Хроника

У Скупштини Београда потписан споразум о "изградњи гондоле која ће спајати Калемегдан и парк Ушће", вредност уговора 15 милиона евра

Штампа
понедељак, 01. октобар 2018.

 У Скупштини Београда је потписан споразум о изградњи гондоле у Београду у вредности од 15 милиона евра која ће спајати Калемегдан и парк Ушће, а планирано је да буде завршена до краја следеће године.

Дужина линије биће један километар, имаће 25 луксузно опремљених кабина и превозиће три хиљаде путника на сат. Пројекат ће спроводити ЈП "Скијалишта Србије".

Споразум су потписали министар трговине, туризма и телекомуникација Расим Љајић, градоначелник Београда Зоран Радојичић и директор Јавног предузећа "Скијалишта Србије" Дејан Ћика.

Градоначелник Београда Зоран Радојичић рекао је да ће град у изградњу гондоле уложити 600 милиона динара, а остатак средстава обезбедиће министарство.

"Ово је један капитални пројекат који ће даље омогућити развој туризма града Београда и олакшати конекцију између два дела града. У овој години смо имали милион гостију, а укупан приход од туризма повећан је од 15 до 20 одсто у односу на прошлу годину и износи око 800 милиона евра", казао је Радојичић.

Министар трговине, туризма и телекомуникација Расим Љајић казао је да је Београд лидер туризма и да је ове године у главни град дошло 53 одсто укупног броја туриста који посете Србију.

"Пројекат је значајан јер ће повећати туристички промет Србије. Период повраћаја уложеног новца је највише пет до седам година, али ми очекујемо да ће за мање од шест година сва уложена средства бити враћена", рекао је Љајић. 

Министар је рекао да Београд има много туристичког капацитета и најавио и изградњу Скијашког центра на Авали, изградњу пет пристана у Земуну, реконструкцију Сава центра и изградњу највећег забавног парка на Балкану. 

Директор ЈП "Скијалишта Србије" Дејан Ћика говорећи о гондоли казао је да ће почети са минималним капацитетом превоза 3.000 путника, али да очекује да ће се временом остварити и максимални капацитет од 6.000 путника на сат. 

Он је додао да се размишља и о томе да гондола уђе и у систем јавног превоза.

(Бета)

 
Донирајте НСПМ
[ Почетна страна ]