Хроника

Зорана Михајловић: Спремно још пет милијарди евра за пројекте; Етихад се не повлачи из власништва у Ер Србији; Влада ће након преузимања Аеродрома "Никола Тесла" објавити уговор са Вансијем

Штампа
недеља, 17. јун 2018.

Вредност новог инвестиционог циклуса у инфраструктури, са пројектима који треба да почну да се реализују је око пет милијарди евра изјавила је потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, Зорана Михајловић.

"Нови инвестициони циклус, између осталог, укључује пројекте изградње Фрушкогорског и Моравског коридора, ауто-пута Ниш-Мердаре-Приштина, као и пројекат ауто-пута и брзе саобраћајнице Рума-Шабац-Лозница", рекла Михајловић је за Политику.

Вредност инвестиција које се данас реализују и које су договорене је око 16 милијарди евра, док се вредност нових инвестиција које треба да почну да се реализују процењује на око пет милијарди евра.

"За Фрушкогорски коридор имамо завршену документацију за три деонице и четврта се ради. Имамо Меморандум са кинеским ЦРБЦ-ом, а следеће недеље почињу разговори о комерцијалном уговору. Очекивана вредност изградње је око 400 милиона евра. Надамо се да би до јесени требало да се договоримо, а радови не могу да почну пре следеће године, између марта и маја", рекла је Михајловић.

Говорећи о друмском Коридору 11 и изградњи ауто-пута Ниш-Мердаре-Приштина, потпредседница Владе рекла је да је за Србију важно да кроз Црну Гору и Албанију добије излаз на море, али и да обезбеди ауто-пут за становништво које живи на том подручју, као и бржи проток робе. Она је најавила да ће нове деонице ауто-пута на Коридору 11 од Обреновца до Љига бити пуштене у саобраћај у септембру или октобру.

Од марта почиње градња дела ауто-пута између Прељине и Пожеге.

"У Софији на Самиту у јулу треба да потпишемо уговор о финансирању са кинеском Ексим банком за ту деоницу, која ће коштати око 450 милиона евра", додала је Михајловић.

Говорећи о Моравском коридору, односно ауто-путу Појате-Прељина, потпредседница Владе је рекла да су заинтересовани амерички "Бехтел" и кинески ЦРБЦ.

"Обе компаније због водних услова и заштите од поплава нису могле да дају процену вредности, али и једни и други сматрају да ће она коштати минимум 700 милиона евра. До 1. августа ћемо имати готов пројекат и пустићемо их да дају предлоге за финансирање, а ми бисмо хтели што пре да потпишемо уговор", објаснила је Михајловић.

Говорећи о реформи путног сектора, министарка је рекла да новца за одржавање има довољно, јер се ове године очекује 53 милиона возила на Коридору 10 и приход од путарина већи је за 30 одсто, али да ће се променити начин одржавања путева.

"Када је реч о модернизацији железничког Коридора 10 и пруге Београд-Бар, Руси су више заинтересовани за наставак рехабилитације барске пруге, док су Кинези више заинтересовани за рехабилитацију пруге Београд-Ниш и за пругу од Новог Сада до Суботице", рекла је она за Политику.

"Влада Србије ће након преузимања Аеродрома "Никола Тесла" крајем септембра објавити уговор са Вансијем"

Министарка градјевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић изјавила је да се компанија Етихад не повлачи из власништва у Ер Србији, заједничкој компанији с Владом Србије у којој има 49 одсто удела.

Михајловић је за недељно издање листа Политика рекла да постоји и план да током ове године буду отворене нове авио-линије из Београда ка Пекингу и Канади.

Упитана какво је било прошлогодишње пословање Ер Србије пошто је компанија Етихад објавила пре три дана да је у 2017. години имала губитак од 1,52 милијарде долара, Михајловћ је рекла да је према подацима које има "у датим околностима најбоље што може".

"За нас је важно да национална компанија остане и опстане на овом подручју, снажна као што је била ранијих година", рекла је Михајловић.

Она је рекла да очекује да ће крајем септембра бити завршено пеузимање предузећа Аеродром "Никола Тесла" које је дато у концесију францукој компанији "Ванси", и да ће после тога Влада Србије објавити уговор са концесионаром.

(Политика, Фонет)

 
Донирајте НСПМ
[ Почетна страна ]