Хроника

РЕКОМ-у више од три и по милиона евра за „утврђивање чињеница и истине на западном Балкану“

Штампа
среда, 11. мај 2011.

БЕОГРАД - Више од три и по милиона евра за непуне три године Коалиција за Реком (Регионална комисија за утврђивање чињеница о ратним злочинима) потрошиће на „утврђивање чињеница и казивање истине на западном Балкану“!

Један од циљева Рекома, за шта су снимљени и промотивни спотови, јесте да се сазна ко су жртве злочина на простору некадашње Југославије. За директорку Фонда за хуманитарно право Наташу Кандић, која је покренула иницијативу за оснивање Рекома, спотови су примерени и дају јасну поруку о мрачној прошлости и злочинима који су се десили.

- Страшно је оно што се десило, а не спотови који се приказују - кратко ће Кандићева.

Кад смо пробали да је упитамо колико све то кошта, она нам је залупила слушалицу! Рекламе, у којима се појављују људски костури и лутке с поломљеном главом, радио је познати редитељ Слободан Шијан. Ни он није желео да нам појасни колико је то коштало.

У буџету на сајту Рекома наводи се да је само за трошкове дизајна, штампања, радио и видео продукције потрошено више од 40.000 евра, за трошкове емитовања спотова око 90.000, а за промоцију око 5.000 евра.

Геј активиста Предраг Аздејковић за Курир каже да, иако подржава идеју о Рекому, има много замерки.

- Многи су ме притискали да се манем критике Наташе Кандић јер то није паметно, што сам и учинио. Онда су се појавили промо филмови и више нисам могао да се обуздам. Спотови су велика увреда за жртве, јер су лоше осмишљени и апсолутно аматерски урађени. Треба да добијемо жељу да се потпишемо испод иницијативе Рекома, а једино што могу да урадим док гледам те спотове јесте да праснем у смех - објашњава Аздејковић и додаје да је трагично колико је новца спуцано на „глупу медијску кампању“:

- Планиране су и позоришне представе. Једва чекам да их видим, то ће тек бити смејурија.

Ко је писао сценарио?!

У споту „Игра“ костур се појављује из земље и хвата девојчицу за руку. У споту „Лутка“ лутка с поломљеном главом (претходно јој је војник чизмом поломио главу) куца писмо на писаћој машини, док се у позадини чује њен глас који објашњава да је „један чика у униформи“ убио њене родитеље, а онда и њу, и да не зна где су је закопали, те да се претвара да је жива и чека да је неко нађе. У последњем споту „Костур“ прича је слична, с тим што писмо куцају руке костура.

Детаљи Рекомовог буџета (од 15. децембра 2008. до 31. јула 2011):

* Медијска кампања 632.169 евра

* Особље за медијску кампању 108.080 евра

* Чланови креативног тима

* за медијску кампању 48.111 евра

* Административни трошкови 17.700 евра

* Фаза 1 Реком кампање 139.318 евра

* Производни трошкови 41.318 евра

* Трошкови емитовања 89.624 евра

* Фаза 2 Реком кампање 101.343 евра

* Фаза 3 Реком кампање 217.617 евра

Укупан буџет коалиције: 3.544.742 евра

(Курир)

 
Донирајте НСПМ
[ Почетна страна ]