петак, 29. март 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Предраг Ћулибрк: Куповина Коперникуса стратешка одлука Телекома, оптужбе исконструисале конкурентске компаније
Хроника

Предраг Ћулибрк: Куповина Коперникуса стратешка одлука Телекома, оптужбе исконструисале конкурентске компаније

PDF Штампа Ел. пошта
уторак, 13. новембар 2018.

 БЕОГРАД - Директор "Телекома Србија" Предраг Ћулибрк изјавио је вечерас да је куповина "Коперникус технолоџија" била стратешка одлука компаније, будући да је реч о другом српском кабловском оператору по величини и тврди да су оптужбе на рачун "Телекома" исконструисале конкурентске компаније.

Гостујући у Дневнику РТС-а, Ћулибрк је рекао да је "Телеком Србија" купио "Коперникус" од пољског инвестиционог фонда "Абрис" и да се ради се о другом оператору по величини на тржишту Србије.

Ћулибрк наглашава да је то била стратешка куповина.

Одговарајући на тврдње Ратела да "Коперникус" има 51.000 корисника, а не четири пута више као што наводи Телеком, Ћулибрк каже да је реч о застарелим подацима, пренео је РТС.

"Добили смо преко 200.000 корисника - 145.000 корисника телевизије и 60.000 корисника интернета, а Рател има застареле податке", тврди директор Телекома.

"Коперникус" има сервисе у преко 60 градова у Србији на сопственој инфраструктури и готово да достиже 300.000 домаћинстава, наводи Ћулибрк.

Он тврди да су оптужбе на рачун Телекома исконструисале конкурентске компаније.

Према његовим речима, наводи који су се протеклих дана појавили у медијима били су покушај да се Телеком заустави у реализацији својих циљева.

"Запрепашћени смо што је ово питање исполитизовано, то смо доживели као ничим изазван синхронизовани напад на Телеком", рекао је Ћулибрк.

Он је уверен да је јасно чији би то интерес био - "оних играча којима развој Телекома не одговара".

"СББ има 55 одсто удела на тржишту, имајући у виду да сувласник те компаније Драган Шолак правио јаку компанију, док је Телеком стагнирао све ове године", каже Ћулибрк и наводи да је "Телеком редефинисао своју пословну стратегију".

Говорећи о цени "Коперникуса" од 195 милиона евра, Ћулибрк каже да кабловски оператори нису на тржишту од јуче.

"Агресивни развој оператора кренуо је још од 2000. године, а своју инфраструктуру су градили често на јавним ресурсима Телекома, Електропривреде Србије, јавних комуналних предузећа", објашњава Ћулибрк и додаје да су од тога настале империје.

На питање о продаји Телекома, Ћулибрк напомиње да то сада није тема.

"Задатак менаџмента је да очува и увећа вредност компаније. Када је покушана приватизација 2015. године, било је много заинтересованих купаца који су кључни ризик препознали у кабловским операторима, јер представљају претњу за тржишну позицију Телекома", рекао је Ћулибрк.

Директор Телекома сматра да због тог ризика није ни достигнута очекивана цена.

Како каже, након те неуспеле приватизације, Телеком је редефинисао своју стратегију и поставили су два циља - развој сопствене оптичке инфраструктуре и аквизиција кабловских оператора.

Истиче да нема дилему да ће куповином "Коперникуса" увећати вредност компаније, додајући да све плаћено по тржишној цени од око 1.000 евра по кориснику.

(Танјуг)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер