Хроника

СОС синдикат: Посета Зорана Радојичића и Горана Весића без конкретних решења за за катастрофално стање у ГСП „Београд“ - уместо тога фолклор, погача и со

Штампа
уторак, 10. јул 2018.

СОС синдикат у ГСП „Београд“ оштро је критиковао недавну посету градоначелника Зорана Радојичића, његовог заменика Горана Весића и помоћника том предузећу оптужујући градску власт да се, уместо конкретним решења за катастрофално стање, бавила искључиво прославом.

Према званичном саопштењу, повод посете је била прослава јубилеја 115 година постојања Самосталног синдиката ГСП-а, са којим је, уз Синдикат радника запослених у ГСП, овом приликом потписан споразум о наставку сарадње.

СОС синдикат, са друге стране истиче да оваква прослава, уз наступ КУД „Никола Тесла“ чији је оснивач ГСП, односно фолклор, погачу и со, како су пренели медији, представља само изговор за „фотографисање“ градских челника и менаџмента предузећа, без икаквих резултата у раду.

„Све би то имало смисла да је можда пристигао први контигент од најављених 220 возила, које је прошли градоначелник Синиша Мали у фебруару најавио да ће бити купљени ове године. Можда да су повећане плате возачима, радницима одржавања и другим носиоцима посла у ГСП, које су сада најниже у целом комуналном систему града Београда и целе Србије. Можда да се обележи почетак радова на реконструкцији погона и хала које су смештене на Дорћолу, а од којих неке изгледају као коњушарнице само уместо коња раде мајстори и инжењери“, предложио је СОС синдикат.

Они су замерили и диркетору ГСП Жељку Милковићу што није градночаленику предожио највеће проблеме са којима се радници сусрећу.

„Да ли је градоначелник упознат да ГСП треба да измести свој погон „Земун“ на другу локацију, да је обезбеђен пројекат и опредељено земљиште и да је исти тај погон на граници функционалности, али да је потребно више од 20 милиона евра да би се изградио и опремио један такав објекат по највишим стандардима“, упитали су они. Питали су и да ли је неко рекао градоначелнику да ГСП има изузетне вредне и посвећене мајсторе у оквиру организационе јединице „Централни ремонт“ који раде „помоћу штапа и канапа“, радионице у којима кров прокишњава, струја развлачи из друге зграде, без половине потребне опреме за рад и да би се опремањем тих радионица повећао обим посла у ГСП, а смањило давање возила приватној фирми која исте те послове обавља по четири пута вишој цени.

„Да ли се можда директор сетио да спомене у каквом су нам стању скретнице на трамвајским пругама? Или можда да возачи у ГСП раде по шест дана недељно, јер нема довољно возача који су отишли и даље одлазе из ГСП-а због најнижих плата, огромне одговорности за тај посао и новац и лоших услова за рад? Да ли је изнет конкретан захтев, план набавке возила за наредних пет година како би ГСП стабилно функционисао и грађани имали квалитетан и поуздан превоз, или се чека да се још нека линија преда приватном превознику којем ће исти тај град плаћати уместо да определи средства за набавку нових возила својој фирми“, питали су из овог синдиката.

Они су закључили да је, на жалост по све запослене у градском превознику и све грађане Београда који користе јавни градски превоз, ипак „снимање и фотографисање важније од тога шта се заправо причало и радило“.

(Данас)

 
Донирајте НСПМ
[ Почетна страна ]