четвртак, 28. март 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Ријалити програми печат савременог друштва
Хроника

Ријалити програми печат савременог друштва

PDF Штампа Ел. пошта
понедељак, 21. фебруар 2011.

Београд - Ријалити програми су печат савременог друштва, и док телевизијама које их емитују доносе велике профите, грађанима пружају „јефтину” забаву и кваре медијско небо Србије, па би њихово емитовање требало законски боље уредити, речено је данас на округлом столу „Ријалити Србија”, који је организовала новинска агенција Танјуг.

Коментаришући сцене из ријалити и телевизијских емисија сличног садржаја, социолог Ратко Божовић изјавио је да је медијска сцена Србије у „катастрофи, коју је тешко зауставити”.

„'Двор', 'Велики брат' и 'Фарма' су досадни програми, доносе еротику која прелази у порнографију, што постаје спорно са становишта етике и морала”, навео је Божовић.

Према његовим речима, слика у медијима је нажалост одраз насиља и безакоња у друштву, а то не би смело да се деси јер не треба додатно да подстичу лоше карактеристике и стање народа.

Божовић сматра да организатори лоше бирају учеснике живих програма и приказују проблематичне, агресивне, немаштовите и испразне људе.

Аналитичар Владимир Вулетић наводи да понашање учесника ријалити програма помно прати старија популација, али да ни омладина не изостаје, као и да су гледаоци углавном нижег материјалног положаја и степена образовања.

Према његовим речима, емитери бирају ту врсту програма пошто је њихово снимање јефтино, па један минут „Фарме”, кошта три пута мање него снимање минута неке серије.

Ријалити програме Вулетић карактерише као „социјални експеримент чији се резултати и последице не могу унапред предвидети, пошто учесници у специфичним условима живота и под присмотром камера мењају понашање и морална начела”.

Потрпарол телевизије „Пинк”, на којој се већ неколико сезона емитују различити ријалити програми, Татјана Војтеховски каже да телевизија која живи од гледаности може да опстане само ако емитује комерцијалне програме.

Иако је због тих садржаја, против „Пинка” до сада покренуто више прекршајних пријава, програмска шема се не мења, али Војтеховски подржава рад РРА која је недавно покренула прекршајни поступак против „ружичасте телевизије”.

„РРА је од оснивања успела да колико - толико уреди медијско небо Србије, у коме је владао потпуни хаос”, рекла је Војтеховски, истичући да та агенција треба да законски уреди медијску сцену, али да у тај посао мора да укључи емитере.

Тај став подржала је портпарол РТС-а Душка Вучинић, међутим, она сматра да ријалити програми не треба да се праве, пошто у њима налазе место „непримерене сцене и понашања која штете нацији”.

„Није нормално да са таквим програмом и дешавањима у ријалити шоу програмима уђемо у ЕУ, јер Србија може да се представи много боље и другачије”, додала је она.

Према њеним речима, комерцијални програми заслужују свако поштовање, али телевизија са националном фреквенцијом, као што је „Пинк”, не сме себи да допусти „скандал и драматичне сцене”.

Учесница недавно завршене „Фарме” певачица Зорана Павић рекла је да године, професија и образовање нису гарант како ће се неко понашати у ријалити програму и да ли ће гледаоцима и јавном мњењу послати добру или лошу поруку.

Павић је навела да се трудила да избегне физичке сукобе на „Фарми”, у вербалним се чувала примитивних и приземних провокација и трудила да пошаље поруку да се конфликт може решити мирним путем.

(Танјуг)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер