
Спутњик: Прича о руским војницима у Украјини је пренадувана
петак, 28 август 2015 13:12

Портал Спутник пише да је информација о присуству руских војника у источној Украјини
"надувана" и истиче да западни медији нису проверили истинитост извора.

  

Повод за дизање буке постао је податак објављен на мало познатом руском сајту
"Пословни живот" на који се без провере истинитости извора позвао угледни лист
"Форбс", пише Спутник.

  

  

Чланак у "Форбсу" потписао је аутор Родерик Грегори, који је, захваљујуц́и украјинском
листу „Нови регион“, открио да је на руском сајту "Пословни живот“ била објављена
скандалозна вест.

  

У њој је без позивања на неки извор написано да је, наводно, према извештају Владе
Русије предвиђена компензација за породице погинулих руских војника у Донбасу, као и
за војнике који су били наводно рањени на истоку Украјине.

  

На сајту су били наведени подаци да је наводно погинуло 2.000 људи, а да је 3.200
војника рањено. Вест је убрзо била повучена са сајта. По мишљењу Пола Родерика
Грегорија то је урадила "руска цензура“.

  

 1 / 2



Спутњик: Прича о руским војницима у Украјини је пренадувана
петак, 28 август 2015 13:12

Пол Родерик Грегори, без обзира на сумњиви извор, написао је да се у вести наводе
"званични подаци о броју руских војника, оних убијених и оних који су постали инвалиди
у источној Украјини“.

  

Чланак у "Форбсу" је постао извор за велики број других медија. Многи од њих сматрају
да су подаци били "случајно" објављени, а у вестима произашлим из чланка у "Форбсу"
наводе се и слични материјали појединих украјинских медија.

  

(Б92-Спутњик)

  

 2 / 2


