Хроника

Све више фирми отказује огласе компанији Гугл због стрепњи да ће “огласи изаћи поред екстремистичких садржаја”

Штампа
понедељак, 20. март 2017.

Маркс и Спенсер (M&S) је последња компанија која је обуставила оглашавање на Гугловим платформама, стрепећи да ће огласи изаћи поред екстремистичких садржаја.

Корак је уследио након одлуке британске владе да уклони рекламе са Јутјуба - који се налази у власништву компаније Гугл - након што су оне изашле поред садржаја које су поставиле присталице екстремистичких група.

Током викенда одговарајуће кораке најавили су и RBS, Lojds и HSBC.

Гугл је саопштио да ће “решити проблем”.

- У малом проценту случајева огласи се појаве поред садржаја који крше нашу политику монетизације. У том случају одмах уклањамо те огласе, али знамо да можемо и морамо боље - рекао је Ронан Харис, директор компаније.

Како екстремисти зарађују од ових огласа?

Недавно истраживање листа “Тајмс” показало је да се огласи низа добро познатих компанија и организација појављују поред садржаја присталица екстремистичких група на Јутјубу. Оглас који се постави поред видео-снимка доноси зараду од око 6 фунти на сваких 1.000 кликова, што значи да брендови нехотице помажу екстремистима да зараде.

Прошле недеље британски министри су позвали представнике Гугла на разговоре у седишту владе, након што су привремено ограничили објављивање владиних огласа, укључујући и оне за регрутовање војника и добровољно давање крви.

Компаније као што су Mekdonalds, L’Oreal и Audi, али и Би-би-си, Гардијан и Канал 4 суспедовали су оглашавање и на Гугловом претраживачу и на сајту Јутјуб.оглашавање на Гуглу и Јутјубу

Објашњавајући одлуку, портпарол M&S изјавио је:

- Да бисмо осигурали безбедност бренда, обустављамо активност на Гугловим платформама док се питање не реши.

Водафон и Скај разматрају повлачење реклама

Скај и Водафон такође разматрају могућност суспендовања реклама.

- Потпуно је неприхватљиво да се огласи појављују поред непримерених садржаја и разговарамо с Гуглом како бисмо сазнали шта ће предузети како би томе стали на пут - рекао је портпарол компаније Скај.

Фејсбук и Гугл морају да имају одговорност као медији

Прошле недеље француски рекламни гигант Авас саопштио је да је повукао комплетна средства за оглашавање на Гуглу и Јутјубу у Великој Британији, додавши да разматра могућност глобалног замрзавања.

Компанија Груп М, која се налази у саставу највеће рекламне агенције WPP, такође је саопштила да размишља о сличним мерама.

- Увек смо говорили да су Гугл, Фејсбук и други медијске компаније и да су једнако одговорни као и било која друга медијска компанија. Они не могу да се крију под маском технолошких компанија, нарочито када постављају огласе - изјавио је сер Мартин Сорел, главни извршни директор WPP.

(Би-Би-Си, Блиц)

 
Донирајте НСПМ
[ Почетна страна ]