понедељак, 01. март 2021.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Синиша Мали, представници француских компанија "Алмстом"и "Ежис рејл" и представник кинеске компаније "Пауер Чајна" потписали "Меморандум о разумевању за пројекат Београдски метро"; Мали: Крајем године креће изградња прве линије
Хроника

Синиша Мали, представници француских компанија "Алмстом"и "Ежис рејл" и представник кинеске компаније "Пауер Чајна" потписали "Меморандум о разумевању за пројекат Београдски метро"; Мали: Крајем године креће изградња прве линије

PDF Штампа Ел. пошта
петак, 22. јануар 2021.

Министар финансија Синиша Мали потписао је данас, у име Владе Републике Србије, Меморандум о разумевању за пројекат "Београдски метро".

  

Наиме, за данас у 11.00 у Палати Србије заказано је потписивање Меморандума о разумевању за пројекат "Београдски метро" који су потписали министар финансија Синиша Мали, директор ЈКП Београдски метро и воз Станко Кантар, потпредседник француске групе Алмстом Филип Делур, генерални директор у француској компанији Ежис рејл Оливије Бувар и представник кинеске компаније Пауер Чајна Шје Зиђи.

Потписивању Меморандума присуствују министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић, заменик градоначелника Града Београда Горан Весић, амбасадор Кине у Србији Чен Бо и амбасадор Француске у Србији Жан Луи-Фалкони.

Мали: Важан корак за све нас

"Данас је велики дан за све нас. Ово је важан корак за све нас, споразумом се јасно дефинишу улоге свих који учествују у реализацији пројекта изградње метроа", поручио је министар финансија Синиша Мали.

Крајем године кренуће се у изградњу прве линије Београдског метроа, додао је.

"Са задовољством могу да кажем да крећемо у изградњу депоа и прве линије на траси Железник - Миријево, са 21 станицом", навео је.

Он је подсетио да је годину за нама обележила паралелна борба - и за здравље људи и за очување економске стабилности.

Момировић: Најкомплекснији инфраструктурни пројекат

Министар Момировић истакао је да је лепо данас бити Београђанин.

"Желео бих да се захвалим свима. Грађани Београда морају да знају да је реализација изградње тешка, али морамо да је завршимо у кратком року, то је најкомплекснији инфраструктурни пројекат у граду", оценио је он.

Момировић је напоменуо да ће метро умногоме променити слику престонице.

"Почетком четвртог квартала планирамо озбиљне радове на градњи метроа. Убрзо ћемо имати 2 линије и повезати их са БГ возом. Имаћемо чист град, без аутомобила на сваком кораку", тврди министар.

О пројекту изградње метроа

Министар финансија Синиша Мали раније је изјавио да се већ у фебруару очекује велики број посета наших експерата Француској и њихових Србији, који већ раде на пројекту метроа. Рекао је да француски "Алстом" већ ради на моделима и спецификацијама који су везани за цео систем метроа.

Усвојен је план детаљне регулације за Макишко поље, где би радови требало да почну до краја године.

На том месту ће, навео је Мали, бити изграђен велики депо, одакле ће кренути и изградња прве линије метроа, која ће ићи преко Београда на води, центра града и Карабурме до Миријева.

Друга линија ће ићи од Миријева до Новог Београда и Земуна.

Пројекат метроа један је од најважнијх инфраструктурних пројеката за 2021. годину.

Мали је рекао да је у протеклом периоду доста урађено на припреми за почетак изградње метроа, али да су то биле углавном "ствари невидљиве грађанима". Префизибилити и визибилити студије, пројекат изградње шинског система, план детаљне регулације, план генералне регулације...

Крајем прошле године је ратифкован и међудржавни Споразум о реализацији инфраструктурних пројеката са Француском, који је потписан 26. новембра 2020. године.

Вредност споразума је 581 милион евра, од којих је 127 милиона евра намењено унапредењу ефикасности електродистрибутивне мреже, док ће 454 бити уложено у изградњу прве линије метроа.

Мали: Преклапање линија метроа на Савском тргу је логично решење, које није због Београда на води, ако на то циљате - већ је ту гро активности

Још док сам био градоначелник радили смо студију о саобраћају и пројекције о потреби развоја саобраћајних капацитетета за цео Београд. Тада се утврдило да је највеће оптерећење управо у том правцу: Железник, преко Сајма, па ка центру града, рекао је министар финансија Синиша Мали одговарајући на питање Н1 - који су стручњаци утврдили да линије метроа треба да се секу на Савском тргу.

Зато је, истиче, приоритет био када је Ежис преузео да ради студију, да се управо анализира та траса.

„Стручњаци из Ежиса и још једна компанија из Лондона, која је такође била ангажована од стране Града Београда урадили су анализу и саветовали да се реше два најгора или најтежа правца када је реч о броју људи и саобраћају. То је управо правац од  Желеника преко центра града па ка Мирјеву“, навео је Мали.

Након тога, како истиче, утврдили су да треба да се иде другом линијом „да се направи други круг од Мирјева ка Земуну“.

“ Ка Земуну, а не ка Новом Београду, јер је он већ развијен по питању шинског система. И, онда, са трећом линијом да обухватите оне делове града које нисте обухватили са прве две линије и које вам се потпуно уклапају у развој БГ воза“, рекао је Мали.

Он је потврдио да се линије преклапају управо у Савском амфитеатру.

„То је логично решење, не због Београда на води ако на то циљате, већ видите да је ту гро активности и гро саобраћаја који се одвија свакодневно. Тиме се решава проблем када је у питању саобраћај“, навео је Синиша Мали.

(Б92, Н1)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Колико ће, по Вашем мишљењу, људи у Србији примити вакцину против коронавируса?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер