Хроника | |
Зорана Михајловић: Одбијам да будем заточеница изманипулисаних студената и те врсте псеудоанархо-тоталитарних идеологија и патолошке политике |
![]() |
уторак, 27. мај 2025. | |
Бивша министарка Зорана Михајловић је у опширном ауторском тексту за данашњу Политику оптужбе на рачун реконструкције пруге од Београда до Будимпеште и њену комуникацију с кабинетом председника упоредила с лудизмом, покретом из 19. века када су људи за незапосленост кривили машине. Михајловић је за студенте рекала да су изманипулисани и повезала их са "псеудоанархо-тоталитарним идеологијама". Михајловић је у ауторском тексту потписана само као бивша потпредседница Влада, мада је била и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре као и министарка рударства и енергетике, такође и високи функционер Српске напредне странке (СНС). Као министарка грађевинарства учествовала је у реконструкцији пруге од Београда до Будимпеште. У оквиру тог пројекта реконструисана је и Железничка станица у Новом Саду. У паду надстрешнице Железничке станице 1. новембра 2024. године погинуло је 16 људи. Михајловић је говорећи о свом повратку у јавност написала за Политику да одбија да буде “заточеница изманипулисаних студената и те врсте псеудоанархо-тоталитарних идеологија и патолошке политике". Према њенима речима, реконструкција и модернизација пруге од Београда до Будимпеште је био градистељски подухват 21. века, као што је била изградња прве пруге у Србији 1884. године. "Оптужбе на све што се урадило, па чак ишчуђавање да сам на пример информисала кабинет председника о постигнутим добрим условима уговора се граничи са лудизмом. Много би било боље да они који би да 'затварају и динстају', а називају се некаквим стручњацима поразмисле, а колика је штета што готова пруга више од шест месеци није у функцији", написала је Михајловић. Шта је лудизам? Лудизам је покрет који је настао у Енглеској у 19. веку. Припадници овог покрета сматрали су машине за главног кривца масовне незапослености која је настала после прве индустријске револуције. Припадници лудизма су од 1811. до 1816. године уништавали индустријске машине, рушили фабричке зграде и палили складишта и магацине. Законом из 1812. године дела лудиста су кажњавана смртном казном, тако да су за неколико наредних година побијене читаве групе радника. "Наша комуникација и рад су увек били јавни, па тако је још виши степен чуђења чињеница да нисмо ништа крили, и да смо живели за пројекте и резултате, радовали се као мала деца за сваки помак ка бољем, за сваки метар пута или пруге, за осмех сваког детета у новој школи, за набављену опрему у болницама, за сваки соларни понел који је уграђен за сваки дан који смо радили и правили за нашу земљу", додала је она. Лист Нова је недавно објавио текст под насловом "Преписка Зоране Михајловић и шефа Вучићевог кабинета: Мејлови откривају како су договарали цену реконструкције пруге". У њему пише да "мејлови до којих је дошла Анкетна комисија за испитивање одговорности за урушавање надстрешнице у Новом Саду показују да је у цео пројекат реконструкције и модернизације пруге од Новог Сада преко Суботице до државне границе био укључен и кабинет председника Републике Александра Вучића". Михајловић је, напуштајући СНС 2023. године, рекла да та странка није више иста организација у коју се учланила 2010, јер је све више радикалних потеза. Затим је основала покрет "Увек за Србију", као организацију за оне који деле визију европске Србије и да ће јавности представити идеје као алтернатива истрошеним политичким ставовима. (Бета) |