четвртак, 18. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Скупштина Србије: Зорана Михајловић образлаже 10 закона из области грађевинарства и саобраћаја; Војислав Шешељ 20 минута нападао министарку, а нико из владајуће коалиције, као ни председавајући, нису је узели у заштиту
Хроника

Скупштина Србије: Зорана Михајловић образлаже 10 закона из области грађевинарства и саобраћаја; Војислав Шешељ 20 минута нападао министарку, а нико из владајуће коалиције, као ни председавајући, нису је узели у заштиту

PDF Штампа Ел. пошта
среда, 17. октобар 2018.

Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић, данас ће пред посланицима Народне скупштине образлагати 10 закона из области грађевинарства и саобраћаја.

На почетку расправе о предложеним законима у Скупштини Србије шеф посланичке групе СРС Војислав Шешељ затражио је од парламента да расправља о смени потпредседнице владе и министарке грађевинарства Зоране Михајловић због тога што је наводно без одлуке владе потписала меморандум о сарадњи за градњу аутопута Прељина – Појате са америчком компанијом Бехтел.

Шешељ је смену Михајловић тражио због потписивања меморандума о сарадњи за градњу ауто-пута Прељина - Појате са америчком компанијом Бехтел, као и због тога што није реаговала на изјаву амбасадора САД Кајла Ската који је пред њом и у Влади Србије рекао да је Косово суверена држава.

„Очекивао сам да ће Влада променити предложени дневни ред у скупштини и да ће предложити само једну тачку дневног реда- смену министарке Михајловић, између осталог и зато јер није реаговала на изјаву америчког амбасадора Кајла Скота да је Косово независна и суверена држава. Она је одћутала, јер није хтела ‘газди да скаче у очи и да му се јавно супротставља. Влада која трпи такву министарку све више ће се сама налазити у тешкој ситуацији”, рекао је Шешељ, напомињући да ј њена смена једино логично и рационално решење у спасавању ове владе.

Шешељ је рекао да се за изградњу тог важног ауто-пута мора расписати тендер, а да је сврха потписивања меморандума да се другим понуђачима стави до знања, да нема никакве потребе да се пријављују.

Он је казао и да Михајловић намерава да Американцима у руке преда монопол над даљом изградњом инфраструктурних објеката у Србији.

Шешељ је потом изнео критике на измене закона о озакоњењу објеката, он је питао како Михајловић мисли да руши куће по Србији, а да пре тога не поруши две куће бившег председника Србије Тоимислава Николића у заштићеном појасу на обали реке Саве.

Он је оценио да ће изменом тог закона опет страдати само сиротиња, која нема везе у државним органима или ће одабрати неког политичког противника да га на тај начин "стуку".

Шешељ је рекао да је "против правила елементарне логике" да Михајловић буде министарка и "ван здравог разума" и рекао да "не воли алапаче које се дочепају власти па мисле да су све и свја".

„Боже сачувај шта је Србија дочекала. По новинама тврдиш како мрзим жене. Не, ја жене много волим, али мрзим алапаче које се дочепају власти па мисле да су све и свја“, рекао је Шешељ.

На Шешељеве увреде реаговали су посланици опозиције, због чега је лидер радикала министарки поручио: "Ево бране те ови. Бране те ови у чије ћеш редове, за месец два".

Посланица Демократске странке Гордана Чомић рекла је Шешељу да не може жени да каже да је алапача и да га због тога треба бити срамота, на шта јој је он рекао: "Ти прво обриј бркове па дођи на седницу".

Балша Божовић, посланик ДС упозорио је председавајућег Верољуба Арсића да је морао да реагује на увреде које је изрекао Шешељ на рачун Чомићеве и министарке, а Арсић је рекао да нема потребе да брани Михајловићеву јер она сама то добро чини. Подсетио је притом и да свака акција има реакцију.

"Молим вас да убудуће овакве изјаве, креатуре спречите и сачувате достојанство Скупштине Србије", рекао је Божовић.

 

Арсић му је одговорио да што се тиче Зоране Михајловић "нема потреба да је брани ни он ни било ко други" и да је "она министар у Влади Србије и да зна да се брине о себи".

Министарка Михајловић је рекла да није новост то што Шешељ износи увреде и да се од њега ништа друго ни не може чути.

"На то смо већ навикли", додала је Михајловић.

Рекла је да је навикла на увреде радикала, али да она нема намеру да било кога преваспитава и да јој је јасно да је незнање некада мајка дрскости. Она је подсетила да је са амбасадорм САД Кајлом Скотом, у присуству председника Србије Александра Вучића и министра трговине САД Вилбура Роса, потписала 6. септембра Меморандум о разумевању између Србије и САД у области инфраструктуре. Минситарка је истакла да Србија у инфраструктурним пројектима сарађује и са другим земљама, Кином, Русијом, Азербејџаном наводећи да смо превише мали да би одбијали сарадњу и да сарађујемо и са америчким компанијама. Михајловић је додала да се када је Шешељ био у Влади Србије није ништа градило, “већ су падале бомбе“.

„Тако да немојте да нам говорите шта треба да радимо“, поручила је Михајловић Шешељу.

Она је рекла да је Влада Србије донела одлуку о потписивању меморандума за изградњу ауто-пута од Прељине до Појата и да је дала овлашћење њој да га потпише, а напоменула је и да Србија сарађује не само са САД него и са Кином, Русијом и Азербејџаном.

Она је рекла и да види да Шешељ има неки проблем са Томиславом Николићем и да са њим треба и да га реши, а онда "подсетила јавност" да су радикали на власти на Новом Београду били са Александом Шапићем, а да је Нови Београд надлежан за део где се налазе Николићеве викендице.

"Па што то онда нисте срушили", упитала га је Михајловић.

Док је Михајловић говорила са места где седе председавајући и подпредседници парламента добацивала јој је посланица радикала и потпредседница Скупштине Србије Вјерица Радета, а Арсић је упозорио да то не ради, али и да оде у посланичку клупу па онда добацује.

"Још се није никад догодило да се министру добације са стола где седи председавајући и подпредседници. Ја вас молим ако желите да добацујете, а то знам да раде сви посланици, седнете у посланичку клупу и то радите".

Радета му је одговорила да се са потпредседничког места боље чује.

Агенда

Међу законима ће се између осталих наћи измене Закона о планирању и изградњи, Закон о озакоњењу објеката, нови Закон о грађевинским производима, као и измене Закона о превозу путника у друмском саобраћају и закона из области ваздушног и водног саобраћаја.

"Измене Закона о озакоњењу објеката и Закона о планирању и изградњи пружиће држави, грађевинским инспекторима и локалној самоуправи нове могућности за још ефикаснију борбу против неодговорних и бахатих инвеститора који граде без дозволе и покушавају да зараде на кршењу закона", наводи се у саопштењу министарства.

Закон о изменама и допунама Закона о озакоњењу објеката уводи нову алатку која ће бити на располагању свима који спроводе овај закон, а то је, каже се у саопштењу, лакше и брже доношење и спровођење решења о уклањању нелегалних објеката.

Изменама закона предвиђено је да је, уместо правоснажног решења којим се одбија или одбацује захтев за озакоњење, довољно коначно (најчешће другостепено) решење којим се захтев за озакоњење одбацује или одбија.

Ова мера, оцењује министарство, требало би да донесе много више уклањања нелегалних објеката него до сада, јер се на рушење чекало до окончања предугих управних и судских спорова.

Измене закона предвиђају да сви нелегални објекти имају забрану прометовања до доношења коначног решења о озакоњењу или његовог одбијања, што је, кажу, пре свега усмерено против неодговорних инвеститора који желе да се обогате кршењем закона и избегавањем плаћања грађевинских и комуналних општинских и градских такси.

"Због њих се уводи ова забрана и неће моћи да тргују нелегалним објектима".

Усвајањем закона о изменама и допунама Закона о планирању и изградњи, каже се у саопштењу, омогућиће да после е-дозвола и е-катастра заживи и реформа е-простор, односно да се уведе обједињена процедура и у области израде планских докуманата, по узору на ону која већ постоји код грађевинских дозвола.

Предлог закона предвиђа да се рокови за израду планских докумената скрате на највише 12 месеци, са садашњих најмање 18, а неретко и по неколико година.

Усвајањем измена закона омогућиће се да се План генералне регулације примењује директно и да сви плански документи буду јавно доступни у Централном регистру планских докумената.

Такође је предвиђен краћи поступак за доношење измена и допуна планских докумената које ће трајати до шест месеци, продужавање важења локацијских услова са 12 на 24 месеца, као и могућност фазне градње.

"Главни циљеви доношења закона о изменама и допуна Закона о превозу путника у друмском саобраћају је да се додатно уреди област такси превоза, повећају капацитети инспекцијских органа и појача борба против сиве економије", додаје се у саопштењу.

Предложена решења усклађена су са прописима Европске уније и не спречавају употребу модерних дигиталних апликација ради побољшања сервиса такси услуга, о чему, каже се, сведочи и појава нових такси оператера на тржишту.

"Оно што ни важећи закон, а ни предложене измене не дозвољавају, јесте да се у области превоза путника појаве предузећа која немају одговарајућа одобрења за обављање делатности превоза путника. Ово је битно и са аспекта безбедности саобраћаја и корисника услуга јавног превоза, у који спада и такси делатност".

Када је реч о доношењу закона о грађевинским производима, наводе, први пут ће бити уређена ова област на јединствен начин и усклађена у свему са стандардима и најбољом праксом ЕУ.

Најважнији ефекти овог закона биће уређеније тржиште грађевинских производа, подизање квалитета материјала који се користи у градњи путева, мостова, зграда и других објеката, уз повољније цене за инвеститоре омогућене конкуренцијом произвођача.

Такође, додаје се, нови закон учиниће и домаће произвођаче конкурентнијим на европском тржишту, јер ће се и у Србији примењивати једнаки стандарди као и у земљама чланицама ЕУ. Основни разлози за доношење закона о изменама и допунама Закона о ваздушном саобраћају су даље усклађивање са међународним стандардима и препорученом праксом Међународне организације цивилног ваздухопловства (ИЦАО), као и европским прописима у овој области, наводе у министарству.

Доношењем закона о изменама и допунама Закона о истраживању несрећа у ваздушном, железничком и водном саобраћају прецизираће се одредбе којима се олакшава примена закона у пракси и омогућава поуздана и независна истрага несрећа.

"Између осталог, омогућава се истрага удеса беспилотних летелица, као и укључивање представника ЕАСА или цивилних ваздухопловних власти друге државе у својству саветника у истрагама које спроводи Центар за истраживање несрећа у саобраћају".

Предложеним законом о изменама и допунама Закона о транспорту опасне робе, одредбе овог закона биће усаглашене са Законом о општем управном поступку, у којем су прописане све процедуре које се спроводе овим законом. Законом се дефинише база података за покретну опрему под притиском како би сви подаци о контролисању и пуњењу боца, цистерни под притиском, батеријских возила и гасних контејнера са више елемената били на једном месту и доступни свима.

Између осталог, изменама се возилима која превозе опасну робу са високом потенцијалном опасношћу и цистернама омогућава предност приликом преласка државне границе. Такође се уводи обавеза да се пре подношења захтева за издавање дозволе за транспорт опасног отпада, претходно прибавља полиса осигурања за штету начињену животној средини.

Усвајањем закона о изменама и допунама Закона о државној припадности и упису пловила и закона о изменама и допунама Закона о поморској пловидби, домаће законодавство биће додатно усаглашено са прописима ЕУ.

Измене закона о државној припадности и упису пловила прецизираће одредбе у вези с уписом пловила и онемогућиће се регистрација пловила чија старост је већа од законом допуштене, док ће изменама Закона о поморској пловидби бити уређена област рециклирања бродова, што је значајно за очување животне средине, наводе у министарству.

Пред посланицима ће се наћи и Предлог закона о потврђивању Оквирног споразума о економској и техничкој сарадњи између Владе Републике Србије и Владе Мађарске у области инфраструктурних пројеката.

Споразум омогућава, наводе, спровођење споразума који предвиђа сарадњу две земље у области управљања водом за пиће и отпадним водама, транспорта и одрживе мобилност, управљања чврстим отпадом, као и области заштити животне средине и енергетици.

(Агенције)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер