петак, 21. септембар 2018.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Грделичка клисура: Обрушила се косина на јужном краку Коридора 10; не зна се разлог, у току састанци извођача, надзорног тела, инвеститора, пројектанта и других учесника у изградњи
Хроника

Грделичка клисура: Обрушила се косина на јужном краку Коридора 10; не зна се разлог, у току састанци извођача, надзорног тела, инвеститора, пројектанта и других учесника у изградњи

PDF Штампа Ел. пошта
среда, 14. март 2018.

Коридори Србије саопштили су да је данас на јужном краку Коридора 10 кроз Грделичку клисуру дошло до “дестабилизације мањег дела заштитне косине”.

Коридори у саопштењу наводе да је до обрушавања заштитне косине дошло данас око 11 часова на поддеоници Предејане – Царичина Долина Лот 2.

Наводе да у овом моменту разлог дестабилизације није могуће утврдити и додају да су у току хитни састанаци на терену свих надлежних учесника у пројекту, односно извођача, надзорног тела, инвеститора, пројектанта и других учесника.

Извођач радова на овом потезу је бугарска компанија Трејс (Trace), а стручни надзор врши конзорцијум „ Louis Berger i Egnatia Odos”. Извођење ових радова финансира Европска Инвестициона банка, а уговорена вредност радова износи 37,51 милиона евра.

У саопштењу се додаје да је стручна јавност сагласна у мишљењу да овај део Коридора 10 кроз Грделичку клисуру за грађевинаре представља велики изазов и да је изузетно технички захтеван терен за изградњу, што је више пута до сада истицано.

Приликом извођења овако великих пројеката у сложеним геолошким условима какви су у Грделичкој клисури, уколико дође до овакве или сличне дестабилизације терена, за сваку се проналази адекватно инжењерско техничко решење, наводе Коридори.

“Подсећамо на податак да у Грделици има више од 155.000 квадратних метара косина које се стабилизују у циљу изградње аутопута, изграђено је 33 моста укупне дужина 5,7 километара, а на овој траси налази се и магистрални пут М1, паралелно уз новопројектовани аутопут који се на овом потезу измешта у дужини од 1.400м”, пише у саопштењу.

Из Коридора подсећају да о сложености овог дела трасе говори и чињеница да се у Грделичкој клисури истовремено граде два тунела, „Предејане“ дужине 1.000 метара и „Манајле“ који је уједно и најдужи тунел у Србији са 1.808м.

(Б92)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли мислите да ће Србија до краја године прихватити „правно обавезујући споразум” са Приштином?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер