четвртак, 25. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Србија, Хрватска и Словенија оснивају заједничку железничку компанију
Хроника

Србија, Хрватска и Словенија оснивају заједничку железничку компанију

PDF Штампа Ел. пошта
субота, 31. јул 2010.

Србија, Хрватска и Словенија потписале Декларацију о оснивању заједничке железничке компаније, чији циљ је побољшање превоза робе и путника на железничком Коридору 10, како би путовање од Љубљане до Истанбула било скраћено са 57 на 35 сати.

Декларација о оснивању заједничке железничке компаније Србије, Хрватске и Словеније потписана је у Београду. Циљ оснивања компаније је побољшње саобраћаја на железником Коридору 10.

Три државе су се тим документом обавезале да ће радити на отклањању амдинистративних ограничења приликом превоза робе и путника преко граничних прелаза.

Декларацију су потписали министар за инфраструктуру Србије Милутин Мркоњић, министар саобраћаја и веза Словеније Патрик Влачич и државни секретар Министарства мора саобраћаја и инфраструктуре Хрватске Данијел Милета.

Требало би да нова компанија почне да ради већ 1. септембра, рекао је министар Милутин Мркоњић после потписивања документа, и напоменуо да представници "Железница Србије" сматрају да би са применом споразума требало почети одмах.

"Сада Коридором 10, Љубљана-Загреб-Београд и даље Димитровград-Истанбул, иде око 700 возова. Коридором 4, који иде преко Мађарске и који је далеко дужи, иде 7.000 возова. Ако превучемо део тих возова да иду нашим коридором, а превућићемо их ако време путовања скратимо, са садашњих 60 на реалних 35-40 сати и да роба стигне пре из Истанбула и у Истанбул, ми тада добијамо, свака од држава, по 50 милиона евра годишње", рекао је Мркоњић.

"Железнички саобраћај и промет је саобраћај будућности, и између Словеније, Хрватске и Србије то ће значити пуно у пословном смислу", рекао је министар Влачич.

"Ја могу нагласити да се овде ради о подржавању заједничке идеје, односно заједничког наступа, трију железница, Словеније, Хрватске и Србије, на заједничком тржишту. Наше државе ће настојати да им омогуће да што ефикасније, што боље и што конкунрентније обављају свој посао", истакао је Данијел Милета.

Министри саобраћаја су, почетком седмице, на Брду код Крања постигли договор о формирању алијансе железничких предузећа Србије, Хрватске и Словеније, са циљем да превоз робе и путника учине ефикаснијим, рентабилнијим и бржим, како би пут од Љубљане до Истамбула био скраћен са садашњих 57 на 35 сати.

Тројица министара су тада оценила да је формирање таквог заједничког предузећа на железници прави начин да се елиминишу све тренутне слабости које оптерећују ефикасност пословања, као што су компликоване и споре процедуре на граничним прелазима, односно у поступку царинске, фитосанитарне и ветеринарске контроле.

На састанку на Брду код Крања оцењено је да робни транспорт железницом кроз три државе иде предуго, тако да ниједно од националних железничких предузећа није конкурентно.

Најављено је, истовремено, разгранавање будућег заједничког предузећа, уз стварање вагонског пула и договорено да буде пружена прилика и неким другим земљама да се прикључе том заједничком пројекту на железничком Коридору 10.

Министри Словеније, Хрватске и Србије формирали су и групу стручњака са својих железница који ће радити на реализацији постигнутог договора. Договорено је да седиште будућег предузећа буде у Љубљани, у складу са нормативима Европске уније.

(РТС)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер