Хроника

Грделичка клисура: Обрушила се косина на јужном краку Коридора 10; не зна се разлог, у току састанци извођача, надзорног тела, инвеститора, пројектанта и других учесника у изградњи

Штампа
среда, 14. март 2018.

Коридори Србије саопштили су да је данас на јужном краку Коридора 10 кроз Грделичку клисуру дошло до “дестабилизације мањег дела заштитне косине”.

Коридори у саопштењу наводе да је до обрушавања заштитне косине дошло данас око 11 часова на поддеоници Предејане – Царичина Долина Лот 2.

Наводе да у овом моменту разлог дестабилизације није могуће утврдити и додају да су у току хитни састанаци на терену свих надлежних учесника у пројекту, односно извођача, надзорног тела, инвеститора, пројектанта и других учесника.

Извођач радова на овом потезу је бугарска компанија Трејс (Trace), а стручни надзор врши конзорцијум „ Louis Berger i Egnatia Odos”. Извођење ових радова финансира Европска Инвестициона банка, а уговорена вредност радова износи 37,51 милиона евра.

У саопштењу се додаје да је стручна јавност сагласна у мишљењу да овај део Коридора 10 кроз Грделичку клисуру за грађевинаре представља велики изазов и да је изузетно технички захтеван терен за изградњу, што је више пута до сада истицано.

Приликом извођења овако великих пројеката у сложеним геолошким условима какви су у Грделичкој клисури, уколико дође до овакве или сличне дестабилизације терена, за сваку се проналази адекватно инжењерско техничко решење, наводе Коридори.

“Подсећамо на податак да у Грделици има више од 155.000 квадратних метара косина које се стабилизују у циљу изградње аутопута, изграђено је 33 моста укупне дужина 5,7 километара, а на овој траси налази се и магистрални пут М1, паралелно уз новопројектовани аутопут који се на овом потезу измешта у дужини од 1.400м”, пише у саопштењу.

Из Коридора подсећају да о сложености овог дела трасе говори и чињеница да се у Грделичкој клисури истовремено граде два тунела, „Предејане“ дужине 1.000 метара и „Манајле“ који је уједно и најдужи тунел у Србији са 1.808м.

(Б92)

 
Донирајте НСПМ
[ Почетна страна ]