уторак, 23. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Саша Мирковић: 72 одсто медија добило нове власнике; УНС – Продато је 47, а не 72 одсто медија
Хроника

Саша Мирковић: 72 одсто медија добило нове власнике; УНС – Продато је 47, а не 72 одсто медија

PDF Штампа Ел. пошта
петак, 27. новембар 2015.

Државни секретар у Министарству информисања Саша Мирковић изјавио је данас у Новом Саду да је у процесу приватизације до 31. октобра 36 медија нашло нове власнике.То је 72 одсто.

- Сигуран сам да нико није очекивао да ће бити толико интересовање за приватизацију медија", рекао је Мирковић на конференцији "Локалне самоуправе и медијски закони - година нулта" у Скупштини Војводине. Додао је да очекује да ће након РТВ Врање, истим путем бесплатне поделе акција запосленима кренути још око 20 медија.

Навео је да је Радио Медвеђа једини медиј у којем су сами радници препознали могућност да оснују конзорцијум и постану власници свога медија.

- То је, нажалост, један једини такав пример. Ни модел медија цивилног сектора није довољно препознат а он би сасвим сигурно могао да буде добар модел за опстанак појединих медија и настанак нових медија - рекао је Мирковић.

Додао је да су у току припреме за формирање радне групе за доношење нове Медијске стратегије, која би требало да буде донета током 2016. године.

Покрајински секретар за информисање Славиша Грујић рекао је да су покрајинске власти сматрале да не треба спроводити приватизацију медија док се не нађе добар модел за очување медија на локалу и мањинских медија.

- Очекујем да ће се након приватизације морати пронаћи супституција за јавно информисање на локалном нивоу. Локални медији нису самоодрживи, а поготово они који имају садржаје и на мањинским језицима - оценио је Грујић.

Конференцију су организовали Независно друштво новинара Војводине и ОЕБС, уз подршку Министарства културе и информисања Србије.

УНС: Продато је 47, а не 72 одсто медија

Удружење новинара Србије (УНС) саопштило је данас да је у поступку приватизације медија у Србији продато 47, а не 72 одсто медија, као што је навео државни секретар у Министарству културе и информисања Саша Мирковић.

УНС је додао да је од укупно 73 медија која се приватизују, продато 34, што је око 47 одсто.

"А ако се узму у обзир само медији за које је објављен Јавни позив за продају, проценат приватизованих медија је 68 одсто. УНС не спори право државном секретару на оцену да је 'сигуран да нико није очекивао да ће бити толико интересовање за приватизацију медија', али упозорава да подаци о броју продатих медија не дају основ за такву тврдњу", наводи се у саопштењу.

УНС је саопштио да Министарство културе и информисања мора имати у виду да је 10 медија за које није објављен Јавни позив без перспективе јер ће бити угашени, док најмање 11 трпи штету чекајуће Решење о преносу капитала без накнаде.

(Бета)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер