Početna strana > Rubrike > Komentar dana > Kako radi Vučićeva fabrika laži
Komentar dana

Kako radi Vučićeva fabrika laži

PDF Štampa El. pošta
Igor Marković   
utorak, 12. april 2016.

Naprednjaci Vladičinog Hana su nedavno svom „velikom Vođi“ poklonili sliku sa njegovim portretom, ispred ikone Svete Petke, sa mostom i fabrikom u pozadini, kao  „simbolima njegovih uspeha“. Ovaj neukusni neostaljinistički propagandni poster, koji treba da pokaže kako se zahvaljajući Velikom Vođi zemlja razvija i modernizuje,  naravno, nema nikakve veze ni sa stvarnošću, ni sa umetnošću, ali zato veoma dobro oslikava mentalno stanje i svest Vođe i njegovih podanika.

Na stranu što, po svim ključnim ekonomskim pokazateljima – bruto-domaći proizvod, ekonomski rast, javni dug, prosečne plate, odnos prosečnih plata i cena namirnica – Srbija nije imala goru i neuspešniju Vladu od uvođenja višestranačja, te je već i stoga  neumesno bilo kakvo poređenje današnje Srbije sa zemaljama ubrzanog ekonomskog razvoja, uključujući Sovjetski savez tridesetih godina 20. veka, kao i Aleksandra Vučića sa njihovim liderima.

Ipak, postoji jedna fabrika koja danas u Srbiji zaista radi punom parom - Vučićeva fabrika laži i spinovanja. Poslednji, „svetli“ i brutalnog primer rada te fabrike jeste slučaj falsifikovanja video klipa Dveri o problemu povlašćenog položaja stranih banaka u Srbiji.

Naime, „neko“ je napravio lažni profil Srpskog pokreta Dveri na Jutjubu, sa kojeg je neko vreme objavljivao verodostojne snimke, prethodno objavljene na zvaničnom nalogu Dveri, kako bi se stekao utisak da se radi o pravom profilu ovog pokreta.

Zatim je u video klipu o bankarskom sektoru pravi snimak izmenjen u jednom naizgled „malom detalju“ – mapa Srbije prikazana je bez Kosova. Sama podvala, iako prilično podmukla i pokazatelj nečije opsesivne želju da se komprimituje i napakosti koaliciji DSS-Dveri na društvenim mrežama, sama po sebi ne bi imala šireg odjeka. A ubrzo se oglasila i  zvanična fejsbuk stranica Dveri, koja je objasnila i dokazala da se radi o falsifikatu i lažnom profilu.

I da je sve ostalo samo na tome, još bi se i moglo reći da je reč o „pojedinačnom incidentu“, kakvi se povremeno dešavaju u neuređenom sajber prostoru. Međutim, u celu priču se tada uključuje Premijerov lični medijski bilten „Informer“, koji NAKON demantija i objašnjenja Dveri da se radi o podvali sa lažnog profila na svoj sajt kači vest sa naslovom „Neviđena predizborna bruka: DSS i Dveri otcepili Kosovo od Srbije“.

Informer u tekstu iznosi isključivo notorne laži i dezinformacije – od toga da je lažni snimak „stajao na sajtu Dveri“, do toga da su ga „uklonili sa sajta kada ih je nazvao Informer“, i da su novinaru Informera rekli da im je „neko ishakerisao sajt“. Naravno, ništa od toga nije imalo veze sa istinom, a bombardovanje dezinformacijama je upravo i bio cilj celog članka.

Nakon demantija i dokaza da se radi o podmetačini  na zvaničnoj fejsbuk stranici i na sajtu Dveri, i nakon objašnjenja Boška Obradovića novinarki Informera, ova novina ne samo da nije povukla svoju lažnu vest, već je zbog nje promenjena već spremljena naslovna strana sutrašnjeg štampanog izdanja Informera, kako bi laž bila servirana svima koji kupe, ili makar pogledaju naslovnu stranu štampanog izdanja dotičnih „novina“.

No, iluzija je da je „Informer“ jedini Vučićev privatni bilten za spinovanje i blaćenje političkih protivnika. Odmah potom, i List „Alo“ prenosi praktično čitavu ovu lažnu vest iz Informera, sa gomilom dezinformacija o celom slučaju, s tim da je u naslovu članka bio za nijansu umereniji i koliko-toliko informativniji: „Hakeri „otcepili“ Kosovo Dverima u spotu“.

Ali ni tu nije kraj ovoj paradi manipulacje, zlobe i neprofesionalizma. U Informeru se pojavila i„duhovita“ anketa sa pitanjem..... Zašto su Dveri i DSS otcepili Kosovo od Srbije? i sledećim  ponuđenim „odgovorima“

1. Zato što im je Tači rekao da je Kosovo nezavisno

2. Zato što nisu obavešteni da je KiM deo Srbije

3. Zato što im je neko to podmetnuo

No, sve je to poslužilo samo kao „predigra“ za za celodnevno seirenje i licemerno zgražavanje nad ovim „skandaloznim „nepatriotskim“ činom koalicije DSS-Dveri na „patriotskom“ TV Pinku – da bi se, na kraju ove, očigledno režirane tabloidne balade, iz Grdelice oglasio i sam Veliki Vođa  poručivši (na pitanje o prisustvu srpskih poslanika na Tačijevoj inauguraciji u Prištini) „samo nemojte da mi predavanje i patriotske pridike drže oni koji izbacuju Kosovo sa mape Srbije“.

Ovaj bizarni, ali nimalo bezazleni slučaj sa podmetanjem lažnog video klipa i kasnija medijska eksploatacija ove teme svedoči koliko su Vučić i njegove medijske sluge spremni daleko da idu kada je reč o demonizaciji političkih protivnika i blaćenju prave opozicije. Nažalost, jedno je zaista tačno. ONI – Vlašću opsednuti Vođa i  korumpirane ili ucenjene beskičmene sluge – ujedinjeni, zaista mogu sve! 

 

Od istog autora

Ostali članci u rubrici

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, do kraja 2019. biti postignut sporazum Beograda i Prištine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner