
НУНС и НДНВ: Притисак на портал “Глас Шумадије” још један "срамни пример" притиска државе на медијске слободе
уторак, 20 новембар 2018 15:40

Независно удружење новинара Србије (НУНС) и Независно друштво новинара Војводине
(НДНВ) саопштили су данас да је ново, треће по реду, отварање истраге против главне
уреднице портала Глас Шумадије и бивше директорке Радио-телевизије Крагујевац
(РТК) Јованке Николић још један "срамни пример" притиска државе на медијске слободе.

  

  

"Колегиница Николић је јуче сат времена давала изјаву полицији, по најновијој пријави
коју је поднела директорка РТК Јелена Вуковић. Подсећамо да је исто полицијско
одељење које је задужено за привредни криминал већ два пута, током 2014. године
када је Јованка Николић била директорка па затим током 2015. године још једном,
проверавало пословање РТК и оба пута тужилац је пријаву одбацио. Нема сумње да је
реч о срамном притиску", навели су НУНС и НДНВ у саопштењу за јавност.

  

Додаје се да додатно упада у очи чињеница да се пријава која је поднета поклапа са
временом када је колегиница Јованка Николић са сарадницима покренула портал Глас
Шумадије, практично једино независно гласило на територији Крагујевца.

  

"Подсећамо да је актуелна директорка РТК Јелена Вуковић која је поднела пријаву
ауторка серијала емисија 'Размотавање', у којима је колегиница Николић представљена
као криминалац, а крагујевачка полиција оптужена да није ништа против ње предузела
јер је трпела притисак. И сада полиција по трећи пут истражује исту ствар!? Нема сумње
да је реч о притиску на полицију. Такође, нема сумње да је реч и о скретању пажње са
стварних тема: РТК је прво приватизована па је приватизација поништена, а само током
2017, иако у тој години РТК осам месеци није емитовала програм, из градског буџета је
добила више од 150 милиона динара, највећим делом узетих од предшколских установа и

 1 / 2



НУНС и НДНВ: Притисак на портал “Глас Шумадије” још један "срамни пример" притиска државе на медијске слободе
уторак, 20 новембар 2018 15:40

школа", пише у саопштењу.

  

НУНС и НДНВ су саопштили да је РТК, противно свим законима, у власништву локалне
самоуправе и подсетили да су медијска и новинарска удружења, између осталог,
захтевала да се тај противзаконит статус као и у случају Танјуга, Политике и Вечерњих
новости под хитно измени.

  

"Власт, међутим, наставља да игнорише наше захтеве", навели су НУНС и НДНВ.

  

(Бета) 

  

 2 / 2


