
Пиштаљка: Новац за медије у Београду добиле тек основане фирме, скоро трећину новца добио Студио Б и фирме повезаним са њим, вишемилионске износе добили и Ало, Информер и Српски телеграф
петак, 20 октобар 2017 09:57

 На конкурсу за суфинансирање медијских пројеката Град Београд и ове године је скоро
трећину новца доделио Студију Б и фирмама повезаним са њим – Брендер д.о.о. и Ирик
д.о.о. Ове фирме добиле су 23 милиона динара од укупно 73,9 милиона колико је
опредељено за све медијске пројекте. Од Града Београда вишемилионске износе су
добили и новине Ало, Информер, Српски телеграф, затим Удружење рок музичара и
музичка компанија Sky comm group и две фирме (Зофин и Фолим) регистроване пошто је
конкурс расписан.

  Новинска агенција Бета, дневни листови Блиц и Данас само су неки од медија који
новац на овом конкурсу нису добили. Средстава такође није било ни за једини пројекат
који је конкурисао са циљем истраживања корупције у градској управи, пројекат
Пиштаљке.   

Пројекат којем је додељено највише новца – 6,9 милиона динара – је „Београдски
рокенрол“ с којим је конкурисало Удружење рок музичара које се бави организовањем
концерата и музичких фестивала. Председник овог удружења је Предраг Цветковић,
бивши бубњар у бенду Слађане Милошевић. У образложењу одлуке о додели средстава
наводи се да је ова музичка организација новац добила јер „иновативности у пројекту
прати остваривање циља пројекта који је добро разрађен и усклађен са буџетом
пројекта“. На сајту удружења наводи се да се удржење налази на адреси Мутапова 12, а
на тој адреси је ноћни клуб Удружења рок музичара.

  

На медијском конкурсу пет милиона динара добила је и компанија Sky comm group која је
настала као музичка компанија Sky music, власника Миленка Шкарића, а која је сада
регистрована као рекламна агенција. Новац су добили за пројекат „Београд прича“ зато

 1 / 4



Пиштаљка: Новац за медије у Београду добиле тек основане фирме, скоро трећину новца добио Студио Б и фирме повезаним са њим, вишемилионске износе добили и Ало, Информер и Српски телеграф
петак, 20 октобар 2017 09:57

што ће допринети „бољој информисаности особа са инвалидитетом и њиховој инклузији
и запошљавању“.

  

Поред музичара, новац за медије је добила и фирма која се до недавно бавила
трговином на велико осталим машинама и опремом и звала Мetalon calibration, а која је
напрасно, девет дана после расписивања конкурса за медијске пројекте променила
власника, делатност и назив. Фирма Metalon calibration за продају машина власника
Андреаса Велоусиса, 25. августа постала је Video calibration за производњу
кинематографских, аудио-визуелних и телевизијских садржаја и 17. октобра за пројекат
„Први кораци... у Београду“ добила је два милиона динара. Власница фирме Video
calibration је Биљана Марковић.

  

О расподели новца одлучивала је комисија у саставу Ференц Берчек, Марија Стаменић,
Владимир Јовановић, Драгана Миловановић и Небојша Радошевић. Градске власти
одбиле су предлог највећег новинарског удружења у земљи, Удружења новинара
Србије, да члан комисије буде Љиљана Смајловић и у комисију уврстиле јавности
непознате „медијске стручњаке“. Ти стручњаци поверовали су да ће фирма која се до
расписивања конкурса бавила трговином машинама реализовати медијски пројекат. И
одлучили да новац доделе и предузећима Фолим и Зофин основаним пре само месец и
по дана.

  

 2 / 4



Пиштаљка: Новац за медије у Београду добиле тек основане фирме, скоро трећину новца добио Студио Б и фирме повезаним са њим, вишемилионске износе добили и Ало, Информер и Српски телеграф
петак, 20 октобар 2017 09:57

  Упркос томе што је градска управа Београда конкурс за суфинансирање медијскихпројеката расписала 18. августа, пре него што су ове фирме постојале, комисија јеодлучила да чак пет милиона динара додели Фолиму који је регистрован 22. августа и дачетири милиона динара определи за пројекат „Београд за свачији џеп“ фирме Зофин,основане 23. августа.  Занимљива је и одлука комисије да милион динара додели фирми Слика вест која јеповезана са једним од чланова комисије Небојшом Радошевићем. Небојша Радошевић допре неколико месеци био је главни и одговорни уредник портала у власништву овефирме. Пиштаљка је покушала да сазна да ли је Радошевић још увек ангажован напорталу „Слика вест“ и када смо их позвали јавио се власник Никола Новаковић који јепрво рекао да Радошевић „тренутно није ту“. На питање да ли је Радошевић запослен уфирми Слика вест, Новаковић је кратко рекао: „Он је у Танјугу сад. Али смо ми другари“.Када смо га после свега питали да ли је то другарство утицало да „Слика вест“ добијесредства, он је рекао да Радошевића „месецима није видео“, да он није ангажован напорталу и да „старо другарство нема никакве везе“ са медијским конкурсом.  Око два милиона динара добила је и компанија Инфобиро, позната као једна од тривласнички повезане компаније, уз Фрејм (Frame TV production) i Видеонет, које су, како јенаведено у истраживању Бирна из јануара 2014. године, за последњих девет годинадобиле најмање 446 милиона динара од разних државних органа.  Спорне одлуке о томе коме ће се доделити новац грађана Београда за информисањенису новина. Пиштаљка је писала да су и прошле године на конкурсу Београда уместоозбиљних медија са дугогодишњим искуством новац добиле фирме за продајуаутомобила на лизинг, рекламне агенције и продукцијске куће или фирме основанепосле расписивања конкурса. Пиштаљка је тад утврдила да је фирма Брендер биларегистрована на истој адреси на којој је регистрована и фирма Максим медиа, власникСтудија Б, а да се фирма Ирик налазила на адреси Студија Б у Масариковој улици. Обефирме основане су прошле године непосредно пре одлучивања о томе коме ће битидодељен новац намењен медијима. И Брендер и Ирик су истог дана, 25. априла овегодине, промениле седиште.  Ове године Студио Б је за два пројекта добио по 6,5 милиона динара, Брендер је добиојош шест милиона, а Ирик четири милиона. Медијска кућа Информер кроз две различитефирме – Инсајдер тим и Инфо ит медија – добила је укупно пет милиона динара. По петмилиона динара добили су и лист Ало и Медијска мрежа која издаје Српски телеграф.  Град Београд одлучио је да помогне и медијске пројекте медија из Лазаревца иОбреновца. ТВ ГЕМ из Лазаревца кроз два пројекта добила је 2 милиона динара. ТВ Гемје 99,539 одсто у власништву Микаила Цвијановића, а 0,46 одсто фирме припадаГордани Цвијановић. У Обреновцу су по милион динара добиле две фирме – Студио маги Маг плус. Власник Студија маг је Мирослав Пауновић, а власница Маг плуса јеосамдесетогодишња Радмила Пауновић. Њеној фирми град је доделио новац за пројекат„Супер тата“.  Део колача у новцу за медије припао је и саветнику Веселина Јевросимовићапредседника Comtrade групе Срећку Миодраговићу. Наиме, он се у Агенцији запривредне регистре наводи као власник фирме Internet group која је од града добила двамилиона динара за пројекат „Стоп вршњачком насиљу“.  Шта је комисији засметало у Пиштаљкином пројекту  Пиштаљкин пројекат „Истраживање корупције и сукоба интереса у извршним органимаГрада Београда и градских општина“ комисија, која је медијски новац доделиламузичарима, рекламним кућама и пријатељима – је одбила.  „Пројекат се базира на истраживањима која не садрже јасне чињенице које би биле одинтереса за грађане Београда. Такође у пројекту нису јасно идентификоване идефинисане потребе циљних група“, наводи се у образложењу комисије.  А ево шта је Пиштаљка навела у пријави за конкурс  „У документу „Анализа узрока и појавних облика корупције на локалном нивоу“, Агенцијаза борбу против корупције наводи да њена пракса „показује да је локални ниво властинарочито осетљив на питања из области сукоба интереса функционера“:„Најеклатантнији пример овог случаја је случај председника Градске општинеМладеновац, ком је Агенција за борбу против корупције изрекла меру јавногобјављивања препоруке за разрешење, јер је општина коју он заступа и представљанабављала гориво од приватне бензинске пумпе која је у његовом власништву, што јенедвосмислено утврђено у поступку који је Агенција водила“.

 3 / 4



Пиштаљка: Новац за медије у Београду добиле тек основане фирме, скоро трећину новца добио Студио Б и фирме повезаним са њим, вишемилионске износе добили и Ало, Информер и Српски телеграф
петак, 20 октобар 2017 09:57

  Искуство Пиштаљке и чланци објављени на нашем сајту у последњих седам годинапотврђују опис стања који је дало тело надлежно за борбу против корупције у Србији.Пиштаљка је тако објавила текст о томе да се имовина председника општине Земуннагло повећала свега шест месеци пошто је ступио на функцију, серију чланака оспорном уговору са фирмом Апекс о успостављању система наплате карата за градскипревоз (Бус плус), као и о анексима којима је тај уговор измењен на додатну штетуБеограда и грађана/пореских обвезника, затим низ текстова о злоупотребама у јавнимпредузећима која су под контролом општина (пример спортског центра „Милан ГалеМушкатировић“ – општина Стари град – и јавних набавки којима је то предузећеоштећено за милионске износе) и серијал чланака о градњи која није прошла широкујавну расправу и која би уништила Београдску тврђаву.  Пиштаљка је такође објавила документацију Агенције за борбу против корупције којадоказује да је градоначелник Синиша Мали био осумњичен за прање новца и да имарачуне у офшор зонама, што значи да не плаћа порез држави у којој живи, ради и чији јефункционер. То је посебно спорно пошто као градоначелник и један од највишихфункционера у земљи тражи од грађана да плаћају порез, а сам то не ради.“  (Пиштаљка.рс)  

 4 / 4


