Хроника

Данас: Руски "Црвени октобар" купује Железару Смедерево

Штампа
петак, 01. август 2014.

Ћерка-фирма руског Уралвагонзавода најизгледнији кандидат за преузимање посустале српске челичане.

Београд - Црвени октобар (Красниј октјабр), један од највећих руских произвођача челика, најизгледнији је купац смедеревске железаре, сазнаје Данас.

Фабрика Црвени октобар је део корпорације Уралвагонзавод, која је и раније важила за једног од најозбиљнијих кандидата за преузимање посрнуле српске челичане. Директор те компаније се још у априлу састао са председником Србије Томиславом Николићем и том приликом исказао интересовање за српску челичану. Како сазнајемо, Црвени октобар није једини заинтересовани инвеститор, али је у овом тренутку најближи склапању посла.

Компанија „Волгоградска челичана Црвени октобар“ један је од највећих произвођача челика за ауто и авио индустрију, као и хемијска, енергетска и нафтна постројења у Русији. Основан пре 116 година, овај гигант данас држи 30 одсто руског тржишта челика и у 30 земаља извози 900 врста и марки челика.

Од када је амерички Ју-Ес стил вратио смедеревску железару Србији по симболичној цени од једног долара, ова фирма континуирано губи новац. Како је недавно потврдио председник Владе Александар Вучић, ова компанија држави годишње прави губитак од чак 102 милиона евра.

„Железара не постоји, она само прави минус. Ми бога молимо да некоме платимо ако треба, колико хоћете, и годишњи и двогодишњи губитак, само да то једном преузме и да у будућности то више немамо као губитак“, рекао је Вучић приликом недавног састанка са привредницима. Он је тада напоменуо да Влада преговара са „пет озбиљних компанија“ о преузимању ове фабрике.

Држава Железару дотира и кроз буџет и кроз Фонд за развој, понајвише како би сачувала 5.000 радних места у том предузећу. Професор Економског факултета у Београду Милојко Арсић недавно је проценио да Железара сваког грађанина Србије кошта око 20 евра годишње.

Као једно од спасоносних решења за ову фабрику, предлагала се и сарадња са Фијатом, који би од Железаре откупљивао челичне лимове за производњу аутомобила. Препрека је била у томе што се у Смедереву не производи челик какав је потребан ауто-индустрији, због чега би претходно морало да се инвестира у линију за галванизацију челика. Ипак, тадашњи министар финансија Млађан Динкић прошле године је тврдио да је Фијат заинтересован за откуп челика за чак 500.000 аутомобила годишње. До сада, међутим, у том послу се није одмакло даље од идеје.

А. Милошевић

(Данас)

 
Донирајте НСПМ
[ Почетна страна ]