уторак, 20. април 2021.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Вештак у случају Дољевац, када је у саобраћајној несрећи 2019. погинула Станика Глигоријевић: Анализирани снимци без два кључна минута
Хроника

Вештак у случају Дољевац, када је у саобраћајној несрећи 2019. погинула Станика Глигоријевић: Анализирани снимци без два кључна минута

PDF Штампа Ел. пошта
понедељак, 08. март 2021.

 Саслушањем вештака у Основном суду у Нишу настављен је поступак против возача Коридора Србије Дејана Станојевића због саобраћајне несреће на наплатној рампи Дољевац у којем је страдала Станика Глигоријевић, а повређено пет особа. Крајем јануара 2019. године службени аутомобил Коридора у којем се налазио и директор тог јавног предузећа и функционер СНС Зоран Бабић, великом брзином је улетео у простор наплатне рампе где су два возила већ стајала.

Због поштовања противепидемијских мера, рочисте је пребачено у већу просторију судске зграде у Нишу, а један од оштећених – Зоран Бабић, в.д. директора Коридора Србије, није био у публици.

Вештак саобраћајне струке Борис Антић рекао је током саслушања да су анализирани снимци са камера без два кључна минута. „У материјалу који је расположив, у 8 сати 30 минута и 44 секунди се видео запис прекида, а наставља у 8 сати 32 минута и 33 секунди. Како је до незгоде дошло у 8 сати и 31 минут није било могуће анализирати наилазак шкоде ка наплатној рампи јер тај део снимка недостаје“, рекао је Антић.

Остаје при анализи и вештачењу из маја 2019.

Допуњено је само мишљење подацима о поступању зимске службе, али оно не мења стање ствари.

„Према грађевинском дневнику у ноћи између 30.и 31. јануара 2019. извршено је превентивно посипање соли“ на мостовима и надвожњацима и петљама и тамо где је влажна површина коловоза на аутопуту око Ниша. Температура је рано ујутру била око нуле, а коловоз је обилажен, рекао је вештак на суду.

То све, додао је уочи допуне, не утиче на претходну анализу, али, како се изјаснио, остављају и ову допуну суду на одлуку.

„Ово је документ (грађевински дневник путарске службе) шта су путари радили тог дана и у четвртак се спомиње да је било делимично магле, не пише да је вршено посипање соли и тог јутра се не спомиње Дољевац. Али, можда би неки радник боље то могао да објасни“, рекао је између осталог.

Појаснио је да је тог јутра, када је погинула Станика Глигоријевић, много тога зависило од технике вожње и кочења, али је то остављено суду на одлучивање.

Није примећено, рекао је на питање адвоката рођака Станике Глигоријевић, да је Шкода суперб, којом је изазвана несрећа, имала нестабилно кретање непосредно пре ударца.

Није изразио сумњу у записник о увиђају са лица места.

Саслушање вештака још траје, а питања се односе углавном на околности у вези са заустављањем аутомобила 31. јануара. Питање адвоката је било и да ли је требало радити вештачење Шкоде суперб, после несреће са смртним исходом.

Вештак каже да технички преглед представља доказ од значаја за саобраћајно-техничко вештачење. Из искуства се, каже, по правилу врше ванредни технички прегледи када су тешке незгоде у питању, али су искуства заиста различита.

Подсетимо, саобраћајна несрећа на наплатној рампи Дољевац догодила се 31. јануара 2019. године, када је службени аутомоби „Коридора Србије“ у којем се налазио и директор тог јавног предузећа и функционер СНС Зоран Бабић, великом брзином улетео у простор наплатне рампе где су два возила већ стајала. У удесу је страдала Станика Глигоријевић, а теже и лакше је повређено пет особа, медју којима и Бабић.

Тужилаштво је затражило да се окривљеном Станојевићу изрекне затворска казна од пет година и да му у истом периоду буде забрањено управљање моторним возилом.

Станојевић се на првом рочишту 22. новембра 2019. године, изјаснио да делимично признаје извршење кривичног дела које му се ставља на терет.

Он је тада признао да је брзо возио, али је навео да је до несреће дошло и због клизавог коловоза и смањене видљивости и магле.

По званичној верзији нишког Основног јавног тужилаштва, службени ауто „Шкода суперб“ је возио Станојевић, док је Бабић „спавао на задњем седишту“. У појединим медијима и на друштвеним мрежама, изнесене су сумње да се за воланом „шкоде“ налазио директор „Коридора Србије“. Председник Србије Александар Вучић је негирао такве тврдње, наводећи да је погледао снимак са надзорних камера на наплатној рампи, иако није прецизирао о ком снимку је реч и по ком основу је могао да га види.

На суђењу у Основном суду у Нишу приказана су четири снимка надзорних камера са наплатне рампе Дољевац, од којих један показује дешавања у време несреће, а прекида се на два минута, тако да се тренутак удара Бабићевог службеног возила у друго возило не види.

Сестра настрадале, Мирјана Алексић је након једног од претходних рочишта изјавила да суђење не би смело да буде завршено све док на суду буду приказана недостајућа два минута снимка са надзорних камера. Она је казала да су сведоци са наплатне рампе „потплаћени“ и да се њихове изјаве не поклапају са оним што се стварно догодило.

(Милан Стојановић, Бета)

 

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће ЕУ признати руску и кинеску вакцину против коронавируса?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер