уторак, 23. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Скупштина Србије констатовала оставку министра финансија Душана Вујовића; Посланици опозиције критиковали другу промену закона о саобраћају за само два месеца
Хроника

Скупштина Србије констатовала оставку министра финансија Душана Вујовића; Посланици опозиције критиковали другу промену закона о саобраћају за само два месеца

PDF Штампа Ел. пошта
среда, 16. мај 2018.

Скупштина Србије констатовала је, на почетку данашње седнице, оставку министра финансија Душана Вујовића, и тиме му је званично престала функција. Вујовић је оставку поднео 7. маја, објашњавајући је личним разлозима.

У писаном обавештењу које је примио кабинет председнице Владе Ане Брнабић, Вујовић је навео да су у време његовог мандата остварени значајни резултати у вези са макроекономском стабилизацијом, фискалном консолидацијом и структурним реформама.

Премијерка Брнабић после престанка мандата министра финансија треба да у року од 15 дана парламенту предложи новог министра, којег бира Скупштина Србије већином гласова од укупног броја посланика.

На дневном реду данашње седнице Скупштине је наставак расправе о више закона из области саобраћаја и грађевине.

Посланици о становима и катастру

Посланици Скупштине Србије су у обједињеној начелној расправи највише полемисали о изградњи станова за припаднике снага безбедности, а посланици опозиције оценили су да ће бити потребно преко 20 година да се ти станови заврше, као и да се на тај начин праве социјална насеља.

Посланица Српске радикалне станке Вјерица Радета рекла је да је, ако ће држава за две године да изгради 1.578 станова, а 18.905 људи се изјаснило као заинтересовано, потребно 22 године да сви који желе реше стамбено питање, под условом да нема новозапослених.

"Питање је, за толико година ко ће од оних који су то прихватили, то уопште жив дочекати", упитала је Радета.

Она је питала са којом банком ће то да се тај посао радити, под којим условима и каматном стопом, и ако ће држава субвенционисати део те градње, под којим ће то условима бити и када је то одлучено.

Радета је критиковала и закон који се односи на катастар и упитала како министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић мисли да се у том послу користи само е-шалтер.

"Да ли ви знате како изгледа Србија? Да ли ви знате где у Србији нема струје? Да ли ви знате где у Србији нема фиксне телефоније? Да ли ви знате где нема мобилне телефоније, а за интернет нису ни чули? Да ли ви опште знате где живите? Ово је Србија, госпођо Михајловић", рекла је Радета и додала да је недопустиво и што су јавни бележници изједначени са судовима.

Говорећи о повећању брзине на аутопутевима на 130 км на сат она је упитала где су ти квалитетни путеви и додала да има информације о пукотинама на путу Прељина-Чачак.

Зорана Михајловић је одговорила да је није тачно да ће бити потребно 20 година да се изграде станови и да је план да се за две до две и по године заврши 5.200 станова и да 80 одсто мора бити од домаћег материјала. Додала је да ће изградња почети већ у августу и да је учешће кредита пет одсто, а субвенција државе такође пет одсто.

"Изграђено је и пуштено близу 200 километара аутопутева, 160 километара пруга је рехабилитовано прошле године. Ове године ће бити рехабилитовано 226 километара. Каква год била та Зорана, ево седи у Влади и пресрећна сам што сам део владе која има такве резултате", рекла је она.

Посланица Доста је било Ана Стевановић такође је указала да ће бити потребно 20 година да се станови за припаднике сектора безбедности изграде.

Она је казала да су замерке у том закону нејасне процедуре, хитноћа доношења и заобилажење других закона.

Истакла је да се о том закону консулатовала са припадницима војске који су као своје замерке, између осталог изнели и да се на овај начин праве социјална насеља, која ће бити колективни смештај једне професије, односно "гета" што није добро због социјализације деце.

"Једнолично окружење може бити опасније него нерешено стамбено питање", рекла је она.

Посланик Двери Бошко Обрадовић је поводом навода Зоране Михајловић да станови у Београду још неће моћи да се граде, јер није формирана градска власт рекао да је то доказ неозбиљног приступа закону и истакао да се градска власт с обзиром да су напредњаци освојили већину могла давно формирати, али да их Александар Вучић "држи на ланцу".

Он је питао да ли ће моћи за те станове да конкуришу ратни војни ветерани и по каквим каматним стопама.

Посланици о аутопуту: Ко је први предложио брзину 130 км/х

Непуна два месеца пошто су у скупштини усвојене измене и допуне Закона о безбедности у саобраћају, исти закон поново је пред посланицима, и поново се мења. Најважнија промена односи се на повећање дозвољене брзине на аутопуту - на 130 км на сат.

Опозиција тврди да је то доказ неспособности Владе и ресорног министарства, и поставља питање - шта се то променило за два месеца, пошто путеви, констатују, нису у бољем стању.

Да је брзина од 120 километара на сат на српским аутопутевима оптимална, да се при њој троши најмање горива, те да је вожња том брзином најбезбеднија - посланици Србије слушали су пре мање од два месеца. Истим аргументима власт данас брани друго законско решење - оно којим се брзина на аутопуту повећава на 130 км на сат.

"Ово је само један мали, али сликовити пример како функционише и ова власт и ова владајућа већина", сматра народни посланик Ђорђе Вукадиновић.

"Јер два пута за месец два мењати исти закон, говори да ви не умете да направите закон и да увек изнова нешто у њему треба да мењате", каже посланик Двери Бошко Обрадовић.

"Шта је могло да се догоди за ових месец дана па да путеви буду небезбедни пре месец дана, а да 30 дана касније постану безбедни", пита се посланик ДС Балша Божовић.

И заиста, шта се променило?

Квалитет новоизграђених ауто-путева даје могућност да се српским ауто-путевима иде истом максималном брзином као и у већини европских земаља. Званично објашњење опозиција чита другачије. Једни као притисак Брисела и Анкаре.

"Готово сам сигуран и једно и друго, и онда су се пресабрали и рекли "па чекајте, ми од тога имамо само штете" и још их њихови европски и турски пријатељи чупају за уши", каже Ђорђе Вукадиновић.

Други уверени да су свему кумовали лоши односи између министра полиције и министарке инфраструктуре.

"Не постоји комуникација између ова два ресора, зато што је Влада поделила власт по феудима, један феудалац је министар полиције, а други Зорана Михајловић", додаје Божовић.

"Знате, новине кажу да имате проблем с премијерком, ја сад помислих да можда и с министром Стефановићем нисте у комуникацији? Њему реците да то што смо тада доносили смо могли да усвојимо, а не да данас нешто понављамо", наводи посланик Двери Драган Весовић.

"Е баш сте ме насмејали, све неке теорије завере. Тема није мој однос с министром Стефановићем ког, узгред, врло поштујем и одличну сарадњу имамо", одговара министарка саобраћаја Зорана Михајловић.

Тема с посланицима Двери била је ко је први предложио брзину од 130 км на сат.

"Веровали или не пре два месеца је то био амандман који смо ми предложили и који је тада Влада одбила", каже Бошко Обрадовић.

"Преписали сте предлог који смо ми дали, чисто ради истине", одговара Зорана Михајловић.

(Бета, Н1)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер