Хроника | |
Петар Луковић: Против Вучића протестују они који под културом подразумевају сваког електричног гуслара који кричи над лажним исходом Косовског боја |
![]() |
субота, 15. април 2017. | |
Ако су ово били поприлично досадни избори, на којима се пре избора знало ко ће победити на изборима, онда се, по старом српском обичају, најзанимљивије дешава – тек после избора. Могуће је да сам лако дрогиран кад тврдим да се не сећам ниједних скорашњих избора на којима су поражени поштено признали да су поражени – обично 24 часа после избора, поражени траже нове изборе, јер им се резултати, јеби га, не свиђају.
Омиљена оптужба је – крађа гласова, чак и кад победник избора, извесни Александар Вучић, има 55 одсто, а другопласирани, господин Јанковић Саша, квалитетних 16 одсто; будући да компликованом математичком радњом, одузимањем, стижемо до разлике од 39 одсто између та два кандидата, уме ли неко да одговори на питање која је то разлика између победника и пораженог кад више нема сумње гледе крађе? Разумео бих да је Србија Флорида и да је Вучић нешто као Трамп, који је Хилари Клинтон победио с разликом од 0,001 одсто гласова, али овде најближи конкурент има минус од 39 одсто! Како ли је вешти Вучић украо свега милион и по гласова из топлог огњишта Јанковића Саше? Кад су, 1996. и 1997, стотине хиљада грађана протестовале против Милошевића, тачно су знале због чега и зашто протестују, мада није било ни Фејсбука, ни Твитера, ни мрежоликих умова који су научили чак два падежа Свеједно, неко ми данас пише, ваљда у име катастрофално пораженог Вука Јеремића или оног несрећног дверјанина Обрадовића или се то јавља неки очајни Паровић с 0,8 одсто гласова: "Снажно подржавамо протесте у Србији против лажних, привидних и покрадених избора.” Откривам, дакле, да избори нису само покрадени, они су "привидни" и "лажни", па се у наставку одмах сад траже нови избори како би "народ добио шансу да гласа". Овај који је ово писао 4. априла сметнуо је сопствени ум с ума да су избори били 2. априла, али како је логика омражена у постизборним вечерима – ево и следећег цитата: "Протест се одржава сутра у 18 сати испред Скупштине. Није један, и нећемо ништа решити на том једном протесту". Добро, питам се, а шта је поента: "Поента је да од сутра крене, а да се у будућности настави док не прекинемо оно што нас мучи све, мрачна будућност". Писац који је пропустио све часове српског у Основној школи "КК Будућност" хтео би да обори Ајнштајнову теорију релативитета: да наставимо будућност док је не прекинемо јер је мрачна. Међутим, већ следећа реченица јебе претходну: "Сутра почиње прва битка у рату за бољу будућност.". Како да кренем на протесте кад не знам за коју будућност да протестујем: мрачну или срећну или текућу? Ипак, хит је Фејсбук позив на протесте: "Дођите и подржите своје мишљење.". Смем ли да питам: о, Фејсбуче протестни, да ли могу своје мишљење да подржим од куће, из кревета, морам ли баш да изађем на улицу како бих га придржао? Ако не дођем и не подржим своје мишљење, значи ли то да сам изгубио право на мишљење или сам засрао ионако црну будућност која уме да буде срећна, а посебице светла? Да признам нешто: то што човек жели да протестује, не значи да мора да буде глуп. Али како је глупост неодољиво заразна, могућно је да чујемо паролу: „Хоћемо културу, а не диктатуру", где се под културом подразумева сваки електрични гуслар који кричи над лажним исходом Косовског боја, из кеца у двојку. Свако, разуме се, има право да изађе на улицу и заурла: "Ја сам кретен". Проблем је кад лична дијагноза постане оправдање за „wаннабе” прогласе. Тек да подсетимо – кад су, 1996. и 1997, стотине хиљада грађана протестовале против Милошевића, тачно су знале због чега и зашто протестују, мада није било ни Фејсбука, ни Твитера, ни мрежоликих умова који су научили чак два падежа. Али данас, кад прочитам да је "изборна крађа последица медијског црнила у Србији, притисака, уцене и дубинске злочиначке злоупотребе државне моћи", увек се прво сетим Бориса Тадића; где сте, драги пријатељи, били кад је ДС-грмело, тек да вас питам? (СрбијаДанас) |