Početna strana > Hronika > Skupština Srbije konstatovala ostavku ministra finansija Dušana Vujovića; Poslanici opozicije kritikovali drugu promenu zakona o saobraćaju za samo dva meseca
Hronika

Skupština Srbije konstatovala ostavku ministra finansija Dušana Vujovića; Poslanici opozicije kritikovali drugu promenu zakona o saobraćaju za samo dva meseca

PDF Štampa El. pošta
sreda, 16. maj 2018.

Skupština Srbije konstatovala je, na početku današnje sednice, ostavku ministra finansija Dušana Vujovića, i time mu je zvanično prestala funkcija. Vujović je ostavku podneo 7. maja, objašnjavajući je ličnim razlozima.

U pisanom obaveštenju koje je primio kabinet predsednice Vlade Ane Brnabić, Vujović je naveo da su u vreme njegovog mandata ostvareni značajni rezultati u vezi sa makroekonomskom stabilizacijom, fiskalnom konsolidacijom i strukturnim reformama.

Premijerka Brnabić posle prestanka mandata ministra finansija treba da u roku od 15 dana parlamentu predloži novog ministra, kojeg bira Skupština Srbije većinom glasova od ukupnog broja poslanika.

Na dnevnom redu današnje sednice Skupštine je nastavak rasprave o više zakona iz oblasti saobraćaja i građevine.

Poslanici o stanovima i katastru

Poslanici Skupštine Srbije su u objedinjenoj načelnoj raspravi najviše polemisali o izgradnji stanova za pripadnike snaga bezbednosti, a poslanici opozicije ocenili su da će biti potrebno preko 20 godina da se ti stanovi završe, kao i da se na taj način prave socijalna naselja.

Poslanica Srpske radikalne stanke Vjerica Radeta rekla je da je, ako će država za dve godine da izgradi 1.578 stanova, a 18.905 ljudi se izjasnilo kao zainteresovano, potrebno 22 godine da svi koji žele reše stambeno pitanje, pod uslovom da nema novozaposlenih.

"Pitanje je, za toliko godina ko će od onih koji su to prihvatili, to uopšte živ dočekati", upitala je Radeta.

Ona je pitala sa kojom bankom će to da se taj posao raditi, pod kojim uslovima i kamatnom stopom, i ako će država subvencionisati deo te gradnje, pod kojim će to uslovima biti i kada je to odlučeno.

Radeta je kritikovala i zakon koji se odnosi na katastar i upitala kako ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović misli da se u tom poslu koristi samo e-šalter.

"Da li vi znate kako izgleda Srbija? Da li vi znate gde u Srbiji nema struje? Da li vi znate gde u Srbiji nema fiksne telefonije? Da li vi znate gde nema mobilne telefonije, a za internet nisu ni čuli? Da li vi opšte znate gde živite? Ovo je Srbija, gospođo Mihajlović", rekla je Radeta i dodala da je nedopustivo i što su javni beležnici izjednačeni sa sudovima.

Govoreći o povećanju brzine na autoputevima na 130 km na sat ona je upitala gde su ti kvalitetni putevi i dodala da ima informacije o pukotinama na putu Preljina-Čačak.

Zorana Mihajlović je odgovorila da je nije tačno da će biti potrebno 20 godina da se izgrade stanovi i da je plan da se za dve do dve i po godine završi 5.200 stanova i da 80 odsto mora biti od domaćeg materijala. Dodala je da će izgradnja početi već u avgustu i da je učešće kredita pet odsto, a subvencija države takođe pet odsto.

"Izgrađeno je i pušteno blizu 200 kilometara autoputeva, 160 kilometara pruga je rehabilitovano prošle godine. Ove godine će biti rehabilitovano 226 kilometara. Kakva god bila ta Zorana, evo sedi u Vladi i presrećna sam što sam deo vlade koja ima takve rezultate", rekla je ona.

Poslanica Dosta je bilo Ana Stevanović takođe je ukazala da će biti potrebno 20 godina da se stanovi za pripadnike sektora bezbednosti izgrade.

Ona je kazala da su zamerke u tom zakonu nejasne procedure, hitnoća donošenja i zaobilaženje drugih zakona.

Istakla je da se o tom zakonu konsulatovala sa pripadnicima vojske koji su kao svoje zamerke, između ostalog izneli i da se na ovaj način prave socijalna naselja, koja će biti kolektivni smeštaj jedne profesije, odnosno "geta" što nije dobro zbog socijalizacije dece.

"Jednolično okruženje može biti opasnije nego nerešeno stambeno pitanje", rekla je ona.

Poslanik Dveri Boško Obradović je povodom navoda Zorane Mihajlović da stanovi u Beogradu još neće moći da se grade, jer nije formirana gradska vlast rekao da je to dokaz neozbiljnog pristupa zakonu i istakao da se gradska vlast s obzirom da su naprednjaci osvojili većinu mogla davno formirati, ali da ih Aleksandar Vučić "drži na lancu".

On je pitao da li će moći za te stanove da konkurišu ratni vojni veterani i po kakvim kamatnim stopama.

Poslanici o autoputu: Ko je prvi predložio brzinu 130 km/h

Nepuna dva meseca pošto su u skupštini usvojene izmene i dopune Zakona o bezbednosti u saobraćaju, isti zakon ponovo je pred poslanicima, i ponovo se menja. Najvažnija promena odnosi se na povećanje dozvoljene brzine na autoputu - na 130 km na sat.

Opozicija tvrdi da je to dokaz nesposobnosti Vlade i resornog ministarstva, i postavlja pitanje - šta se to promenilo za dva meseca, pošto putevi, konstatuju, nisu u boljem stanju.

Da je brzina od 120 kilometara na sat na srpskim autoputevima optimalna, da se pri njoj troši najmanje goriva, te da je vožnja tom brzinom najbezbednija - poslanici Srbije slušali su pre manje od dva meseca. Istim argumentima vlast danas brani drugo zakonsko rešenje - ono kojim se brzina na autoputu povećava na 130 km na sat.

"Ovo je samo jedan mali, ali slikoviti primer kako funkcioniše i ova vlast i ova vladajuća većina", smatra narodni poslanik Đorđe Vukadinović.

"Jer dva puta za mesec dva menjati isti zakon, govori da vi ne umete da napravite zakon i da uvek iznova nešto u njemu treba da menjate", kaže poslanik Dveri Boško Obradović.

"Šta je moglo da se dogodi za ovih mesec dana pa da putevi budu nebezbedni pre mesec dana, a da 30 dana kasnije postanu bezbedni", pita se poslanik DS Balša Božović.

I zaista, šta se promenilo?

Kvalitet novoizgrađenih auto-puteva daje mogućnost da se srpskim auto-putevima ide istom maksimalnom brzinom kao i u većini evropskih zemalja. Zvanično objašnjenje opozicija čita drugačije. Jedni kao pritisak Brisela i Ankare.

"Gotovo sam siguran i jedno i drugo, i onda su se presabrali i rekli "pa čekajte, mi od toga imamo samo štete" i još ih njihovi evropski i turski prijatelji čupaju za uši", kaže Đorđe Vukadinović.

Drugi uvereni da su svemu kumovali loši odnosi između ministra policije i ministarke infrastrukture.

"Ne postoji komunikacija između ova dva resora, zato što je Vlada podelila vlast po feudima, jedan feudalac je ministar policije, a drugi Zorana Mihajlović", dodaje Božović.

"Znate, novine kažu da imate problem s premijerkom, ja sad pomislih da možda i s ministrom Stefanovićem niste u komunikaciji? Njemu recite da to što smo tada donosili smo mogli da usvojimo, a ne da danas nešto ponavljamo", navodi poslanik Dveri Dragan Vesović.

"E baš ste me nasmejali, sve neke teorije zavere. Tema nije moj odnos s ministrom Stefanovićem kog, uzgred, vrlo poštujem i odličnu saradnju imamo", odgovara ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović.

Tema s poslanicima Dveri bila je ko je prvi predložio brzinu od 130 km na sat.

"Verovali ili ne pre dva meseca je to bio amandman koji smo mi predložili i koji je tada Vlada odbila", kaže Boško Obradović.

"Prepisali ste predlog koji smo mi dali, čisto radi istine", odgovara Zorana Mihajlović.

(Beta, N1)