
4
43 среда, 05 март 2014 13:44
1984
Чување урне у музеју може пасти на памет само неком комунисти атеисти.

Када ћемо моћи да обиђемо експонат урне?

Ово је блаћење Тесле.

Ајде да и Тита ставимо као експонат у музеј. И он има свој музеј. Па да видите како ће да гракну многобројни комунисти Београда.

Већих антисрба нема од Срба комуниста.
Препоруке:
26
3
44 среда, 05 март 2014 14:14
milorad
Ne znam da li treba da ostane u muzeju, ali u Hramu joj svakako nije mesto.
Spaljivanje zemnih ostataka nije u skladu sa hrišćanskom-pravoslavnom verom.
Ni u jednom srpskom hramu nisam video urnu sa pepelom.
Priprema za unijaćenje?
Препоруке:
3
16
45 среда, 05 март 2014 15:10
Београђанин
Пошто аутор текста, иначе врло нетолерантног по духу и садржају, сматра да исправља 'историјске неправде' српском народу (где очито имплицира и политичку - не и судску - рехабилитацију Драже), онда бих га позвао да, пре него што започне исправљање те неправде, прво започне исправљање једне новије и кудикамо теже неправде - наиме те да је један српски председник и државник срамно закопан у башти породичне куће у Пожаревцу.

Сахранити ви, мој брајко, прво Слободана Милошевића у Алеји великана на Новом гробљу, па опнда исправљајте друге историјске неправде.
Препоруке:
9
10
46 среда, 05 март 2014 16:19
Депрограмер
Зашто толико буке око посмртних остатака. Ако сте верник ваша душа после смрти иде у рај/пакао а ако сте опет атеиста ни нема ништа после смрти. У оба случаја посмртни остаци у било ком облику заиста ништа не значе. Ја овде видим само јадну манипулацију од обе сукобљене стране. Верујем да би Тесла, да је знао за ово, захтевао да му потпуно униште тело по смрти. Тесла има споменик који нико други нема, тај споменик се налази на сваком кораку, обухвата целу Земљу. Сваки пут када седнете за компјутер да пишете глупости сетите се ко вам је то омогућио. Док се ваши клима уређаји, вентилатори, фрижидери, електрични бријачи итд. сви користе електричним моторима сетите се ко их је изумео. Посматрајте понекад далеководе па се сетите ко је изумео транспорт ел. енергије наизменичном струјом. Када дохватите мобилни сетите се ко је био пионир у бежичним телекомуникацијама. Уместо свега тога ви сте и даље опседнути паганским обичајима везаним за мртва тела.
Препоруке:
6
7
47 среда, 05 март 2014 16:33
Vladimir
Vrlo nepristojan i omalovazavajuci tekst, prema naucnicima i prema gradjanima bistre svesti, dok je nevesto iskoriscena prilika da se autor ulizuje nekakvoj tehnickoj grupi za upravu Beogradom. Naravno, iza dima se nazire obozavanje samo "rukovodioca" doticnog organa i njegove "najjace" partije.Sta znaci termin "glasna manjina", oni pismeni, onih 7%, ironicno nazvanih "vesti u internet komunikacijama", naspram mase nepismenih i alavih koji podrzavaju nebulozna obecanja odredjenih politickih harangi, ocekujuci neki poslic ili "drzavnu sumu" za podanike.Pokret "Spasimo nauku" mozda ne predstavlja SVE naucnike, ali naucnika ima samo nekoliko hiljada...vernika ima stotinama hiljada puta vise..Crkva ne treba da OTIMA licencu za sahranjivanje, na "civilizacijski" cin sahrane ili kremaciju, civilizacijsko pravo imaju i ATEISTI i vernici inih vera..Odakle pravo Crkvi, da pere savest, i krivicu Matice Srpske, sto odbise stipendiju..Tesli
Препоруке:
11
14
48 среда, 05 март 2014 16:56
thinking maize@ Vladimir, а и остали
Пошто видим да су се сјатили АТЕИСТИ СВИХ БОЈА, ред је да одговорим једном од њих на његову ПОДМЕТАЧИНУ: "Odakle pravo Crkvi, da pere savest, i krivicu Matice Srpske, sto odbise stipendiju..Tesli" Пааа, "драги" српски научењаче ИЗ ИСТОГ РАЗЛОГА из КОГ је Француска Академија у њеном ХОЛУ поставила БИСТУ Молијера са натписом: "Твојој слави ми не недостајемо, нашој слави ти недостајеш!" Узгред буди речено, Теслу је при његовој посети Београду 1892 примио тадањи СУВЕРЕН Србије и сва ондања ЕЛИТА СРПСКОГ ДРУШТВА, укључујући и ЦРКВЕНЕ ВЕЛИКОДОСТОЈНИКЕ, према којима се Тесла односио са ДУЖНОМ ПАЖЊОМ као ПРАВОСЛАВНИ Србин! Даље, Тесла је преминуо 7-ог јануара 1943 (тј. 25-ог децембра 1942 по Јулијанском календару), на ПРАВОСЛАВНИ Божић! Одржана му је и ЗАУПОКОЈЕНА СЛУЖБА по ПРАВОСЛАВНОМ ОБРЕДУ, при чему је последњи говор одржао тадањи њујоршки градоначелник уз звуке песме "Тамо далеко" коју је интерпретирао велики хрватски виолиниста Златко Балоковић, по Теслиној ПОСЛЕДЊОЈ ЖЕЉИ!? Има питања!?
Препоруке:
14
5
49 среда, 05 март 2014 17:07
профил х
питање, које се није поставило јесте : да неким `езотеристима` није `повољније` да урна буде у музеју ??? О некаквим CRV `догађајима` је било, мало `назнаке` ?! И зато треба Теслу достојно сахранити.
Препоруке:
5
5
50 среда, 05 март 2014 17:45
drJela Bisic
"Kuca gori-baba sadi cvece".E svasta,o cemu se vi, braco i sestre, raspravljate, dok vam(nam)nacija i drzava propadose nacisto. Na koje inacenjue i mlacenje prazne slame vi trosite vreme i energiju. Gde je problem, u tome da se covek, konacno, jednom sahrani? Znate li vi sta je to sahrana, uopste, ili ste i to zaboravili, kao sto ste zaboravili sta je brak? Drzava? Cast? Moral? Kada pocnete svima da pepeo, posle kremacije, rasipate, i ne pravite im nikakve grobove niti grobna obelezja-razmisljajte da to uradite(i)sa Teslom. Kakav je problem opojati coveka, cak i ako nije bio vernik? (A bio je)Zar vi ateisti ne verujete da posle smrti nema nicega, samo kruzenje materije u prirodi? Pa sta vam onda smeta da svestenici metanisu i opoju nekoga? U cemu je tu vas problem? Meni ne smeta da se hinduisti spaljuju, muslimani mole na grobovima po svome, plemena sa Anda stavljaju mrtve u cupove,i odnose u planinske pecine ili pustinju.Da necete da zabranite religiju, kao u Enver Hodzinoj
Препоруке:
15
3
51 среда, 05 март 2014 17:45
drJela Bisic
...Albaniji? Neka bude(sto verovatno i jeste)da je ovo deo naseg folklora-predizborna varijanta. Pa sta? Neke nase partije, po vama, misle da ce im(konacno)sahranjivanje Tesle doneti glasove.Njihova racunica je da su srpski glasaci povrsni, egzibicionisticki vernici(tacno)da su i povrsni glasaci(glasaju za onoga ko ih, tog momenta, najjace necim opseni)(tacno, takodje)da ce se potresti oko "patriotskog"cina sahrane i zato glasati za partije koje u tome ucestvuju(verovatno tacno). Pa sta? Koji povoljni astroloski moment treba cekati da se covek sahrani? U svetu sahranjuju pse, macke i druge kucne ljubimce, sahranjuju domace zivotinje-a kod nas je problem da se sahrani covek, umesto sto se drzi u muzeju. Dobro ga ne drzite u tegli za tursiju. I kakve veze tu ima porodica? Ne daj Boze da moji srodnici odlucuju kako da budem sahranjena. Mogu da ih lisim i nasledja, ako hocu-da za zivota sve potrosim, poklonim, sazidam crkve, dzamije ili sajentioloske centre, ili sve to zajedno.
Препоруке:
12
5
52 среда, 05 март 2014 17:46
drJela Bisic
..., pa da budu "naslednici" bez nasledja, sto mnoge takve najvise i boli. Ko su oni da odlucuju da lezim neopojana, u muzeju? Ili da me se kremira? Ili da mi poju Aleluja-ako ja to necu."Tesla i kako ga sahraniti"-pitanjr je prosto,ikada,kao svakog drugog covweka,uz pretpostavku(mozda nerrtacnu)da je bi9o za zivota pravoslavni hriscanin,Mene sve ovo nece pomeriti u piogledu glasanja: Mogu raznorazni da povade iz zemlje i ponovo opoju i sahrane koga god hoce-ja za njih ne glasam i tacka.
Препоруке:
9
5
53 среда, 05 март 2014 18:54
Aкса
Када сахранимо Теслу поред Храма, чека нас још много посла!

1.Морамо Броза и Јованку изместити из дворишта инжењера Ацовића,
2.Милошевића сахранити у Алеју великана,
3.Даворјанку Пауновић изместити из дворишта краљевског двора на Дедињу,
4.Димитрија Туцовића са раскрснице вратити на гробље одакле су га комунисти ископали,
5.оне комунисте са Калемегдана сахранити у гробље.

Од када постоји српска држава они који су у њој умирали сахрањивали су се у гробљима, у криптама храмова, крај путева-тамо где су умирали,а у неким крајевима дуго година је постојао обичај да се умрли сахрањују у својим двориштима!

Ово лудачко сахрањивање је установљено после 1945.године!
Препоруке:
17
6
54 среда, 05 март 2014 19:38
Ујка Паја
Заиста неумесно поређење Тесле и Стаљина.По тој логици сви православци су рушитељи православних храмова (глупост).Поредити једног од највећих рушитеља и једног конструктора (највећег кога је свет видео) је заиста непримерено.Ако је човек већ једном сахрањен по православном обичају треба га пустити да почива у миру тамо где сви праведници почивају.А ми и потомци ћемо се дивити његовом делу у његовом музеју и у свакодневном животу користећи његове изуме.
Препоруке:
6
2
55 среда, 05 март 2014 19:41
Sima @ALKAR
slazem se sa tobom da mi oko nekih stvari previse mitingujemo I razvijamo neke teorije.Mene licno bas briga ,i nevidm ni problem da ostane u muzeju a ni problem da bude u crkvi.

Ali ovo za smiljan ,hm znas kad?nikad.A znas zasto,zato sto vi Tesle necete.Ni jedan jedini tesla nije ostao u tom smiljanu posle oluje.Kad ih toliko volite sto ste ih proterali?secam se negde 2009 jedna devojka tesla se preziva rodjak direktni od nikole tesle.Zivi u smedervu,isto genije oce dete da upise ekonomiju.Ali nema se novaca,ustase sve zapalise.Pa sto vi onda hrvati niste skupljali pare?
Znaci ok da prisvjate teslu i da ga nazivate hrvatom,a gle cude ostele Tesle nisu hrvati.Nikola Tesla veliki hrvat iz smiljana a sve ostele Tesle iz smiljana su srbi.
Препоруке:
16
1
56 среда, 05 март 2014 21:28
drJela Bisic
Za Simu: najzalosnije, najtragicnije, najneobjashnjivije i jeste sto su Hrvati u stvari Srbi. Srbi-katolici,po poreklu pravoslavci, koji naseljavaju (zajedno s svojim rodjacima, koji su ostali pravoslavni)pojedine delove onoga sto se zove "bivsa SFRJ".
Препоруке:
4
5
57 среда, 05 март 2014 22:47
Одбрана и последњи дани
Одбрана, последњи дани и сахрана@

Дајте будите мало оригиналнији и немојте користити туђе никове. Откопавајте и сахрањујте кога хоћете, али немојте под туђим ником.
Препоруке:
2
0
58 четвртак, 06 март 2014 08:40
alkar@sima
postoji teslin dnevnik,koji srbija uporno ne objavljuje,u kojem on piše da je po porijeklu hrvat od plemena draganića koji su zivili u okolini tadra i kasnije n.vinodolskog.kasnije je njegov predak prešao u pravoslavce i dobio sluzbu u zap.bosni da bi mu se did priselio u liku.on je kasnije javno izjavio da se ponosi srpskim rodom i hrvatskom domovinom.po velikosrpskoj teoriji on je austrougar,kao nije bilo hrvatske.po istom principu patrijarh čarnojević je turčin jer srbije nije bilo.ali to su nevazna pitanja.tesla je svakako prevelik da nebi moga bit i naš i vaš-ne vidin razloge za politizaciju tesle i prizemna pitanja sta bi bilo kad bi bilo.teslini su stradali u drugom ratu,nevini ljudi jer su bili srbi...devedsetih su i oni napravili kardinalnu grešku upregnuvši se u velikosrpsko ludovanje i ucrtavanja zapadnih granica srpskih zemalja.podnili su isti teret i slavu stvaranja rsk a a bogami i teret poraza i beganja za srbiju.tesle ili bilo ko drugi su rusili hrvatsku-nema iznimaka.
Препоруке:
2
17
59 четвртак, 06 март 2014 08:48
alkar@dr jela bisić
iman prijedlog-UPISITE STUDIJ POVIJESTI.postoji na tisuće originalnih dokumenata o postojanju hrvata kao naroda,o nasoj drzavnosti,kraljevima,jeziku,pismu....srbi doseljavaju na nase prostore još od gradnje manastira krke,dragovića da bi masovnije dosli pri stvaranju vojne krajine pa i kasnije za shs kao dio planskog posrbljavanja dovodeći srpske kadrove u vojarne kraljevine jug.npr-po popisu iz 1901.knin broji 90% hrvata a1981.g 90% srba.bilo je slučajeva i nasilon pokrstavanja,pogotovo u ndh,kao i popravoslavljivanja u kninskoj krajini pod vlašću popa đujića.ako vi mislite da se moze pokrstit cili jedan narod varate se,pojedinci i porodice da ali narod teško.i srbi i hrvatsi su imali svoj arhaični jezik ali se ljudevit gaj i vuk karadžić odlučise stvoriti knjizevnu varijantu a osnova im je zapadno-hercegovačko-dubrovačka ijekavica i štokavsko narječje.nit srpski nit hrvatski neg naroda koji je zivio u od trebinja priko dubrovnika pa sve do stoca...ali vi slusate jovana deretića
Препоруке:
3
14
60 четвртак, 06 март 2014 10:38
брм
"postoji teslin dnevnik,koji srbija uporno ne objavljuje,u kojem on piše da je po porijeklu hrvat od plemena draganića"
еее одкад је та глупост прокоментарсана баш на овом сајту
http://www.nspm.rs/kuda-ide-srbija/hrvati-svi-i-svuda.html
Препоруке:
10
3
61 четвртак, 06 март 2014 11:13
Рђосав
alkar:
iman prijedlog-UPISITE STUDIJ POVIJESTI.postoji na tisuće originalnih dokumenata o postojanju hrvata kao naroda,o nasoj drzavnosti,kraljevima,jeziku,pismu
- па што не говориш хрватски? И зашто не пишеш глагољицом? Тачно је, постојао је хрватски језик, тачније - два, чакавски и кајкавски, али ти говориш штокавски? Значи српски?
Препоруке:
12
1
62 четвртак, 06 март 2014 12:15
alkar@rđosav
kao sta znate uz povijest diplomira san i hrvatski jezik.savjet-UPIŠITE HRVATSKI JEZIK i do kraja studija će van sve bit jasno.mala digresije-kako se zove jezik iz filma "zona zamfirova"...zove se juznosrpski,jedan od dijalekata koji se govorio u srbiji prije pojave vuka i knjizevnog štokavskog.i mi i vi smo uvezli štokavski knjizevni jezik sa istog područja dubrovnika i zapadne hercegovine,vuk u vas ljudevit gaj u nas.po svim izvorima ljudevit je prvi dao ideju i proveo je u djelo,pogledajte kronološki rad i vuka i gaja ,usporedite vrime i aktivnosti,rječnike pa ćete vidit da san u pravu.štokavski je postao i srpski i hrvatski iz istog izvora....i hrvatska i srbija su prije vuka i gaja imali dijelekte i zavičajne arhaične govore a ni srbija ni hrvatska nisu imali knjizevnbe jezike do tada.obrazujte se pa nećete pričat o glupostima.
Препоруке:
2
8
63 четвртак, 06 март 2014 13:47
thinking maize@ онако, успут, о којечему, претежно о ничему..., сад о Хрватима!
Само једна мисао, изречена у Немачкој за време Тридесетогодишњег рата: "Сачувај ме Боже глади, куге и ХРВАТА!" Толико.
Препоруке:
12
1
64 четвртак, 06 март 2014 15:59
Vladimir@ thinking maize
Kada bi nonthinking maize zaista opravdao nik..
"Odakle pravo Crkvi, da pere savest, i krivicu Matice Srpske, sto odbise stipendiju..Tesli" Пааа, "драги" српски научењаче ИЗ ИСТОГ РАЗЛОГА из КОГ је Француска Академија у њеном ХОЛУ поставила БИСТУ Молијера са натписом: "Твојој слави ми не недостајемо, нашој слави ти недостајеш!"

I ukljucio mozak, osim laznog i marketinskog pravoslavnog prenemaganja, video bi sustinu.

A sustina su TRI pitanja, otvorena ovim jadnim tekstom, pamfletom...

1.Omalovazavanje, ionako malog procenta pismenih, sa posebnim osvrtom na grupu naucnika iz grupe "Spasimo nauku", koje aplicira predsednik udruzenja "Sveti Sava"..sramota..
2 Preseljenje NAUCNIKA u crkveno zdanje, kao prosto svojatanje, a NE u AKADEMIJU NAUKA, recimo, ako MUZEJ Tesle nije "dovoljno" veliki izraz postovanja...kojestarija
3.Poltronisanje "privremenom organu", hvalospevom tupave odluke...jad

Nekome JOS nije nesto jasno?
Препоруке:
3
9
65 четвртак, 06 март 2014 17:51
Agaton
Sahraniti ga u hram Sv,Sava na Vracaru i time ZAUVEK ponistiti svaki pokusaj i zloupotrebu (Hrvata) da je on ista drugo bio sem Srbin,sin pravoslavnog svestenika ....
Препоруке:
8
2
66 четвртак, 06 март 2014 17:56
Sima @ALKAR
Posto ste u penziji skoknite do beograda,pa lepo u muzej da vidite dnevnik.on je dostupan svima.To sto je tamo neka hrvatica poput indijane dzonse uspela da vidi a da niko je ne primeti tu stranicu gde tesla to navodno pise to je vas problem sto u to verujete.Taj dnevnik je u muzeju dostupan svima.Njega su amerikanci poslali teslinim rodjacima.Ajde da kazemo da to nije bitno,nego da se uposredim na ovo vase hrvatska domovina srpski rod.Jese u pravu ste tesla je to napisao.Pazite ovako ja kao neko ko nije nikakav veliki srbin,nemam problem sa hrvatskom.Pa samim tim evo i ja kazem da mi je mesto rodjenja hrvaska,nekazem da mi je mesto rodjenje SFRJ.Ali i sami kaze srpski rod,pa zasto je ponosan na srpski rod ako nije srbin?kako da jedino tesla od svih tesli iz smiljana zna tu pricu a niko drugi a hvala bogu tesli ima to ne zna.Tesla jeste bio genije,al ovo nije stvar pameti nego prenosenja sa kolena na koleno.Tesla se rodio kao sin srpsko pravoslavnog popa,i umro kao pravoslavac.
Препоруке:
5
1
67 четвртак, 06 март 2014 17:57
Sima @ALKAR
A vas sam pitao dal ste vi onda normalni kad ste Tesle isterali iz hrvatske?jos nisam cuo da neko tera svoje.Sto ste isterali tesline rodjake?to je pitanje ,svih pitanja.Znaci tesla je hrvat boze mili on se time ponosio,a sve druge Tesle cetnici koji su pravili krajinu zato ih je trebalo isterati.Nepostoji u istoriji proces pokrstavanja katolika u prasovlavce,o cemu vi pricate.Ko da nije mozda bec pokrstavo?sta da nisu rusi dosli i pokrstavali katolike ,o cemu vi pricate?postoje pokrstavanje pravoslavaca u katolike i muslimane,i katolika u mislimane .Drugih nema.Dal se neko ozenio pa primio pravoslavlje,pa to je sad manje bitno,ali organizovanog masovnog pokrstavanja nije bilo.Pogledajte popis drubrovnika iz 1890 godina sto je austrija sprovela.Sve sami srbi-katolici/nema hrvata,gle cuda par decenija posle sve hrvati.O pokrstavanju hrvata u pravoslavlje je cista glupost nekok nazovi povjesnika.Vi ste povjesnik ko ja sultan od arabije.
Препоруке:
4
1
68 четвртак, 06 март 2014 17:58
Sima @ALKAR
vi sad pricate kako su teslini rodjaci spasili pokrstavanjem u pravoslavlje jos ih nagradili boze mili nekim sluzbama.O cemu vi pricate covece?pa koja je logika da u sred turske cast i zadovoljstvo biti srbin i pravoslavac?to je bilo nesto najteze moguce.Bilo je tesko takodje biti i katolik,ali iznosite gluposti teske.Sto se tice tesle on se rodio u austrougarskoj,kao i carnojevic u turskoj pa to nije sporno.Ali je sporno to sto se on rodio u krajini,istoj onoj gde ste hrvati konje cistili i kopali bastice a srbi ratovali i bili povlasceni.Slazem se ja sa vama da je smesno teslu ovako razvlaciti i brojati mu krvna zrnca.Ali je fazon kod vas hrvata sto vi ne postujete to sto je on zeleo da bude srbin.Drazen petrovic je sin srbina iz trebinje JOVANA PETROVICA sestrice od babe DEJANA BODIROGE.Srbin do krvi.Ali drazen petrovic iako nosi srpsko prezime petrovica iz trebinja,je odrasto i umro kao hrvat .I ja to postujem,nema sanse da bi sad izmisljo toplu vodu da dokazem eto on je srbin.
Препоруке:
6
1
69 четвртак, 06 март 2014 18:03
...
Preseljenje NAUCNIKA u crkveno zdanje, kao prosto svojatanje, a NE u AKADEMIJU NAUKA, recimo, ako MUZEJ Tesle nije "dovoljno" veliki izraz postovanja...kojestarija


Ја мислим да је набоље урну пренети у Штросмајерову Југословенску академију знаности и умјетности у Загреб. То би у потпуности испунило очекивања многобројних Титових пионира из Београда, а било би и најбоља потврда вечно владајућег братства и јединства међу нашим народима,које је опет почело да буја као герма(ни), тј. квасац.
Препоруке:
4
1
70 четвртак, 06 март 2014 18:45
thinking maize@ Vladimir
Владимире, и сам сам научник, доктор биолошких наука, са 18-то годишњим стажом у нашим институтима, поред тога што сам ПИСМЕН и ЗАВРШИО ФАКУЛТЕТ!? Тј. спадам у оних 7% које истичете да су елита овог друштва!? Но, не истичем то и не тражим "леба преко погаче", само кажем КАД ме ПИТАЈУ да сам научник, као и да сам Србин!? Значи У ДЛАКУ ИСТО ШТО и Тесла, а што Ви као ТИТИН ПИЈОНИР покушавате ПОСТХУМНО да ПРОМЕНИТЕ! Ergo, имам посла са не само Титиним ПИЈОНИРОМ већ и са, како негда рекох, за једног Вашег САДРУГА у ИДЕОЛОГИЈИ, "Југословеном српског порекла"!? Које иначе третирам као НАЦИОНАЛНУ МАЊИНУ! Према томе, ЗНА СЕ КО ЈЕ ГАЗДА у једној НАЦИОНАЛНОЈ ДРЖАВИ! Ајде сада БЕГАЈ!
Препоруке:
7
3
71 четвртак, 06 март 2014 19:09
Срба
alkar
Teslu u Smiljan....

Па да му чекићате споменик свакодневно јер је био Србин. У Смиљану сте уништили српско гробље и гробове Теслиних предака. Толико о томе, ваш друштвени и интелектуални ниво су шиптари. Дали смо вам језик и писменост, трудили се да вас цивилизујемо, али није вредело.
Како би рекао Дучић:
''Слободу си вечно, закржљала расо
чек'о да донесу туђи бајонети...''
Препоруке:
12
2
72 четвртак, 06 март 2014 19:17
Срба
Има симболике сахранити Теслу на месту где је спаљен још један велики Србин, Свети Сава. И Тесла је спаљен, изгледа, против своје воље. АЛИ НЕ У ОВОМ ТРЕНУТКУ! Да на гробу највећих срба сеире разбојници. Зорана и Вучић да склапају прсте, а Тома да качи ордење Вулину. Никад!
Препоруке:
6
2
73 петак, 07 март 2014 23:22
wolff.ser
имам само једно питање: да је Теслина урна, пре 50 година, сахрањена на гробљу, да ли би сада неко тражио да буде откопана и стављена у музеј?
Препоруке:
4
1
74 субота, 08 март 2014 11:56
Little Big Serb
Interesantno je konstatovati da je sa pojavom interneta i cyber novinarstva doslo do jedne velike promene : clanci se komentarisu i time postaju deo samog clanka i na taj nacin se vidi ko cita i kako vidi doticnu temu. Ocigledna naklonost po merilu minusa i pluseva je ideji da se Tesla svede na pravoslavlje i odvuce iz sveta nauke u uske hodnicice vernika. Tu bi ga odmah posrbili i iskljucili neke teznja njegovog hrvacenja. U tu svrhu ce se i, ako treba, i sama nauka proglasiti crkvenim vlasnistvom, Tesli pripisati verske izjave, izmisljat njegova protivljenja kremaciji i svasta jos. Da bi se to opravdalo padaju debilne izjave da je to sasvim ''prirodno" a pritom negirati postojanje te prirode sem kao pravoslavnu zaslugu. Nikome ne pada na pamet da je ovakav "ugovor" nezakonit jer je crkva odvojena od drzave, jer je vlada u ostavci i nema prava na donosenja bili kakvih odluka sem u vezi sa tekucim poslovima sve do izbora. Nije ovo nova srpska politica misao vec stara veronauka !
Препоруке:
3
4
75 субота, 08 март 2014 14:38
М. Којић
Потпуно се слажем са г. Зупаном. А, провео сам 4 деценије на Западу, упознао разне људе, посвуда има и оваквих и онаквих али ни један народ нема толико острашћених атеиста као Срби.
Препоруке:
5
4
76 субота, 08 март 2014 16:36
Vladimir@thinking maize
Ja se izvinjavam, pokrenut saznanjem sa ste doktor nauka, sto ne prepoznah sakupljaca titula i primitivca a ne intelektualca, pa se sa cudom obratih i pozvah na "razmisljanje".

Nije dovoljno okititi se titulom, postati "pamfletni intelektualac" i prisajediniti se sa "7%" pismenih, treba intelekt i otvoriti i pokazati drugima.
Za razliku od vas, radim u naucnoj instituciji kao krsteni Srbin, bez ikakvog traga u vezi Josipa Broza tita(pionir sam bio u "gomili", sa 6 godina, svojom svescu nikada SSOJ ili KPJ), za razliku od "podobnih", koji su se i sa minimumom intelektualnosti, dokopavali TITULA, i maskirali intelektulnoscu. Kao sigurno Vi, kao i gospodin Akademik Karic...Toma Diploma..

Ne pripadam TOM drustvu intelektualaca, i nekako ih se gadim, kao sto se gadim i ovakvih dogadjaja i komentara, bez obzira sto su maskirani laznim Srpstvom i laznim Pravoslavljem..sluzbenika, Saricevog konsultanta, Labusove pomocnice i predavacice na Megatrendu in nazalost, patrijarha
Препоруке:
3
3
77 субота, 08 март 2014 17:56
@Vladimir
Г. Научниче, на основу Вашег прилога овом дискурсу Ви сте напросто прототип оне подврсте коју зовемо фах-идиоти...
Препоруке:
2
1
78 недеља, 09 март 2014 10:01
Vladimir
Mozete da zovete svakoga na raznolike nacine, deljenje etikete i naziva je popularizovan sport iz Titovih, preciznije udbinih vremena, pa se sledbenici odaju i sami sebe kvalifikuju...

Tako isto je nazvana "pristojnom sahranom" situacija IZLAGANJA na PLATOU ispred HRAMA.

Vestina smislenog misljenja nije dostupna svima. To je nesto sto se uci.
Препоруке:
2
4
79 понедељак, 10 март 2014 11:19
Srdjan
Sad hocete da dizete spomenik Tesli a niste ni Hram zavrsili. Mislim da bi Tesla zaista bio ponosan sto lezi ispod gradjevine sa supljim oknima za prozore.
Samo se bavite preoravanjem grobova i nista drugo ne radite. Po vama su snimljeni Maratonci.
Препоруке:
4
5
80 уторак, 11 март 2014 11:09
Све има своје
Теслу, Даворинку, Јосипа Броза, оне кости чије су да су (а Туцовићеве сасвим извесно нису) испод кружног тока на Славији, Мајлоузевика из Пожаревца -> на гробља. Неки ред да се зна шта се ради с лешевима и пепелом мртвих.

Баш незнани јунак на Авали, 'ајде-де, нек остане. Тај један. И главе у Ћеле кули. Толико. Други сви на месно гробље.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер