петак, 20. септембар 2019.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > РТС: Због појаве клизишта, угрожен потпорни зид тунела Банцарево на Коридору 10
Хроника

РТС: Због појаве клизишта, угрожен потпорни зид тунела Банцарево на Коридору 10

PDF Штампа Ел. пошта
среда, 11. септембар 2019.

На Источном краку Коридора 10, на левој траци пута код тунела Банцарево, појавило се клизиште које је угрозило и већ урађени потпорни зид.

Самим тим, то је постала најпроблематичнија тачка на тој деоници и тренутно се гради заштитна галерија наизглед слична оној која је грађена на критичној косини у Грделичкој клисури на Јужном краку Коридора 10, пише РТС.

Већи део Источног крака пуштен је за саобраћај, а деоница од Банцарева до Црвене реке је последња на којој се изводе озбиљни радови и чији је завршетак најављен за крај октобра.

На овој деоници од Банцарева до Црвене реке има 27 косина, а у Коридорима кажу, да су пројекти мењени за чак 26.

- На косини шест смо у пролеће 2018. године после топљења снега и великих киша закључили да је неопходно да направимо галерију у циљу трајне стабилизације саме косине, у међувремену смо израдили пројекте - објашњава директор Сектора за изграђу у "Коридорима Србије" Александар Сенић.

Галеријом се практично продужава лева тунелска цев, а радове убрзано изводи предузеће "Интеграл инжењеринг".

- Приводимо крају израду наглавних греда које ће бити готове до краја недеље и увелико се ради на изради плоче. Израда плоче требало би да буде готова до 25. септембра а у међувремену ћемо кренути са ископом значи материјала доле који се налази испод галерије - наводи шеф градилишта Осман Касић, јавља РТС.

Ово предузеће градило је и галерију на косини на Јужном краку у Грделичкој клисури, сврха је иста - трајна стабилизација терена, али је технологија другачија. Градилиште у Грделици је, кажу, било теже.

- Овде је лакше у односу на Грделицу зато што је и терен за рад био много много лакши него у Грделици, доле је било и ризично, убрзано се ради и прековремено се остаје - истиче радник Дејан Џонић, па Касић појашњава: "Тамо смо радили класично, значи од темеља па горе према плочи, овде фактички плочу радимо на делу насипа који је био претходно урађен".

Поред изградње галерије, на деоници од Просека до Црвене реке у току су завршни радови на асфалтирању и опремању тунела. Радови на осветљењу и сигнализацији тунела у десној цеви приведени су крају, у левој цеви, која је сада дужа за 164 метра, осветељење ће бити завршено по изградњи галерије

- Очекујемо да ћемо до краја октобра завршити све радове и тада ћемо моћи да отворимо деоницу за саобраћај - тврди Сенић.

Новом трасом Коридора 10 у дужини од 86,8 километара, осим што ће се до бугарске границе путовати модерним ауто-путем, заобилази се Сићевачка клисура, за саобраћај најкритичнија тачка у овом делу Србије.

Нова економија: Србија даје додатне две милијарде за Коридор 10 и зид у Грделици

Влада Србије донела је решење о издвајању додатне две милијарде динара (скоро 17 милиона евра) за извођење радова на изградњи Коридора 10 и завршетак трајне санације косина у Грделичкој клисури.

Како се наводи у решењу Владе од 5. септембра, ова средства распоређују се Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре „ради обезбеђивања недостајућих средстава потребних за Коридоре Србије д.о.о".

У јуну ове године фотографија која се појавила на друштвеним мрежама изазвала је бојазан дела јавности да се Косина 2 у Грделичкој клисури поново обрушава, али из Коридора Србије су тада негирали да има разлога за страх.

Косине на деоници аутопута од Грделице до Предејана обрушавале су се у неколико наврата током 2017. и 2018. године, што је изазвало велику пометњу у јавности.

Прво обрушавање десило се у априлу 2017. али није угрозило изградњу тунела „Предејане". Друго и треће урушавање десило се у марту и августу 2018.

Приликом последњег урушавања Коридори Србије су саопштили да ће разлог бити утврђен и да ће санације потпорне конструкције почети следећег дана.

(РТС, Нова економија)

 
Пошаљите коментар

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, до краја 2019. бити постигнут споразум Београда и Приштине?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер