четвртак, 18. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Серђо Маркијоне: Затварање „Фијатове” фабрике на Сицилији
Хроника

Серђо Маркијоне: Затварање „Фијатове” фабрике на Сицилији

PDF Штампа Ел. пошта
четвртак, 14. јануар 2010.

ДЕТРОИТ – Извршни директор „Фијата” Серђо Маркијоне, који истовремено управља америчким „Крајслером”, изјавио је у Детроиту да је одлука о затварању фабрике на Сицилији која запошљава 1.400 радника дефинитивна и „неповратна”, без обзира на то што изазива велике расправе и оспоравања.

Маркијоне је казао да „Фијат” губи новац на сваком аутомобилу израђеном у фабрици Термини Имерезе у Сицилији јер су трошкови погона изузузетно високи због недостатка инфраструктуре у том региону, пренеле су агенције.

Он је истакао да „Фијат”, у преговорима са владом и синдикатима, настоји да пронађе друго решење за спорни погон у коме би производња аутомобила требало да се оконча крајем 2011. године.

Маркијоне је први пут говорио о нужности затварања сицилијанског погона у јуну, упозоравајући да је то једини начин да се смање трошкови групације, али је наишао на жесток отпор запослених. Хиљаде „Фијатових” радника и у среду је протестовало на југу Италије због одлуке управе компаније да затвори капије.

Говор Маркијонеа пред учесницима Светског конгреса аутомобилске индустрије у Детроиту јуче је такође у неколико наврата прекидан гласним протестима због његовог инсистирања да се затвори фабрика на Сицилији, као и због праксе отпуштања радника у „Фијату” и „Крајслеру”, на чијем се челу налази.

„Фијат” је добио 20 одсто акција „Крајслера” од владе САД за трансфер технологије израде мањих аутомобила ниске потрошње горива, у оквиру програма спасавања америчког ауто-гиганта.

Маркијоне је нагласио да две компаније имају добру перспективу и проценио да је група „Крајслер” у стању да забелези оперативни профит у 2010. години ако оствари циљ глобалне продаје од 1,65 милиона возила.

Лане је „Крајслер” продао 1,3 милиона аутомобила у свету, након што су америчке испоруке пале на око 987.000, што је најнижи ниво од 1962. године.

Маркијоне предвиђа умерен раст продаје од 1,1 милиона возила у 2010. години у САД, а преостали део испорука треба да обезбеди у Канади, Мексику и на другим тржиштима.

(Танјуг)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер