Коментар дана | |
Ко плаћа дуг Ер Србије? |
![]() |
субота, 07. јун 2014. | |
У октобру прошле године ново руководство преузело је кормило, име је промењено у „Ер Србија“, а нова компанија је одједном постала „међународна авио-компанија која послује у глобалним размерама са партнерима који спадају у ред водећих светских финансијских и пословних организација“. Стари ЈАТ је тако полетео у нови живот, а на прозивке јавности са одговорних места је с времена на време саопштавано да ће и уговор о партнерству „ускоро“ бити објављен. Последњи је то учинио Синиша Мали, председник Привременог органа Београда и доскорашњи саветник за финансије и привреду садашњег премијера АВ, који је средином марта саопштио да ће „све у вези с оснивањем `Ер Србија` бити обелодањено наредних седмица“, и да су се и представници "Етихада" сагласили да уговор буде јаван. Тајанствени уговор је, међутим, још увек остао непознаница, а уместо тога недавно је обелодањен финансијски извештај "Ер Србије" за 2013. годину, према коме је компанија прошлу годину завршила са губитком од чак 73 милиона евра, што је званично најгори губитак у историји нашег националног авио-превозника. Према објављеном финансијском извештају, оперативни губитак те компаније износи 45 милиона евра, док салдо од 28 милиона обухвата корекције стања конта бившег ЈАТ-а. Српски авио-превозник је први пут дао реалну слику финансијског пословања, а менаџмент овај губитак правда дугогодишњим лошим пословањем, уз најаву да је минус ствар прошлости, пошто се у првом кварталу 2014. бележи раст броја путника за 66 одсто, а превоза робе 46 одсто.
Поједини стручњаци претпостављају да су сви трошкови у фази прављења нове компаније практично ишли на наш рачун, а да смо ми наградили страног улагача, и поднели већи део трошкова. Ипак, пошто је уговор још увек тајни, и стручњаци могу само да претпостављају. До тад, не зна се ни ко је крив, ни откуд толики мањак, ни ко ће да га плати. Баш транспарентно, све у складу са новом политиком Владе. Ко зна колико ће нас промене и штедња који се најављују на крају коштати. |