среда, 30. септембар 2020.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Зорана Михајловић о „лекс специјалису“: Влада Србије усвојила закон како би убрзала изградњу ауто-путева, нама треба брзина, а овде смо то урадили једним посебним законом
Хроника

Зорана Михајловић о „лекс специјалису“: Влада Србије усвојила закон како би убрзала изградњу ауто-путева, нама треба брзина, а овде смо то урадили једним посебним законом

PDF Штампа Ел. пошта
уторак, 10. децембар 2019.

Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић одбацила је данас критике на рачун новог посебног закона (лекс специјалис), који је усвојила Влада Србије како би убрзала изградњу за државу важних инфраструктурних пројеката попут ауто-путева, истичући да је његово доношење оправдано.

"Нама треба закон који ће нам омогућити брзину. У овом тренутку би требало да променимо много закона да би смо могли да будемо тако брзи, а овде смо то урадили једним посебним законом", казала је она новинарима у Влади Србије.

Према њеним речима, посебан закон о утврђивању јавног интереса и посебним поступцима ради реализације пројекта изградње и реконструкције линијских инфраструктурних објеката од посебног значаја за Републику Србију односиће се заиста само на пројекте за које Влада Србије донесе закључак да су од посебног јавног интереса.

"То смо урадили, јер свих претходних године имали смо прилику да видимо колико због одређених процедура може да се изгуби време које немамо", рекла је Михајловић.

Додала је да су у Влади Србије сматрали да није непотребно да се за сваки велики инфраструктурни пројекат прави посебан закон и да је важно да се убрзају све процедуре које се односе на јавне набавке и експропријацију.

"То не значи да неће бити јавних набавки и да се процес експропријације неће спроводити од почетка до краја, али све административне, бирократске процедуре биће убрзане", казала је Михајловић.

Она је подсетила и да је Нацрт закона био у јавној процедури и да се нико од институција или појединих стручњака, који сада критикују закон није јавио и изнео коментаре, односно замерке. Додала је и да још увек није касно да се упуте сугестије и предлоге у вези са законом, јер улази у скупштинску процедуру.

"Сваки закон моше да се злоупотреби, иако се трудимо да се то онемогући. Зато постоје казнене одредбе, инспекције, независна тела која морају да контролишу реализацију таквих пројеката", казала је министарка.

Михајловић је рекла и да почиње градња четири нова аутопута, а да следеће године поред осталог почињу радови на Фрушкогорском коридору, деловима ауто-пута "Милош Велики", наставља се градња аутопута Пожега - Бољаре.

Како је агенцији Бета раније речено у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, према новом закону поступци експропријације скратиће се у просеку од шест месеци до годину дана.

Закона предвиђа једнаке процедуре за утврђивање накнаде за експроприсану непокретност.

"Једина корективна вредност ове накнаде је у случају да надлежни порески орган нема довољно елемената за одређивање тржишне вредности, а да је у суседним јединицама локалне самоуправе већ вршена експропријација земљишта истих или сличних карактеристика за изградњу линијских инфраструктурних објеката, дужан је да приликом утврђивања тржишне вредности земљишта узме у обзир и податке о вредности тог земљишта", навели су из Министарства.

Новим законом у свим фазама реализације пројеката прецизиране процедуре које су у пракси правиле недоумице

Истакнуто је и да у новом закону рокови за издавање неопходних дозвола нису скраћивани, јер су они према Закону о планирању и изградњи већ скраћени на оптималан ниво, због чега је, између осталог, подсећа се, Србија заузела 9. место у свету на Дуинг бизнис листи Светске банке.

Закон предвиђа, да у случају хитности и угрожености реализације пројекта, Влада може донети одлуку да се за пројекат или поједине фазе не примењују прописи којима се уређује поступак јавних набавки, већ се на њих примењује посебан поступак за избор стратешког партнера. Поступак избора стратешког партнера спроводи радна група коју формира Влада Србије.

Наглашено је и да су новим законом у свим фазама реализације пројеката прецизиране процедуре које су у пракси правиле недоумице или су отежавале ефикасно спровођење пројеката.

Омогућено је и да се радови на објектима изводе парцијално по деловима линијског инфраструктурног објекта, иако је дозвола издата за цео објекат, како би се омогућило да проблеми који нису разрешени на неком делу планиране трасе, не заустављају радове на деловима на којима је могуће одмах започети изградњу.

Како су навели из Министарства, сва решења у закону проистекла су из досадашњих искустава из којих је утврђено које су то одредбе које је било потребно дефинисати, а које су проузроковале проблем и кашњења у реализацији најважнијих капиталних пројеката у земљи.

У образложењу закона се подсећа да је Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре у свом плану рада и буџету за 2020. годину (са планом и за 2021. и 2022. годину), предвидело отпочињање пројеката из новог инвестиционог циклуса, чија вредност је процењена на око пет милијарди евра улагања у инфраструктурне пројекте (путеви, железница, метро, водна инфраструктура).

Уз изградњу нових државних путева планирана је реконструкција и рехабилитација јавних путева у дужини од 5.000 километара, и реконструкција и рехабилитација јавне железничке инфраструктуре.

(Бета)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли мислите да ће у наредних годину дана у Србији бити одржани нови парламентарни избори?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер