Početna strana > Hronika > Veštak u slučaju Doljevac, kada je u saobraćajnoj nesreći 2019. poginula Stanika Gligorijević: Analizirani snimci bez dva ključna minuta
Hronika

Veštak u slučaju Doljevac, kada je u saobraćajnoj nesreći 2019. poginula Stanika Gligorijević: Analizirani snimci bez dva ključna minuta

PDF Štampa El. pošta
ponedeljak, 08. mart 2021.

 Saslušanjem veštaka u Osnovnom sudu u Nišu nastavljen je postupak protiv vozača Koridora Srbije Dejana Stanojevića zbog saobraćajne nesreće na naplatnoj rampi Doljevac u kojem je stradala Stanika Gligorijević, a povređeno pet osoba. Krajem januara 2019. godine službeni automobil Koridora u kojem se nalazio i direktor tog javnog preduzeća i funkcioner SNS Zoran Babić, velikom brzinom je uleteo u prostor naplatne rampe gde su dva vozila već stajala.

Zbog poštovanja protivepidemijskih mera, ročiste je prebačeno u veću prostoriju sudske zgrade u Nišu, a jedan od oštećenih – Zoran Babić, v.d. direktora Koridora Srbije, nije bio u publici.

Veštak saobraćajne struke Boris Antić rekao je tokom saslušanja da su analizirani snimci sa kamera bez dva ključna minuta. „U materijalu koji je raspoloživ, u 8 sati 30 minuta i 44 sekundi se video zapis prekida, a nastavlja u 8 sati 32 minuta i 33 sekundi. Kako je do nezgode došlo u 8 sati i 31 minut nije bilo moguće analizirati nailazak škode ka naplatnoj rampi jer taj deo snimka nedostaje“, rekao je Antić.

Ostaje pri analizi i veštačenju iz maja 2019.

Dopunjeno je samo mišljenje podacima o postupanju zimske službe, ali ono ne menja stanje stvari.

„Prema građevinskom dnevniku u noći između 30.i 31. januara 2019. izvršeno je preventivno posipanje soli“ na mostovima i nadvožnjacima i petljama i tamo gde je vlažna površina kolovoza na autoputu oko Niša. Temperatura je rano ujutru bila oko nule, a kolovoz je obilažen, rekao je veštak na sudu.

To sve, dodao je uoči dopune, ne utiče na prethodnu analizu, ali, kako se izjasnio, ostavljaju i ovu dopunu sudu na odluku.

„Ovo je dokument (građevinski dnevnik putarske službe) šta su putari radili tog dana i u četvrtak se spominje da je bilo delimično magle, ne piše da je vršeno posipanje soli i tog jutra se ne spominje Doljevac. Ali, možda bi neki radnik bolje to mogao da objasni“, rekao je između ostalog.

Pojasnio je da je tog jutra, kada je poginula Stanika Gligorijević, mnogo toga zavisilo od tehnike vožnje i kočenja, ali je to ostavljeno sudu na odlučivanje.

Nije primećeno, rekao je na pitanje advokata rođaka Stanike Gligorijević, da je Škoda superb, kojom je izazvana nesreća, imala nestabilno kretanje neposredno pre udarca.

Nije izrazio sumnju u zapisnik o uviđaju sa lica mesta.

Saslušanje veštaka još traje, a pitanja se odnose uglavnom na okolnosti u vezi sa zaustavljanjem automobila 31. januara. Pitanje advokata je bilo i da li je trebalo raditi veštačenje Škode superb, posle nesreće sa smrtnim ishodom.

Veštak kaže da tehnički pregled predstavlja dokaz od značaja za saobraćajno-tehničko veštačenje. Iz iskustva se, kaže, po pravilu vrše vanredni tehnički pregledi kada su teške nezgode u pitanju, ali su iskustva zaista različita.

Podsetimo, saobraćajna nesreća na naplatnoj rampi Doljevac dogodila se 31. januara 2019. godine, kada je službeni automobi „Koridora Srbije“ u kojem se nalazio i direktor tog javnog preduzeća i funkcioner SNS Zoran Babić, velikom brzinom uleteo u prostor naplatne rampe gde su dva vozila već stajala. U udesu je stradala Stanika Gligorijević, a teže i lakše je povređeno pet osoba, medju kojima i Babić.

Tužilaštvo je zatražilo da se okrivljenom Stanojeviću izrekne zatvorska kazna od pet godina i da mu u istom periodu bude zabranjeno upravljanje motornim vozilom.

Stanojević se na prvom ročištu 22. novembra 2019. godine, izjasnio da delimično priznaje izvršenje krivičnog dela koje mu se stavlja na teret.

On je tada priznao da je brzo vozio, ali je naveo da je do nesreće došlo i zbog klizavog kolovoza i smanjene vidljivosti i magle.

Po zvaničnoj verziji niškog Osnovnog javnog tužilaštva, službeni auto „Škoda superb“ je vozio Stanojević, dok je Babić „spavao na zadnjem sedištu“. U pojedinim medijima i na društvenim mrežama, iznesene su sumnje da se za volanom „škode“ nalazio direktor „Koridora Srbije“. Predsednik Srbije Aleksandar Vučić je negirao takve tvrdnje, navodeći da je pogledao snimak sa nadzornih kamera na naplatnoj rampi, iako nije precizirao o kom snimku je reč i po kom osnovu je mogao da ga vidi.

Na suđenju u Osnovnom sudu u Nišu prikazana su četiri snimka nadzornih kamera sa naplatne rampe Doljevac, od kojih jedan pokazuje dešavanja u vreme nesreće, a prekida se na dva minuta, tako da se trenutak udara Babićevog službenog vozila u drugo vozilo ne vidi.

Sestra nastradale, Mirjana Aleksić je nakon jednog od prethodnih ročišta izjavila da suđenje ne bi smelo da bude završeno sve dok na sudu budu prikazana nedostajuća dva minuta snimka sa nadzornih kamera. Ona je kazala da su svedoci sa naplatne rampe „potplaćeni“ i da se njihove izjave ne poklapaju sa onim što se stvarno dogodilo.

(Milan Stojanović, Beta)

 

 

Ostali članci u rubrici

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner