Хроника

Русија: Дан жалости због пада авиона Антонов; узрок пада највероватније квар; у истрази учествује готово 700 људи

Штампа
понедељак, 12. фебруар 2018.

У Русији је данас био дан жалости због недељне авионске несреће у којој је страдало свих 71 путника и чланова посаде, док су московске власти отказале и традиционални фестивал Масленица којим се испраћа зима и дочекује лето, а који је један од омиљених народних празника, познат и као недеља палачинки.

Због страшне авионске несреће у којој је авион типа Антонов Ан-148 Саратов ерлајнс пао непосредно након полетања са московског аеродрома Домадедово државне телевизије ограничиле су емитовање забавних програма, преноси државна новинска агенција Итар тас наводећи Канал и НТВ. Истражиоци су пронашли и две црне кутије које су оштећене, али према неким подацима ипак могу да се дешифрују. Наводи се и да је авион у току пада био цео те да је експлодирао тек након рушења.

У руским медијима циркулишу различите теорије о узроцима несреће. Дневник Комерсант пише да су водеће теорије о паду Антонова Ан-148 пожар на мотору, неисправан брзиномер, те евентуални нагомилани лед на мотору. Стручњаци на које се позива овај лист кажу да је изненадни прекид рада мотора вероватни узрок несреће. Снимци са безбедносних камера објављених на друштвеним мрежама показују „лопту која гори и спушта се са неба“. Саратов ерлајнс је у међувремену приземљио свих шест авиона Ан-148 док траје истрага.

У истрази учествује готово 700 људи који се при том суочавају са високим снегом те су ангажована и возила за чишћење снега и девет дронова. До сада је пронађено више од 200 делова људских тела, а из Министарства здравља кажу да би проналажење свих делова тела свих жртава могло да потраје и неколико недеља. Такође, прикупљају се и ДНК узорци од рођака жртава.

Покренута је и кривична истрага због „кршења правила рада ваздушног саобраћаја што је резултирало смрћу већег броја људи“. Саратов ерлајнсу је 2015. било забрањено обављање међународних летова јер је изненадном инспекцијом утврђено да се у кокпиту налазио још неко осим чланова посаде. Авиопревозник је тада уложио жалбу на забрану и променио своју политику пре него је обновио међународне летове 2016.

Списак са именима страдалих путника је објављен, а већина жртава су из региона Оренбург где се налази Орск. Међу страдалима су дете и двоје тинејџера, као и један Швајцарац и мушкарац из Азербејџана. Такође, 11 путника су из Москве и Санкт Петербурга. Најмање осам путника је из осталих делова Русије, а четворо из Саратова. Председник Владимир Путин изразио је саучешће породицама жртава, а телеграме саучешћа упутиле су и владе САД и Велике Британије.

За више од годину дана ово је прва авио несрећа комерцијалног путничког авиона, а 2017. је била најбезбеднија у овом смислу. Авион Саратов ерлајнс је у недељу полетео у 14.27, а контакте са контролом лета је изгубио неколико минута касније. Из авиона који се срушио није послат позив за помоћ, а како се наводи, авион је био стар седам година. Портпаролка Саратов ерлајнса Елена Воронова казала је за Риа Новости да је један од пилота имао више од 5.000 сати искуства у ваздуху, од чега 2.800 у овом типу авиона. Други пилот имао је 812 сати искуства, углавном у овом моделу авиона.

Авион је летео на линији Москва-Орск у Уралској области. Пао је близу села Аргуново, око 80 километара југоисточно од Москве.

Авиони типа Антонов су први пут развијени у Украјини, али су прављени и у Русији за регионалне авиопревознике. Модел авиона од два мотора који се у недељу срушио први пут је пуштен у саобраћај 2004. а превиђен је за краће релације. Када је 2011. прекршено ово правило за краће релације током пробне вожње у региону Белгород на југу Русије страдало је шест чланова посаде.

Хронологија великих авио несрећа у Русији у протекле две деценије

Прошла, 2017. година била је најбезбеднија година у историји комерцијалних летова – ниједан путнички авион није доживео несрећу у свету. То није био случај и са 2016. када је забележено пет авионских несрећа, а један од уништених авиона био је руски.

– 25. децембар 2016. руски војни авион Ту -154 срушио се у Црно море, када је страдало свих 92 путника и чланова посаде. Авион се срушио врло брзо након полетања са аеродрома близу Сочија. Превозио је чланове хора Александров који је требало да изведу концерт за руске војнике у Сирији, а у њему је било и новинара и војног особља;

– 2015. авион типа Ербас А321, руског авиопревозника Когалимавиа срушио се близу централног дела Синајског полуострва, 22 минута пошто је полетео из египатског летовалишта Шарм ел Шеика. Страдале су 224 особе;

– Руски авион Тупољев – 154, у које се налазио пољски председник Лех Качињски срушио се 2010. близу руског аеродрома Смоленск, када је страдало свих 90 људи у авиону;

– Авион Боинг-737 срушио се 2008. непосредно пре слетања у централном руском граду Перму када је погинуло 88 путника и чланова посаде.

– Августа 2006. руски Тупољев – 154 са 170 људи срушио се у Доњецку у источној Украјини. Месец дана раније, руски авион С7 Ербас А-310 скренуо је са писте током слетања на аеродрому Иркутск у Сибиру. Страдало је 124 особе, док је 50 преживело.

– 1. јула 2002, страдала је 71 особа, углавном деца када се руски авион Тупољев 154. на школском путовању ка Шпанији сударио са теретним авионом Боинг 757 на небу изнад јужне Немачке.

– Октобра 2001, руски авион Тупољев 154 Сибир ерлајнса на путу од Тел Авива ка Новосибирску у Сибиру, експлодирао је у ваздуху и срушио се у Црно море. Страдало је свих 78 путника и чланова посаде. Почетком јула исте године, такође руски Тупољев 154. који је путовао на линији од Јекатеринбурга у Уралу до руске луке Владивосток срушио се близу сибирског града Иркутска, када је страдало 133 путника и 10 чланова посаде.

(Данас)

 
Донирајте НСПМ
[ Почетна страна ]