Хроника

Синиша Мали: Крајем следеће године почиње изградња београдског метроа, вредност пројекта четири милијарде евра; Зорана Михајловић: Драго нам је да је "Алстом" заинтересован да учествује у изградњи

Штампа
уторак, 29. септембар 2020.

Министар финансија Синиша Мали је изјавио да би изградња београдског метроа могла да почне крајем следеће године, на Макишком пољу.

Мали је о том пројекту разговарао са представницима компанија Пауер Чајна и Алстом, као и са амбасадорима Кине и Француске Чен Бо и Жан Луј Фалконијем.

Договорено је да се до краја ове године усвоје одговарајући правни акти, који ће регулисати однос учесника у пројекту, и бити основа за све даље активности које ће се спроводити, саопштило је Министарство финансија.

Према постојећим договорима, француска страна биће задужена за електромеханику, док ће кинеска страна да се бави грађевинским радовима на изградњи метроа.

Како је саопштено, француска компанија Ежис тренутно ради на студији изводљивости, а у наредним данима биће одржан састанак са њиховим представницима, како би се, у односу на динамику израде студије, планирали даљи кораци на пројекту.

Ускоро структура финансирања пројекта, у којој ће учествовати француске и кинеске банке

Изградња прве линије метроа коштаће 1,8 милијарди евра, а друге линије 2,2 милијарде евра

На састанку је договорено и да је неопходно да се у што краћем периоду заврши структура финансирања пројекта, у којој ће учествовати француске и кинеске банке, али и друге међународне финансијске институције.

Компанија Ежис је претходно урадила студију у којој се процењује да ће изградња прве линије метроа коштати 1,8 милијарди евра, а друге линије 2,2 милијарде евра.

Саговорници су се сагласили да је реч о изузетно значајном пројекту за Град Београд, на који се чека деценијама уназад, те да ће он бити апсолутни приоритет у наредном периоду како би радови на изградњи што пре започели, истакло је Министарство финансија.

Студија Ежиса је предвидела да прва линија београдског метроа иде од Железника до Миријева (прва фаза до Панчевачког моста) у дужини 21,3 километра са 23 станице и друга линија од Миријева до Земуна, дуга 19,2 километра са 20 станица.

Београдски метро један од најважнијих и најзахтевнијих пројеката које ће Србија реализовати и на који Београђани чекају деценијама, оценила је потпредседница Владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић у разговору са представницима француске компаније "Алстом група", саопштено је из њеног кабинета.

Министарство је ту да пружи сву неопходну подршку и да заједно реализујемо овако важан пројекат за нас, иза којег стоје и два председника - Александар Вучић и Емануел Макрон

"Драго нам је да је 'Алстом', као једна од најбољих светских компанија, заинтересована да учествује у изградњи београдског метроа, тј. у фази опремања система. Министарство је ту да пружи сву неопходну подршку и да заједно реализујемо овако важан пројекат за нас, иза којег стоје и два председника - Александар Вучић и Емануел Макрон", рекла је Михаловић.

Она је уверена да ће ускоро бити "договорени и финансијски аранжмани, како за грађевинске радове, тако и за радове на систему" и подсетила да је у мају ове године потписан Споразум о донацији између Владе Француске и Владе Србије у укупном износу од 8,3 милиона евра.

Договорена је процедура за реализацију донације од 0,4 милиона евра, а у току је израда студије изводљивости за коју је у јулу потписан комерцијални уговор и коју израђује компанија "Ежис", наведено је у саопштењу.

Потпредседник "Алстом групе" Филип Делер рекао је да упоредо са студијом изводљивости теку и припремни радови за техничка решења и да ће "Алстом" активно радити у наредним месецима, како не би губили време за реализацију пројекта београдског метроа, свесни значаја овог пројекта за Владу Србије.

(Н1) 

 
Донирајте НСПМ
[ Почетна страна ]